LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL SAVIVALDYBĖS PEDAGOGINĖS PSICHOLOGINĖS TARNYBOS SPECIALIOJO PEDAGOGO PAVYZDINIO PAREIGYBĖS APRAŠYMO

 

2004 m. rugpjūčio 20 d. Nr. ISAK-1305

Vilnius

 

Įgyvendindamas Pedagoginės ir psichologinės pagalbos teikimo modelio įgyvendinimo 2003–2005 metais priemonių plano, patvirtinto švietimo ir mokslo ministro 2003 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. ISAK-1811 (Žin., 2004, Nr. 13-390), 2.2.7 priemonę,

tvirtinu Savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos specialiojo pedagogo pavyzdinį pareigybės aprašymą.

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                              ALGIRDAS MONKEVIČIUS

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir

mokslo ministro 2004 m. rugpjūčio 20 d. įsakymu Nr. ISAK-1305

 

SAVIVALDYBĖS PEDAGOGINĖS PSICHOLOGINĖS TARNYBOS SPECIALIOJO PEDAGOGO PAVYZDINIS PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

 

PATVIRTINTA

____________________________

(Pedagoginės psichologinės tarnybos

____________________________

vadovo)

___________ įsakymu Nr. ______

                                                                                                                                                (Data)

 

_________________________________ PEDAGOGINĖS PSICHOLOGINĖS TARNYBOS

                                    (Miestas/rajonas)

 

SPECIALIOJO PEDAGOGO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos specialiojo pedagogo (toliau – Tarnybos specialusis pedagogas) pavyzdinis pareigybės aprašymas reglamentuoja specialiojo pedagogo, dirbančio savivaldybės pedagoginėje psichologinėje tarnyboje (toliau – Tarnyba), profesinę veiklą.

2. Tarnybos specialusis pedagogas – asmuo, atliekantis pedagoginį mokinio (vaiko) vertinimą, nustatantis jo žinių, mokėjimų, įgūdžių, gebėjimų lygį ir jų atitikimą ugdymo programoms.

3. Tarnybos specialusis pedagogas dirba vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais įstatymais, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktais, Tarnybos nuostatais, Tarnybos darbo tvarkos taisyklėmis bei pareigybės aprašymu.

 

II. TIKSLAS

 

4. Tarnybos specialiojo pedagogo pareigybė reikalinga šios Tarnybos nuostatuose numatytai veiklai vykdyti.

 

III. SPECIALIEJI REIKALAVIMAI TARNYBOS SPECIALIAJAM PEDAGOGUI

 

5. Specialiojo pedagogo profesinė kvalifikacija.

6. Ne mažesnė kaip trejų metų specialiojo pedagogo darbo patirtis mokykloje (pageidautina su integruotai ugdomais specialiųjų poreikių mokiniais).

7. Žinojimas ir gebėjimas taikyti Lietuvos Respublikos Konstitucijos, Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų, reglamentuojančių specialųjį ugdymą, Lietuvos specialiojo ugdymo sistemos išmanymas.

8. Išmanymas pedagoginio vertinimo metodikų, gebėjimas jas taikant atlikti mokinių (vaikų) pedagoginį vertinimą.

9. Kvalifikacijos tobulinimas pedagoginės psichologinės tarnybos veiklos organizavimo, mokinių (vaikų) pedagoginio vertinimo, jų specialiųjų poreikių nustatymo bei priskyrimo specialiųjų ugdymosi poreikių grupei klausimais.

 

IV. TARNYBOS SPECIALIOJO PEDAGOGO FUNKCIJOS IR ATSAKOMYBĖ

 

10. Atlieka mokinių (vaikų) pedagoginį vertinimą, įvertina jų specialiuosius ugdymosi poreikius Tarnyboje, mokykloje ar, esant žymiai ribotam mokinio (vaiko) mobilumui dėl ligos ar patologinės būklės – mokinio (vaiko) namuose, prireikus skiria specialųjį ugdymą.

11. Siūlo ugdymo formą, būdus ir metodus, prireikus rekomenduoja teikti specialiąją pedagoginę bei specialiąją pagalbą mokiniams (vaikams), kuriems nustatyti specialieji ugdymosi poreikiai, rekomenduoja vaikui mokyklą.

12. Konsultuoja specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, pagalbos mokiniui specialistus specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo, ugdymo organizavimo klausimais.

13. Teikia metodinę pagalbą mokytojams, pagalbos mokiniui specialistams ir tėvams (globėjams, rūpintojams) mokinio (vaiko) pažinimo, specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių (vaikų) ugdymo bei jo organizavimo, įvairių specialiųjų pedagoginių problemų sprendimo klausimais, skleidžia ir diegia specialiojo ugdymo naujoves.

14. Formuoja mokyklos bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į specialiųjų poreikių turinčius mokinius (vaikus) ir jų ugdymą kartu su bendraamžiais.

15. Analizuoja mokyklos dokumentus, susijusius su specialiųjų poreikių turinčių mokinių ugdymu.

16. Teikia informaciją apie mokinių (vaikų) specialiuosius ugdymosi poreikius ir jų tenkinimą suinteresuotoms institucijoms ar asmenims, susijusiems su mokinio (vaiko) ugdymu, gavęs tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimą.

17. Rengia ir įgyvendina projektus bei programas ir/ar juose dalyvauja.

18. Rengia metodines rekomendacijas apie specialiųjų poreikių turinčių vaikų ugdymą, darbą su specialiųjų poreikių turinčiais mokiniais bei šių poreikių tenkinimą.

19. Dalyvauja išbandant naujas pedagoginio vertinimo metodikas, įvertinant jų tinkamumą naudoti.

20. Tvarko ir pildo savo darbo dokumentus.

21. Vykdo kitus Tarnybos vadovo pavedimus, susijusius su Tarnybos specialiojo pedagogo funkcijomis.

22. Tarnybos specialusis pedagogas atsako už vykdomų pedagoginių tyrimų kokybę, korektišką vertinimo metodiką ir gautų duomenų panaudojimą, turimos informacijos konfidencialumą.

______________

Susipažinau

__________________

              (Pareigos)

__________________

             (Parašas)

__________________

      (Vardas ir pavardė)

__________________

                  (Data)

______________