LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO
Į S A K Y M A S
Dėl Lietuvos respublikos ūkio ministro 2010 m. rugsėjo 21 d. įsakymo Nr. 4-702 „DĖL Valstybės planuojamų projektų, finansuojamų pagal priemones, KURIŲ tikslas pritraukti tiesiogines užsienio investicijas, sąrašo sudarymo aprašo ir Reikalavimų didelės pridėtinės vertės projektams bei rekomendacijų dėl paramos dydžio nustatymo aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
2012 m. rugpjūčio 31 d. Nr. 4-879
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2010 m. rugsėjo 21 d. įsakymą Nr. 4-702 „Dėl Valstybės planuojamų projektų, finansuojamų pagal priemones, kurių tikslas pritraukti tiesiogines užsienio investicijas, sąrašo sudarymo aprašo ir Reikalavimų didelės pridėtinės vertės projektams bei rekomendacijų dėl paramos dydžio nustatymo aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 113-5786; 2011, Nr. 99-4672, Nr. 130-6199; 2012, Nr. 10-396, Nr. 48-2355) ir išdėstau jį nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRas
įsakymas
DĖL VP2.-2.1-ŪM-05-v PRIEMONĖS „INVEST LT+“ Valstybės projektų PLANAVIMO TVARKOS APRAŠO ir REIKALAVIMŲ Didelės pridėtinės vertės PROJEKTAMS bei REKOMENDACIJŲ DĖL PARAMOS DYDŽIO NUSTATYMO APRAŠo PATVIRTINIMO
Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132; 2009, Nr. 131-5682), 8 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimo Nr. 1447 „Dėl Investicijų skatinimo 2008–2013 metų programos patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 7-239) 3 punktu ir siekdamas pritraukti tiesiogines užsienio investicijas,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2010 m. rugsėjo 21 d. įsakymu Nr. 4-702
(Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2012 m. rugpjūčio 31 d. įsakymo Nr. 4-879
redakcija)
VP2.-2.1-ŪM-05-V PRIEMONĖS „INVEST LT+“ VALSTYBĖS PROJEKTŲ PLANAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. VP2-2.1-ŪM-05-V priemonės „Invest LT+“ valstybės projektų planavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos investicijų įstatymu (Žin., 1999, Nr. 66-2127), Investicijų skatinimo 2008–2013 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1447 (Žin., 2008, Nr. 7-239), Ekonomikos augimo veiksmų programos priedu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 788 (Žin., 2008, Nr. 95-3721), Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos priedu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 789 (Žin., 2008, Nr. 95-3722), Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), ir VP2-2.1-ŪM-05-V priemonės „Invest LT+“ projektų finansavimo sąlygų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. 4-672 (Žin., 2009, Nr. 148-6634).
2. Aprašas nustato Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos sudaromo valstybės planuojamų projektų, finansuojamų pagal priemones, kurių tikslas – pritraukti tiesiogines užsienio investicijas, sąrašo (toliau – Sąrašas) sudarymo sąlygas ir tvarką.
II. INFORMACIJOS APIE INVESTICIJAS IR INVESTUOTOJĄ PARENGIMAS
4. Investuotojas, pageidaujantis, kad jo investicijų projektas būtų įtrauktas į Sąrašą, privalo užpildyti viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ (toliau – įgaliotoji institucija) patvirtintos formos klausimyną apie investuotoją, investicijų projektą ir planuojamas (jei taikoma) darniąsias investicijas (toliau – klausimynas).
5. Investuotojas užpildytą ir pasirašytą klausimyną pateikia įgaliotajai institucijai paštu, per kurjerį, faksu arba elektroniniu paštu. Jei klausimynas pateiktas faksu arba elektroniniu paštu, klausimyno originalą investuotojas įgaliotajai institucijai pateikia ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo klausimyno pateikimo faksu arba elektroniniu paštu dienos. Negavusi klausimyno originalo įgaliotoji institucija turi teisę atsisakyti vertinti klausimyną. Klausimyno gavimo diena laikoma klausimyno originalo gavimo įgaliotoje institucijoje diena.
6. Įgaliotoji institucija per 20 darbo dienų nuo klausimyno gavimo privalo įvertinti investuotojo pateiktą klausimyną.
