LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL 2007–2013 M. EKONOMIKOS AUGIMO VEIKSMŲ PROGRAMOS 1 PRIORITETO „ŪKIO KONKURENCINGUMUI IR EKONOMIKOS AUGIMUI SKIRTI MOKSLINIAI TYRIMAI IR TECHNOLOGINĖ PLĖTRA“ VP2-1.1-ŠMM-02-V PRIEMONĖS „AUKŠTO LYGIO MOKSLINIŲ TYRIMŲ CENTRŲ IR KOMPETENCIJOS CENTRŲ PLĖTOJIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 PATVIRTINIMO

 

2008 m. lapkričio 14 d. Nr. ISAK-3162

Vilnius

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), 18.2 punktu,

tvirtinu 2007–2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų programos 1 prioriteto „Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra“ VP2-1.1-ŠMM-02-V priemonės „Aukšto lygio mokslinių tyrimų centrų ir kompetencijos centrų plėtojimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 (pridedama).

 

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                  ALGIRDAS MONKEVIČIUS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo

ministro 2008 m. lapkričio 14 d.

įsakymu Nr. ISAK-3162

 

2007–2013 M. EKONOMIKOS AUGIMO VEIKSMŲ PROGRAMOS 1 PRIORITETO „ŪKIO KONKURENCINGUMUI IR EKONOMIKOS AUGIMUI SKIRTI MOKSLINIAI TYRIMAI IR TECHNOLOGINĖ PLĖTRA“ VP2-1.1-ŠMM-02-V PRIEMONĖS „AUKŠTO LYGIO MOKSLINIŲ TYRIMŲ CENTRŲ IR KOMPETENCIJOS CENTRŲ PLĖTOJIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 1

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2007–2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų programos 1 prioriteto „Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra“ VP2-1.1-ŠMM-02-V priemonės „Aukšto lygio mokslinių tyrimų centrų ir kompetencijos centrų plėtojimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1 (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas pagal 2007–2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3740, 1 prioriteto „Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra“ VP2-1.1-ŠMM-02-V priemonės „Aukšto lygio mokslinių tyrimų centrų ir kompetencijos centrų plėtojimas“ (toliau – veiksmų programos priemonė) finansuojamas veiklas, taip pat institucijos, atliekančios paraiškų vertinimą ir atranką.

2. Aprašas yra parengtas vadovaujantis:

2.1. 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25) (toliau – Tarybos reglamentas Nr. 1083/2006);

2.2. Ekonomikos augimo veiksmų programa;

2.3. Ekonomikos augimo veiksmų programos priedu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 788 (Žin., 2008, Nr. 95-3721);

2.4. Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637);

2.5. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132) (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės);

2.6. Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės);

2.7. Metodiniais nurodymais dėl Projektų finansavimo sąlygų aprašo, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861);

2.8. Metodiniais nurodymais vertintojams dėl projektų atitikties bendriesiems Stebėsenos komiteto patvirtintiems projektų atrankos kriterijams vertinimo, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861) (toliau – Metodiniai nurodymai vertintojams);

2.9. Bendrąja nacionaline mokslinių tyrimų ir mokslo bei verslo bendradarbiavimo programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. kovo 3 d. įsakymu Nr. ISAK-563 (Žin., 2008, Nr. 29-1036);

2.10. Valstybės mokslinių tyrimų įstaigų, susijusių su integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų (slėnių) plėtra, tinklo pertvarkos planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. spalio 1 d. nutarimu Nr. 989 (Žin., 2008, Nr. 117-4453).

3. Aprašas yra pirmasis finansavimo sąlygų aprašas, rengiamas pagal veiksmų programos priemonę. Pagal veiksmų programos priemonę planuojama parengti du finansavimo sąlygų aprašus. Iš viso veiksmų programos priemonei numatoma skirti 50 000 000,00 (penkiasdešimt milijonų litų) Lt. Pagal Aprašą numatoma skirti iki 34 693 683,76 (trisdešimt keturių milijonų šešių šimtų devyniasdešimt trijų tūkstančių šešių šimtų aštuoniasdešimt trijų litų 76 ct) Lt , iš kurių 29 489 631,19 (dvidešimt devyni milijonai keturi šimtai aštuoniasdešimt devyni tūkstančiai šeši šimtai trisdešimt vienas litas 19 ct) Lt – Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų lėšos ir 5 204 052,57 (penki milijonai du šimtai keturi tūkstančiai penkiasdešimt du litai 57 ct) Lt – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.

4. Pagal Aprašą numatomos finansuoti veiklos tikslas – skatinti aukšto lygio mokslinių tyrimų (mokslinių tyrimų centrų, vienijančių mokslininkus ir vykdančių tam tikros tematikos mokslinius tyrimus, pripažįstamus tarptautiniu mastu) ir kompetencijos (mokslinių tyrimų centrų, vienijančių mokslininkus ir vykdančio aukšto lygio fundamentinius ir taikomuosius mokslinius tyrimus, skirtus tam tikro mokslui imlaus ūkio subsektoriaus plėtrai) centrų, išskyrus tuos, kurie yra tiesiogiai susiję su Integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų (slėnių) kūrimo ir plėtros koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. kovo 21 d. nutarimu Nr. 321 (Žin., 2007, Nr. 40-1489), įgyvendinimu, kūrimą ir plėtrą.

5. Pagal Aprašą numatoma finansuoti veikla – aukšto lygio mokslinių tyrimų centrų ir kompetencijų centrų, materialinės bazės technologinės ir informacinės infrastruktūros (įrangos, komunikacinių priemonių) atnaujinimas: pastatų (patalpų) rekonstrukcija, kapitalinis remontas, mokslinės įrangos įsigijimas.

6. Finansavimą Projektams pagal Aprašą numatoma skirti valstybės projektų planavimo būdu. Į ES struktūrinių fondų paramą galės pretenduoti tie projektai, kurie yra įtraukti į Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintą valstybės projektų sąrašą. Valstybės projektų sąrašas rengiamas vadovaujantis Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. ISAK-977 (Žin., 2008, Nr. 44-1665). Valstybės projektų sąrašą planuojama sudaryti ir patvirtinti 2008 m. IV ketvirtį.

7. Pagal Aprašą valstybės pagalba neteikiama.

8. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Aprašo 2 punkte nurodytuose dokumentuose vartojamas sąvokas.

9. Visa informacija, kurią privalo žinoti pareiškėjas, rengdamas projektą ir teikdamas paraišką, bus skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt.

 

II. REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS

 

10. Pagal Aprašą galimi pareiškėjai – Vilniaus universitetas, Lietuvos energetikos institutas, Lietuvos sodininkystės ir daržininkystės institutas, Lietuvos žemdirbystės institutas, Lietuvos miškų institutas.

11. Partneriai – Vytauto Didžiojo universitetas, Puslaidininkių fizikos institutas, Biotechnologijos institutas, Lietuvos sodininkystės ir daržininkystės institutas, Lietuvos žemdirbystės institutas, Kauno technologijos universitetas, Kauno kolegija, Kauno technologijos universiteto Maisto institutas.

12. Pareiškėjai (partneriai) turi atitikti Stebėsenos komiteto veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti (toliau – Stebėsenos komitetas), patvirtintą bendrąjį projektų atrankos kriterijų, įvardytą Aprašo 1 priedo 7 punkte ir vertinamą pagal šiame punkte nurodytus bendrojo kriterijaus vertinimo aspektus, vertinimo klausimus ir (arba) teiginius bei paaiškinimus.

 

III. REIKALAVIMAI PROJEKTAMS

 

13. Numatoma projekto įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo Projekto finansavimo ir administravimo sutarties (toliau – Sutartis) pasirašymo dienos. Atskirais atvejais (dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu) projekto vykdymo laikotarpis gali būti pratęstas.

14. Pagrindinės projekto veiklos turėtų būti vykdomos Lietuvos Respublikoje (jeigu tai nėra įmanoma dėl projekto specifikos ar veiklų pobūdžio ir veiklos yra vykdomos už Lietuvos Respublikos ribų, turi būti užtikrinama, kad vykdomų veiklų metu sukurti produktai, rezultatai ir nauda atitektų Lietuvos Respublikai).

15. Projektas turi atitikti ES horizontalias politikos sritis:

15.1. Projektas turi neprieštarauti Darnaus vystymosi principo įgyvendinimui, nepažeisti Nacionalinės darnaus vystymosi strategijos nuostatų ir atitikti šiuos reikalavimus:

15.1.1. nepažeisti aplinkos apsaugos reikalavimų;

15.1.2. nedaryti neigiamos įtakos sprendžiant socialines bei ekonomines problemas (švietimo ir mokslo vaidmuo, kokybė bei prieinamumas; nedarbas, skurdas arba socialinė atskirtis);

15.1.3. neprieštarauti darnaus vystymosi nuostatoms regionų plėtros srityje, vadovaujantis Lietuvos regioninės politikos iki 2013 metų strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 575 (Žin., 2005, Nr. 66-2370).

