LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTŲ RENGIMO, ATRANKOS, ĮGYVENDINIMO FINANSAVIMO IR KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2006 m. vasario 7 d. Nr. A1-46

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos bedarbių rėmimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 2-25; 2003, Nr. 32-1313) 202 straipsniu bei siekdama didinti šių projektų įgyvendinimui skiriamų valstybės biudžeto ir Užimtumo fondo lėšų įsisavinimo efektyvumą:

1. Tvirtinu Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo ir kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).

2. Laikau netekusiais galios:

2.1. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. sausio 28 d. įsakymą Nr. A1-21 „Dėl Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo ir kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 16-513);

2.2. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. balandžio 6 d. įsakymą Nr. A1-97 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. sausio 28 d. įsakymo Nr. A1-21 „Dėl Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo ir kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2005, Nr. 48-1611);

2.3. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. gegužės 12 d. įsakymą Nr. A1-129 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. sausio 28 d. įsakymo Nr. A1-21 „Dėl Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo ir kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo (Žin., 2005, Nr. 62-2215)“.

 

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRĖ                           VILIJA BLINKEVIČIŪTĖ


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir

darbo ministro 2006 m. vasario 7 d. įsakymu

Nr. A1-46

 

VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTŲ RENGIMO, ATRANKOS, ĮGYVENDINIMO FINANSAVIMO IR KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo ir kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus projektams ir paraiškoms, paraiškų pateikimo bei jų atrankos tvarką, projektus administruojančias institucijas, valstybės paramos projektams finansuoti teikimo ir paramos lėšų panaudojimo kontrolės tvarką.

2. Vietinių užimtumo iniciatyvų (toliau – VUI) projektų tikslas yra suaktyvinti vietos bendruomenės pastangas darbo vietoms kurti, siekiant kartu spręsti su dideliu nedarbu susijusias socialines problemas.

3. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

Darbo vietos įsteigimas – materialinių ir teisinių sąlygų naujai darbo vietai sukurti sudarymas ir darbuotojo įdarbinimas į sukurtą darbo vietą.

Paraiška – nustatytos formos projekto teikėjo, siekiančio gauti valstybės paramą naujoms darbo vietoms kurti, užpildytas dokumentas.

Paramos gavėjas – ūkio subjektas, kuriam atrankos būdu teikiama valstybės parama VUI projektams įgyvendinti.

Projekto lėšos – valstybės paramos, paramos gavėjo bei savivaldybės ir projekto partnerių lėšos VUI projektui įgyvendinti.

Projekto teikėjas – ūkio subjektas, atitinkantis Aprašo 11 punkto reikalavimus ir pateikęs paraišką valstybės paramai gauti.

Tikslinės teritorijos – Trišalės komisijos prie Lietuvos darbo biržos nustatytos savivaldybių (seniūnijų) teritorijos, kuriose bedarbių dalis nuo darbingo amžiaus gyventojų yra (arba numatoma projektų įgyvendinimo laikotarpiu) 1,35 karto didesnė negu vidutinė šalyje.

Valstybės parama – pagal šį Aprašą iš valstybės biudžeto arba Užimtumo fondo lėšų teikiama negrąžintina valstybės finansinė parama (subsidija) darbo vietoms steigti, be kurios paramos gavėjas negalėtų įgyvendinti paraiškoje nurodytų tikslų. Šios paramos teikimo sąlygos nustatytos Europos Komisijos 2001 m. sausio 12 d. reglamentu Nr. 69/2001 „Dėl Europos Bendrijų sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis paramai“.

VUI projektai – naujų darbo vietų kūrimo projektai, padedantys sutelkti vietos bendruomenės socialinių ekonominių partnerių pastangas didinti atskirų savivaldybių gyventojų grupių užimtumą bei vystyti vietos socialinę ekonominę infrastruktūrą.

VUI projektų administravimas – VUI projektų atrankos organizavimas, VUI projektų įgyvendinimo sutarčių (toliau -sutartis) sudarymas, projektų finansavimas, jų įgyvendinimo priežiūra ir rezultatų vertinimas.

4. Darbdaviams, steigiantiems darbo vietas ir įdarbinantiems į jas bedarbius, skiriama subsidija, kurios dydis vienai darbo vietai steigti negali viršyti VUI projektų atrankos paskelbimo metu Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskutiniojo oficialiai paskelbto šalies ūkio vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio 22 dydžių.

5. Maksimali to paties pagalbos gavėjo prašoma valstybės paramos suma negali viršyti 345 000 Lt. Paramos gavėjas privalo savo lėšomis padengti ne mažiau kaip 35 procentus visų projekto išlaidų.

6. Projekto teikėjas privalo užtikrinti, kad prašoma valstybės parama kartu su jau anksčiau jo gauta valstybės parama neviršytų 345 000 Lt trejus metus iš eilės.

7. Paramos gavėjas privalo įsteigti naujas darbo vietas tikslinėse teritorijose ir jas išsaugoti mažiausiai trejus metus nuo darbo vietų įsteigimo. Naujai įsteigtose darbo vietose paramos gavėjas privalo įdarbinti teritorinėje darbo biržoje registruotus bedarbius, atitinkančius iš anksto nustatytus darbui reikalavimus, pasirašydamas su jais neterminuotas darbo sutartis. Valstybės parama naujoms darbo vietoms sukurti negali būti pagrindas esamoms darbo vietoms naikinti.

8. Valstybės parama neteikiama veiklai, nurodytai Valstybės neremtinos veiklos rūšių sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 4 (Žin., 2003, Nr. 4-118).

9. Projekto teikėjas gali prašyti valstybės paramos tik darbo vietos steigimo išlaidoms finansuoti.

10. Paramos gavėjas privalo apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą, kuriam įsigyti ar sukurti įgyvendinant projektą buvo naudota valstybės pagalba, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų, nuo kurių draudžia paramos gavėjo pasirinkta draudimo bendrovė, ne mažiau kaip 3 metus nuo turto įsigijimo.

 

II. REIKALAVIMAI PROJEKTU TEIKĖJAMS IR PARAIŠKOMS

 

11. Projekto teikėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:

11.1. būti vienu iš šių ūkio subjektų:

11.1.1. smulkaus ir vidutinio verslo subjektu, nurodytu Lietuvos Respublikos smulkaus ir vidutinio verslo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 109-2993; 2002, Nr. 105-4689) 2 straipsnyje;

11.1.2. viešąja įstaiga, kurioje mažiau nei pusę balsų dalininkų susirinkime turi (arba visai neturi):

11.1.2.1. valstybės institucijos;

11.1.2.2. savivaldybės;

11.1.2.3. valstybės ar savivaldybių įmonės;

11.2. būti įregistruotas Lietuvos Respublikoje;

11.3. nėra bankrutavęs ar bankrutuojantis ir (ar) restruktūrizuojamas;

11.4. neturi neatidėtų įsiskolinimų valstybės ir (ar) savivaldybės biudžetui ar Valstybinio socialinio draudimo fondui;

11.5. turėti nuosavybės teise ar kitais pagrindais valdomą, naudojamą nekilnojamąjį turtą, būtiną darbo vietoms įsteigti ir joms išlaikyti ne trumpiau, kaip numatyta sutartyje;

11.6. įmonės bendrasis padengimo rodiklis (trumpalaikis turtas, padalytas iš trumpalaikių įsipareigojimų) ne mažesnis kaip vienetas (reikalavimas netaikomas paslaugų tipo įmonėms). Šis rodiklis yra skaičiuojamas bet kuriuo iš šių būdų:

11.6.1 pagal paraiškos teikėjo paskutinės patvirtintos metinės finansinės atskaitomybės (balanso) duomenis;

11.6.2. jei paraiškos teikėjo paskutiniai finansiniai metai yra pasibaigę, tačiau metinė finansinė atskaitomybė teikiant paraišką dar nėra patvirtinta, pagal paraiškos teikėjo paskutinių finansinių metų metinės finansinės atskaitomybės (pasirašytos ūkio subjekto vadovo) duomenis;

11.7. būti tiesiogiai atsakingu už projekto vykdymą ir darbo vietų įsteigimą įmonėje/viešojoje įstaigoje.

12. Projekto teikėjas pateikia užpildytą nustatytos formos paraišką (1 priedas) ir šiuos jos priedus:

12.1. įmonės/viešosios įstaigos registravimo pažymėjimo kopiją;

12.2. įmonės/viešosios įstaigos steigimo dokumentų kopiją;

12.3. įmonės/viešosios įstaigos metinės finansinės atskaitomybės ankstesnių metų dokumentų (balansas, pelno (nuostolio) ataskaita, pajamų deklaracija) su Valstybinės mokesčių inspekcijos spaudu bei vadovo ir vyr. finansininko parašais kopijas, o praėjusių metų dokumentų kopijas – su vadovo ir vyr. finansininko parašais;

12.4. pažymą iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos apie socialinio draudimo įmokų sumokėjimą (pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki paraiškos pateikimo dienos);

12.5. paskutinio ketvirčio Valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos draudimo fondo lėšų finansinės ataskaitos (Forma Nr. 4) kopiją;

12.6. pažymą iš Valstybinės mokesčių inspekcijos apie atsiskaitymus (pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki paraiškos pateikimo dienos);

12.7. PVM mokėtojo pažymėjimo kopiją, jei įmonė yra PVM mokėtoja, arba Valstybinės mokesčių inspekcijos pažymą, patvirtinančią, kad įmonė nėra PVM mokėtoja (pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki paraiškos pateikimo dienos);

12.8. už įmonėje/viešojoje įstaigoje už paskutinius finansinius metus atliktą auditą, jo ataskaitų ir išvadų apie įmonės veiklos tęstinumą kopijas (jei toks auditas buvo atliktas);

12.9. dokumentus, patvirtinančius nekilnojamojo turto (pastato, žemės ir kt.) nuosavybę arba kitaip įteisintą galimybę naudoti, valdyti tą turtą, būtiną darbo vietoms įsteigti ir joms išlaikyti ne trumpiau, kaip numatyta sutartyje.

