LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL žemės ūkio ministro 2008 m. KOVO 20 d. įsakymO Nr. 3D-163 „dĖL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „PELNO NESIEKIANČIOS INVESTICIJOS MIŠKUOSE“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2012 m. gegužės 2 d. Nr. 3D-321
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Pelno nesiekiančios investicijos miškuose“ įgyvendinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. kovo 20 d. įsakymu Nr. 3D-163 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Pelno nesiekiančios investicijos miškuose“ įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 36-1306; 2009, Nr. 43-1685), ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2008 m. kovo 20 d. įsakymu Nr. 3D-163
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2012 m. gegužės 2 d. įsakymo Nr. 3D-321 redakcija)
LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „PELNO NESIEKIANČIOS INVESTICIJOS MIŠKUOSE“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Pelno nesiekiančios investicijos miškuose“ įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis 2005 m. rugsėjo 20 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai (OL 2005 L 277, p. 1) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. gruodžio 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1312/2011 (OL 2011 L 339, p. 1), 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1974/2006, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai taikymo taisykles (OL 2006 L 368, p. 15), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. liepos 14 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (EB) Nr. 679/2011 (OL 2011 L 185, p. 57), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 189 „Dėl valstybės institucijų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai priemonių įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-839), Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programa, patvirtinta 2007 m. spalio 19 d. Komisijos sprendimu Nr. C(2007)5076, ir Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. 3D-153 (Žin., 2007, Nr. 41-1562; 2009, Nr. 21-834).
II. ŠIOSE TAISYKLĖSE VARTOJAMI SUTRUMPINIMAI IR SĄVOKOS
2. Taisyklėse vartojami sutrumpinimai:
Agentūra – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos.
EB – Europos Bendrija.
EŽŪFKP – Europos žemės ūkio fondas kaimo plėtrai.
Ministerija – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija.
KPP – Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programa.
3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Didžiausiasis įkainis – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. 3D-330 „Dėl Tinkamų finansuoti išlaidų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones didžiausiųjų įkainių nustatymo metodikos patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 78-3158; 2008, Nr. 122-4638; 2009, Nr. 125-5414) nustatytas įkainis, pagal kurį apskaičiuojama didžiausia mokėtina paramos suma. Didžiausiasis įkainis nustatomas litais be pridėtinės vertės mokesčio.
Miškas – žemė, kurioje medžių lajų danga uždengia daugiau kaip 10 proc. didesnio nei 0,5 ha ploto sklypo, o medžių aukštis siekia ne mažiau kaip 5 m, taip pat žemė, kurioje yra medžių, galinčių pasiekti tokį aukštį. Prie miško priskiriami dėl žmogaus veiklos ar gamtinių priežasčių atsiradę laikinai apželdinti plotai, jei tikimasi, kad jie virs mišku, taip pat atkuriamų miškų teritorijos, kuriose medžių lajų danga dar nėra pasiekusi 10 proc. miško dangos ploto, tačiau tikėtina, kad jį pasieks ir medžiai išaugs iki 5 m aukščio. Prie miško priskiriami miško keliai, priešgaisrinės juostos ir kiti nedideli atviri miško plotai; nacionalinių parkų miškai, gamtos rezervatai ir kitos miške esančios teritorijos, turinčios ypatingą aplinkos, mokslinę, istorinę, kultūrinę ar dvasinę vertę. Prie miško priskiriamos vėjavartos ir vėjalaužos, užimančios didesnį kaip 0,5 ha plotą, kurio plotis siekia daugiau kaip 20 m, taip pat plantacijos, auginamos miškų arba apsaugos tikslais. Mišku nelaikoma žemė, daugiausia naudojama žemės ūkio ir miesto reikmėms, taip pat medžių grupės žemės ūkio gamybos ir agrarinės miškininkystės sistemose, miesto parkai ir sodai.
Miško valdytojas – miško savininkas, miškų urėdija, valstybinio rezervato direkcija, nacionalinio parko direkcija, savivaldybė, valstybės įmonė ar organizacija, valdančios patikėjimo teise įstatymų nustatyta tvarka joms Vyriausybės nutarimais perduotą valstybinėms funkcijoms įgyvendinti valstybinę miško žemę; kitas fizinis ar juridinis asmuo, užsienio valstybėje įsteigta organizacija, neturinti juridinio asmens statuso, tačiau turinti civilinį teisnumą pagal tos valstybės įstatymus, teisėtai įgijusi privačios miško žemės valdymo teisę.
Miškų grupė – miško žemės plotai, kuriuose panašūs pagrindiniai ūkininkavimo tikslai ir ūkininkavimo režimas.
Miškotvarkos projektas – dokumentas, pagal kurį organizuojama miškų ūkio veikla ir atliekami visi miškų atkūrimo, naudojimo ir miško žemių tvarkymo darbai.
Miško ūkio veikla – veikla, apimanti miškų auginimą (įveisimą, atkūrimą, priežiūrą, apsaugą, tvarkymą) ir naudojimą.
Mokėjimo prašymas – nustatytos formos dokumentas, kurį paramos gavėjas teikia Agentūrai prašydamas išmokėti paramos lėšas.
Naujų statinių statyba/statinių rekonstravimas – veikla, kurią apibrėžia Lietuvos Respublikos statybos įstatymas (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597), kai ji yra sudedamoji projekto dalis.
Ornitochoriniai medžiai ir krūmai – medžiai ir krūmai, kurių vaisiais minta ir jų sėklas platina paukščiai.
Paramos paraiška – nustatytos formos dokumentas, kurį teikia Agentūrai pareiškėjas, siekiantis gauti paramą.
Pareiškėjas – asmuo, nustatyta tvarka pateikęs užpildytą paramos paraišką.
Projekto kontrolės laikotarpis – penkeri arba septyneri metai nuo paramos sutarties pasirašymo, per kuriuos tikrinama, kaip paramos gavėjas laikosi projekte ir paramos sutartyje numatytų įsipareigojimų.
Projekto įgyvendinimo pabaiga – paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai data.
Saugomos teritorijos gamtotvarkos planas (toliau – gamtotvarkos planas) – strateginio planavimo dokumentas, kuriame apibūdinama ir įvertinama saugomos teritorijos arba jos dalies ekologinė būklė, kraštovaizdžio apsaugos ir tvarkymo problemos ir galimybės, saugomos nykstančių rūšių buveinės ir natūralios buveinės, nurodomi teritorijos tvarkymo tikslai, nustatomos tam tikros apsaugos ir tvarkymo priemonės, numatomos joms įgyvendinti reikalingos lėšos ir vykdytojai.
Tinkamumo kriterijus – požymis, pagal kurį nustatomas pareiškėjo tinkamumas gauti paramą.
Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose.
III. PRIEMONĖS TIKSLAI
4. Bendrasis tikslas – įgyvendinti aplinkosaugos tikslus, gerinti aplinkos, biologinės įvairovės ir kraštovaizdžio kokybę, didinti miško visuomeninę estetinę vertę, plėtojant rekreacinę infrastruktūrą.
5. Specialieji tikslai:
IV. REMIAMOS VEIKLOS SRITYS
V. LĖŠOS PRIEMONEI ĮGYVENDINTI IR PARAMOS DYDIS
8. Lėšos priemonei įgyvendinti skiriamos iš EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo lėšų, numatytų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete. Pakartotinai paramos pagal šią priemonę galima kreiptis tik įgyvendinus ankstesnįjį projektą, t. y. ne anksčiau kaip pateikus paskutinį mokėjimo prašymą ir galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą.
11. Didžiausia paramos suma vienam projektui iki 345 280 Lt (trys šimtai keturiasdešimt penki tūkstančiai du šimtai aštuoniasdešimt litų).
12. Jei pareiškėjas naudojasi kredito įstaigų išduotais kreditais projektui, kuriam prašoma paramos, ir pareiškėjui teikiama valstybės pagalba, kompensuojant dalį kredito įstaigai sumokėtų palūkanų ir (arba) dalį garantinio užmokesčio, didžiausia paramos pagal šias Taisykles ir valstybės pagalbos lėšų suma ir intensyvumas projektui ir jo tinkamoms finansuoti išlaidoms negali viršyti šiose Taisyklėse nustatytų dydžių. Tuo atveju tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos šių Taisyklių reikalavimus atitinkančios išlaidos, patirtos po to, kai pareiškėjas informuojamas apie priimtą sprendimą dėl valstybės pagalbos skyrimo.
VI. GALIMI PAREIŠKĖJAI IR PARAMOS GAVĖJAI
13. Privačių miškų savininkai ir valstybinių miškų valdytojai (paramos besikreipiantys fiziniai asmenys turi būti ne jaunesni kaip 18 metų amžiaus).
14. Pareiškėjui mirus po paramos paraiškos pateikimo, bet prieš priimant sprendimą skirti paramą, paramos paraiška išregistruojama.
15. Paramos gavėjui mirus po sprendimo skirti paramą priėmimo ar dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių, dėl kurių paramos gavėjas negali vykdyti prisiimtų įsipareigojimų, parama gali būti mokama asmeniui, perimančiam paramos gavėjo įsipareigojimus ir tęsiančiam veiklą, jei jis įsipareigojimų perėmimo metu atitinka pareiškėjo tinkamumo kriterijus.