15.2. Projektas turi neprieštarauti lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui, nepažeisti Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo (Žin., 2003, Nr. 114-5115; 2008, Nr. 76-2998) bei Lietuvos Respublikos vyrų ir moterų lygių galimybių įstatymo (Žin., 1999, Nr. 112-3100) ir vykdyti šiuos reikalavimus:

15.2.1. neriboti vienodų galimybių vyrams ir moterims dalyvauti projekte ir naudotis projekto rezultatais;

15.2.2. neriboti vienodų galimybių bet kokios rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos atstovams dalyvauti projekte ir naudotis projekto rezultatais.

16. Reikalavimai, susiję su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas atskyrimu:

16.1. projektas ir projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos bei suteikus finansavimą teikiamos finansuoti iš kitų programų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, kitų fondų ar finansinių mechanizmų (Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos, Šveicarijos Konfederacijos), jeigu dėl to projektas ar jo dalis galėtų būti finansuotas kelis kartus;

16.2. projektas ir projekto veiklos negali būti teikiamos finansuoti pagal kitas veiksmų programų priemones, jeigu dėl to projektas ar jo dalis galėtų būti finansuotas kelis kartus.

17. Reikalavimai projekto parengtumui įgyvendinti:

17.1. turi būti parengtas investicinis projektas;

17.2. jei pareiškėjas (partneris) planuoja rekonstruoti ir/ar remontuoti statinį, jis turi turėti teisę statyti, rekonstruoti, remontuoti ir ateityje naudoti finansuotiną turtą;

pateikti statomo/rekonstruojamo ir/ar remontuojamo statinio nuosavybės teisę įrodantys dokumentai, o jei statinys yra naudojamas pagal panaudos sutartį, pateiktas panaudos davėjo raštiškas sutikimas dėl numatomų statinyje vykdyti projekto veiklų bei įsipareigojimas ne trumpiau nei 5 metus po projekto pabaigos nekeisti statinio paskirties ir jame vykdomos veiklos pobūdžio.

18. Projektas negali viršyti Tarybos reglamente Nr. 1083/2006 nustatytos didelės apimties projekto sumos – 172,6 mln. Lt (vieno šimto septyniasdešimt dviejų milijonų šešių šimtų tūkstančių litų).

19. Projektai turi siekti Aprašo 2 priede aprašytų produkto ir rezultato rodiklių:

19.1. produkto rodiklis „MTTP bazės plėtros projektai“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 1 vnt. vienai finansavimo ir administravimo sutarčiai;

19.2. rezultato rodiklis „Sukurti ir veikiantys mokslinių tyrimų centrai“. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 1 vnt. vienai finansavimo ir administravimo sutarčiai;

19.3. papildomas rezultato rodiklis „Pasirašytos bendradarbiavimo sutartys tarp tyrimų institucijų ir labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių „. Minimali rodiklio reikšmė – ne mažiau kaip 1 vnt. vienai finansavimo ir administravimo sutarčiai.

20. Projektai turi atitikti Stebėsenos komiteto patvirtintus bendruosius ir specialiuosius projektų atrankos kriterijus. Detalūs reikalavimai projektams įvardyti Aprašo 1 priede.

 

IV. REIKALAVIMAI TINKAMOMS FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDOMS IR FINANSAVIMO DYDŽIUI

 

21. Pagrindiniai reikalavimai tinkamoms projekto išlaidoms nustatyti Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo finansavimo reikalavimams (skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt)

22. Be Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse nurodytų netinkamų projekto išlaidų pagal Aprašą papildomai nustatomos šios netinkamos projekto išlaidos:

22.1. žemės pirkimo išlaidos;

22.2. nekilnojamojo turto įsigijimo;

22.3. pastatų, kitų statinių ar patalpų nuomos bei įrangos, įrenginių, transporto ir kito materialiojo turto nuomos ir finansinės nuomos (lizingo) išlaidos;

22.4. šios projekto administravimo ir vykdymo išlaidos: biuro ir kanceliarinių prekių įsigijimo, transporto priemonių eksploatavimo, kuro įsigijimo, administracinių patalpų nuomos ir eksploatavimo, komandiruočių, banko mokesčių už sąskaitos atidarymą ir tvarkymą bei piniginių pervedimų išlaidos;

22.5. banko mokesčiai už sąskaitos atidarymą ir tvarkymą, banko operacijų išlaidos.

23. Iš ES fondų finansuojamo projekto lėšų panaudojimo patikrinimo paslaugų išlaidos (audito išlaidos) yra tinkamos finansuoti, jei tokių paslaugų poreikį nustato CPVA, atlikdama paraiškos vertinimą. Tokios išlaidos gali būti numatytos paraiškoje.

24. Ilgalaikio materialiojo turto, finansuojamo pagal priemonę, draudimo išlaidos yra tinkamos finansuoti, jei tokio turto draudimo būtinumą nustato ir reikalauja CPVA, atlikdama paraiškos vertinimą. Pareiškėjas, įvertinęs būtinumą ir tikslingumą drausti tokį ilgalaikį materialųjį turtą, draudimo išlaidas gali numatyti paraiškoje. Galutinį sprendimą dėl draudimo būtinumo priima CPVA.

25. Pagal Aprašą kryžminis finansavimas netaikomas.

26. Tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, kurios yra patirtos ir apmokėtos Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse nurodytu projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpiu. Konkreti Projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpio (t.y. projekto veiklų įgyvendinimo ir visų su projekto įgyvendinimu susijusių tinkamų finansuoti išlaidų patyrimo laikotarpio) pradžia ir pabaiga nustatoma Sutartyje.

27. Projekto veiklos (tarp jų ir viešieji pirkimai) gali būti pradėtos vykdyti prieš Sutarčių pasirašymą pareiškėjui prisiimant visišką atsakomybę už veiklų ir jų įgyvendinimui skirtų išlaidų tinkamumą. Nustačius, kad veikla ir/ar jai įgyvendinti skirtos visos/dalis išlaidų yra netinkamos finansuoti, patirtos išlaidos apmokamos iš pareiškėjo lėšų arba kitų šaltinių lėšomis. Pareiškėjas, vykdydamas viešuosius pirkimus, iki Sutarčių pasirašymo prisiima atsakomybę dėl pirkimų atitikimo Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) nuostatoms.

28. Gali būti finansuojama iki 100 proc. tinkamų finansuoti projekto išlaidų, tačiau pareiškėjas savo iniciatyva pareiškėjo arba kitų šaltinių lėšomis gali finansuoti tam tikrą dalį tinkamų projekto išlaidų.

29. Visais atvejais projekto finansavimo dydis nustatomas kaip mažiausia projektui įgyvendinti būtina lėšų suma. Finansavimo dydis tinkamumo skirti finansavimą vertinimo metu nustatomas atsižvelgiant į projekto išlaidų realumą ir būtinumą. Visos projekto išlaidos turi būti planuojamos atsižvelgiant į metinį kainų augimą ir valiutų riziką.

30. Didžiausias leistinas skirti projektui lėšų dydis nustatomas atsižvelgiant į Tarybos Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus. Iš projektų numatomos gauti pajamos turi būti įvertintos iš anksto pagal Tarybos Reglamento Nr. 1083/2006 55 str. 2 dalies nuostatas, išskyrus tuos atvejus, kai bus gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto. Didžiausias leistinas skirti projektui lėšų dydis apskaičiuojamas atsižvelgiant į numatomą gauti grynųjų pajamų sumą. Grynųjų pajamų skaičiavimai turi būti atliekami vadovaujantis Europos Komisijos Darbo dokumentu Nr. 4 „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodikos gairės“ (angl. Guidance on the Methodology for carryng out Cost-Benefit Analysis, Working document No. 4), EK parengtomis Metodinėmis rekomendacijomis dėl Tarybos Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: pajamas duodantys projektai (angl. Guidance note on Article 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects) ir „Paraiškos formos B dalies pavyzdinio priedo pajamas duodantiems projektams pildymo vadovu“. Šie dokumentai pateikti interneto svetainėje www.esparama.lt. Tuo atveju, jei pajamos nebuvo įvertintos iš anksto, vadovaujantis Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 str. 3 dalies nuostatomis per 5 metus po projekto pabaigos gautos pajamos turi būti gražintos į valstybės biudžetą.

 

V. PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS IR KONSULTAVIMAS

 

31. Vadovaudamasis Aprašu, pareiškėjas pildo Paraiškos dėl projekto finansavimo formą. Paraiškos dėl projekto finansavimo forma susideda iš Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861) ir Paraiškos finansinei paramai gauti specialiosios (B) dalies ir pildymo instrukcijos (3 priedas) (elektronines formas galima rasti interneto svetainėje www.esparama.lt).

32. Paraiškos dėl projekto finansavimo forma turi būti užpildyta vadovaujantis Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies pildymo instrukcija, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861), ir Paraiškos dėl projekto finansavimo specialiąja (B) dalimi ir pildymo instrukcija (3 priedas). Paraiškos dėl projekto finansavimo forma turi būti užpildyta lietuvių kalba kompiuteriu.

33. Teikdamas Paraišką dėl projekto finansavimo, pareiškėjas turi pridėti Paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies ir pildymo instrukcijos (3 priedas) 12 punkte nurodytus dokumentus, kurie įrodytų, kad pareiškėjas atitinka jam keliamus reikalavimus.

