Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS KULTŪROS POLITIKOS KAITOS GAIRIŲ ĮGYVENDINIMO 2012–2014 metų TARPINSTITUCINIO VEIKLOS PLANO PATVIRTINIMO
2011 m. spalio 27 d. Nr. 1269
Vilnius
Siekdama įgyvendinti Lietuvos Respublikos Seimo 2010 m. birželio 30 d. nutarimo Nr. XI-977 „Dėl Lietuvos kultūros politikos kaitos gairių patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 80-4152) 2 straipsnį, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Patvirtinti Lietuvos kultūros politikos kaitos gairių įgyvendinimo 2012–2014 metų tarpinstitucinį veiklos planą (pridedama).
2. Pasiūlyti savivaldybėms dalyvauti įgyvendinant šiuo nutarimu patvirtintą Lietuvos kultūros politikos kaitos gairių įgyvendinimo 2012–2014 metų tarpinstitucinį veiklos planą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2011 m. spalio 27 d. nutarimu Nr. 1269
LIETUVOS KULTŪROS POLITIKOS KAITOS GAIRIŲ ĮGYVENDINIMO
2012–2014 METŲ TARPINSTITUCINIS VEIKLOS PLANAS
I. Bendrosios nuostatos
1. Lietuvos kultūros politikos kaitos gairių įgyvendinimo 2012–2014 metų tarpinstitucinis veiklos planas (toliau – tarpinstitucinis veiklos planas) įgyvendina Lietuvos kultūros politikos kaitos gaires, patvirtintas Lietuvos Respublikos Seimo 2010 m. birželio 30 d. nutarimu Nr. XI-977 „Dėl Lietuvos kultūros politikos kaitos gairių patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 80-4152).
2. Tarpinstitucinis veiklos planas parengtas siekiant kryptingos kultūros politikos, atsižvelgiant į tai, kad kultūros padėtis Lietuvoje reikalauja kritinio požiūrio, dėmesio ir teigiamų pokyčių, taip pat į būtinybę išsaugoti visuomenės kultūrinį tapatumą ir suteikti kultūrai prioritetinės valstybės remiamos srities statusą, integruojant kūrybinio šalies potencialo puoselėjimą į valstybės raidos prioritetus.
3. Tarpinstitucinis veiklos planas apima šias pagrindines veiklos sritis:
4. Tikimasi, kad, įgyvendinus tarpinstituciniame veiklos plane numatytas priemones, bus atlikti neatidėliotini darbai siekiant reformuoti kultūros politiką, sudaryti palankesnes sąlygas kultūros ir meno kūrėjams, atsižvelgti į besikeičiančius visuomenės poreikius ir stiprinti kultūros poveikį.
II. Tarpinstitucinio veiklos plano tikslai, uždaviniai, priemonės, asignavimai IR ĮGYVENDINANČIOS INSTITUCIJOS
(tūkst. litų)
Eil. Nr. |
Tikslas, uždavinys, priemonė |
2012 metų asignavimai |
2013 metų asignavimai |
2014 metų asignavimai |
Įgyvendinanti institucija |
|||||||||
iš viso |
iš jų |
iš viso |
iš jų |
iš viso |
iš jų |
|||||||||
išlaidoms |
turtui įsigyti |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
išlaidoms |
turtui įsigyti |
|||||||||
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
iš viso |
iš jų darbo užmokesčiui |
|||||||||
1. |
Tikslas – įtvirtinti kultūrą kaip strateginę valstybės raidos kryptį, teikiant prioritetą kultūros politikai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. |
Uždavinys – kultūros politiką susieti su kitomis valstybės politikos sritimis, kultūrą laikyti strategine valstybės raidos kryptimi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1.1. |
Priemonė – valstybės strateginiuose dokumentuose įtvirtinti kultūrą kaip kūrybiškumo katalizatorių ir visuomenės bei valstybės pažangos garantą |
27 |
27 |
21 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
1.1.2. |
Priemonė – kartu su Sveikatos apsaugos ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija nustatyti ir įgyvendinti projektus, sudarančius palankias sąlygas stiprinti meno poveikį sveikatos apsaugos ir socialinės apsaugos srityse siekiant pagerinti žmonių gyvenimo kokybę |
13 |
13 |
10 |
0 |
500 |
500 |
0 |
0 |
800 |
800 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
1.1.3. |
