LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL NEPERSPEKTYVIŲ GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS LINIJŲ UŽDARYMO TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2002 m. gegužės 15 d. Nr. 3-218

Vilnius

 

Vykdydamas Lietuvos geležinkelio transporto reformos nuostatų ir pagrindinių krypčių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 15 d. nutarimu Nr. 559 „Dėl Lietuvos geležinkelio transporto reformos nuostatų ir pagrindinių krypčių patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 42-1464), 10.2.1 punktą,

tvirtinu Neperspektyvių geležinkelių infrastruktūros linijų uždarymo tvarką (pridedama).

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                   ZIGMANTAS BALČYTIS

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2002 m. gegužės 15 d. įsakymu Nr. 3-218

 

NEPERSPEKTYVIŲ GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS LINIJŲ UŽDARYMO TVARKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ši neperspektyvių geležinkelių infrastruktūros linijų uždarymo tvarka (toliau vadinama – tvarka) reglamentuoja neperspektyvių geležinkelių linijų (toliau vadinama – linijų) ir jose esančių stočių uždarymo būdus, sąlygas ir organizavimą.

2. Šios tvarkos sąvokos:

2.1. linija – geležinkelių kelias, su juo susijusių įrenginių, statinių ir eismo valdymo sistemų visuma, užtikrinanti traukinių eismą nustatyta kryptimi;

2.2. neperspektyvi linija – linija, kurios priežiūros, remonto ir eismo valdymo išlaidos viršija pajamas, gautas už krovinių ir keleivių vežimą, o didesnis krovinių ir keleivių vežimo srautas nenumatomas;

2.3. linijos uždarymas – eismo šia linija nutraukimas, viršutinės kelio konstrukcijos išardymas, nereikalingų statinių ir įrenginių demontavimas;

2.4. linijos užkonservavimas – laikinas eismo šia linija nutraukimas ir laikinas eismo organizavimui reikalingų įrenginių išjungimas, pagrindiniame kelyje esančių iešmų demontavimas;

2.5. stoties uždarymas – stoties veiklos nutraukimas, visų iešmų ir atšakinių kelių išardymas, nereikalingų statinių ir įrenginių demontavimas;

2.6. stoties užkonservavimas – laikinas stoties veiklos nutraukimas ir laikinas eismo organizavimui reikalingų įrenginių išjungimas.

 

II. EISMO NUTRAUKIMAS, LINIJŲ IR STOČIŲ UŽDARYMAS

 

3. Linijos ir stotys gali būti uždaromos arba užkonservuojamos.

4. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos geležinkelio transporto kodekso 27 straipsniu, sprendimą dėl linijų ir stočių uždarymo priima Vyriausybė.

5. Pasiūlymus dėl linijų ir stočių uždarymo, aprobuotus bendrovės valdyboje, akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ (toliau vadinama – LG) teikia Susisiekimo ministerijai. Teikime nurodomos uždarymo priežastys, ekonominis ir socialinis uždarymo pagrindimas.

6. Susisiekimo ministerija rengia Vyriausybės nutarimo dėl linijų ir stočių uždarymo projektą ir nustatyta tvarka teikia Vyriausybei. Gavus Vyriausybės leidimą, linijas ir stotis uždaro LG.

7. Sprendimą dėl linijos ar stoties užkonservavimo priima LG valdyba.

8. LG, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1996 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. 297 „Dėl Techninio geležinkelių naudojimo nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 98-2251) patvirtintais Techninio geležinkelių naudojimo nuostatais ir kitais norminiais techniniais dokumentais, gavusi bendrovės valdybos sutikimą, nutraukia traukinių eismą uždaromoje ar konservuojamoje linijoje.

9. Apie eismo nutraukimą, būsimą linijų ir stočių uždarymą ar konservavimą LG ne vėliau kaip prieš 90 dienų iki eismo nutraukimo jose informuoja:

9.1. visuomenę;

9.2. krovinių siuntėjus (gavėjus);

9.3. Lietuvos muitinės ir pasienio tarnybas;

9.4. kitų valstybių geležinkelių administracijas;

9.5. atitinkamų rajonų savivaldybes.

10. LG, uždarydama ar konservuodama linijas ir stotis:

10.1. jų techninei būklei įvertinti sudaro komisiją, kuri nustato reikalingų atlikti darbų apimtis, terminus, sąnaudas, linijos ar stoties tolesnei priežiūrai ar apsaugai reikalingą darbuotojų skaičių;

10.2. remdamasi komisijos išvadomis, norminių techninių dokumentų nustatyta tvarka atlieka linijos ar stoties uždarymo darbus.

11. Uždaromos linijos ar tinkami tolesnei eksploatacijai stoties statiniai ir įrenginiai teisės aktų nustatyta tvarka išnuomojami, perduodami savivaldybių arba ūkio subjektų nuosavybėn, parduodami ar nurašomi.

12. Užkonservuota linija arba stotis turi būti palaikoma tokios būklės, kad per LG nustatytą laiką galima būtų atnaujinti linijos darbą arba stoties veiklą.

______________