34. Pareiškėjas gali teikti klausimus dėl finansavimo pagal veiksmų programos priemonę sąlygų, reikalavimų projektams Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos Europos Sąjungos paramos koordinavimo departamento Europos Sąjungos paramos valdymo skyriaus Programų planavimo poskyrio darbuotojams. Klausimai gali būti teikiami raštu, elektroniniu paštu ir žodžiu.

35. Pareiškėjas gali teikti klausimus dėl valstybės projektų rengimo, paraiškos pildymo ir kitus su paraiškos pildymu bei pateikimu susijusius klausimus Viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros (toliau – CPVA) Struktūrinės paramos skyriaus darbuotojams telefonu (8 5) 263 9763 ir/ ar elektroniniu paštu adresu info@cpva.lt. Iš anksto susitarus, pareiškėjai gali būti informuojami bei konsultuojami susitikimo su CPVA darbuotojais metu.

36. Paraiškų dėl projekto finansavimo rengimui reikalinga informacija, dažniausiai pateikiami klausimai ir atsakymai pateikiami interneto svetainėje www.esparama.lt.

 

VI. PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS IR REGISTRAVIMAS

 

37. Paraiškos dėl projekto finansavimo priimamos ir registruojamos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 43–48 punktuose nustatyta tvarka.

38. Paraiškos dėl projekto finansavimo turi būti įteiktos pareiškėjo ar jo įgalioto asmens, pristatytos pašto kurjerio arba atsiųstos registruotu paštu CPVA pasiūlyme teikti paraiškas nurodytu adresu ir iki pasiūlyme teikti paraiškas nurodyto termino pabaigos. CPVA ir pareiškėjo bendru sutarimu laikotarpis gali būti sutrumpintas. Kitais būdais išsiųstos, kitais adresais įteiktos arba vėliau nei iki pasiūlyme teikti paraiškas nurodyto termino pabaigos gautos Paraiškos dėl projekto finansavimo yra atmetamos. Siunčiant paštu arba kurjeriu, išsiuntimo vietos pašto antspaudo data turi būti ne vėlesnė kaip pasiūlyme teikti paraiškas nurodyta data. Už Paraiškos dėl projekto finansavimo pristatymą laiku atsako pareiškėjas.

39. Paraiškos dėl projekto finansavimo teikiamos užklijuotame ir užantspauduotame voke. Pareiškėjas privalo pateikti vieną projekto paraiškos originalą (užpildyta paraiškos forma ir priedai), ant kurio turi būti nurodyta „ORIGINALAS“, vieną paraiškos (užpildyta paraiškos forma ir priedai) kopiją, nurodant „KOPIJA“, ir elektroninę paraiškos (užpildyta paraiškos forma ir priedai) versiją kompiuterinėje laikmenoje.

40. Visi Paraiškos dėl projekto finansavimo ir pridedamų dokumentų lapai turi būti sunumeruoti eilės tvarka.

41. Paraiškos dėl projekto finansavimo originalo, kopijų ir elektroninio varianto turinys turi būti identiškas. Nustačius, kad kopijų ir elektroninio paraiškos varianto turinys neatitinka originalo, vadovaujamasi Paraiškos dėl projekto finansavimo popierinio varianto originale pateikta informacija.

42. Atsiuntusiam ar įteikusiam Paraišką dėl projekto finansavimo pareiškėjui ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Paraiškos dėl projekto finansavimo CPVA gavimo dienos išsiunčiamas Paraiškos dėl projekto finansavimo registravimo patvirtinimas, kuriame taip pat nurodomas ES struktūrinių fondų ir ES Sanglaudos fondo informacinėje kompiuterizuotoje valdymo ir priežiūros sistemoje paraiškai suteiktas unikalus kodas.

43. Informacija apie pateiktus valstybės projektus ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo galutinio paraiškų pateikimo termino datos paskelbiama svetainėje www.esparama.lt.

 

VII. PARAIŠKŲ VERTINIMAS, ATRANKA IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS

 

44. Paraiškų dėl projekto finansavimo vertinimas ir atranka yra atliekami vadovaujantis Projektų finansavimo ir administravimo taisyklių 49–99 punktuose nustatyta tvarka.

45. Paraiškų dėl projekto finansavimo, teikiamų pagal Aprašą, vertinimą sudaro:

45.1. administracinės atitikties vertinimas – šio vertinimo metu patikrinama, ar Paraiška dėl projekto finansavimo yra visiškai sukomplektuota, ar pateikti visi Aprašo 3 priede įvardyti priedai;

45.2. projekto tinkamumo finansuoti vertinimas – šio vertinimo metu nustatoma, ar projektas tinkamas finansuoti pagal veiksmų programos priemonę ir atitinka Aprašo reikalavimus, nustatoma projekto atitikimas Stebėsenos komiteto patvirtintiems bendriesiems bei specialiesiems projektų atrankos kriterijams, didžiausia leistina projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausias leistinas projekto finansavimo dydis.

46. Paraiškų dėl projekto finansavimo vertinimą atlieka CPVA pagal CPVA nustatytą vertinimo tvarką.

47. Administracinės atitikties vertinimo etapui taikomos vertinimo lentelės ir metodiniai nurodymai paraiškų vertintojams pateikiami Aprašo 4 priede.

48. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etapui taikomos vertinimo lentelės ir metodiniai nurodymai paraiškų vertintojams pateikiami Aprašo 1 priede.

49. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimą CPVA organizuoja kaip derybas su pareiškėju, t. y. CPVA pateikus pastabas dėl Paraiškos dėl projekto finansavimo atitikties bendriesiems ir (ar) specialiesiems atitikties kriterijams, pareiškėjas gali Paraišką dėl projekto finansavimo patikslinti.

50. Vertinimo metu atsižvelgiama į Paraiškoje dėl projekto finansavimo pateiktą informaciją bei dokumentus. Jeigu vertintojams kyla neaiškumų ar trūksta informacijos, pareiškėjui siunčiamas raštas, kuriame per CPVA nurodytą terminą prašoma pateikti paaiškinimus ar trūkstamą informaciją. Esant poreikiui, CPVA gali pareiškėją pakviesti pokalbio ir (ar) apsilankyti planuojamoje projekto įgyvendinimo vietoje.

51. Galutinį sprendimą dėl projekto finansavimo priima Švietimo ir mokslo ministerija vadovaudamasi CPVA pateikta tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaita. Sprendimas priimamas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo vertinimo ataskaitos gavimo Švietimo ir mokslo ministerijoje dienos. Sprendimas yra tvirtinamas švietimo ir mokslo ministro įsakymu.

52. Švietimo ir mokslo ministerija apie priimtą sprendimą dėl projekto finansavimo informuoja CPVA per 5 darbo dienas nuo įsakymo įsigaliojimo dienos. CPVA per 5 darbo dienas nuo sprendimo gavimo ir užregistravimo informuoja pareiškėją apie priimtą sprendimą ir organizuoja Sutarties pasirašymą.

53. Sutartis rengiama pagal Projektų finansavimo ir administravimo sutarties formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861).

54. Su pareiškėju sudarius Sutartį, pareiškėjas tampa projekto vykdytoju.

55. Informacija apie projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etapą perėjusias paraiškas po vertinimo etapo užbaigimo ne vėliau kaip per 15 darbo dienų skelbiama svetainėje www.esparama.lt.

 

VIII. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS

 

56. Projekto išlaidos apmokamos bei Sutarčių priežiūra atliekama Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 116–190 punktuose bei Sutartyje nustatyta tvarka.

57. Projekto išlaidos gali būti apmokamos dviem būdais: išlaidų kompensavimo ir (ar) sąskaitų apmokėjimo.

58. Avansas projekto vykdytojui išmokamas Projektų finansavimo ir administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

59. Pasirašydamas Sutartį pareiškėjas įsipareigoja:

59.1. įgyvendinti projektą, kuriam teikiama parama, ir, naudodamas projekto metu sukurtą turtą bei išteklius, užtikrinti projekto veiklos tęstinumą ne trumpiau kaip 5 metus po projekto užbaigimo;

59.2. apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą, kuris buvo finansuotas projekto lėšomis, ne trumpiau nei projekto įgyvendinimo laikotarpiui, jeigu tokį reikalavimą projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etape nustato CPVA;

59.3. turtas, sukurtas ar įsigytas finansuojant projekto lėšomis, privalo likti Lietuvoje, negali būti pakeista šio turto paskirtis, nuosavybės pobūdis, veiklos pobūdis, paramos objekto vieta (ne mažiau kaip 5 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos);

59.4. laikytis kitų Sutarties sąlygose nustatytų įsipareigojimų.

 

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

60. Aprašas keičiamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių numatyta tvarka.

61. Keičiantis Aprašo 2 punkte nurodytiems teisės aktams atitinkamai yra taikomos pasikeitusių teisės aktų normos.

62. Aprašas konkretaus projekto atveju taikomas iki pasirašant Sutartį. Pasirašius Sutartį, Apraše išdėstytos nuostatos, susijusios su reikalavimais projekto vykdytojui, projekto veikloms ir projekto išlaidomas, kurios taikomos tam tikram projektui, perkeliamos į Sutarties nuostatas.