Priemonė – atsižvelgti į Kultūros ministerijos pateiktus 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo kultūros srities prioritetus (ir priemones) rengiant 2014–2020 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strateginių dokumentų projektus |
2,4 |
2,4 |
1,8 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Finansų ministerija |
2. |
Tikslas – reformuoti ir demokratizuoti kultūros valdymą |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
Uždavinys – atskirti kultūros politikos formavimą ir įgyvendinimą, užtikrinti efektyvų jos administravimą |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1.1. |
Priemonė – įsteigti Lietuvos menų tarybą ir finansuoti jos veiklą |
940 |
940 |
720 |
0 |
940 |
940 |
720 |
0 |
940 |
940 |
720 |
0 |
Kultūros ministerija |
2.1.2. |
Priemonė – kartu su Finansų ministerija sukurti ir taikyti nevyriausybinių kultūros organizacijų ilgalaikio finansavimo modelį |
13 |
13 |
10 |
0 |
500 |
500 |
0 |
0 |
1 000 |
1 000 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
2.1.3. |
Priemonė – sukurti kultūros ir meno institucijų veiklos kokybės vertinimo sistemą, susiejančią institucijos finansavimą su vertinimo rezultatais |
0 |
0 |
0 |
0 |
50 |
50 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
2.1.4. |
Priemonė – įvertinus nacionalinių kultūros ir meno institucijų infrastruktūrą, būtiną aukščiausio lygmens kultūros ir meno paslaugoms teikti, parengti rekomendacijas dėl investicijų planavimo |
27 |
27 |
21 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
2.1.5. |
Priemonė – peržiūrėti ir atnaujinti kultūros statistinių rodiklių sistemą, atsižvelgiant į vartotojų poreikius ir Europos Sąjungos kultūros statistikos suderinimą |
14 |
14 |
10 |
0 |
18 |
18 |
14 |
0 |
18 |
18 |
14 |
0 |
Kultūros ministerija |
12 |
12 |
9 |
0 |
12 |
12 |
9 |
0 |
12 |
12 |
9 |
0 |
Lietuvos statistikos departamentas |
||
2.1.6. |
Priemonė – atlikti tyrimus šiose srityse: kultūros prieinamumo pagal socialinius, ekonominius, gyvenamosios vietos ir kitus rodiklius; kultūrinės edukacijos būklės; jaunųjų menininkų kūrybinės ir socialinės padėties |
0 |
0 |
0 |
0 |
100 |
100 |
0 |
0 |
50 |
50 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
2.1.7. |
Priemonė – pertvarkyti valstybės paramos kultūriniams ir šviečiamiesiems projektams visuomenės informavimo priemonėse administravimą, siekiant jo efektyvumo ir skaidrumo |
23 |
23 |
17 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
3. |
Tikslas – užtikrinti autorių teisių ir gretutinių teisių aukšto lygio apsaugą, skatinti kūrybinių industrijų plėtrą |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. |
Uždavinys – atsižvelgiant į socialinius ir ekonominius pokyčius, plėsti ir tobulinti autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugą |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1.1. |
Priemonė – parengti teisės aktų, reglamentuojančių nenustatytų autorių teisių kūrinių apsaugą ir teisėtą jų naudojimą, teisių suteikimą atgaminant ir platinant kūrinius žmonėms, turintiems skaitymo negalią, bei tobulinančių audiovizualinių kūrinių autorių ir atlikėjų teisių reglamentavimą ir įgyvendinimą, projektus |
13 |
13 |
10 |
0 |
400 |
400 |
0 |
0 |
400 |
400 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
3.1.2. |
Priemonė – skirti dalinį finansavimą antipiratinių akcijų projektams, skatinantiems teisėtą autorių teisių ir gretutinių teisių naudojimą informacinėje visuomenėje |
30 |
30 |
0 |
0 |
50 |
50 |
0 |
0 |
100 |
100 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
3.1.3. |
Priemonė – skatinti taikyti autorių teisių ir gretutinių teisių skaitmeninio teisių valdymo (licencijavimo) modelius, taip sudarant sąlygas nacionalinio turinio sklaidai |
18 |
18 |
14 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
3.1.4. |