7. Jeigu klausimyno vertinimo metu nustatoma, kad trūksta informacijos, įgaliotoji institucija investuotojui praneša paštu, faksu ar elektroniniu paštu ir paprašo per nustatytą terminą pateikti paaiškinimus ar trūkstamą informaciją. Terminas investuotojui pateikti paaiškinimus ar trūkstamą informaciją neturi būti ilgesnis kaip 10 darbo dienų, jei įgaliotoji institucija ir investuotojas nesusitaria kitaip. Tokiu atveju Aprašo 6 punkte nurodytas vertinimo terminas gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų nuo paaiškinimų ar trūkstamos informacijos gavimo įgaliotoje institucijoje dienos.
8. Jeigu investuotojas per Aprašo 7 punkte nustatytą terminą nepateikia paaiškinimų ar trūkstamos informacijos, įgaliotoji institucija turi teisę toliau nevertinti klausimyno.
9. Įvertinusi klausimyną, įgaliotoji institucija, vadovaudamasi ūkio ministro įsakymu patvirtintais kiekybiniais ir kokybiniais paramos dydžio nustatymo kriterijais, vertina ekonominę projekto naudą Lietuvos Respublikos ūkio ir socialinei plėtrai bei ekonomikos augimui, nustato didžiausią galimą paramos dydį ir parengia pasiūlymą dėl investicijų projekto įtraukimo į Sąrašą (toliau – pasiūlymas), kurį pateikia Ūkio ministerijai. Investicijų projektui mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros (toliau – MTTP) srityje kartu su pasiūlymu pateikiama ir viešosios įstaigos Lietuvos verslo paramos agentūros (toliau – LVPA) nuomonė dėl projekto priskyrimo MTTP sričiai.
10. Investicijų projektų atrankos komisija (toliau – IPAK), sudaryta ūkio ministro įsakymu, išnagrinėjusi įgaliotosios institucijos pateiktą pasiūlymą, pateikia rekomendaciją ūkio ministrui pritarti arba nepritarti pasiūlymui pasiūlyme nurodytomis sąlygomis.
11. Tuo atveju, jeigu dėl rekomendacijų rengimo IPAK nariai prašo pateikti paaiškinimus ar trūkstamą informaciją, įgaliotoji institucija, gavusi iš investuotojo paaiškinimus ar trūkstamą informaciją, nedelsdama juos pateikia IPAK nariams. Negavusi papildomos informacijos, IPAK turi teisę neteikti rekomendacijų ūkio ministrui dėl investicijų projekto įtraukimo į Sąrašą.
12. Paaiškėjus naujų aplinkybių (projekto apimtis, rodikliai ir kt.) dėl IPAK priimtų rekomendacijų dėl investicijų projekto, klausimynas iš naujo nepildomas, tačiau investuotojas per 10 darbo dienų, nuo naujai paaiškėjusių aplinkybių, pateikia naują informaciją įgaliotajai institucijai, kuri per 10 darbo dienų nuo informacijos gavimo pateikia patikslintą informaciją Ūkio ministerijai, reikalingą Sąrašo sudarymui. IPAK įvertina patikslintą informaciją ir teikia ūkio ministrui patikslintas rekomendacijas dėl investicijų projekto įtraukimo į Sąrašą. Negavusi informacijos apie naujai paaiškėjusias aplinkybes, IPAK turi teisę neteikti rekomendacijų ūkio ministrui dėl investicijų projekto įtraukimo į Sąrašą.
13. IPAK priėmus rekomendacijas pritarti pasiūlymui dėl investicijų projekto įtraukimo į Sąrašą, įgaliotosios institucijos vadovas su investuotoju pasirašo ketinimų protokolą, ir Ūkio ministerijos Investicijų ir eksporto departamento Investicijų politikos skyrius (toliau – Investicijų politikos skyrius) nedelsdamas parengia ūkio ministro įsakymo, kuriuo tvirtinamas Planuojamų investuotojų sąrašas, projektą (toliau – įsakymo projektas).
14. Tuo atveju, jeigu numatomas finansavimas darbuotojų mokymams ir kvalifikacijai tobulinti, įsakymo projektas teikiamas derinti Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai. Ūkio ministrui pasirašius įsakymo projektą, per 3 darbo dienas jo kopija teikiama Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai.
