LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS EKSTREMALIŲ SVEIKATAI SITUACIJŲ CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2008 m. gruodžio 9 d. Nr. V-1246

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322) 5 straipsniu:

1. Tvirtinu Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centro nuostatus (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2006 m. birželio 30 d. įsakymą Nr. V-558 „Dėl Ekstremalių sveikatai situacijų centro nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 77-3014).

 

 

 

LAIKINAI EINANTIS

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO PAREIGAS           GEDIMINAS ČERNIAUSKAS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos

apsaugos ministro 2008 m. gruodžio 9 d.

įsakymu Nr. V-1246

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS EKSTREMALIŲ SVEIKATAI SITUACIJŲ CENTRO NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centras (toliau vadinama – Centras) yra Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldi įstaiga, atliekanti viešojo administravimo funkcijas sveikatos priežiūros valdymo srityje: koordinuojanti Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos įstaigų pasirengimą ir veiklą krizių ir ekstremalių situacijų atvejais; vykdanti Nacionalinio Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių koordinavimo centro funkcijas; koordinuojanti greitosios medicinos pagalbos paslaugas (toliau – GMP paslaugos) teikiančių įstaigų dispečerinių veiklą; vykdanti apsinuodijimų stebėseną ir informavimą; tvarkanti valstybės medicinos rezervą.

2. Centro paskirtis – įgyvendinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės politiką ekstremalių sveikatai situacijų valdymo srityje, dalyvauti kuriant ir plėtojant nacionalinę krizių ir ekstremalių situacijų valdymo sistemą.

3. Centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija (Žin., 1992, Nr. 33-1014), Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymu (Žin., 1994, Nr. 63-1231; 1998, Nr. 112-3099), Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymu (Žin., 1998, Nr. 115-3230), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975), kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, sveikatos apsaugos ministro įsakymais, šiais nuostatais ir kitais teisės aktais.

4. Centras yra valstybės biudžetinė įstaiga, finansuojama iš valstybės biudžeto. Centras gali turėti kitų įstatymuose numatytų finansavimo šaltinių.

5. Centro steigėjo funkcijas vykdo Sveikatos apsaugos ministerija.

6. Centras yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitų banke, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu.

7. Centro buveinės adresas – Didžioji g. 7, Vilnius, Lietuvos Respublika.

 

II. CENTRO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

8. Pagrindiniai Centro uždaviniai:

8.1. koordinuoti Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos įstaigų pasirengimą ir veiklą krizių ir ekstremalių situacijų atvejais;

8.2. vykdyti Nacionalinio Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių koordinavimo centro funkcijas ir pagal kompetenciją dalyvauti įgyvendinant Pasaulio sveikatos organizacijos Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių nuostatas Lietuvoje;

8.3. koordinuoti GMP paslaugas teikiančių įstaigų dispečerinių veiklą;

8.4. vykdyti apsinuodijimų stebėseną ir informavimą;

8.5. tvarkyti valstybės medicinos rezervą ir užtikrinti jo tikslinį panaudojimą krizių ir ekstremalių situacijų atvejais.

9. Centras, įgyvendindamas nurodytus uždavinius, atlieka šias funkcijas:

9.1. pagal kompetenciją dalyvauja formuojant ir įgyvendinant valstybės krizių ir ekstremalių situacijų valdymo politiką;

9.2. pagal kompetenciją rengia įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų ekstremalių sveikatai situacijų klausimais projektus;

9.3. pagal kompetenciją Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja informacijos apie ekstremalias sveikatai situacijas priėmimą ir perdavimą (visą parą) tarp Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos subjektų, valstybės valdymo ir savivaldybės institucijoms, Europos Sąjungos institucijoms, Pasaulio sveikatos organizacijai, Šiaurės Atlanto Sutarties Organizacijai (toliau – NATO) ir kitoms tarptautinėms organizacijoms, koordinuoja ir organizuoja skubaus perspėjimo sistemas ekstremalių sveikatai situacijų valdymo srityje;

9.4. metodiškai vadovauja asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimui ir veiklai krizių ir ekstremalių situacijų atvejais;

9.5. vykdo asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimo veiklai krizių ir ekstremalių situacijų atvejais valstybinę priežiūrą ir kontrolę;

9.6. organizuoja kasdieninę Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių situacijų valdymo centro veiklą;

9.7. dalyvauja prognozuojant ekstremalių situacijų riziką asmens ir visuomenės sveikatai;

9.8. kaupia ir analizuoja informaciją apie ekstremalias sveikatai situacijas, jų padarinius, padarinių mažinimo ar likvidavimo priemonių panaudojimą;

9.9. rengia ir dalyvauja įgyvendinant Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos ekstremalių situacijų valdymo bendruosius ir specialiuosius planus;