Priemonė – teisinėmis priemonėmis sudaryti palankias sąlygas švietimo įstaigoms (įskaitant neformaliojo švietimo mokyklas) naudotis kultūriniais produktais, nepažeidžiant autorių interesų |
18 |
18 |
14 |
0 |
18 |
18 |
14 |
0 |
18 |
18 |
14 |
0 |
Kultūros ministerija |
3.2. |
Uždavinys – sudaryti tinkamas sąlygas profesionaliojo meno kūrybai ir Lietuvos kūrybinių industrijų plėtrai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2.1. |
Priemonė – nustatyti Lietuvos kino industrijos plėtros modelį, valstybės politikos kino srityje įgyvendinimo funkciją perduoti naujai steigiamai Kino įstaigai ir finansuoti jos veiklą |
500 |
500 |
330 |
0 |
500 |
500 |
330 |
0 |
500 |
500 |
330 |
0 |
Kultūros ministerija |
3.2.2. |
Priemonė – kartu su Finansų ministerija ir Ūkio ministerija parengti teisės aktus, kurie nustato mokesčių lengvatas, sudarančias sąlygas vystytis Lietuvos kino industrijai |
18 |
18 |
14 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
3.2.3. |
Priemonė – parengti teisės aktų pakeitimus, įteisinančius galimybes teatruose ir koncertinėse įstaigose sudaryti terminuotas darbo sutartis su kūrybiniais darbuotojais, kai darbas yra nuolatinio pobūdžio |
27 |
27 |
21 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
3.2.4. |
Priemonė – dalyvauti plėtojant Baltijos, Šiaurės Europos valstybių ir kitų šalių kūrybinių industrijų tinklus ir pristatyti Lietuvos kūrybines industrijas |
800 |
800 |
0 |
0 |
800 |
800 |
0 |
0 |
800 |
800 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
3.2.5. |
Priemonė – užtikrinti architektūriniu, urbanistiniu, valstybiniu ar visuomenės (viešojo) intereso požiūriu reikšmingų objektų architektūros kokybę – numatyti teisės aktuose nuostatą, kad projektuojant architektūriniu, urbanistiniu, valstybiniu ar visuomenės (viešojo) intereso požiūriu reikšmingus objektus turi būti rengiami atviri geriausios architektūrinės urbanistinės idėjos atrankos konkursai |
13 |
13 |
10 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Aplinkos ministerija |
4. |
Tikslas – ugdyti kultūrines žmogaus kompetencijas ir kūrybingumą visą jo gyvenimą |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1. |
Uždavinys – sudaryti geros kokybės kultūrinio ugdymo sąlygas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1.1. |
Priemonė – vykdyti edukacijos specialistų kultūros srityje rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo programas |
50 |
50 |
0 |
0 |
300 |
300 |
0 |
0 |
500 |
500 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
4.1.2. |
Priemonė – parengti ir įgyvendinti skaitmeninio raštingumo ugdymo priemones |
0 |
0 |
0 |
0 |
120 |
120 |
0 |
0 |
120 |
120 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
4.1.3. |
Priemonė – pritaikyti muziejų ekspozicijas ir parodas vaikams ir jaunimui |
0 |
0 |
0 |
0 |
300 |
300 |
0 |
0 |
400 |
400 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
4.1.4. |
Priemonė – įgyvendinti pilietinio, tautinio ir lituanistinio ugdymo projektus |
900 |
900 |
0 |
0 |
900 |
900 |
0 |
0 |
900 |
900 |
0 |
0 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
500 |
500 |
0 |
0 |
500 |
500 |
0 |
0 |
500 |
500 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
||
4.1.5. |
Priemonė – vykdyti etninio, ikimokyklinio ir kitus neformaliojo švietimo projektus |
12 300 |
12 300 |
0 |
0 |
5 000 |
5 000 |
0 |
0 |
5 000 |
5 000 |
0 |
0 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
4.1.6. |
Priemonė – kurti ir įgyvendinti kultūros įstaigose neformaliojo švietimo programas, siekiant mažinti socialinius ir ekonominius skirtumus |
0 |
0 |
0 |
0 |
300 |
300 |
0 |
0 |
400 |
400 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
4.2. |
Uždavinys – puoselėti vaikų ir jaunimo kultūrą |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.2.1. |
Priemonė – iš dalies finansuoti jaunųjų menininkų profesinių įgūdžių tobulinimą Lietuvoje ir užsienyje, jaunųjų menininkų kūrybos projektus |
585 |
585 |
0 |
0 |
535 |
535 |
0 |
0 |
735 |
735 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
4.2.2. |
Priemonė – iš dalies finansuoti vaikams ir jaunimui skirtus kultūros bei kultūrinės edukacijos projektus |
300 |
300 |
0 |
0 |
300 |
300 |
0 |
0 |
300 |
300 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
4.2.3. |
Priemonė – skirti jauniesiems menininkams premijas už geriausius meno kūrinius |
15 |
15 |
0 |
0 |
15 |
15 |
0 |
0 |
15 |
15 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
5. |
Tikslas – formuoti bendrą integralios paveldo apsaugos politiką ir tobulinti jos įgyvendinimą |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1. |
Uždavinys – tobulinti kultūros paveldo pažinimą, administravimą ir sklaidą |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1.1. |
Priemonė – parengti valstybinės reikšmės istorijos, archeologijos ir kultūros objektų apskaitos dokumentaciją, siekiant išsaugoti jų vertingąsias savybes |
32 |
32 |
0 |
0 |
160 |
160 |
0 |
0 |
160 |
160 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
5.1.2. |
Priemonė – tobulinti nekilnojamojo kultūros paveldo apskaitos procesą, siekiant skaidrumo ir efektyvumo |
32 |
32 |
24 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
5.1.3. |
Priemonė – užtikrinti visuomenei galimybę pažinti ir saugoti kultūros paveldą |
434 |
434 |
0 |
0 |
434 |
434 |
0 |
0 |
434 |
434 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
5.1.4. |
Priemonė – nustatyti ir įvertinti administracinių paslaugų, teikiamų kultūros paveldo srityje, administracinę naštą |
32 |
32 |
24 |
0 |
32 |
32 |
24 |
0 |
32 |
32 |
24 |
0 |
Kultūros ministerija |
5.1.5. |
Priemonė – perkelti į elektroninę erdvę viešąsias ir administracines paslaugas, teikiamas kultūros paveldo srityje |
200* |
200* |
0 |
0 |
350* |
350* |
0 |
0 |
450* |
450* |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
6. |
Tikslas – didinti kultūros prieinamumą visoje Lietuvoje |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.1. |
Uždavinys – gerinti kultūrinės aplinkos ir paslaugų kokybę |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.1.1. |
Priemonė – parengti ir įgyvendinti valstybės saugyklose esančių kilnojamųjų kultūros vertybių restauravimo ir prevencinio konservavimo veiklos planą |
13 |
13 |
10 |
0 |
300 |
300 |
0 |
0 |
300 |
300 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
6.1.2. |
Priemonė – numatyti skaitymo skatinimo visuomenėje priemones ir jas įgyvendinti |
4 300 |
4 300 |
0 |
0 |
8 000 |
8 000 |
0 |
0 |
9 000 |
9 000 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
6.1.3. |
Priemonė – sukurti šiuolaikinių kūrinių fiksavimo ir informacijos sklaidos sistemą |
13 |
13 |
10 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
6.1.4. |
Priemonė – sudaryti palankesnes sąlygas pristatyti reikšmingus užsienio valstybių muziejinius objektus Lietuvoje |
9 |
9 |
7 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
7. |
Tikslas – plėsti Lietuvos kultūrinę erdvę, kryptingai siekiant ilgalaikių tikslų, skleisti Lietuvos kultūrą užsienyje |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.1. |
Uždavinys – užtikrinti lietuvių kalbos gyvybingumą ir rūpintis Lietuvos kultūros paveldu užsienyje |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.1.1. |
Priemonė – identifikuoti iš Lietuvos išvežtus ir kitus su Lietuva susijusius archyvinius dokumentus ir atlikti jų paiešką |
5 |
5 |
0 |
0 |
5 |
5 |
0 |
0 |
5 |
5 |
0 |
0 |
Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba |
7.1.2. |
Priemonė – Kultūros ministerijos informacinėje sistemoje kaupti duomenis apie užsienyje esančias Lietuvai reikšmingas kultūros vertybes |
32 |
32 |
24 |
0 |
32 |
32 |
24 |
0 |
32 |
32 |
24 |
0 |
Kultūros ministerija |
7.1.3. |
Priemonė – sudaryti ir tikslinti Lietuvai reikšmingo kultūros paveldo, esančio užsienyje, sąrašus |
10 |
10 |
0 |
0 |
10 |
10 |
0 |
0 |
10 |
10 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
7.1.4. |
Priemonė – iš dalies finansuoti vykdomų Lietuvai reikšmingo kultūros paveldo, esančio užsienyje, paieškos, identifikavimo, priežiūros ir sugrąžinimo į Lietuvą projektų įgyvendinimą |
15 |
15 |
0 |
0 |
15 |
15 |
0 |
0 |
15 |
15 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
7.1.5. |
Priemonė – vykdyti Lietuvai reikšmingo kultūros paveldo globos, apsaugos ir įamžinimo projektus |
150 |
150 |
0 |
0 |
200 |
200 |
0 |
0 |
200 |
200 |
0 |
0 |
Užsienio reikalų ministerija |
7.2. |
Uždavinys – sudaryti sąlygas suaktyvinti ilgalaikę Lietuvos kultūros sklaidą užsienyje ir tarptautinį menininkų ir kultūros institucijų bendradarbiavimą |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.2.1. |
Priemonė – užtikrinti kokybišką ir veiksmingą Lietuvos kultūros sklaidą užsienyje |
1 200 |
1 200 |
0 |
0 |
2 000 |
2 000 |
0 |
0 |
3 000 |
3 000 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
7.2.2. |
Priemonė – parengti Lietuvos kultūros institucijų projektų, dalyvaujančių Europos Sąjungos programose, bendrojo finansavimo tvarką ir remti šiuos projektus |
13 |
13 |
10 |
0 |
700 |
700 |
0 |
0 |
900 |
900 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
7.2.3. |
Priemonė – remti specialiąją paramos programą „Menininkų ir kitų kultūros specialistų / ekspertų mobilumo skatinimas“, skirtą paskatinti organizacijas dalyvauti tarptautiniuose tinkluose |
0 |
0 |
0 |
0 |
50 |
50 |
0 |
0 |
50 |
50 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
7.2.4. |
Priemonė – remti menininkų rezidencijų programas |
550 |
550 |
0 |
0 |
700 |
700 |
0 |
0 |
700 |
700 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
7.2.5. |
Priemonė – atnaujinti Lietuvos dalyvavimą Europos Tarybos programoje „Kultūros politikos kompendiumas“ |
7 |
7 |
0 |
0 |
7 |
7 |
0 |
0 |
7 |
7 |
0 |
0 |
Kultūros ministerija |
1. |
Iš viso (Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos) |
24 205 |
24 205 |
1 342 |
0 |
25 153 |
25 153 |
1 135 |
0 |
28 803 |
28 803 |
1 135 |
0 |
|
1.1. |
iš jo: bendrojo finansavimo lėšos |
0,4 |
0,4 |
0,3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. |
Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos |
202 |
202 |
1,5 |
0 |
350 |
350 |
0 |
0 |
450 |
450 |
0 |
0 |
|
1.3. |
tikslinės paskirties lėšos ir pajamų įmokos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Kiti šaltiniai (Europos Sąjungos finansinė parama projektams įgyvendinti ir kitos teisėtai gautos lėšos) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso (1+2) |
24 205 |
24 205 |
1 342 |
0 |
25 153 |
25 153 |
1 135 |
0 |
28 803 |
28 803 |
1 135 |
0 |
|
___________________
* Priemonei vykdyti planuojamos Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšos.
III. TARPINSTITUCINIO VEIKLOS PLANO VERTINIMO KRITERIJAI
Eil. Nr. |
Tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijai ir matavimo vienetai |
Vertinimo kriterijų reikšmės |
Įgyvendinanti institucija |
||
2012 metų |
2013 metų |
2014 metų |
|||
1. |
1 tikslas – įtvirtinti kultūrą kaip strateginę valstybės raidos kryptį, teikiant prioritetą kultūros politikai |
|
|
|
|
Strateginių dokumentų, kuriuose kultūra įtvirtinta kaip strateginė valstybės raidos kryptis, skaičius |
2 |
– |
– |
Kultūros ministerija |
|
1.1. |
1 tikslo 1 uždavinys – kultūros politiką susieti su kitomis valstybės politikos sritimis, kultūrą laikyti strategine valstybės raidos kryptimi |
|
|
|
|
|
Parengtų dokumentų, nustatančių 2013 ir 2014 metais planuojamus įgyvendinti projektus, sudarančius palankias sąlygas stiprinti meno poveikį sveikatos apsaugos ir socialinės apsaugos srityse siekiant pagerinti žmonių gyvenimo kokybę, skaičius |