12.10. visus reikiamus dokumentus (projektus, sąmatas, leidimus ir kt.), jei projekte numatyti patalpų remonto ar įrangos pritaikymo darbai.

13. Paraiška ir visi jos priedai parengiami lietuvių kalba.

14. Pateikiami dokumentai turi būti sunumeruoti, susiūti ir kiekvienas lapas pasirašytas projekto teikėjo vadovo arba įgalioto asmens ir pažymėti įmonės/viešosios įstaigos antspaudu.

15. Pateiktuose dokumentuose negali būti alternatyvių siūlymų.

16. Projekto įgyvendinimo sąmatoje (paraiškos 11 punktas) turi būti įtrauktos visos projektui įgyvendinti reikalingos išlaidos litais.

17. Projekto įgyvendinimo sąmatoje nurodomos išlaidos su mokesčiais, išskyrus PVM, kai paramos gavėjai yra registruoti Valstybinėje mokesčių inspekcijoje kaip PVM mokėtojai.

 

III. PARAIŠKŲ PATEIKIMAS

 

18. Paraiškos pateikiamos tikslinės teritorijos teritorinei darbo biržai per 30 dienų nuo VUI projektų atrankos paskelbimo dienos „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“.

19. Paraiška ir jos priedai turi būti gauti ir įregistruoti teritorinėje darbo biržoje iki oficialiai paskelbtos galutinės paraiškų priėmimo datos ir valandos.

20. Teritorinė darbo birža privalo kiekvienai gautai paraiškai suteikti registracijos numerį, fiksuoti tikslią gavimo datą ir paštu išsiųsti arba įteikti projekto teikėjui patvirtinimą apie gautą paraišką, nurodydama paraiškos gavimo datą, laiką.

21. Vokas turi būti adresuotas konkrečiai teritorinei darbo biržai, VUI projektų atrankai. Ant voko turi būti užrašyta „Neatplėšti iki oficialios vokų atplėšimo procedūros“.

22. Paraiška ir jos priedai pateikiami dviem egzemplioriais, nurodant „Originalas“ ir „Kopija“, taip pat pateikiama paraiškos elektroninė laikmena.

23. Projekto teikėjas turi teisę pakeisti savo paraišką. Toks pakeitimas galioja, jeigu konkreti teritorinė darbo birža jį gauna raštu su antrašte „Paraiškos pakeitimas“ ir užregistruoja iki galutinio paraiškų priėmimo termino. Pakeitimas turi būti pasirašytas projekto teikėjo vadovo arba įgalioto asmens.

24. Projekto teikėjas turi teisę atšaukti pateiktą paraišką. Toks atšaukimas bus priimtas, jeigu jis pateikiamas teritorinei darbo biržai raštu iki nustatyto paraiškų priėmimo termino.

25. Teritorinė darbo birža paraiškos atšaukimą užregistruoja ir grąžina neatplėštą paraiškos voką projekto teikėjui. Paraiškos vokas taip pat grąžinamas paraiškos teikėjui, kai paraiška pateikiama teritorinei darbo biržai po nustatyto laiko.

 

IV. VUI PROJEKTUS ADMINISTRUOJANČIOS INSTITUCIJOS

 

26. VUI projektus administruoja:

26.1. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija;

26.2. Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža);

26.3. Trišalė komisija prie Lietuvos darbo biržos;

26.4. projektų priežiūros komitetas prie Lietuvos darbo biržos (toliau – komitetas);

26.5. teritorinės darbo biržos;

26.6. projektų atrankos komisijos prie teritorinių darbo biržų (toliau – komisijos).

27. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija administruoja VUI projektams įgyvendinti skirtas valstybės finansinės paramos lėšas, vykdo bendrą projektų įgyvendinimo priežiūrą, rengia VUI projektų įgyvendinimą reglamentuojančius teisės aktus.

28. Lietuvos darbo birža, administruodama VUI projektus:

28.1. koordinuoja ir kontroliuoja teritorinių darbo biržų veiklą administruojant VUI projektus;

28.2. atlieka galutinį paraiškų įvertinimą;

28.3. tvirtina galutinį komiteto sudarytą finansuojamų projektų sąrašą;

28.4. rengia metines ataskaitas apie VUI projektų įgyvendinimą ir apie valstybės paramos lėšų panaudojimo naujoms darbo vietoms steigti efektyvumą už pastaruosius trejus metus ir teikia jas Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai;

28.5. tvirtina komiteto ir komisijų darbo reglamentą;

28.6. skelbia VUI projektų atranką bei prireikus pratęstą paraiškų priėmimo terminą „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“;

28.7. organizuoja ir aptarnauja komiteto posėdžius;

28.8. nagrinėja projektų teikėjo ar paramos gavėjo skundus dėl teritorinių darbo biržų veiksmų, susijusių su VUI projektų įgyvendinimu;

28.9. teikia metodinę pagalbą teritorinėms darbo biržoms dėl VUI projektų įgyvendinimo ir projektų teikėjų mokymo.

29. Trišalė komisija prie Lietuvos darbo biržos nustato tikslines teritorijas, kuriose įgyvendinami VUI projektai, svarsto VUI projektų įgyvendinimo klausimus bei teikia pasiūlymus šių projektų įgyvendinimui tobulinti.

30. Lietuvos darbo biržos direktorius sudaro komitetą iš vienodo skaičiaus lygiateisių narių: darbuotojų (profesinių sąjungų, susivienijimų, asociacijų ir kitų organizacijų), darbdavių (susivienijimų, asociacijų ir kitų organizacijų) bei valstybės institucijų atstovų.

31. Komitetas susideda iš pirmininko ir jo narių bei sekretoriaus (neturinčio balsavimo teisės).

32. Komitetas, administruodamas VUI projektus:

32.1. remdamasis teritorinių darbo biržų pateiktais atrankos protokolais ir paraiškų įvertinimo balais sąrašais, sudaro galutinį finansuojamų projektų sąrašą ir teikia Lietuvos darbo biržos direktoriui jį tvirtinti;

32.2. svarsto Lietuvos darbo biržos ataskaitas apie VUI projektų įgyvendinimo eigą;

32.3. į komiteto posėdžius gali kviesti ekspertus;

32.4. teikia Lietuvos darbo biržai ir Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai siūlymus tobulinti VUI projektų įgyvendinimą.

33. Teritorinės darbo biržos, administruodamos VUI projektus:

33.1. skelbia vietos spaudoje informaciją apie VUI projektų atranką;

33.2. teikia projektų teikėjams ir paramos gavėjams išsamią informaciją apie VUI projektų įgyvendinimą, juos konsultuoja projektų rengimo ir vykdymo klausimais;

33.3. priima ir registruoja projektų teikėjų paraiškas, išsiunčia arba įteikia projektų teikėjams patvirtinimus apie gautas paraiškas;

33.4. tvirtina komisijos pateiktą atrankos protokolą su pridėtu atrinktų paraiškų įvertinimo balais sąrašu ir teikia juos Lietuvos darbo biržai;

33.5. sudaro sutartis su paramos gavėjais;

33.6. parenka paramos gavėjams teritorinėje darbo biržoje įsiregistravusius bedarbius, atitinkančius reikalavimus darbui steigiamose darbo vietose, ir nukreipia juos įdarbinti į šias darbo vietas;

33.7. priima ir nagrinėja paramos gavėjų VUI projektų veiklos ir finansines ataskaitas (2 ir 3 priedai);

33.8. perveda lėšas paramos gavėjams pagal sudarytų sutarčių, nurodytų 33.5 punkte, sąlygas;

33.9. priima sprendimus, suderinusios su Lietuvos darbo birža, dėl paramos gavėjų prašymų perskirstyti sutartyje nustatytas išlaidas tarp skirtingų sąmatos eilučių;

33.10. prižiūri ir kontroliuoja projektų vykdymą;

33.11. tikrina vietoje, ar parama naudojama pagal paskirtį;

33.12. rengia VUI projektų įgyvendinimo ataskaitas ir teikia jas komisijai bei Lietuvos darbo biržai;

33.13. teikia Lietuvos darbo biržai siūlymus VUI projektams tobulinti;

33.14. saugo visus su VUI projektų įgyvendinimu susijusius dokumentus, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

33.15. organizuoja ir aptarnauja komisijų posėdžius;

33.16. trejus metus po darbo vietų įsteigimo stebi, analizuodamos paramos gavėjų teikiamas ataskaitas, nurodytas 4 priede, ar nenaikinamos įsteigtos darbo vietos, ir teikia apie tai informaciją Lietuvos darbo biržai;

33.17. kasmet vertina sukurtų darbo vietų efektyvumą, vadovaudamosi Lietuvos darbo biržos direktoriaus patvirtinta metodika, ir teikia jai metines ataskaitas apie valstybės paramos lėšų panaudojimo naujoms darbo vietoms steigti efektyvumą už pastaruosius trejus metus.

34. Teritorinių darbo biržų direktoriai sudaro komisijas prie teritorinių darbo biržų tikslinėse teritorijose iš vienodo skaičiaus lygiateisių narių: darbuotojų (profesinių sąjungų, susivienijimų, asociacijų ir kitų organizacijų), darbdavių (susivienijimų, asociacijų ir kitų organizacijų) bei savivaldybių ir teritorinių darbo biržų atstovų.

35. Komisiją sudaro pirmininkas, jos nariai ir sekretorius (neturintis balsavimo teisės).

36. Komisijos, administruodamos VUI projektus:

36.1. paraiškų atrankos metu vykdo projektų teikėjų pateiktų paraiškų vertinimą;

36.2. vertinant projektus teikia prioritetą tiems projektams, kurie atitinka savivaldybių smulkaus ir vidutinio verslo plėtros prioritetus;

36.3. nustato tikslines bedarbių grupes ir vertindamos projektus teikia prioritetą projektams, pagal kuriuos numatoma įdarbinti asmenis, priklausančius šioms bedarbių grupėms;

36.4. į projektų atranką gali kviesti ekspertus;

36.5. sudaro ir teikia teritorinės darbo biržos direktoriui tvirtinti atrankos protokolą ir atrinktų paraiškų įvertinimo balais sąrašą;

36.6. svarsto teritorinės darbo biržos teikiamas VUI projektų įgyvendinimo ataskaitas;

36.7. teikia teritorinei darbo biržai pasiūlymus tobulinti VUI projektų įgyvendinimą.

