LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL KORUPCIJOS PREVENCIJOS PRIEMONIŲ, ĮTRAUKTINŲ Į LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS IR JOS REGULIAVIMO SRITIES ĮSTAIGŲ ANTIKORUPCINIŲ PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ 2009–2010 METŲ PLANUS, PATVIRTINIMO

 

2009 m. liepos 17 d. Nr. 1K-234

Vilnius

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų korupcijos prevencijos tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2007 m. rugsėjo 20 d. įsakymu Nr. 1K-261 (Žin., 2007, Nr. 101-4130), 16 punktą ir atsižvelgdama į Finansų ministerijos korupcijos prevencijos koordinavimo ir kontrolės komisijos 2009 m. birželio 17 d. sprendimą Nr. 31P-5-2 „Dėl finansų ministro įsakymo „Dėl korupcijos prevencijos priemonių, įtrauktinų į Finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų antikorupcinių programų įgyvendinimo priemonių 2009–2010 metų planus“ projekto svarstymo“:

1. Tvirtinu korupcijos prevencijos priemones, įtrauktinas į Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir jos reguliavimo srities įstaigų antikorupcinių programų įgyvendinimo priemonių 2009–2010 metų planus (pridedama).

2. Įpareigoju Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Veiksmų programų valdymo departamento ir Lietuvos Respublikos finansų ministerijos reguliavimo srities įstaigų – Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos, viešosios įstaigos Lietuvos Respublikos audito, apskaitos ir turto vertinimo instituto ir viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros – vadovus užtikrinti korupcijos prevencijos priemonių, įtrauktinų į Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir minėtų jos reguliavimo srities įstaigų antikorupcinių programų įgyvendinimo 2009–2010 metų priemonių planus, įgyvendinimą.

 

 

LAIKINAI EINANTI FINANSŲ MINISTRO PAREIGAS              INGRIDA ŠIMONYTĖ

 

_________________

 

 

 

PATVIRTINTA

L. e. Lietuvos Respublikos finansų ministro pareigas

2009 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. 1K-234

 

KORUPCIJOS PREVENCIJOS PRIEMONĖS, ĮTRAUKTINOS Į FINANSŲ MINISTERIJOS IR JOS REGULIAVIMO SRITIES ĮSTAIGŲ ANTIKORUPCINIŲ PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ 2009–2010 METŲ PLANUS

 

Eil. Nr.

Priemonės

Vykdytojai

Įvykdymo laikas

Laukiami rezultatai

Vertinimo kriterijai

1.

Papildyti rizikos valdymo vadovo projektą – nustatyti aiškią ir tikslią tikrintinų tarpinių ir įgyvendinančiųjų institucijų atranką, sudaryti metinius rizikos valdymo priemonių planus, siekiant įvertinti, ar tarpinės ir įgyvendinančiosios institucijos tinkamai atlieka joms pavestas užduotis.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija

2009 m.

II pusmetis

Nustatytos tikslios tikrintinų tarpinių ir įgyvendinančiųjų institucijų atrankos procedūros ir tvarka bei aiškiais kriterijais pagrįsti metiniai rizikos valdymo priemonių planai užtikrins efektyvesnę tarpinėms ir įgyvendinančiosioms institucijoms pavestų užduočių vykdymo priežiūrą.

Papildytas rizikos valdymo vadovo projektas.

2.

Papildyti procedūrų vadovą rizikos valdymo vadovo priedu ir papildyti procedūrų vadovo tarpinėms ir įgyvendinančiosioms institucijoms pavestų užduočių priežiūros ir kontrolės procedūrą – nustatyti aiškias tikrintinų tarpinių ir įgyvendinančiųjų institucijų atrankos procedūras ir tvarką.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija

2009 m.

II pusmetis

Aiškūs tikrintinų tarpinių ir įgyvendinančiųjų institucijų atrankos principai sumažins korupcijos pasireiškimo galimybes, nes užtikrins  planuojamų institucijų priežiūros ir kontrolės procedūrų nustatymą atsižvelgiant į nustatytas rizikas ir jų vertinimo rezultatus. 

