LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2004 M. RUGPJŪČIO 16 D. ĮSAKYMO NR. 3D-483 „DĖL KAIMO PLĖTROS 2004-2006 METŲ PLANO PRIEMONĖS „TECHNINĖ PARAMA“ ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ“ PAKEITIMO

 

2005 m. rugsėjo 16 d. Nr. 3D-444

Vilnius

 

Pakeičiu Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonės „Techninė parama“ administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. rugpjūčio 16 d. įsakymu Nr. 3D-483 „Dėl Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonės „Techninė parama“ administravimo taisyklių“ (Žin., 2004, Nr. 129-4637), ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).

 

 

ŽEMĖS ŪKIO MINISTRĖ                                                   KAZIMIRA DANUTĖ PRUNSKIENĖ

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2005-08-29 raštu Nr. (1.16-0203)-5K-0519720)-6K-0508344

______________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2004 m. rugpjūčio 16 d. įsakymu Nr. 3D-483

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2005 m. rugsėjo 16 d. įsakymo Nr. 3D-444

redakcija)

 

KAIMO PLĖTROS 2004–2006 METŲ PLANO PRIEMONĖS „TECHNINĖ PARAMA“ ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonės „Techninė parama“ administravimo taisyklių (toliau vadinama Taisyklės) tikslas – detalizuoti paramos pagal Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano (toliau vadinama KPP) priemonę „Techninė parama“ (toliau vadinama Priemonė) administravimo tvarką.

2. Pagal Priemonę numatytų lėšų paskirstymas tarp paramos gavėjų tvirtinamas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu, atsižvelgiant į paramos gavėjų lėšų poreikį ir nepanaudotų lėšų likutį kiekvienais KPP įgyvendinimo metais.

3. Projektų įgyvendinimo išlaidos pagal Priemonę kompensuojamos 100 proc.: 80 proc. iš Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo (toliau vadinama EŽŪOGF) Garantijų skyriaus ir 20 proc. iš Lietuvos bendrojo finansavimo lėšų.

4. Pridėtinės vertės mokesčio (toliau vadinama PVM) išlaidos paramos gavėjams kompensuojamos iš valstybės biudžeto asignavimų, skirtų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai.

5. Priemonei įgyvendinti 2004–2006 metais numatytas finansavimas – 16,35 mln. Lt iš EŽŪOGF Garantijų skyriaus ir 4,09 mln. Lt iš bendrojo finansavimo lėšų.

6. Pagrindinės Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Parama – EŽŪOGF Garantijų skyriaus ir bendrojo finansavimo lėšos, skirtos projektams pagal Priemonę finansuoti. Teikiamos paramos forma yra negrąžintina subsidija (dotacija).

Paramos teikėjas – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija (toliau vadinama Ministerija), kai paramos gavėjas – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau vadinama Agentūra), ir Agentūra, kai paramos gavėjas – Ministerija.

Paramos teikimo sutartis (toliau vadinama paramos sutartis) – pagrindinis dokumentas, kurį pasirašo paramos teikėjas ir paramos gavėjas. Šia sutartimi nustatoma skiriamos paramos suma, paramos teikimo sąlygos, mokėjimo tvarka, šalių teisės ir pareigos, kt. (pavyzdinė sutarties forma pateikta Taisyklių 1 priede).

Projektas – paramos gavėjo vykdoma ar numatoma vykdyti veikla, pagrįsta dokumentais, įrodančiais numatomų pasiekti rezultatų tikslingumą, finansiškai (ekonomiškai) ir techniškai pagrindžiančiais pasirinkto būdo rezultatams pasiekti veiksmingumą, išteklius, šio būdo taikymo pradžios ir rezultatų pasiekimo laiką bei detalų planą.

Tinkamos kompensuoti išlaidos (toliau vadinama tinkamos išlaidos) – projektą įgyvendinant faktiškai padarytos išlaidos, užregistruotos paramos gavėjo apskaitoje bei pagrįstos dokumentų originalais arba (jei tai neįmanoma) oficialiai patvirtintomis kopijomis, nurodytos Taisyklėse ir paramos sutartyje, būtinos projektui vykdyti, kurios gali būti finansuojamos EŽŪOGF Garantijų skyriaus ir bendrojo finansavimo lėšomis.

7. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2002, Nr. 118-5296).

 

II. PARAMOS GAVĖJAI

 

8. Pagal Priemonę parama teikiama šioms institucijoms:

8.1. Ministerijai;

8.2. Agentūrai.

 

III. PAGAL PRIEMONĘ REMIAMOS VEIKLOS SRITYS

 

9. Veiklos sritys, už kurias atsakinga Ministerija:

9.1. Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priežiūros komiteto (toliau vadinama priežiūros komitetas) posėdžių organizavimas, įskaitant išlaidas ekspertams bei kitiems dalyviams, kurių dalyvavimas būtinas siekiant užtikrinti efektyvų priežiūros komiteto darbą;

9.2. KPP įvertinimo organizavimas bei įgyvendinimas, įskaitant ekspertų pagalbą svarstant bei peržiūrint pagrindinius duomenis bei rodiklius, taip pat išorės audito kompanijos paslaugos vertinant išlaidų tinkamumą kompensuoti;

9.3. vertimų raštu organizavimas Komisijai prašant bei vertimai žodžiu;

9.4. vizitų, konferencijų, studijų bei seminarų organizavimas;

9.5. darbuotojų funkcijos, susijusios su KPP priežiūra, valdymu, įgyvendinimu ir (arba) KPP priežiūros komiteto posėdžių, monitoringo komitetų ir kitų darbo grupių, susijusių su KPP įgyvendinimu, posėdžių organizavimu, jeigu tos funkcijos nesusijusios su tiesioginėmis šių darbuotojų, jau finansuojamų iš Lietuvos Respublikos biudžeto, pareigomis (finansuojamos darbo užmokesčio, socialinio draudimo įmokos ir su darbuotojų išlaikymu susijusios išlaidos);

9.6. dalyvavimas konferencijose, seminaruose, tyrimuose ir darbo grupėse.

