lietuvos respublikos krašto apsaugos ministro
į s a k y m a s
DĖL PRIIMANČIOSIOS ŠALIES PARAMOS VALDYMO GRUPĖS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO
2012 m. rugsėjo 4 d. Nr. V-974
Vilnius
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro
2012 m. rugsėjo 4 d. įsakymu Nr. V-974
PRIIMANČIOSIOS ŠALIES PARAMOS VALDYMO GRUPĖS DARBO REGLAMENTAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Priimančiosios šalies paramos valdymo grupės darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Priimančiosios šalies paramos valdymo grupės (toliau – PŠP valdymo grupė) uždavinius ir funkcijas, teises ir darbo organizavimą.
2. PŠP valdymo grupė – Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro sudaroma asmenų grupė, užtikrinanti priimančiosios šalies paramos (toliau – PŠP) teikimą.
3. Šiame reglamente vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 116-2695; 2011, Nr. 72-3464) vartojamas sąvokas.
5. PŠP valdymo grupė savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko potvarkiais, Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro įsakymais, kitais teisės aktais bei šiuo reglamentu.
II. PRIIMANČIOSIOS ŠALIES PARAMOS VALDYMO GRUPĖS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
9. PŠP valdymo grupė, įgyvendindama šio reglamento 8 punkte nustatytą uždavinį, atlieka šias funkcijas:
9.1. koordinuoja Lietuvos kariuomenės, civilinių mobilizacijos institucijų, ūkio mobilizacijos subjektų ir atvykstančių pajėgų veiksmus siekiant užtikrinti PŠP teikimą;
9.3. svarsto mobilizacinių nurodymų civilinėms mobilizacijos institucijoms skyrimo tikslingumo klausimus;
9.4. vertina siunčiančiosios (-iųjų) šalies (-ių) pateiktus priimančiosios šalies paramos teikimo prašymus (angl. Host Nation Support Request, HNS REQ), bendrąsias (angl. Concept of Requirements, COR) ir detaliąsias poreikių paraiškas (angl. Statement of Requirements, SOR), egzistuojančius ar naujai rengiamus tarpusavio supratimo memorandumus (angl. Memorandum of Understanding, MOU), techninius susitarimus (angl. Technical Arrangement, TA) ar bendruosius įgyvendinimo susitarimus (angl. Joint Implementation Agreement, JIA), teikia rekomendacijas ir siūlymus dėl minėtų dokumentų taikymo arba pakeitimų PŠP koordinatoriui;
9.5. teikia siūlymus dėl atvykstančių pajėgų bendradarbiavimo, PŠP susitarimų rengimo ir PŠP planavimo gerinimo Lietuvos kariuomenės vadui, Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministrui;
9.6. prireikus, kreipiasi į Jungtinį priimančiosios šalies paramos koordinavimo komitetą (toliau – JPŠPKK) dėl siūlymo panaudoti valstybės rezervą ir (ar) civilinį mobilizacinio personalo rezervą teikti PŠP pateikimo Lietuvos Respublikos Vyriausybei;
9.8. teikia JPŠPKK siūlymus dėl PŠP teikimo sistemos veiklos gerinimo (valstybės rezervo, Lietuvos kariuomenės materialinių išteklių atsargų kaupimo ir naudojimo, PŠP teikimo užduočių tikslinimo ar naujų užduočių skyrimo, civilinio mobilizacinio personalo rezervo naudojimo);
9.9. nagrinėja įvairius PŠP teikimo klausimus ir teikia siūlymus dėl PŠP valdymo grupės ir JPŠPKK siūlymų įgyvendinimo, PŠP galimybių katalogo keitimo Lietuvos kariuomenės vadui, Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministrui, Mobilizacijos departamentui prie Krašto apsaugos ministerijos ar kitoms PŠP teikiančioms institucijoms ir sprendžia klausimus dėl konkrečių PŠP teikimo veiksmų.