VII. NETINKAMI PAREIŠKĖJAI
17. Parama neteikiama, jei:
17.1. pareiškėjas paramos paraiškoje arba pridedamuose dokumentuose ar pagal Agentūros paklausimą pateiktuose dokumentuose pateikė neteisingą informaciją;
17.3. yra priimtas galutinis sprendimas dėl:
17.3.1. pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos pareiškėjui skyrimo iš EB ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų pažeidimo. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą vienerius metus nuo galutinio sprendimo priėmimo;
17.3.2. paramos mokėjimo nutraukimo dėl padaryto pažeidimo. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą vienerius metus nuo galutinio sprendimo priėmimo;
VIII. TINKAMUMO KRITERIJAI GAUTI PARAMĄ
18. Priemonės tinkamumo kriterijai yra šie:
18.1. projekto veikla ir išlaidos yra susijusios su remiama veikla, įvardyta šių Taisyklių IV skyriuje;
18.3. pareiškėjas užtikrina tinkamą projekto finansavimo šaltinį – turimas lėšas, skolintas lėšas, paramos lėšas, iš veiklos gautinas lėšas – kuris turi būti pagrįstas paramos paraiškoje (atitiktis šiam kriterijui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu). Skolintos lėšos pagrindžiamos su paramos paraiška pateikiant dokumentus, kuriais pagrindžiama paskolos suteikimo galimybė. Iki mokėjimo prašymo pateikimo, jei projektas ar projekto dalis įgyvendinama skolintomis lėšomis, paramos gavėjas Agentūrai turi pateikti pasirašytą paskolos sutartį projektui ar projekto daliai finansuoti arba raštu patvirtinti, kad projektą ar atitinkamą projekto dalį įgyvendins nuosavomis lėšomis. Skolintos lėšos finansuojant projektą negali sudaryti daugiau kaip 90 proc. projekto vertės (su Pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčiu (toliau – PVM). Agentūra neatsako už kreditoriaus turimų lėšų patikimumą, realumą, prievolių vykdymą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka ir už kreditoriaus ir paskolos gavėjo įsipareigojimų nevykdymą;
18.4. statiniai, į kuriuos investuojama, turi būti valdomi pareiškėjo nuosavybės (privačių miškų savininkams) teise arba kitais pagrindais (valstybinių miškų valdytojams);
18.5. pareiškėjas neturi įsiskolinimų Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui ir Valstybinio socialinio draudimo fondui;
18.6. miško valda, kurios ūkinei veiklai vykdyti prašoma paramos, turi priklausyti pareiškėjui nuosavybės teise, bendrosios dalinės arba jungtinės nuosavybės teise ir (arba) gali būti nuo paramos sutarties pasirašymo ne trumpesniam kaip 10 metų laikotarpiui tik iš privačių asmenų nuomojama, valdoma panaudos ar kitais įstatymų nustatytais pagrindais. Jei miško valda yra valdoma nuomos, panaudos ar kitais įstatymų nustatytais pagrindais, nuomos, panaudos sutartys iki pirmo mokėjimo prašymo pateikimo turi būti įregistruotos VĮ Registrų centre. Nuomos, panaudos sutartyje ar kitais įstatymų nustatytais pagrindais naudojamos miško valdos valdymo ir naudojimo teisę suteikiančiuose dokumentuose turi būti numatytos ūkinės veiklos vykdymo galimybės. Jei miško valda valdoma bendrosios dalinės arba jungtinės nuosavybės teise, pareiškėjas privalo pateikti bendraturčių sutikimą, kad pareiškėjui leidžiama vykdyti projekte numatytas investicijas bendrosios nuosavybės teise valdomoje miško valdoje. Valstybinių miškų valdos jų valdytojams turi priklausyti valdymo ar kitais pagrindais;
18.7. pareiškėjas pateikia miško valdos, į kurią daromos investicijos, miškotvarkos projektą, patvirtintą vadovaujantis Vidinės miškotvarkos projektų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. rugsėjo 1 d. įsakymu Nr. D1-406 (Žin., 2006, Nr. 95-3741), nustatyta tvarka;
18.8. miškų rekreacinės infrastruktūros objektams įrengti pateikiami atitinkami techniniai / specialieji projektai ir kiti dokumentai, kai jie privalomi pagal teisės aktų reikalavimus; statinių techninis projektas (pateikiamos statinio techninio projekto, bendroji, sklypo sutvarkymo (sklypo plano), architektūros, technologijos, statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalys) ir statybą (rekonstravimą) leidžiantis dokumentas (statinio techninio projekto statybos skaičiuojamosios kainos dalies ekspertizės išvada; Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka atsakingų institucijų suderintas supaprastintas projektas ar remonto aprašas. Jei su paraiška nėra galimybės pateikti šiame punkte išvardytų dokumentų, jie pateikiami ne vėliau kaip su pirmu mokėjimo prašymu);
18.9. pažeisto hidrologinio režimo atkūrimo darbai remiami tik I (rezervatiniuose) ir IIA (ekosistemų apsaugos) miškų grupės miškuose, taip pat NATURA 2000 tinklo teritorijų miškuose pagal parengtus specialiuosius projektus (Melioracijos techninis reglamentas MTR 2.02.01:2006 Melioracijos statiniai. Pagrindiniai reikalavimai, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. sausio 9 d. įsakymu Nr. 3D-2 (Žin., 2006, Nr. 6-227);
18.10. miškuose esančių saugomų natūralių buveinių ar saugomų rūšių buveinių atkūrimo ar tipiškos struktūros palaikymo darbai remiami, tik jeigu jie numatyti nustatyta tvarka parengtame ir patvirtintame gamtotvarkos plane (Saugomų teritorijų strateginio planavimo dokumentų rengimo ir tvirtinimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. birželio 9 d. nutarimu Nr. 709 (Žin., 2004, Nr. 93-3409; 2012, Nr. 33-1561);
18.11. rekreacinės paskirties miško infrastruktūros objektų įrengimas ir gerinimas remiamas IIB (rekreaciniuose), III (apsauginiuose) ir IV (ūkiniuose) miškų grupių miškuose, jeigu tai neprieštarauja Lietuvos Respublikos teisės aktams;
18.12. pareiškėjas įsipareigoja, kad rekreacine infrastruktūra galėtų laisvai ir nemokamai naudotis visuomenė;
18.13. pareiškėjas pateikia leidimą kirsti mišką (taikoma, jei paramos prašoma kraštovaizdžio formavimo kirtimams. Leidimas kirsti mišką pateikiamas kartu su pirmu mokėjimo prašymu);
18.14. pareiškėjas iki paraiškos pateikimo užregistravo valdos duomenis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre (Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. gegužės 15 d. įsakymas Nr. 3D-278 „Dėl žemės ūkio valdų registravimo Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre“ (Žin., 2008, Nr. 58-2192);
18.15. pareiškėjas be rašytinio Agentūros sutikimo įsipareigoja nekeisti projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų, neparduoti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto turto mažiausiai penkerius arba, projektą įtraukus į rizikingų projektų sąrašą, septynerius metus nuo sprendimo skirti paramą priėmimo dienos;
IX. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
19. Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos su projekto įgyvendinimu susijusios išlaidos, padarytos ne anksčiau kaip prieš 2 metus iki paramos paraiškos pateikimo Agentūrai dienos. Projekto įgyvendinimo trukmė negali viršyti 24 mėnesių laikotarpio nuo paramos sutarties pasirašymo.
20. Projekte turi būti numatytos visos išlaidos, susijusios su projekto įgyvendinimu. Perkamos prekės turi būti naujos, nenaudotos, atitinkančios teisės aktų nustatytus reikalavimus. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti aiškiai išvardytos pagal išlaidų kategorijas, o ne pateikiamos bendra suma. Tinkamų finansuoti išlaidų sumai pagrįsti turi būti pateikiamas bent vienas komercinis pasiūlymas.
21. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:
22. Tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos:
22.2. miškuose esančių saugomų natūralių buveinių ar saugomų rūšių buveinių atkūrimo arba būdingos miško struktūros palaikymo darbai (numatyti gamtotvarkos planuose):
22.2.3. biotechninės priemonės, apsaugančios saugomų miško gyvūnų radvietes ir gerinančios gyvenamosios aplinkos jose sąlygas (radviečių aptvėrimas, inkilų paukščiams, šikšnosparniams, vabzdžiams iškėlimas, dirbtinių lizdaviečių įrengimas ir kitų saugomų rūšių ir buveinėms išsaugoti skirti gamtotvarkos veiksmai);
22.3. medynų papildymas ornitochoriniais medžiais ir krūmais (investicijos turi būti numatytos miškotvarkos projekte). Lėšos kompensuojamos pasodinus tik šių genčių medžius ir krūmus: Amalas – Viscum L., Erškėtis – Rosa L., Gudobelė – Crataegus L., Ieva – Padus Mill., Kadagys – Juniperus L., Kriaušė – Pyrus L., Kukmedis – Taxus L., Lazdynas – Corylus L., Obelis – Malus Mill., Putinas – Viburnum L., Raugerškis – Berberis L., Sausmedis – Lonicera L., Sedula – Cornus L., Serbentas – Ribes L., Slyva – Prunus L., Šaltekšnis – Frangula Mill., Šermukšnis – Sorbus L., Šunobelė – Rhamnus L., Žalčialunkis – Daphne L.;
22.4. iki 300 m2 ploto kūdrų įrengimas (ne daugiau kaip 1 vnt./ha) ir atnaujinimas (investicijos turi būti numatytos miškotvarkos projekte);
22.5. priemonės miško keliams per ekologiškai jautrias zonas laikinai uždaryti (investicijos turi būti numatytos gamtotvarkos plane arba miškotvarkos projekte);
22.6. viešojo naudojimo rekreacinės miško infrastruktūros, stovyklaviečių, poilsiaviečių įrengimas ir gerinimas (investicijos turi būti numatytos miškotvarkos projekte):
22.7. rekreacinių ir gamtosaugos objektų aplinkos tvarkymo ir apsaugos darbai (numatyti miškotvarkos projekte);
22.8. pažeisto hidrologinio režimo atkūrimo rezervatiniuose (I grupės) ir ekosistemų apsaugos (II grupės), taip pat NATURA 2000 tinklo teritorijų miškuose darbai (investicijos turi būti numatytos gamtotvarkos plane);
23. Netinkamos finansuoti išlaidos:
23.1. išlaidos, nesusijusios su projektu ir remiama veikla ir neįvardytos šių Taisyklių 21–22 punktuose;
23.2. išlaidos ar jų dalis, patirtos perkant prekes, darbus ar paslaugas, nesilaikant Taisyklių XVIII skyriuje nurodytų procedūrų (jei nenustatyti didžiausieji įkainiai);
23.3. išlaidos, viršijančios Ministerijos nustatytus didžiausiuosius įkainius. Jei pagal pateiktus komercinius pasiūlymus išlaidų vertė yra didesnė už nustatytus didžiausiuosius įkainius, finansuojama pagal nustatytus didžiausiuosius įkainius (ši nuostata netaikoma miškuose esančių saugomų natūralių buveinių ar saugomų rūšių buveinių atkūrimo arba būdingos miško struktūros palaikymo darbams, priemonėms miško keliams per ekologiškai jautrias zonas laikinai uždaryti, pažeisto hidrologinio režimo atkūrimo rezervatiniuose (I grupės) ir ekosistemų apsaugos (II grupės), taip pat NATURA 2000 tinklo teritorijų miškuose darbams, miškotvarkos projekto ir kitiems šiai veiklos sričiai įgyvendinti reikalingiems planavimo ir projektavimo dokumentams parengti, viešojo naudojimo rekreacinės miško infrastruktūros objekto apšvietimui). Jei pagal pateiktus komercinius pasiūlymus išlaidų vertė yra mažesnė, negu pagal nustatytus didžiausiuosius įkainius, finansuojama pagal pasiūlyme pateiktą kainą;
X. KVIETIMAS TEIKTI PARAMOS PARAIŠKAS
25. Kvietimą teikti paramos paraiškas skelbia Agentūra pagal Ministerijos sudarytą ir su Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija suderintą grafiką. Kvietimas skelbiamas „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, bent viename iš pagrindinių šalies dienraščių, Agentūros ir Ministerijos svetainėse (Ministerijos – www.zum.lt, Agentūros – www.nma.lt).
