LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ORO ERDVĖS STRUKTŪROS PATVIRTINIMO
1997 m. sausio 22 d. Nr. 39
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos oro erdvės naudojimo įstatymo 6 straipsnio nuostatomis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutaria:
2. Pavesti Susisiekimo ministerijai ir Krašto apsaugos ministerijai parengti reikiamus žemėlapius, schemas ir kitus Lietuvos Respublikos oro erdvės struktūrą reglamentuojančius dokumentus.
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1997 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 39
Lietuvos Respublikos oro erdvės struktūra
Bendrosios nuostatos
1. Lietuvos Respublikos oro erdvės struktūra parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos oro erdvės naudojimo įstatymu, Lietuvos Respublikos civilinės aviacijos įstatymu ir Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) dokumentais.
2. Lietuvos Respublikos oro erdvės struktūra nustato oro erdvės elementus, skirtus civilinių ir valstybės orlaivių skrydžiams bei kitų oro erdvės naudotojų reikmėms tenkinti, užtikrina racionalų oro erdvės naudojimą ir skrydžių saugą.
3. Visi oro erdvės naudotojai privalo laikytis Lietuvos Respublikos oro erdvės struktūroje nustatytų reikalavimų, išskyrus ypatingas situacijas arba karo atvejus.
4. Lietuvos Respublikos oro erdvės struktūrai apibūdinti vartojamos šios sąvokos*:
oro eismo paslaugos – bendrasis terminas, reiškiantis tam tikras skrydžių informacijos paslaugas, aliarmo skelbimą, konsultacines oro eismo ir skrydžių valdymo paslaugas;
skrydžių informacijos paslaugos – konsultacinės ir informacinės paslaugos skrydžių saugai ir efektyvumui užtikrinti;
aliarmo skelbimas – tam tikroms institucijoms skelbiama informacija apie orlaivius, kuriems reikalinga skubi pagalba, ir apie kitą toms institucijoms reikalingą paramą;
konsultacinės oro eismo paslaugos – paslaugos, teikiamos konsultacinėje oro erdvėje, kad būtų užtikrintas palankiausias orlaivių, skrendančių pagal SPT, lygių skirstymas;
skrydžių valdymo paslaugos (arba skrydžių valdymas) – paslaugos, teikiamos tam, kad būtų išvengta orlaivių, taip pat orlaivių bei kliūčių manevravimo lauke susidūrimų ir greitai bei tinkamai reguliuojamas oro eismas;
oro eismo paslaugų erdvė – raidėmis pažymėta nustatytojo dydžio oro erdvė, kurioje galimi konkretaus tipo skrydžiai ir kurioje numatytos oro eismo paslaugos bei skrydžių taisyklės.
Oro eismo paslaugų erdvė skirstoma į klases ir žymima raidėmis nuo A iki G;
kontroliuojamoji erdvė – nustatytojo dydžio erdvė, kurioje teikiamos skrydžių valdymo paslaugos skrydžiams pagal SPT ir VST, atsižvelgiant į oro erdvės klasifikaciją;
konsultacinė oro erdvė – nustatytojo dydžio erdvė arba nustatytasis maršrutas, kuriame teikiamos oro eismo konsultacinės paslaugos;
skrydis pagal VST – skrydis pagal vizualiųjų skrydžių taisykles;
skrydis pagal SPT – skrydis, vykdomas vadovaujantis skrydžių pagal prietaisus taisyklėmis;
skrydžių planas – oro eismo paslaugų tarnyboms teikiama atitinkama informacija apie numatomo orlaivio skrydį arba jo dalį;
manevravimo laukas – aerodromo dalis, išskyrus peronus, kuri naudojama orlaiviams kilti, tūpti ir riedėti;
vizualios meteorologinės sąlygos (VMS) – matomumo, atstumo nuo debesų ir apatinės debesų ribos dydžiais išreikštos meteorologinės sąlygos, atitinkančios nustatytuosius minimumus arba už juos geresnės;
abipusis oro ir žemės ryšys – abipusis orlaivio ir stoties arba punkto, esančio žemėje, ryšys;
skrydžių valdymo tarnybos leidimas – leidimas orlaiviui veikti pagal skrydžių valdymo tarnybos nustatytas sąlygas.