63. Pareiškėjai ir projektų vykdytojai turi teisę apskųsti CPVA, Švietimo ir mokslo ministerijos, koordinuojančiosios, vadovaujančiosios ir mokėjimo institucijų veiksmus arba neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, atranka, sprendimo dėl finansavimo arba nefinansavimo priėmimu ir projekto įgyvendinimu Projektų finansavimo ir administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

_________________

 

 

 

2007–2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų

programos 1 prioriteto „Ūkio konkurencingumui ir

ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir

technologinė plėtra“ VP2-1.1-ŠMM-02-V priemonės

„Aukšto lygio mokslinių tyrimų centrų ir

kompetencijos centrų plėtojimas“ projektų

finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1

1 priedas

 

PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ IR METODINIAI NURODYMAI VERTINTOJAMS

 

Bendrasis kriterijus

Bendrojo kriterijaus vertinimo aspektai

Vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai

Paaiškinimai/informacijos šaltinis

Vertinimas

taip

ne

patikslinus

1

2

3

4

5

6

7

1. Bendrai finansuojamas iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektas (toliau — projektas) atitinka bent vieną veiksmų programos ir jos prioriteto tikslą, uždavinį, taip pat apima pagal tam tikrą prioritetą numatomas remti veiklas. Pagal 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), 2 straipsnį (toliau – Reglamentas Nr. 1083/2006) projektas turi sudaryti sąlygas pasiekti ES struktūrinės paramos panaudojimo prioritetinės krypties, su kuria yra susijęs, tikslus. Projektas turi atitikti tam tikros veiksmų programos prioriteto tikslus ir uždavinius, veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės, pagal kurią yra pateiktas, aprašymą ir bent vieną iš Projektų finansavimo sąlygų apraše numatytų veiklų

1.1. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su tam tikros veiksmų programos prioriteto tikslu ir bent vienu uždaviniu

1.1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai aiškiai siejasi su tam tikros veiksmų programos prioriteto tikslu ir bent vienu uždaviniu

Būtina įsitikinti, kad projekto tikslai ir uždaviniai atitinka 2007–2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų programos (toliau – veiksmų programa) prioriteto „Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra“ (toliau – prioritetas) tikslą „Didinti aukštos pridėtinės vertės verslo lyginamąją dalį“ (toliau – tikslas) ir uždavinį „Sustiprinti viešą ir privačią mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros bazę“ (toliau – uždavinys), ryšys yra akivaizdus ir priežastinis.

Paraiškos A dalies 6 punktas ir B dalies 3 punktas

 

 

 

1.1.2. Įgyvendinto projekto poveikis veiksmų programos prioriteto tikslui ir uždaviniui yra teigiamas

Galima teigti, kad, įgyvendinus projektą, pasiekimų ir rezultatų poveikis veiksmų programos prioriteto tikslui ir uždaviniui, atsižvelgiant į veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės specifiką bus teigiamas. Taip pat įrodytas projekto aktualumas ir poveikis tikslinių grupių problemų sprendimui.

Paraiškos A dalies 5 ir 6 punktai, B dalies 1 punktas

 

 

 

1.2. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su priemonės aprašymu ir bent viena iš Projektų finansavimo sąlygų apraše numatyta veiklos sritimi

1.2.1.Projekto veiklos yra suderintos su veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonėje pateiktu atitinkamos veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės bent vienos veiklos aprašymu

Būtina įsitikinti, ar numatytos vykdyti projekte veiklos atitinka bent vieną veiklą, nurodytą veiksmų programos priedo VP2-1.1-ŠMM-02-V priemonės „Aukšto lygio mokslinių tyrimų centrų ir kompetencijos centrų plėtojimas“ aprašyme.

Paraiškos A dalies 6 punktas ir B dalies 2 punktas

 

 

 

1.2.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš Projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų veiklų

Būtina įsitikinti, ar projekte numatyti tikslai, uždaviniai ir planuojamos vykdyti veiklos atitinka bent vieną iš Projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų veiklų.

Paraiškos A dalies 6 punktas ir B dalies 2 punktas

 

 

 

1.2.3. Projektas atitinka veiksmų programoje, veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės aprašyme ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus, susijusius su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas, kitas veiksmų programas, kitus veiksmų programos prioritetus atskyrimu („demarkacinius reikalavimus“)

Būtina įsitikinti, ar tenkinami visi reikalavimai, susiję su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas, kitas veiksmų programas, kitus veiksmų programos prioritetus, atskyrimu.

Paraiškos B dalies 6 punktas

 

 

 

1.2.4. Projektas atitinka kitus su reikalavimais projekto veikloms susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus (jei taikoma)

Papildomi reikalavimai nenustatyti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Projektas atitinka nacionalinius strateginius dokumentus.

Vienas iš pagrindinių ES struktūrinės paramos naudojimo principų – papildomumas. Todėl reglamente (EB) Nr. 1083/2006 teigiama, kad Bendrijos veiksmai turėtų papildyti valstybių narių vykdomus veiksmusarba jais turėtų būti siekiama prisidėti prie valstybių narių vykdomų veiksmų. Paramos lėšos turi prisidėti prie jau nustatytų valstybės socialinės ekonominės plėtros uždavinių įgyvendinimo. Todėl veiksmų programos buvo rengiamos remiantis nacionalinių strategijų ir programų tikslais, ir visi projektai turi atitikti jų tikslus. Už tam tikrus sektorius atsakingos institucijos nustatys, kokius nacionalinius strateginius dokumentus projektai turės atitikti

2.1. Projektas prisideda prie nacionalinių ir (arba) regioninių strateginių dokumentų įgyvendinimo

2.1.1. Teisės aktuose ar valdymo srities plėtros strategijoje arba strategijos įgyvendinimo priemonių plane nustatytas projekto vykdytojas ir veiklos (taikoma tik planuojant valstybės ir regionų projektus)

Būtina įsitikinti, kad: projektai, teikiami pagal Apraše numatomą finansuoti veiklą atitinka Bendrąją nacionalinę mokslinių tyrimų ir mokslo bei verslo bendradarbiavimo programą (toliau – BMV), t. y. prisideda prie BMV 2.1 veiklų grupės „Aukšto lygio mokslinių tyrimų ir kompetencijos centrų infrastruktūros atnaujinimas“ įgyvendinimo, t. y. atitinka nurodytus pareiškėjus ir remiamas veiklas.

Paraiškos A dalies 1 ir 6 punktai

 

 

 

2.1.2. Pagrįsta, kad projekto įgyvendinimas prisidėtų prie atitinkamų teisės aktų, strategijų nuostatų įgyvendinimo (taikoma tik projektų konkurso būdu atrenkamiems projektams)

Netaikoma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Projektas siekia aiškių ir realių kiekybinių uždavinių, atitinkančių veiksmų programoje nustatytus tikslus. Reglamento (EB) Nr. 1083/2006 37 straipsnis nustato reikalavimą, kad veiksmų programų prioritetinės kryptys privalo turėti skaičiais išreikštus uždavinius ir tikslus (įgyvendinimo rodiklius), pagal kuriuos bus vertinama įgyvendinimo eiga ir išsikeltų tikslų ir uždavinių pasiekimas. Būtina įsitikinti, kad kiekvienas projektas prisideda ir kiek prisideda prie veiksmų programos tikslų (uždavinių) pasiekimo. Todėl kiekvienas projektas turi turėti savo kiekybiškai išreikštus tikslus ir uždavinius, kurie bus matuojami projekto produkto ir rezultatų rodikliais

3.1. Projektas prisideda prie veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės rodiklių įgyvendinimo

3.1.1. Projektas prisideda prie bent vieno veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonės aprašyme numatyto produkto ir (arba) rezultato rodiklio pasiekimo

Būtina įsitikinti, kad projektai, planuojami pagal Apraše numatomą finansuoti veiklą siekia ir įgyvendinus projekte numatytas veiklas pasieks visus Aprašo 18 punkte nurodytus produkto ir rezultato rodiklius.

Paraiškos A dalies 12 punktas

 

 

 

3.2. Nuosekli vidinė projekto logika ir kokybiški projekto uždaviniai

3.2.1. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika

Būtina įsitikinti, kad išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai turi būti projekto veiklų išdava, projekto veiklos – sudaryti prielaidas projekto uždaviniams pasiekti, o pastarieji – įgyvendinti nustatytus tikslus

Paraiškos A dalies 6 punktas

 

 

 

3.2.2.Projekto uždaviniai specifiniai, išmatuojami, pasiekiami, susieti ir iškelti laiku

Būtina įsitikinti, kad projekto uždaviniai atitinka šiuos kokybinius reikalavimus:

– yra specifiniai, t. y. parodo projekto esmę ir charakteristikas;

– išmatuojami, t. y. kiekybiškai išreikšti ir matuojami;

– pasiekiami, t. y. realūs;

– susieti, t. y. adekvatūs vykdomoms projekto veikloms;

– iškelti laiku t. y. aiški pradžios ir pabaigos data.

Paraiškos A dalies 6 punktas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Projektas atitinka darnaus vystymosi principą.

Darnus vystymasis yra vienas iš pagrindinių ES sanglaudos politikos principų.