15. Po to, kai įgaliotoji institucija pasirašo ketinimų protokolą su investuotoju ir pasirašytą jo kopiją nedelsdama pateikia Ūkio ministerijai, Investicijų politikos skyrius nedelsdamas parengia ūkio ministro įsakymo, kuriuo į tvirtinamą Sąrašą įtraukiamas investicijų projektas, projektą.
16. Patvirtintame Sąraše turi būti nurodoma Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 8.2 punkte nurodyta informacija.
17. Ūkio ministrui patvirtinus Sąrašą, Investicijų politikos skyrius siunčia įsakymą skelbti leidinyje „Valstybės žinios“.
18. Investicijų projektas gali būti pradėtas įgyvendinti ne anksčiau nei nuo ketinimų protokolo pasirašymo dienos. Investicijų projekto išlaidos nuo investicijų projekto pradžios iki finansavimo skyrimo yra patiriamos investuotojo rizika.
III. VALSTYBĖS PROJEKTŲ SĄRAŠO KEITIMAS
20. Sąrašas gali būti keičiamas šiais atvejais:
20.2. Ūkio ministerijai priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo pripažinimo netekusiu galios ar nutraukus projekto finansavimo ir administravimo sutartį;
20.4. įgaliotajai institucijai priėmus sprendimą pakeisti pasiūlymą dėl projekto įtraukimo į Sąrašą;
IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2010 m. rugsėjo 21 d. įsakymu Nr. 4-702
(Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2012 m. rugpjūčio 31 d. įsakymo Nr. 4-879
redakcija)
REIKALAVIMŲ Didelės pridėtinės vertės PROJEKTAMS bei REKOMENDACIJŲ DĖL PARAMOS DYDŽIO NUSTATYMO APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Reikalavimų didelės pridėtinės vertės projektams bei rekomendacijų dėl paramos dydžio nustatymo aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos investicijų įstatymu (Žin., 1999, Nr. 66-2127), Investicijų skatinimo 2008–2013 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1447 (Žin., 2008, Nr. 7-239) (toliau – Investicijų skatinimo programa), Ekonomikos augimo veiksmų programos priedu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 788 (Žin., 2008, Nr. 95-3721), Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos priedu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 789 (Žin., 2008, Nr. 95-3722), VP2-2.1-ŪM-05-V priemonės „Invest LT+“ projektų finansavimo sąlygų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. 4-672 (Žin., 2009, Nr. 148-6634) (toliau – Finansavimo sąlygų aprašas).
2. Aprašas nustato reikalavimus investuotojo planuojamam investicijų projektui ir investuotojui, siekiančiam gauti Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų paramą planuojamam investicijų projektui įgyvendinti Lietuvos Respublikoje pagal:
3. Aprašas reguliuoja investicijų projektų, finansuojamų pagal Priemonę, paramos dydžio nustatymo vertinimo kriterijus investuotojo planuojamoms investicijoms Lietuvos Respublikoje.
4. Apraše vartojamos sąvokos:
Aukšta profesinė kvalifikacija – taip, kaip apibrėžta Lietuvos kvalifikacijų sandaros apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 535 (Žin., 2010, Nr. 56-2761).
Darniosios investicijos – tai investicijos į verslo, švietimo ir mokslo, kultūros bei socialines iniciatyvas ir (ar) verslo, kultūros ar socialinę infrastruktūrą, siekiant darnios plėtros, švietimo, studijų ir mokslo aplinkos gerinimo, kūrybinės pažangos, darbo metodų keitimo, skatinant verslumą ar vykdant projektus, susijusius su inovacijų kūrimu ar kultūros paveldu.
Didelės pridėtinės vertės gamyba, paslaugos bei moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra – tai tokia gamyba, paslaugos bei moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra (toliau – MTTP), kurie vykdomi ir (ar) teikiami gamybos srities ir (ar) paslaugų srities, ir (ar) MTTP srities investuotojo (-ų), atitinkančio (-ių) Aprašo II skyriuje nustatytus požymius, nepažeidžiant Priemonės „Invest LT+“ schemos, patvirtintos Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. 4-298 (Žin., 2009, Nr. 75-3080).
Ilgalaikės darbo vietos – su investicijų projektu susijusiomis veiklomis sukurtos darbo vietos (įskaitant darbo vietas, sukurtas padidėjus dėl investicijų atsiradusių pajėgumų naudojimui), išlaikytos ne trumpiau nei 5 metus nuo projekto įgyvendinimo.