XI. PARAMOS PARAIŠKŲ PILDYMAS, TEIKIMAS IR REGISTRAVIMAS
27. Paramos paraiškos forma pateikiama šių Taisyklių priede ir skelbiama Ministerijos ir Agentūros svetainėse adresais: www.zum.lt ir www.nma.lt.
29. Paramos paraiška turi būti tinkamai užpildyta, pateikiant išsamią informaciją apie tai, kaip projektas padės pasiekti tikslus, kokia bus jo nauda, kaip projektas susijęs su priemonės „Pelno nesiekiančios investicijos miškuose“ tikslais. Pareiškėjai turi įsitikinti, kad paramos paraiška yra tinkamai sukomplektuota.
31. Pareiškėjas su paramos paraiška ir reikalaujamais pateikti dokumentais gali pateikti kitus papildomus dokumentus, kurie, jo manymu, gali būti svarbūs vertinant projektą.
32. Iškilus specifiniams su paramos paraiškos vertinimu ir (arba) projekto vykdymu ar pareiškėjo veikla susijusiems klausimams, pareiškėjo gali būti paprašyta pateikti papildomų dokumentų.
33. Paramos paraiškas ir reikalaujamus dokumentus gauti paramą priima ir registruoja Agentūra pagal numatomą projekto įgyvendinimo vietą Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. 3D-153 (Žin., 2007, Nr. 41-1562; 2012, Nr. 18-830), nurodytais adresais.
34. Paramos paraiška turi būti įteikta asmeniškai arba per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, per kurjerį, faksu arba elektroniniu paštu ir t. t.) arba kitais adresais pateiktos paramos paraiškos nepriimamos.
35. Turi būti pateikiamas vienas originalus paramos paraiškos egzempliorius ir reikalaujamų dokumentų originalai arba kopijos, patvirtintos pareiškėjo parašu arba notaro Lietuvos Respublikos notariato įstatymo (Žin., 1992, Nr. 28-810) nustatyta tvarka.
37. Paramos paraiškos registruojamos Kaimo plėtros priemonių administravimo informacinėje sistemoje (toliau – informacinė sistema) (esant galimybei). Paramos paraišką pateikusiam pareiškėjui įteikiamas paramos paraiškos užregistravimo įrodymo raštas.
38. Užregistravus paramos paraišką Agentūroje, papildomą informaciją (dokumentus) pareiškėjas gali teikti, tik pareikalavus Agentūrai, išskyrus informaciją apie pasikeitusius tiesioginio ryšio duomenis ir papildomą informaciją (dokumentus, pvz.: atlikta nekilnojamojo turto teisinė registracija, kiti dokumentai), ir ji priimama tik tuo atveju, jeigu pareiškėjas dėl objektyvių priežasčių negalėjo jos pateikti kartu su paramos paraiška (pateikiant papildomą informaciją (dokumentus) būtina raštu paaiškinti bei pateikti argumentus, kodėl dokumentai negalėjo būti pateikti kartu su paramos paraiška). Papildomi dokumentai gali būti pateikiami tik iki projekto tinkamumo vertinimo pradžios.
39. Numatytos investicijos ir prašoma paramos suma po paramos paraiškos pateikimo iki sprendimo priėmimo skirti paramą gali būti keičiamas pasikeitus teisės aktams, kuriais keičiamas paramos intensyvumas, tačiau didžiausia paramos suma vienam projektui negali viršyti 11 punkte nustatytos sumos.
40. Po paramos paraiškos užregistravimo pareiškėjas turi teisę raštu pranešti Agentūrai apie pateiktos paramos paraiškos atšaukimą ir pateikti naują paramos paraišką numatytu paramos paraiškų surinkimo laikotarpiu.
XII. PARAMOS PARAIŠKŲ VERTINIMAS
42. Užregistruota paramos paraiška vertinama Agentūroje vadovaujantis Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklių nustatytais terminais.
43. Paramos paraiškos vertinimo procesas organizuojamas ir jos vertinimas atliekamas vadovaujantis Agentūros patvirtintais darbo procedūrų aprašais.
44. Paramos paraiškų vertinimo procesas susideda iš trijų etapų:
45. Paramos paraiškų administracinės atitikties tikrinimas gali būti pradedamas nelaukiant paramos paraiškų priėmimo termino pabaigos.
46. Pirmumo vertinimas gali būti neatliekamas tuo atveju, jei bendra prašomos paramos suma yra mažesnė arba lygi kvietimui teikti paramos paraiškas planuojamai skirti paramos sumai.
47. Jeigu prašoma paramos suma viršija kvietimui teikti paramos paraiškas planuojamą skirti lėšų sumą, prieš paramos paraiškų tinkamumo vertinimą atliekamas preliminarus paramos paraiškų sugrupavimas pagal atitiktį Taisyklių XV skyriuje nustatytiems prioritetiniams kriterijams.
48. Jei paramos paraiška perduota tirti teisėsaugos institucijoms, paramos paraiškos vertinimas atidedamas iki teisėsaugos institucijų išvadų ar pozicijos pateikimo. Agentūra apie tokias paramos paraiškas informuoja Ministeriją. Gavus teisėsaugos institucijų išvadas, tęsiamas paramos paraiškos vertinimas.
XIII. ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES TIKRINIMAS
50. Užregistravus paramos paraišką, pirmiausia atliekamas administracinės atitikties tikrinimas, kuris negali trukti ilgiau kaip 3 darbo dienas. Administracinės atitikties tikrinimo metu nustatoma, ar paramos paraiška yra tinkamai užpildyta ir ar pateikti visi paramos paraiškoje nurodyti dokumentai.
51. Jeigu atliekant administracinės atitikties tikrinimą yra nustatoma, kad pateikti ne visi paramos paraiškoje nurodyti dokumentai ir (arba) paramos paraiška netinkamai užpildyta, pareiškėjui siunčiamas ar įteikiamas pranešimas, kuriame prašoma pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Pranešimas taip pat išsiunčiamas elektroniniu paštu, jei paramos paraiškoje pareiškėjas yra nurodęs tokį pageidaujamą informacijos gavimo būdą. Per pranešime nustatytą laiką nepateikus reikalaujamų dokumentų ar trūkstamos informacijos, pareiškėjui siunčiamas antras pranešimas, į kurį negavus atsakymo, paramos paraiška atmetama.
52. Agentūra priimtą sprendimą atmesti paramos paraišką per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos pareiškėjui registruotu laišku išsiunčia šį sprendimą, kuriame turi būti nurodytos atmetimo priežastys, taip pat teisinis pagrindimas ir tokio sprendimo apskundimo tvarka.
53. Informacija apie paramos paraiškas, kurioms atliktas administracinės atitikties tikrinimas, skelbiama Agentūros interneto svetainėje, nurodant pareiškėją, projekto pavadinimą, paramos paraiškos kodą ir prašomą paramos sumą, taip pat nurodomas bendras registruotų paramos paraiškų ir paramos paraiškų, kurių administracinės atitikties tikrinimas atliktas, skaičius.
XIV. TINKAMUMO SKIRTI PARAMĄ VERTINIMAS
55. Paramos paraiškos tinkamumo skirti paramą vertinimo metu nustatoma, ar projektas tinkamas gauti paramą iš EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo lėšų, numatytų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete, ir kokia galima paramos suma, suapvalinta iki sveikųjų skaičių.
56. Agentūra gali pareiškėjo prašyti patikslinti trūkstamus duomenis ar dokumentus, jei jų reikia vertinant paramos paraiškos ir išlaidų tinkamumą. Tokiu atveju pareiškėjui siunčiamas pranešimas, kuriame nurodoma, kokios informacijos ir (ar) dokumentų trūksta arba ką reikia patikslinti. Pranešimas taip pat išsiunčiamas elektroniniu paštu, jei paramos paraiškoje pareiškėjas yra nurodęs tokį pageidaujamą informacijos gavimo būdą. Per nustatytą laiką nepateikus reikalaujamų dokumentų ir (ar) trūkstamos informacijos, pareiškėjui siunčiamas antras pranešimas, į kurį negavus atsakymo, paramos paraiška atmetama. Jei Agentūra tinkamumo skirti paramą vertinimo metu nustato, kad projekto tinkamų finansuoti išlaidų dydis ir galimas didžiausias paramos dydis skiriasi nuo paramos paraiškoje pateiktų projekto tinkamų finansuoti išlaidų ir prašomos paramos dydžių, iki sprendimo dėl paramos paraiškos atrankos priėmimo Agentūra turi raštu apie tai informuoti pareiškėją ir suderinti su juo, ar jis sutinka įgyvendinti projektą su Agentūros nustatytomis didžiausiojo dydžio tinkamomis finansuoti išlaidomis ir parama. Jei pareiškėjas nesutinka su tinkamų finansuoti išlaidų nustatytu dydžiu ir parama, paramos paraiška atmetama.
