LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINĖS MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOS DIREKTORIAUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ PRANEŠIMŲ (SKUNDŲ) DĖL MAISTO VALSTYBINĖJE MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOJE IR JAI PAVALDŽIOSE APSKRIČIŲ, MIESTŲ IR RAJONŲ VALSTYBINĖSE MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOSE TYRIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2006 m. gegužės 29 d. Nr. B1-359

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vartotojų teisių gynimo įstatymo (Žin., 1994, Nr. 94-1833; 2000, Nr. 85-2581) 7 straipsnio 10 dalimi, 8 straipsnio 6 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. birželio 28 d. nutarimu Nr. 744 patvirtintų Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos nuostatų (Žin., 2000, Nr. 53-1537; 2003, Nr. 42-1941) 5.1, 6.2.14, 6.3, 6.5.11, 6.9.4, 15.3 punktais ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 1491 patvirtinta Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdine tvarka (Žin., 2002, Nr. 95-4105):

1. Tvirtinu pridedamą Piliečių ir kitų asmenų pranešimų (skundų) dėl maisto Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje ir jai pavaldžiose apskričių, miestų ir rajonų valstybinėse maisto ir veterinarijos tarnybose tyrimo tvarkos aprašą.

2. Pavedu įsakymo vykdymo kontrolę Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Maisto skyriui.

3. Pripažįstu netekusiu galios Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2003 m. spalio 3 d. įsakymą Nr. B1-788 „Dėl Piliečių ir kitų asmenų pranešimų Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje ir teritorinėse įstaigose tyrimo tvarkos reikalavimų patvirtinimo“.

 

 

DIREKTORIUS                                                                                  KAZIMIERAS LUKAUSKAS

______________


PATVIRTINTA

Valstybinės maisto ir

veterinarijos tarnybos direktoriaus

2006 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. B1-359

 

PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ PRANEŠIMŲ (SKUNDŲ) DĖL MAISTO VALSTYBINĖJE MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOJE IR JAI PAVALDŽIOSE APSKRIČIŲ, MIESTŲ IR RAJONŲ VALSTYBINĖSE MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOSE TYRIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Piliečių ir kitų asmenų (toliau – asmenys) pranešimų (skundų) (toliau – pranešimų) dėl maisto Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje (toliau – VMVT) ir jai pavaldžiose apskričių, miestų bei rajonų valstybinėse maisto ir veterinarijos tarnybose (toliau – teritorinės VMVT) tyrimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato asmenų aptarnavimą VMVT ir teritorinėse VMVT, pranešimų dėl nesaugaus, nekokybiško, netinkamai paženklinto, netinkamai laikomo ar reklamuojamo maisto, nesaugių, nekokybiškų viešojo maitinimo subjektų teikiamų paslaugų, nesaugaus, nekokybiško viešai tiekiamo geriamojo vandens, registravimą, perdavimą nagrinėti teritorinėms VMVT, pranešimų analizės apibendrinimą ir pateikimą Nacionalinei vartotojų teisių apsaugos tarybai prie Teisingumo ministerijos, VMVT direktoriui, VMVT Informacinių sistemų ir informacijos skyriui.

2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

Aptarnavimas – veikla, apimanti asmenų aptarnavimą jiems atvykus į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą ir apskrities, miesto ar rajono valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą, aptarnavimą nemokama telefono linija (8~800) 404 03, pranešimų, gautų kitais telefonais, faksu, raštu, elektroniniu paštu, parašytų VMVT interneto tinklalapyje, nagrinėjimą, priimtų priemonių įforminimą ir asmenų informavimą apie pranešimų nagrinėjimo rezultatus.

Maisto tvarkymo subjektas – fizinis ar juridinis asmuo, kuris vykdo maisto tvarkymą. Juridinio asmens, tvarkančio maistą, struktūrinis padalinys prilyginamas atskiram maisto tvarkymo subjektui.

Pranešimai – asmenų prašymai ar skundai, priimti telefonu, faksu, internetu, elektroniniu paštu, raštu ar asmenims atvykus į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą ar apskrities, miesto ar rajono valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą.