Investicijų projektas paslaugų srityje – investuotojas, siekdamas pradėti teikti paslaugas arba plėsti paslaugų teikimą, investuoja į jungtinių ar verslo paslaugų, paslaugų galutiniams vartotojams centro ar regioninės atstovybės (įskaitant prekybos atstovybę) sukūrimą arba jau esamo centro ar atstovybės plėtrą.
Investicijų projektas didelės pridėtinės vertės gamybos srityje – investuotojas, siekdamas pradėti arba toliau plėtoti ir vystyti gaminių, produktų, prekių gamybą ir (ar) apdorojimą, investuoja į esamos gamyklos plėtrą arba naujos gamyklos sukūrimą.
Investicijų projektas MTTP srityje – projektas, susijęs su investicijomis į materialųjį ir nematerialiųjų turtą, kuris naudojamas vykdant fundamentalius ir taikomuosius mokslinius tyrimus bei eksperimentinę plėtrą, kurios metu kuriami nauji produktai, paslaugos ir procesai arba iš esmės tobulinami jau sukurti ir įdiegti. Investicijų projektas MTTP srityje taip pat turi atitikti Frascati vadovo (Mokslinės ir technologinės veiklos matavimas, standartinė praktika, siūloma mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros statistinėms apžvalgoms, Frascati vadovas, Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija, 2002) nuostatas.
Investuotojas – užsienio valstybėje registruotas juridinis asmuo ar tokio juridinio asmens filialas, atitinkantis Aprašo II skyriuje nustatytus požymius, investuojantis į dukterinės bendrovės, kaip ją apibrėžia Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymas (Žin., 2000, Nr. 64-1914; 2003, Nr. 123-5574), veiklą.
Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Investicijų skatinimo programoje, Finansavimo sąlygų apraše ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
II. INVESTUOTOJo POŽYMIAI PAGAL VEIKLOS SRITIS
5. Investuotojo, veikiančio investicijų projekto didelės pridėtinės vertės gamybos srityje arba investicijų projekto paslaugų srityje, požymiai:
5.1. investuotojo metinės pajamos (įskaitant investuotojo įmonių grupės pajamas) yra ne mažesnės kaip 50 000 000,00 Lt (penkiasdešimt milijonų litų);
6. Investuotojo, veikiančio MTTP srityje, požymiai:
III. DARNIŲJŲ INVESTICIJŲ SRITYS IR REMTINOS VEIKLOS
7. Investuotojas, siekdamas prisidėti prie socialinės infrastruktūros gerinimo, siekti darnios plėtros bei kūrybinės pažangos, turi galimybę vykdyti darniąsias investicijas pagal Aprašo 3 priedą. Investuotojas turi teisę viešajai įstaigai „Investuok Lietuvoje“ (toliau – Įgaliotoji institucija) papildomai siūlyti gerąja praktika paremtas darniųjų investicijų sritis ir veiklas. Įgaliotoji institucija, pritardama investuotojo siūlymui, turi teisę teikti Lietuvos Respublikos ūkio ministerijai pasiūlymą papildyti darniųjų investicijų sritis ir veiklas ar investuotojui pasiūlyti investuoti į jau veikiančias darniųjų investicijų finansavimo priemones, administruojamas kitų juridinių asmenų.
8. Aprašo 3 priede nustatytų ir investuotojo vykdomų veiklų finansinės apimtys, kurias investuotojas turės pasiekti, taip pat taikomos sankcijos už jų nepasiekimą turėtų būti įtvirtinti ketinimų protokole bei investuotojo, Ūkio ministerijos ir viešosios įstaigos Lietuvos verslo paramos agentūros (toliau – Įgyvendinančioji institucija) pasirašomoje projekto finansavimo ir administravimo sutartyje, į kurią įtraukiamos ketinimų protokolo nuostatos.
9. Darniosios investicijos yra vykdomos laikantis pasirašyto ketinimų protokolo nuostatų, taip pat pagal investuotojo ir darniųjų investicijų naudos gavėjo bendradarbiavimo formas, nustatytas Aprašo 3 priede, ir yra prižiūrimos Įgyvendinančiosios institucijos.