57. Informacija apie paramos paraiškas, kurioms atliktas tinkamumo skirti paramą vertinimas, skelbiama Agentūros interneto svetainėje, nurodant pareiškėją, projekto pavadinimą, paramos paraiškos kodą ir prašomą paramos sumą, taip pat nurodomas bendras registruotų paramos paraiškų ir paramos paraiškų, kurios įvertintos dėl tinkamumo skirti paramą, skaičius.
XV. PROJEKTŲ PIRMUMO VERTINIMAS
58. Projektų pirmumas vertinamas pagal atitiktį pirmumo reikalavimams atmetimo būdu. Atitiktis pirmumo reikalavimams nustatoma atsižvelgiant į paramos paraiškos pateikimo metu pateiktus dokumentus. Projektai, atitinkantys pirmiau nurodytus reikalavimus, turi pirmenybę prieš projektus, kurie atitinka kitus tolesnius reikalavimus:
58.1. pareiškėjas nėra gavęs EB paramos miškų sektoriuje (2004–2006 metų Lietuvos Bendrojo programavimo dokumento priemonė „Miškų ūkis“, KPP priemonės: „Miškų ekonominės vertės didinimas“, Priemonės „Žemės ūkio ir miškininkystės plėtra ir pritaikymo infrastruktūra“ veiklos sritis „Miškų infrastruktūros gerinimas“, „Miškininkystės potencialo atkūrimas ir prevencinių priemonių įdiegimas“, „Pelno nesiekiančios investicijos miškuose“);
58.3. rekreacinės miško infrastruktūros objektų įrengimas ir gerinimas vykdomas IIB grupės (rekreaciniuose) miškuose;
XVI. PARAMOS PARAIŠKŲ TVIRTINIMAS IR PARAMOS SUTARČIŲ SUDARYMAS
60. Agentūra, įvertinusi paramos paraiškas, parengia nustatytos formos paramos paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę ir nustatytos formos atskirų paramos paraiškų vertinimo ataskaitas, kurias teikia Ministerijai.
61. Ministerijos sudarytas Projektų atrankos komitetas svarsto, kuriuos projektus finansuoti, ir priima rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl finansuotinų projektų.
62. Priimant sprendimą dėl paramos skyrimo turi būti užtikrinama, kad, sudarius paramos sutartis, nebūtų viršyta priemonei nustatyta didžiausioji leistina paramos suma.
63. Galutinį sprendimą dėl paramos skyrimo priima Ministerija ir apie tokį sprendimą informuoja Agentūrą per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos.
64. Agentūra apie sprendimą dėl paramos skyrimo ar neskyrimo informuoja pareiškėjus registruotu laišku per 5 darbo dienas nuo Ministerijos sprendimo gavimo dienos. Jeigu Ministerija priima sprendimą neskirti paramos, Agentūra pareiškėjui išsiunčia priimto sprendimo nuorašą, kuriame turi būti nurodyti tokio sprendimo motyvai, teisinis pagrindimas ir apskundimo tvarka.
65. Informacija apie priimtus sprendimus skirti paramą skelbiama Agentūros svetainėje, nurodant pareiškėją, projekto pavadinimą, paramos paraiškos kodą ir prašomą paramos sumą, taip pat nurodomas bendras registruotų paramos paraiškų ir paramos paraiškų, kurioms priimtas sprendimas skirti paramą, skaičius.
66. Agentūra, gavusi Ministerijos sprendimą skirti paramą:
66.1. jeigu parengti paramos sutartį yra reikalingi papildomi duomenys ir (arba) dokumentai, per 3 darbo dienas išsiunčia pareiškėjui informacinį laišką, kuriame prašo per 10 darbo dienų nuo informacinio laiško gavimo dienos pateikti papildomus duomenis ir (arba) dokumentus. Laiškas laikomas įteiktu praėjus 7 darbo dienoms po jo išsiuntimo. Pareiškėjui juos atsiuntus, Agentūra pagal pavyzdinės paramos sutarties formą per 10 darbo dienų parengia, suderina su pareiškėju ir išsiunčia pareiškėjui suderintą paramos sutarties projektą arba kviečia pareiškėją atvykti į Agentūrą pasirašyti sutarties, taip pat nurodo pasiūlymo pasirašyti paramos sutartį galiojimo terminą, kuris bendruoju atveju negali būti ilgesnis kaip 10 darbo dienų nuo pasiūlymo išsiuntimo dienos. Šalims susitarus, šis terminas gali būti pratęstas;
66.2. jeigu parengti paramos sutartį papildomi duomenys ir (arba) dokumentai nereikalingi, per 10 darbo dienų Agentūra pagal pavyzdinės paramos sutarties formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. vasario 15 d. įsakymu Nr. 3D-70 „Dėl paramos sutarties ir mokėjimo prašymo pavyzdinių formų pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 23-856), parengia, suderina su pareiškėju ir išsiunčia pareiškėjui arba kviečia pareiškėją atvykti į Agentūrą pasirašyti suderinto paramos sutarties projekto ir nurodo pasiūlymo pasirašyti paramos sutartį galiojimo terminą, kuris bendruoju atveju negali būti ilgesnis kaip 10 darbo dienų nuo pasiūlymo išsiuntimo dienos. Šalims susitarus, šis terminas gali būti pratęstas.
67. Pareiškėjui per Agentūros nustatytą terminą nepasirašius paramos sutarties, paramos paraiška atmetama. Agentūra apie tai per 10 darbo dienų informuoja Ministeriją.
XVII. APSKUNDIMO TVARKA
70. Pareiškėjas ir (arba) paramos gavėjas, nesutinkantis su Agentūros ir (arba) Ministerijos priimtais sprendimais, veikimu arba neveikimu, susijusiais su paramos paraiškų administravimu, vertinimu, atranka ir mokėjimo prašymų administravimu, turi teisę juos apskųsti šiame Taisyklių skyriuje nustatyta tvarka.
71. Agentūros konkrečių valstybės tarnautojų ir (arba) darbuotojų veiksmus (neveikimą) pareiškėjas gali apskųsti Agentūros vadovui raštu per 15 darbo dienų nuo tos dienos, kai jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius veiksmus (neveikimą).
72. Agentūros sprendimus, veikimą arba neveikimą pareiškėjas gali apskųsti Ministerijai raštu per 15 darbo dienų nuo tos dienos, kai jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius Agentūros sprendimus, veiksmus (neveikimą).
73. Skundams nagrinėti Agentūra ir (arba) Ministerija gali sudaryti specialią komisiją ir patvirtinti jos darbo reglamentą.
XVIII. PIRKIMO PROCEDŪROS
75. Pareiškėjai ir (arba) paramos gavėjai, kurie pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) yra perkančiosios organizacijos, privalo prekių, paslaugų ar darbų pirkimą organizuoti vadovaudamiesi šio įstatymo nuostatomis.
76. Pareiškėjai ir (arba) paramos gavėjai, kuriems perkant prekes, paslaugas ar darbus netaikomos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatos, siekdami, kad patirtos išlaidos būtų laikomos tinkamomis finansuoti, prekių, paslaugų ar darbų pirkimus turi organizuoti Ministerijos nustatyta tvarka (Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. 3D-150 (Žin., 2007, Nr. 41-1559; 2009, Nr. 21-835).
XIX. MOKĖJIMO PRAŠYMO PATEIKIMAS IR PATEIKIMO TERMINAS
78. Paramos gavėjas po kiekvieno projekto įgyvendinimo etapo, kaip numatyta paramos sutartyje paramai gauti, pateikia nustatytos formos mokėjimo prašymą.
79. Mokėjimo prašymo forma ir informacija apie pridedamus dokumentus pateikiama Agentūros interneto svetainėje www.nma.lt ir Ministerijos interneto svetainėje www.zum.lt.
80. Mokėjimo prašymus kartu su reikalaujamais priedais iš paramos gavėjų priima ir registruoja Agentūra pagal projekto įgyvendinimo vietą Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklėse nurodytais adresais.
81. Paramos gavėjas mokėjimo prašymą ir susijusius dokumentus turi užpildyti lietuvių kalba. Kita kalba užpildyti mokėjimo prašymai ir dokumentai nepriimami. Paramos gavėjas turi įsitikinti, kad jo pateiktas mokėjimo prašymas yra tinkamai sukomplektuotas.
82. Mokėjimo prašymai turi būti pateikti laiku (paramos sutartyje numatytais terminais) asmeniškai arba per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, faksu arba elektroniniu paštu) arba kitais adresais pateikti mokėjimo prašymai nebus priimami.
83. Turi būti pateikiamas vienas mokėjimo prašymo originalas ir ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimo bei išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų bei kitų reikiamų dokumentų originalai arba kopijos, patvirtintos pareiškėjo parašu arba notaro Lietuvos Respublikos notariato įstatymo nustatyta tvarka. Kiekvienas mokėjimo prašymo ir jo priedų lapas turi būti patvirtintas pareiškėjo parašu. Taip pareiškėjas prisiima atsakomybę už mokėjimo prašymo ir jo priedų duomenų teisingumą.
85. Pavėluotai pateikus mokėjimo prašymą, taikomos sankcijos, numatytos šių Taisyklių XXIV skyriuje. Pavėluotai teikiami mokėjimo prašymai priimami 60 darbo dienų nuo paramos sutartyje nustatytos datos. Vėliau pateikti mokėjimo prašymai nepriimami.