10. Veiklos sritys, už kurias atsakinga Agentūra:

10.1. informacinės medžiagos (įskaitant paraiškų formas) parengimas, leidyba bei platinimas;

10.2. informacinių kampanijų organizavimas;

10.3. personalo ir socialinių-ekonominių bei kitų partnerių, tiesiogiai susijusių su KPP administravimu, mokymas;

10.4. konsultacijų, mokymo, studijų (tyrimų), seminarų, konferencijų, keitimosi patirtimi renginių ir informacinių (lauko) dienų, skirtų KPP viešinimui, organizavimas;

10.5. išorės ir vidaus auditas bei patikros vietoje (įskaitant kompiuterinių sistemų įsigijimą bei įrengimą valdymui ir vertinimui);

10.6. darbuotojų funkcijos, susijusios su paraiškų pagal KPP priemones administravimu, jeigu tos funkcijos nesusijusios su tiesioginėmis šių darbuotojų, jau finansuojamų iš Lietuvos Respublikos biudžeto, pareigomis (finansuojamos darbo užmokesčio, socialinio draudimo įmokos ir su darbuotojų išlaikymu susijusios išlaidos).

 

IV. IŠLAIDŲ TINKAMUMO KOMPENSUOTI KRITERIJAI

 

11. Kompensuotinomis laikomos išlaidos, kurios:

11.1. padarytos įgyvendinant bent vieną iš Priemonės tikslų:

11.1.1. užtikrinti tinkamą informacijos apie KPP pateikimą bei viešumą;

11.1.2. remti studijas, vizitus bei seminarus, susijusius su KPP;

11.1.3. remti KPP įgyvendinimo priežiūrą ir įvertinimą;

11.2. atitinka bent vieną pagal Priemonę remiamų veiklos sričių, nurodytų Taisyklių III skyriuje;

11.3. išvardytos tinkamų kompensuoti išlaidų sąraše (šių Taisyklių V skyrius);

11.4. padarytos nuo 2004 m. kovo 1 d. iki 2008 m. rugpjūčio 30 d;

11.5. yra aiškiai identifikuojamos, pagrįstos dokumentais;

11.6. padarytos pagal sutartis su trečiaisiais asmenimis dėl prekių, paslaugų arba darbų pirkimo, kurios sudarytos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis;

11.7. padarytos nepažeidžiant Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų.

12. Išlaidų kategorijos, kurios negali būti kompensuojamos:

12.1. išlaidos naujų statinių statybai, rekonstravimui, žemei ir kitam nekilnojamajam turtui, transporto priemonėms įsigyti;

12.2. įmokos, mokamos išperkamosios nuomos davėjui, kai paramos gavėjas projektui įgyvendinti reikalingą turtą įsigyja išperkamosios nuomos (lizingo) būdu;

12.3. išlaidos pagal sutartis, kurios padidina vykdomos veiklos išlaidas, tačiau proporcingai nepadidina veiklos vertės, taip pat išlaidos pagal sutartis su tarpininkais ar konsultantais, kuriose mokėjimas jiems už suteiktas paslaugas yra numatytas procentais nuo bendros projekto vertės;

12.4. debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, komisinis mokestis už valiutos keitimą, nuostoliai dėl užsienio valiutos keitimo;

12.5. baudos, finansinės sankcijos ir bylinėjimosi išlaidos;

12.6. tos pačios projekto išlaidos, kurioms kompensuoti jau yra ar buvo skirta pagalba iš Europos Sąjungos ar nacionalinio biudžeto lėšų pagal kitas paramos gavėjo paraiškas, t. y. finansuojamos du ar daugiau kartų.

13. Lėšos užsienio ekspertų komandiruočių išlaidoms kompensuoti negali viršyti Europos Komisijos kasmet nustatomų ribų. Keliaujant lėktuvu kelionės išlaidos yra tinkamos kompensuoti, jei perkamas ekonominės klasės bilietas.

 

V. TINKAMŲ KOMPENSUOTI IŠLAIDŲ SĄRAŠAS

 

14. Tinkamomis kompensuoti laikomos šios Ministerijos išlaidos:

14.1. pagal Taisyklių 9.1 punkte nurodytą veiklą:

14.1.1. patalpų nuoma;

14.1.2. posėdžiams ar susitikimams reikalingos vaizdinių priemonių demonstravimo, garsinimo įrangos nuoma;

14.1.3. kanceliarinės prekės posėdžiams ar susitikimams, jų dalyviams ir sekretoriatui;

14.1.4. maitinimo išlaidos;

14.1.5. sekretoriato telefoniniai pokalbiai;

14.1.6. vertėjų paslaugos (žodžiu, raštu ir sinchroninis) posėdžių metu, posėdžiams reikalingos medžiagos/dokumentų vertimas;

14.1.7. KPP Priežiūros komiteto narių, stebėtojų ir kitų posėdžių dalyvių:

14.1.7.1. kelionės išlaidos:

14.1.7.1.1. atvykimas visų rūšių transporto priemonėmis į Lietuvos Respubliką iš kitos šalies ir išvykimas;

14.1.7.1.2. transporto paslaugos, įskaitant transporto priemonių nuomą, degalus, vairuotojų darbo užmokestį ir su juo susijusias išlaidas, o jei naudojamas Ministerijos ar Agentūros transportas – tai ir vairuotojų komandiruotės išlaidas.