10. Darniosios investicijos negali būti vykdomos į investuotojo ar su juo susijusias įmones, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos koncesijų įstatyme (Žin., 1996, Nr. 92-2141; 2003, Nr. 70-3163) ir Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme (Žin., 1998, Nr. 109-2993; 2007, Nr. 132-5354), ar įmones, kuriose investuotojas yra akcininkas.
11. Darniųjų investicijų naudos gavėjai negali jokia forma ir būdais įsipareigoti investuotojui kompensuoti gautą naudą.
12. Darniųjų investicijų finansavimo laikotarpis yra nuo investicijų projekto įgyvendinimo pradžios iki 5 metų po projekto įgyvendinimo (projekto stebėsenos laikotarpis).
13. Numatytų darniųjų investicijų investavimo proporcijos per pirmuosius 3 metus nuo investicijų projekto pradžios yra ne mažiau kaip 50,00 procentų, kitos 50,00 procentų investicijų investuojamos per likusį numatytą darniųjų investicijų įgyvendinimo laikotarpį.
IV. Paramos dydžio nustatymAS
15. Įgaliotoji institucija nustato didžiausią galimą paramos dydį Priemonės projekto finansavimui, atlikdama kiekybinį ir kokybinį vertinimus, vadovaudamasi Aprašo 1 ir 2 prieduose nurodytais kriterijais, ir kartu su pasiūlymu dėl tikslingumo įtraukti investuotoją į Ūkio ministerijos sudaromo valstybės planuojamų projektų, finansuojamų pagal priemones, kurių tikslas – pritraukti tiesiogines užsienio investicijas, sąrašą (toliau – Sąrašas) pateikia jį Ūkio ministerijai. Didžiausias galimos paramos dydis apskaičiuojamas pagal formulę:
GPD = KIPD + KOPD, kur:
GPD – galimas paramos dydis;
KIPD – kiekybinio vertinimo paramos dydis;
KOPD – kokybinio vertinimo paramos dydis.
16. Atliekant kiekybinį vertinimą, paramos dydis:
16.1. investicijų projektams didelės pridėtinės vertės gamybos srityje nustatomas pagal surinktą kaupiamąją paramos dalį nuo investicijų dydžio pagal formulę:
KIPD = ID x (K1 + K2 + K3 + K4 + K5) / 100, kur:
KIPD – kiekybinio vertinimo paramos dydis;
K1 – sukurtų ilgalaikių darbo vietų skaičius;
K2 – aukštos profesinės kvalifikacijos darbuotojų procentas nuo visų naujų ilgalaikių darbo vietų skaičiaus;
K3 – darbo vietų atlyginimų vidurkis viršija regiono darbo užmokesčio vidurkį (proc.);
K4 – bendra eksporto dalis (proc.);
K5 – projekto įgyvendinimo vieta;
ID – investicijų dydis;
16.2. investicijų projektams paslaugų srityje nustatomas pagal surinktą kaupiamąją paramos dalį nuo skirto planuojamose sukurti ilgalaikėse darbo vietose įdarbintų asmenų 24 mėnesių darbo užmokesčio (skaičiuojant darbo užmokesčio vidurkius nuo investicinio projekto įgyvendinimo pradžios) pagal formulę:
KIPD = DS x 24 x DU x (K1 + K2 + K3 + K4 + K5) / 100, kur:
KIPD – kiekybinio vertinimo paramos dydis;
K1 – sukurtų ilgalaikių darbo vietų skaičius;
K2 – aukštos profesinės kvalifikacijos darbuotojų procentas nuo visų naujų ilgalaikių darbo vietų skaičiaus;
K3 – darbo vietų atlyginimų vidurkis viršija regiono darbo užmokesčio vidurkį (proc.);
K4 – bendra eksporto dalis (proc.);
K5 – projekto įgyvendinimo vieta;
DS – darbuotojų skaičius;
DU – vidutinis atlyginimas;
16.3. investicijų projektams MTTP srityje nustatomas pagal surinktą kaupiamąją paramos dalį nuo skirto planuojamose sukurti ilgalaikėse darbo vietose įdarbintų asmenų 24 mėnesių darbo užmokesčio (skaičiuojant darbo užmokesčio vidurkius nuo investicinio projekto įgyvendinimo pradžios) ir pagal surinktą kaupiamąją paramos dalį nuo investicijų dydžio pagal formulę:
KIPD = DS x 24 x DU x (K1 + K2 + K3 + K4 + K5) / 100 + ID x (K1 + K2 + K3 + K4 + K5) / 100, kur:
KIPD – kiekybinio vertinimo paramos dydis;
K1 – sukurtų ilgalaikių darbo vietų skaičius;
K2 – aukštos profesinės kvalifikacijos darbuotojų procentas nuo visų naujų ilgalaikių darbo vietų skaičiaus;
K3 – darbo vietų atlyginimų vidurkis viršija regiono darbo užmokesčio vidurkį (proc.);
K4 – bendra eksporto dalis (proc.);
K5 – projekto įgyvendinimo vieta;
ID – investicijų dydis;
DS – darbuotojų skaičius;
DU – vidutinis atlyginimas.