86. Jeigu paramos gavėjas nori pratęsti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, jis iki nustatyto termino pabaigos turi Agentūrai pateikti argumentuotą prašymą dėl termino pratęsimo (paramos sutarties keitimo) ir pateikti patvirtinimo dokumentus. Mokėjimo prašymo pateikimo terminas gali būti pratęstas tik dėl svarbių priežasčių, kurios yra kliūtis paramos gavėjui laiku pateikti mokėjimo prašymą. Agentūrai priėmus sprendimą atidėti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, keičiama paramos sutartis.
87. Paramos gavėjui teikiant mokėjimo prašymą pavėluotai, būtina Agentūrai nurodyti vėlavimo priežastis, ir pateikti jų patvirtinimo dokumentus. Agentūrai nustačius, kad mokėjimo prašymas pateiktas pavėluotai dėl svarbių priežasčių – paramos gavėjui sankcijos netaikomos.
XX. MOKĖJIMO PRAŠYMO TIKRINIMAS, VERTINIMAS IR TVIRTINIMAS
89. Jeigu paramos gavėjo pateiktas mokėjimo prašymas neteisingai užpildytas, kyla neaiškumų ir (arba) trūksta duomenų, jam siunčiamas pranešimas apie tikrinimo metu nustatytus trūkumus. Per pranešime nustatytą laiką nepristačius reikiamų dokumentų ar nepatikslinus duomenų, siunčiamas antras pranešimas, į kurį neatsakius, mokėjimo prašymas yra atmetamas arba vertinamas pagal turimus duomenis.
90. Jei paramos gavėjas dėl objektyvių priežasčių vėluoja pateikti prašomą informaciją, apie tai turi pranešti raštu argumentuodamas vėlavimo priežastis.
91. Jei vertinant mokėjimo prašymą kyla įtarimų, kad dokumentuose pateikta klaidinga informacija, atliekama užsakomoji patikra vietoje.
92. Vertinant mokėjimo prašymą, nustatomos tinkamos finansuoti išlaidos, nuo kurių yra skaičiuojama kompensuojama paramos suma.
93. Įvertinus mokėjimo prašymą, priimamas sprendimas:
94. Jei priimamas sprendimas išmokėti visą prašomą paramos sumą arba dalį prašomos paramos sumos, lėšos pervedamos į paramos gavėjo nurodytą atsiskaitomąją sąskaitą.
95. Jei priimamas sprendimas dėl mokėjimo prašymo atmetimo, Agentūra per 10 darbo dienų nuo tokio sprendimo priėmimo registruotu laišku išsiunčia paramos gavėjui sprendimo nuorašą, kuriame turi būti nurodyti tokio sprendimo motyvai ir jo apskundimo tvarka.
96. Agentūra turi įvertinti mokėjimo prašymą ir Ministerijai pateikti pinigų užsakymo paraiškas per Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklėse nustatytus terminus. Tais atvejais, kai vertinant mokėjimo prašymą Agentūra prašo paramos gavėjo pateikti trūkstamus duomenis arba ištaisyti nurodytus mokėjimo prašymo trūkumus, mokėjimo prašymas turi būti įvertintas ir pinigų užsakymo paraiška Ministerijai turi būti pateikta per 30 kalendorinių dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo ir užregistravimo Agentūroje datos. Į šiuos terminus neįskaičiuojamas paklausimų paramos gavėjui bei patikrų vietoje atlikimo laikas bei įtariamo pažeidimo tyrimo atlikimo laikas.
XXI. PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA
98. Taikant išlaidų kompensavimo būdą, paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą savo lėšomis ir paramos sutartyje periodiškai apibrėžtu laikotarpiu teikia Agentūrai mokėjimo prašymus, kuriuose deklaruoja patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus ir (arba) jų kopijas, patvirtintas paramos gavėjo ar jo įgalioto asmens parašu ir anspaudu (jei toks turimas). Paramos sutartyje taip pat nustatomas galutinio mokėjimo prašymo pateikimo terminas.
100. Baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Agentūrai galutinį mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja visas per laikotarpį nuo paskutinio mokėjimo prašymo patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas, taip pat galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą.
101. Agentūra, įvertinusi mokėjimo prašymą ir priėmusi sprendimą dėl jo apmokėjimo, laikydamasi terminų, nurodytų šių Taisyklių 96 punkte, parengia pinigų užsakymo paraiškas ir pateikia jas Ministerijai.
102. Remdamasi Agentūros pateiktomis pinigų užsakymo paraiškomis Ministerija rengia ir Lietuvos Respublikos finansų ministerijai teikia mokėjimo paraiškas valstybės iždui dėl lėšų pervedimo į Agentūros nurodytą sąskaitą.
103. Lietuvos Respublikos finansų ministerija mokėjimo paraiškas apmoka vadovaudamasi Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2007, Nr. 90-3604), nuostatomis.
XXII. PATIKROS
105. Bet kuriame paramos paraiškų ir mokėjimo prašymų administravimo etape gali būti atliekama patikra vietoje, kurios metu tikrinami pareiškėjo ir (arba) paramos gavėjo paramos paraiškoje ir (arba) mokėjimo prašyme ir jų prieduose pateikti duomenys ir jų atitiktis tikrovei. Atlikus patikrą, rašoma patikros vietoje ataskaita.
106. Nepažeidžiant 2011 m. sausio 27 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 65/2011, kuriuo nustatomos išsamios Tarybos Reglamento (EB) Nr. 1698/2005 kontrolės procedūrų įgyvendinimo ir kompleksinio paramos susiejimo įgyvendinimo taisyklės, susijusios su paramos kaimo plėtrai priemonėmis (OL 2011 L 25, p. 8), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2012 m. vasario 20 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 147/2012 (OL 2012 L 47, p. 7), 20 straipsnio 4 dalies ir jeigu tai neprieštarauja kontrolės tikslams, apie patikras vietoje gali būti pranešama iš anksto. Pranešama per trumpiausią reikalingą laikotarpį, kuris negali būti ilgesnis kaip 14 dienų.
107. Agentūra penkerius arba septynerius metus nuo paramos sutarties pasirašymo datos turi teisę tikrinti, ar paramos gavėjas laikosi paramos sutartyje numatytų sąlygų.
108. Jei pareiškėjas ir (arba) paramos gavėjas nesudaro sąlygų ar neleidžia asmenims, turintiems teisę atlikti auditą ir kontroliuoti, kaip yra vykdomas projektas, apžiūrėti vietoje ir (arba) patikrinti, kaip įgyvendinamas projektas ir (arba) kaip vykdoma veikla po paramos skyrimo ir (arba) projekto pabaigos, tai laikoma KPP paramos gavimo ir naudojimo sąlygų pažeidimu.
XXIII. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO ATASKAITOS
XXIV. SANKCIJOS
110. Paramos gavėjui nesilaikant teisės aktų reikalavimų ar pažeidžiant paramos sutarties sąlygas, numatomos trys privalomų sankcijų rūšys: paramos sumažinimas, paramos neskyrimas ir (arba) paramos susigrąžinimas.
111. Paramos sumažinimas taikomas:
111.2. pavėluotai pateikus mokėjimo prašymą, paramos suma mažinama 0,5 proc. už kiekvieną pavėluotą darbo dieną, išskyrus šių Taisyklių 89 punkte numatytą atvejį;
111.3. jei Agentūra, išnagrinėjusi paramos gavėjo mokėjimo prašymą, nustato, kad jame prašoma paramos suma daugiau kaip 3 proc. viršija paramos gavėjui mokėtiną sumą, nustatytą išnagrinėjus mokėjimo prašymo pagrįstumą, mokėtina paramos suma turi būti sumažinama tų abiejų sumų skirtumu, išskyrus atvejus, jeigu paramos gavėjas įrodo, kad ne dėl jo kaltės buvo įtraukta reikalavimų neatitinkanti suma;
112. Paramos neskyrimas taikomas, kai paramos gavėjas:
112.2. teikdamas paramos paraišką ir (arba) vykdydamas paramos sutartį, pateikia neteisingą informaciją arba nuslepia informaciją, turinčią reikšmės priimant sprendimą suteikti paramą arba tinkamai kontroliuoti paramos sutarties vykdymą;
112.3. nesudaro sąlygų ar neleidžia asmenims, turintiems teisę tai daryti, apžiūrėti vietoje ir (arba) patikrinti, kaip įgyvendinamas projektas ir (arba) kaip vykdoma veikla po paramos suteikimo;
112.5. sistemingai pažeidinėja aplinkos apsaugos, priešgaisrines, higienos, veterinarijos ir kitas taisykles, reglamentuojančias paramos gavėjo veiklą;
113. Paramos susigrąžinimas taikomas, kai paramos gavėjas:
113.1. nesuderinęs su Agentūra, perleidžia tretiesiems asmenims savo įsipareigojimus arba teises pagal paramos teikimo sutartį;
113.2. prieštarauja, kad informacija apie pateiktą paramos paraišką, nurodant pareiškėją, projekto pavadinimą, paramos paraiškos kodą ir prašomą ir (arba) gautą paramos sumą, būtų skelbiama Agentūros interneto svetainėje;
113.3. negrąžina Agentūrai klaidingai apskaičiuotos ir pervestos į atsiskaitomąją sąskaitą paramos sumos;
113.4. nevykdo reguliarios projekto įgyvendinimo stebėsenos, kad užtikrintų projekto įgyvendinimą, kaip numatyta paramos paraiškoje;
113.7. nustojo vykdyti projektą, negali pasiekti sutartyje nustatytų projekto uždavinių, tikslų, išskyrus atvejus dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių;
113.8. per penkerių arba septynerių metų laikotarpį nuo paramos sutarties pasirašymo be rašytinio Agentūros sutikimo pakeitė pagal sutartį remiamos veiklos pobūdį;
113.9. per penkerius arba septynerius metus nuo paramos sutarties pasirašymo be rašytinio Agentūros sutikimo pardavė ar kitaip perleido iš paramos lėšų įsigytą turtą;
XXV. PROJEKTŲ IR PARAMOS SUTARTIES PAKEITIMAI
115. Jokie su Agentūra raštu nesuderinti nukrypimai nuo planuoto projekto įgyvendinimo, keičiantys projekto apimtį, projekto investicijas, paramos dalių išdėstymą ir dydį, mokėjimo prašymų pateikimo tvarką, pakeitimai, kuriais pratęsiamas projekto įgyvendinimo laikotarpis ar kitaip keičiamas projektas ar paramos sutartyje ir (arba) paramos paraiškoje bei sprendime skirti paramą nustatyti paramos gavėjo įsipareigojimai, nėra leidžiami, išskyrus Taisyklių 118 punkte nustatytus atvejus.