5. Lietuvos Respublikos oro erdvės struktūrai apibūdinti vartojamos šios santrumpos:
SPT - |
skrydžių pagal prietaisus taisyklės (angl. IFR); |
VST - |
vizualių skrydžių taisyklės (angl. VFR); |
SVT - |
skrydžių valdymo tarnyba (angl. ATC); |
PG - |
prietaiso greitis (angl. IAS); |
SL - |
skrydžio lygis (angl. FL); |
VJL - |
vidutinis jūros lygis (angl. MSL); |
m - |
metras; |
km – |
kilometras. |
Lietuvos Respublikos oro erdvės elementai
6. Lietuvos Respublikos oro erdvę sudaro šie elementai:
6.1. oro kelias – skrydžiams skirta kontroliuojamoji oro erdvė arba jos dalis, aprūpinta reikiama įranga ir priemonėmis, užtikrinančiomis skrydžių saugą.
Susisiekimo ministerija nustato oro kelio reikalavimus. Civilinės aviacijos direkcija nustato konkrečius oro kelius ir teikia informaciją apie juos Lietuvos Respublikos oro navigacijos informaciniame rinkinyje;
6.2. civilinio aerodromo oro erdvė – nustatytojo dydžio oro erdvė aplink civilinį aerodromą, skirta saugiam aerodromo eismui.
Civilinio aerodromo oro erdvę nustato Susisiekimo ministerija Civilinės aviacijos direkcijos teikimu;
6.3. karinių oro pajėgų aerodromo oro erdvė – nustatytojo dydžio oro erdvė aplink karinių oro pajėgų aerodromą, skirta saugiam aerodromo eismui.
Karinių oro pajėgų aerodromo oro erdvę nustato Susisiekimo ministerija karinių oro pajėgų teikimu;
6.4. pasienio zona – penkiolikos kilometrų pasienio zonos oro erdvės dalis nuo Lietuvos Respublikos valstybės sienos į teritorijos gilumą;
6.5. draudžiama zona – nustatytojo dydžio oro erdvė virš svarbių valstybės objektų, kurioje orlaiviams skristi draudžiama;
6.6. ribojimų zona – nustatytojo dydžio oro erdvė virš sausumos ar teritorinių vandenų, kurioje orlaivių skrydžiai ribojami laikantis nustatytųjų sąlygų;
6.7. pavojinga zona – nustatytojo dydžio oro erdvė, kurioje skraidyti orlaiviams tam tikru laiku gali būti pavojinga;
6.8. rezervuojamoji oro erdvė – tam tikram laikui nustatyto dydžio oro erdvė, skirta konkrečiai aviacijos veiklai.
Rezervuojamoji oro erdvė yra dviejų tipų:
pagal tam tikras vietoves fiksuota erdvė;
kilnojama erdvė, kuri juda pagal atitinkamos operacijos kryptį.
Fiksuota rezervuojamoji oro erdvė tam tikroje zonoje nustatoma specialiesiems skrydžiams ar kitoms operacijoms (kariniams manevrams, aviacijos šventėms, parodomiesiems skrydžiams ir kt.).
Kilnojama rezervuojamoji oro erdvė nustatoma grupiniams skrydžiams, sklandytuvų tako varžyboms ar treniruotėms ir kt.
Jeigu rezervuojamoji oro erdvė nustatoma atsižvelgiant į veiklą toje erdvėje, aplink ją nustatoma būtina tarpinė (buferinė) zona, užtikrinanti saugų nuotolį tarp skrendančių zonoje ir kitų orlaivių.
Rezervuojamąją oro erdvę ir būtiną (buferinę) zoną nustato ir reguliuoja Civilinės aviacijos direkcijos Oro navigacijos paslaugų departamentas, vadovaudamasis nustatytosiomis procedūromis ir siekdamas užtikrinti skrydžių saugą.