17. Atliekant kokybinį investicinio projekto vertinimą, paramos dydis investicijų projektams nustatomas vertinant ekonominę projekto naudą Lietuvos Respublikos ūkio ir socialinei plėtrai bei ekonomikos augimui, taip pat atsižvelgiama ir į darniąsias investicijas. Kokybinio vertinimo paramos dydis, atsižvelgiant į vertinimo metu surinktą balų sumą (didžiausia galima balų suma – 100), didinamas arba mažinamas dalimi iki 21,00 procento pagal Įgaliotosios institucijos patvirtintas skaičiavimo metodikos nuostatas, vertinant investicijų projektą didelės pridėtinės vertės gamybos srityje, – nuo investicijų sumos, investicijų projektą paslaugų srityje – nuo skirto planuojamose sukurti ilgalaikėse darbo vietose įdarbintų asmenų 24 mėnesių darbo užmokesčio, o investicijų projektą MTTP srityje – nuo skirto planuojamose sukurti ilgalaikėse darbo vietose įdarbintų asmenų 24 mėnesių darbo užmokesčio ir investicijų sumos.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
18. Investicijų projektui, įtrauktam į Sąrašą, gali būti skirtas iki 5 000 000,00 Lt (penkių milijonų litų) dydžio finansavimas, bet ne daugiau kaip iki 35,00 procentų paramos dalis nuo investicijų projekto sumos didelės pridėtinės vertės gamybos srityje, investicijų projektams paslaugų srityje – nuo planuojamose sukurti ilgalaikėse darbo vietose įdarbintų asmenų 24 mėnesių darbo užmokesčio, o investicijų projektams MTTP srityje – nuo planuojamose sukurti ilgalaikėse darbo vietose įdarbintų asmenų 24 mėnesių darbo užmokesčio ir investicijų sumos.
19. Galutinį sprendimą dėl paramos, skiriamos pagal Priemonę, dydžio priima ūkio ministras. Atskirais atvejais ūkio ministras gali priimti sprendimą (atsižvelgęs į Įgaliotosios institucijos pasiūlymą ir ekonominės investicinio projekto naudos Lietuvos Respublikos ūkio ir socialinei plėtrai bei ekonomikos augimui vertinimą) padidinti arba sumažinti skiriamos paramos dydį.
20. Investicijų projektas, finansuojamas pagal VP1-1.1-SADM-11-V priemonę „Žmogiškieji ištekliai INVEST LT+“ turi atitikti 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 1 prioriteto „Kokybiškas užimtumas ir socialinė aprėptis“ VP1-1.1-SADM-11-V priemonės „Žmogiškieji ištekliai INVEST LT+“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. sausio 24 d. įsakymu Nr. A1-35 (Žin., 2011, Nr. 13-574).