1 |
– |
– |
Kultūros ministerija |
Paremtų projektų, sudarančių palankias sąlygas stiprinti meno poveikį sveikatos apsaugos ir socialinės apsaugos srityse siekiant pagerinti žmonių gyvenimo kokybę, skaičius |
– |
ne mažiau kaip 5 |
ne mažiau kaip 7 |
Kultūros ministerija |
|
2. |
2 tikslas – reformuoti ir demokratizuoti kultūros valdymą |
|
|
|
|
Įgyvendinta kultūros valdymo reforma |
atskirtos politikos formavimo ir įgyvendinimo funkcijos |
kultūros ir meno finansavimas vykdomas per Lietuvos menų tarybą ir Kino įstaigą |
sukurtas ir pradėtas taikyti nevyriausybinių kultūros organizacijų ilgalaikio finansavimo modelis |
Kultūros ministerija |
|
2.1. |
2 tikslo 1 uždavinys – atskirti kultūros politikos formavimą ir įgyvendinimą, užtikrinti efektyvų jos administravimą |
|
|
|
|
Įsteigtų institucijų skaičius |
1 (Lietuvos menų taryba) |
– |
– |
Kultūros ministerija |
|
|
Sukurtų nevyriausybinių kultūros organizacijų ilgalaikio finansavimo modelių skaičius ir pagal ilgalaikio finansavimo modelį paremtų nevyriausybinių kultūros organizacijų skaičius |
1 ilgalaikio finansavimo modelis |
ne mažiau kaip 5 organizacijos |
ne mažiau kaip 10 organizacijų |
Kultūros ministerija |
|
Sukurtų kultūros ir meno institucijų veiklos kokybės vertinimo sistemų skaičius |
– |
1 |
– |
Kultūros ministerija |
|
Kultūros prieinamumo pagal socialinius, ekonominius, gyvenamosios vietos ir kitus rodiklius; kultūrinės edukacijos būklės; jaunųjų menininkų kūrybinės ir socialinės padėties tyrimų skaičius |
– |
2 |
1 |
Kultūros ministerija |
|
Parengtų teisės aktų, nustatančių valstybės paramos kultūriniams ir šviečiamiesiems projektams visuomenės informavimo priemonėse administravimo pertvarkymą, skaičius |
1 (Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektas) |
– |
– |
Kultūros ministerija |
3. |
3 tikslas – užtikrinti autorių teisių ir gretutinių teisių aukšto lygio apsaugą, skatinti kūrybinių industrijų plėtrą |
|
|
|
|
|
Didėjantis surenkamas atlyginimas autoriams, atlikėjams, fonogramų ir audiovizualinių kūrinių gamintojams (procentais) |
atlyginimas didesnis 2 procentais, palyginti su 2011 metais |
atlyginimas didesnis 3 procentais, palyginti su 2012 metais |
atlyginimas didesnis 5 procentais, palyginti su 2013 metais |
Kultūros ministerija |
Renginių, skirtų kūrybinių industrijų plėtrai, skaičiaus padidėjimas, palyginti su 2011 metais (procentais) |
35 |
60 |
50 |
Kultūros ministerija |
|
3.1. |
3 tikslo 1 uždavinys – atsižvelgiant į socialinius ir ekonominius pokyčius, plėsti ir tobulinti autorių teisių ir gretutinių teisių apsaugą |
|
|
|
|
|
Parengtų teisės aktų, tobulinančių autorių teisių apsaugos mechanizmus, skaičius |
2 |
1 |
1 |
Kultūros ministerija |
Įgyvendintas autorių teisių apsaugos mechanizmas, susijęs su nenustatytų autorių teisių kūrinių teisėtu naudojimu (licencijavimu) |
– |
išmokėti kompensaciniai atlyginimai už nenustatytų autorių teisių kūrinių teisėtą naudojimą |
išmokėti kompensaciniai atlyginimai už nenustatytų autorių teisių kūrinių teisėtą naudojimą |
Kultūros ministerija |
|
Paremtų antipiratinių akcijų projektų skaičius |
ne mažiau kaip 3 |
ne mažiau kaip 4 |
ne mažiau kaip 8 |
Kultūros ministerija |
|
Parengtų teisės aktų, skatinančių taikyti autorių teisių ir gretutinių teisių skaitmeninio teisių valdymo (licencijavimo) modelius, skaičius |
1 |
|
|
Kultūros ministerija |
|
3.2. |
3 tikslo 2 uždavinys – sudaryti tinkamas sąlygas profesionaliojo meno kūrybai ir Lietuvos kūrybinių industrijų plėtrai |
|
|
|
|
|
Įsteigtų institucijų skaičius |
1 (Kino įstaiga) |
– |
– |
Kultūros ministerija |
|
Parengtų teisės aktų, kurie nustato mokesčių lengvatas, sudarančias sąlygas vystytis Lietuvos kino industrijai, skaičius |
2 |
– |
– |
Kultūros ministerija |
|