Papildytas procedūrų vadovas rizikos valdymo vadovo priedu ir papildyta procedūrų vadovo tarpinėms ir įgyvendinančiosioms institucijoms pavestų užduočių priežiūros ir kontrolės procedūra –  nustatytos aiškios tikrintinų tarpinių ir įgyvendinančiųjų institucijų atrankos procedūros ir tvarka.

3.

Siekiant panaikinti dvigubą kai kurių operatyvios kontrolės skyrių darbuotojų pavaldumą apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos (toliau – AVMI) teritorinio skyriaus vedėjui ir operatyvios kontrolės skyriaus vedėjui, operatyvios kontrolės funkcijas vykdančius darbuotojus perkelti dirbti iš AVMI teritorinių skyrių į operatyvios kontrolės skyrius.

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM)

2009 m.

IV  ketvirtis

Sumažinta galimybė daryti įtaką operatyvius patikrinimus atliekančių darbuotojų sprendimams ir patikrinimų rezultatams.

100 proc. operatyvios kontrolės funkcijas atliekančių darbuotojų dirba operatyvios kontrolės skyriuose.

4.

Parengti VMI prie FM viršininko nurodymą AVMI viršininkams:

- užtikrinti, kad pavedime atlikti operatyvų patikrinimą tikrintina vietovė, o ne konkretus mokesčių mokėtojas, būtų nurodoma tik būtinais atvejais, pvz., kai atliekami tiksliniai kontrolės veiksmai, įgyvendinant VMI prie FM viršininko įsakymu patvirtintą priemonių planą;

- centralizuotai planuoti ir įgyvendinti AVMI operatyvios kontrolės veiksmus, neatsižvelgiant į darbuotojų nuolatinę darbo vietą.

VMI prie FM

2009 m.

III ketvirtis

Sumažintos prielaidos galimoms korupcijos apraiškoms dėl nesankcionuotų kontrolės veiksmų atlikimo ir galimos asmeninių santykių įtakos.

1. AVMI savarankiškai inicijuotų operatyvių patikrinimų, kai nenurodytas konkretus mokesčių mokėtojas, dalis nuo visų atliekamų patikrinimų:

2009 m.– 30 proc.;

2010 m. – 30 proc.;

2011 m. – 20 proc.

2. Operatyvios kontrolės skyriaus darbuotojų, kurių nuolatinė darbo vieta yra teritoriniame skyriuje, atliktų tame pačiame teritoriniame skyriuje įregistruotų mokesčių mokėtojų patikrinimų dalis, proc.:

2009 m. – 50 proc.;

2010 m. – 40 proc.;

2011 m. – 30 proc.

5.

Parengti VMI prie FM viršininko 2005 m. spalio 17 d. įsakymo Nr. V-200 „Dėl Numeruotų dokumentų blankų įsigijimo, apskaitos, nurašymo ir inventorizavimo taisyklių“ pakeitimus ir  nustatyti, kad administraciniams teisės pažeidimams (toliau – ATP) įforminti  būtų naudojami tik numeruoti griežtos atskaitomybės ATP protokolų blankai.

VMI prie FM

2009 m.

IV ketvirtis

Sumažintos prielaidos galimoms korupcijos apraiškoms dėl galimybės, nustačius teisės aktų pažeidimus ir surašius ATP protokolą, vėliau jį sunaikinti.

1. ATP įforminti naudojamų numeruotų griežtos atskaitomybės ATP protokolų blankų dalis, proc., – 100 proc.

6.

VMI prie FM organizuojant kontrolės veiksmus pagal gautą informaciją apie galimus mokesčių įstatymų pažeidimus, įskaitant VMI Pasitikėjimo telefonu gautus pranešimus, nagrinėti tikslingumą pavesti juos atlikti kitai AVMI, nei įregistruotas mokesčių mokėtojas.

VMI prie FM

nuolat

Sumažintos prielaidos galimoms korupcijos apraiškoms dėl asmeninių santykių įtakos, užtikrintas sprendimų nešališkumas.

