LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL VALSTYBINĖS PRIEŠGAISRINĖS GELBĖJIMO TARNYBOS VYKDOMŲ FUNKCIJŲ OPTIMIZAVIMO KONCEPCIJOS PATVIRTINIMO

 

2008 m. balandžio 9 d. Nr. 1V-124

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos priešgaisrinės saugos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 123-5518) 6 straipsnio 4 ir 5 punktais, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2000, Nr. 83-2511) 4 straipsnio 4 dalimi, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. kovo 14 d. nutarimu Nr. 263 (Žin., 2005, Nr. 35-1139; 2008, Nr. 20-732), 15.1 ir 15.7 punktais ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2001 m. birželio 12 d. įsakymo Nr. 308 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos padalinių pertvarkymo“ (Žin., 2001, Nr. 53-1912) 1 punktu,

tvirtinu Valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos vykdomų funkcijų optimizavimo koncepciją (pridedama).

 

VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS                                              REGIMANTAS ČIUPAILA

 

_________________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2008 m. balandžio 9 d. įsakymu Nr. 1V-124

 

VALSTYBINĖS PRIEŠGAISRINĖS GELBĖJIMO TARNYBOS VYKDOMŲ FUNKCIJŲ OPTIMIZAVIMO KONCEPCIJA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos vykdomų funkcijų optimizavimo koncepcijoje (toliau – koncepcija) pateikiamas valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos (toliau – VPGT) teritorinio organizavimo ir atliekamų funkcijų veiksmingumo apibūdinimas ir siekiama parinkti tinkamiausią VPGT veiklos tobulinimo modelį.

 

II. ESAMA PADĖTIS

 

2. VPGT organizuota teritoriniu principu: kiekvienoje savivaldybėje, išskyrus Alytaus rajono, Kalvarijos, Kazlų Rūdos, Pagėgių, Birštono, Panevėžio rajono ir Rietavo savivaldybes, yra įsteigtos priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos – departamentui pavaldžios teritorinės vidaus reikalų įstaigos. Iš viso įsteigta 51 teritorinė įstaiga, turinti juridinio asmens statusą: 10 apskričių centruose esančių PGT (toliau – apskričių PGT), 41 kituose miestuose esanti PGT (toliau – PGT). Be to, 3 PGT vykdo pavojingų objektų apsaugą.

3. Siekiant pasirengti tinkamai įgyvendinti koncepciją, departamento direktoriaus 2008 m. kovo 18 d. įsakymu Nr. 1-84 „Dėl Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos pavaldžių apskričių centrų priešgaisrinių gelbėjimo tarnybų pavadinimų pakeitimo“ (Žin., 2008, Nr. 35-1266) nuo 2008 m. balandžio 1 d. apskričių PGT pavadinimai pakeisti į apskričių priešgaisrinių gelbėjimo valdybų (toliau – apskričių PGV) pavadinimus.

4. PGT įsteigta 40 personalo specialistų, 1 raštinės specialisto, 1 biuro administratoriaus, 41 vyriausiojo buhalterio ir 27 komendantų pareigybės.

5. 2005 m. departamentui perdavus pagal kompetenciją vykdyti civilinės saugos funkcijas, o 2006 m. – prie departamento prijungus Bendrąjį pagalbos centrą, išsiplėtė departamento atliekamų uždavinių ir funkcijų mastas. Vis svarbesnis tampa strateginių, perspektyvinių klausimų sprendimas: vykdydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006–2008 metų programos įgyvendinimo priemones, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1020 (Žin., 2006, Nr. 112-4273), departamentas organizuoja Bendrojo pagalbos centro veiklos visoje Lietuvos teritorijoje plėtrą, jo infrastruktūros tobulinimą, rengia teisės aktų projektus, susijusius su civilinės saugos ir gelbėjimo sistemos plėtote, pagal kompetenciją vykdo priemones, skirtas sujungti valstybės krizių valdymo sistemą su NATO ir ES krizių valdymo sistemomis ir parengti su tuo susijusius teisės aktus. Atsižvelgdamas į šias aplinkybes, departamentas siekia atsisakyti vidaus reikalų centrinei įstaigai nebūdingų funkcijų.