Darnaus vystymosi tikslas – užtikrinti ekonominių, socialinių ir aplinkosauginių aspektų sinergiją. Jis nustato būtinybę ekonomikos augimą derinti su aplinkos apsauga ir socialine plėtra. Šis kriterijus detalizuojamas remiantis Nacionaline darnaus vystymosi strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugsėjo 11 d. nutarimu Nr. 1160 (Žin., 2003, Nr. 89-4029), ypač atsižvelgiant į 23 punkte nustatytus prioritetus

4.1. Projekte nenumatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui

4.1.1. Aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, klimato kaita, aplinkos apsauga)

Būtina įsitikinti, kad projektai, planuojami pagal Apraše numatomą finansuoti veiklą atitiktų Aprašo 15.1 punkte nurodytus reikalavimus.

Paraiškos A dalies 6 ir 13 punktai

Paraiškos B dalies 8 punktas

 

 

 

4.1.2. Socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumas)

 

 

 

 

4.1.3. Ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas)

 

 

 

 

4.1.4. Regionų vystymo srityje (aplinkosauginių, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas) (jei taikoma)

 

 

 

 

4.2. Projekte atskleistos pastangos skatinti darnaus vystymosi principo įgyvendinimą

4.2.1. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą (jeigu taikoma)

Netaikoma

 

 

 

4.2.2. Projektas atitinka kitus su darnaus vystymosi principo įgyvendinimo reikalavimais susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus (jeigu taikoma)

Papildomi reikalavimai nenustatyti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Projektas atitinka lyčių lygybės ir nediskriminavimo principus.

Lyčių lygybė yra horizontalioji sritis, todėl į ją privaloma atsižvelgti taip pat visais ES struktūrinės paramos etapais – užtikrinti moterų ir vyrų lygybę ir lyčių lygybės principo įgyvendinimą visose srityse ir nediskriminavimą dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, negalios, amžiaus arba seksualinės orientacijos gaunant paramą ir (arba) naudojantis jos rezultatais. Kriterijui detalizuoti rekomenduojama remtis šiais teisės aktais: Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymu (Žin., 2003, Nr. 114-5115; 2008, Nr. 76-2998); Europos Komisijos 2006-03-01 dokumentu Nr. COM(2006) 92 „Moterų ir vyrų lygybės gairės 2006–2010“ (angl. A roadmap for equality between women and men 2006–2010).

5.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui

5.1.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui

Būtina įsitikinti, kad projektai, planuojami pagal Apraše numatomą finansuoti veiklą atitinka Aprašo 15.2 punkte nurodytus reikalavimus.

Paraiškos A dalies 6 ir 13 punktai

 

 

 

5.2. Projekte nurodytos pastangos skatinti lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimą

5.2.1. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas prisideda prie lyčių lygybės principo įgyvendinimo (jeigu taikoma)

Netaikoma

 

 

 

5.2.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas skatina nediskriminavimo dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos principo įgyvendinimą (jeigu taikoma)

Netaikoma

 

 

 

5.2.3. Projektas atitinka kitus su lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimo reikalavimais susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus (jeigu taikoma)

Papildomi reikalavimai nenustatyti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Projekto įgyvendinimas yra suderinamas su kitų aktualių Europos Bendrijų politikos sričių nuostatomis

6.1. Projektas suderinamas su horizontaliųjų Europos Bendrijų bendrųjų politikos sričių nuostatomis

6.1.1. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų viešųjų pirkimų politikos nuostatomis

Būtina įvertinti, ar

projekto vykdytojas (partneriai) yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), arba gavus projekto finansavimo lėšų jomis taps; jei taip, tokiu atveju, ar projekto veiklų plane realistiškai įvertino pirkimų vykdymo terminus; jei projekto vykdytojas ir (arba) partneriai nėra perkančiosios organizacijos, šis vertinimo aspektas vertinamas kaip atitinkantis nustatytus reikalavimus.

Paraiškos B dalies 4 punktas

 

 

 

6.1.2. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų aplinkosaugos politikos nuostatomis

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105) nustatyta tvarka, būtina įvertinti, ar:

atsižvelgiant į projekto veiklas, būtinas poveikio aplinkai vertinimas;

poveikio vertinimas aplinkai yra atliktas, jei poveikio aplinkai vertinimas yra būtinas.

Paraiškos B dalies 8 punktas

 

 

 

6.1.3. Projektas suderinamas su Europos Bendrijų konkurencijos politikos nuostatomis

Vertinant projektus, reikia įsitikinti, ar projektai finansuojami nepažeidžiant konkurencijos politikos nuostatų (pvz., finansuojami pagal suderintą valstybės pagalbos schemą, laikantis ten nustatytų reikalavimų). Taip pat vertinant projektus reikia įsitikinti, ar projekto finansavimas nereiškia neteisėtos valstybės pagalbos suteikimo. Jei projektas yra valstybės pagalbos objektas, tai turi būti įvertintas projekto tinkamumas finansuoti pagal valstybės pagalbai taikomus apribojimus.

Paraiškos A dalis

 

 

 

6.2. Projektas suderinamas su tam tikrų sektorių ES bendrųjų politikos sričių nuostatomis

6.2.1. Projektas suderinamas su konkretaus sektoriaus ES politikos sričių nuostatomis (jeigu taikoma)

Papildomi reikalavimai nenustatyti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Pareiškėjas organizaciniu požiūriu yra pajėgus tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą

7.1. Pareiškėjas (partneriai) atitinka formaliuosius reikalavimus

7.1.1. Pareiškėjas (partneriai) atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, nustatytą Projektų finansavimo sąlygų apraše

Būtina įsitikini, kad pareiškėjas (partneriai) atitinka Aprašo 10 (11) punktuose nurodytus pareiškėjus (partnerius).

Paraiškos A dalies 1,3, ir 5 punktai

 

 

 

7.1.2. Pareiškėjas (partneriai) turi (ar turi galimybių įgyti) teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai sukurti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas

Būtina įsitikini, kad pareiškėjas (partneriai) turi teisę verstis projekte numatyta veikla.

Biudžetinės įstaigos atveju kriterijus vertinamas teigiamai

 

 

 

7.1.3. Pareiškėjui gali būti skirtos ES fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, jei:

7.1.3.1. jam nėra iškelta byla dėl bankroto arba jis nėra likviduojamas;

7.1.3.2. yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);

7.1.3.3. paraiškoje dėl projekto finansavimo arba jos prieduose jis nepateikė klaidinančios informacijos;

7.1.3.4. nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl pareiškėjo kitos paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto sutarties lėšų pažeidimo;

7.1.3.5. jis nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų dėl projekto finansavimo vertinimo arba atrankos proceso metu

Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas (partneriai) atitinka 7.1.3 punkte nustatytus reikalavimus:

7.1.3.1 — Biudžetinės įstaigos atveju kriterijus vertinamas teigiamai

7.1.3.2 — Biudžetinės įstaigos atveju kriterijus vertinamas teigiamai

7.1.3.3 — Paraiškos A dalies 15 punktas

7.1.3.4 – 7.1.3.5 – Paraiškos B dalies 10 punktas

 

 

 

7.2. Pareiškėjas yra pajėgus įgyvendinti projektą

7.2.1. Pareiškėjas turi pakankamai patirties įgyvendinti projekte numatytas veiklas (jei taikoma)

Netaikoma

 

 

 

7.2.2. Pareiškėjas turi (turi užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdant projektą (pakankama komanda)

Pareiškėjas užtikrina minimalius būtinus gebėjimus projektui administruoti – suformuoja komandą užtikrina reikiamos kompetencijos darbuotojų įtraukimą numato paslaugų įsigijimą ir pan.

Paraiškos A dalies 5 punktas ir B dalies 9.5 punktas (Pareiškėjo darbuotojų, tiesiogiai dalyvausiančių projekto įgyvendinime, gyvenimo aprašymai (CV)

 

 

 

7.2.3. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas ir uždavinius per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Projekto įgyvendinimo trukmė, vieta, parengtumas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus

Būtina įsitikinti, kad:

projekto įgyvendinimo organizavimas (planas) atitinka projekto veiklų apimtis, yra realus ir racionaliai suplanuotas (pvz., įvertinant turimus išteklius, iš ES fondų finansuojamų projektų specifiką sezoniškumą ir pan.); projekto trukmė ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai, pagrindinės projekto veiklos fiziškai vykdomos Lietuvos Respublikoje (jeigu tai nėra įmanoma dėl projekto specifikos ar veiklų pobūdžio ir veiklos yra vykdomos už Lietuvos Respublikos ribų, turi būti užtikrinama, kad vykdomų veiklų metu sukurti produktai, rezultatai ir nauda atitektų Lietuvos Respublikai).

Paraiškos A dalis

 

 

 

7.2.4. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir turi pridėtinę vertę (jei taikoma)

Netaikoma

 

 

 

7.2.5. Projektas atitinka kitus su reikalavimais pareiškėjams susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus (jei taikoma)

Papildomi reikalavimai nenustatyti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Projektas turi aiškų finansavimo paketą: apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius.