 

V. PARAIŠKŲ ATRANKA

 

37. Paraiškas atrenka komisijos.

38. Paraiškų atrankos procedūra susideda iš:

38.1. vokų atplėšimo;

38.2. projekto teikėjo, paraiškos ir jos priedų atitikties formaliems Aprašo reikalavimams patikrinimo, užpildant 5 priedo lentelę;

38.3. paraiškų kokybės vertinimo balais.

39. Komisija gali vykdyti atranką, jeigu jos posėdyje dalyvauja pirmininkas, sekretorius ir ne mažiau kaip pusė jos narių.

40. Vokų atplėšimo metu:

40.1. komisija suskaičiuoja gautas paraiškas, įsitikina, ar joms suteikti registracijos numeriai, užfiksuotos gavimo datos ir ar vokai neatplėšti. Vokai, kurie nebuvo užregistruoti iki paraiškų priėmimo galutinės datos ir valandos, taip pat atplėštuose vokuose esančios paraiškos toliau nesvarstomos;

40.2. atplėšiami vokai su paraiškomis, patikrinama, ar visi paraiškos lapai yra sunumeruoti ir pasirašyti projekto teikėjo ar jo įgalioto asmens.

41. Vokų atplėšimo metu turi teisę dalyvauti projektų teikėjai arba jų įgalioti asmenys.

42. Komisijos nariai, susipažinę su projektų teikėjų sąrašu, turi nusišalinti nuo paraiškų atrankos, jeigu iškyla interesų konfliktas (kai komisijos narys ir projekto teikėjas yra siejamas artimų giminystės ryšių arba komisijos narys turi turtinių interesų projekto teikėjo versle).

43. Projekto teikėjo, paraiškos ir jos priedų atitikties formaliems Aprašo reikalavimams patikrinimo metu:

43.1. komisija išnagrinėja priimtas paraiškas ir kiekvienai jų užpildo lentelę (5 priedas), atsakydama į joje nurodytus klausimus;

43.2. paraiška toliau nėra svarstoma, jeigu nustatoma, kad projekto teikėjas ar jo paraiška neatitinka Aprašo 5–6, 8, 11–17, 22–23 punktuose nustatytų reikalavimų ir sąlygų, ir apie tai per 3 darbo dienas raštu informuojamas projekto teikėjas.

44. Paraiškų kokybė vertinama:

44.1. kiekvienas komisijos narys, užpildydamas 6 priedo lentelę, įvertina balais paraiškas, neatmestas Aprašo 40 ir 43 punkte nurodytų procedūrų metu;

44.2. kiekvieną paraišką turi įvertinti daugiau kaip pusė komisijos narių;

44.3. projekto atitikties VUI projektų tikslams ir kiekvienos paraiškos kokybės įvertinimas balais (atitinkamai 2 ir 3 punktai, 6 priedas) nustatomas išvedant komisijos narių suteiktų atitinkamų įvertinimų balais aritmetinį vidurkį;

44.4. paraiškos, kurių atitiktis VUI projektų tikslams įvertinta mažiau nei 30 balų arba paraiškos kokybė įvertinta mažiau nei 50 balų, komisijos sprendimu yra atmetamos, o šių paraiškų teikėjai per 3 darbo dienas nuo komisijos sprendimo priėmimo dienos informuojami raštu;

44.5. komisija sudaro atrinktų (ir neatmestų pagal 44.4 punktą) paraiškų sąrašą, nurodydama kiekvienos paraiškos įvertinimą balais, ir teikia jį teritorinės darbo biržos direktoriui tvirtinti.

45. Komisija, nustačiusi, kad pateikti ne visi šiame Apraše nurodyti dokumentai arba juose nurodyta ne visa reikalinga informacija, arba, komisijos nuomone, ji nėra teisinga, arba reikalingi papildomi dokumentai, kreipiasi į paraiškos teikėją, nurodydama trūkumus ir terminą jiems pašalinti.

46. Atrankos metu rašomas protokolas, kuriame fiksuojami visi atrankos procedūros veiksmai ir rezultatai, bei prie jo pridedamas atrinktų paraiškų įvertinimo balais sąrašas. Atrankos protokolą pasirašo visi posėdyje dalyvavę komisijos nariai.

47. Projektų teikėjai, kurių paraiškos įtrauktos į atrinktų paraiškų įvertinimo balais sąrašą, patvirtintą teritorinės darbo biržos direktoriaus, per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuojami raštu, kad jų paraiškos bus teikiamos Lietuvos darbo biržai tolesniam vertinimui.

 

VI. FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS

 

48. Teritorinės darbo biržos teikia atrankos protokolus ir atrinktų paraiškų įvertinimo balais sąrašus, patvirtintus teritorinių darbo biržų direktorių, bei atrinktas paraiškas Lietuvos darbo biržai atlikti galutinį įvertinimą. Lietuvos darbo birža, per 14 darbo dienų patikrinusi, ar pateiktos paraiškos atitinka šio Aprašo reikalavimus, ir nustačiusi, jog ne visa reikalinga informacija yra pateikta ar reikalingi papildomi dokumentai, kreipiasi į teritorinę darbo biržą ar tiesiogiai į paraiškos teikėją, nurodydama trūkumus ir terminą jiems pašalinti.

49. Lietuvos darbo birža nustačiusi, kad teritorinių darbo biržų atrinkti projektai atitinka jiems keliamus reikalavimus, ir atlikusi galutinį paraiškų įvertinimą balais, vadovaudamasi Aprašo 7 priede pateikta metodika, teikia atrinktų projektų sąrašą komitetui.

50. Komitetas sudaro galutinį finansuojamų projektų sąrašą, atsižvelgdamas į finansines galimybes ir vadovaudamasis šiomis nuostatomis:

50.1. kiekvienos tikslinės teritorijos pateikti atrinkti projektai svarstomi eilės tvarka, kuri nustatoma Lietuvos darbo biržai atlikus galutinį paraiškų įvertinimą balais;

50.2. komitetas svarsto atrinktus projektus, palygindamas jų kokybę ir finansines sąlygas;

50.3. prioritetas, kai projektų kokybė yra panaši (galutinio paraiškų įvertinimo skirtumas neviršija 5 balų), skiriamas projektams, pateiktiems iš didesnio nedarbo teritorijų, ir projektų teikėjams, kurie nėra gavę valstybės pagalbos (iš valstybės biudžeto, Užimtumo fondo, Lietuvos, PHARE ar SAPARD programų, Europos Sąjungos struktūrinių fondų) per pastaruosius trejus metus.

51. Lietuvos darbo biržos direktoriui patvirtinus komiteto pateiktą galutinį finansuojamų projektų sąrašą, teritorinės darbo biržos raštu per 3 darbo dienas informuoja į šį sąrašą patekusius ir nepatekusius projektų teikėjus. Su paraiškų teikėjais, kuriems nuspręsta skirti valstybės paramą, teritorinės darbo biržos per 15 darbo dienų nuo galutinio finansuojamų projektų sąrašo patvirtinimo dienos sudaro sutartis (8 priedas).

 

VII. VALSTYBĖS PARAMOS PROJEKTAMS FINANSUOTI TEIKIMAS

 

52. Valstybės parama teikiama finansuoti šias darbo vietos steigimo išlaidas:

52.1. įrengimų, įrangos ir kitų darbo priemonių, reikalingų veiklai užtikrinti, pirkimo, pristatymo, pritaikymo ir montavimo;

52.2. mokymo, kai teritorinė darbo birža neorganizuoja tokių mokymų ir negali jų išlaidų padengti;

52.3. darbo vietos ir darbuotojui reikalingų licencijų ir leidimų įsigijimo;

52.4. šio Aprašo 10 punkte nurodyto draudimo;

52.5. reklamos;

52.6. patalpų remonto, reikalingo darbo vietoms įrengti, nurodytoms pateiktoje išskaidytoje detalioje remonto darbų sąmatoje. Valstybės parama šiai išlaidų rūšiai negali viršyti 50 proc. visos valstybės paramos lėšų.

53. Aprašo 52 punkte nurodytos išlaidos privalo būti:

53.1. būtinos projektui įgyvendinti;

53.2. nurodytos projekto teikėjo paraiškoje ir įrašytos sutartyje;

53.3. panaudotos per sutartyje numatytą laikotarpį;

53.4. įtrauktos į paramos gavėjo metinį balansą, pelno (nuostolio) ataskaitą, o individualios įmonės atveju – į pajamų-išlaidų deklaraciją.

54. Paramos gavėjo nuosavos lėšos, įtrauktos į projekto įgyvendinimo sąmatą ir skirtos projektui įgyvendinti, gali būti skiriamos tik Aprašo 52 punkte nurodytoms išlaidoms finansuoti. Šios išlaidos negali būti padengiamos natūra.

55. Paramos gavėjas, prieš pasirašydamas sutartį, pateikia jos galiojimo užtikrinimą – banko garantiją arba draudimo bendrovės finansinį laidavimą – visoms pagal sutartį projektui skiriamos valstybės paramos lėšoms sutarties galiojimo laikotarpiu.

56. Pasirašius sutartį, paramos gavėjas raštu pateikia prašymą teritorinei darbo biržai pervesti jam 30 procentų dydžio avansą nuo visos pagal sutartį projektui skiriamos valstybės paramos sumos.

57. Teritorinė darbo birža perveda paramos gavėjui avansą per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos.

58. Paramos gavėjai projektui įgyvendinti skirtas lėšas įsisavina pagal projekto veiklas (paraiškos 5.1 punktas).

59. Projekto veiklos gali būti tikslinamos, kai projekto paraiškoje numatytų veiklų negalima įgyvendinti ne dėl paramos gavėjo kaltės, paramos gavėjui pateikus teritorinei darbo biržai motyvuotą prašymą dėl projekto veiklų patikslinimo.