6. Teisės aktų nustatyta tvarka departamentui pavaldžios įstaigos teikia finansines ir biudžeto vykdymo ataskaitas tiesiogiai departamentui. Siekdama pasirengti tinkamai įgyvendinti Viešojo sektoriaus buhalterinės apskaitos ir finansinės atskaitomybės sistemos reformą, kiekviena departamentui pavaldi įstaiga turės būti aprūpinta atitinkama technine ir programine įranga. Reformai įgyvendinti reikės skirti papildomų lėšų ir žmogiškųjų išteklių (41 papildomą pareigybę buhalterinei apskaitai vykdyti), kelti personalo kvalifikaciją.

7. Departamentui pavaldžios įstaigos teikia personalo, viešųjų pirkimų ir turto valdymo bei kitų veiklos sričių planavimo dokumentus ir ataskaitas tiesiogiai departamentui, kuris rengia pagrindinius planavimo dokumentus, daro apibendrintas ataskaitas, paskirsto valstybės biudžeto lėšas ir atsiskaito už asignavimus.

8. Departamento Personalo skyrius vykdo didžiąją dalį departamentui pavaldžių įstaigų vidurinės ir aukštesniosios grandies pareigūnų personalo administravimo funkcijų. Vidaus reikalų pareigūnų registras ir Valstybės tarnautojų registras visavertiškai tvarkomi departamente ir apskričių PGV. Tik dalis kitų PGT turi žmogiškųjų išteklių ir technines galimybes tvarkyti šiuos registrus.

9. Vadovaujantis Gaisrų gesinimo organizavimo nuostatais, patvirtintais departamento direktoriaus 2003 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. 111 (Žin., 2003, Nr. 63-2872), ir departamento direktoriaus 2002 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 115 „Dėl pasirengimo ekstremaliems įvykiams ir vadovavimo jų metu“ ir kitais teisės aktais, apskričių PGV yra suteiktos didesnės teisės ir pareigos organizuojant gaisrų gesinimą ir gelbėjimo darbus nei kitų PGT. Apskričių PGV pareigūnai vykdo operacinį vadovavimą ekstremalių įvykių, pasiekusių apskrities mastą, metu, užtikrina apskrities priešgaisrinių gelbėjimo pajėgų bendrą ir koordinuotą parengtį likviduoti ekstremalius įvykius ir organizuoja jų darbą tokių įvykių metu.

10. Bendrojo pagalbos centro įsteigimo ir vieno skubaus iškvietimo telefono numerio 112 įvedimo strategijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 1500 (Žin., 2002, Nr. 95-4114), 9 punkte numatytas Bendrojo pagalbos centro (toliau – BPC) steigimo trečiasis etapas – užtikrinti, kad visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje pradėtų veikti BPC tinklas ir numeris 112. Šį etapą numatoma įgyvendinti apskričių principu.

 

III. KONCEPCIJOS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

11. Koncepcijos tikslas – optimizuoti VPGT valdymo sistemą, užtikrinti geresnį civilinės saugos ir gelbėjimo, priešgaisrinės saugos užtikrinimo sistemoms nustatytų uždavinių ir funkcijų vykdymą ir žmogiškųjų bei finansinių išteklių panaudojimą.

12. Koncepcijos uždaviniai:

12.1. suteikti didesnius įgaliojimus apskričių PGV – perduoti joms dalį departamento ir PGT vykdomų funkcijų;

12.2. pagerinti apskričių PGV veiklos ir finansų planavimą bei vidaus kontrolę;

12.3. patobulinti departamentui pavaldžių įstaigų atskaitomybės mechanizmą ir palengvinti jų išorės kontrolę;

12.4. sumažinti PGT tenkantį vidaus administravimo funkcijų vykdymo krūvį, pirmenybę teikiant civilinės saugos ir gelbėjimo, priešgaisrinės saugos užtikrinimo sistemoms nustatytų uždavinių ir funkcijų vykdymui;

12.5. sudaryti geresnes sąlygas dalyvauti Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir kitų Europos Sąjungos programų paramos lėšomis vykdomuose projektuose;

12.6. VPGT plačiau taikyti informacines ir ryšių technologijas, spręsti komunikacijos tarp įstaigų problemas;

12.7. pasirengti tinkamai įgyvendinti Viešojo sektoriaus buhalterinės apskaitos ir finansinės atskaitomybės sistemos reformą.