14.1.7.2. atvykimo į Lietuvos Respubliką dokumentų tvarkymo išlaidos, įskaitant kelionės draudimą, į kurį gali įeiti draudimas ligos atveju, draudimas nuo nelaimingų atsitikimų, kelionės bagažo draudimas, civilinės atsakomybės draudimas;

14.1.7.3. maitinimo išlaidos;

14.1.7.4. nakvynės išlaidos;

14.1.8. ekspertų / konsultantų paslaugos:

14.1.8.1. autorinis atlyginimas;

14.1.8.2. išlaidos, išvardytos Taisyklių 14.1.7.1–14.1.7.4 punktuose, kai ekspertai/konsultantai atvyksta į Lietuvos Respubliką;

14.2. pagal Taisyklių 9.2 punkte nurodytą veiklą:

14.2.1. ekspertų ir vertintojų išlaidos, išvardytos Taisyklių 14.1.8.1–14.1.8.2 punktuose;

14.2.2. vertinimo ataskaitos vertimas, spausdinimas ir dauginimas;

14.2.3. išorės auditorių paslaugos, tikrinant faktinių išlaidų tinkamumą kompensuoti;

14.3. pagal Taisyklių 9.3 punkte nurodytą veiklą:

14.3.1. vertėjų paslaugos (žodžiu, raštu ir sinchroninis);

14.3.2. išversto teksto spausdinimas, dauginimas, platinimas;

14.4. pagal Taisyklių 9.4 punkte nurodytą veiklą:

14.4.1. autorinis atlyginimas lektoriams;

14.4.2. patalpų, vaizdinių priemonių demonstravimo, garsinimo įrangos nuoma;

14.4.3. kanceliarinės prekės, įskaitant kvietimų ir kortelių gamybą;

14.4.4. maitinimo išlaidos;

14.4.5. vertėjų paslaugos (žodžiu, raštu ir sinchroninis);

14.4.6. administracinės išlaidos (išlaidos projektą įgyvendinančiam personalui: darbo užmokestis ir valstybės privalomojo socialinio draudimo įmokos, transporto, apgyvendinimo ir kitos komandiruotės išlaidos, projektui įgyvendinti naudojamų patalpų eksploatavimo išlaidos (vandentiekis, elektra, šildymas ir kitos komunalinių paslaugų išlaidos, ryšių paslaugos). Šios išlaidos negali būti didesnės nei 10 procentų projekto tinkamų išlaidų;

14.4.7. metodinės medžiagos konferencijų ir seminarų dalyviams parengimas, spausdinimas ir dauginimas;

14.4.8. reklama (skelbimai spaudoje, per radiją, televiziją, dalomosios reklaminės medžiagos, reklaminių stendų gamyba ir pan.);

14.4.9. lektorių, renginių dalyvių išlaidos, išvardytos Taisyklių 14.1.7.1–14.1.7.4 punktuose;

14.4.10. svečių priėmimo išlaidos (gėlės, atminimo dovanos, ekskursijos, gidų paslaugos);

14.4.11. Ministerijos darbuotojų komandiruotės išlaidos, kai jie pakviesti dalyvauti renginiuose, susijusiuose su KPP ir kai jų išlaidos neapmokamos renginių organizatorių (kelionė, draudimas, apgyvendinimas, dienpinigiai), tačiau ne didesnės, nei nustatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose;

14.4.12. studijų išlaidos:

14.4.12.1. autorinis atlyginimas, išlaidos personalui (mokslininkams ir kitiems tyrėjams, techniniams darbuotojams ir kitam aptarnaujančiam personalui, įdarbintam išimtinai tyrimų ar studijų veiklai). Gali būti finansuojamas darbo užmokestis ir privalomojo socialinio draudimo įmokos, taip pat komandiruotės išlaidos (kelionė, apgyvendinimas, dienpinigiai);

14.4.12.2. studijai įgyvendinti naudojamų patalpų eksploatavimo išlaidos (vanduo, elektra, šildymas), išlaidos pašto ir ryšio paslaugoms bei priemonėms, išlaidos raštinės reikmenims ir įrangai įsigyti.

14. 5. pagal Taisyklių 9.5 punkte nurodytą veiklą:

14.5.1. darbo užmokestis ir valstybinio socialinio draudimo įmokos, kitos išlaidos, susijusios su darbuotojų išlaikymu (vanduo, elektra, šildymas, ryšio paslaugos, kanceliarinės prekės, mažavertės biuro įrangos išlaidos);

14.5.2. šios išlaidos negali būti didesnės kaip 33 proc. Ministerijai numatytų techninės paramos lėšų;

14. 6. pagal Taisyklių 9.6 punkte nurodytą veiklą:

14.6.1. renginiai turi būti susiję su kaimo plėtra. Darbuotojas, vykstantis į 9.6 punkte numatytus renginius, pažymą, pasirašytą vadovaujančio asmens ir įrodančią, kad renginys susijęs su kaimo plėtra, pateikia Ministerijos Kaimo plėtros departamentui;

14.6.2. Ministerijos darbuotojų komandiruočių išlaidos dalyvauti renginiuose, susijusiuose su KPP ir kai jų išlaidos neapmokamos renginių organizatorių (kelionė, draudimas, apgyvendinimas, dienpinigiai), tačiau ne didesnės, nei nustatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

15. Tinkamomis kompensuoti laikomos šios Agentūros išlaidos:

15.1. pagal Taisyklių 10.1 punkte nurodytą veiklą:

15.1.1. autorinis atlyginimas už KPP informacinės medžiagos (straipsnių, knygų, brošiūrų, skrajučių ar kt.) parengimą;

15.1.2. paraiškų formų, knygelių, brošiūrų, skrajučių ar kitos informacinės medžiagos leidyba;

15.1.3. lipdukų, plakatų ar kitų viešinimo priemonių, kad objektas įsigytas remiant KPP lėšomis, gamyba;

15.1.4. informacinės medžiagos platinimas (transportavimo ir kitos susijusios išlaidos);

15.2. pagal Taisyklių 10.2 punkte nurodytą veiklą:

15.2.1. informacinių radijo ir televizijos laidų KPP tematika rengimas (surinkimas, apdorojimas, analizė ir pan.) ir transliavimas;

15.2.2. informacijos KPP tematika parengimas (surinkimas, apdorojimas, analizė ir pan.) bei spausdinimas laikraščiuose ir žurnaluose;

15.2.3. informavimo kampanijos organizavimo ir valdymo paslaugos (administratoriaus atlyginimas: darbo užmokestis ir valstybinio socialinio draudimo įmokos; projekto personalo transporto nuomos bei komandiruočių išlaidos; projektui įgyvendinti naudojamų patalpų eksploatavimo išlaidos (vanduo, elektra, šildymas); administravimui naudojamų patalpų ir įrangos nuoma, išlaidos ryšio paslaugoms bei priemonėms; išlaidos raštinės reikmenims, mažavertės biuro įrangos, išimtinai naudojamos projektui įgyvendinti, programinės įrangos, mokomosios, informacinės bei metodinės medžiagos įsigijimo išlaidos). Šios išlaidos negali būti didesnės nei 10 procentų projekto tinkamų išlaidų;