1. VMI prie FM gautų ir nagrinėtų pranešimų, kuriuose buvo išreikštas nepasitikėjimas vietos mokesčių administratoriaus veiksmais, dalis, palyginti su perduotais nagrinėti kitam, nei įregistruotas mokesčių mokėtojas, mokesčių administratoriui pranešimais:

2009 m. – 25 proc.;

2010 m. – 25 proc.;

2011 m. – 25 proc.

7.

Operatyvius patikrinimus planuoti, įforminti ir dokumentuoti Audito informacinės sistemos Bendrosios audito paramos  posistemėje:

VMI prie FM

 

Audito informacinės sistemos naudojimas užtikrina objektyvesnę tikrintinų mokesčių mokėtojų atranką, sudaro galimybes padalinių vadovams ne tik iškelti patikrinimą atliksiančiam darbuotojui konkrečius uždavinius (suderinti patikrinimo planą), bet ir kontroliuoti visą patikrinimo eigą, jo metu vykdomus veiksmus, be to, sudaromos prielaidos įvertinti patikrinimo eigą.

1. Operatyvių patikrinimų, planuojamų, įforminamų ir dokumentuojamų Audito informacinėje sistemoje, dalis, proc.:

2010 m. – 0 proc.;

2011 m. – 100 proc.;

2012 m. – 100 proc.

* – operatyvių patikrinimų planavimo, įforminimo ir dokumentavimo Audito informacinėje sistemoje įgyvendinimas priklauso nuo finansavimo.

– teisės aktų nustatyta tvarka atlikti viešųjų pirkimų procedūrą;

2010 m.*

– parengti reikalingus teisės aktų, reglamentuojančių veiklos procesus, pakeitimus;

2010 m.*

– surengti darbuotojų mokymus;

2011 m.*

– atlikti Audito informacinės sistemos funkcionavimui reikalingos informacinių technologijų įrangos viešojo pirkimo procedūras.

2011–2012 m.*

8.

Įgyvendinti projektą „Kokybės valdymo sistemos diegimas“:

VMI prie FM

2011 m.

VMI įdiegus sertifikuotą kokybės vadybos sistemą, atitinkančią ISO 9001:2008 standartą, kartu bus įdiegtos papildomos svarbiausių veiklos procesų veiklos kokybės valdymo, vertinimo ir tobulinimo priemonės, sumažinta korupcijos apraiškų rizika.

1. Parengtas kokybės valdymo ir tobulinimo priemonių planas, kuriame numatytos ir galimų korupcijos apraiškų mažinimo priemonės – 2011 m. įvykdyta 100 proc.

2. Įdiegta kokybės valdymo sistema –  2011 m. įvykdyta 100 proc.

3. Gautas ISO 9001:2008 sertifikatas – 2011 m. įvykdyta 100 proc.

– parengti ir pateikti Europos Sąjungos struktūrinės paramos 2007–2013 metams paraišką;

2009 m.

III–IV ketvirtis

– atlikti viešųjų pirkimų procedūras;

2009–2010 m.

– nustatyti, optimizuoti ir dokumentuoti veiklos procesus;

2010–2011 m.

– pertvarkyti (jei būtina) esamus veiklos procesus ir įdiegti naujus;

2010–2011 m.

– surengti darbuotojų mokymus savarankiškai vykdyti kokybės valdymo procesą ir administruoti kokybės valdymo sistemą;

2010–2011 m.

– parengti kokybės vadovą ir kokybės valdymo planą;

2010–2011 m.

– parengti veiklos procedūrų ir kokybės valdymo sistemos dokumentus;

2010–2011 m.

– numatyti papildomas pagrindinių procesų kokybės valdymo priemones ir jas įdiegti;

2010–2011 m.

– atlikti išorinį auditą ir įsigyti ISO 9001:2000 sertifikatą.

2011 m.

IV ketvirtis

9.

Įdiegti kompiuterinę su prekėmis, muitinės procedūromis bei asmenimis susijusių rizikos veiksnių valdymo sistemą, siekti jos integravimo su analogiškomis Europos Sąjungos šalių  rizikos valdymo sistemomis.

Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Muitinės departamentas)

2009 m.

IV ketvirtis

Efektyvus rizikos valdymas, sumažinta muitinės pareigūnų įtaka muitinio tikrinimo ir įforminimo procesams atrenkant prekes muitiniam tikrinimui.

1. Importo ir eksporto deklaracijų, atrinktų tikrinti pagal Rizikos įvertinimo kontrolės sistemos (toliau –  RIKS) atrankos kriterijus, dalis, proc. (importo ir eksporto deklaracijų, tikrintinų pagal RIKS, skaičius/bendras importo ir eksporto deklaracijų skaičius):

2009 m. – 35 proc.;

2010 m. – 35 proc.;

2011 m. – 35 proc.

2. Visų importo ir eksporto deklaracijų vertinimas atliekamas RIKS, išskyrus atvejus, kai neveikia sistema (t. y. taikoma grįžtamoji procedūra – rizikos analizę atlieka muitinės posto pareigūnas):

2009 m. – 97 proc.;

2010 m. – 98,5 proc.;

2011 m. – 99,1 proc.

 

3. Rizikos profilių taikymo pažeidimams nustatyti muitinio įforminimo metu rezultatyvumas, proc. (muitinio įforminimo metu nustatytų pažeidimų tikrinant pagal rizikos profilius skaičius/  muitinio įforminimo metu atliktų tikrinimų pagal rizikos profilius skaičius):

2009 m. – 3,0 proc.

2010 m. – 3,1 proc.

2011 m. – 3,2 proc.

 

10.

Užtikrinti prekių gabenimo kontrolę, diegiant modernias kitose Europos Sąjungos valstybėse taikomas prekių ir jas gabenančių transporto priemonių muitinio tikrinimo priemones bei metodikas.

Muitinės departamentas

Galutinis priemonės įgyvendinimo terminas – 2011 m.

IV ketvirtis

Įgyvendinta priemonė turės įtakos muitinės teisės aktų pažeidimų prevencijai, pažeidėjų išaiškinimui, užtikrins tarptautinės prekybos saugumą.

Vidutinė sulaikytų prekių vertė, tūkst. Lt (sulaikytų prekių vertė, tūkst. Lt, / sulaikymo atvejų skaičius, vienetais):

2009 m. – 16,0 tūkst. Lt;

2010 m. – 16,5 tūkst. Lt;

2011 m. – 16,5 tūkst. Lt.

Mobiliųjų grupių tikrinimų rezultatyvumas, proc. (muitinės mobiliųjų grupių nustatytų pažeidimų skaičius, vienetais / muitinės mobiliųjų grupių atliktų tikrinimų skaičius):

2009 m. – 13 proc.;

2010 m. – 15 proc.;

2011 m. – 16 proc.

11.

Vykdyti priemones, susijusias su elektroninės muitinės iniciatyvos įgyvendinimu, t. y. tobulinti muitinės teikiamas elektronines paslaugas.

Muitinės departamentas

2010 m.

IV ketvirtis

Muitinės deklaracijų apdorojimo sistema (MDAS) sudarys galimybę elektroniniu būdu pateikti ir įforminti muitinės deklaracijas. Taip bus sumažinti tiesioginiai kontaktai tarp muitinės klientų ir pareigūnų ir apribota galima neteisėta įtaka muitinės pareigūnų priimamiems sprendimams.

Elektroninių būdu pateiktų importo deklaracijų skaičius:

2009 m. – 60 proc.;

2010 m. – 65 proc.;

2011 m. – 70 proc.

 

Elektroninių būdu pateiktų eksporto deklaracijų skaičius:

2009 m. – 75 proc.;

2010 m. – 85 proc.;

2011 m. – 98 proc.

12.

