LIETUVOS ARCHYVŲ DEPARTAMENTO
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS GENERALINIO DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL NACIONALINIO DOKUMENTŲ FONDO DOKUMENTŲ, KURIAIS DISPONUOJA PRIVATŪS JURIDINIAI AR FIZINIAI ASMENYS, PERDAVIMO VALSTYBĖS AR SAVIVALDYBIŲ INSTITUCIJOMS, ĮSTAIGOMS AR ĮMONĖMS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2008 m. balandžio 8 d. Nr. V-69
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) 4 straipsnio 2 dalimi,
tvirtinu Nacionalinio dokumentų fondo dokumentų, kuriais disponuoja privatūs juridiniai ar fiziniai asmenys, perdavimo valstybės ar savivaldybių institucijoms, įstaigoms ar įmonėms tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2008 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. V-69
NACIONALINIO DOKUMENTŲ FONDO DOKUMENTŲ, KURIAIS DISPONUOJA PRIVATŪS JURIDINIAI AR FIZINIAI ASMENYS, PERDAVIMO VALSTYBĖS AR SAVIVALDYBIŲ INSTITUCIJOMS, ĮSTAIGOMS AR ĮMONĖMS TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nacionalinio dokumentų fondo dokumentų, kuriais disponuoja privatūs juridiniai ar fiziniai asmenys, perdavimo valstybės ar savivaldybių institucijoms, įstaigoms ar įmonėms tvarkos aprašas (toliau vadinama – Aprašas) nustato Nacionalinio dokumentų fondo dokumentų, kuriais disponuoja privatūs juridiniai ar fiziniai asmenys, perdavimo valstybės ar savivaldybių institucijoms, įstaigoms ar įmonėms tvarką.
2. Apraše vartojama sąvoka:
Perduotini dokumentai – valstybės ar savivaldybių institucijų, įstaigų ar įmonių, valstybės įgaliotų asmenų, Lietuvoje įvairiais istorijos laikotarpiais veikusių valstybinių įstaigų ar įmonių veiklos dokumentai, kuriais disponuoja privatūs juridiniai ar fiziniai asmenys.
Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatyme (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) vartojamas sąvokas.
II. DOKUMENTŲ PERDAVIMO TVARKA
3. Juridinis ar fizinis asmuo, disponuojantis perduotinais dokumentais ar turintis informacijos apie tokius dokumentus, raštu arba žodžiu kreipiasi:
3.1. į valstybės ar savivaldybės instituciją, įstaigą ar įmonę (toliau vadinama – valstybės ar savivaldybės įstaiga), kuriai pagal kompetenciją priklausytų perduotini dokumentai;
3.2. į Lietuvos archyvų departamentą prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – Lietuvos archyvų departamentas) ar vieną iš valstybės archyvų, kai valstybės ar savivaldybės įstaiga, kuriai pagal kompetenciją priklausytų perduotini dokumentai, jau neveikia arba kai perduotinų dokumentų priklausomybė nėra aiški.
4. Kreipdamasis į atitinkamą įstaigą, nurodytą šio Aprašo 3 punkte, juridinis asmuo nurodo savo pavadinimą, fizinis asmuo – vardą ir pavardę, ryšio duomenis, pateikia informaciją apie perduotinus dokumentus (jų įsigijimo aplinkybes, sudarytoją ir kiekį, jei žinoma, – sudarymo laikotarpį) ar jų turėtoją, jei pats nedisponuoja perduotinais dokumentais.
Jei juridinis ar fizinis asmuo kreipiasi žodžiu, informaciją gavęs įstaigos darbuotojas ją užfiksuoja raštu (pvz., tarnybiniame pranešime) ir pateikia įstaigos vadovui.
5. Lietuvos archyvų departamentas, gavęs informaciją dėl perduotinų dokumentų:
5.1. Įvertina dokumentus ar paveda juos įvertinti vienam iš valstybės archyvų. Jei nustatoma, kad dokumentai turi išliekamąją vertę, priima sprendimą dėl jų nuolatinio saugojimo.
5.2. Informuoja dėl perduotinų dokumentų atitinkamą valstybės archyvą arba valstybės ar savivaldybės įstaigą, kuriai pagal kompetenciją priklausytų juos saugoti.
5.3. Informuoja atitinkamos savivaldybės administraciją dėl perduotinų dokumentų ir tarpininkauja juos perduodant į savivaldybės administracijos archyvą, jei nustatoma, kad dokumentai neturi išliekamosios vertės ir nuolat nesaugotini, o įstaigos, kuriai pagal kompetenciją priklausytų juos saugoti, nėra.
6. Valstybės archyvas, gavęs informaciją dėl perduotinų dokumentų ar Lietuvos archyvų departamento pavedimą:
6.2. identifikuoja valstybės ar savivaldybės įstaigą, kuriai pagal kompetenciją priklausytų perduotini dokumentai;
7. Valstybės ar savivaldybės įstaiga, gavusi informaciją dėl perduotinų dokumentų:
III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
9. Dokumentai, juridinių ar fizinių asmenų perduoti valstybės archyvui, saugomi nuolat.
Valstybės ar savivaldybės įstaigai perduoti dokumentai saugomi teisės aktų nustatytą laiką. Dokumentai, kurių saugojimo terminai yra pasibaigę, sunaikinami.
10. Jei perduoti dokumentai nebuvo aprašyti ir sutvarkyti, dokumentus priėmusi įstaiga juos sutvarko ir įtraukia į apskaitą teisės aktų nustatyta tvarka.
Nacionalinio dokumentų fondo dokumentų, kuriais disponuoja privatūs juridiniai ar fiziniai asmenys, perdavimo valstybės ar savivaldybių institucijoms, įstaigoms ar įmonėms tvarkos aprašo
priedas
(Dokumentų perdavimo akto forma)
NACIONALINIO DOKUMENTŲ FONDO DOKUMENTŲ, KURIAIS DISPONUOJA PRIVATŪS JURIDINIAI AR FIZINIAI ASMENYS, PERDAVIMO AKTAS
___________ Nr. __________
(data)
_________________
(sudarymo vieta)
Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) 4 straipsnio 2 dalimi,__________________________________________________
(dokumentus perduodančio juridinio asmens pavadinimas
___________________________________________________________________________
ir duomenys (kodas, buveinės adresas) ar fizinio asmens vardas ir pavardė ir ryšio duomenys – tai, kas reikiama, įrašyti)
perduoda, o____________________________________________________________ priima
(dokumentus priimančios įstaigos pavadinimas)
šiuos dokumentus:
Eil. Nr. |
Trumpas dokumentų apibudinimas |
Dokumentų, apskaitos vienetų ar sąlyginių vienetų, lapų ar kt. (nurodyti) kiekis |
Pastabos |
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso perduota_________________________________________________________
(dokumentų, apskaitos vienetų ar sąlyginių vienetų, lapų ar kt. kiekis
___________________________________________________________________________
skaitmenimis ir žodžiais)
Aktas sudarytas 2 egzemplioriais, vienas – dokumentus perdavusiam juridiniam ar fiziniam asmeniui, kitas – juos priėmusiai įstaigai.
Perdavė
______________________________ __________ ____________________
(juridinio asmens vadovo ar jo (parašas) (vardas ir pavardė)
įgalioto asmens pareigų pavadinimas*)
Priėmė
______________________________ __________ ____________________
(dokumentus priėmusios įstaigos vadovo (parašas) (vardas ir pavardė)
ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)
*Pastaba. Kai aktą pasirašo fizinis asmuo, pareigų pavadinimas nenurodomas.