LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL PREKIŲ PRIĖMIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

1995 m. gegužės 12 d. Nr. 681

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo 1995 m. sausio 12 d. nutarimu Nr. I-748 „Dėl Lietuvos Respublikos prekybos įstatymo įgyvendinimo“, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Prekių priėmimo taisykles (pridedama).

2. Nustatyti, kad šiuo nutarimu patvirtintos Prekių priėmimo taisyklės įsigalioja nuo 1995 m. rugsėjo 1 dienos.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                                ADOLFAS ŠLEŽEVIČIUS

 

PRAMONĖS IR PREKYBOS MINISTRAS             KAZIMIERAS JUOZAS KLIMAŠAUSKAS

______________

 

 

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1995 m. gegužės 12 d. nutarimu

Nr. 681

 

PREKIŲ PRIĖMIMO TAISYKLĖS

 

1. Kaip nurodyta Lietuvos Respublikos prekybos įstatymo 41 straipsnyje, prekių priėmimas yra jų kiekio ir kokybės patikrinimas.

Šios taisyklės taikomos priimant prekes pagal kiekį ir kokybę. Jų privalo laikytis visi ūkio subjektai (nepriklausomai nuo įmonės rūšies ir nuosavybės formos), kurių ūkinė veikla susijusi su prekių pirkimu ir pardavimu, jeigu prekių pirkimo ir pardavimo sutartyse (toliau vadinama – sutartis) bei normatyviniuose dokumentuose (standartuose, techninėse sąlygose ir kt.) nenumatyta kita prekių priėmimo tvarka.

Importuotos į Lietuvos Respubliką prekės priimamos sutartyje numatytomis sąlygomis, o šių taisyklių laikomasi tik tuo atveju, kai tai numatyta minėtoje sutartyje.

Kilus nesutarimams dėl prekių priėmimo, laikomasi sutartyje numatytų sąlygų.

2. Iš transporto organizacijų (vežėjų) prekės priimamos pagal kiekvienos transporto šakos krovinių vežimo taisykles.

3. Prieš priimdamas prekes, pirkėjas privalo įsitikinti, ar:

3.1. buvo užtikrintas prekių siuntos saugumas jų gabenimo metu;

3.2. gauta visa prekių siunta;

3.3. tvarkinga tara (įpakavimas);

3.4. laikytasi ženklinimo ir plombavimo reikalavimų (jeigu tai yra numatyta krovinių vežimo taisyklėse);

3.5. yra prekes lydintys dokumentai (pirminis juridinę galią turintis buhalterinės apskaitos dokumentas, sertifikatas, kokybės pažymėjimas ir kt.).

4. Jeigu pirkėjas numato perparduoti prekes, gautas su gamintojo (pirminio siuntėjo) tara (įpakavimu), jos (jo) neatidaręs, prekės priimamos pagal bruto svorį ir vietų skaičių, nurodytą pirminiame juridinę galią turinčiame buhalterinės apskaitos dokumente.

Pagal neto ar faktinį prekių kiekį, išreikštą kitais matavimo vienetais, prekes būtina priimti tik tais atvejais, kurie numatyti sutartyje bei šių taisyklių 5 punkto antrojoje pastraipoje.

5. Jeigu prekių pristatymo metu dalyvauja pardavėjas ar jo įgaliotasis atstovas, prekės priimamos pagal bruto svorį, vietų skaičių ir išvaizdą.

Jeigu bruto svoris ir vietų skaičius neatitinka pirminiame juridinę galią turinčiame buhalterinės apskaitos dokumente nurodyto bruto svorio ir vietų skaičiaus ar prekės gautos be taros arba tara atidaryta, pažeista, nepaženklinta, arba aiškiai matyti taros sugadinimo ar prekių gedimo požymiai, prekės priimamos pagal neto svorį ar faktinį prekių kiekį, išreikštą kitais matavimo vienetais, ir tikrinama jų kokybė bei komplektiškumas. Jeigu prekių kokybė neatitinka sutarties, normatyvinių dokumentų (standartų, techninių sąlygų ir kt.) bei lydinčiųjų dokumentų reikalavimų, pirkėjas gali atsisakyti prekes priimti.

