LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALDYMO REFORMŲ IR SAVIVALDYBIŲ REIKALŲ MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
1997 m. balandžio 28 d. Nr. 410
Vilnius
1. Patvirtinti Lietuvos Respublikos valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos nuostatus (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m. sausio 23 d. nutarimą Nr. 106 „Dėl Lietuvos Respublikos valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1995, Nr. 9-192).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1997 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 410
Lietuvos Respublikos valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos nuostatai
Bendrieji nuostatai
1. Lietuvos Respublikos valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija (toliau vadinama – Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija, ministerija) yra Lietuvos Respublikos vykdomosios valdžios institucija.
Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija sprendžia jos kompetencijai priklausančius klausimus, taip pat vykdo kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų numatytas funkcijas.
2. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, kitais įstatymais ir Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais ir šiais nuostatais.
3. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos darbuotojų metinį darbo užmokesčio fondą tvirtina Lietuvos Respublikos Seimas.
Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos uždaviniai ir funkcijos
5. Svarbiausieji Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos uždaviniai yra:
5.1. formuoti racionalią valstybės valdymo sistemą, atitinkančią Lietuvos Respublikos Konstituciją, demokratinės valstybės valdymo principus ir Europos Sąjungos teisės reikalavimus;
5.2. kurti teisines, ekonomines ir finansines sąlygas, tinkamas teritorinei gyventojų bendruomenei kaip tikrajam savivaldos subjektui funkcionuoti;
5.4. rengti valstybės valdymo dekoncentravimo ir decentralizavimo bei regionų plėtros politiką ir strategiją, prisidėti prie jų įgyvendinimo;
6. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
6.1. centrinio valdymo tobulinimo srityje:
6.1.2. įgyvendina Lietuvos Respublikos Vyriausybės valstybės valdymo tobulinimo politiką, koordinuoja kitų valdymo institucijų veiklą šioje srityje;
6.1.4. organizuoja pagal savo kompetenciją įstatymų bei kitų teisės aktų projektų aptarimus, teikia išvadas dėl jų poveikio valdymo sistemai bei valdymo procesui, dalyvauja numatant priemones šiems įstatymams ir kitiems teisės aktams įgyvendinti;
6.1.5. analizuoja ir apibendrina informaciją apie valdymo reformų eigą šalyje, teikia išvadas ir siūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei;
6.1.6. tyrinėja valdymo tobulinimo tendencijas Europos Sąjungoje ir pasaulyje, teikia išvadas ir siūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei;
6.1.7. koordinuoja tarptautinės pagalbos programas, skirtas valstybės valdymo reformoms, rengia atitinkamus siūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei;
6.2. savivaldos ir teritorinio valdymo srityje:
6.2.2. rengia teisės aktus, nustatančius vietos savivaldos institucijų kompetenciją, jų ekonominius (turtinius) santykius su valstybės valdymo institucijomis, padeda juos įgyvendinti;
6.2.3. rengia siūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei dėl vietos savivaldos institucijų valdymo organizavimo tobulinimo;
6.2.4. dalyvauja kuriant savivaldybių ekonominės veiklos skatinimo politikos teisinius pagrindus, padeda įgyvendinti šią politiką;
6.2.5. rengia ir koordinuoja kartu su Ūkio ministerija Lietuvos Respublikos šilumos ūkio techninę politiką ir jo plėtros pagrindines kryptis;
6.2.6. nagrinėja savivaldybių siūlymus dėl teritorijų perskirstymo, naujų vietovardžių joms suteikimo arba jų pakeitimo, teikia siūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei;
6.2.7. koordinuoja Europos vietos savivaldos chartijos įgyvendinimą Lietuvos savivaldybių sistemoje;
6.2.8. koordinuoja pagal Europos bendrąją konvenciją „Dėl bendradarbiavimo be sienų tarp teritorinių bendrijų ir vietos valdžios organų“ savivaldybių bendradarbiavimą per sienas;
6.2.9. bendradarbiauja su Lietuvos savivaldybių asociacija, nagrinėja ir vertina jos siūlymus bei išvadas rengiant įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų projektus, numatant priemones įstatymams ir kitiems teisės aktams įgyvendinti;