 

II. BENDRIEJI REIKALAVIMAI

 

3. VMVT ir teritorinėse VMVT už asmenų aptarnavimą, asmenų pranešimų registravimą, nagrinėjimą, analizę, asmenų pranešimų ataskaitų rengimą ir pateikimą atsako VMVT ir atitinkami teritorinių VMVT valstybės tarnautojai ar darbuotojai (toliau – darbuotojai), kurių pareigybės aprašyme nurodyta ši funkcija.

4. Draudžiama atsisakyti aptarnauti asmenis, atsisakyti nagrinėti jų pranešimus motyvuojant tuo, kad nėra šias funkcijas vykdančio darbuotojo. Tokio darbuotojo nebuvimo darbe atvejais VMVT direktoriaus ar teritorinės VMVT viršininko paskiriami kiti VMVT ar atitinkami teritorinių VMVT darbuotojai.

5. VMVT, teritorinėse VMVT registruojami ir nagrinėjami asmenų pranešimai, kuriuose yra pateikta informacija apie nesaugų, nekokybišką, netinkamai paženklintą, netinkamai laikomą ar reklamuojamą maistą ir nesaugias, nekokybiškas viešojo maitinimo subjektų teikiamas paslaugas bei nesaugų, nekokybišką viešai tiekiamą geriamąjį vandenį.

6. Pranešimai gali būti nenagrinėjami:

6.1. kai jie, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945) 19 straipsnio 2 dalimi, turi būti perduoti nagrinėti kitai valstybės ar savivaldybės institucijai ar įstaigai pagal kompetenciją, apie tai informuojant ir asmenį, pateikusį pranešimą;

6.2. įvertinus iš asmens gautą informaciją (taip pat anoniminę), pvz.: nenurodžius tikslaus maisto tvarkymo subjekto adreso, maisto produkto gamintojo, neįvardijus tikslaus maisto produkto pavadinimo, jei pranešimas neįskaitomas, neaiškiai išdėstytas.

 

7. Pranešimų atsisakymo nagrinėti atvejais apie pranešimo atsisakymo nagrinėti priežastis, VMVT ar teritorinės VMVT darbuotojas pagal kompetenciją per vieną darbo dieną telefonu, raštu arba kitais būdais informuoja asmenį ir Maisto kontrolės informacinėje sistemoje užregistruoto pranešimo eilutėje „Aprašymas (pastaba)“ nurodo pranešimo atsisakymo nagrinėti priežastis bei tai, kada ir kokiu būdu apie tai buvo informuotas pranešėjas. Informuodamas asmenį, VMVT ar teritorinės VMVT darbuotojas turi aiškiai ir motyvuotai paaiškinti atsisakymo nagrinėti pranešimą priežastis ir privalo nurodyti, į kurią valstybės ar savivaldybės instituciją ar įstaigą asmuo turėtų kreiptis.

8. Pranešimai gauti nevalstybine kalba nagrinėjami, tačiau asmenys pateikę šiuos pranešimus, apie pranešimų tyrimų rezultatus informuojami valstybine kalba.

 

III. ASMENŲ APTARNAVIMAS TELEFONU

 

9. VMVT yra įvesta nemokama telefono linija (8~800) 404 03, kuria asmenys gali visą parą skambinti ir pranešti apie nesaugų, nekokybišką, netinkamai paženklintą, netinkamai laikomą ar reklamuojamą maistą, nesaugias, nekokybiškas viešojo maitinimo subjektų teikiamas paslaugas ir nesaugų, nekokybišką viešai tiekiamą geriamąjį vandenį.

10. VMVT ar teritorinės VMVT darbuotojas, atsakingas už asmenų aptarnavimą, turi laikytis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 1491 patvirtintos Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdinės tvarkos nuostatų (Žin., 2002, Nr. 95-4105) ir įstaigos vidaus darbo taisyklių reikalavimų.