15.2.4. reklama (skelbimai spaudoje, per radiją, televiziją, dalomosios reklaminės medžiagos, reklaminių stendų gamyba ir pan.);

15.3. pagal šių Taisyklių 10.3 ir 10.4 punkte nurodytą veiklą:

15.3.1. išlaidos, išvardytos Taisyklių 14.4.1–14.4.10 punktuose;

15.3.2. Agentūros darbuotojų komandiruotės išlaidos, kai jie pakviesti dalyvauti renginiuose, susijusiuose su KPP ir kai jų išlaidos neapmokamos renginių organizatorių (kelionė, draudimas, apgyvendinimas, dienpinigiai), tačiau ne didesnės, nei nustatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose;

15.4. pagal Taisyklių 10.5 punkte nurodytą veiklą:

15.4.1. kompiuterių ir jų priedų bei kompiuterinių sistemų, susijusių su auditu ir patikromis, įsigijimas ir įdiegimas (valdymui ir vertinimui);

15.4.2. išorės audito kompanijų ar ekspertų/konsultantų paslaugos;

15.4.3. transporto išlaidos šalies viduje (transporto priemonių nuoma, degalai);

15.4.4. specialios patikrų įrangos įsigijimas (GPS matavimo aparatų nuoma, matavimo juostų, žemėlapių įsigijimas);

15.5. pagal Taisyklių 10.6 punkte nurodytą veiklą:

15.5.1 darbo užmokestis ir valstybinio socialinio draudimo įmokos, kitos išlaidos, susijusios su darbuotojų išlaikymu (vanduo, elektra, šildymas, ryšio paslaugos, kanceliarinės prekės, mažavertės biuro įrangos išlaidos);

15.5.2 šios išlaidos negali būti didesnės nei 33 proc. Agentūrai numatytų techninės paramos lėšų.

 

VI. PROJEKTŲ TEIKIMAS IR ĮGYVENDINIMAS

 

16. Projektų skaičius, kurį gali teikti paramos gavėjas, neribojamas.

17. Projektą sudaro:

17.1. projekto aprašymas, kuriame nurodoma: projekto tikslai ir uždaviniai, projekto įgyvendinimo pradžia, pabaiga, projekto vadovas, buhalteris, asmuo, atsakingas už projekto priežiūrą, trumpas projekto esmės aprašymas (kur ir kaip bus vykdomas, kas jį valdys ir įgyvendins), projekto įgyvendinimo metodika (projekto valdymo ir administravimo schema, įgyvendinimo planas, atskaitomybė įgyvendinimo priežiūra);

17.2. projekto sąmata, kurioje detaliai nurodoma: numatomos pirkti paslaugos, prekės ar darbai, jų kaina litais (Lt be PVM, PVM, Lt su PVM).

18. Kai paramos gavėja – Ministerija:

18.1. Ministerijos projektas teikiamas Agentūros Kaimo plėtros programų departamentui;

18.2. Agentūrai patikrinus, įvertinus projektą ir priėmus sprendimą projektą finansuoti, pasirašoma paramos sutartis dėl Ministerijos padarytų išlaidų vykdant projektą kompensavimo.

19. Kai paramos gavėjas – Agentūra:

19.1. Agentūros projektas teikiamas Ministerijos Kaimo plėtros departamentui derinti, ar numatoma veikla tinkamai įgyvendins tikslus, taip pat patikrinti, ar numatomos išlaidos tinkamos kompensuoti;

19.2. gavus Ministerijos išvadą, projektas užregistruojamas pagal Agentūros vidaus tvarką ir pradedama jį įgyvendinti (arba tęsti jau pradėtą veiklą);

19.3. Agentūra, kaip paramos gavėja, ir Ministerija, kaip vadovaujančioji institucija ir paramos teikėja, pasirašo paramos sutartį dėl Agentūros padarytų išlaidų vykdant projektą kompensavimo.

20. Įgyvendinant projektą, jei reikia arba jei atsiranda objektyvios aplinkybės, kurios negalėjo būti žinomos paramos sutarties sudarymo metu, paramos gavėjas lėšas gali perskirstyti tarp atskirų išlaidų straipsnių, nekeisdamas paramos sutarties, jeigu toks lėšų perskirstymas nepakeis projekto esmės. Apie ketinimą perskirstyti paramos lėšas paramos gavėjas privalo informuoti paramos teikėją, nurodydamas perskirstymo motyvus ir perskirstomą sumą.

21. Paramos gavėjas projektą vykdo atlikdamas viešąjį pirkimą bei vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu ir kitais su jo įgyvendinimu susijusiais teisės aktais.

22. Darbuotojai, numatyti Taisyklių 9.5 ir 10.6 punktuose, įdarbinami pagal darbo sutartį.

23. Paramos gavėjai projekto vykdymą avansuoja iš Specialiosios valstybės biudžeto bendrojo finansavimo lėšų programos, skirtos EŽŪOGF Garantijų skyriaus priemonių įgyvendinimui finansuoti.

24. Agentūros projekto vykdymui skirtos lėšos pervedamos į Agentūros specialiąją pavedimų KPP priemonei „Techninė parama“ sąskaitą.

25. Ministerijos finansinius atsiskaitymus pagal sutartis bei atsiskaitymų kontrolę vykdo Ministerijos Buhalterinės apskaitos skyrius, o Agentūros – Finansų ir apskaitos departamentas.

 

VII. PROJEKTO IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO TVARKA

 

26. Kai paramos gavėjas yra Ministerija:

26.1. Ministerija mokėjimo prašymus (pavyzdinė mokėjimo prašymo forma pateikta Taisyklių 2 priede) teikia Agentūros Bendrųjų reikalų departamento Dokumentų tvarkymo skyriui, o Agentūros atsakingas tarnautojas – tiesiogiai Agentūros Finansų ir apskaitos departamento Mokėjimo prašymų skyriui (toliau – Mokėjimo prašymų skyrius).