Projekto finansavimo šaltinių užtikrinimas yra būtina sąlyga projektui įgyvendinti ir veiksmų programų tikslams pasiekti. Kadangi ES fondai padengia tik dalį projekto išlaidų, pareiškėjas turės užtikrinti likusią projekto finansavimo dalį (ES fondo maksimalūs ir minimalūs dydžiai nustatyti reglamento (EB) Nr. 1083/2006 53–54 straipsniuose ir III priede, be to, finansavimo lėšų dalis mažinama projektams, iš kurių gaunamos pajamos, ir projektams, kuriems taikomas EB sutarties 87 straipsnis dėl valstybės pagalbos).

8.1. Užtikrintas projekto finansavimas

8.1.1. Pareiškėjo (partnerių) įnašas atitinka nustatytus reikalavimus

Būtina įsitikinti, kad

tenkinami reikalavimai pareiškėjų įnašui pagal atskiras išlaidų kategorijas (jei taikoma valstybės pagalba) numatyti projekto išlaidų finansavimo šaltiniai, atsižvelgiant į projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalį ir išlaidų apmokėjimo būdą, yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti laike. Kai pareiškėjui netaikomas reikalavimas prisidėti prie projekto finansavimo (nenurodyta Apraše), šis kriterijus atitinka nustatytus reikalavimus.

Pareiškėjui netaikomas reikalavimas prisidėti prie projekto finansavimo nuosavu indėliu, todėl kriterijus vertinamas teigiamai

 

 

 

8.1.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas

Būtina įsitikinti, ar:

projekte numatytoms netinkamoms finansuoti išlaidoms (tarp jų ir netinkamam finansuoti PVM, projekto grynosioms pajamoms ir kt.) užtikrinamas finansavimas; netinkamų išlaidų finansavimo šaltiniai yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti laike, t. y. netinkamų išlaidų finansavimas neturės neigiamos įtakos projekto įgyvendinimui.

Paraiškos A dalies 11 punktas ir B dalies 9.4 punktas (pareiškėjo ir (ar) partnerio raštas, kuriuo būtų pagrindžiamas finansinis Pareiškėjo ir (ar) partnerio gebėjimas prisidėti prie projekto įgyvendinimo įnašu, skirtu tinkamoms ir (ar) netinkamoms projekto išlaidoms, kurių nepadengia paramos lėšos, apmokėti)

 

 

 

8.1.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) tęstinumas

Būtina įsitikinti, kad projekto metu sukurtų rezultatų tolesniam naudojimui yra sudarytos finansinės prielaidos, t. y. sukurtas turtas bus išlaikomas ir užtikrinamas jo tinkamas eksploatavimas.

Paraiškos A dalies 5 punktas, investicinis projektas

 

 

 

8.1.4. Projektas atitinka kitus Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus (jei taikoma)

Papildomi reikalavimai nenustatyti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas.

Naudojant ES struktūrinę paramą, bus siekiama, kad šios lėšos būtų naudojamos efektyviai, t. y. kad finansuojamas projektas duotų kuo didesnę ekonominę socialinę naudą ir finansavimo būtų skirta tiek, kiek būtina projektui įgyvendinti.

9.1. Sąnaudų ir naudos analizės korektiškumas ir rezultatų priimtinumas

9.1.1. Atlikta alternatyvų analizė

Aiškiai suformuluoti reikalavimai techniniam projekto sprendimui. Projektui pagrįsti svarstomos bent dviejų alternatyvų galimybės: „nulinė“ alternatyva (projektas nėra įgyvendinamas) ir kita alternatyva (projektas paremtas alternatyvia technologija ar pan.).

Atskleista, kad visos realios projekto įgyvendinimo galimybės buvo svarstytos arba kad kitos alternatyvos, be jau nagrinėjamų, nėra tikslinga svarstyti. Jeigu projekto įgyvendinimo galimybių vertinimo metu išskiriamos kelios galimybės projekto įgyvendinimo alternatyvai, vertinimo metu kiekvienai alternatyvai naudojami tie patys vertinimo kriterijai. Alternatyvos įvertintos išsamiai ir korektiškai. Pasirinkta alternatyva optimali, atsižvelgiant į esamus apribojimus.

Investicinis projektas

 

 

 

9.1.2. Projekto prielaidos (susijusios su būsimomis pajamomis ir sąnaudomis) yra pagrįstos (jei taikoma)

Skaičiavimai projekte remiasi pagrįstomis būsimų pajamų ir sąnaudų prognozavimo prielaidomis.

Paraiškos B dalies 7 punktas ir 9.7 punktas

(projekto pajamų skaičiavimo lentelė, kurios forma pateikiama http://www.esparama.lt/es_parama_pletra/failai/fm/failai/Pajamu_sk_metodika/Pajamu_skaiciavimo_vadovas_Pr.xls (jei pažymėtas Paraiškos B dalies 2 punkto c papunktis)

 

 

 

9.1.3. Taikomas pagrįstas analizės laikotarpis

Sąnaudų ir naudos analizės laikotarpis atitinka Europos Komisijos parengtame dokumente „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodinės gairės“ (angl. Guide to cost-benefit analysis of investment projects) rekomenduojamą laikotarpį; jei analizėje imamas kitas laikotarpis, tai projekte yra pateiktas paaiškinimas, kuris, vertintojo nuomone, pagrindžia sprendimą taikyti kitą analizės laikotarpį.

Investicinis projektas

 

 

 

9.1.4. Taikoma pagrįsta diskonto norma (jei taikoma)

Taikoma diskonto norma atitinka Europos Komisijos parengtame dokumente „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodinės gairės“ rekomenduojamą normą; jei neatitinka, pateiktas paaiškinimas, kuris, vertintojo nuomone, pagrindžia sprendimą taikyti kitokią diskonto normą.

Investicinis projektas

 

 

 

9.1.5. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos finansinių rodiklių reikšmės

Teisingai apskaičiuoti finansiniai rodikliai (FGDV, FVGN ir sąnaudų/naudos santykis). Jų reikšmės pagrindžia prašomų lėšų apimtis.

Investicinis projektas

 

 

 

9.1.6. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos ekonominių rodiklių reikšmės

Netaikoma

 

 

 

9.1.7. Įvertintos rizikos

Įvertintos pagrindinės projekto rizikos ir numatyti jų valdymo veiksmai.

Investicinis projektas

 

 

 

9.1.8. Projekto teikiama nauda atitinka planuojamiems rezultatams pasiekti reikalingas sąnaudas (jei taikoma)

Vertinama (vadovaujantis analogiškais projektais, veiklomis ir pan.) projekto rezultatų atitiktis investicijoms

Investicinis projektas

 

 

 

9.2. Atitiktis Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklės), ir Projekto finansavimo sąlygų apraše nustatytiems projekto veiklų ir išlaidų apribojimams.

9.2.1. Projekte numatytos veiklos ir išlaidos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus.

Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos ir išlaidos yra tinkamos finansuoti atsižvelgiant į Išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklėse nustatytus reikalavimus.

Taip pat būtina įvertinti projekto riziką, susijusią su „dvigubu“ finansavimu, t. y. įvertinant pareiškėjo ir partnerių įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus būtina įsitikinti, kad toms pačios veikloms ir išlaidoms finansavimas nebus skiriamas pakartotinai.

Paraiškos A dalies 8 punktas ir B dalies 6 punktas, investicinis projektas

 

 

 

9.2.2. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai

Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos suplanuotos efektyviai, o išlaidos yra būtinos projekto veikloms atlikti ir atitinka rinkos kainas.

Paraiškos A dalies 8 punktas, investicinis

projektas

 

 

 

9.2.3. Užtikrinama lėšų įsisavinimo sparta

Būtina įsitikinti, kad projekto veiklų suplanavimas užtikrins numatomą lėšų įsisavinimo spartą.

Paraiškos A dalies 7 ir 9 punktai

 

 

 

9.2.4. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus (jei taikoma)

Pagal Aprašą kryžminis finansavimas netaikomas, tad laikoma, kad projektas atitinka reikalavimus.

 

 

 

9.2.5. Teisingai pritaikyta vienodo dydžio norma (angl. Flat-rate), vadovaujantis Netiesioginių projekto išlaidų nustatymo ir apmokėjimo naudojant vienodo dydžio normą taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. kovo 27 d. įsakymu Nr. 1K-112 (Žin., 2008, Nr. 37-1348) (taikoma tik įgyvendinant Europos socialinio fondo projektus)

Netaikoma

 

 

 

9.2.6. Projektas atitinka kitus specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus (jei taikoma)

Netaikoma

 

 

 

9.3. Projektui reikiamas finansavimas nustatytas atsižvelgiant į reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus.

9.3.1. Paraiškoje dėl projekto finansavimo teisingai nurodyta, kuriai kategorijai priklauso projektas, t.y. iš kurio:

negaunama pajamų; gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto (reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 3 dalis); gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto (reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalis).

(Jeigu teikiama valstybės pagalba, šis kriterijus netaikomas)

Būtina įsitikinti, ar projekto vykdytojas teisingai priskyrė savo projektą vienai iš išvardytų kategorijų. Detalios metodologinės rekomendacijos EK parengtos „Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects“).

