LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINĖS MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOS DIREKTORIAUS
Į S A K Y M A S
DĖL PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ PRANEŠIMŲ (SKUNDŲ) DĖL MAISTO VALSTYBINĖJE MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOJE IR JAI PAVALDŽIOSE APSKRIČIŲ, MIESTŲ IR RAJONŲ VALSTYBINĖSE MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOSE TYRIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2006 m. gegužės 29 d. Nr. B1-359
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vartotojų teisių gynimo įstatymo (Žin., 1994, Nr. 94-1833; 2000, Nr. 85-2581) 7 straipsnio 10 dalimi, 8 straipsnio 6 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. birželio 28 d. nutarimu Nr. 744 patvirtintų Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos nuostatų (Žin., 2000, Nr. 53-1537; 2003, Nr. 42-1941) 5.1, 6.2.14, 6.3, 6.5.11, 6.9.4, 15.3 punktais ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 1491 patvirtinta Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdine tvarka (Žin., 2002, Nr. 95-4105):
1. Tvirtinu pridedamą Piliečių ir kitų asmenų pranešimų (skundų) dėl maisto Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje ir jai pavaldžiose apskričių, miestų ir rajonų valstybinėse maisto ir veterinarijos tarnybose tyrimo tvarkos aprašą.
3. Pripažįstu netekusiu galios Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2003 m. spalio 3 d. įsakymą Nr. B1-788 „Dėl Piliečių ir kitų asmenų pranešimų Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje ir teritorinėse įstaigose tyrimo tvarkos reikalavimų patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Valstybinės maisto ir
veterinarijos tarnybos direktoriaus
2006 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. B1-359
PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ PRANEŠIMŲ (SKUNDŲ) DĖL MAISTO VALSTYBINĖJE MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOJE IR JAI PAVALDŽIOSE APSKRIČIŲ, MIESTŲ IR RAJONŲ VALSTYBINĖSE MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOSE TYRIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Piliečių ir kitų asmenų (toliau – asmenys) pranešimų (skundų) (toliau – pranešimų) dėl maisto Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje (toliau – VMVT) ir jai pavaldžiose apskričių, miestų bei rajonų valstybinėse maisto ir veterinarijos tarnybose (toliau – teritorinės VMVT) tyrimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato asmenų aptarnavimą VMVT ir teritorinėse VMVT, pranešimų dėl nesaugaus, nekokybiško, netinkamai paženklinto, netinkamai laikomo ar reklamuojamo maisto, nesaugių, nekokybiškų viešojo maitinimo subjektų teikiamų paslaugų, nesaugaus, nekokybiško viešai tiekiamo geriamojo vandens, registravimą, perdavimą nagrinėti teritorinėms VMVT, pranešimų analizės apibendrinimą ir pateikimą Nacionalinei vartotojų teisių apsaugos tarybai prie Teisingumo ministerijos, VMVT direktoriui, VMVT Informacinių sistemų ir informacijos skyriui.
2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
Aptarnavimas – veikla, apimanti asmenų aptarnavimą jiems atvykus į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą ir apskrities, miesto ar rajono valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą, aptarnavimą nemokama telefono linija (8~800) 404 03, pranešimų, gautų kitais telefonais, faksu, raštu, elektroniniu paštu, parašytų VMVT interneto tinklalapyje, nagrinėjimą, priimtų priemonių įforminimą ir asmenų informavimą apie pranešimų nagrinėjimo rezultatus.
Maisto tvarkymo subjektas – fizinis ar juridinis asmuo, kuris vykdo maisto tvarkymą. Juridinio asmens, tvarkančio maistą, struktūrinis padalinys prilyginamas atskiram maisto tvarkymo subjektui.
Pranešimai – asmenų prašymai ar skundai, priimti telefonu, faksu, internetu, elektroniniu paštu, raštu ar asmenims atvykus į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą ar apskrities, miesto ar rajono valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą.
II. BENDRIEJI REIKALAVIMAI
3. VMVT ir teritorinėse VMVT už asmenų aptarnavimą, asmenų pranešimų registravimą, nagrinėjimą, analizę, asmenų pranešimų ataskaitų rengimą ir pateikimą atsako VMVT ir atitinkami teritorinių VMVT valstybės tarnautojai ar darbuotojai (toliau – darbuotojai), kurių pareigybės aprašyme nurodyta ši funkcija.
4. Draudžiama atsisakyti aptarnauti asmenis, atsisakyti nagrinėti jų pranešimus motyvuojant tuo, kad nėra šias funkcijas vykdančio darbuotojo. Tokio darbuotojo nebuvimo darbe atvejais VMVT direktoriaus ar teritorinės VMVT viršininko paskiriami kiti VMVT ar atitinkami teritorinių VMVT darbuotojai.