60. Teritorinė darbo birža per 10 darbo dienų nuo paramos gavėjo prašymo patikslinti projekto veiklas gavimo dienos, įvertinusi jo pagrįstumą, priima sprendimą dėl paramos gavėjo prašymo.

61. Paramos gavėjas, nuo sutarties įsigaliojimo dienos panaudojęs ne mažiau kaip 50 procentų projektui įgyvendinti numatytų lėšų (įskaitant visą gautą avansą), gali pateikti teritorinei darbo biržai prašymą pervesti jam iki 50 procentų dydžio tarpinį mokėjimą nuo visos pagal sutartį skiriamos valstybės paramos sumos. Su prašymu jis pateikia nustatytos formos veiklos ir finansines ataskaitas (2 ir 3 priedai) (toliau bendrai vadinamos – tarpinės ataskaitos) ir išlaidas pateisinančių dokumentų (rangovo (paslaugų ar prekių tiekėjo) pateiktos sąskaitos, perdavimo-priėmimo aktai, kelionių dokumentai ar kiti dokumentai, pateisinantys patirtas išlaidas) bei išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų (banko darbuotojo parašu ir banko spaudu patvirtinti išrašai iš sąskaitos ar kiti dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas) kopijas.

62. Teritorinė darbo birža, išnagrinėjusi paramos gavėjo prašymą, priima sprendimą dėl tarpinių ataskaitų tvirtinimo per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos.

63. Teritorinė darbo birža, patvirtinusi pateiktas tarpines ataskaitas, paramos gavėjui perveda tarpinį mokėjimą per 20 darbo dienų nuo ataskaitų patvirtinimo dienos.

64. Teritorinė darbo birža gali atmesti paramos gavėjo prašymą ir nepatvirtinti pateiktų tarpinių ataskaitų, jeigu iš ataskaitose pateiktos informacijos ir dokumentų galima daryti išvadą, kad išlaidos neatitinka Aprašo 52 ir 53 punktų reikalavimų, pateikti duomenys netikslūs, informacija nepakankama dėl išlaidų panaudojimo tikslingumo, netikslūs ar taisyti finansiniai dokumentai.

65. Teritorinei darbo biržai atmetus paramos gavėjo prašymą ir nepatvirtinus tarpinių ataskaitų, paramos gavėjas gali per teritorinės darbo biržos raštu nustatytą terminą ištaisyti nurodytus ataskaitų trūkumus ir pateikti jas kartu su nauju prašymu pervesti tarpinį mokėjimą.

66. Paramos gavėjas, atlikęs visus sutartyje numatytus darbus ir įsteigęs sutartyje numatytą (-as) darbo vietą (-as), pateikia teritorinei darbo biržai nustatytos formos galutines veiklos ir finansines ataskaitas (2 ir 3 priedai) (toliau bendrai vadinamos – galutinės ataskaitos), išlaidas pateisinančių dokumentų bei išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijas ir prašymą pervesti likusį (arba iki 70 procentų, jeigu tarpinis mokėjimas nebuvo pervestas) galutinį mokėjimą nuo visos sutartyje numatytos projektui skiriamos valstybės paramos sumos.

67. Teritorinė darbo birža:

67.1. išnagrinėjusi paramos gavėjo galutines ataskaitas, priima sprendimą dėl ataskaitų tvirtinimo per 10 darbo dienų nuo jų gavimo dienos;

67.2. patvirtinusi pateiktas galutines ataskaitas, paramos gavėjui perveda galutinį mokėjimą per 20 darbo dienų nuo ataskaitų patvirtinimo dienos.

68. Darbo vietos įsteigimo faktui nustatyti teritorinė darbo birža gali kviestis pagalbos kompetentingas institucijas (Valstybinę darbo inspekciją, Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą ir kt.).

69. Teritorinė darbo birža gali atmesti paramos gavėjo prašymą ir nepatvirtinti pateiktų galutinių ataskaitų dėl Aprašo 64 punkte išdėstytų priežasčių.

70. Teritorinei darbo biržai atmetus paramos gavėjo prašymą ir nepatvirtinus galutinių ataskaitų, paramos gavėjas gali ištaisyti nurodytus ataskaitų trūkumus ir pateikti jas kartu su nauju prašymu pervesti galutinį mokėjimą.

71. Paramos gavėjas yra atsakingas už visų prašymų skirti lėšų ir ataskaitų pateikimą laiku.

72. Prekių, paslaugų arba darbų pirkimai už projekto, kuriam suteikta valstybės parama, lėšas turi būti atliekami vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), kai paramos gavėjas pagal nurodytąjį įstatymą yra perkančioji organizacija. Tuo atveju, kai paramos gavėjas nėra perkančioji organizacija, visi pirkimai vykdomi vadovaujantis Lietuvos darbo biržos direktoriaus patvirtintomis paramos gavėjų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis, pirkimų taisyklėmis.

73. Paramos gavėjas, esant būtinumui, gali skirti projektui įgyvendinti daugiau nuosavų lėšų, nei numatyta projekto įgyvendinimo sąmatoje. Apie nuosavų lėšų padidinimą projektui įgyvendinti projekto vykdytojas raštu informuoja teritorinę darbo biržą, pateikdamas tarpines ir/ar galutines ataskaitas.

74. Paramos gavėjas gali savo nuožiūra koreguoti projekto įgyvendinimo sąmatą, jeigu:

74.1. nekeičiamas bendras projektui skirtos valstybės paramos dydis; ir

74.2. valstybės paramos lėšų perskirstymas tarp skirtingų projekto įgyvendinimo sąmatos eilučių nepakeičia planuotų išlaidų daugiau kaip 5 procentais.

75. Norėdamas pakeisti projekto įgyvendinimo sąmatoje numatytas išlaidas (atvejais, nenumatytais Aprašo 73 ir 74 punktuose), paramos gavėjas turi pateikti teritorinei darbo biržai motyvuotą prašymą pakeisti projekto sąmatą.

76. Per 15 darbo dienų nuo paramos gavėjo prašymo pakeisti projekto įgyvendinimo sąmatą gavimo dienos teritorinė darbo birža, įvertinusi jo pagrįstumą, suderinusi su Lietuvos darbo birža, tenkina paramos gavėjo prašymą ir pakeičia projekto įgyvendinimo sąmatą.

77. Teritorinei darbo biržai patvirtinus projekto įgyvendinimo sąmatos pakeitimus, jie tampa sutarties dalimi.

78. Teritorinė darbo birža, gavusi paramos gavėjo raštišką pranešimą apie materialinių ir teisinių sąlygų naujoms darbo vietoms sukurti sudarymą, per 5 darbo dienas, dalyvaujant paramos gavėjui, patikrina vietoje (įmonėje) darbo vietas, įsigytų įgyvendinant projektą įrengimų, įrangos ir kitų darbo priemonių panaudojimą šiose darbo vietose. Jei į patikrinimą kviečiami kompetentingų institucijų atstovai, jie nustato, ar įrengtos darbo vietos atitinka Darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569), Darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymo (Žin., 2003, Nr. 70-3170) ir kituose teisės aktuose nustatytus darbo vietų įrengimo reikalavimus.

Įdarbinus teritorinės darbo biržos rekomenduotus asmenis į įrengtas darbo vietas, teritorinė darbo birža su paramos gavėju pasirašo darbo vietų įsteigimo aktą, prie kurio prideda darbo sutarčių su įdarbintais į įrengtas darbo vietas teritorinės darbo biržos siūlytais asmenimis kopijas ir kitus, esant reikalui, darbo vietos įsteigimą patvirtinančius dokumentus.

79. Paramos gavėjas privalo grąžinti teritorinei darbo biržai:

79.1. visas projekto metu nepanaudotas lėšas iki einamųjų finansinių metų gruodžio 10 d.;

79.2. per jos nustatytą terminą valstybės paramos lėšas, kurios panaudotos kitoms, nei šio Aprašo 52 punkte nurodytoms, išlaidoms padengti.

80. Paramos gavėjas, atleidęs iš įsteigtos darbo vietos darbuotoją, per 3 darbo dienas nuo atleidimo dienos privalo raštu apie tai informuoti teritorinę darbo biržą. Tokiu atveju teritorinė darbo birža siūlo paramos gavėjui įdarbinti kitą atitinkamos kvalifikacijos asmenį.

Vietoj į įsteigtas darbo vietas įdarbintų asmenų, išėjusių atostogų vaikui prižiūrėti, kol jam sueis treji metai, ar atlikti karinę prievolę, dėl ligos ir dėl kitų objektyvių priežasčių, laikinai negalinčių vykdyti pareigų, paramos gavėjas privalo laikinai įdarbinti kitus teritorinėje darbo biržoje registruotus atitinkamos kvalifikacijos bedarbius.

81. Paramos gavėjas, neįsteigęs visų sutartyje numatytų įsteigti darbo vietų, privalo grąžinti teritorinei darbo biržai valstybės paramos lėšas, kurios buvo numatytos šioms darbo vietoms įsteigti. Ši grąžintina valstybės paramos dalis, skirta vienai darbo vietai įsteigti, apskaičiuojama remiantis Aprašo 84 punktu.

82. Paramos gavėjas, panaikinęs įsteigtą darbo vietą, privalo grąžinti teritorinei darbo biržai valstybės suteiktą paramą tai darbo vietai įsteigti:

82.1. visą, kai darbo vieta naikinama pirmaisiais metais po jos įsteigimo;

82.2. 80 procentų, kai ji naikinama antraisiais metais po jos įsteigimo;

82.3. 50 procentų, kai ji naikinama trečiaisiais metais po jos įsteigimo.