DRaudžiamos zonos
7. Yra šios Lietuvos Respublikos oro erdvės draudžiamos zonos:
7.1. EYP1 Visaginas:
viršutinė riba – 195-asis skrydžių lygis (FL 195), apatinė – nuo žemės (GND);
horizontali riba nustatoma pagal šias koordinates: 5,4 jūrmylių spindulio ratas nuo 5536.0N02634.0E taško;
Ignalinos atominė elektrinė;
7.2. EYP2 Mažeikiai:
viršutinė riba – 4000 pėdų nuo vidutinio jūros lygio (4000 FEET MSL), apatinė – nuo žemės (GND),
horizontali riba nustatoma pagal šias koordinates: 3 jūrmylių spindulio ratas nuo 5623.0N02211.0E taško;
akcinė bendrovė „Mažeikių nafta“;
Ribojimų zonos
8. Yra šios Lietuvos Respublikos oro erdvės ribojimų zonos:
8.1. EYR4 Panevėžys (Alfa):
viršutinė riba – 360-asis skrydžių lygis (FL 360), apatinė – nuo žemės (GND);
horizontali riba nustatoma pagal šias koordinates: 5612.0N02356.0E-5611.0N02423.0E-5602.5N02420.5E-5601.0N02400.0E-5612.0N02356.0E;
karinių orlaivių skrydžiai;
5611.0N02423.0E-5610.3N02440.0E-5604.0N02441.3E-5552.2N02428.0E-5557.0N02400.0E-5601.0N02400.0E-5602.5N02420.5E-5611.0N02423.0E;
karinių orlaivių skrydžiai;
8.3. EYR6 Vilnius:
viršutinė riba – 2700 pėdų nuo vidutinio jūros lygio (2700 FEET MSL), apatinė – nuo žemės (GND);
horizontali riba nustatoma pagal šias koordinates: 5441.2N02518.0E-5438.3N02511.4E-5439. N02507.7E-5443.5N02513.2E-5441.2N02518.0E;
tankiai gyvenamas rajonas, pramonės rajonas;
8.4. EYR7 Kazlų Rūda (Alfa):
viršutinė riba – 60-asis skrydžių lygis (FL 60), apatinė – nuo žemės (GND);
horizontali riba nustatoma pagal šias koordinates: 5449.3N02322.8E-5449.8N02326.0E-5447.0N02334.0E-5446.0N02333.0E-5443.5N02327.8E-5448.8N02326.0E-5449.3N02322.8E;
karinių orlaivių skrydžiai;
8.5. EYR8 Kazlų Rūda (Bravo):
viršutinė riba – 150-asis skrydžių lygis (FL 150), apatinė – nuo žemės (GND);
horizontali riba nustatoma pagal šias koordinates: 5450.8N02316.2E-5449.3N02322.8E-5448.8N02326.0E-5443.5N02327.8E-5443.0N02321.0E-5444.5N02314.7E-5450.8N02316.2E;
karinių orlaivių skrydžiai;
8.6. EYR9 Kazlų Rūda (Čarli):
viršutinė riba – 150-asis skrydžių lygis (FL 150), apatinė – 5000 pėdų nuo vidutinio jūros lygio (5000 FEET MSL);
horizontali riba nustatoma pagal šias koordinates: 5444.5N02314.7E-5443.0N02321.0E-5443.5N02327.8E-5435.0N02322.0E-5434.3N02313.7E-5444.5N02314.7E;
karinių orlaivių skrydžiai;
8.7. EYR10 Kazlų Rūda (Delta):
viršutinė riba – 260-asis skrydžių lygis (FL 260), apatinė – nuo žemės (GND);
horizontali riba nustatoma pagal šias koordinates: 5433.7N02347.2E-5430.3N02400.0E-5425.4N02343.5E-5429.0N02340.0E-5433.7N02347.2E;
karinių orlaivių skrydžiai;
Pavojingos zonos
9. Yra šios Lietuvos Respublikos oro erdvės pavojingos zonos:
9.1. EYD12 Nida:
viršutinė riba – 16500 pėdų nuo vidutinio jūros lygio (16500 FEET MSL), apatinė – nuo vandens paviršiaus (GND);
horizontali riba nustatoma pagal šias koordinates: 5537.0N02046.0E-5534.0N02100.0E-5525.0N02100.0E-5522.0N02046.0E-5525.0N02042.0E-5534.0N02042.0E-5537.0N02046.0E;
artilerijos šaudymai;
9.2. EYD13 Pabradė:
viršutinė riba – 10400 pėdų nuo vidutinio jūros lygio (10400 FEET MSL), apatinė – nuo žemės (GND);
horizontali riba nustatoma pagal šias koordinates: 5500.5N02547.1E-5503.1N02547.0E-5504.9N02549.1E-5504.9N02555.3E-5500.5N02547.1E;
šaudymai Pabradės poligone;
9.3. EYD14 Alytus:
viršutinė riba – 10150 pėdų nuo vidutinio jūros lygio (10150 FEET MSL), apatinė – nuo žemės (GND);
horizontali riba nustatoma pagal šias koordinates: 5421.8N02403.9E-5422.5N02404.7E-5422.3N02405.3E-5421.7N02404.8E-5421.8N02403.9E;
šaudymai Alytaus poligone;
9.4. EYD15 Kairiai:
viršutinė riba – 9950 pėdų nuo vidutinio jūros lygio (9950 FEET MSL), apatinė – nuo žemės (GND);
horizontali riba nustatoma pagal šias koordinates: 5537.3N02110.0E-5537.5N02110.0E-5535.4N02112.9E-5535.0N02111.3E-5537.3N02110.0E;
šaudymai Kairių poligone;
9.5. EYD16 Garliava:
viršutinė riba – 10100 pėdų nuo vidutinio jūros lygio (10100 FEET MSL), apatinė – nuo žemės (GND);
horizontali riba nustatoma pagal šias koordinates: 5447.3N02354.3E-5448.3N02354.0E-5448.3N02356.6E-5447.5N02356.8E-5447.3N02354.3E;
šaudymai Rokų – Garliavos poligone;
9.6. EYD17 Telšiai:
viršutinė riba – 10300 pėdų nuo vidutinio jūros lygio (10300 FEET MSL), apatinė – nuo žemės (GND);
horizontali riba nustatoma pagal šias koordinates: 5605.6N02209.3E-5606.2N02210.2E-5604.8N02212.4E-5604.3N02212.0E-5604.3N02211.3E-5605.6N02209.3E;
šaudymai Telšių poligone;
9.7. EYD18 Rukla:
viršutinė riba – 10150 pėdų nuo vidutinio jūros lygio (10150 FEET MSL), apatinė – nuo žemės (GND);
horizontali riba nustatoma pagal šias koordinates: 5459.9N02420.7E-5501.0N02420.5E-5503.3N02421.0E-5503.1N02423.1E-5502.0N02424.6E-5459.9N02424.5E-5459.9N02420.7E;
šaudymai Ruklos poligone.
Lietuvos Respublikos oro eismo paslaugų erdvės klasifikacija
10. Lietuvos Respublikos oro eismo paslaugų erdvė skirstoma į šias klases, kurioms nustatomos atitinkamos sąlygos ir reikalavimai (nurodytieji meteorologiniai minimumai netaikomi valstybės orlaiviams. Šiuos reikalavimus valstybės orlaiviams nustato atitinkama institucija, atsakinga už valstybės orlaivių eksploatavimą):
10.1. kontroliuojamoji oro erdvė:
10.1.1. A klasė:
Skrydžių taisyklės |
Sąlygos ir reikalavimai |
Sąlygų ir reikalavimų taikymas |
SPT |
skirstymas |
visiems orlaiviams |
|
paslaugos |
skrydžių valdymo paslaugos |
|
matomumo ir nuotolio iki debesų minimumai (VMS) |
netaikomi |
|
greičio apribojimai |
netaikomi |
|
radijo ryšio reikalavimai |
abipusis oro ir žemės ryšys |
|
SVT leidimas |
būtinas |
VST |
skrydžiai nevykdomi |
|
10.1.2. B klasė:
Skrydžių taisyklės |
Sąlygos ir reikalavimai |
Sąlygų ir reikalavimų taikymas |
SPT |
skirstymas |
visiems orlaiviams |
|
paslaugos |
skrydžių valdymo paslaugos |
|
matomumo ir nuotolio iki debesų minimumai (VMS) |
netaikomi |
|
greičio apribojimai |
netaikomi |
|
radijo ryšio reikalavimai |
abipusis oro ir žemės ryšys |
|
SVT leidimas |
būtinas |
|
|
|
Skrydžių taisyklės |
Sąlygos ir reikalavimai |
Sąlygų ir reikalavimų taikymas |
VST |
skirstymas |
visiems orlaiviams |
|
paslaugos |
skrydžių valdymo paslaugos |
|
matomumo ir nuotolio iki debesų minimumai (VMS) |
8 km – 100 SL ir aukščiau, 5 km – žemiau 100 SL. Skrydžio lygyje nėra debesų. |
|
greičio apribojimai |
netaikomi |
|
radijo ryšio reikalavimai |
abipusis oro ir žemės ryšys |
|
SVT leidimas |
būtinas |
10.1.3. C klasė:
Skrydžių taisyklės |
Sąlygos ir reikalavimai |
Sąlygų ir reikalavimų taikymas |
SPT |
skirstymas |
SPT nuo SPT SPT nuo VST |
|
paslaugos |
skrydžių valdymo paslaugos |
|
matomumo ir nuotolio iki debesų minimumai (VMS) |
netaikomi |
|
greičio apribojimai |
netaikomi |
|
radijo ryšio reikalavimai |
abipusis oro ir žemės ryšys |
|
SVT leidimas |
būtinas |
VST |
skirstymas |
VST nuo SPT |
|
paslaugos |
skrydžių valdymas skirstymui nuo SPT užtikrinti, oro eismo informacija VST (paprašius rekomendacijos, kurios reikia susidūrimui išvengti) |
|
matomumo ir nuotolio iki debesų minimumai (VMS) |
8 km – 100 SL ir aukščiau, 5 km – žemiau 100 SL. Nuotolis iki debesų: horizontalusis – 1500 m, vertikalusis – 300 m |
Skrydžių taisyklės |
Sąlygos ir reikalavimai |
Sąlygų ir reikalavimų taikymas |
|
greičio ribojimai |
žemiau 100 SL – PG 250 ir mažiau mazgų |
|
radijo ryšio reikalavimai |
abipusis oro ir žemės ryšys |
|
SVT leidimas |
būtinas |
10.1.4. D klasė:
|
Skrydžių taisyklės |
Sąlygos ir reikalavimai |
Sąlygų ir reikalavimų taikymas |
||
|
SPT |
skirstymas |
SPT nuo SPT |
||
|
|
paslaugos |
skrydžių valdymo paslaugos, įtraukiant informaciją apie skrydžius pagal VST (paprašius rekomendacijos, kurios reikia susidūrimui išvengti) |
||
|
|
matomumo ir nuotolio iki debesų minimumai (VMS) |
netaikomi |
||
|
|
greičio apribojimai |
žemiau 100 SL – PG 250 ir mažiau mazgų |
||
|
|
radijo ryšio reikalavimai |
abipusis oro ir žemės ryšys |
||
|
|
SVT leidimas |
būtinas |
||
VST |
skirstymas |
neatliekamas |
|||
|
paslaugos |
oro eismo informacija tarp VST ir SPT (paprašius rekomendacijos, kurios reikia susidūrimui išvengti) |
|||
|
matomumo ir nuotolio iki debesų minimumai (VMS) |
8 km – 100 SL ir aukščiau, 5 km – žemiau 100 SL. Nuotolis iki debesų: horizontalusis – 1500 m, vertikalusis – 300 m. |
|||
|
greičio ribojimai |
žemiau 100 SL – PG 250 ir mažiau mazgų |
|||
|
radijo ryšio reikalavimai |
abipusis oro ir žemės ryšys |
|||
|
SVT leidimas |
būtinas |
|||
10.1.5. E klasė:
|
Skrydžių taisyklės |
Sąlygos ir reikalavimai |
Sąlygų ir reikalavimų taikymas |
||
|
SPT |
skirstymas |
SPT nuo SPT |
||
|
|
paslaugos |
skrydžių valdymo paslaugos ir, kiek įmanoma, informacija apie VST oro eismą |
||
|
|
matomumo ir nuotolio iki debesų minimumai (VMS) |
netaikomi |
||
|
|
greičio ribojimai |
žemiau 100 SL – PG 250 ir mažiau mazgų |
||
|
|
radijo ryšio reikalavimai |
abipusis oro ir žemės ryšys |
||
|
|
SVT leidimas |
būtinas |
||
VST |
skirstymas |
neatliekamas |
|||
|
paslaugos |
oro eismo informacija, kiek įmanoma |
|||
|
matomumo ir nuotolio iki debesų minimumai (VMS) |
8 km – 100 SL ir aukščiau, 5 km – žemiau 100 SL. Nuotolis iki debesų: horizontalusis – 1500 m, vertikalusis – 300 m. |
|||
|
greičio apribojimai |
žemiau 100 SL – PG 250 ir mažiau mazgų |
|||
|
radijo ryšio reikalavimai |
nebūtini |
|||
|
SVT leidimas |
nebūtinas |
|||
10.2. Nekontroliuojamoji oro erdvė:
10.2.1. F klasė:
|
Skrydžių taisyklės |
Sąlygos ir reikalavimai |
Sąlygų ir reikalavimų taikymas |
|||
|
SPT |
skirstymas |
SPT nuo SPT, kiek įmanoma |
|||
|
|
paslaugos |
konsultacinės oro eismo paslaugos, skrydžių informacijos paslaugos |