26.2. Mokėjimo prašymų skaičius neribojamas, tačiau teikiamas ne rečiau kaip kas ketvirtį, o mokėjimo prašymo pateikimo terminas nustatomas paramos sutartyje.

26.3. Kartu su mokėjimo prašymu paramos gavėjas pateikia projekto įgyvendinimo ataskaitą, kurioje turi būti pateikta informacija apie veiklą per ataskaitinį laikotarpį ir ataskaitinio laikotarpio išlaidas pateisinančių bei įrodančių dokumentų kopijas. Išlaidas pateisinančiais dokumentais gali būti rangovų, prekių tiekėjų ar paslaugų teikėjų pateiktos sąskaitos, perdavimo–priėmimo aktai, darbuotojų laiko apskaitos žiniaraščiai, kelionių dokumentai ir kiti. Išlaidas įrodančiais dokumentais gali būti banko darbuotojų parašu patvirtinti išrašai iš banko sąskaitos, kasos išlaidų orderiai ir kiti. Projekto išlaidos turi būti patvirtintos apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo (Žin., 2001, Nr. 99-3515) 13 straipsnyje nustatytus rekvizitus.

26.4. Mokėjimo prašyme paramos gavėjas privalo deklaruoti visas patirtas tinkamas finansuoti išlaidas nuo projekto įgyvendinimo pradžios, atskirai nurodydamas pagal ankstesnius mokėjimo prašymus apmokėtų išlaidų sumą (įskaitant avansu gautą lėšų sumą), pagal teikiamą mokėjimo prašymą prašomą apmokėti sumą bei likusią apmokėti sumą pagal paramos sutartį ir atskirai nurodyti finansavimo šaltinius.

26.5. Jeigu paramos gavėjas nori pratęsti galutinio mokėjimo prašymo pateikimo terminą, jis iki šio termino pabaigos turi paramos teikėjui pateikti prašymą dėl termino pratęsimo. Galutinio mokėjimo prašymo terminas negali būti pratęstas ilgiau negu 6 mėnesiams.

26.6. Agentūra, gavusi mokėjimo prašymą, jį užregistruoja ir per 30 darbo dienų įvertina.

26.7. Jei vertinant mokėjimo prašymą kyla neaiškumų, trūksta dokumentų ar informacijos, Agentūra raštu kreipiasi į Ministeriją ar į Agentūros struktūrinį padalinį, inicijavusį pirkimą, nurodydama trūkstamos informacijos pateikimo terminą. Tuo atveju mokėjimo prašymo įvertinimo terminas pratęsiamas tiek laiko, kiek reikia trūkstamai informacijai gauti. Jei per nustatytą laiką nepateikiami reikalaujami duomenys, mokėjimo prašymas vertinamas pagal turimus duomenis.

26.8. Įvertinus mokėjimo prašymą, priimamas sprendimas:

26.8.1. apmokėti visą sumą pagal mokėjimo prašymą;

26.8.2. apmokėti dalį prašomos paramos sumos;

26.8.3. atmesti mokėjimo prašymą.

26.9. Priėmusi sprendimą dėl Ministerijos mokėjimo prašymo atmetimo ar dalinio apmokėjimo, Agentūra raštu praneša Ministerijai tokio sprendimo motyvus.

26.10. Patvirtinusi Ministerijos faktinių išlaidų tinkamumą kompensuoti, Agentūra pateikia Ministerijai pinigų užsakymo paraiškas pagal kiekvieną specialiąją ministerijos biudžeto programą, skirtą EŽŪOGF Garantijų skyriaus priemonėms įgyvendinti. Gavusi šias lėšas, Agentūra per 3 darbo dienas perveda jas Ministerijai.

27. Kai paramos gavėja yra Agentūra:

27.1. Patvirtinusi Agentūros faktinių išlaidų tinkamumą kompensuoti, Agentūra teikia Ministerijos Kaimo plėtros departamentui Agentūros mokėjimo prašymą su išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijomis, mokėjimo prašymo vertinimo ataskaitą bei pinigų užsakymo paraišką.

27.2. Ministerijos Kaimo plėtros departamentas per 15 darbo dienų atlieka mokėjimo prašymo įvertinimą ir parengia mokėjimo prašymo patikros lapą (3 priedas). Agentūrai pateikiamas mokėjimo prašymo patikros lapas.

27.3. Ministerijos Kaimo plėtros departamentas po mokėjimo prašymo įvertinimo ir išlaidų, nurodytų mokėjimo prašyme pripažinimo tinkamomis, perduoda užpildytą mokėjimo prašymo patikros lapą bei Agentūros pinigų užsakymo paraišką Ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui. Buhalterinės apskaitos skyrius, patikrinęs pinigų užsakymo paraišką dėl lėšų pervedimo Agentūrai, teikia ją Finansų ministerijai. Gavusi šias lėšas Agentūra per 3 darbo dienas gautos sumos dydžiu padidina pavedimų sąskaitos likutį.

27.4. Tuo atveju, jei nustatoma, kad paramos suma turi būti mažesnė ar didesnė nei patvirtinta Agentūros mokėjimo prašymo vertinimo ataskaitoje, Agentūrai pateikiamas mokėjimo prašymo patikros lapas ir grąžinama pinigų užsakymo paraiška. Agentūra per 10 dienų turi galimybę įrodyti savo nurodytos sumos teisingumą. Jeigu Agentūrai nepavyksta įrodyti jos patvirtintos sumos teisingumo, Agentūra atlieka mokėtinos sumos perskaičiavimą, patikslina pinigų užsakymo paraišką ir teikia ją pakartotinai.

27.5. Agentūros specialiojoje pavedimų KPP priemonei „Techninė parama“ sąskaitoje einamųjų biudžetinių metų pabaigoje arba po projekto įgyvendinimo likęs nepanaudotų lėšų likutis grąžinamas Ministerijai.

27.6. Agentūra teikia Ministerijai pinigų užsakymo paraišką išlaidų, pripažintų tinkamomis, PVM kompensuoti. Šios išlaidos yra kompensuojamos iš Kaimo rėmimo programos lėšų.