83. Paramos gavėjas, atsisakantis per 30 darbo dienų laikotarpį nuo atleidimo dienos įdarbinti teritorinės darbo biržos siunčiamus bedarbius, kurie atitinka darbinei veiklai atlikti keliamus reikalavimus, į įsteigtas ar atsilaisvinusias darbo vietas privalo grąžinti teritorinei darbo biržai panaudotas valstybės paramos lėšas darbo vietoms įsteigti:

83.1. visas – pirmaisiais metais po jos įsteigimo;

83.2. 80 procentų – antraisiais metais po jos įsteigimo;

83.3. 50 procentų – trečiaisiais metais po jos įsteigimo.

84. Valstybės paramos dalis, skirta vienai darbo vietai įsteigti, apskaičiuojama dalijant visą projektui suteiktą valstybės paramą iš įsipareigotų sukurti darbo vietų skaičiaus.

 

VIII. ATSISKAITYMAS UŽ PROJEKTUI VYKDYTI SUTEIKTAS LĖŠAS

 

85. Paramos gavėjas privalo:

85.1. visiškai atsiskaityti su teritorine darbo birža už suteiktą valstybės paramą iki einamųjų metų gruodžio 10 d., pateikdamas galutines veiklos ir finansines ataskaitas (2 ir 3 priedai);

85.2. teikti ataskaitas teritorinei darbo biržai:

85.2.1. kas mėnesį iki kito mėnesio 3 dienos projekto veiklos mėnesinę ataskaitą (2priedas) ir projekto mėnesinę finansinę ataskaitą (3 priedas), kol bus įsteigtos sutartyje numatytos darbo vietos;

85.2.2. už kiekvieną ketvirtį (3 metus po darbo vietos (-ų) įsteigimo) iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos apie įsteigtose darbo vietose dirbančius asmenis (4 priedas);

85.3. teritorinei darbo biržai pareikalavus pateikti visą su sutarties vykdymu susijusią informaciją.

86. Teritorinė darbo birža pripažįsta tik tas paramos gavėjo išlaidas, kurios patvirtinamos išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijomis.

87. Teritorinės darbo biržos turi teisę vadovaudamosi Lietuvos darbo biržos direktoriaus nustatyta tvarka tikrinti, ar VUI projektui skirta valstybės parama naudojama remiantis šio Aprašo reikalavimais.

88. Paramos gavėjas per 1 mėnesį privalo grąžinti teritorinei darbo biržai visas jam pervestas valstybės paramos lėšas, kai:

88.1. jis raštu praneša apie atsisakymą įgyvendinti projektą;

88.2. pateiktose tarpinėse ataskaitose 2 mėnesius iš eilės nepagrindžiama, kodėl projekte numatyti darbai nevykdomi.

 

IX. GINČŲ DĖL VALSTYBĖS PARAMOS TEIKIMO NAGRINĖJIMAS

 

89. Projektų teikėjas ar paramos gavėjas turi teisę apskųsti teritorinės darbo biržos sprendimus Lietuvos darbo biržai per 10 darbo dienų nuo atitinkamo sprendimo gavimo dienos.

90. Projektų teikėjas ar paramos gavėjas, nesutinkantis su Lietuvos darbo biržos sprendimu, gali kreiptis į teismą.

 

__________________


 

Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų

rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo

ir kontrolės tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto paraiškos valstybės paramai gauti forma)

 

_____________________________________________________________________

(projekto teikėjo pavadinimas)

_____________________________________________________________________

(kodas, adresas, tel. faks., el. pašto adresas, atsiskaitomoji sąskaita)

 

_______________________ teritorinei darbo biržai

 

VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTO

___________________________________________________________

(projekto pavadinimas)

 

PARAIŠKA VALSTYBĖS PARAMAI GAUTI

 

_________________ Nr. _________

                                                                      (data)

 

1. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO VIETA

__________________________________________________________________________

(nurodyti, kokioje teritorijoje bus įgyvendinamas projektas)

 

2. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO LAIKAS1

_________________

1 Projektui skirtos lėšos turi būti įsisavintos iki kalendorinių metų gruodžio 10 d.

 

Numatoma pradžia ________________

                                                           (data)

Numatoma pabaiga ________________

                                                           (data)

 

3. PROJEKTO SANTRAUKA

3.1. Suminė projekto vertė (Lt):______________________

valstybės parama___________________

paramos gavėjo nuosavos lėšos________

3.2. Naujai steigiamų darbo vietų skaičius______________

3.3. _______________________________________________________________________

(trumpai aprašyti projekto esmę, iki 10 eilučių)

__________________________________________________________________________

 

4. PROJEKTO AKTUALUMAS, TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

4.1. Problemos pagrindimas

__________________________________________________________________________

(atsižvelgiant į vietos darbo rinkos ir socialinę ekonominę padėtį, aprašyti problemas ir priežastis, dėl kurių

__________________________________________________________________________

svarbu įgyvendinti teikiamą projektą šioje teritorijoje)

 

4.2. Projekto tikslai ir uždaviniai

__________________________________________________________________________

(atsižvelgiant į pateiktą problemos pagrindimą, apibūdinti tikslus ir uždavinius, kuriuos bus siekiama

__________________________________________________________________________

įgyvendinti šiuo projektu. Nurodyti, kaip projektas padės spręsti socialines problemas ir kokios įtakos turės

__________________________________________________________________________

teritorijos ekonominei plėtrai bei kokią naudą duos vietos gyventojams)

__________________________________________________________________________

 

5. PROJEKTO VEIKLOS IR VADYBOS APRAŠYMAS

5.1. Projekto veiklos

 

Veiklos pavadinimas

Įgyvendinimo laikas

Finansavimo šaltinis

Lėšos, Lt

Pradžia

Pabaiga

Trukmė, savaitėmis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

__________________________________________________________________________

(aprašyti, kokios veiklos bus vykdomos įgyvendinant projekte numatytus tikslus ir uždavinius; pagrįsti

__________________________________________________________________________

kiekvienos veiklos būtinumą darbo vietoms sukurti; apibūdinti projekto veiklas, nurodytas lentelėje)

__________________________________________________________________________

 

5.2. _______________________________________________________________________

(nurodyti, kokioms tikslinėms grupėms priklausantys asmenys bus įdarbinami, reikalavimus jų

__________________________________________________________________________

darbui ir profesinei kvalifikacijai. Kiekvieno naujai įdarbinamo darbuotojo kvalifikacijai keliamus

__________________________________________________________________________

reikalavimus apibūdinti pagal pateiktą formą)

 

Profesija

 

Kvalifikacija (kategorija)

 

Darbinė patirtis (stažas)

 

Išsilavinimas

 

Kiti reikalavimai

 

 

5.3. _______________________________________________________________________

(aprašyti, ar naujai įdarbintiems darbuotojams bus suteikta galimybė tobulinti kvalifikaciją ir/ar

__________________________________________________________________________

įgyti bendresnių darbo rinkoje profesinių žinių (darbo kompiuteriu žinių projektų vadybos pagrindų ir kt.)

__________________________________________________________________________

5.4. _______________________________________________________________________

(apibūdinti, kokie Jūsų įmonės/viešosios įstaigos dabartiniai darbuotojai dalyvaus projekte ir

__________________________________________________________________________

už ką jie bus atsakingi, kaip bus organizuojama vidinė projekto įgyvendinimo kontrolė ir koordinavimas)

5.5. _______________________________________________________________________

(trumpai aprašyti projekto vadovo ir kitų asmenų, kurie įgyvendins projektą, kvalifikaciją,

__________________________________________________________________________

patirtį ir pareigas)

 

6. DARBO, ATLIEKAMO ĮSTEIGTOJE DARBO VIETOJE, APRAŠYMAS

6.1. _______________________________________________________________________

(nurodyti, kokius darbus įdarbinti asmenys atliks kiekvienoje iš įsteigtų darbo vietų; aprašyti darbuotojų

__________________________________________________________________________

funkcijas ar pareigybę; pagrįsti, kaip bus užtikrinamas kiekvieno iš darbuotojų užimtumas(darbo krūvis

__________________________________________________________________________

visą darbo laiką) trejus metus po darbo vietos įsteigimo))

 

7. LAUKIAMI PROJEKTO REZULTATAI IR PASEKMĖS

7.1. _______________________________________________________________________

(apibūdinti, kokius rezultatus tikimasi gauti įgyvendinus projektą; kur įmanoma, nurodyti laukiamų rezultatų

__________________________________________________________________________

skaitinę išraišką)

__________________________________________________________________________

7.2. _______________________________________________________________________

(pagrįsti, kaip laukiami rezultatai atitinka VUI projektų tikslą (Aprašo 2 p.); nurodyti, kokią

__________________________________________________________________________

socialinę naudą projekto įgyvendinimas duos teritorijai (socialinės paramos gavėjų sumažėjimą, paskatins

__________________________________________________________________________

ekonominę ar socialinių paslaugų plėtrą, naujas užimtumo galimybes, darbo rinkos lankstumo padidinimą

__________________________________________________________________________

ir kt.)

7.3. _______________________________________________________________________

(nurodyti, kaip projektas padės spręsti tikslinių bedarbių grupių užimtumo problemas ir vystyti

__________________________________________________________________________

skatintiną šioje teritorijoje ūkinę veiklą)

__________________________________________________________________________

7.4. _______________________________________________________________________

(apibūdinti projekto multiplikatoriaus efektą, tai yra ar naujai sukurtosios darbo vietos sudarys

__________________________________________________________________________

prielaidas darbo vietoms atsirasti kitose šios teritorijos įmonėse arba naujos paslaugos sudarys sąlygas dirbti

__________________________________________________________________________

anksčiau nedirbusiems asmenims 2)

________________

2 Pavyzdžiui, paramos gavėjui pradėjus teikti socialines paslaugas vaikams ar globos reikalaujantiems asmenims, juos prižiūrėjusiems šeimų nariams sudaroma galimybė dirbti.

 

8. PROJEKTO TĘSTINUMAS

__________________________________________________________________________

(pagrįsti projekto tęstinumą, kai pasibaigs jo finansavimas (kaip bus užtikrintas sukurtų darbo vietų

__________________________________________________________________________

ilgalaikiškumas, iš kokių šaltinių bus gaunamos apyvartinės lėšos darbo vietoms išlaikyti ir kt.))

