LIETUVOS RESPUBLIKOS VALDYMO REFORMŲ IR SAVIVALDYBIŲ REIKALŲ MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL NACIONALINIO AKREDITACIJOS BIURO IR APELIACINĖS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

1999 m. gegužės 21 d. Nr. 42

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 221 „Dėl įgaliojimų suteikimo pagal Lietuvos Respublikos atitikties įvertinimo įstatymą“ (Žin., 1999, Nr. 22-624),

ĮSAKAU:

1. Patvirtinti:

1.1. Nacionalinio akreditacijos biuro prie Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos nuostatus (1 priedas).

1.2. Apeliacinės komisijos nuostatus (2 priedas).

2. Nustatyti, kad Apeliacinės komisijos nuostatus rengia Nacionalinis akreditacijos biuras ir, suderinęs su suinteresuotomis institucijomis, teikia juos tvirtinti valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministrui.

3. Pripažinti netekusiu galios valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministro 1997 metų gruodžio 30 d. įsakymo Nr. 105 „Dėl nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1997, Nr. 16-396) 3 punktą.

 

 

 

L. E. VALDYMO REFORMŲ

IR SAVIVALDYBIŲ REIKALŲ MINISTRO PAREIGAS                        KĘSTUTIS SKREBYS


PATVIRTINTA

l. e. valdymo reformų ir

savivaldybių reikalų ministro pareigas

1999 05 21 įsakymu Nr. 42

1 priedas

 

NACIONALINIO AKREDITACIJOS BIURO PRIE VALDYMO REFORMŲ IR SAVIVALDYBIŲ REIKALŲ MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nacionalinis akreditacijos biuras prie Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos (toliau vadinamas – Nacionalinis akreditacijos biuras) yra Lietuvos Respublikos vykdomosios valdžios institucija, pagal savo kompetenciją dalyvaujanti įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės politiką atitikties įvertinimo srityje bei vykdanti kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės numatytas funkcijas.

2. Nacionalinis akreditacijos biuras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais ir Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerijos nuostatais, ministro įsakymais, kitais dokumentais ir šiais nuostatais.

3. Nacionalinio akreditacijos biuro steigėjo funkcijas vykdo Lietuvos Respublikos valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija.

4. Nacionalinis akreditacijos biuras yra juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu: Nacionalinis akreditacijos biuras.

5. Nacionalinis akreditacijos biuras yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto.

 

II. NACIONALINIO AKREDITACIJOS BIURO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Svarbiausieji Nacionalinio akreditacijos biuro uždaviniai yra:

6.1. plėtoti ir tobulinti akreditacijos sistemą;

6.2. dalyvauti pagal savo kompetenciją atitikties įvertinimo veikloje.

7. Nacionalinis akreditacijos biuras, spręsdamas jam pavestus uždavinius, vykdo šias funkcijas:

7.1. rengia atitikties įvertinimo sistemos dokumentų projektus ir derina juos su suinteresuotomis institucijomis;

7.2. akredituoja gaminių ir paslaugų, kokybės sistemų ir darbuotojų sertifikacijos įstaigas (toliau vadinama – sertifikacijos įstaiga), bandymų ir kalibravimo laboratorijas bei kontrolės įstaigas, išduoda akreditavimo pažymėjimus ir teikia informaciją apie jas;

7.3. prižiūri akredituotų sertifikacijos ir kontrolės įstaigų ir bandymų bei kalibravimo laboratorijų veiklą;

7.4. anuliuoja akreditavimo pažymėjimus arba sustabdo jų galiojimą atitikties įvertinimo sistemos dokumentų nustatyta tvarka, jeigu akredituotoji sertifikacijos ir kontrolės įstaiga ar bandymų ir kalibravimo laboratorija nesilaiko nustatytų akreditavimo reikalavimų ir laiku nepašalina nurodytų trūkumų;

7.5. įvertina siūlomas paskelbti (notifikuoti) atsakingomis už atitikties įvertinimą bandymų laboratorijas, sertifikacijos ir kontrolės įstaigas;

7.6. siekia, kad akreditavimo rezultatai ir akredituotų sertifikacijos ir kontrolės įstaigų bei bandymų ir kalibravimo laboratorijų veikla būtų pripažįstama tarptautiniu lygiu;

7.7. rengia akreditavimo įkainius ir, suderinęs su Valstybine konkurencijos ir vartotojų teisės tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, juos tvirtina;

7.8. organizuoja akredituotų bandymų ir kalibravimo laboratorijų veiklos kokybės tikrinimo rengimą ir jų vykdymą;

7.9. registruoja akredituotas sertifikacijos ir kontrolės įstaigas bei bandymų ir kalibravimo laboratorijas ir skelbia informaciją apie jas;

7.10. dalyvauja derinant Lietuvos Respublikos teisės aktus su Europos Sąjungos teisės aktais ir įgyvendinant juos pagal Nacionalinio akreditacijos biuro kompetenciją;

7.11. dalyvauja ir organizuoja atitikties įvertinimo specialistų rengimą ir jų kvalifikacijos kėlimą;

7.12. nustatyta tvarka teikia įmonėms, įstaigoms ir organizacijoms informaciją apie atitikties įvertinimo sistemos dokumentus bei kitas paslaugas;

7.13. informuoja visuomenę apie biuro veiklą jo kompetencijai priskirtais klausimais;

7.14. dalyvauja rengiant pagal savo kompetenciją bendradarbiavimo su užsienio valstybėmis atitikties įvertinimo rezultatų pripažinimo srityse sutartis bei kitus su tuo susijusius dokumentus;

7.15. pagal savo kompetenciją palaiko ryšius su atitinkamomis užsienio valstybių institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis;

7.16. atstovauja pagal savo kompetenciją Lietuvos Respublikos interesams atitikties įvertinimo sistemos klausimais tarptautinėse organizacijose ir užsienio valstybėse;

7.17. pagal savo kompetenciją propaguoja atitikties įvertinimo klausimus ir vykdo kitas įstatymais bei teisės aktais nustatytas funkcijas.

 

III. NACIONALINIO AKREDITACIJOS BIURO TEISĖS

 

8. Nacionalinis akreditacijos biuras, vykdydamas jam pavestus uždavinius, turi teisę:

8.1. rengti ir tvirtinti pagal savo kompetenciją privalomus vykdyti kitoms Lietuvos Respublikos Vyriausybės institucijoms ir ūkio subjektams dokumentus, nustatyta tvarka juos suderinus;

8.2. gauti iš Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir vietos savivaldos institucijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų statistinius duomenis, dokumentus, informaciją apie atliekamus atitikties įvertinimo darbus bei kitą informaciją, reikalingą Nacionaliniam akreditacijos biurui pavestiems uždaviniams atlikti;

8.3. organizuoti seminarus, dalyvauti šiuose renginiuose, rūpintis biuro specialistų tobulinimusi įvairiuose kursuose ir stažuotėse;

8.4. sudaryti iš ministerijų, kitų Vyriausybės įstaigų, mokslo ir mokymo įstaigų bei organizacijų atstovų ir specialistų (suderinus tai su jų vadovais) darbo grupes biuro kompetencijos klausimams nagrinėti;

8.5. Nacionalinis akreditacijos biuras gali turėti ir kitas teises, kurias suteikia jam Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai.

 

IV. NACIONALINIO AKREDITACIJOS BIURO DARBO ORGANIZAVIMAS

 

9. Nacionaliniam akreditacijos biurui vadovauja viršininkas, kurį skiria į pareigas ir atleidžia iš pareigų valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministras.

10. Nacionalinio akreditacijos biuro struktūrą ir etatų sąrašą tvirtina valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministras.

11. Nacionalinio akreditacijos biuro viršininkas turi pavaduotoją, kurį jis skiria į pareigas ir atleidžia iš pareigų, suderinęs su Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministerija. Viršininką pavaduoja viršininko pavaduotojas ar kitas viršininko įgaliotas darbuotojas.

12. Nacionalinio akreditacijos biuro viršininkas:

12.1. vadovauja Nacionaliniam akreditacijos biurui, organizuoja jo darbą ir atsako už jo veiklą, priima sprendimus akredituoti gaminių ir paslaugų, kokybės sistemų ir darbuotojų sertifikacijos įstaigas, bandymų ir kalibravimo laboratorijas bei kontrolės įstaigas, anuliuoti akreditavimo pažymėjimus arba sustabdyti jų galiojimą, taip pat kitais Nacionalinio akreditacijos biuro klausimais;

12.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia per Valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministeriją Lietuvos Respublikos Vyriausybei įstatymų ir kitų teisės aktų projektus;

12.3. užtikrina, kad būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Seimo priimtų teisės aktų, būtų vykdomi Lietuvos Respublikos Prezidento dekretai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Ministro Pirmininko potvarkiai, valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministro įsakymai ir kiti teisės aktai;

12.4. leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie yra vykdomi. Prireikus kartu su kitų Lietuvos Respublikos Vyriausybės institucijų vadovais leidžia bendrus įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus, nustatyta tvarka juos suderinus;

12.5. siūlo tvirtinimui Nacionalinio akreditacijos biuro struktūrą ir etatų sąrašą, neviršydamas nustatyto metinio darbo užmokesčio fondo;

12.6. tvirtina Nacionalinio akreditacijos biuro darbuotojų pareigines instrukcijas ir struktūrinių padalinių nuostatus;

12.7. nustato viršininko pavaduotojo, struktūrinių padalinių vadovų ir darbuotojų kompetenciją;

12.8. vykdo kitus Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko, valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministro suteiktus įgaliojimus.