116. Paramos sutartis gali būti keičiama:
116.2. jeigu keičiama paramos suma ir (arba) investicijų pasiskirstymas tarp paramos dalių (projekto įgyvendinimo etapų);
116.3. jeigu kurios nors projekto biudžeto išlaidų kategorijos suma nukrypusi nuo paramos sutartyje planuotos sumos daugiau kaip 20 procentų;
116.4. nepanaudojus visos skirtos paramos sumos dėl sumažėjusių projekte numatytų išlaidų vertės, paramos gavėjas gali numatyti padaryti tiesiogiai su vykdoma veikla susijusias tinkamas finansuoti išlaidas;
117. Iškilus poreikiui keisti projektą ir (arba) paramos sutartį, paramos gavėjas privalo raštu pateikti Agentūrai prašymą pakeisti projektą ir (arba) paramos sutartį ir kartu su prašymu pateikti visą informaciją ir dokumentus, kuriais būtų pagrindžiamas prašymas. Agentūra, gavusi paramos gavėjo prašymą pakeisti projektą ir (arba) paramos sutartį, įvertina prašymo aplinkybes ir priima sprendimą dėl paramos gavėjo prašymo.
118. Agentūra paramos gavėjo prašymą keisti projektą ir (arba) paramos sutartį gali:
119. Priimdama sprendimą dėl paramos gavėjo prašymo keisti projektą ir (arba) paramos sutartį, Agentūra įvertina, ar atlikus tokį pakeitimą projektas duos didesnę naudą ir efektyviau prisidės prie projekte bei KPP nustatytų tikslų. Priimant sprendimą dėl paramos gavėjo prašymo keisti projektą ir (arba) paramos sutartį, Agentūra taip pat atsižvelgia į aplinkybes, kurių paramos gavėjas negalėjo numatyti teikdamas paramos paraišką ir kurios nepriklauso nuo paramos gavėjo. Jeigu Agentūra nustato, kad dėl projekto pakeitimo paramos gavėjas negalės pasiekti projekte nustatytų tikslų ir tolesnis projekto įgyvendinimas būtų neefektyvus, Agentūra svarsto klausimą dėl paramos nutraukimo ir (arba) jau išmokėtos paramos grąžinimo.
120. Tuo atveju, kai keičiama paramos sutartis, Agentūra parengia, suderina su paramos gavėju ir išsiunčia paramos gavėjui arba kviečia paramos gavėją atvykti į Agentūrą pasirašyti suderintos pakeistos paramos sutarties ir nurodo pasiūlymo pasirašyti pakeistą paramos sutartį galiojimo terminą. Jeigu šalys nurodo priežastis, šis terminas gali būti pratęstas.
XXVI. DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS
121. Visi su KPP įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi vadovaujantis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvo 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 (Žin., 2011, Nr. 32-1534).
122. Paramos gavėjas privalo užtikrinti su KPP įgyvendinimu susijusių dokumentų saugumą ir prieinamumą Agentūros, Ministerijos, Valstybės kontrolės, Europos Komisijos ir Europos Audito Rūmų įgaliotiems atstovams.
123. Paramos gavėjas privalo saugoti:
123.4. išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalus ir mokėjimo prašymų kopijas;
XXVII. VIEŠUMAS
124. Iš EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo lėšų pagal KPP konkrečiam projektui paramą gaunantis paramos gavėjas privalo imtis informavimo ir viešinimo priemonių, vadovaudamasis Informavimo apie Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 26 d. įsakymu Nr. 3D-191 (Žin., 2007, Nr. 48-1868).
XXVIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
125. Kita Taisyklėse nenurodyta informacija pateikiama Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2008 m. kovo 20 d. įsakymu Nr. 3D-163
(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2012 m. gegužės 2 d. įsakymo Nr. 3D-321 redakcija)
(Paramos paraiškos forma)
Nacionalinės mokėjimo agentŪros prie žemės ūkio ministerijos kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| paramos administravimo skyrius*
|
|||
|_|_|_|_| |_|_| |_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_ |_|_| (paramos paraiškos registracijos data ir registracijos numeris)
|
|||
(paramos paraišką užregistravusio tarnautojo pareigos) |
(vardas, pavardė) |
(parašas) |
|
Paramos paraiška vertinti priimta |
[] |
||
Paramos paraiška atmesta |
[] |
||
________________
* Pildo Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento teritorinio paramos administravimo skyriaus tarnautojas.
____________________________
(dokumento sudarytojo pavadinimas)
Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos
Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento
paramos administravimo skyriui
PARAMOS PARAIŠKA pagal LIETUVOS Kaimo plėtros 2007–2013 metų PROGRAMOS priemonĘ „PELNO NESIEKIANČIOS INVESTICIJOS MIŠKUOSE“**
________________
(data)
__________________
(sudarymo vieta)
_____________
** Pildydami rašykite didžiosiomis raidėmis ir aiškiu šriftu.
I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ
Adresas / buveinė (nurodoma pareiškėjo gyvenamoji vieta (įmonės buveinės adresas), telefonas, faksas, el. paštas, kuriuo bus galima susisiekti su pareiškėju paraiškos vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu) |
Savivaldybės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
Seniūnijos pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
Gyvenamosios vietovės / buveinės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
Gatvės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
Namo Nr. |_|_|_| |
Buto Nr. |_|_|_| |
Pašto indeksas |_|_|_|_|_|_|_| |
Telefono Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
Fakso Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
El. paštas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
Kokiu būdu norite gauti informaciją apie paramos paraiškos administravimo eigą? PASTABA. Užpildykite tik vieną langelį. |
|
Paštu |
[] |
Elektroniniu paštu |
[] |
1. Žemės ūkio ir kaimo valdos identifikavimo kodas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| (Nurodomas žemės ūkio ir kaimo valdos identifikavimo kodas iš VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro pažymos) |
|
1.1. Žemės ūkio ir kaimo valdos adresas, jei skiriasi nuo gyvenamosios vietos (buveinės): |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| (Nurodomas miško valdos adresas iš VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro pažymos) |
|
2. Asmens kodas (fiziniams asmenims) |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
|
3. Juridinio asmens kodas (juridiniams asmenims)|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
Pareiškėjo parašas _____________
II. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ, KURIAM PRAŠOMA PARAMOS
1. Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos (toliau – KPP) priemonės kodas |
227 |
2. Projekto pavadinimas |
(Projekto, kuriam prašoma paramos, pavadinimas) |
3. Projekto įgyvendinimo vieta (duomenys patikrai vietoje atlikti) |
|
4. Bendra projekto vertė su PVM, Lt |
|_|_|_|_|_|_|_|_| Lt (Nurodoma bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis su PVM, litais) |
5. Bendra projekto vertė be PVM, Lt |
|_|_|_|_|_|_|_|_| Lt (Nurodoma bendra projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis be PVM, litais) |
6. Prašoma paramos suma, Lt |
|_|_|_|_|_|_|_|_| Lt (Nurodoma prašoma paramos suma, litais) |
7. Planuojama projekto pradžia |
|_|_|_|_| |_|_| |_|_| (Nurodoma projekto įgyvendinimo pradžia po paramos paraiškos pateikimo, išskyrus prieš paraiškos pateikimą patirtas išlaidas) |
8. Planuojama projekto pabaiga |
|_|_|_|_| |_|_| |_|_| (Nurodoma planuojama paskutinio prašymo pateikimo Agentūrai data (metai/mėnuo/diena)) |
9. Asmuo, atsakingas už projekto administravimą (vardas, pavardė): tel. Nr. pasiteirauti |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| (Pildoma, jei tai ne pareiškėjas. Nurodomas pareiškėjo įgalioto asmens, kuris bus atsakingas už projekto įgyvendinimo priežiūrą ir ataskaitų rengimą projekto įgyvendinimo metu, vardas, pavardė, tel. Nr.)
|
Pareiškėjo parašas _____________
III. PROJEKTO SANTRAUKA
Trumpas projekto esmės aprašymas |
(Trumpai (ne daugiau kaip ½ psl.) paaiškinama: numatomi pelno nesiekiančių investicijų etapai ir uždaviniai; išsamūs duomenys apie investicijas ir bet kokią kitą veiklą, susijusią su projektu; vieta, kurioje bus įgyvendinamas projektas; kokioms problemoms spręsti reikalingas projektas, kodėl ir kam reikalingi projekto rezultatai?; kaip pareiškėjas susijęs su spręstina problema ir kodėl būtent jis teikia paramos paraišką?; kodėl pasirinktas būtent toks problemos sprendimo būdas?; kaip projektas atitinka KPP priemonę?; kokie projekto parengimo darbai jau atlikti?; kas bus atsakingas už projekto įgyvendinimą, kaip bus organizuojamas projekto įgyvendinimas?) |
Pareiškėjo parašas _____________
IV. Projekto priežiūros rodikliai (pildoma atsižvelgiant į projekto pobūdį)
(Lentelės 1 ir 2 eilutėse nurodomas pastatytų ir (arba) rekonstruotų rekreacinių miško infrastruktūros objektų skaičius ir paremtas (rezervatinių (I miškų grupė), ekosistemų apsaugos (IIA miškų grupė), rekreacinių (IIB miškų grupė), apsauginių (III miškų grupė), ūkinių (IV miškų grupė), NATURA 2000) miškų plotas paramos paraiškos pateikimo dieną ir konkrečiais metais projekto įgyvendinimo laikotarpiu.)