__________________________________________________________________________

 

9. PROJEKTO TEIKĖJAS IR JO PARTNERIAI

9.1. Projekto teikėjas:

Įmonės/viešosios įstaigos pavadinimas_____________________________

Statusas (pvz., AB, UAB, viešoji įstaiga)___________________________

Veiklos sritis_________________________________________________

Įmonės registracijos data________________________________________

Darbuotojų, dirbančių pagal neterminuotas sutartis, skaičius____________

Įmonės/viešosios įstaigos gebėjimas vykdyti projektą

__________________________________________________________________________

(nurodyti sukauptą patirtį įgyvendinant projektus; organizacinius gebėjimus, patirtį versle)

 

9.2. Projekto teikėjo veiklos aprašymas

__________________________________________________________________________

 

9.3. Projekto partneriai (jeigu jie yra)

Partnerio įmonės/įstaigos pavadinimas_____________________________

Veiklos sritis_________________________________________________

Įsipareigojimai vykdant projektą__________________________________

Gebėjimas vykdyti projektą____________________________________________________

(nurodyti sukauptą patirtį įgyvendinant projektus;

__________________________________________________________________________

organizacinius gebėjimus, patirtį versle)

 

10. SAVIVALDYBĖS PARAMA

__________________________________________________________________________

(nurodyti savivaldybės paramos formas projektai remti (skiria lėšas, patalpas ar įrengimus, nustato mokesčių

__________________________________________________________________________

lengvatas ir kt.)

 

11. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO SĄMATA

11.1. Projekto įgyvendinimo sąmata, Lt

 

Eil. Nr.

Projekto įgyvendinimo lėšų paskirstymas

Iš viso išlaidų, Lt

Iš jų:

Valstybės paramos lėšos

Projekto teikėjo lėšos

Savivaldybės ir projekto partnerių lėšos

Suma, Lt

Struktūra, proc.

Suma, Lt

Struktūra, proc.

Suma, Lt

Struktūra, proc.

1.

Įrengimų, įrangos ir kitų darbo priemonių, reikalingų veiklai užtikrinti, pirkimas, pristatymas, pritaikymas ir montavimas

 

 

 

 

 

 

 

2.

Darbo vietai ir darbuotojui reikalingų licencijų ir leidimų įsigijimas

 

 

 

 

 

 

 

3.

Mokymo išlaidos (jeigu teritorinė darbo birža neorganizuoja mokymo)

 

 

 

 

 

 

 

4.

Patalpų remontas

 

 

 

 

 

 

 

5.

Draudimo išlaidos

 

 

 

 

 

 

 

6.

Reklamos išlaidos

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

PASTABA. Kiekvieną eilutę išskaidykite, nurodydami konkretų, išlaidų elementą (pavyzdžiui, jeigu jūsų projektai įgyvendinti reikalingas tam tikras įrengimas, jį nurodykite). Visos išlaidos turi būti nurodytos su mokesčiais, išskyrus PVM, kai paramos gavėjai, kaip PVM mokėtojai, yra registruoti Valstybinėje mokesčių inspekcijoje.

 

11.2. ______________________________________________________________________

(pateikti trumpą projekto sąmatos kiekvienos eilutės išskaidytą pagrindimą, nurodant ryšį tarp

__________________________________________________________________________

numatomų veiklų ir reikalingų lėšų; pagrįsti įrengimų įrangos, darbo priemonių, patalpų remonto ir kitų darbų

__________________________________________________________________________

poreikį darbo vietoms įsteigti ir tam būtinas lėšas)

 

12. INFORMACIJA APIE PER PASTARUOSIUS TREJUS METUS GAUTĄ VALSTYBĖS PAGALBĄ (iš valstybės ir savivaldybių biudžetų, Užimtumo fondo, Europos Sąjungos struktūrinių fondų, programų)

 

Projekto ir finansuojančios programos pavadinimas

Projekto įgyvendinimo laikotarpis

Gautos finansinės paramos suma

 

 

 

 

 

 

 

13. PRIDEDAMA:

13.1. Įmonės/viešosios įstaigos registravimo pažymėjimo kopija, _____ lapai.

13.2. Įmonės/viešosios įstaigos steigimo dokumentų kopija, _____ lapai.

13.3. Įmonės/viešosios įstaigos metinės finansinės atskaitomybės ankstesnių metų dokumentų (balansas, pelno (nuostolio) ataskaita, pajamų deklaracija) su Valstybinės mokesčių inspekcijos spaudu bei vadovo ir vyr. finansininko parašais kopijos, o praėjusių metų dokumentų kopijos – su vadovo ir vyr. finansininko parašais, _____ lapai.

13.4. Pažyma iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos apie socialinio draudimo įmokų sumokėjimą (pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki paraiškos pateikimo dienos);

13.5. Paskutinio ketvirčio Valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos draudimo fondo lėšų finansinės ataskaitos (Forma Nr. 4) kopija, _____ lapai.

13.6. PVM mokėtojo pažymėjimo kopija, jei įmonė yra PVM mokėtoja, arba Valstybinės mokesčių inspekcijos pažyma, patvirtinanti, kad įmonė nėra PVM mokėtoja (pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki paraiškos pateikimo dienos);

13.7. Audito ataskaitų ir išvadų apie įmonės veiklos tęstinumą kopijos (jeigu už paskutinius finansinius metus buvo atliktas auditas), _____ lapai.

13.8. Dokumentai, patvirtinantys nekilnojamojo turto (pastato, žemės ir kt.) nuosavybę arba kitaip įteisintą galimybę naudoti, valdyti tą turtą, būtiną darbo vietoms įsteigti ir joms išlaikyti ne trumpiau sutartyje numatyto laiko, _____ lapai.

PASTABA. Esant galimybei, pateikti kitą papildomą informaciją, kuri padėtų projektų atrankos komisijai prie teritorinės darbo biržos geriau suprasti projektą įvertinti projekto vykdytojų įdirbį ar kvalifikaciją Pavyzdžiui, galima pridėti komercinius pasiūlymus įrangai ar darbo priemonėms įsigyti ir kt.

 

14. PROJEKTO TEIKĖJO PASIŽADĖJIMAS

 

Aš, ______________________________________________________________________

(projekto teikėjo įmonės/viešosios įstaigos vadovo vardas, pavardė)

patvirtinu, kad paraiškoje ir kituose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga.

Aš įsipareigoju leisti teritorinei darbo biržai patikrinti pateiktą informaciją, jeigu, jos manymu, tai yra būtina.

Patvirtinu, kad mano atstovaujama įmonė/viešoji įstaiga nėra likviduojama, jai nėra pradėta bankroto procedūra ir (ar) nėra vykdoma restruktūrizacija.

______________________    ________________             _______________________

(pareigų pavadinimas)                                     (parašas)                                            (vardas ir pavardė)

A. V.

_____________


 

Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų

rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo

ir kontrolės tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto veiklos ataskaitos forma)

 

______________________________________________________________________

(projektą įgyvendinančios įmonės/viešosios įstaigos pavadinimas)

 

VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTO

_______________________________________________________

(projekto pavadinimas)

_______________________________VEIKLOS ATASKAITA

                                (įrašyti: mėnesinė, tarpinė, galutinė)

 

_______________ Nr. ________

                                                                        (data)

___________________

(sudarymo vieta)

 

Sutarties data ir Nr. __________________________________________________________

Projekto koordinatorius_______________________________________________________

Laikotarpis, už kurį atsiskaitoma________________________________________________

__________________________________________________________________________

(nurodyti, kokia veikla įgyvendinta, kokie darbai, pirkimai atlikti bei kaip tai atitinka projekto įgyvendinimo

__________________________________________________________________________

sąmatos eilutes1)

 

______________________    ________________             _______________________

(pareigų pavadinimas)                                     (parašas)                                            (vardas ir pavardė)

 

_________________

1 Veiklos ataskaita pateikiama už projekto paraiškos 5 punkte „Projekto veiklos ir vadybos aprašymas“ aprašytų veiklų vykdymą.

______________

 


 

Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų

rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo

ir kontrolės tvarkos aprašo

3 priedas

 

(Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto finansinės ataskaitos forma)

 

___________________________________________________________________

(projektą įgyvendinančios įmonės/viešosios įstaigos pavadinimas)

 

VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTO

___________________________________________

(projekto pavadinimas)

 

______________________________ FINANSINĖ ATASKAITA

                           (įrašyti: mėnesinė, tarpinė, galutinė)

 

______________ Nr. __________

                                                                   (data)

______________________

(sudarymo vieta)

 

Sutarties data ir Nr. __________________________________________________________

Projekto koordinatorius_______________________________________________________

Laikotarpis, už kurį atsiskaitoma________________________________________________

__________________________________________________________________________

(nurodyti planuotas išlaidas, faktines išlaidas ir gautą paramą1)

__________________________________________________________________________

 

PRIDEDAMA:

1. Užpildyta Lietuvos Respublikos finansų ministro nustatytos formos biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitos – finansinės atskaitomybės forma Nr. 2;

2. Išlaidas pateisinančių dokumentų kopijos2.

 

______________________    ________________             _______________________

(pareigų pavadinimas)                                     (parašas)                                            (vardas ir pavardė)

 

_________________

1 Finansinė ataskaita pateikiama pagal projekto paraiškos 11 punktą „Projekto įgyvendinimo sąmata“.

2 Rangovo (paslaugų ar prekių tiekėjo) pateiktos sąskaitos, perdavimo-priėmimo aktai, kelionių dokumentai ar kiti dokumentai, pateisinantys patirtas išlaidas) bei išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų (banko darbuotojo parašu ir banko spaudu patvirtinti išrašai iš sąskaitos ar kiti dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas) kopijos.