27.7. Agentūra, gavusi lėšas PVM kompensuoti, per 3 darbo dienas gautos sumos dydžiu padidina pavedimų sąskaitos likutį tuo atveju, kai paramos gavėja yra Agentūra, ir per 3 darbo dienas perveda šias lėšas Ministerijai tuo atveju, kai paramos gavėja yra Ministerija.

 

VIII. ATSAKOMYBĖ

 

28. Agentūra pagal kompetenciją administruoja projektus ir vykdo jų įgyvendinimo priežiūrą.

29. Už mokėjimo prašymų tikrinimą, visų išlaidas pateisinančių ir įrodančių dokumentų tikrinimą bei išlaidų tinkamumo finansuoti nustatymą atsakinga įgyvendinančioji institucija.

30. Galutinę atsakomybę už projekto/veiklos įgyvendinimą prisiima paramos gavėjas.

31. Ministerijos vykdomus projektus prižiūri ir kontroliuoja Ministerijos Vidaus audito departamento ES ir nacionalinės paramos audito skyrius.

 

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

32. Europos Audito rūmų bei Europos Komisijos įgalioti asmenys, Valstybės kontrolė, Finansų ministerija, Agentūra turi teisę atlikti projektų auditą ir kontroliuoti, kaip jie vykdomi, taip pat turi teisę atlikti paramos gavėjų veiklos, susijusios su projektų įgyvendinimu, auditą ir kontroliuoti šią paramos gavėjų veiklą, tikrinti visas kitas aplinkybes, susijusias su projektų vykdymu.

33. Paramos gavėjai privalo bendradarbiauti su institucijomis, nurodytomis Taisyklių 31 punkte, laiku teikti visą jų prašomą informaciją, leisti ir sudaryti joms sąlygas atlikti projektų įgyvendinimo patikras vietoje, įeiti į visas paramos gavėjų patalpas, susipažinti su projekto įgyvendinimo ir apskaitos dokumentais.

______________

 


Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano

priemonės „Techninė parama“ administravimo

taisyklių

1 priedas

 

(Pavyzdinė sutarties forma)

 

PARAMOS SUTARTIS PAGAL KAIMO PLĖTROS 2004–2006 METŲ

PLANO PRIEMONĘ „TECHNINĖ PARAMA“

 

________________________ Nr. ___________

                                                                      (data)

_______________

(sudarymo vieta)

 

Sutarties šalys:

___________________________________________  (toliau – Paramos teikėjas), atstovaujama(-as)

_______________________________________________________________________________ ,

ir _________________________________________  (toliau – Paramos gavėjas), atstovaujama(-as)

_______________________________________ (toliau – Šalys), sudarė šią sutartį (toliau – Sutartis):

 

I. SUTARTIES DALYKAS

 

1. Šios sutarties dalykas yra teisiniai Šalių santykiai, susiję su paramos iš Europos žemės ūkio orientavimo ir garantijų fondo (toliau – EŽŪOGF) Garantijų skyriaus ir Lietuvos valstybės biudžeto lėšų suteikimu Paramos gavėjui, įgyvendinančiam projektą „___________________ _______________________“, registracijos Nr. ________ (toliau – Projektas), pagal Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonę „Techninė parama“.

2. Pagal šią Sutartį:

2.1. Paramos teikėjas įsipareigoja kompensuoti Paramos gavėjui šioje sutartyje numatyta tvarka ir sąlygomis iki __________ (______žodžiu______) litų išlaidas, Paramos gavėjo padarytas vykdant projektą, kurio išlaidas nuspręsta kompensuoti remiantis Agentūros direktoriaus 200_ m. ____________ d. įsakymu Nr. ____ „Dėl _________“;

2.2. paramos dalys:

2.2.1. EŽŪOGF Garantijų skyriaus įnašas – _______ (______žodžiu______) Lt, t. y. 80% paramos sumos (be PVM);

2.2.2. Lietuvos valstybės įnašas – _______ (______žodžiu______) Lt, t. y. 20 % paramos sumos (be PVM).

 

II. PARAMOS SUTEIKIMO SĄLYGOS

 

3. Kompensuojamos tik tos projekto išlaidos, kurios:

3.1. laikomos tinkamomis finansuoti pagal projekto sąmatą (Sutarties 1 priedas) ir yra paramos gavėjo padarytos nuo 200__ m. ______mėn. __ d. – 200__ m. ______mėn. __ d.;

3.2. atitinka Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2004 m. __________d. įsakyme Nr. ___ „Dėl Kaimo plėtros 2004–2006 metų plano priemonės „Techninė parama“ administravimo taisyklių“ įvardytas sąlygas;

3.3. padarytos nepažeidžiant Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2002, Nr. 118-5296) bei kitų viešuosius pirkimus reglamentuojančių Lietuvos Respublikos teisės aktų, taip pat kitų Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų;

3.4. pagrįstos tinkamais dokumentais (sąskaitomis, išrašytomis pagal viešųjų pirkimų–pardavimų sutartis, jeigu jos sudaromos, sąskaitų išrašais, įrodančiais sumokėjimą, ir kitais).

 

III. PARAMOS SUTEIKIMO TVARKA

 

4. Šalims pasirašius Sutartį, Paramos gavėjui Paramos teikėjas skiria asignavimus ___ procentų Sutartyje numatytos sumos, t. y. _________ Lt, ir perveda juos į Paramos gavėjo specialiąją pavedimų KPP priemonei „Techninė parama“ sąskaitą banke, a. s. ___________________. Paramos gavėjui panaudojus ___ procentų Sutarties 2.1 punkte nurodytos paramos lėšų ir šią dalį pripažinus tinkamomis išlaidomis, Paramos gavėjas gali teikti mokėjimo prašymą. (Šio punkto nuostatai taikomi tik tuo atveju, kai Paramos gavėjas – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos).

