LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŪKIO SUBJEKTO TEO LT, AB, TURINČIO DIDELĘ ĮTAKĄ SKAMBUČIŲ UŽBAIGIMO TEO LT, AB VIEŠAJAME TELEFONO RYŠIO TINKLE, TEIKIAMAME FIKSUOTOJE VIETOJE, RINKOJE

 

2008 m. sausio 31 d. Nr. 1V-95

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) 15 straipsnio 1 dalimi, 16 straipsnio 1 dalimi, 4 dalies 3 punktu, 9 ir 15 dalimis, 17 straipsnio 1 dalimi ir Rinkos tyrimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 17 d. įsakymu Nr. 1V-297 „Dėl Rinkos tyrimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 141-5174) (toliau – Rinkos tyrimo taisyklės), 24 ir 25 punktais, atsižvelgdamas į 2003 m. vasario 11 d. Komisijos rekomendaciją dėl atitinkamų produktų ir paslaugų rinkų elektroninių ryšių srityje, reikalaujančių ex-ante reguliavimo pagal Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/21/EB dėl elektroninių ryšių tinklų ir paslaugų bendrosios reguliavimo sistemos, bei išnagrinėjęs Skambučių užbaigimo viešuosiuose telefono ryšio tinkluose, teikiamuose fiksuotoje vietoje, rinkos tyrimo metu juridinių asmenų pateiktus atsakymus į Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (toliau – Tarnyba) 2006 m. gruodžio 22 d. raštu Nr. (25.18)-1B-4909 pateiktą Skambučių užbaigimo individualiuose viešuosiuose telefono ryšio tinkluose, teikiamuose fiksuotoje vietoje, rinkos tyrimo anketą, ir atsižvelgdamas į Skambučių užbaigimo individualiuose viešuosiuose telefono ryšio tinkluose, teikiamuose fiksuotoje vietoje, rinkos tyrimo ataskaitą (toliau – Ataskaita):

1. Nustačiau ir konstatuoju:

1.1. Skambučių užbaigimo viešuosiuose telefono ryšio tinkluose, teikiamuose fiksuotoje vietoje, rinka apibrėžta, kaip nurodyta Ataskaitos 2.5 skyriuje, t. y. TEO LT, AB teikiama skambučių užbaigimo TEO LT, AB viešajame telefono ryšio tinkle, teikiamame fiksuotoje vietoje, paslauga (toliau – skambučių užbaigimo paslauga) sudaro atskirą skambučių užbaigimo TEO LT, AB viešajame telefono ryšio tinkle, teikiamame fiksuotoje vietoje (toliau – Tinklas), rinką Lietuvos Respublikoje.

1.2. Atliktas tyrimas dėl konkurencijos Skambučių užbaigimo TEO LT, AB Tinkle rinkoje veiksmingumo parodė, kad konkurencija atitinkamoje rinkoje nėra veiksminga, nes:

1.2.1. Išanalizavus pagrindinius kriterijus (rinkos dalį, įėjimo į rinką barjerus, potencialią konkurenciją bei pirkėjo derybinę galią), kuriais remiantis sprendžiama, ar konkurencija Skambučių užbaigimo TEO LT, AB Tinkle rinkoje yra veiksminga, nustatyta, kad:

1.2.1.1. TEO LT, AB užima 100 procentų Skambučių užbaigimo TEO LT, AB Tinkle rinkos.

1.2.1.2. Įėjimo į Skambučių užbaigimo TEO LT, AB Tinkle rinką barjerai dėl technologinio negalimumo teikti skambučių užbaigimo paslaugą TEO LT, AB Tinkle kitam ūkio subjektui yra absoliutūs.

1.2.1.3. Skambučių užbaigimo TEO LT, AB Tinkle rinkoje potencialios konkurencijos nėra.

1.2.1.4. Skambučių užbaigimo TEO LT, AB Tinkle rinkoje kitas ūkio subjektas pirkėjo derybinės galios neturi ir daryti vienpusei lemiamos įtakos operatoriui TEO LT, AB negali.

1.2.2. Atlikus konkurencijos Skambučių užbaigimo TEO LT, AB Tinkle rinkoje analizę, kaip nurodyta Ataskaitos 4.3 skyriuje, nustatytos šios konkurencijos problemos:

1.2.2.1. TEO LT, AB savo Tinkle taiko per aukštas skambučių užbaigimo kainas.

1.2.2.2. TEO LT, AB turi motyvų ir galimybių nesuteikti prieigos prie skambučių užbaigimo TEO LT, AB Tinkle paslaugos.

1.2.2.3. TEO LT, AB kitiems ūkio subjektams taiko skirtingas kainas analogiškiems skambučių užbaigimo paslaugos tipams priklausomai nuo skambučio inicijavimo kilmės bei turi iniciatyvą, motyvaciją ir galimybes taikyti sau geresnes kainas už skambučių užbaigimo paslaugą negu kitiems ūkio subjektams.