5. VMVT, teritorinėse VMVT registruojami ir nagrinėjami asmenų pranešimai, kuriuose yra pateikta informacija apie nesaugų, nekokybišką, netinkamai paženklintą, netinkamai laikomą ar reklamuojamą maistą ir nesaugias, nekokybiškas viešojo maitinimo subjektų teikiamas paslaugas bei nesaugų, nekokybišką viešai tiekiamą geriamąjį vandenį.
6. Pranešimai gali būti nenagrinėjami:
6.1. kai jie, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945) 19 straipsnio 2 dalimi, turi būti perduoti nagrinėti kitai valstybės ar savivaldybės institucijai ar įstaigai pagal kompetenciją, apie tai informuojant ir asmenį, pateikusį pranešimą;
7. Pranešimų atsisakymo nagrinėti atvejais apie pranešimo atsisakymo nagrinėti priežastis, VMVT ar teritorinės VMVT darbuotojas pagal kompetenciją per vieną darbo dieną telefonu, raštu arba kitais būdais informuoja asmenį ir Maisto kontrolės informacinėje sistemoje užregistruoto pranešimo eilutėje „Aprašymas (pastaba)“ nurodo pranešimo atsisakymo nagrinėti priežastis bei tai, kada ir kokiu būdu apie tai buvo informuotas pranešėjas. Informuodamas asmenį, VMVT ar teritorinės VMVT darbuotojas turi aiškiai ir motyvuotai paaiškinti atsisakymo nagrinėti pranešimą priežastis ir privalo nurodyti, į kurią valstybės ar savivaldybės instituciją ar įstaigą asmuo turėtų kreiptis.
III. ASMENŲ APTARNAVIMAS TELEFONU
9. VMVT yra įvesta nemokama telefono linija (8~800) 404 03, kuria asmenys gali visą parą skambinti ir pranešti apie nesaugų, nekokybišką, netinkamai paženklintą, netinkamai laikomą ar reklamuojamą maistą, nesaugias, nekokybiškas viešojo maitinimo subjektų teikiamas paslaugas ir nesaugų, nekokybišką viešai tiekiamą geriamąjį vandenį.
10. VMVT ar teritorinės VMVT darbuotojas, atsakingas už asmenų aptarnavimą, turi laikytis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 1491 patvirtintos Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdinės tvarkos nuostatų (Žin., 2002, Nr. 95-4105) ir įstaigos vidaus darbo taisyklių reikalavimų.
IV. ASMENŲ PRANEŠIMŲ REGISTRAVIMAS, ĮFORMINIMAS, PERDAVIMAS NAGRINĖTI IR NAGRINĖJIMAS
11. VMVT gauti pranešimai nemokamu telefonu (fiksuojami garsiniu įrašu) ir pranešimai VMVT ar teritorinėse VMVT gauti kitais telefonais, faksu, internetu, elektroniniu paštu, raštu ar asmenims atvykus į VMVT ar teritorines VMVT yra registruojami Maisto kontrolės informacinėje sistemoje ir atitinkamame žurnale arba įrašomi kompiuterinėse laikmenose, kur atsakingas darbuotojas nurodo:
11.4. nesaugaus, nekokybiško maisto identifikavimo duomenis:
11.5. informaciją apie nesaugų, nekokybišką maisto produktą ar paslaugą ir skundo esmę:
11.5.1. pagrindines nesaugaus, nekokybiško maisto produkto savybes – sauga (mikrobinė, fizinė, cheminė tarša), kokybė (sudėtis, juslinės savybės), higiena, laikymo sąlygos, pasibaigę tinkamumo vartoti terminai, ženklinimas, aplinkybės, susijusios su nekokybiškos, nesaugios paslaugos teikimu,
11.5.2. suvartoto maisto produkto kiekį, susirgusių ar galimai susirgusių žmonių skaičių, ligos požymius, ar asmuo kreipėsi į sveikatos priežiūros įstaigas, kokia nustatyta diagnozė,
12. Jei gaunamas pranešimas dėl keleto maisto produktų ar keleto priežasčių, registruojamas vienas pranešimas, viena data ir vienu numeriu, jame išvardijami visi maisto produktai ir nurodomos priežastys.
13. Jei gaunamas pranešimas dėl keleto maisto tvarkymo subjektų veiklos, registruojama tiek pranešimų, kiek asmuo paminėjo maisto tvarkymo subjektų.