|||
Skrydžių taisyklės |
Sąlygos ir reikalavimai |
Sąlygų ir reikalavimų taikymas |
||||
|
|
matomumo ir nuotolio iki debesų minimumai (VMS) |
netaikomi |
|||
|
|
greičio apribojimai |
žemiau 100 SL – PG 250 ir mažiau mazgų |
|||
|
|
radijo ryšio reikalavimai |
abipusis oro ir žemės ryšys |
|||
|
|
SVT leidimas |
nebūtinas |
|||
|
VST |
skirstymas |
neatliekamas |
|||
|
|
paslaugos |
skrydžių informacijos paslaugos |
|||
|
|
matomumo ir nuotolio iki debesų minimumai (VMS) |
8 km – 100 SL ir aukščiau, 5 km – žemiau 100 SL. Nuotolis iki debesų: horizontalusis – 1500 m, vertikalusis – 300 m; 900 m aukštyje virš vidutinio jūros lygio (VJL) ir žemiau skrydžio aukštyje nėra debesų ir matyti žemės arba vandens paviršius – 5 km**. |
|||
|
|
greičio apribojimai |
žemiau 100 SL – PG 250 ir mažiau mazgų |
|||
|
|
radijo ryšio reikalavimai |
nebūtini |
|||
|
|
SVT leidimas |
nebūtinas |
|||
10.2.2. G klasė:
Skrydžių taisyklės |
Sąlygos ir reikalavimai |
Sąlygų ir reikalavimų taikymas |
SPT |
skirstymas |
neatliekamas |
|
paslaugos |
skrydžių informacijos paslaugos |
|
matomumo ir nuotolio iki debesų minimumai (VMS) |
netaikomi |
|
greičio apribojimai |
žemiau 100 SL – PG 250 ir mažiau mazgų |
|
radijo ryšio reikalavimai |
abipusis oro ir žemės ryšys |
Skrydžių taisyklės |
Sąlygos ir reikalavimai |
Sąlygų ir reikalavimų taikymas |
|
SVT leidimas |
nebūtinas |
VST |
skirstymas |
neatliekamas |
|
paslaugos |
skrydžių informacijos paslaugos |
|
matomumo ir nuotolio iki debesų minimumai (VMS) |
8 km – 100 SL ir aukščiau, 5 km – žemiau 100 SL. Nuotolis iki debesų: horizontalusis – 1500 m, vertikalusis – 300 m; 900 m aukštyje virš vidutinio jūros lygio (VJL) ir žemiau skrydžio aukštyje nėra debesų ir matyti žemės arba vandens paviršius – 5 km**. |
|
greičio apribojimai |
žemiau 100 SL – PG 250 ir mažiau mazgų |
|
radijo ryšio reikalavimai |
nebūtini |
|
SVT leidimas |
nebūtinas |
Lietuvos Respublikos oro eismo paslaugų erdvės struktūra
12. Lietuvos Respublikos oro eismo paslaugų erdvės struktūrą sudaro:
CTR – aerodromo skrydžių valdymo zona;
TMA – aerodromo skrydžių valdymo rajonas;
CTA – skrydžių valdymo rajonas;
UTA – viršutinis skrydžių valdymo rajonas;
TIZ – aerodromo oro eismo informacijos zona;
CTR(TIZ) – aerodromo skrydžių valdymo (oro eismo informacijos) zona;
ATZ – aerodromo oro eismo zona.
13. Lietuvos Respublikos oro eismo paslaugų erdvės struktūrą rengia Civilinės aviacijos direkcija, o ją tvirtina Susisiekimo ministerija.
14. Informacija apie Lietuvos Respublikos oro erdvės struktūrą skelbiama Lietuvos Respublikos oro navigacijos informaciniame rinkinyje, kurį rengia Civilinės aviacijos direkcija.
________________________
* Nurodytosios sąvokos detaliai apibūdinamos Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos 11 priede.
** Ne mažiau kaip 3 km, jeigu PG 140 arba mažiau mazgų.
Sraigtasparniams gali būti leidžiama skristi, kai skrydžio matomumas ne prastesnis kaip 1500 m, jeigu manevruojama tokiu greičiu, kad laiku būtų pastebėtas kitas orlaivis arba kliūtis ir išvengta susidūrimo.
Oro balionai gali skristi, jeigu skrydžio matomumas ne prastesnis kaip 2 km.
______________