Plėtoti duomenų mainus tarp Lietuvos Respublikos muitinės ir kitų Lietuvos Respublikos institucijų, muitinės ir kitų teisėsaugos institucijų ir tarp Lietuvos Respublikos muitinės ir užsienio valstybių muitinių, Europos Sąjungos institucijų ir tarptautinių organizacijų muitų teisės aktų įgyvendinimo, jų pažeidimų prevencijos, kontrolės ir tyrimų srityse, diegti tarptautinius šių duomenų standartus.

Muitinės departamentas

2009 m.

IV ketvirtis

Užtikrinamas nuolatinis operatyvus žvalgybinės ir kitokios informacijos (įskaitant informaciją, gautą pasitikėjimo telefonu, iš ūkio subjektų ir kitų informacijos šaltinių), taip pat informacijos apie kitose teisėsaugos institucijose pradėtus ikiteisminius tyrimus ar tarnybinius tyrimus perdavimas kompetentingoms teisėsaugos institucijoms.

Duomenų teikimo sutarčių skaičius (per einamuosius metus pasirašytų sutarčių skaičius / galiojančių sutarčių skaičius):

2009 m. – 8 / 78;

2010 m. – 3 / 86;

2011 m. – 3 / 89.

13.

Tobulinti ir plėtoti muitinės informacijos kaupimo, analizės, keitimosi ir naudojimo priemones, efektyviau naudoti šią informaciją muitų teisės aktų pažeidimų prevencijai, pažeidėjams išaiškinti, tarptautinės prekybos saugumui užtikrinti.

Muitinės departamentas

2009 m.

IV ketvirtis

Efektyvus teisėsaugos institucijų tarpusavio bendradarbiavimas ir dalijimasis geriausia patirtimi korupcijos prevencijos ir tyrimo srityje bei grįžtamojo ryšio užtikrinimas, kad būtų informuojama, kokių  priemonių buvo imtasi ir kokių rezultatų pasiekta tikrinant šią informaciją. 

Tarpusavio pagalbos muitinės veiklos srityje prašymų skaičius, vienetais (išsiųstų užsienio valstybių muitinėms tarpusavio pagalbos muitinės veiklos srityje prašymų skaičius / gautų iš užsienio valstybių muitinių tarpusavio pagalbos muitinės veiklos srityje prašymų skaičius):

2009 m. – 800 / 800;

2010 m. – 850 / 850;

2011 m. – 900 / 900.

14.

Aiškiai reglamentuoti muitinės pareigūnų, atliekančių gabenamų prekių, transporto priemonių, keleivių ir bagažo muitinį tikrinimą ir įforminimą muitinės postuose, kompetenciją, atsakomybę ir įgaliojimus, susiejant juos su atskirais muitinio tikrinimo ir įforminimo etapais.

Muitinės departamentas

Galutinis priemonės įgyvendinimo terminas – 2011 m. IV ketvirtis

Aiškus įgaliojimų ir atsakomybės paskirstymas šalins galimybę išvengti atsakomybės už padarytus pažeidimus.

Korupcijos atvejų nustatymo muitinėje lygis, procentais (atskleistų korupcinio pobūdžio veikų skaičius / bendras valstybės tarnautojų, dirbančių sistemoje ataskaitinio laikotarpio pabaigoje, skaičius):

2009 m. – 0,12 proc.;

2010 m. – 0,12 proc.;

2011 m. – 0,08 proc.

15.

Muitinės postų pareigūnų, atliekančių gabenamų prekių, transporto priemonių, keleivių ir bagažo muitinį tikrinimą ir įforminimą muitinės postuose, mokymą ir kvalifikacijos tobulinimą orientuoti į muitinės pareigūnų kompetencijos, atsakomybės ir įgaliojimų paskirstymą pagal muitinės veiklos proceso etapus ir darbo vietas.

Muitinės departamentas

Galutinis priemonės įgyvendinimo terminas – 2011 m. IV ketvirtis

Aiškus įgaliojimų ir atsakomybės paskirstymas šalins galimybę išvengti atsakomybės už padarytus pažeidimus.