14. VMVT atsakingas darbuotojas ne vėliau kaip per vieną darbo dieną Maisto kontrolės informacinėje sistemoje užregistruoja asmens pranešimą gautą telefonu, faksu, internetu, elektroniniu paštu, ar asmenims atvykus į VMVT ar teritorines VMVT, pagal pranešimo objekto teritoriją, tai yra, kur buvo įsigytas nesaugus, nekokybiškas maistas, arba raštu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas informuoja teritorinę VMVT apie raštu gautą asmens pranešimą. Teritorinė VMVT, VMVT rašte paminėtą pranešimą, užregistruoja Maisto kontrolės informacinėje sistemoje.
15. Draudžiama persiųsti pranešimus nagrinėti teritorinėms VMVT ar jose dirbantiems darbuotojams, kurių veiksmai skundžiami.
16. Teritorinė VMVT, gavusi pranešimą, ne vėliau kaip per 30 darbo dienų atlieka tyrimą, informaciją apie tyrimo rezultatus ir priimtas priemones įrašo į Maisto kontrolės informacinę sistemą ir į atitinkamą žurnalą arba kompiuterines laikmenas bei per 3 darbo dienas po tyrimo pabaigos telefonu, raštu, įteikiant asmeniškai, arba kitais būdais, kaip pageidauja asmuo, informuoja asmenį.
17. Maisto kontrolės informacinei sistemai nustojus veikti dėl techninių ar kitokių priežasčių, pranešimai VMVT ar teritorinėse VMVT registruojami popierinėje formoje (priedas), pranešimai užregistruoti VMVT, persiunčiami teritorinei VMVT faksu. Po techninių priežasčių pašalinimo minėti pranešimai registruojami Maisto kontrolės informacinėje sistemoje.
V. DUOMENŲ APIE ASMENŲ PRANEŠIMUS DĖL MAISTO TEIKIMO TVARKA
18. Apskričių ir miestų VMVT kiekvieną mėnesį nustatytos formos pranešimų ataskaitoje elektroniniu paštu pateikia VMVT Maisto skyriui duomenis apie asmenų pranešimus, gautus iš VMVT ir teritorinėse VMVT, ir pagristų pranešimų aprašymus iki kito mėnesio 5 dienos.
19. VMVT Maisto skyrius asmenų pranešimų ataskaitas, analizę bei išvadas pateikia VMVT direktoriui, VMVT Informacinių sistemų ir informacijos skyriui elektroniniu paštu: mėnesio – iki kito mėnesio 10 dienos; ketvirčio – iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 10 dienos; metų – iki kitų metų sausio 10 dienos.
VI. IŠNAGRINĖTŲ PRANEŠIMŲ APSKUNDIMAS
21. Asmuo, nesutinkantis su VMVT ar teritorinės VMVT priimtu sprendimu dėl jo pranešimo, savo pasirinkimu turi teisę pateikti skundą VMVT direktoriui ar teritorinės VMVT viršininkui, kuris privalo jį nagrinėti, laikydamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytų administracinės procedūros reikalavimų, arba pateikti skundą Administracinių ginčų komisijai ar teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Piliečių ir kitų asmenų pranešimų (skundų) dėl
maisto Valstybinėje maisto ir veterinarijos
tarnyboje ir jai pavaldžiose apskričių, miestų ir
rajonų valstybinėse maisto ir veterinarijos
tarnybose tyrimo tvarkos aprašo
priedas
Pranešimas (skundas)
________________________ 200-__________Nr. ______
Teritorinės VMVT viršininkui Vilnius
Prašome išnagrinėti asmens ___________________________ ,
gyvenančio (-ios) ______________________________________ , telefonas ____________ ,
pranešimą: (gyvenamosios vietos, buveinės adresas)
Tyrimo objektas: Gamyba £ Parduotuvė £ Viešojo maitinimo subjektas £ Turgavietė £ Kioskas £
Adresas, pavadinimas |
|
Produkto identifikavimas
Pavadinimas |
|
||
Gamintojas |
|
||
Importuotojas |
|
||
Platintojas (pardavėjas) |
|
||
Kiekis |
|
Pakuotė |
|
Pagaminimo data |
|
Realizacijos terminas |
|
Laikymo sąlygos |
|
||
Gali pateikti produktą |
|
Turi pirkimo čekį |
|
Nusiskundimo priežastys
Sauga (mikrobinė, fizinė, cheminė tarša) |
|
Kokybė (sudėtis, juslinės savybės) |
|
Higiena |
|
Laikymo sąlygos |
|
Pasibaigęs tinkamumo vartoti terminas |
|
Ženklinimas |
|
Kitos priežastys |
|
Apsinuodijimas maistu, susirgimai
Suvartoto produkto kiekis |
|
Susirgo žmonių |
|
Ligos požymiai |
|
||
Kreiptasi į gydytojus |
|
Nustatyta diagnozė |
|
Nagrinėjimo data |
Nagrinėjimo rezultato aprašymas, priimtos priemonės |
Kada ir kokia forma informuotas asmuo |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|