______________

 


 

Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų

rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo

ir kontrolės tvarkos aprašo

4 priedas

 

(Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų ataskaitos apie dirbančius asmenis įsteigtose darbo vietose forma)

 

__________________________________________________________________________

(projektą įgyvendinančios įmonės/viešosios įstaigos pavadinimas)

 

VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTO

_____________________________________________________________________

(projekto pavadinimas)

 

ATASKAITA

APIE DIRBANČIUS ASMENIS ĮSTEIGTOSE DARBO VIETOSE

 

_______________ Nr. ____________

                                                                (data)

____________________

(sudarymo vieta)

 

Sutarties data ir Nr. _________________________________________________________

Laikotarpis, už kurį atsiskaitoma: 200 _____ m. ______ ketvirtis

 

Dirbančiųjų skaičius įmonėje teikiant paraišką (pagal neterminuotas sutartis)

Įsteigta naujų darbo vietų įgyvendinant projektą

Dirbančiųjų skaičius ketvirčio pabaigoje

Apskaičiuotas darbo užmokestis, Lt

Atleista asmenų per ketvirtį iš projekto įsteigtų darbo vietų

Per ketvirtį priimti bedarbiai į įsteigtas vietas

Per ketvirtį sukurtų naujų darbo vietų skaičius

Iš viso

Iš jų projekto įsteigtose darbo vietose

Data

Skaičius

Atleidimo priežastys (Darbo kodekso straipsnis)

Data

Skaičius

Profesija

Nurodyti, kokiai darbo rinkoje papildomai remiamų bedarbių grupei priklauso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

______________________    ________________             _______________________

         (pareigų pavadinimas)                           (parašas)                                            (vardas ir pavardė)

 

______________

 


 

Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų

rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo

ir kontrolės tvarkos aprašo

5 priedas

 

(Projekto teikėjo, paraiškos ir jos priedų atitikties formaliems Aprašo reikalavimams įvertinimo forma)

 

PROJEKTO TEIKĖJO, PARAIŠKOS IR JOS PRIEDŲ ATITIKTIES FORMALIEMS APRAŠO REIKALAVIMAMS ĮVERTINIMAS

 

_____________________________________________________________________

(projekto pavadinimas, projekto teikėjo įmonės kodas ir adresas)

 

Eil. Nr.

Vertinimo kriterijus

Taip

Ne

1.

Projekte numatyta veikla yra remtina (Aprašo 8 punktas)

 

 

2.

Projekto teikėjas, kaip ūkio subjektas, turi teisę į valstybės paramą (Aprašo 11 punktas)

 

 

3.

Prašoma valstybės parama neviršija 345 000 Lt, įskaitant gautą valstybės paramą per pastaruosius 3 metus (Aprašo 5 punktas)

 

 

4.

Prašoma valstybės parama vienai darbo vietai neviršija nustatyto maksimalaus dydžio (Aprašo 4 punktas)

 

 

5.

Paraiškos teikėjas numato savo lėšomis padengti ne mažiau kaip 35 procentus visų projekto išlaidų (Aprašo 5 punktas)

 

 

6.

Paraiška parengta ir pateikta pagal nustatytus reikalavimus (Aprašo 13-23 punktų reikalavimai)

 

 

7.

Pateikta projekto teikėjo registravimo pažymėjimo kopija (Aprašo 12.1 punktas)

 

 

8.

Pateikta projekto teikėjo steigimo dokumentų kopija (Aprašo 12.2 punktas)

 

 

9.

Pateiktos įmonės/viešosios įstaigos metinės finansinės atskaitomybės dokumentų kopijos (Aprašo 12.3 punktas)

 

 

10.

Pateikta pažyma iš Valstybinio socialinio draudimo fondo apie socialinio draudimo įmokų sumokėjimą (Aprašo 12.4 punktas)

 

 

11.

Pateikta paskutinio ketvirčio Valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos draudimo fondo lėšų finansinės ataskaitos (Forma Nr. 4) kopija (Aprašo 12.5 punktas)

 

 

12.

Pateikta pažyma iš Valstybinės mokesčių inspekcijos apie atsiskaitymus (Aprašo 12.6 punktas)

 

 

13.

Pateikta pažyma iš Valstybinės mokesčių inspekcijos apie tai, kad įmonė/viešoji įstaiga nėra registruota PVM mokėtoja (jei įmonė yra PVM mokėtoja, pateikiama PVM mokėtojo pažymėjimo kopija) (Aprašo 12.7 punktas)

 

 

14.

Pateiktos audito, jo ataskaitų ir išvadų apie įmonės veiklą (jei toks auditas buvo atliktas) kopijos (Aprašo 12.8 punktas)

 

 

15.

Pateikti dokumentai, patvirtinantys nekilnojamojo turto (pastato, žemės ir kt.) nuosavybę arba galimybę naudoti, valdyti tą turtą (Aprašo 12.9 punktas)

 

 

 

Komisijos pirmininkas        _____________                     __________________

                                                                   (parašas)                                            (vardas ir pavardė)

 

Nariai                                  _____________                     __________________

                                                                   (parašas)                                            (vardas ir pavardė)

                                           _____________                     __________________

                                                                   (parašas)                                            (vardas ir pavardė)

                                                ________                                   _________

________________

(data)

______________

 


 

Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų

rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo

ir kontrolės tvarkos aprašo

6 priedas

 

(Paraiškos kokybės vertinimo forma)

 

PARAIŠKOS KOKYBĖS VERTINIMAS

 

_____________________________________________________________________

(projekto pavadinimas, projekto teikėjo įmonės kodas ir adresas)

 

Projektų atrankos komisijos prie___________________________________________

                                                                                                              (teritorinės darbo biržos pavadinimas)

narys________________________________________________________________

(vardas ir pavardė)

 

Vertinimo kriterijus

Maksimalus balų skaičius

Komisijos nario skirtas balų skaičius

1. Projekto atitiktis VUI projektų tikslams:

60

 

1.1. Projektas atitinka teritorijos darbo rinkos poreikius (projekto vykdytojas įdarbins bedarbius, kuriuos, neįgyvendinus projekto, būtų sunku įdarbinti savivaldybės/seniūnijos darbo rinkoje)

10

 

1.2. Projekto teikėjas numato bedarbių profesinį mokymą (teritorinės darbo biržos organizuojamuose kursuose, darbo vietoje įdarbinus bus sudarytos sąlygos bendriesiems profesiniams įgūdžiams įgyti)

5

 

1.3. Numatoma įdarbinti bedarbius, teritorinės darbo biržos priskirtus tikslinėms bedarbių grupėms

5

 

1.4. Pagrįsti kvalifikaciniai reikalavimai įdarbinamiems bedarbiams ir jų užimtumas įsteigtose darbo vietose

10

 

1.5. Pagrįstas projekto tęstinumas pasibaigus jo finansavimui

5

 

1.6. Pagrįstas projekto rezultatų poveikis savivaldybės socialinei ekonominei plėtrai ir aiški nauda vietos gyventojams

10

 

1.7. Projektas atitinka vietos savivaldos smulkaus ir vidutinio verslo plėtros prioritetus

5

 

1.8. Projekto įgyvendinimą remia savivaldybė (raštu pritaria, skiria lėšų, suteikia patalpas, nustato mokesčių lengvatas)

10

 

2. Projekto veiklų ir projekto finansinis pagrindimas bei projekto teikėjo administravimo gebėjimai:

40

 

2.1. Pagrįstos nurodytos veiklos (būtinos ir pakankamos darbo vietoms sukurti, susijusios tarpusavyje ir su planuojamais projekto rezultatais, aprašytos konkrečiai ir išsamiai, yra realios, optimalios bei nuoseklios)

5

 

2.2. Pagrįstas darbo priemonių, įrengimų pasirinkimas bei patalpų remonto ir kitų darbų vykdymas

10

 

2.3. Projekto sąmata aiški ir pagrįsta

5

 

2.4. Projekto teikėjo ir partnerių, jiems esant, gebėjimai įgyvendinti projekte numatytas veiklas (tinkamos profesinės žinios, organizaciniai gebėjimai ir patirtis versle bei įgyvendinant projektus)

20

 

Paraiškos kokybės įvertinimas

100

 

 

Komisijos pirmininkas        _____________                     __________________

                                                                   (parašas)                                            (vardas ir pavardė)

 

______________


 

Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų

rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo

ir kontrolės tvarkos aprašo

7 priedas

 

GALUTINIO PARAIŠKŲ ĮVERTINIMO METODIKA

 

I. Projekto teikėjo nuosavų lėšų dalies bendrame finansavime vertinimas

Projekto teikėjo nuosavų lėšų, įskaitant ir projektų partnerių lėšas, įvertinimas bendrame projekto finansavime sudaro 10 proc. galutinio įvertinimo. Šimtas balų skiriama paraiškai su didžiausia nuosavų lėšų dalimi bendrame finansavime. Vertinamai paraiškai už nuosavų lėšų dalį bendrame finansavime balai apskaičiuojami pagal šią formulę:

 

Sp = paraiška A/paraiška DD * 100, kur:

 

Sp – balai, skiriami už nuosavų lėšų dalį bendrame finansavime;

paraiška A – vertinamos paraiškos nuosavų lėšų procentinė dalis nuo visos projekto vertės; paraiška DD – paraiškos su didžiausia nuosavų lėšų dalimi bendrame finansavime procentais nuo visos projekto vertės.

 

II. Santykinės vienos darbo vietos kainos vertinimas

Santykinės vienos darbo vietos kainos įvertinimas sudaro 30 proc. galutinio įvertinimo. Šimtas balų skiriama paraiškai su mažiausia vienos darbo vietos kaina. Vertinamai paraiškai už santykinę vienos darbo vietos kainą balai apskaičiuojami pagal šią formulę:

 

Sk = paraiška MK/paraiška A * 100, kur:

 

Sk – balai, skiriami už santykinę vienos darbo vietos kainą; paraiška MK – vidutinės išlaidos vienai darbo vietai įsteigti, nurodytos paraiškoje, kurioje jos yra mažiausios, litais;

paraiška A – vertinamos paraiškos vidutinės išlaidos vienai darbo vietai įsteigti, litais.

