LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL SUINTERESUOTŲ ASMENŲ, NESUTINKANČIŲ SU PROFESINĘ KVALIFIKACIJĄ PATVIRTINANČIŲ DOKUMENTŲ PRIPAŽINIMĄ VYKDANČIŲ KOMPETENTINGŲ INSTITUCIJŲ SPRENDIMAIS, APELIACIJŲ NAGRINĖJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO BEI APELIACINĖS KOMISIJOS SUDARYMO

 

2004 m. spalio 6 d. Nr. A1-229

Vilnius

 

Vykdydama Aukštojo mokslo diplomų, diplomų, pažymėjimų ir kitų kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų, išduotų Europos Sąjungos, Europos Ekonominės Erdvės valstybėse ar Šveicarijos Konfederacijoje, pripažinimo norint dirbti pagal reglamentuojamą profesiją ar verstis reglamentuojama profesine veikla Lietuvos Respublikoje nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 3 d. nutarimu Nr. 535 (Žin., 2004, Nr. 75-2581) 36 punktą,

1. Tvirtinu Suinteresuotų asmenų, nesutinkančių su profesinę kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų pripažinimą vykdančių kompetentingų institucijų sprendimais, apeliacijų nagrinėjimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Sudarau šios sudėties Apeliacinę komisiją suinteresuotų asmenų, nesutinkančių su profesinę kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų pripažinimą vykdančių kompetentingų institucijų sprendimais, apeliacijoms nagrinėti:

Valdas Rupšys – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sekretorius, komisijos pirmininkas;

Birutė Kindurienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Žmogiškųjų išteklių plėtros skyriaus vedėjo pavaduotoja, komisijos pirmininko pavaduotoja;

Jonas Bartlingas – Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos priežiūros išteklių valdymo skyriaus vedėjas;

Gediminas Budreika – Aplinkos ministerijos Teritorijų planavimo, urbanistikos ir architektūros departamento Urbanistikos ir architektūros skyriaus vedėjas;

Rosita Bužinskienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Personalo skyriaus vedėja;

Ieva Povilaitienė – Teisingumo ministerijos Privatinės teisės departamento vyr. specialistė;

Virginija Rinkevičienė – Švietimo ir mokslo ministerijos Mokslo ir studijų departamento Tarptautinių programų skyriaus vedėja;

Darius Tamošiūnas – Studijų kokybės vertinimo centro Informacijos skyriaus vedėjas;

Algirdas Tamulevičius – Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnybos Profesijų skyriaus vedėjas;

Rima Živatkauskaitė – Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos laikinai einanti Tarptautinių santykių ir teisės skyriaus vedėjo pareigas.

3. Skiriu Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnybos Profesijų skyriaus vyr. specialistę Audronę Dovidaitytę Apeliacinės komisijos suinteresuotų asmenų, nesutinkančių su profesinę kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų pripažinimą vykdančių kompetentingų institucijų sprendimais, apeliacijoms nagrinėti komisijos sekretore.

4. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2001 m. vasario 14 d. įsakymą Nr. 25 „Dėl Apeliacinės komisijos suinteresuotų asmenų, nesutinkančių su profesinės kvalifikacijos vertinimą ir pripažinimą vykdančių institucijų sprendimais, apeliacijoms nagrinėti sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 26-866).

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo Ministrė                           Vilija Blinkevičiūtė

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2004 m. spalio 6 d.

įsakymu Nr. A1-229

 

SUINTERESUOTŲ ASMENŲ, NESUTINKANČIŲ SU PROFESINĘ KVALIFIKACIJĄ PATVIRTINANČIŲ DOKUMENTŲ PRIPAŽINIMĄ VYKDANČIŲ KOMPETENTINGŲ INSTITUCIJŲ SPRENDIMAIS, APELIACIJŲ NAGRINĖJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Suinteresuotų asmenų, nesutinkančių su profesinę kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų pripažinimą vykdančių kompetentingų institucijų sprendimais apeliacijų nagrinėjimo tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) nustato apeliacijų dėl kompetentingų institucijų priimtų sprendimų ar jų nebuvimo, nagrinėjimo, sprendimų priėmimo ir jų apskundimo tvarką.

2. Suinteresuotų asmenų, nesutinkančių su profesinę kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų pripažinimą vykdančių kompetentingų institucijų sprendimais apeliacijoms dėl kompetentingų institucijų priimtų sprendimų ar jų nebuvimo nagrinėti sudaroma Apeliacinė komisija (toliau – Komisija). Sprendimą dėl apeliacijos patenkinimo arba nepatenkinimo, remdamasis Komisijos išvada, priima socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valstybės sekretorius.

3. Komisiją sudaro ir jos pirmininką skiria socialinės apsaugos ir darbo ministras. Komisija sudaroma iš Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, kompetentingų bei suinteresuotų institucijų atstovų.

4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 3 d. nutarimu Nr. 535 (Žin., 2004, Nr. 75-2581), kitais teisės aktais bei šiuo tvarkos aprašu.

5. Komisiją ūkiškai ir techniškai aptarnauja Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

 

II. KOMISIJOS FUNKCIJOS IR TEISĖS

 

6. Komisija:

6.1. nagrinėja užregistruotas apeliacijas, prireikus pasikvietusi atitinkamų sričių specialistus (ekspertus);

6.2. priima išvadas dėl apeliacijose išdėstytų reikalavimų;

6.3. teikia suinteresuotoms šalims informaciją apie priimtus sprendimus.