5. Paramos gavėjas, padaręs išlaidas pagal projektą, kas _______ mėnesius iki kito mėnesio ___ dienos pateikia Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) Mokėjimo prašymų skyriui nustatytos formos mokėjimo prašymą ir dokumentų kopijas, patvirtintas Paramos gavėjo atsakingo asmens (pagal įvykdyto projekto specifiką):

5.1. sutartinių įsipareigojimų įvykdymo akto;

5.2. PVM sąskaitos faktūros ar sąskaitos faktūros;

5.3. mokėjimo pavedimo;

5.4. banko išrašo;

5.5. projekto sąmatos;

5.6. eksperto darbo ataskaitos ir sumokėto užmokesčio pagrindimo dokumentų;

5.7. renginio dalyvių sąrašo (su dalyvių parašais);

5.8. KPP priežiūros komiteto posėdžio protokolo;

5.9. išlaidų pagrindimo akto;

5.10. panaudos sutarties;

5.11. kitų reikiamų dokumentų.

6. Paramos teikėjas suteiks paramą kaip galima greičiau, tačiau ne vėliau kaip per 2 mėnesius po to, kai Paramos gavėjas pateiks dokumentus, nurodytus šios Sutarties 5 punkte.

7. Negalėdamas pateikti mokėjimo prašymo nurodytu laiku, Paramos gavėjas įsipareigoja raštu informuoti Paramos teikėją ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki mokėjimo prašymo pateikimo termino pabaigos, priežastį motyvuodamas bei pagrįsdamas dokumentais. Be pateisinamos priežasties nepateikus mokėjimo prašymo sutartu laiku, jis gali būti atmestas.

8. Agentūra, kaip paramą administruojanti institucija, patikrinusi mokėjimo prašymą bei pridedamus dokumentus ir pripažinusi juos turinčiais teisinę galią bei nustačiusi atitikimą privalomiems buhalteriniams reikalavimams ir šios sutarties sąlygoms, kompensuojamą sumą perveda į Paramos gavėjo sąskaitą banke: _____________________________________, a. s. ___________________.

 

IV. PARAMOS GAVĖJO TEISĖS IR PAREIGOS

 

9. Paramos gavėjas įsipareigoja naudoti paramos lėšas tik projektui įgyvendinti.

10. Paramos gavėjas turi teisę atsisakyti paramos bei inicijuoti Sutarties pakeitimą.

11. Paramos gavėjas privalo:

11.1. laikydamasis Projekto tikslų ir uždavinių, įgyvendinti Projektą taip, kaip aprašyta Sutarties 1 priede;

11.2. laikytis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatų;

11.3. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas grąžinti Paramos teikėjui dėl klaidos gautą didesnę paramos sumą, nei numatyta šioje Sutartyje;

11.4. gavęs sprendimą dėl paramos teikimo sustabdymo, nutraukimo ir/arba reikalavimo grąžinti paramos lėšas, per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime išvardytus reikalavimus;

11.5. atidaryti atskirąją sąskaitą paramos lėšoms pervesti (tik kai paramos gavėjas – Agentūra) ir tvarkyti atskirą Projekto išlaidų buhalterinę apskaitą taip, kad apskaitos informacija būtų tinkama, objektyvi, pateikiama laiku, išsami ir naudinga vidaus ir išorės vartotojams, bei laikydamasis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų norminių teisės aktų;

11.6. fiksuoti visas ūkines ir kitas operacijas, susijusias su projekto vykdymu, ir saugoti su šiomis operacijomis susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 5 (penkerius) metus po projekto įgyvendinimo pabaigos;

11.7. laiku ir tinkamai pateikti Paramos teikėjui visas reikiamas ataskaitas: reguliarias veiklos ataskaitas – kas ketvirtį ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų po ataskaitinio periodo paskutinės kalendorinės dienos (projekto įgyvendinimo metu), metines ataskaitas – ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų pasibaigus kalendoriniams metams ir baigiamąją Projekto ataskaitą – ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų baigus įgyvendinti projektą. Kai paramos gavėjas – Agentūra, ji kartu pateikia audito išvadą;

11.8. bendradarbiauti su projektą kontroliuojančiais asmenimis, laiku teikti jiems visą prašomą informaciją, sudaryti sąlygas apžiūrėti Projekto vykdymo vietą ir savo veiklą, susipažinti su dokumentais, susijusiais su Projekto ir Sutarties vykdymu;

11.9. kuo greičiau, bet ne vėliau kaip per 14 darbo dienų pranešti Paramos teikėjui apie bet kurių duomenų, pateiktų šioje Sutartyje ir jos prieduose, pasikeitimus;

11.10. Paramos teikėjo nustatytais terminais teikti jam papildomą informaciją, pagrindžiančius dokumentus, šalinti mokėjimo prašymų trūkumus;

11.11. Paramos teikėjui priėmus sprendimą sustabdyti paramos mokėjimą, per jo nustatytą laiką ištaisyti padarytus pažeidimus, o priėmus sprendimą nutraukti paramos mokėjimą ir grąžinti jau sumokėtas lėšas, Paramos teikėjo nustatytu laiku grąžinti reikalaujamą paramos dalį ar visą gautą paramos sumą.

 

V. AGENTŪROS TEISĖS IR PAREIGOS

 

12. Agentūra, kaip paramą administruojanti institucija, privalo:

12.1. ne vėliau kaip per ______________ dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo įvertinti Paramos gavėjo pateiktą mokėjimo prašymą. Jei mokėjimo prašymui įvertinti reikia papildomos informacijos, dokumentų arba patikros vietoje, mokėjimo prašymo vertinimo terminas gali būti pratęsiamas tiek, kiek būtina visai reikiamai informacijai surinkti;

12.2. teikti Paramos gavėjui informaciją, susijusią su vykdomo projekto apskaita ir dokumentavimu;

12.3. administruoti projektą bei vykdyti paramos naudojimo finansinę kontrolę;

12.4. stebėti projekto vykdymo eigą ir planuotų uždavinių įgyvendinimą, tikrinti ir analizuoti Paramos gavėjo teikiamas ataskaitas, reikalauti papildomos informacijos, jei ataskaitos nėra patvirtinamos;

12.5. tikrinti kartu su mokėjimo prašymais teikiamus finansinius dokumentus;

12.6. reikalauti iš Paramos gavėjo papildomos informacijos arba dokumentų, jeigu, Agentūros nuomone, pateiktos informacijos nepakanka tam, kad mokėjimo prašymas būtų patenkintas;

12.7. organizuoti patikras projekto vykdymo vietoje (tikrinant visus mokėjimo prašymus), registruoti šias patikras, imtis būtinų veiksmų aptiktiems pažeidimams pašalinti ir informuoti Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministeriją apie patikrų metu nustatytus pažeidimus;

12.8. saugoti visus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 5 (penkerius) metus nuo Sutarties pasirašymo datos ir prireikus šiuos dokumentus pateikti Sutarties 13 punkte nurodytoms institucijoms.