Paraiškos A dalies 10 punktas, B dalies 7 punktas ir 9.7 punktas (projekto pajamų skaičiavimo lentelė, kurios forma pateikiama

http://www.esparama.lt/es_parama_pletra/failai/fm/failai/Pajamu_sk_metodika/Pajamu_skaiciavimo_vadovas_Pr.xls (jei pažymėtas Paraiškos B dalies 2 punkto c papunktis)

 

 

 

9.3.2. Iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis.

(Jeigu teikiama valstybės pagalba, šis kriterijus netaikomas)

Būtina įsitikinti, kad prašomas finansavimo dydis yra apskaičiuotas pajamų dydžiu sumažinus projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumą.

Paraiškos A dalies 10 punktas, investicinis projektas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_________________


 

2007–2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų programos 1 prioriteto „Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra“ VP2-1.1-ŠMM-02-V priemonės „Aukšto lygio mokslinių tyrimų centrų ir kompetencijos centrų plėtojimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1

2 priedas

 

PRIEMONĖS „AUKŠTO LYGIO MOKSLINIŲ TYRIMŲ CENTRŲ IR KOMPETENCIJOS CENTRŲ PLĖTOJIMAS“ STEBĖSENOS RODIKLIŲ APRAŠAS

 

RODIKLIO (-IŲ) PAVADINIMAS

RODIKLIO PAAIŠKINIMAS

RODIKLIO MATAVIMAS

ATSAKINGA INSTITUCIJA

BŪDAS ARBA (VNT.)

DOKUMENTAS IR INFORMACIJOS ŠALTINIS

LAIKAS

Rezultato rodikliai

Sukurti ir veikiantys mokslinių tyrimų centrai

Mokslinių tyrimų centrai – tai moksliniams tyrimams skirta viešojo sektoriaus institucinė, materiali ir informacijos išteklių, tinklų, darbo priemonių, instrumentų bei paslaugų infrastruktūra.

 

Mokslinių tyrimų centras sujungia aukšto lygio mokslinius centrus bei kompetencijos centrus.

 

Aukšto lygio mokslinių tyrimų centras – mokslinių tyrimų centras, telkiantis mokslininkus ir vykdantis fundamentinius mokslinius tyrimus, pripažįstamus tarptautiniu lygiu.

 

Kompetencijos centras – mokslinių tyrimų centras, telkiantis mokslininkus ir vykdantis mokslinius tyrimus, skirtus ūkio ir visuomenės poreikiams tenkinti.

 

Skaičiuojami sukurti ir veikiantys mokslinių tyrimų centrai, kuriuose buvo atliktas materialinės bazės arba technologinės ir informacinės infrastruktūros (įrangos, komunikacinių priemonių) atnaujinimas: pastatų (patalpų) rekonstrukcija, kapitalinis remontas, mokslinės įrangos įsigijimas.

Skaičiuojami sukurti ir veikiantys mokslinių tyrimų centrai (vnt.).

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai atnaujinamas mokslinių tyrimų centras, sukuriant ir/arba išplėtojant centro infrastruktūrą.

Pirminiai informacijos šaltiniai: paslaugų (prekių) perdavimo-priėmimo aktai, atliktų techninės priežiūros darbų aktai, įvykdyto projekto vykdymo priežiūros aktai, pastato pripažinimo tinkamu naudoti aktai, atliktų darbų aktai, naujo padalinio steigimo dokumentai ar dokumentai, patvirtinantys naujų funkcijų priskyrimą įstaigai arba padaliniui, galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita.

 

Antrinis informacijos šaltinis: mokėjimo prašymai.

Duomenys apie rodiklio pasiekimą (iš pirminių informacijos šaltinių) renkami nuolat.

 

Rodiklis matuojamas 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas Projekto vykdytojas

Pasirašytos bendradarbiavimo sutartys tarp tyrimų institucijų ir labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių

 

Papildomas rodiklis, kurio reikia Ekonomikos augimo veiksmų programos 1-ojo prioriteto 2-ojo uždavinio stebėsenai atlikti

Tyrimų institucijos – tai projekto vykdytojo arba partnerių institucijos, vykdančios mokslinius tyrimus ir/arba eksperimentinės plėtros darbus.

 

Labai mažos, mažos ir vidutinės įmonės (toliau – MVĮ) – įmonės, apibrėžtos Lietuvos Respublikos smulkaus ir vidutinio verslo įstatymo pakeitimo įstatyme (Žin., 2007, Nr. 132-5354).

 

Skaičiuojamos po projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos per 1 metus tarp tyrimų institucijų ir MVĮ pasirašytos bendradarbiavimo sutartys.

 

Sutarčių objektais gali būti:

1) užsakymų iš ūkio subjektų vykdymas atliekant mokslinius tyrimus, kurių metu būtų naudojama projekto metu sukurta infrastruktūra;

arba

2) projekto rezultatų komercializavimas, suteikiant galimybę MVĮ naudoti projekto metu sukurtą infrastruktūrą mokslinių tyrimų vykdymui.

Skaičiuojamos pasirašytos sutartys (vnt.).

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai per 1 metus po projekto pabaigos pasirašoma bendradarbiavimo sutartis tarp tyrimų institucijos, kuri gavo paramą (pasirašyta Finansavimo ir administravimo sutartis), ir MVĮ.

Pirminiai informacijos šaltiniai: pasirašytos bendradarbiavimo sutartys.

 

Antriniai informacijos šaltiniai: mokėjimo prašymai, ataskaitos po projekto užbaigimo.

Duomenys apie rodiklio pasiekimą (iš pirminių informacijos šaltinių) renkami nuolat.

 

Rodiklis matuojamas 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą arba kas 1 metus po projekto pabaigos pagal ataskaitų po projekto užbaigimo teikimo periodiškumą.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas Projekto vykdytojas

Produkto rodiklis

 

MTTP bazės plėtros projektai

MTTP bazės plėtros projektai – tai pagal veiksmų programos priemonę gavę paramą (pasirašytos Finansavimo ir administravimo sutartys) ir baigti įgyvendinti projektai. Neįtraukiami projektai, skirti techninei dokumentacijai parengti.

Skaičiuojami baigti įgyvendinti projektai (vnt.).

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai patvirtinama galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita.

Pirminiai informacijos šaltiniai: galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita.

 

Antrinis informacijos šaltinis: mokėjimo prašymai.

Rodiklis matuojamas 1 kartą per ketvirtį pagal mokėjimo prašymų teikimo periodiškumą.

Už rodiklio pasiekimą atsakingas Projekto vykdytojas

 

_________________

 

 

2007–2013 m. Ekonomikos augimo

veiksmų programos 1 prioriteto „Ūkio

konkurencingumui ir ekonomikos

augimui skirti moksliniai tyrimai ir

technologinė plėtra“ VP2-1.1-ŠMM-02-

V priemonės „Aukšto lygio mokslinių

tyrimų centrų ir kompetencijos centrų

plėtojimas“ projektų finansavimo sąlygų

aprašo Nr. 1

3 priedas

 

(Paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies forma ir pildymo instrukcija)

 

__________________________________________________________

pareiškėjo pavadinimas

 

1. Projekto poveikis

 

(Aprašykite projekto tikslinių grupių poreikius ir (ar) kokias jų problemas numatoma išspręsti įgyvendinus projektą, rekomenduojama teksto apimtis – 1/2–1 psl.)

 

Tikslinės grupės ir jų poreikiai (problemos)

Kaip projektas prisideda prie tikslinių grupių problemų sprendimo

 

 

 

2. Projekto atitiktis VP2-1.1-ŠMM-02-V priemonės „Aukšto lygio mokslinių tyrimų centrų ir kompetencijos centrų plėtojimas“ projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytai veiklai:

 

Remiama veikla

Komentaras/paaiškinimas

Aukšto lygio mokslinių tyrimų centrų ir kompetencijų centrų, materialinės bazės, technologinės ir informacinės infrastruktūros (įrangos, komunikacinių priemonių) atnaujinimas: pastatų (patalpų) rekonstrukcija, kapitalinis remontas, mokslinės įrangos įsigijimas.

 

 

3. Projekto tikslai ir uždaviniai

 

(Aprašykite, kaip teikiamo projekto tikslas(-i) ir uždaviniai atitinka toliau lentelėje išvardytų strateginių dokumentų nuostatas, rekomenduojama teksto apimtis – 1/2–1 psl.)

 

Projekto tikslo ir uždavinių atitiktis Ekonomikos augimo veiksmų programos prioriteto „Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra“ tikslui „Didinti aukštos pridėtinės vertės verslo lyginamąją dalį“ ir uždaviniui „Sustiprinti viešą ir privačią mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros bazę“

 

 

 

 

4. PROJEKTO VEIKLŲ ĮGYVENDINIMO DETALIZAVIMAS

1. Pareiškėjas (partneriai, vykdysiantys pirkimus) yra:

£[] Perkančioj i organizacija

£[] Neperkančioji organizacija

 

2. (Užpildykite toliau esantį veiklų grafiką, atitinkamai pažymėdami veiklų planuojamą trukmę)

 

Projekto veiklų vykdymo laikotarpis

Eil. Nr.

Projekto veiklos ir jų detalizavimas

Mėnuo

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

1.

I veikla (iš paraiškos A dalies 6 p.):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.