13. Strateginiams akreditacijos sistemos klausimams svarstyti sudaroma Akreditacijos taryba, kurios personalinę sudėtį ir nuostatus tvirtina valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministras.

______________


PATVIRTINTA

l. e. valdymo reformų ir

savivaldybių reikalų ministro pareigas

1999 05 21 įsakymu Nr. 42

2 priedas

 

APELIACINĖS KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Atitikties įvertinimo apeliacinė komisija (toliau – komisija) nagrinėja skundus dėl Nacionalinio akreditacijos biuro ir jo akredituotų atitikties įvertinimo įstaigų (toliau – įstaiga) sprendimų ir veiksmų.

2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos atitikties įvertinimo įstatymu, Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais, taip pat šiais nuostatais ir komisijos patvirtintomis skundų nagrinėjimo taisyklėmis.

 

II. KOMISIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

3. Svarbiausias uždavinys – nagrinėti skundus dėl Nacionalinio akreditacijos biuro ir jo akredituotų įstaigų sprendimų ir veiksmų.

4. Įgyvendindama savo uždavinius, komisija:

4.1. priima skundus dėl Nacionalinio akreditacijos biuro ir jo akredituotų įstaigų sprendimų ir veiksmų;

4.2. nagrinėja užregistruotus skundus, reikalui esant pasikvietusi atitinkamų sričių specialistus bei suinteresuotų šalių atstovus;

4.3. teikia suinteresuotoms šalims informaciją apie priimtus sprendimus.

 

III. KOMISIJOS TEISĖS IR ATSAKOMYBĖ

 

5. Komisija turi teisę:

5.1. gauti visą informaciją, reikalingą skundams nagrinėti;

5.2. esant reikalui, kviesti ir išklausyti ginče dalyvaujančių šalių atstovus;

5.3. kviesti įvairių sričių specialistus skundui nagrinėti;

5.4. priimti sprendimus dėl nagrinėjamų skundų.

6. Komisijos nariai atsako už priimtus sprendimus ir konfidencialios informacijos išsaugojimą pagal įstatymus.

 

IV. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

7. Komisiją sudaro Akreditacijos taryba iš 3 asmenų, atstovaujančių Ūkio ministerijai, Pramonininkų konfederacijai ir Lietuvos vartotojų asociacijai.

8. Komisijos nuostatus tvirtina valdymo reformų ir savivaldybių reikalų ministras.

9. Komisijos nariai rašytinai pasižada neskelbti konfidencialios informacijos, gautos vykdant komisijos narių pareigas.

10. Komisijos pirmininką renka komisijos nariai balsų dauguma.

11. Komisijos posėdžiai rengiami esant reikalui.

12. Komisijos posėdžius organizuoja ir jiems vadovauja komisijos pirmininkas.

13. Komisijai paduoti skundai turi būti išnagrinėti ir sprendimai dėl jų priimti ne vėliau kaip per 14 dienų nuo jų gavimo.

14. Apie komisijos posėdžio laiką ir vietą pranešama skundo pareiškėjui, taip pat įstaigoms, dėl kurių priimtų sprendimų ar veiksmų skundžiamasi. Gavusios pranešimus įstaigos arba jų atstovai turi teisę susipažinti su skundais ir kitais dokumentais iki komisijos posėdžio.

15. Atstovų neatvykimas į komisijos posėdį, jeigu jiems apie posėdį buvo pranešta, nėra kliūtis nagrinėti skundą ir priimti sprendimą.

16. Komisijos sprendimai priimami bendru sutarimu. Sprendimai teisėti, kai už juos balsuoja ne mažiau kaip 2/3 komisijos narių. Sprendimas turi būti priimtas tą pačią dieną, o kai skundas sudėtingas – ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po posėdžio.

17. Komisija teikia informaciją apie gautus skundus ir priimtus sprendimus Akreditacijos tarybai ne rečiau kas pusmetį.

18. Komisijos nariai dirba visuomeniniais pagrindais, o komisiją techniškai aptarnauja Nacionalinis akreditacijos biuras.

19. Komisijos narių kadencijos trukmė neribojama.

______________