Surengtų Vilniuje tarptautinių kūrybinių industrijų mugių skaičius |
1 |
1 |
1 |
Kultūros ministerija |
|
Užsienio valstybių kūrybinių industrijų tinklų plėtros renginių, kuriuose dalyvauta, skaičius |
ne mažiau kaip 2 |
ne mažiau kaip 3 |
ne mažiau kaip 3 |
Kultūros ministerija |
|
Užsienio valstybėse pristatytų Lietuvos kūrybinių industrijų projektų skaičius |
1 |
1 |
1 |
Kultūros ministerija |
|
Parengtų teisės aktų, nustatančių, kad projektuojant architektūriniu, urbanistiniu, valstybiniu ar visuomenės (viešojo) intereso požiūriu reikšmingus objektus turi būti rengiami atviri geriausios architektūrinės urbanistinės idėjos atrankos konkursai, skaičius |
1 |
– |
– |
Aplinkos ministerija |
4. |
4 tikslas – ugdyti kultūrines žmogaus kompetencijas ir kūrybingumą visą jo gyvenimą |
|
|
|
|
|
Gyventojų nuomonė apie kultūrinės aplinkos ir paslaugų, skatinančių kultūrinių žmogaus kompetencijų ir kūrybingumo visą jo gyvenimą ugdymą, kokybės pokyčius (gyventojai, manantys, kad kultūrinės aplinkos ir paslaugų kokybė gerėja) (procentais) |
10 |
12 |
15 |
Kultūros ministerija |
4.1. |
4 tikslo 1 uždavinys – sudaryti geros kokybės kultūrinio ugdymo sąlygas |
|
|
|
|
|
Parengtų edukacijos specialistų skaičius |
15 |
70 |
150 |
Kultūros ministerija |
Parengtų dokumentų, nustatančių skaitmeninio raštingumo skatinimą, ir skaitmeninio raštingumo mokymo programų dalyvių skaičius |
1 dokumentas |
3 000 dalyvių |
3 000 dalyvių |
Kultūros ministerija |
|
Muziejų ekspozicijos ir parodos, pritaikytos vaikams ir jaunimui (procentais) |
– |
ne mažiau kaip 50 |
ne mažiau kaip 60 |
Kultūros ministerija |
|
Sukurtų filmų apie žymius Lietuvos istorinius įvykius ar asmenybes skaičius |
1 |
1 |
1 |
Švietimo ir mokslo ministerija, Kultūros ministerija |
|
|
Neformaliojo vaikų švietimo mokyklas (meno, sporto ir kitokias) lankančių mokinių dalis (procentais) |
12,5 |
13 |
13,5 |
Švietimo ir mokslo ministerija |
4.2. |
4 tikslo 2 uždavinys – puoselėti vaikų ir jaunimo kultūrą |
|
|
|
|
|
Iš dalies finansuotų jaunųjų menininkų projektų skaičius |
ne mažiau kaip 10 |
ne mažiau kaip 9 |
ne mažiau kaip 10 |
Kultūros ministerija |
Jaunųjų menininkų, tobulinusių profesinius įgūdžius Lietuvoje, skaičius |
ne mažiau kaip 10 |
ne mažiau kaip 9 |
ne mažiau kaip 10 |
Kultūros ministerija |
|
Jaunųjų menininkų, tobulinusių profesinius įgūdžius užsienyje, skaičius |
ne mažiau kaip 10 |
ne mažiau kaip 9 |
ne mažiau kaip 10 |
Kultūros ministerija |
|
Sukurtų meno kūrinių, skirtų vaikams ir jaunimui, skaičius |
ne mažiau kaip 10 |
ne mažiau kaip 9 |
ne mažiau kaip 10 |
Kultūros ministerija |
|
Iš dalies finansuotų vaikų ir jaunimo kultūrinės veiklos projektų skaičius |
30 |
40 |
50 |
Kultūros ministerija |
|
Vaikų, dalyvavusių kultūros institucijų edukaciniuose projektuose, skaičius |
10 000 |
12 000 |
15 000 |
Kultūros ministerija |
|
Jauniesiems menininkams už geriausius meno kūrinius skirtų premijų skaičius |
4 |
4 |
4 |
Kultūros ministerija |
|
5. |
5 tikslas – formuoti bendrą integralios paveldo apsaugos politiką ir tobulinti jos įgyvendinimą |
|
|
|
|
|
Gyventojų nuomonė apie kultūros paveldo apsaugos paslaugų kokybės pokyčius (gyventojai, manantys, kad paslaugų kokybė gerėja (procentais) |
5 |
10 |
10 |
Kultūros ministerija |
5.1. |
5 tikslo 1 uždavinys – tobulinti kultūros paveldo pažinimą, administravimą ir sklaidą |
|
|
|
|
|
Valstybinės reikšmės istorijos, archeologijos ir kultūros objektų, kurių apskaitos dokumentacija parengta, skaičius |
10 |
50 |
50 |
Kultūros ministerija |
Teisės aktų, tobulinančių nekilnojamojo kultūros paveldo apskaitos procesą, skaičius |
2 |
|
|
Kultūros ministerija |
|
Iš dalies finansuotų projektų, skirtų deramai informacijos apie paveldą sklaidai užtikrinti, skaičius |
ne mažiau kaip 50 |
ne mažiau kaip 50 |
ne mažiau kaip 50 |