 

Muitinės postų pareigūnų, per metus dalyvavusių mokymuose, dalis, procentais (muitinės postų pareigūnų, per ataskaitinį laikotarpį dalyvavusių mokymuose, skaičius / bendras valstybės tarnautojų, dirbančių sistemoje ataskaitinio laikotarpio pabaigoje, skaičius):

2009 m. – 50 proc.;

2010 m. – 50 proc.;

2011 m. – 50 proc.

16.

Diegti kokybės vadybos sistemą Lietuvos Respublikos muitinėje.

Muitinės departamentas

2009 m.

IV ketvirtis

Nustatyti Lietuvos Respublikos muitinės veiklos procesai padės spręsti funkcijų dubliavimo, aiškaus atsakomybės ir įgaliojimų paskirstymo bei veiklos skaidrumo klausimus.

Neatitikčių valdymas, proc. (kokybės vadybos sistemos procedūrų koregavimo veiksmų skaičius / Kokybės vadybos sistemos procedūrose nustatytų neatitikčių skaičius):

2009 m. – 75 proc.,

2010 m. – 75 proc.;

2011 m. – 75 proc.

17.

 

Patvirtinti Saugiojo dokumento ar saugiojo dokumento blanko etalono gamybos priežiūros ir vertinimo taisykles, nustatančias asmeninę atsakomybę saugiojo dokumento ar saugiojo dokumento blanko etalono gamybos priežiūros ir vertinimo proceso metu.

Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnyba prie Finansų ministerijos

2009 m.

III ketvirtis

Bus sumažintos prielaidos atsirasti korupcijai ir galimybės neskaidriai vykdyti veiklą ir (ar) piktnaudžiauti tarnyba, siekiant gauti asmeninės naudos, nustatyti konkretūs įgaliojimai ir atsakomybė atliekant saugiųjų dokumentų ar saugiųjų dokumentų blankų etalonų gamybos priežiūros, vertinimo ir tvirtinimo procedūras.

Parengtos ir patvirtintos Saugiojo dokumento ar saugiojo dokumento blanko etalono gamybos priežiūros ir vertinimo taisyklės.

18.

Patvirtinti Saugiojo dokumento ar saugiojo dokumento blanko etalono tvirtinimo taisykles, nustatančias trigubą (gamintojo, užsakovo ir Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos) kontrolę.

Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnyba prie Finansų ministerijos

2010 m.

III ketvirtis

Bus sumažintos prielaidos atsirasti korupcijai ir galimybės neskaidriai vykdyti veiklą ir (ar) piktnaudžiauti tarnyba, siekiant  asmeninės naudos,  nustatyti konkretūs įgaliojimai ir atsakomybė atliekant saugiųjų dokumentų ar saugiųjų dokumentų blankų etalonų gamybos priežiūros, vertinimo ir tvirtinimo procedūras.

Parengtos ir patvirtintos Saugiojo dokumento ar saugiojo dokumento blanko etalono tvirtinimo taisyklės.

19.

Parengti antikorupcinio vidinių rengiamų procedūrų vertinimo metodiką ir procedūrą.

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2009 m.

III ketvirtis

Priemonės įgyvendinimas užtikrins, kad bus siekiama rengiant, derinant ir tvirtinant vidines procedūras įtvirtinti tokias nuostatas, kurios sudarys  prielaidas sumažinti korupcijos tikimybę administruojant Ignalinos programą ir leis, sistemingai ir visapusiškai vertinant korupcijos pasireiškimo rizikos valdymą ir vidaus kontrolę, padėti įgyvendinti viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros veiklos tikslus.

Parengta ir priimta antikorupcinio vidinių rengiamų procedūrų vertinimo metodika ir procedūra.

20.

Įdiegti kokybės vadybos sistemą pagal ISO 9000 serijos standartus.

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

2009 m.

IV ketvirtis

Priemonės įgyvendinimas užtikrins programų vadovų ir procesų šeimininkų aiškų atsakomybės ir atskaitomybės priskyrimą, kuris sudarys prielaidas sumažinti korupcijos pasireiškimo tikimybę administruojant Ignalinos programą.

Sukurta ir įdiegta kokybės vadybos sistema pagal ISO 9000 serijos standartus (atitikties sertifikatas).