 

IV. ASMENŲ PRANEŠIMŲ REGISTRAVIMAS, ĮFORMINIMAS, PERDAVIMAS NAGRINĖTI IR NAGRINĖJIMAS

 

11. VMVT gauti pranešimai nemokamu telefonu (fiksuojami garsiniu įrašu) ir pranešimai VMVT ar teritorinėse VMVT gauti kitais telefonais, faksu, internetu, elektroniniu paštu, raštu ar asmenims atvykus į VMVT ar teritorines VMVT yra registruojami Maisto kontrolės informacinėje sistemoje ir atitinkamame žurnale arba įrašomi kompiuterinėse laikmenose, kur atsakingas darbuotojas nurodo:

11.1. pranešimo įforminimo datą,

11.2. pranešimo registracijos numerį,

11.3. pareiškėjo vardą ir pavardę, adresą, telefono numerį,

11.4. nesaugaus, nekokybiško maisto identifikavimo duomenis:

11.4.1. maisto tvarkymo subjekto adresą, kur ir kada buvo įsigytas nesaugus, nekokybiškas maistas,

11.4.2. nesaugaus, nekokybiško maisto produkto pavadinimą, gamintoją, importuotoją, platintoją (pardavėją), kiekį, pakuotę, pagaminimo datą, tinkamumo vartoti terminą, laikymo sąlygas;

11.5. informaciją apie nesaugų, nekokybišką maisto produktą ar paslaugą ir skundo esmę:

11.5.1. pagrindines nesaugaus, nekokybiško maisto produkto savybes – sauga (mikrobinė, fizinė, cheminė tarša), kokybė (sudėtis, juslinės savybės), higiena, laikymo sąlygos, pasibaigę tinkamumo vartoti terminai, ženklinimas, aplinkybės, susijusios su nekokybiškos, nesaugios paslaugos teikimu,

11.5.2. suvartoto maisto produkto kiekį, susirgusių ar galimai susirgusių žmonių skaičių, ligos požymius, ar asmuo kreipėsi į sveikatos priežiūros įstaigas, kokia nustatyta diagnozė,

11.5.3. ar asmuo gali pateikti nesaugų, nekokybišką maisto produktą, pirkimo čekį.

12. Jei gaunamas pranešimas dėl keleto maisto produktų ar keleto priežasčių, registruojamas vienas pranešimas, viena data ir vienu numeriu, jame išvardijami visi maisto produktai ir nurodomos priežastys.

13. Jei gaunamas pranešimas dėl keleto maisto tvarkymo subjektų veiklos, registruojama tiek pranešimų, kiek asmuo paminėjo maisto tvarkymo subjektų.

14. VMVT atsakingas darbuotojas ne vėliau kaip per vieną darbo dieną Maisto kontrolės informacinėje sistemoje užregistruoja asmens pranešimą gautą telefonu, faksu, internetu, elektroniniu paštu, ar asmenims atvykus į VMVT ar teritorines VMVT, pagal pranešimo objekto teritoriją, tai yra, kur buvo įsigytas nesaugus, nekokybiškas maistas, arba raštu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas informuoja teritorinę VMVT apie raštu gautą asmens pranešimą. Teritorinė VMVT, VMVT rašte paminėtą pranešimą, užregistruoja Maisto kontrolės informacinėje sistemoje.

15. Draudžiama persiųsti pranešimus nagrinėti teritorinėms VMVT ar jose dirbantiems darbuotojams, kurių veiksmai skundžiami.

16. Teritorinė VMVT, gavusi pranešimą, ne vėliau kaip per 30 darbo dienų atlieka tyrimą, informaciją apie tyrimo rezultatus ir priimtas priemones įrašo į Maisto kontrolės informacinę sistemą ir į atitinkamą žurnalą arba kompiuterines laikmenas bei per 3 darbo dienas po tyrimo pabaigos telefonu, raštu, įteikiant asmeniškai, arba kitais būdais, kaip pageidauja asmuo, informuoja asmenį.

17. Maisto kontrolės informacinei sistemai nustojus veikti dėl techninių ar kitokių priežasčių, pranešimai VMVT ar teritorinėse VMVT registruojami popierinėje formoje (priedas), pranešimai užregistruoti VMVT, persiunčiami teritorinei VMVT faksu. Po techninių priežasčių pašalinimo minėti pranešimai registruojami Maisto kontrolės informacinėje sistemoje.