6. Jeigu tara nepažeista, prekės pagal neto svorį ar faktinį kiekį, išreikštą kitais matavimo vienetais, kokybę bei komplektiškumą turi būti priimamos atidarant tarą, bet ne vėliau kaip per 10 dienų, o greitai gendančios prekės – ne vėliau kaip per 24 valandas nuo jų pristatymo.

Prekės, kurioms nustatytas garantinis laikymo (realizavimo) laikas, turi būti priimamos atidarant tarą, bet nesibaigus nustatytam garantiniam laikymo (realizavimo) laikui ir laikantis prekių priėmimui nustatyto termino.

7. Jeigu nustatoma, kad gautų prekių kokybė, komplektiškumas, ženklinimas, tara (įpakavimas) neatitinka sutarties, normatyvinių dokumentų (standartų, techninių sąlygų ir kt.) bei lydinčiųjų dokumentų reikalavimų ar prekių kiekis neatitinka nurodytojo pirminiuose juridinę galią turinčiuose buhalterinės apskaitos dokumentuose, pirkėjas privalo sustabdyti prekių priėmimą, surašyti aktą ir ne vėliau kaip kitą darbo dieną (jeigu prekės greit gendančios – nedelsdamas) pranešti apie tai raštu pardavėjui. Atsižvelgiant į laiką, kurio reikia pardavėjui atvykti, pranešime nurodoma tolesnio prekių kokybės ar kiekio tikrinimo data (laikantis prekių priėmimui nustatyto termino).

Pardavėjas, gavęs pranešimą, privalo ne vėliau kaip kitą darbo dieną (jeigu prekės greit gendančios – nedelsdamas) raštu atsakyti pirkėjui.

8. Pirkėjas gali tęsti prekių priėmimą vienašališkai, be pardavėjo ar jo įgaliotojo atstovo, jeigu yra rašytinis pardavėjo sutikimas.

9. Negavęs atsakymo į savo pranešimą ir nurodytu laiku nesulaukęs pardavėjo ar jo įgaliotojo atstovo, pirkėjas savo nuožiūra turi kviestis Lietuvos valstybinės kokybės inspekcijos prie Valstybinės konkurencijos ir vartotojų teisių gynimo tarnybos atstovą arba Lietuvos prekių ekspertizės įmonių asociacijos ar kitos prekių ekspertizę atliekančios institucijos ekspertą (specialistą), kad įvertintų prekių kokybę.

Šiuo atveju prekes pagal kiekį pirkėjas gali priimti vienašališkai arba savo nuožiūra kviestis šio punkto pirmojoje pastraipoje nurodytų institucijų atstovą.

10. Jeigu prekių priėmimo metu tarp pirkėjo ir pardavėjo kyla ginčų nustatant prekių kokybės neatitikimo ar kiekio trūkumo priežastis, pirkėjo ar pardavėjo nuožiūra kviečiamas šių taisyklių 9 punkte nurodytų institucijų atstovas.

11. Nustatęs paslėptus prekių defektus, pirkėjas turi nedelsdamas raštu pranešti apie juos pardavėjui.

Jeigu pirkėjas ir pardavėjas nesutaria dėl defektų atsiradimo priežasčių, kviečiamas šių taisyklių 9 punkte nurodytų institucijų atstovas.

12. Prekių priėmimo rezultatai įforminami aktais, kurie pagal Pramonės ir prekybos ministerijos rekomenduojamas formas surašomi tą pačią dieną, kai baigiamas prekių priėmimas.

Kai į prekių priėmimą kviečiamas šių taisyklių 9 punkte nurodytų institucijų atstovas, prekių priėmimo rezultatai įforminami šiose institucijose galiojančia tvarka.

13. Pretenzijos ir ieškiniai dėl prekių reiškiami Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatytu laiku.

______________