Reikalavimų didelės pridėtinės vertės
projektams ir rekomendacijų dėl paramos
dydžio nustatymo aprašo
1 priedas
(Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2012 m. rugpjūčio 31 d. įsakymo Nr. 4-879
redakcija)
Kiekybiniai PARAMOS DYDŽIO NUSTATYMO KRITERIJAI
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Kriterijaus lyginamasis svoris, proc. |
Gamyba |
Paslaugos |
Moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra |
Kaupiamoji dalis |
Kaupiamoji dalis |
Kaupiamoji dalis |
|||
1. |
Sukurtų ilgalaikių darbo vietų skaičius |
20 |
0,14 už 5 darbo vietas Iki 2,8 už 101 darbo vietą |
0,093 už 5 darbo vietas Iki 2,8 už 151 darbo vietą |
0,7 už 5 darbo vietas Iki 2,8 už 21 darbo vietą |
2. |
Aukštos profesinės kvalifikacijos darbuotojų procentas nuo visų naujų ilgalaikių darbo vietų skaičiaus |
20 |
0,23 už 5 dalies procentus Iki 2,8 už 61 procentą |
0,175 už 5 dalies procentus Iki 2,8 už 81 procentą |
0,156 už 5 dalies procentus Iki 2,8 už 91 procentą |
3. |
Darbo vietų atlyginimų vidurkis viršija regiono darbo užmokesčio vidurkį |
20 |
0,28 už 5 dalies procentus Iki 2,8 už 51 procentą |
0,175 už 5 dalies procentus Iki 2,8 už 81 procentą |
0,175 už 5 dalies procentus Iki 2,8 už 81 procentą |
4. |
Bendra eksporto dalis (proc.) |
20 |
0,2 už 5 dalies procentus Iki 2,8 už 71 procentą |
0,156 už 5 dalies procentus Iki 2,8 už 91 procentą |
0,2 už 5 dalies procentus Iki 2,8 už 71 procentą |
5. |
Projekto įgyvendinimo vieta: |
20 |
|
|
|
5.1. |
didieji miestai: Vilnius Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Panevėžys |
0 |
0 |
0 |
|
5.2. |
kiti miestai ir rajonai |
iki 0,9 |
iki 0,9 |
iki 0,9 |
|
5.3. |
rajonai, kuriuose nedarbo lygis viršija Lietuvos Respublikos vidurkį |
iki 1,8 |
iki 1,8 |
iki 1,8 |
|
5.4. |
probleminės teritorijos, pripažintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 31 d. nutarimu Nr. 112 „Dėl probleminių teritorijų“ (Žin., 2007, Nr. 15-555); pramoniniai parkai; mokslo, studijų ir verslo centrai (slėniai) |
iki 2,8 |
iki 2,8 |
iki 2,8 |
Reikalavimų didelės pridėtinės vertės
projektams ir rekomendacijų dėl paramos
dydžio nustatymo aprašo
2 priedas
(Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2012 m. rugpjūčio 31 d. įsakymo Nr. 4-879
redakcija)
KOKYBINIAI PARAMOS DYDŽIO NUSTATYMO KRITERIJAI
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Kriterijaus lyginamasis svoris, proc. |
1. |
Produkto inovatyvumas ir projektu naujai įdiegiamų aukštųjų technologijų svarba Lietuvos Respublikos inovacijų vystymui |
16,66 |
2. |
Poveikis klasterizacijai |
16,66 |
3. |
Investuotojo veikloje vykdomų technologinių procesų svarba Lietuvos Respublikos aukštajam mokslui |
16,66 |
4. |
Projekto įtaka ilgalaikei Lietuvos Respublikos ūkio plėtrai, konkurencingumui bei visuomenės gerovės didinimui |
16,7 |
5. |
Eksporto augimo potencialas |
16,66 |
6. |
Veiklos svarba Lietuvos Respublikos ilgalaikėms aukštą pridėtinę vertę kuriančioms prioritetinėms veiklos sritims |
16,66 |
Reikalavimų didelės pridėtinės vertės projektams ir
rekomendacijų dėl paramos dydžio nustatymo aprašo
3 priedas
(Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2012 m. rugpjūčio 31 d. įsakymo Nr. 4-879
redakcija)
DARNIŲJŲ INVESTICIJŲ SRITYS IR REMTINOS VEIKLOS
Eil. Nr. |
Darniųjų investicijų sritys |
Galimos remtinos veiklos |
Veiklų rezultatų matavimo rodiklis |
Darniųjų investicijų naudos gavėjai |
Galimos bendradarbiavimo formos tarp investuotojo ir naudos gavėjo (-ų) |
1. |
Švietimas, mokslas ir studijos |
Studijų ir mokymo programų įgyvendinimo finansavimas |
Įgyvendintų programų skaičius |