6.2.10. padeda savivaldybėms užmegzti tarptautinio bendradarbiavimo ryšius, prireikus koordinuoja ir teikia metodinę paramą šioje srityje;
6.2.11. dalyvauja rengiant administracinės teritorinės reformos teisinius pagrindus, padeda įgyvendinti šią reformą;
6.2.12. dalyvauja nustatant bendras apskričių infrastruktūros plėtojimo kryptis pagal gyventojų poreikius;
6.2.14. rengia siūlymus dėl apskričių sudarymo ar panaikinimo, jų teritorijų ribų ir centrų nustatymo;
6.2.16. organizuoja savivaldybių ir apskričių viršininkų administracijų valdininkų ir tarnautojų tobulinimą ir kvalifikacijos kėlimą;
6.3. valstybės tarnybos srityje:
6.3.1. prisideda prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės valstybės tarnybos stiprinimo ir valdininkų veiklos efektyvinimo politikos formavimo ir jos įgyvendinimo;
6.3.2. kuria valstybės tarnybos sistemą iš profesionalių valdininkų, rengia teisės aktus, reglamentuojančius asmens priėmimą į valstybės tarnybą, valdininkų pareiginę dinamiką bei jų atleidimą iš valstybės tarnybos, kvalifikacinių reikalavimų nustatymą bei kategorijų suteikimą, valdininkų darbo sąlygas bei socialines garantijas;
6.3.3. kuria bendrąją valdininkų kvalifikacijos kėlimo sistemą, koordinuoja valdininkų rengimą ir kvalifikacijos tobulinimą, teikia metodinę paramą prie Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos įsteigtiems valstybės tarnautojų tobulinimosi centrams;
6.3.4. kontroliuoja, kaip nustatomi valdininkų kvalifikaciniai reikalavimai, kaip rengiami viešieji konkursai ir kvalifikaciniai egzaminai, kaip organizuojamas valdininkų atestavimas;
6.3.5. kontroliuoja, kaip valstybės ir savivaldybių institucijos laikosi įstatymų bei kitų valstybės valdymo tarnybos darbą reglamentuojančių teisės aktų;
6.3.6. koordinuoja pagal savo kompetenciją užsienio šalių vyriausybių ir tarptautinių organizacijų paramą;
6.4. kitose srityse:
6.4.1. dalyvauja rengiant įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektus, susijusius su valstybinių registrų ir valdymo kompiuterizavimu;
6.4.3. dalyvauja organizuojant standartizacijos, metrologijos ir akreditacijos, patentų, mokslinės techninės informacijos sistemas;
6.4.4. dalyvauja rengiant ir įgyvendinant valstybines turizmo plėtojimo programas, teikia išvadas dėl turizmo infrastruktūros plėtojimo projektų;
6.4.5. pagal savo kompetenciją nustatytąja tvarka palaiko ryšius su užsienio valstybių institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis, rengia tarptautinių sutarčių projektus, pasirašo šias sutartis ir organizuoja jų vykdymą, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar Ministro Pirmininko pavedimu atstovauja Lietuvos Respublikai užsienio valstybėse bei tarptautinėse organizacijose;
6.4.6. dalyvauja įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės numatytą Lietuvos integravimosi į Europos Sąjungą politiką;
6.4.7. dalyvauja organizuojant Lietuvos Respublikoje ir užsienyje konferencijas, seminarus, kitus tarptautinius renginius valdymo tobulinimo, vietos savivaldos, regionų plėtros, valstybės tarnybos kūrimo ir kitais su Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos veikla susijusiais klausimais;
Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos teisės
7. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija, vykdydama jai pavestus uždavinius, turi teisę:
7.1. gauti iš ministerijų, kitų Vyriausybės įstaigų, vietos savivaldos vykdomųjų institucijų, Lietuvos savivaldybių asociacijos, mokslo ir mokymo įstaigų išvadas dėl ministerijos rengiamų įstatymų ir kitų teisės aktų projektų ir susitarusi su jų vadovais pasitelkti jų atstovus bei specialistus teisės aktų projektams rengti;
7.2. reikalauti iš ministerijų, kitų Vyriausybės įstaigų derinti jų rengiamų teisės aktų projektus su Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija, jeigu juose reguliuojami centrinio valdymo, vietos savivaldos, teritorinės-administracinės reformos bei valstybės tarnybos klausimai;
7.3. gauti iš valstybės valdymo institucijų bei savivaldybių, valstybinių kadastrų, klasifikatorių bei registrų tvarkytojų duomenis, kurių reikia tiems uždaviniams įvykdyti;
Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos darbo organizavimas
9. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijai vadovauja ministras, kurį pagal Lietuvos Respublikos Konstituciją skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų Respublikos Prezidentas Ministro Pirmininko teikimu.
10. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministras yra asmeniškai atsakingas už ministerijai priskirtų klausimų sprendimą.
Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministrą gali laikinai pavaduoti tik Ministro Pirmininko paskirtas kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys.
11. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministras:
11.2. užtikrina, kad būtų laikomasi įstatymų, vykdomi Respublikos Prezidento dekretai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Ministro Pirmininko potvarkiai ir kiti teisės aktai;
11.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei įstatymų ir kitų teisės aktų projektus;
11.5. leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi. Ministro leidžiami įsakymai ir kiti teisės aktai registruojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.
Prireikus leidžia kartu su kitais ministrais bendrus įsakymus arba įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus;
11.6. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir Ministrui Pirmininkui ministerijos veiklos ataskaitas ir Ministro Pirmininko reikalavimu atsiskaito už savo veiklą;
11.7. teikia Ministrui Pirmininkui siūlymus dėl ministerijos viceministrų, apskričių viršininkų skyrimo pareigoms ir atleidimo iš pareigų, taip pat siūlymus dėl jų skatinimo ar drausminių nuobaudų jiems skyrimo;
11.8. tvirtina ministerijos struktūrą ir etatų sąrašą, neviršydamas nustatytojo metinio darbo užmokesčio fondo;
11.9. tvirtina ministerijos struktūrinių padalinių, departamentų, tarnybų ir inspekcijų prie ministerijos, kitų jai pavaldžių įstaigų bei organizacijų nuostatus (įstatus);
11.10. skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų ministerijos sekretorių, struktūrinių padalinių vadovus, departamentų, tarnybų ir inspekcijų prie ministerijos, kitų jai pavaldžių įstaigų bei organizacijų vadovus, taip pat kitus ministerijos darbuotojus, arba skirti ministerijos struktūrinių padalinių darbuotojus įgalioja ministerijos sekretorių;
12. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministras vadovauja ministerijos struktūriniams padaliniams tiesiogiai ar per ministerijos viceministrus ir ministerijos sekretorių, o departamentams, tarnyboms ir inspekcijoms prie ministerijos, kitoms jai pavaldžioms įstaigoms – per šių institucijų vadovus.
Ministerijos viceministrai ir ministerijos sekretorius yra tiesiogiai atsakingi ministrui. Ministras nustato jų kompetenciją.
Ministerijos viceministrai rūpinasi jiems skirtu ministerijos darbo baru, teikia ministrui įsakymų ir kitų teisės aktų projektus.
Ministerijos vidaus reikalų tvarkymą, personalo darbą ir raštvedybą organizuoja ministerijos sekretorius.
13. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijoje gali būti sudaroma kolegija, kuri yra ministro patariamoji institucija. Kolegiją sudaro ministras (kolegijos pirmininkas), ministerijos viceministrai, ministerijos sekretorius (pagal pareigas), kiti ministerijos darbuotojai, taip pat departamentų, tarnybų, inspekcijų prie ministerijos vadovai. Į kolegijos sudėtį gali būti įtraukti ir kitų institucijų bei organizacijų atstovai. Į kolegijos posėdžius gali būti kviečiami ir kitų ministerijų, valstybės valdymo ir kitų institucijų atstovai, mokslininkai (jų sutikimu).
Kolegijos narių skaičių nustato ir jos personalinę sudėtį tvirtina ministras.
14. Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos kolegija svarsto svarbiausiuosius ministerijos veiklos klausimus, svarbiausiųjų ministro įsakymų ir kitų teisės aktų projektus, išklauso ministerijos struktūrinių padalinių, departamentų, tarnybų, inspekcijų prie ministerijos, kitų ministerijai pavaldžių įstaigų bei organizacijų vadovų ataskaitas, svarsto, kaip parenkami ir ugdomi darbuotojai, kaip tikrinamas sprendimų vykdymas.
______________