|
Rodikliai |
Matavimo vienetai |
Paraiškos pateikimo metais 20__ |
Projekto įgyvendinimo laikotarpis |
|||||
20.... m. |
20... m. |
20.... m. |
20....m. |
20....m. |
20...m. |
||||
1. |
Naujai įrengtų / rekonstruotų rekreacinių miško infrastruktūros objektų (poilsiaviečių, stovyklaviečių ir kt.) skaičius |
vnt. |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Paremtas miško plotas |
ha |
|
|
|
|
|
|
|
Pareiškėjo parašas _____________
V. TINKAMŲ FINANSUOTI IŠLAIDŲ SĄRAŠAS
(Šioje lentelėje nurodomos tinkamos finansuoti išlaidų kategorijos: išlaidų pavadinimas, vienetų kaina be PVM, PVM ir bendra suma su PVM, prašoma paramos suma ir išlaidų pagrindimas, trumpai pagrįskite, kodėl šios išlaidos yra būtinos projektui įgyvendinti ir kaip jos prisidės prie projekto tikslų įgyvendinimo. Turi būti atidžiai užpildyta ir pagrista, kad neliktų abejonių dėl išlaidų pagrįstumo. Nepagristos, abejotinos ir nebūtinos projektui įgyvendinti išlaidos gali būti pripažintos netinkamomis finansuoti paramos lėšomis, o tinkamų išlaidų bendra suma ir atitinkamai paramos dydis sumažinami.)
Nr. |
Išlaidų kategorijos |
Suma be PVM, Lt |
PVM, Lt |
Bendra suma su PVM, Lt |
Prašoma paramos suma, Lt |
Iš paramos lėšų netinkama finansuoti PVM suma, kuri apmokama iš šiam tikslui skirtų ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų, Lt |
Pagrindimas |
1. |
Pamiškių formavimas |
|
|
|
|
|
|
1.1.. |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Miškuose esančių saugomų natūralių buveinių ar saugomų rūšių buveinių atkūrimo arba būdingos miško struktūros palaikymo darbai (numatyti gamtotvarkos planuose) |
|
|
|
|
|
|
2.1.. |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Medynų papildymas ornitochoriniais medžiais ir krūmais |
|
|
|
|
|
|
3.1.. |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Iki 300 m2 ploto kūdrų įrengimas (ne daugiau kaip 1 vnt./ha) ir atnaujinimas |
|
|
|
|
|
|
4.1.. |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Laikinos priemonės miško keliams per ekologiškai jautrias zonas uždaryti |
|
|
|
|
|
|
5.1.. |
|
|
|
|
|
|
|
6. |
Viešojo naudojimo rekreacinės miško infrastruktūros, stovyklaviečių, poilsiaviečių įrengimas ir gerinimas |
|
|
|
|
|
|
6.1.. |
|
|
|
|
|
|
|
7. |
Rekreacinių ir gamtosaugos objektų aplinkos tvarkymo ir apsaugos darbai |
|
|
|
|
|
|
7.1.. |
|
|
|
|
|
|
|
8. |
Pažeisto hidrologinio režimo atkūrimo rezervaciniuose (I grupės) ir ekosistemų apsaugos (II grupės) miškuose, taip pat NATURA 2000 tinklo teritorijų miškuose, darbai |
|
|
|
|
|
|
8.1.. |
|
|
|
|
|
|
|
9. |
Miškotvarkos projekto ir kitų šiai veiklos sričiai įgyvendinti reikalingų planavimo ir projektavimo dokumentų parengimas (ne daugiau kaip 10 000 Lt (dešimt tūkstančių litų) be PVM |
|
|
|
|
|
|
9.1.. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
|
Pareiškėjo parašas _____________
VI. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PLANAS
(Nurodomos planuojamos projekte išlaidų kategorijos, jų pirkimo suma be PVM, pirkimo suma su PVM ir šių išlaidų patyrimo trukmė.)
Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Pirkimo suma be PVM, Lt |
Pirkimo suma su PVM, Lt |
Projekto trukmė, mėn. |
Paramos suma, Lt |
|
|
|
I etapas |
|
|
|
|
1. |
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso I etape: |
|
|
|
|
|
|
|
II etapas |
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso II etape: |
|
|
|
|
|
|
|
N etapas |
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso N etape: |
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
Pareiškėjo parašas _____________
VII. PROJEKTO FINANSAVIMO ŠALTINIAI
(Nurodoma, kaip pareiškėjas numato finansuoti projektą, kol bus gauta parama. Jeigu projekte yra numatytos investicijos, netinkamos finansuoti paramos lėšomis, tačiau būtinos projektui įgyvendinti, jos turi būti įskaičiuotos į projekto vertę ir turi būti užtikrintas jų finansavimas. Projekto finansavimo šaltiniai turi atitikti projekto vertę su PVM.)
|
Šaltinis |
Suma, Lt |
Nuoroda į patvirtinimo dokumentą / informacijos šaltinį |
1. |
Paramos lėšos (nurodomos paramos lėšos, nukreiptos kitam projekto etapui finansuoti)(Pildoma tik tuo atveju, jei projektas numatomas vykdyti daugiau nei vienu etapu) |
|_|_|_|_|_|_|_| |
|
2. |
Pareiškėjo lėšos (nurodomos turimos lėšos, projekto įgyvendinimo laikotarpiu iš veiklos planuojamos gauti lėšos, skirtos projektui finansuoti) |
|_|_|_|_|_|_|_| |
|
3. |
Paskola (nurodoma paskola, pagrįsta dokumentais, kuriais įrodoma paskolos suteikimo galimybė) |
|_|_|_|_|_|_|_| |
|
4. |
Kitos projektui finansuoti numatomos naudoti lėšos (nurodomos kitos projektui finansuoti skirtos lėšos) |
|_|_|_|_|_|_|_| |
|
5. |
Iš viso (1+2+3+4) (1–4 eilučių suma) |
|_|_|_|_|_|_|_| |
|
Pareiškėjo parašas _____________
VIII. Informacija apie žemėvaldą
(Šioje lentelėje pateikiama informacija apie valdomus / prognozuojamus valdyti miško plotus. Pildant turi būti pateikta informacija apie rezervatinio (I miškų grupės), ekosistemų apsaugos (IIA miškų grupės), rekreacinių (IIB miškų grupės), apsauginių (III miškų grupės), ūkinių (IV miškų grupės), NATURA 2000 teritorijos miškų plotus bei miško valdoje esančius miško infrastruktūros objektus. Būtina nurodyti bendrą miško plotą (ha). 1-oje lentelės eilutėje nurodomi nuosavybės teise ar kitais pagrindais valdomi miško plotai. Nurodomi miško plotai valdomi / prognozuojami valdyti finansinių metų pabaigoje. Jeigu miško valda įregistruota tais pačiais metais, kai pateikiama paraiška, informacija įrašoma stulpelyje „Ataskaitiniai metai“. Prognozuojamais metais nurodomas plotas, numatytas valdyti metų pabaigoje.)
|
Matavimo vnt. |
Ataskaitiniai 20___ metai |
Paraiškos pateikimo dieną |
Prognozės |
|||||||||||
___ metai |
___ metai |
___ metai |
___ metai |
___ metai |
|||||||||||
|
|
11 |
22 |
1 |
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
1. Miško plotas (1.1. + 1.2. + 1.3.+ 1.4. + 1.5. + 1.6.) |
ha |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. Rezervatinių ( I miškų grupės) miškų plotas |
ha |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. Ekosistemų apsaugos (IIA miškų grupės) miškų plotas |
ha |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. Rekreacinių miškų (IIB miškų grupės) plotas |
ha |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.4. Apsauginių miškų (III miškų grupės) plotas |
ha |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.5. Ūkinių miškų (IV miškų grupės) plotas |
ha |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.6. NATURA 2000 teritorijos miškų plotas |
ha |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Miško valdoje esantys miško infrastruktūros objektai: |
vnt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
______________
1 Nuosavybės teise valdoma žemė.
2 Nuomos, panaudos ar kitais pagrindais valdoma žemė.
Pareiškėjo parašas _____________
IX. INFORMACIJA APIE EUROPOS BENDRIJOS PARAMĄ
(Pažymimas kryžiuku „X“ atsakymas „Taip“, jei pareiškėjas yra gavęs paramą, ir „Ne“, jei paramos pareiškėjas dar nėra gavęs. Teigiamo atsakymo atveju pareiškėjas turi užpildyti lentelę, nurodydamas priemonę, pagal kurią gavo paramą, pavadinimą, jam skirtos paramos sumą ir tada išmokėtos paramos sumą ir projekto, už kurį skirta parama, įgyvendinimo pabaigą, t. y. paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai datą.)
Ar esate gavęs Europos Bendrijos paramą? |
[] Taip [] Ne |
Jei taip, užpildykite šią lentelę:
Priemonės pavadinimas |
Paramos suma, Lt |
Paramos skyrimo data |
Išmokėta paramos suma, Lt |
Projekto įgyvendinimo pabaiga |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
Pareiškėjo parašas _____________
X. KITA INFORMACIJA
(Šioje lentelėje pareiškėjas atsako į pateiktus klausimus, užbraukdamas kryželiu langelį ties žodžiu „Taip“ arba „Ne“.)