Pvz., įrangos specifikacijų, pirkimo dokumentų parengimas, suderinimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.

Pvz., įrangos pirkimo organizavimas (skelbimas, vokų atplėšimas, laimėtojo paskelbimas, pirkimo sutarties pasirašymas)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.3.

Pvz., įrangos pristatymas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.4.

...............

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.5.

...............

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.6.

...............

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

II veikla (iš paraiškos A dalies 6 p.):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1.

...............

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.

...............

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3.

...............

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Projekto biudžete nurodytų išlaidų pagrindimas

 

(Pateikite trumpą išlaidų, kurios susijusios su viešųjų pirkimų pagrindu sudarytų sutarčių ir (ar) darbo sutarčių vykdymu įgyvendinant projekto veiklas, pagrindimą)

 

Projekto biudžeto

(iš paraiškos A dalies) eilutės Nr.*

Veiklos Nr.

Išlaidų pavadinimas

Suma, Lt

Išlaidų pagrįstumo duomenys

(paaiškinimas /skaičiavimai / detalizavimas, nurodant preliminarius fizinius kiekius ir sumas)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

* Iš paraiškos A dalies 8.1 lentelės.

 

6. Projekto veiklų finansavimas iš kitų nacionalinių ar trečiųjų valstybių programų ir Europos Sąjungos fondų

 

6.1. Ar buvo pateikta paraiška dėl paramos šiam projektui iš bet kokio kito Bendrijos šaltinio (įskaitant ERPF, ESF, Sanglaudos fondą ir kt.)?

 

Taip £[]                Ne £[]

 

Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, suteiktas sumas ir kt.).

 

 

6.2. Ar šis projektas papildo kokį nors kitą projektą, kuris jau finansuojamas ar bus finansuojamas iš ERPF, ESF, Sanglaudos fondo, kito Bendrijos finansavimo šaltinio?

 

Taip £[]                Ne £[]

 

Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti tikslius duomenis, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, gautas sumas ir kt.).

 

 

6.3. Ar buvo pateikta paraiška dėl paramos iš bet kokio kito Bendrijos šaltinio (įskaitant ERPF, ESF, Sanglaudos fondą, EIB, EIF ir kt.) ankstesniam šio projekto etapui (įskaitant galimybių studijos ir parengiamuosius etapus)?

 

Taip £[]                Ne £[]

 

Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, gautas sumas ir kt.).

 

 

7. PROJEKTO PAJAMOS

 

(Nurodykite, kokiai kategorijai pagal Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnyje reikalavimus priklauso projektas)

Iš projekto:

 

a) negaunama pajamų

£[]

b) gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto

£[]

c) gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto

£[]

 

Teigiamai pažymėjus 7 punkto c papunktį, būtina užpildyti pajamų skaičiavimo ir prielaidų pagrindimo lenteles, vadovaujantis Paraiškos formos B dalies pavyzdinio priedo projektams, iš kurių gaunamos pajamos, pildymo vadovu (toliau – Pildymo vadovas). Pildymo vadovas ir pajamų skaičiavimo ir prielaidų pagrindimo lentelės pateikiamos http://www.esparama.lt/2007-2013/lt/gaires/pajamu.

 

8. PROJEKTO POVEIKIS APLINKAI

 

Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (toliau – įstatymas) (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105), pažymėkite, kuriai kategorijai priskirtinas projektas:

 

£[] A – didelės rizikos projektai (poveikio aplinkai vertinimas privalomas, žr. įstatymo 1 priedą);

£[] B – vidutinės rizikos projektai (atliekama atranka dėl poveikio aplinkai privalomo vertinimo, žr. įstatymo 2 priedą);

£[] C – minimalios rizikos projektai (poveikio aplinkai vertinimas netaikomas).

 

Jeigu projektas yra A kategorijos, prie paraiškos pridėkite poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą.

Jeigu projektas yra B kategorijos, prie paraiškos pridėkite galutinę motyvuotą poveikio aplinkai atrankos išvadą ir/arba poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą.

Jeigu projektas yra C kategorijos, užpildykite lentelę:

 

Poveikio sritis

Poveikio apibūdinimas (jei įmanoma, nurodant poveikio mastą ir dydį)

Įdiegtos prevencijos priemonės

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Pareiškėjas prie paraiškos privalo pateikti šiuos dokumentus:

 

9.1. Investicinis projektas;

9.2. Klausimynas dėl pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumo finansuoti Europos Sąjungos fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis. Klausimyno forma pateikiama: http://www.esparama.lt/2007-2013/lt/vykdytojams/;

9.3. Įgaliojimą pasirašyti paraišką liudijantis dokumentas, jei paraiška pasirašoma ne Pareiškėjo organizacijos vadovo;

9.4. Pareiškėjo raštas, kuriuo būtų pagrindžiamas finansinis Pareiškėjo gebėjimas prisidėti prie projekto įgyvendinimo įnašu, skirtu tinkamoms ir (ar) netinkamoms projekto išlaidoms, kurių nepadengia paramos lėšos, apmokėti (jei taikoma);

9.5. Pareiškėjo darbuotojų, tiesiogiai dalyvausiančių įgyvendinant projektą, gyvenimo aprašymai (CV);

9.6. Projekto išlaidų dydį pagrindžiantys dokumentai (pavyzdžiui, apklausos, preliminarūs komerciniai pasiūlymai ir kita) (rekomenduojama);

9.7. Projekto pajamų skaičiavimo ir prielaidų pagrindimo lentelės (jei pažymėtas Paraiškos B dalies 7 punkto c papunktis).

9.8. Galutinė motyvuota poveikio aplinkai atrankos išvada ir/arba poveikio aplinkai vertinimo ataskaita (jei pažymėta Paraiškos B dalies 8 punkto a arba b papunkčiai).

 

Taip pat pareiškėjas gali pateikti kitus priedus, kurie pagrindžia pareiškėjo ir projekto tinkamumą gauti paramą, projekto atitiktį specifiniams atrankos kriterijams ir kt.

 

10. Pareiškėjo patvirtinimas

 

Patvirtinu, kad šioje formoje pateikta informacija yra tiksli ir teisinga, kad nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų pažeidimo, nebandžiau gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu.

 

________________________________              __________            __________________

(Pareiškėjo atsakingo asmens pareigos)                   (parašas)                  (vardas ir pavardė)

 

_________________


2007–2013 m. Ekonomikos augimo

veiksmų programos 1 prioriteto „Ūkio

konkurencingumui ir ekonomikos

augimui skirti moksliniai tyrimai ir

technologinė plėtra“ VP2-1.1-ŠMM-02-

V priemonės „Aukšto lygio mokslinių

tyrimų centrų ir kompetencijos centrų

plėtojimas“ projektų finansavimo sąlygų

aprašo Nr. 1

4 priedas

 

PARAIŠKŲ DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO LENTELĖ

 

Paraiškos pristatymo data:

Paraiškos Nr.:

Paraišką priėmė:

Pareiškėjo pavadinimas:

1 partneris:

2 partneris:

 

 

Kriterijai

Pateikus paraišką:

Patikslinus:

taip

ne

netaikoma

taip

ne

netaikoma

1

Paraiška (A ir B dalys) visiškai užpildyta, yra pasirašyta, pareiškėjo antspauduota, puslapiai sunumeruoti

 

 

 

 

 

 

2

Pateiktas reikiamas paraiškos ir jos priedų originalų ir kopijų skaičius

 

 

 

 

 

 

3

Pateikta elektroninė paraiškos versija

 

 

 

 

 

 

4

Paraiška užpildyta lietuvių kalba kompiuteriu

 

 

 

 

 

 

5

Investicinis projektas

 

 

 

 

 

 

6

Klausimynas dėl pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumo finansuoti Europos Sąjungos fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšomis

 

 

 

 

 

 

7

Įgaliojimą pasirašyti paraišką liudijantis dokumentas, jei paraiška pasirašoma ne Pareiškėjo organizacijos vadovo

 

 

 

 

 

 

8

Pareiškėjo raštas, kuriuo būtų pagrindžiamas finansinis Pareiškėjo gebėjimas prisidėti prie projekto įgyvendinimo įnašu, skirtu tinkamoms ir (ar) netinkamoms projekto išlaidoms, kurių nepadengia paramos lėšos, apmokėti (jei taikoma)

 

 

 

 

 

 

9

Pareiškėjo darbuotojų, tiesiogiai dalyvausiančių įgyvendinant projektą, gyvenimo aprašymai (CV)

 

 

 

 

 

 

10

Projekto išlaidų dydį pagrindžiantys dokumentai (pavyzdžiui, apklausos, preliminarūs komerciniai pasiūlymai ir kita) (rekomenduojama)

 

 

 

 

 

 

11

Projekto pajamų skaičiavimo ir prielaidų pagrindimo lentelės (jei pažymėtas Paraiškos B dalies 7 punkto c papunktis)

 

 

 

 

 

 

12

Galutinė motyvuota poveikio aplinkai atrankos išvada ir/arba poveikio aplinkai vertinimo ataskaita (jei pažymėta Paraiškos B dalies 8 punkto a arba b papunkčiai)

 

 

 

 

 

 

VERTINTOJO PASTABOS

(Kokios informacijos ar dokumentų trūksta)

 

_________________