 

V. DUOMENŲ APIE ASMENŲ PRANEŠIMUS DĖL MAISTO TEIKIMO TVARKA

 

18. Apskričių ir miestų VMVT kiekvieną mėnesį nustatytos formos pranešimų ataskaitoje elektroniniu paštu pateikia VMVT Maisto skyriui duomenis apie asmenų pranešimus, gautus iš VMVT ir teritorinėse VMVT, ir pagristų pranešimų aprašymus iki kito mėnesio 5 dienos.

19. VMVT Maisto skyrius asmenų pranešimų ataskaitas, analizę bei išvadas pateikia VMVT direktoriui, VMVT Informacinių sistemų ir informacijos skyriui elektroniniu paštu: mėnesio – iki kito mėnesio 10 dienos; ketvirčio – iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 10 dienos; metų – iki kitų metų sausio 10 dienos.

20. Nacionalinei vartotojų teisių apsaugos tarybai prie Teisingumo ministerijos pateikiama pusmečio asmenų pranešimų analizė iki kito pusmečio pirmo mėnesio 20 dienos, metinė asmenų pranešimų analizė – iki kitų metų sausio 20 dienos.

 

VI. IŠNAGRINĖTŲ PRANEŠIMŲ APSKUNDIMAS

 

21. Asmuo, nesutinkantis su VMVT ar teritorinės VMVT priimtu sprendimu dėl jo pranešimo, savo pasirinkimu turi teisę pateikti skundą VMVT direktoriui ar teritorinės VMVT viršininkui, kuris privalo jį nagrinėti, laikydamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytų administracinės procedūros reikalavimų, arba pateikti skundą Administracinių ginčų komisijai ar teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

22. Jeigu per nustatytą pranešimo nagrinėjimo terminą sprendimas nėra priimamas, asmuo turi teisę tokį sprendimą skųsti Administracinių ginčų komisijai ar teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

______________


Piliečių ir kitų asmenų pranešimų (skundų) dėl

maisto Valstybinėje maisto ir veterinarijos

tarnyboje ir jai pavaldžiose apskričių, miestų ir

rajonų valstybinėse maisto ir veterinarijos

tarnybose tyrimo tvarkos aprašo

priedas

 

Pranešimas (skundas)

 

________________________     200-__________Nr. ______

Teritorinės VMVT viršininkui                  Vilnius

Prašome išnagrinėti asmens ___________________________ ,

gyvenančio (-ios) ______________________________________ , telefonas ____________ ,

pranešimą:                 (gyvenamosios vietos, buveinės adresas)

 

Tyrimo objektas: Gamyba £ Parduotuvė £ Viešojo maitinimo subjektas £ Turgavietė £ Kioskas £

 

Adresas, pavadinimas

 

Produkto identifikavimas

Pavadinimas

 

Gamintojas

 

Importuotojas

 

Platintojas (pardavėjas)

 

Kiekis

 

Pakuotė

 

Pagaminimo data

 

Realizacijos terminas

 

Laikymo sąlygos

 

Gali pateikti produktą

 

Turi pirkimo čekį

 

Nusiskundimo priežastys

Sauga (mikrobinė, fizinė, cheminė tarša)

 

Kokybė (sudėtis, juslinės savybės)

 

Higiena

 

Laikymo sąlygos

 

Pasibaigęs tinkamumo vartoti terminas

 

Ženklinimas

 

Kitos priežastys

 

Apsinuodijimas maistu, susirgimai

Suvartoto produkto kiekis

 

Susirgo žmonių

 

Ligos požymiai

 

Kreiptasi į gydytojus

 

Nustatyta diagnozė

 

Pranešimą užregistravęs darbuotojas______________________________________________

                                                                                                                   (parašas, vardas, pavardė)

VMVT Maisto skyriaus darbuotojo pastabos

 

VMVT Maisto skyriaus vedėjas            _____________            _____________________

arba jo įgaliotasis darbuotojas                       (parašas)                                     (vardas, pavardė)

 

 

Pavesta nagrinėti ___________________________________________________

                                                           (darbuotojo, nagrinėjusio pranešimą, vardas, pavardė)

 

Nagrinėjimo data

Nagrinėjimo rezultato aprašymas, priimtos priemonės

Kada ir kokia forma informuotas asmuo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Viršininkas arba jo                       _____________                 ______________________

įgaliotasis darbuotojas                        (parašas)                                             (vardas, pavardė)

______________