 

IV. SIŪLOMAS VEIKLOS TOBULINIMO MODELIS

 

13. Departamentas pagal kompetenciją užtikrina civilinės saugos ir gelbėjimo, priešgaisrinės saugos užtikrinimo sistemų veiklą ir atlieka Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. kovo 14 d. nutarimu Nr. 263 (Žin., 2005, Nr. 35-1139), nurodytus uždavinius ir funkcijas. Įgyvendinus koncepciją, departamentas, vykdydamas savo uždavinius ir funkcijas, daugiau dėmesio skirs strateginių, perspektyvinių klausimų sprendimui.

14. Apskričių PGV užtikrins priešgaisrinės saugos užtikrinimo sistemai nustatytų uždavinių ir funkcijų įgyvendinimą ir dalyvaus organizuojant civilinės saugos ir gelbėjimo sistemos uždavinių vykdymą apskrityse. Sustiprintoms apskričių PGV bus perduota dalis departamento ir PGT vykdomų funkcijų:

14.1. apskričių PGV vykdys savo ir teritorinių padalinių – PGT – veiklos bei finansų planavimą, tvarkys buhalterinę apskaitą. Apskričių PGV finansų padaliniai galės profesionaliau vykdyti šias funkcijas;

14.2. bus išplėstos apskričių PGV funkcijos personalo administravimo srityje: išaugs vidaus tarnybos sistemos pareigūnų pareigybių skaičius, į kurias galės skirti apskrities PGV viršininkas. Apskričių PGV bus perduotos PGT personalo administravimo funkcijos;

14.3. apskričių PGV, vykdydamos viešuosius pirkimus, užtikrins PGT poreikius.

15. PGT reorganizuojamos prijungimo prie apskričių PGV būdu. PGT, netekusios juridinio asmens statuso, toliau būtų vadinamos priešgaisrinėmis gelbėjimo tarnybomis, pavadinime nurodomas jų pavaldumas atitinkamos apskrities PGV.

16. Svarbu atsižvelgti į tai, kad ir po PGT reorganizavimo būtų išlaikytas lygiavertis apskričių PGV ir PGT materialinis techninis aprūpinimas, būtų imtasi priemonių, skirtų išvengti neigiamų reorganizavimo padarinių arba juos sušvelninti: surengtos konsultacijos PGT valstybės tarnautojams ir darbuotojams, esant galimybei ir atsižvelgiant į valstybės tarnautojų bei darbuotojų patirtį, kompetenciją ir kitas aplinkybes, jiems siūloma eiti kitas pareigas VPGT.

17. PGT ir toliau vykdys priešgaisrinės saugos užtikrinimo sistemai nustatytų uždavinių ir funkcijų įgyvendinimą savivaldybės teritorijoje.

18. PGT liks valstybinės priešgaisrinės priežiūros padaliniai, o tai leis ir toliau tinkamai vykdyti šiems padaliniams pavestas funkcijas teritoriniu principu. PGT bus įgaliotos bendradarbiauti su savivaldybių institucijomis.

19. PGT bus atsakingos už joms perduotą naudoti turtą ir rengs dokumentus, kurių pagrindu PGT turtas bus apskaitomas apskričių PGV balanse.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. PGT ir apskričių PGV planuojama reorganizuoti iki 2008 m. spalio 1 d.

21. Koncepcijos tikslas ir uždaviniai bus įgyvendinami nedidinant bendro valstybės tarnautojų ir darbuotojų, vykdančių vidaus administravimo funkcijas, skaičiaus.

 

_________________