21.

Siekiant sumažinti vertintojo asistento kvalifikacijos egzamino užduočių nutekėjimo galimybę, atlikti periodinius vertintojo asistento kvalifikacijos egzamino individualių užduočių kompiuterinėje sistemoje atliekamų veiksmų patikrinimus.

Viešoji įstaiga Lietuvos Respublikos audito, apskaitos ir turto vertinimo institutas

2009 m.

II pusmetis

Vertintojo asistento kvalifikacijos egzamino individualių užduočių kompiuterinės sistemos naudojimas griežtai pagal instituto direktoriaus 2008 m. lapkričio 26 d. įsakymu Nr. 57 patvirtintą Turto arba verslo vertintojo asistento kvalifikacijos egzamino komisijos darbo reglamentą.

Nustatytų pažeidimų skaičiaus sumažėjimas.

22.

Siekiant užkirsti kelią korupcijai rastis ir plisti rengiant turto ir (ar) verslo vertintojo asistento, turto ir (ar) verslo vertintojo kvalifikacijos egzaminus, organizuoti darbuotojų mokymus antikorupcine tema, prevencinio pobūdžio pasitarimus.

Viešoji įstaiga Lietuvos Respublikos audito, apskaitos ir turto vertinimo institutas

2009 m.

II pusmetis

Padidėjęs darbuotojų sąmoningumas vertinant  korupcijos reiškinį.

Korupcijos požymių sumažėjimas ir visiškas išnykimas.

23.

Sudaryti galimybę asmenims instituto  tinklalapyje www.atvi.lt pateikti informaciją apie galimus korupcijos pasireiškimo atvejus organizuojant turto ir / (ar) verslo vertintojo asistento bei turto ir / (ar) verslo vertintojo kvalifikacijos egzaminus.

Viešoji įstaiga Lietuvos Respublikos audito, apskaitos ir turto vertinimo institutas

Nuolat

Nustatyti galimi korupcijos atvejai, užkirstas kelias nustatyto pobūdžio korupcijos atvejų pasikartojimui.

Sumažėjęs pranešimų apie piktnaudžiavimą organizuojant turto ir (ar) verslo vertintojo asistento bei turto ir (ar) verslo vertintojo kvalifikacijos egzaminus skaičius.

24.

Analizuoti gautą informaciją (taip pat ir anoniminę) apie turto ir (ar) verslo vertintojo asistento, turto ir (ar) verslo vertintojo kvalifikacijos egzaminų tvarkos bei eigos pažeidimus ir imtis priemonių, kad tokie pažeidimai būtų pašalinti.

Viešoji įstaiga Lietuvos Respublikos audito, apskaitos ir turto vertinimo institutas

2009 m.

II pusmetis

Nustatyti galimi korupcijos atvejai, užkirstas kelias nustatyto pobūdžio korupcijos atvejų pasikartojimui.

Turto ir (ar) verslo vertintojo asistento, turto ir (ar) verslo vertintojo kvalifikacijos egzaminų tvarkos bei eigos pažeidimų sumažėjimas.

25.

Siekiant įvertinti instituto naudojamos turto ir (ar) verslo vertintojo asistento kvalifikacijos egzaminų organizavimo kompiuterinės sistemos galimą duomenų nutekėjimo riziką, kreiptis į institutui serverį nuomojančią bendrovę dėl informacijos nutekėjimo galimybių įvertinimo ir duomenų saugumo sustiprinimo.

Viešoji įstaiga Lietuvos Respublikos audito, apskaitos ir turto vertinimo institutas

2009 m.

II pusmetis

Įvertinta galima informacijos nutekėjimo rizika, sustiprintas turto ir (ar) verslo vertintojo asistento kvalifikacijos egzaminų organizavimo kompiuterinės sistemos duomenų saugumas.

Užkirstas kelias nesankcionuotiems prisijungimams prie instituto naudojamos turto ir (ar) verslo vertintojo asistento kvalifikacijos egzaminų organizavimo kompiuterinės sistemos.

 

_________________