 

III. Galutinis paraiškos įvertinimas balais

Galutinis paraiškos įvertinimas balais apskaičiuojamas pagal šią formulę:

 

S = Sb* 0,6 + Sp*0,1 + Sk*0,3, kur:

 

S – galutinis paraiškos įvertinimas balais;

Sb – komisijos skirti balai vertinamai paraiškai;

Sp – balai, skiriami už privačią bendro finansavimo dalį

Sk – balai, skiriami už santykinę vienos darbo vietos kainą.

 

 

Komisijos pirmininkas        _____________                     __________________

                                                                   (parašas)                                            (vardas ir pavardė)

______________

              (data)

______________


 

Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų

rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo

ir kontrolės tvarkos aprašo

8 priedas

 

(Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto įgyvendinimo sutarties forma)

 

VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTO ĮGYVENDINIMO SUTARTIS

 

_______________ Nr. __________

(data)

_____________________

(sudarymo vieta)

 

_______________________________________________ darbo birža (toliau – Darbo birža),

(teritorinės darbo biržos pavadinimas)

atstovaujama, ir___________________________________________________________________

                                                                 (pareigų pavadinimas, vardas, pavardė, atstovavimo pagrindas)

__________________________________________________________ (toliau – paramos gavėjas),

(įmonės/viešosios įstaigos pavadinimas)

atstovaujama,_____________________________________________________________________

                                                                 (pareigų pavadinimas, vardas, pavardė, atstovavimo pagrindas)

 

toliau bendrai vadinamos šalimis, vadovaudamosi Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų rengimo, atrankos, įgyvendinimo finansavimo ir kontrolės tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. _____________ d. įsakymu Nr. ______, (toliau – Aprašas) sudarėme šią Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto įgyvendinimo sutartį (toliau – sutartis):

 

I. SUTARTIES DALYKAS

 

Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto __________________________  įgyvendinimas

                                                                                                   (projekto pavadinimas)

II. ĮSIPAREIGOJIMAI

 

1. Paramos gavėjo:

1.1. įsteigti ______________________ darbo vietas iki 200__ m. ___________ ___ d.;

                                                (žodžiais)

1.2. įdarbinti į įsteigtas darbo vietas Darbo biržos pasiūlytus asmenis, sudarant su jais neterminuotas darbo sutartis visam darbo laikui;

1.3. įdarbinus Darbo biržos pasiūlytą asmenį į įsteigtą darbo vietą arba iš jos atleidus, per 3 darbo dienas raštu apie tai informuoti Darbo biržą;

1.4. įsteigtų darbo vietų nepanaikinti trejus metus nuo darbo vietos (-ų) įsteigimo dienos ir teikti per šiuos trejus metus kiekvieną metų ketvirtį iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d. Darbo biržai ketvirtinę ataskaitą apie dirbančius asmenis įsteigtose darbo vietose;

1.5. skirti savų lėšų projektui įgyvendinti__________________________________ Lt;

                                                                                                                             (žodžiais)

1.6. grąžinti visą nepanaudotą valstybės paramą į Darbo biržos atsiskaitomąją sąskaitą iki 200__ m. gruodžio 10 d.;

1.7. naudoti projektui įgyvendinti skirtas lėšas pagal patvirtintą projekto sąmatą;

1.8. projektui įgyvendinti, valstybės ir projekto vykdytojo lėšoms atidaryti specialiąją sąskaitą Lietuvos Respublikoje veikiančiame banke, iš kurios atsiskaitymai vykdomi atliekant bankinius pavedimus, ir vesti atskirą tam skirtų lėšų panaudojimo finansinę apskaitą;

1.9. prekių, paslaugų arba darbų pirkimus atlikti vadovaujantis:

1.9.1. Viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), jei paramos gavėjas yra perkančioji organizacija;

1.9.2. Lietuvos darbo biržos patvirtintomis paramos gavėjų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis, pirkimų taisyklėmis, jei paramos gavėjas nėra perkančioji organizacija;

1.10. teikti Darbo biržai Apraše nustatytos formos ir sąlygomis veiklos ir finansines ataskaitas bei raštu kas mėnesį ją informuoti apie projekto įgyvendinimo eigą, valstybės paramos ir nuosavų lėšų panaudojimą projektui įgyvendinti bei kitą, Darbo biržai pareikalavus, su sutarties vykdymu susijusią informaciją;

1.11. sudaryti sąlygas Darbo biržai patikrinti projekto įgyvendinimą vietoje;

1.12. nedelsiant informuoti Darbo biržą ir projekto partnerius apie įvykius, kurie gali turėti neigiamos įtakos projektui;

1.13. atlyginti Darbo biržai ir tretiesiems asmenims padarytą žalą, kuri atsirastų dėl sutarties netinkamo vykdymo ar nutraukimo prieš terminą;

1.14. projekto įgyvendinimo apskaitos dokumentus ir apskaitos registrus iki metinės finansinės atskaitomybės patvirtinimo įtraukti į apskaitą ir saugoti atskirai nuo įmonės veiklos dokumentų, užtikrinant jų išsaugojimą;

1.15. patvirtinus metinę finansinę atskaitomybę, projekto įgyvendinimo apskaitos dokumentus ir apskaitos registrus saugoti laikantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatytos tvarkos;

1.16. įgyvendinti projektą profesionaliai, efektyviai ir taupiai, taikant profesinius vadybos ir apskaitos standartus ir atsakyti už projekto vykdymo kokybę;

1.17. panaikinęs įsteigtą darbo vietą arba atsisakęs per 30 darbo dienų laikotarpį nuo atleidimo dienos įdarbinti Darbo biržos siunčiamus bedarbius, kurie atitinka darbinei veiklai atlikti keliamus reikalavimus, privalo Darbo biržai grąžinti valstybės suteiktą paramą tai darbo vietai įsteigti:

1.17.1. visą, kai darbo vieta naikinama pirmaisiais metais po jos įsteigimo;

1.17.2. 80 procentų, kai ji naikinama antraisiais metais po jos įsteigimo;

1.17.3. 50 procentų, kai ji naikinama trečiaisiais metais po jos įsteigimo;

1.18. laiku negrąžinus paramos lėšų Sutartyje ir Apraše nurodytais atvejais, mokėti 0,2 procento dydžio delspinigius nuo negrąžintų projektui įgyvendinti suteiktų valstybės paramos lėšų;

1.19. neparduoti, nedovanoti ar kitaip neperleisti, taip pat neišvežti už Lietuvos Respublikos teritorijos ribų, neįkeisti ar kitaip nesuvaržyti teisių į ilgalaikį materialųjį turtą, kurį paramos gavėjas įsigijo pasinaudojęs valstybės parama, be Lietuvos darbo biržos leidimo ne mažiau kaip trejus metus nuo jo įsigijimo.

 

2. Darbo biržos:

2.1. skirti paramos gavėjui______________________________________________ Lt

                                                                                                                             (žodžiais)

projektui vykdyti:

2.2. lėšas, nurodytas 2.1 punkte, pervesti į paramos gavėjo specialiąją sąskaitą, atidarytą nurodytame Lietuvoje Respublikoje veikiančiame banke;

2.3. operatyviai nagrinėti raštu pateiktus paramos gavėjo prašymus ir paklausimus, teikti metodinę pagalbą ir informaciją, reikalingą projektui įgyvendinti;

2.4. siūlyti paramos gavėjui įdarbinti Darbo biržoje įregistruotus bedarbius, atitinkančius projekte pateiktus kvalifikacinius reikalavimus;

2.5. organizuoti (pagal Darbo biržos įgyvendinamas mokymo programas) paramos gavėjo prašymu asmenų, numatomų įdarbinti į įsteigtas darbo vietas, profesinį mokymą;

2.6. vykdyti projekto įgyvendinimo priežiūrą ir vertinimą.

 

III. PROJEKTO FINANSAVIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ PERVESTAS LĖŠAS

 

3. Projektas įgyvendinamas, finansuojamas, atsiskaitoma ir numatytais atvejais lėšos grąžinamos vadovaujantis Apraše nustatyta tvarka.

 

IV. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ

 

4. Sutarties šalys už sutartyje nurodytų įsipareigojimų nevykdymą atsako įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

5. Darbo biržai nustačius, kad lėšos, skirtos projektui vykdyti, naudojamos ne pagal paskirtį, paramos gavėjas privalo šias lėšas grąžinti Darbo biržai per jos nustatytą terminą.

6. Šalys atleidžiamos nuo atsakomybės už sutartyje numatytų įsipareigojimų nevykdymą, jei tai įvyko dėl nenugalimos jėgos sukeltų aplinkybių Lietuvos Respublikos teisės aktų numatytais atvejais. Apie tokių aplinkybių atsiradimą sutarties šalis privalo informuoti kitą šalį raštu per 3 darbo dienas.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

7. Visus juridinius veiksmus, susijusius su sutarties vykdymu ir projekto įgyvendinimu, atlieka sutarties šalys.

8. Sutartis įsigalioja kitą dieną nuo jos pasirašymo dienos.

9. Sutartis gali būti nutraukta, pakeista bei papildyta šalių raštišku susitarimu.

10. Ginčai dėl sutarties vykdymo sprendžiami šalių susitarimu, o nesusitarus – įstatymų nustatyta tvarka.

11. Projekto paraiška kartu su jos priedais yra neatskiriama sutarties dalis (pridedama).

 

PRIDEDAMA. Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto__________________________

                                                                                                                                   (projekto pavadinimas)

paraiška valstybės paramai gauti ir jos priedai, _____ lapų.

 

Šalių adresai ir kiti rekvizitai:

 

Darbo birža

Paramos gavėjas

_______________________________

(adresas, kodas, telefonas)

_______________________________

(adresas, kodas, telefonas)

_______________________________

(banko pavadinimas ir kodas, sąskaitos numeris)

_______________________________

(banko pavadinimas ir kodas, sąskaitos numeris)

_______________________________

(vadovo ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)

_______________________________

(vadovo ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)

_________________

(parašas)

_________________

(parašas)

_________________

(vardas ir pavardė)

_________________

(vardas ir pavardė)

A. V.

A. V.

______________