9.10. derina Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžių įstaigų pasirengimo veiklai ir veiklos ekstremaliomis situacijomis planus;

9.11. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant ir įgyvendinant Lietuvos Respublikos mobilizacijos planus;

9.12. dalyvauja rengiant ir įgyvendinant ilgalaikes nacionalinį saugumą stiprinančias programas;

9.13. atstovauja Lietuvos Respublikos pozicijai Europos Komisijos Sveikatos saugumo komitete, NATO Jungtiniame medicinos komitete ir prie jų sudaromose sekcijose ir darbo grupėse, kitose Europos Sąjungos, NATO, Pasaulio sveikatos organizacijos ir kitų tarptautinių organizacijų ekspertų komisijose, komitetuose ir darbo grupėse krizių ir ekstremalių situacijų valdymo klausimais;

9.14. bendradarbiauja su Europos Sąjungos, NATO, Pasaulio sveikatos organizacijos ir kitomis tarptautinėmis organizacijomis ir užsienio valstybių atitinkamomis institucijomis krizių ir ekstremalių situacijų valdymo klausimais;

9.15. vykdo Nacionalinio Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių koordinavimo centro funkcijas ir atstovauja Lietuvos Respublikos pozicijai Pasaulio sveikatos organizacijos ir Europos komisijos darbo grupėse ir komisijose;

9.16. pagal kompetenciją dalyvauja įgyvendinant Pasaulio sveikatos organizacijos Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių nuostatas Lietuvoje;

9.17. bendradarbiauja su Pasaulio sveikatos organizacijos ir kitų šalių nacionaliniais Tarptautinių sveikatos priežiūros taisyklių koordinavimo centrais;

9.18. koordinuoja ir metodiškai vadovauja GMP paslaugas teikiančių įstaigų dispečerinių tarnybų veiklai;

9.19. organizuoja ir vykdo GMP dispečerinių veiklos stebėseną;

9.20. pagal savo kompetenciją dalyvauja rengiant GMP paslaugas teikiančių įstaigų ir GMP dispečerinių tarnybų darbo organizavimą ir apmokėjimą reglamentuojančius teisės aktus;

9.21. kaupia, analizuoja informaciją apie apsinuodijimus, jų priežastis ir pasekmes, chemines medžiagas, jų preparatus ir jų poveikį žmogaus sveikatai, apsinuodijimų rizikos veiksnius, profilaktiką, vykdo toksikologinę stebėseną;

9.22. teikia siūlymus apsinuodijimų prevencijos klausimais;

9.23. pagal kompetenciją visą parą konsultuoja gyventojus ir kitus suinteresuotus asmenis apsinuodijimų klausimais;

9.24. pagal kompetenciją vykdo pavojingų objektų valstybinę priežiūrą ir kontrolę. Dalyvauja avarijų pavojinguose objektuose priežasčių ir pasekmių tyrime;

9.25. pagal savo kompetenciją nagrinėja fizinių ir juridinių asmenų prašymus, pranešimus, skundus;

9.26. pagal kompetenciją bendradarbiauja su valstybės institucijomis, ūkio subjektais ir nevyriausybinėmis organizacijomis planuojant, organizuojant ir tobulinant sveikatos priežiūros veiklą krizių ir ekstremalių situacijų atvejais;

9.27. organizuoja pasitarimus, pratybas, treniruotes, seminarus, konferencijas ekstremalių sveikatai situacijų valdymo klausimais;

9.28. pagal kompetenciją dalyvauja ir atstovauja Lietuvos Respublikai Europos Komisijos, NATO, kitų tarptautinių organizacijų ir užsienio šalių organizuojamose pratybose, treniruotėse ir mokymuose;

9.29. planuoja, organizuoja ir tvarko valstybės medicinos rezervą, jo paskirstymą ir panaudojimą krizių ir ekstremalių situacijų atvejais;

9.30. administruoja valstybės rezervo medicinos materialinių išteklių atsakingojo saugotojo – Sveikatos apsaugos ministerijos vaistų sandėlio veiklą;

9.31. pagal kompetenciją rengia, dalyvauja rengiant ir įgyvendina nacionalinius ir tarptautinius projektus ekstremalių sveikatai situacijų valdymo srityje;

9.32. vykdo kitas Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, sveikatos apsaugos ministro įsakymų bei kitų teisės aktų pavestas funkcijas.