7. Komisija, vykdydama savo funkcijas, turi teisę:

7.1. kreiptis į kompetentingas institucijas ir nustatyta tvarka gauti iš jų reikiamą informaciją, reikalingą išvadai parengti;

7.2. pasitelkti atitinkamų sričių specialistus (ekspertus);

7.3. sujungti tapačias apeliacijas ir nagrinėti jas kaip vieną.

 

III. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8. Pagrindinė Komisijos veiklos forma yra posėdžiai, kurie rengiami pagal poreikį – atsižvelgiant į pateiktas apeliacijas ir jų nagrinėjimo terminus.

9. Komisijos posėdžiui vadovauja Komisijos pirmininkas, o jeigu Komisijos pirmininko nėra – pavaduotojas.

10. Komisijos pirmininkas:

10.1. vadovauja Komisijos darbui ir atsako už jai pavestų funkcijų atlikimą;

10.2. prireikus duoda kitiems Komisijos nariams raštiškus pavedimus atlikti išsamesnį svarstomų klausimų tyrimą, parengti jų įvertinimą, pranešimą Komisijos posėdžiui;

10.3. pasirašo Komisijos posėdžių protokolus, kitus dokumentus, susijusius su Komisijos veikla.

11. Komisijos sekretorius, kurį skiria socialinės apsaugos ir darbo ministras:

11.1. rengia Komisijos posėdžių medžiagą (darbotvarkes, protokolų projektus, kitą medžiagą);

11.2. apie Komisijos posėdžio laiką ir vietą praneša raštu apeliaciją pateikusiam asmeniui jo nurodytu adresu, taip pat institucijoms, kurių sprendimai skundžiami;

11.3. suderinęs su Komisijos pirmininku, šaukia Komisijos posėdžius ir juos protokoluoja;

11.4. informuoja raštu apie priimtą sprendimą pareiškėją ir instituciją, kurios sprendimas skundžiamas;

11.5. tvarko kitą raštvedybą, susijusią su Komisijos posėdžių organizavimu.

12. Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys.

13. Komisijos posėdžio darbotvarkės projektas pateikiamas Komisijos nariams ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Komisijos posėdžio dienos. Kartu jiems pateikiamos gautos apeliacijos bei su jomis susijusi medžiaga.

14. Komisijos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių. Komisijos išvados priimamos atviru balsavimu, paprastai posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Kiekvienas Komisijos narys turi po vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko, o jeigu Komisijos pirmininko nėra – pavaduotojo balsas.

15. Komisijos narys, negalintis dalyvauti posėdyje, ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki šaukiamo posėdžio turi apie tai pranešti Komisijos sekretoriui.

16. Komisijos narys negali balsuoti svarstomu klausimu, jeigu jis yra asmeniškai suinteresuotas Komisijos išvados rezultatu. Paaiškėjus tokioms aplinkybėms, jis privalo apie tai informuoti posėdžio dalyvius ir nusišalinti nuo klausimo svarstymo.

 

IV. APELIACIJŲ NAGRINĖJIMO IR SPRENDIMO PRIĖMIMO TVARKA

 

17. Pareiškėjas apeliaciją pateikia raštu Profesinės kvalifikacijos pripažinimo koordinatoriui (toliau – koordinatorius) (adresu: Vivulskio g. 5, Vilnius, LT-03610). Apeliacija turi būti parašyta aiškiai ir pareiškėjo pasirašyta.

18. Koordinatorius, užregistravęs pateiktą apeliaciją, per 3 darbo dienas turi ją pateikti Komisijos sekretoriui.

19. Komisija gali pareikalauti iš pareiškėjo pateikti papildomų dokumentų. Laikas, per kurį pareiškėjas įpareigotas pateikti papildomus dokumentus Komisijai, į apeliacijos nagrinėjimo laiką neįskaitomas.

20. Pareiškėjo bei institucijos, kurios sprendimas skundžiamas, atstovo neatvykimas į Komisijos posėdį, jeigu jiems apie posėdį buvo tinkamai pranešta, nėra kliūtis nagrinėti apeliaciją ir priimti išvadą.

21. Komisija, išnagrinėjusi apeliaciją, priima vieną iš šių išvadų:

21.1. patenkinti apeliaciją ir įpareigoti kompetentingą instituciją, vykdančią profesinę kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų pripažinimą, pripažinti profesinę kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus.

21.2. nepatenkinti apeliacijos.

22. Komisijos išvada įforminama posėdžio protokolu, kurį pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius. Posėdžio protokolas pateikiamas koordinatoriui.

23. Koordinatorius, remdamasis Komisijos išvada, parengia ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkio dėl apeliacijos patenkinimo arba nepatenkinimo projektą.

24. Sprendimas dėl apeliacijos patenkinimo arba nepatenkinimo turi būti priimamas per 30 dienų nuo apeliacijos gavimo dienos.

25. Pareiškėjas, nesutinkantis su ministerijos valstybės sekretoriaus sprendimu ar jo nebuvimu, per mėnesį nuo jo gavimo gali jį apskųsti Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Komisijos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga ir kiti dokumentai) saugomi Socialinės apsaugos ir darbo ministerijoje Lietuvos Respublikos archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389) nustatyta tvarka.

______________