Mokslo ir studijų institucijos, švietimo įstaigos, mokslo ir technologijų parkai, asociacijos, vienijančios narius mažiausiai iš 2 regionų |
Bendradarbiavimo sutartis, praktikos / stažuotės / stipendijų sutartis, studijų rėmimo sutartis ir (ar) jai prilyginama sutartis, paslaugų teikimo sutartis, mokslinių tyrimų sutartis, finansavimo sutartis |
Stipendijos studentams |
Gavusių stipendijas studentų skaičius |
||||
Studentų praktikų organizavimas Lietuvos ir užsienio įmonėse bei įstaigose |
Atlikusių praktiką studentų skaičius |
||||
Studentų stažuočių organizavimas Lietuvos ir užsienio įmonėse bei įstaigose |
Stažuotėse dalyvavusių (visą numatytą laikotarpį) studentų skaičius |
||||
Studentų mobilumo programų finansavimas |
Įgyvendintų programų skaičius |
||||
Mokslinių tyrimų ir technologijų plėtros finansavimas |
Atliktų mokslinių tyrimų skaičius |
||||
Užsienio mokslo ir tyrimų bei švietimo vadybos specialistų ir (ar) tyrėjų studijų finansavimas |
Atvykusių specialistų ar tyrėjų skaičius |
||||
Mokymai, konferencijos ir seminarai, orientuoti į darnios plėtros, kūrybinės pažangos, inovacijų kūrimą |
Įvykusių mokymų, konferencijų ir seminarų ir jų dalyvių skaičius |
||||
Inovatyvios veiklos finansavimas |
Pritraukta privačių investicijų suma inovatyviai veiklai |
||||
Technologijų perdavimas ar įdiegimas |
Perduotų ar įdiegtų technologijų skaičius |
||||
Patentų finansavimas |
Patentų skaičius |
||||
Technologijų vystymo ar kūrimo finansavimas |
Sukurtų ar išvystytų technologijų skaičius |
||||
Profesinių rengimo centrų steigimas ir plėtra |
Įsteigtų / praplėstų centrų ar įgyvendintų programų skaičius |
||||
2. |
Socialinė integracija |
Socialinės integracijos iniciatyvų skatinimas ir įgyvendinimas: mokymas, konsultavimas, žmogiškųjų išteklių mainai, bendros akcijos ir renginiai įmonių socialinės atsakomybės gerajai patirčiai skleisti |
Įgyvendintų socialinės integracijos projektų ir jų naudos gavėjų skaičius |
Pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) nuostatas nurodyti juridiniai asmenys, gavę paramos gavėjo statusą ir vykdantys veiklas, susijusias su socialine integracija |
Bendradarbiavimo sutartis, labdaros / paramos sutartis |
Socialinę integraciją skatinančių kampanijų, akcijų (radijo, televizijos laidų, kitų interaktyvių akcijų) rengimas |
|||||
Socialinės integracijos ir įmonių socialinės atsakomybės diegimo pavieniuose sektoriuose ir skirtingo dydžio įmonėse praktinių gairių ir metodinės medžiagos, kuri padėtų įmonėms diegti atsakingos gamybos, atsakingo investavimo principus, užtikrintų lyčių lygių galimybių veiksmingą įgyvendinimą privačiame sektoriuje, rengimas, taikymas ir kita |
|||||
3. |
Socialinė infrastruktūra |
Darniųjų investicijų naudos gavėjų socialinės paslaugų infrastruktūros kūrimas arba modernizavimas (techninės dokumentacijos rengimas, statybos, rekonstravimo darbų vykdymas, įrangos įsigijimas) ir kita |
Įgyvendintų socialinės infrastruktūros projektų ir jų naudos gavėjų skaičius |
Biudžetinės įstaigos, asociacijos, visuomeninės organizacijos, viešosios įstaigos, kiti juridiniai asmenys
Mokslo ir studijų institucijos, švietimo įstaigos, mokslo ir technologijų parkai, asociacijos, vienijančios narius mažiausiai iš 2 regionų |
Bendradarbiavimo sutartis, finansavimo sutartis |
4. |
Kultūros paveldas |
Kultūros paveldo išsaugojimo, konservavimo bei švietimo projektų finansavimas |
Įgyvendintų projektų skaičius |
Biudžetinės įstaigos, asociacijos, visuomeninės organizacijos, viešosios įstaigos Mokslo ir studijų institucijos, švietimo įstaigos |
Bendradarbiavimo sutartis, paslaugų teikimo sutartis, finansavimo sutartis |