1. |
Ar esate gavęs Europos Bendrijos investicinę paramą miškų sektoriuje3? |
[] Taip [] Ne |
2. |
Ar esate įgyvendinęs ankstesnį projektą? (pildoma, jei prašoma pakartotinės paramos) |
[] Taip [] Ne |
3. |
Ar užtikrinate, kad išlaidos, kurioms finansuoti prašoma paramos, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir Europos Bendrijos fondų? |
[] Taip [] Ne |
4. |
Ar esate atsiskaitęs su Valstybine mokesčių inspekcija? |
[] Taip [] Ne |
5. |
Ar esate atsiskaitęs su Valstybiniu socialinio draudimo fondu? |
[] Taip [] Ne |
6. |
Ar projektas skirtas miško ekologinei vertei padidinti? |
[] Taip [] Ne |
7. |
Ar hidrologinio režimo atkūrimo darbai atliekami tik I ir (arba) IIA miškų, ir (arba) NATURA 2000 tinklo teritorijų miškuose? (pildoma, jei prašoma paramos hidrologinio rėžimo atkūrimo darbams) |
[] Taip [] Ne |
8. |
Ar rekreacinės paskirties miško infrastruktūros objektai įrengiami ir gerinami IIB grupės (rekreaciniuose) miškuose? (pildoma, jei prašoma paramos rekreacinės paskirties miško infrastruktūros objektams įrengti ir gerinti) |
[] Taip [] Ne |
9. |
Ar patvirtinate, kad rekreacine infrastruktūra bus galima naudotis laisvai ir nemokamai? |
[] Taip [] Ne |
10. |
Ar įsipareigojate viešinti gautą paramą4? Kokias viešinimo priemones naudosite? |
[] Taip [] NeNurodyti viešinimo priemones |
11. |
Ar be rašytinio Agentūros sutikimo įsipareigojate nekeisti projekto įgyvendinimo vietos ir sąlygų, neparduoti ir kitaip neperleisti kitam asmeniui už paramos lėšas įgyto turto mažiausiai penkerius arba, projektą įtraukus į rizikingų projektų sąrašą, septynerius metus nuo sprendimo skirti paramą priėmimo dienos |
[] Taip [] Ne |
______________
3 2004–2006 metų Lietuvos bendrojo programavimo dokumento priemonė „Miškų ūkis“, KPP priemonės: „Miškų ekonominės vertės didinimas“, Priemonės „Žemės ūkio ir miškininkystės plėtra ir pritaikymo infrastruktūra“ veiklos sritis „Miškų infrastruktūros gerinimas“, „Miškininkystės potencialo atkūrimas ir prevencinių priemonių įdiegimas“, „Pelno nesiekiančios investicijos miškuose“.
4 Informavimo apie Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 26 d. įsakymu Nr. 3D-191 (Žin., 2007, Nr. 48-1868).
Pareiškėjo parašas _____________
XI. PATEIKIAMi DOKUMENTAI
(Šioje lentelėje Pareiškėjas pasitikrina, ar jo pateikiama paraiška yra sukomplektuota, ir pažymi (kryželiu), kuriuos dokumentus pateikia, nurodydamas pateikiamų dokumentų puslapių skaičių)
Eil. Nr. |
Dokumento pavadinimas |
Pažymėti X |
Puslapių skaičius |
1. |
Miškotvarkos projektas |
[] |
|_|_| |
2. |
Gamtotvarkos planas (jei prašoma paramos investicijoms, kurios pagal Taisyklių 22 punktą turi būti numatytos gamtotvarkos plane) |
[] |
|_|_| |
3. |
Juridinio asmens steigimo dokumentai (įstatai arba steigimo sandoris, arba įstatymų nustatytais atvejais bendrieji nuostatai, arba kiti dokumentai, kuriuos įstatymams prilygina Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas (Žin., 2000, Nr. 74-2262) ) |
[] |
|_|_| |
4. |
Juridinio asmens kompetentingo organo pritarimo parengtai paramos paraiškai protokolo išrašas, patvirtintas pareiškėjo įgalioto asmens |
[] |
|_|_| |
5. |
Dokumentai, kuriais užtikrinamas tinkamas projekto finansavimo šaltinis |
[] |
|_|_| |
6. |
Numatomų investicijų vertės pagrindimo dokumentai iš prekių tiekėjų, darbų ar paslaugų teikėjų arba kiti dokumentai, kuriais pagrindžiama numatytų investicijų vertė |
[] |
|_|_| |
7. |
Statinio techninio projekto statybos skaičiuojamosios dalies ekspertizės išvada ir statybą leidžiantis dokumentas, kai šie dokumentai privalomi pagal teisės aktų reikalavimus (gali būti pateikti ne vėliau kaip su pirmu mokėjimo prašymu) |
[] |
|_|_| |
8. |
Numatomų darbų techniniai / specialieji projektai ir kiti dokumentai, kai jie privalomi pagal teisės aktų reikalavimus (statinių techninis projektas, teisės aktuose nustatyta tvarka atsakingų institucijų suderintas supaprastintas projektas ar remonto aprašas; kiti dokumentai) (jei su paraiška nėra galimybės pateikti, gali būti pateikti ne vėliau kaip su pirmu mokėjimo prašymu) |
[] |
|_|_| |
9. |
Leidimas kirsti mišką (pateikiama, jei paramos prašoma kraštovaizdžio formavimo kirtimams. Leidimą kirsti mišką pateikia kartu su pirmu mokėjimo prašymu). |
[] |
|_|_| |
10. |
Bendraturčių sutikimai, kad pareiškėjui leidžiama vykdyti projekte numatytas investicijas bendrosios nuosavybės teise valdomoje miško valdoje |
[] |
|_|_| |
11. |
Kiti dokumentai |
[] |
|_|_| |
Pareiškėjo parašas _____________
XII. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA
Aš, pretenduojantis gauti paramą pagal KPP priemonę „Pelno nesiekiančios investicijos miškuose“, pasirašydamas šioje paraiškoje, patvirtinu, kad: 1. Esu susipažinęs su paramos skyrimo sąlygomis. 2. Šioje paraiškoje pridedamuose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga. 3. Iki paraiškos pateikimo užregistravau valdos duomenis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre. 4. Žinau, kad tik iš Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo centro gautus duomenis Agentūra panaudos priimdama sprendimą dėl paramos suteikimo / nesuteikimo ar / ir sankcijų taikymo. 5. Nesu pažeidęs jokios paramos iš Europos Bendrijos arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų skyrimo sąlygų. 6. Prašoma parama yra mažiausia projektui įgyvendinti reikalinga suma. 7. Man ir mano įmonei nėra iškelta byla dėl bankroto ir mano įmonė, kuriai atstovauju, nėra likviduojama. 8. Man nežinomos kitos šiame dokumente nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti įgyvendintas ar jo įgyvendinimas būtų atidedamas, arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas nustatytu laikotarpiu. 9. Sutinku, kad paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją). 10. Sutinku, kad paraiškoje pateikti duomenys būtų apdorojami ir saugomi informacinėje sistemoje. 11. Sutinku, kad mano tinkamumas gauti paramą bus vertinamas pagal mano pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis bei viešuosiuose registruose esančius duomenis. 12. Esu informuotas, kad duomenys apie gautą paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti Europos Bendrijos finansinius interesus, teisės aktuose nustatyta tvarka. 13. Esu informuotas, kad turiu teisę žinoti apie savo asmens duomenų tvarkymą, susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, reikalauti ištaisyti, sunaikinti savo asmens duomenis arba sustabdyti savo asmens duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi nesilaikant teisės aktų nuostatų. 14. Sutinku, kad informacija apie mano pateiktą paramos paraišką, nurodant pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paraiškos kodą ir prašomą / gautą paramos sumą, būtų skelbiama Agentūros interneto svetainėje, esu informuotas, kad duomenų valdytojas yra Agentūra. 15. Sutinku, kad visa su šiuo projektu susijusi informacija būtų naudojama ir KPP priežiūros, vertinimo ir statistikos tikslais. 16. Įsipareigoju klaidingai apskaičiuotą ir pervestą į mano atsiskaitomąją sąskaitą paramos sumą grąžinti Agentūrai. 17. Įsipareigoju vykdyti reguliarią projekto įgyvendinimo stebėseną, kad užtikrinčiau projekto įgyvendinimą, kaip numatyta paramos paraiškoje. 18. Žinau, kad Agentūra gali patikrinti pateiktus duomenis bei atlikti patikrą vietoje ir gauti papildomos informacijos apie mano veiklą, kuriai prašoma paramos. Pateiktus duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti ir kitos su Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai lėšų panaudojimu bei priežiūra susijusios institucijos. 19. Sutinku, kad visi mano prisiimti įsipareigojimai bus patikrinti Agentūros nustatytais terminais. 20. Įsipareigoju informuoti Agentūrą apie suteiktą Žemės ūkio paskolų garantijų fondo garantiją ir pateikti dokumentus, kuriais patvirtinamas kredito įstaigai sumokėtų palūkanų kompensavimas, jei projektui įgyvendinti bus naudojamas banko kreditas. 21. Įgaliotai institucijai pareikalavus, įsipareigoju grąžinti gautą paramą, jei projektas nebuvo įgyvendintas taip, kaip numatyta, ir nebuvo tinkamai įforminti pakeitimai arba buvo pažeistos kitos paramos gavimo taisyklės. 22. Jeigu prašoma paramos rekreacinei infrastruktūrai gerinti, įsipareigoju, kad ja bus galima nemokamai naudotis. 23. sutinku, kad paraiškoje ir kituose Agentūrai teikiamuose dokumentuose esantys mano asmens ir kiti duomenys būtų apdorojami ir saugomi paramos administravimo informacinėse sistemose ir kad Agentūra gautų mano asmens ir kitus duomenis iš kitų juridinių asmenų, registrų ar duomenų bazių paramos administravimo klausimais. |
||
___________ (pareiškėjo arba jo įgalioto asmens pareigos) A. V.
|
________ (parašas) |
______________ (vardas, pavardė) |
Jei projektą parengė ir paraišką padėjo užpildyti konsultantas, nurodykite:
Konsultanto vardas ir pavardė |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
Institucijos pavadinimas |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
Telefono ir fakso Nr. |
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| |
___________ (parašas) |
_________________________ (konsultanto vardas, pavardė) |
Pastaba. Pareiškėjo pateikti duomenys bus tvarkomi elektroniniu būdu, juos kontrolės, priežiūros ir vertinimo tikslams gali panaudoti Agentūra, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, kitos su Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai administravimu susijusios institucijos.
Pareiškėjo parašas _____________