LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ANTSTOLIŲ ĮSTATYMO 21 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO XP-609

 

2005 m. spalio 28 d. Nr. 1156

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2005 m. rugsėjo 2 d. sprendimo Nr. 423 3 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Nepritarti Lietuvos Respublikos antstolių įstatymo 21 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XP-609 (toliau vadinama – Įstatymo projektas) dėl šių priežasčių:

1. Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso (Žin., 2002, Nr. 36-1340) 583 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad vykdymo proceso normų taikymo tvarką nustato Sprendimų vykdymo instrukcija. Šią instrukciją tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija. Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso 609 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad vykdymo išlaidų dydį, apmokėjimo ir atleidimo nuo jų tvarką nustato Sprendimų vykdymo instrukcija.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2002 m. birželio 4 d. nutarimo Nr. 816 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso patvirtinimo, įsigaliojimo ir įgyvendinimo įstatymą“ (Žin., 2002, Nr. 56-2259) 1.3 punktu įgaliojo Teisingumo ministeriją, suderinus su Finansų ministerija, parengti ir patvirtinti sprendimų vykdymo instrukciją. Teisingumo ministro 2002 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 432 (Žin., 2003, Nr. 3-82) buvo patvirtinta Sprendimų vykdymo instrukcija. Įstatymo projekto nuostata dėl metodikos dėl faktinių vykdymo išlaidų dydžio apskaičiavimo neatitinka Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso 583 straipsnio 1 dalies ir 609 straipsnio 2 dalies nuostatų dėl vykdymo išlaidų dydžio nustatymo Sprendimų vykdymo instrukcijoje.

2. Patvirtinta Sprendimų vykdymo instrukcija nustato vykdymo išlaidų dydžius. Pagal Sprendimų vykdymo instrukciją vykdymo išlaidos skirstomos į bylos administravimo išlaidas, vykdymo išlaidas, susijusias su atskirų vykdymo veiksmų atlikimu, ir atlyginimą antstoliui už vykdomojo dokumento (jo dalies) įvykdymą. Įstatymo projekte numatoma spręsti tik vienos iš vykdymo išlaidų dalies - atlyginimo antstoliui už sprendimų vykdymą - dydžių apskaičiavimo klausimą. Rengti teisės aktą, nustatantį vienos iš vykdymo išlaidų dalies dydžių apskaičiavimą, netikslinga. Be to, su faktinėmis sąnaudomis turėtų būti siejamos vykdymo išlaidos, susijusios su atskirų vykdymo veiksmų atlikimu.

3. Įstatymo projekto nuostata, kad antstolio atlyginimo dydis negalėtų būti didesnis už faktines vykdymo sąnaudas, panaikintų antstolių motyvaciją efektyviai vykdyti vykdomuosius dokumentus. Priėmus siūlomą Įstatymo projekto nuostatą, antstoliai galėtų tik padengti turėtas išlaidas, tačiau nebūtų sudarytos sąlygos jiems iš savo veiklos užsidirbti (gauti pajamų), būti ekonomiškai nepriklausomiems.

4. Siekiant įgyvendinti Valstybės kontrolės atlikto valstybinio audito išvadas dėl teismo antstolių reformos, šiuo metu, bendradarbiaujant su Lietuvos antstolių rūmais, atliekamas kompleksinis antstolių veiklos sąnaudų ir pajamų tyrimas. Siekiant užtikrinti optimalias antstolių pajamas, spręsti vykdymo išlaidų dydžių pakeitimo klausimą tikslinga tik atlikus šį tyrimą.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                             ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

TEISINGUMO MINISTRAS                                                                 GINTAUTAS BUŽINSKAS

_____________