Kultūros ministerija |
|
Kultūros paveldo srityje teikiamų administracinių paslaugų, kurių administracinė našta sumažinta, dalis (procentais) |
5 |
7 |
10 |
Kultūros ministerija |
|
Informacinių sistemų sukūrimas ir kultūros paveldo srities viešųjų ir administracinių paslaugų, teikiamų internetu, santykis (procentais) |
parengti dokumentai |
sukurtos informacinės sistemos |
30 procentų |
Kultūros ministerija |
|
6. |
6 tikslas – didinti kultūros prieinamumą visoje Lietuvoje |
|
|
|
|
|
Visuomenės narių nuomonė apie kultūros prieinamumo padidėjimą (gyventojai, manantys, kad kultūros prieinamumas didėja) (procentais) |
5 |
10 |
15 |
Kultūros ministerija |
6.1. |
6 tikslo 1 uždavinys – gerinti kultūrinės aplinkos ir paslaugų kokybę |
|
|
|
|
|
Parengtų teisės aktų ir restauruotų bei prevenciškai konservuotų objektų skaičius |
1 teisės aktas |
20 000 objektų |
25 000 objektų |
Kultūros ministerija |
Parengtų dokumentų, reglamentuojančių skaitymo skatinimą, ir paremtų skaitymą skatinančių projektų skaičius |
1 dokumentas |
ne mažiau kaip 50 projektų |
ne mažiau kaip 50 projektų |
Kultūros ministerija |
|
Vieno gyventojo informaciniam aprūpinimui skiriama lėšų suma (litais) (2010 metais – 0,67 lito, 2011 metais (prognozė) – 0,87 lito) |
1 |
2,66 |
3 |
Kultūros ministerija |
|
Parengtų dokumentų, reglamentuojančių šiuolaikinių kūrinių fiksavimo ir informacijos sklaidos sistemą, skaičius |
1 |
– |
– |
Kultūros ministerija |
|
Patikslintų teisės aktų, reglamentuojančių valstybės rašytinio įsipareigojimo atlyginti nuostolius suteikimą, numatant įsipareigojimo galiojimo laiką nuo kilnojamųjų kultūros vertybių paėmimo vietos iki jų sugrąžinimo savininkui, skaičius |
1 |
– |
– |
Kultūros ministerija |
|
7. |
7 tikslas – plėsti Lietuvos kultūrinę erdvę, kryptingai siekiant ilgalaikių tikslų, skleisti Lietuvos kultūrą užsienyje |
|
|
|
|
|
Lietuvos kultūrinės erdvės plėtros aktyvumo padidėjimas, palyginti su 2011 metais (procentais) |
40 |
50 |
20 |
Kultūros ministerija |
7.1. |
7 tikslo 1 uždavinys – užtikrinti lietuvių kalbos gyvybingumą ir rūpintis Lietuvos kultūros paveldu užsienyje |
|
|
|
|
|
Identifikuotų iš Lietuvos išvežtų dokumentų skaičius |
5 |
3 |
3 |
Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba |
|
Parengtų Lietuvai reikšmingo kultūros paveldo, esančio užsienyje, sąrašų skaičius |
1 |
1 |
1 |
Kultūros ministerija |
|
Įvykdytų Lietuvai reikšmingo kultūros paveldo, esančio užsienyje, paieškos, identifikavimo, priežiūros ir sugrąžinimo į Lietuvą projektų skaičius |
1 |
1 |
1 |
Kultūros ministerija |
|
Įvykdytų Lietuvai reikšmingo kultūros paveldo globos, apsaugos ir įamžinimo projektų skaičius |
3 |
3 |
3 |
Užsienio reikalų ministerija |
7.2. |
7 tikslo 2 uždavinys – sudaryti sąlygas suaktyvinti ilgalaikę Lietuvos kultūros sklaidą užsienyje ir tarptautinį menininkų ir kultūros institucijų bendradarbiavimą |
|
|
|
|
|
Kultūros atašė ir Tarptautinių kultūros programų centro įgyvendintų kultūros ir meno projektų užsienyje skaičius |
250 |
150 |
150 |
Kultūros ministerija |
Pertvarkyta Lietuvos kultūros pristatymo užsienyje institucinė sistema |
įsteigta biudžetinė įstaiga |
– |
– |
Kultūros ministerija |
|
Parengtų dokumentų ir bendrai finansuojamų projektų, dalyvaujančių Europos Sąjungos programose, skaičius |
1 teisės aktas |
ne mažiau kaip 5 projektai |
ne mažiau kaip 7 projektai |
Kultūros ministerija |
|
Paremtų organizacijų, dalyvaujančių tarptautiniuose tinkluose, skaičius |
– |
ne mažiau kaip 7 |
ne mažiau kaip 7 |
Kultūros ministerija |
|
Menininkų rezidencijų programose dalyvavusių kūrėjų skaičius |
ne mažiau kaip 13 |
ne mažiau kaip 15 |
ne mažiau kaip 15 |
Kultūros ministerija |
|
Duomenų atnaujinimas programoje „Kultūros politikos kompendiumas“ (kartais per metus) |
1 |
1 |
1 |
Kultūros ministerija |