 

III. CENTRO TEISĖS

 

10. Centras, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius bei vykdydamas nustatytas funkcijas, turi teisę:

10.1. pagal savo kompetenciją atstovauti Sveikatos apsaugos ministerijai kitose institucijose;

10.2. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų informaciją Centro kompetencijai priskirtais klausimais;

10.3. pagal savo kompetenciją teikti pasiūlymus dėl teisės aktų (teisės aktų projektų) juos rengiančioms institucijoms;

10.4. kai klausimas yra susijęs su Centro kompetencija ir gavus pavedimą, atsakyti į Sveikatos apsaugos ministerijos persiunčiamus raštus tiesiogiai rašto adresatui ir atsakymo kopiją nusiųsti Sveikatos apsaugos ministerijai;

10.5. sudaryti komisijas, darbo grupes pasitelkiant kitų valstybės valstybės institucijų ir įstaigų specialistus, sprendžiant Centro kompetencijai priskirtus klausimus;

10.6. gauti informaciją apie teisės aktų, susijusių su Centro veikla, rengimą, susipažinti su jų projektais, teikti pastabas ir pasiūlymus;

10.7. sudaryti sutartis su Lietuvos ir užsienio fiziniais ir juridiniais asmenimis;

10.8. sudaryti komisijas, darbo grupes teisės aktų projektams rengti ar su Centro kompetencija susijusiems klausimams spręsti;

10.9. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka patikėjimo teise valdyti, naudoti valstybės turtą ir juo disponuoti;

10.10. gauti paramą;

10.11. naudoti Centrui skirtas lėšas nuostatuose numatytai veiklai.

11. Centras gali turėti ir kitų Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, sveikatos apsaugos ministro įsakymais ir kitais teisės aktais suteiktų teisių.

 

IV. CENTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

12. Centro veikla organizuojama vadovaujantis Sveikatos apsaugos ministerijos ir Centro strateginiais veiklos ir pagrindinių priemonių planais, darbo reglamentais.

13. Centro vidaus darbo tvarka reglamentuojama Centro direktoriaus tvirtinamais: Centro darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, struktūrinių padalinių nuostatais, darbuotojų pareigybių aprašymais ir kitais dokumentais.

14. Centrui vadovauja direktorius, kurį priima į pareigas ir atleidžia iš pareigų, skatina ir skiria drausmines nuobaudas sveikatos apsaugos ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka.

15. Centro direktorius yra tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas sveikatos apsaugos ministrui.

16. Centro direktorius:

16.1. vadovauja Centrui, organizuoja jo darbą ir atsako už Centro veiklą, planuoja, kontroliuoja ir atsako už Centrui pavestų uždavinių įgyvendinimą bei funkcijų atlikimą; priima sprendimus Centro veiklos klausimais, atstovauja Centrui;

16.2. pagal kompetenciją leidžia įsakymus, organizuoja ir kontroliuoja jų vykdymą;

16.3. tvirtina Centro struktūrą, Centro struktūrinių padalinių nuostatus, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių ir etatų sąrašus, neviršydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyto didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių skaičiaus bei darbo užmokesčiui skirtų asignavimų, pareigybių aprašymus, Centro vidaus tvarkos taisykles ir kitus vidaus tvarkomuosius dokumentus;

16.4. tvirtina Sveikatos apsaugos ministerijos vaistų sandėlio nuostatus ir struktūrą;

16.5. priima į pareigas ir iš jų atleidžia Centro valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, skiria jiems tarnybines ir drausmines nuobaudas, juos skatina;

16.6. atstovauja Centrui visose valstybės ir savivaldybių institucijose bei įstaigose, Centro vardu pasirašo sutartis su fiziniais ir juridiniais asmenimis;

16.7. pasirašo Centro vardu ieškinius, prašymus (skundus) ir kitus procesinius dokumentus;

16.8. teikia sveikatos apsaugos ministrui tvirtinti Centro metinius veiklos planus, pusmečio ir metų veiklos ataskaitas;

16.9. atlieka kitas teisės aktų jam nustatytas funkcijas ir steigėjo pavedimus.

17. Centro direktorius gali turėti pavaduotojus, kuriuos jis priima ir atleidžia iš pareigų Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Direktoriaus pavaduotojai tiesiogiai pavaldūs ir atskaitingi Centro direktoriui, kuris nustato jų administravimo sritį ir kompetenciją.

18. Centro padalinių darbą organizuoja struktūrinių padalinių vadovai, kurie yra pavaldūs Centro direktoriui, direktoriaus pavaduotojui pagal kuruojamą sritį. Centro struktūrinių padalinių pavaldumą nustato Centro darbo reglamentas.

19. Centro valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, priėmimo į darbą (pareigas), darbo užmokesčio mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti Lietuvos Respublikos įstatymai ir teisės aktai.

 

V. CENTRO FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR VIDAUS AUDITAS

 

20. Centro finansinė veikla ir atskaitomybė tvarkoma Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

21. Centro finansinės veiklos kontrolę atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė ir kitos institucijos teisės aktų nustatyta tvarka, o vidaus auditą – Sveikatos apsaugos ministerijos Vidaus audito tarnyba.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Centras pertvarkomas, reorganizuojamas ar likviduojamas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________