1.3. Kaip nurodyta Ataskaitos 5.4 skyriuje, ūkio subjektą TEO LT, AB sudaro TEO LT, AB kartu su susijusiais juridiniais asmenimis, t. y. UAB „Baltic Data Center“, UAB „Kompetencijos ugdymo centras“, UAB „Lintel“, UAB „Nacionalinė skaitmeninė televizija“, UAB „Omnitel“, UAB „Voicecom“ ir VšĮ „TEO sportas“.

2. Pripažįstu ūkio subjektą TEO LT, AB turinčiu didelę įtaką Skambučių užbaigimo TEO LT, AB Tinkle rinkoje, kaip nustatyta Ataskaitos 5.4 skyriuje, nes:

2.1. Ūkio subjekto TEO LT, AB teikiamą skambučių užbaigimo paslaugą privalo pirkti kiti ūkio subjektai, kurių teikiamų viešųjų fiksuoto telefono ryšio paslaugų gavėjai skambina TEO LT, AB abonentams.

2.2. Ūkio subjektas TEO LT, AB visiškai kontroliuoja prieigą prie savo abonentų (natūralus technologinis barjeras).

2.3. Parduodamas skambučių užbaigimo paslaugą kitiems ūkio subjektams, ūkio subjektas TEO LT, AB nesusiduria su pirkėjo derybine galia, kuri galėtų daryti įtaką skambučių užbaigimo paslaugos teikimo sąlygoms.

2.4. Ūkio subjektas TEO LT, AB turi galimybių bei ekonominį interesą vienašališkai nustatyti kitiems ūkio subjektams TEO LT, AB teikiamos skambučių užbaigimo paslaugos (prieigos) teikimo sąlygas: kainas, kokybę, prieigos suteikimo laiką, bei apriboti informaciją apie kitiems ūkio subjektams teikiamos skambučių užbaigimo paslaugos teikimo sąlygas.

3. Nustatau, kad, kaip nurodyta Ataskaitos 6.3 skyriuje, nuo 2005 m. Tarnybos atlikto Skambučių užbaigimo individualiuose viešuosiuose telefono ryšio tinkluose, teikiamuose fiksuotoje vietoje, rinkos tyrimo Skambučių užbaigimo TEO LT, AB Tinkle rinkoje konkurencijos problemos nepasikeitė, todėl, vadovaujantis Rinkos tyrimo taisyklių 21 punktu, ūkio subjektui TEO LT, AB paliekami galioti visa apimtimi įpareigojimai, nustatyti Tarnybos direktoriaus 2005 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1V-1166 „Dėl ūkio subjekto AB „Lietuvos telekomas“, turinčio didelę įtaką skambučių užbaigimo AB „Lietuvos telekomas“ viešajame telefono ryšio tinkle, teikiamame fiksuotoje vietoje, rinkoje“ (Informaciniai pranešimai, 2006, Nr. 1-3) ir Tarnybos direktoriaus 2007 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1V-816 „Dėl Nediskriminavimo įpareigojimo nustatymo ūkio subjektui TEO LT, AB, turinčiam didelę įtaką Skambučių užbaigimo TEO LT, AB viešajame telefono ryšio tinkle, teikiamame fiksuotoje vietoje, rinkoje“ (Informaciniai pranešimai, 2007, Nr. 52-789), kurie yra atitinkantys problemų, nustatytų Ataskaitos 4.3 skyriuje, prigimtį, proporcingi ir pateisinami elektroninių ryšių veiklos reguliavimo tikslais ir principais, nurodytais Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 1 straipsnio 5 dalyje ir 2 straipsnio 1 dalyje, dėl priežasčių, išvardytų Ataskaitos 6.3 skyriuje:

3.1. įpareigojimas suteikti prieigą, nurodytas Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 21 straipsnio 1 dalies 1, 2, 3, 5, 6, 7 ir 9 punktuose;

3.2. nediskriminavimo įpareigojimas, nurodytas Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 19 straipsnio 1 dalyje;

3.3. skaidrumo įpareigojimas, nurodytas Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 1, 2, 3, 4, 5 punktuose bei to paties straipsnio 2 dalyje;

3.4. kainų kontrolės ir sąnaudų apskaitos įpareigojimas, nurodytas Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 23 straipsnio 1 dalyje;

3.5. apskaitos atskyrimo įpareigojimas, nurodytas Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 20 straipsnio 1 dalyje.

4. Informuoju, kad šis įsakymas gali būti apskųstas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka ir terminais.

5. Nurodau šį įsakymą paskelbti oficialaus leidinio „Valstybės žinios“ priede „Informaciniai pranešimai“.

 

 

 

DIREKTORIUS                                                                              TOMAS BARAKAUSKAS