 

VI. SUTARTIES VYKDYMO KONTROLĖ

 

13. Europos audito rūmų bei Europos Komisijos įgalioti asmenys, Lietuvos Respublikos finansų ministerija ir Lietuvos respublikos žemės ūkio ministerija, Valstybės kontrolė ir Agentūra turi teisę audituoti ir kontroliuoti, kaip vykdomas projektas, taip pat turi teisę audituoti ir kontroliuoti paramos gavėjo finansinę-ūkinę veiklą, kiek ji susijusi su projektu, ir visas kitas aplinkybes, susijusias su projektu ir šia Sutartimi, ________ metų po paramos suteikimo.

14. Paramos gavėjas privalo bendradarbiauti su institucijomis bei asmenimis, nurodytais Sutarties 13 punkte, laiku teikti jiems visą pageidaujamą informaciją, leisti ir sudaryti sąlygas jiems tikrinti projekto vykdymą ir veiklą vietoje, įeiti į visas gamybines, pagalbines ir kitas patalpas, susipažinti su dokumentais, susijusiais su projekto įgyvendinimu ir apskaita.

 

VII. SUTARTIES PAKEITIMAS, NUTRAUKIMAS, GAUTOS PARAMOS GRĄŽINIMAS

 

15. Jei susidarys bet kokios aplinkybės, turinčios įtakos šiai Sutarčiai (visos priemonės „Techninė parama“ administravimo laikotarpiu – kol paramos gavėjui neišmokėti pinigai ir byla neatiduota į archyvą), sutartis privalo būti pakeista ir/ar papildyta šalių rašytiniu susitarimu. Toks susitarimas tampa neatskiriama šios sutarties dalimi.

16. Paramos gavėjas turi teisę atsisakyti sutarties ir paramos, kol paramos dar negavo.

17. Paramos teikėjas turi teisę vienašališkai nutraukti paramos sutartį ir paramos teikimą ir/arba reikalauti grąžinti visą suteiktą paramą, jeigu Paramos gavėjas:

17.1. prašydamas paramos, taip pat vykdydamas šią sutartį, nepateikė (nuslėpė) ar pateikė neteisingą informaciją, turinčią reikšmės sprendimui dėl paramos suteikimo arba turinčią reikšmės tinkamai šios sutarties vykdymo kontrolei;

17.2. vykdydamas projektą, sąmoningai pažeidė teisės aktų reikalavimus;

17.3. nukrypo nuo projekto, nustojo vykdyti projektą ar neįvykdė viso projekto;

17.4. sąmoningai neteikia informacijos ir dokumentų, numatytų šioje sutartyje;

17.5. pažeidžia įstatymuose ir šioje sutartyje nustatytą dokumentų saugojimo tvarką;

17.6. pažeidžia šia sutartimi prisiimtus įsipareigojimus.

18. Paramos teikėjas įsipareigoja nedelsdamas raštu pranešti Paramos gavėjui apie savo sprendimą nutraukti paramos teikimą ir/arba reikalauti grąžinti paramą.

19. Paramos gavėjas, gavęs rašytinį pranešimą apie šios sutarties nutraukimą arba reikalavimą grąžinti paramą (ar permokėtą paramos sumą), įsipareigoja atsakyti Paramos teikėjui ir grąžinti jam visą paramos sumą ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo šio pranešimo išsiuntimo dienos.

20. Po Paramos teikėjo pranešimo apie sprendimą nutraukti paramos mokėjimą ši sutartis laikoma nutraukta, jeigu šalys nesusitaria kitaip.

21. Jei Paramos gavėjas dėl klaidos gauna didesnę paramos sumą, nei patvirtina Paramos teikėjo, jis įsipareigoja nedelsdamas grąžinti pinigų sumą, kuri viršija patvirtintas faktines išlaidas.

22. Ši sutartis gali būti nutraukta šalių susitarimu, gavus motyvuotą vienos iš šalių prašymą.

 

VIII. TAIKYTINA TEISĖ IR GINČŲ SPRENDIMAS

 

23. Ši Sutartis vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos bei Europos Sąjungos teisės aktais. Šalių ginčai, kilę dėl jos vykdymo, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais.

 

IX. KITOS SĄLYGOS

 

24. Šalys atleidžiamos nuo atsakomybės dėl Sutarties nevykdymo pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimą Nr. 840 „Dėl atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklių patvirtinimo“.

25. Sutartis įsigalioja nuo jos Šalių pasirašymo momento ir galioja iki visiško Šalių įsipareigojimų įvykdymo.

26. Sutarties priedai laikomi neatskiriama Sutarties dalimi.

27. Sutartis sudaryta dviem egzemplioriais, po vieną kiekvienai Šaliai.

 

X. Šalių juridiniai adresai ir parašai

 

________________________________

________________________________

Blindžių g. 17, LT-08111 Vilnius

Gedimino pr. 19, LT-01103 Vilnius

Įmonės kodas 288739270

Įmonės kodas 188675190

Tel. (8 5) 252 69 99

Tel. (8 5) 239 10 01

Faksas (8 5) 252 69 45

Faksas (8 5) 239 12 12

El. paštas info@nma.lt

El. paštas zum@zum.lt

 

 

 

 

(Atstovaujančio asmens pareigų pavadinimas)

(Atstovaujančio asmens pareigų pavadinimas)

 

 

(Vardas ir pavardė)

(Vardas ir pavardė)

 

 

(Parašas)

(Parašas)

 

PASTABA. Sutartis gali būti papildoma ir tikslinama atsižvelgiant į paramos gavėjo ir paramos teikėjo specifiką.

______________