III. PRIIMANČIOSIOS ŠALIES PARAMOS VALDYMO GRUPĖS TEISĖS
10. Įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir vykdydama nustatytas funkcijas, PŠP valdymo grupė turi teisę:
10.1. neatlygintinai gauti iš KAS institucijų ir jų padalinių, civilinių mobilizacijos institucijų, dalyvaujančių teikiant PŠP, dokumentus ir informaciją, kuri būtina PŠP valdymo grupės uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms vykdyti;
10.2. teikti siūlymus dėl PŠP teikimo Mobilizacijos departamento prie Krašto apsaugos ministerijos direktoriui, Lietuvos kariuomenės vadui, Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministrui ir JPŠPKK;
IV. PRIIMANČIOSIOS ŠALIES PARAMOS VALDYMO GRUPĖS DARBO ORGANIZAVIMAS
12. Nesant PŠP valdymo grupės vadovo, PŠP valdymo grupės vadovą pavaduoja PŠP valdymo grupės vadovo pavaduotojas.
13. PŠP valdymo grupės vadovas:
14. PŠP valdymo grupės sekretorius yra skiriamas iš tos pačios institucijos, kaip ir PŠP valdymo grupės vadovas.
15. PŠP valdymo grupės sekretorius:
15.1. rengia PŠP valdymo grupės posėdžių darbotvarkę, teikia ją tvirtinti grupės vadovui, supažindina su ja PŠP valdymo grupės narius ir kitus posėdyje dalyvausiančius asmenis;
15.3. protokoluoja PŠP valdymo grupės posėdžius, rengia protokolą, teikia jį pasirašyti, išsiunčia jį suinteresuotiems asmenims;
16. Pagrindinė PŠP valdymo grupės darbo forma – posėdžiai. PŠP valdymo grupės nariams apie posėdžio vietą, laiką pranešama ir posėdžio medžiaga pateikiama iki posėdžio likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms (įprasta tvarka) ar ne mažiau kaip 1 darbo dienai (skubos tvarka).
17. Kartu su kvietimu dalyvauti PŠP valdymo grupės posėdyje nariams pateikiama PŠP valdymo grupės posėdžio darbotvarkė ir esant būtinybei kita reikalinga medžiaga.
18. Posėdžiai laikomi įvykusiais, jeigu juose dalyvauja PŠP valdymo grupės vadovas arba jo pavaduotojas ir ne mažiau kaip pusė PŠP valdymo grupės narių.
19. PŠP valdymo grupė sprendimus priima posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma, o balsams pasiskirsčius po lygiai, galutinio sprendimo teisė suteikiama grupės vadovui. Kviestiniai PŠP valdymo grupės posėdžių dalyviai balsavimo teisės neturi.
20. Posėdyje negalintys dalyvauti PŠP valdymo grupės nariai ar vadovo pavaduotojas iš anksto informuoja PŠP valdymo grupės vadovą ir nurodo nedalyvavimo priežastį. Jie gali iš anksto raštu pareikšti savo nuomonę grupės vadovui.
21. PŠP valdymo grupės nariui dėl objektyvių priežasčių negalint dalyvauti posėdyje, institucijos ar įstaigos, kuriai atstovaujantis PŠP valdymo grupės narys negali dalyvauti posėdyje, vadovas gali paskirti PŠP valdymo grupės narį pavaduojantį asmenį dalyvauti PŠP valdymo grupės posėdyje. Pavaduojantis asmuo turi visas PŠP valdymo grupės nario teises ir pareigas.
22. PŠP valdymo grupės posėdžio darbotvarkė rengiama PŠP valdymo grupės vadovo sprendimu atsižvelgiant į JPŠPKK ir PŠP valdymo grupės narių siūlymus.
23. JPŠPKK ir PŠP valdymo grupės nariai siūlymus dėl PŠP valdymo grupės posėdžių darbotvarkės teikia PŠP valdymo grupės vadovui.
24. PŠP valdymo grupės posėdžiai yra protokoluojami. Protokole nurodoma posėdžio data, dalyvavę PŠP valdymo grupės nariai ir kviestieji posėdžio dalyviai, svarstyti klausimai, posėdžio dalyvių kalbų esmė, balsavimo rezultatai ir priimti sprendimai.
25. PŠP valdymo grupės posėdžių sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo PŠP valdymo grupės vadovas. Protokolas teikiamas Lietuvos kariuomenės vadui ir kitiems suinteresuotiems asmenims. PŠP valdymo grupės sprendimus privalo vykdyti PŠP grupės nariai ir PŠP teikimo veiksmus atliekantys asmenys. Jei posėdyje buvo svarstomi klausimai, susiję su įslaptinta informacija ar jos naudojimu, protokolas turi būti įslaptinamas teisės aktų nustatyta tvarka.
26. PŠP valdymo grupė PŠP teikimą Lietuvos kariuomenėje koordinuoja ir kontroliuoja pasitelkdama Lietuvos kariuomenės Jungtinio štabo Jungtinį operacijų centrą (JOC).
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS