LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO 2004 M. SAUSIO 28 D. ĮSAKYMO NR. 1K-033 „DĖL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO (BPD) PRIEMONIŲ IR PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ ĮGYVENDINANT ŠIAS PRIEMONES, ADMINISTRAVIMO IR FINANSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2007 m. liepos 20 d. Nr. 1K-229
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033 „Dėl Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento (BPD) priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 19-599, Nr. 93-3421; 2005, Nr. 21-667, Nr. 64-2314, Nr. 152-5611; 2007, Nr. 45-1710):
1. Papildau šiuo 1131 punktu:
„1131. Jeigu neišnaudojama BPD priemonei skirta paramos suma ir jeigu dėl Taisyklių 9 ir 10 punktuose nustatytų apribojimų nėra galimybės pagal tą BPD priemonę paskelbti papildomą (-us) kvietimą (-us) teikti projektų paraiškas, tarpinė institucija, suderinusi su vadovaujančiąja institucija, gali nustatyti papildomos paramos pagal tą BPD priemonę įgyvendinamiems projektams skyrimo tvarką. Papildomos paramos skyrimo tvarkos apraše, laikantis skaidrumo, nešališkumo, viešumo ir vienodų sąlygų taikymo principų, turi būti nustatytos papildomos paramos skyrimo sąlygos ir procedūra. Papildoma parama pagal BPD priemonę įgyvendinamiems projektams skiriama atrankos būdu ir tik šiais atvejais:
1131.1. projektą numatoma įgyvendinti didesnės apimties: pasiekti daugiau kiekybinių rezultatų ir (arba) vykdyti daugiau veiklų. Pagal BPD priemonę įgyvendinamam projektui papildoma parama gali būti skiriama, jei dėl didesnės apimties projektas duotų daugiau socialinės ir (arba) ekonominės naudos, taip pat geriau prisidėtų siekiant nustatytų tikslų;
1131.2. dėl objektyvių priežasčių, kurios atsirado projekto įgyvendinimo metu ir kurių buvo neįmanoma numatyti projekto paraiškos rengimo, vertinimo, projekto atrankos ir paramos projektui skyrimo metu, padidėja nustatytų projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma. Papildoma parama pagal BPD priemonę įgyvendinamam projektui, padidėjus nustatytų projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumai, gali būti skiriama, jei projekto vykdytojas, laikydamasis ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų, ėmėsi visų priemonių, galinčių sumažinti papildomų išlaidų sumą, ir neturi galimybių padidėjusias išlaidas dengti iš nuosavų lėšų.“
2. Papildau šiuo 1132 punktu:
3. Papildau šiuo 1133 punktu:
„1133. Sprendimą dėl papildomos paramos pagal BPD priemonę įgyvendinamam projektui skyrimo Taisyklių 1131 punkte nustatytais atvejais priima tarpinė institucija. Tarpinės institucijos sprendimas įgyvendinamam projektui skirti papildomą paramą tvirtinamas tarpinės institucijos vadovo įsakymu arba jo įgalioto asmens potvarkiu.“
5. Papildau šiuo 1231 punktu:
„1231. Iš valstybės arba savivaldybės biudžeto finansuojamų įstaigų, kurių buhalterinė apskaita tvarkoma centralizuotai teisės aktų nustatyta tvarka, vykdomiems projektams paramos sumos gali būti pervedamos į centralizuotos buhalterijos atidarytą atskirą sąskaitą, skirtą projekto vykdytojo įgyvendinamam projektui. Tokiu atveju paramos sutartyje turi būti nustatyta, kad parama išmokama pervedant pinigus į centralizuotos buhalterijos, kuri tvarko projekto vykdytojo buhalterinę apskaitą, paramos sumoms atidarytą atskirą sąskaitą banke.“
6. Išdėstau 140 punktą taip:
„140. Tarpinio ir galutinio mokėjimo prašymuose projekto vykdytojas privalo deklaruoti visas patirtas tinkamas finansuoti išlaidas ir netinkamą finansuoti PVM, jei jį apmokėti numatyta paramos sutartyje, nuo projekto įgyvendinimo pradžios ir per atsiskaitomąjį laikotarpį. Jeigu paramos sutartyje numatyta, kad projekto vykdytojas projekto dalį finansuoja iš nuosavų lėšų (įnašas pinigais), pagal kiekvieną mokėjimo prašymą išmokama tokia paramos suma, kad bendra (įskaitant šį ir visus ankstesnius mokėjimo prašymus) po konkretaus mokėjimo pripažinta deklaruotinų Europos Komisijai projekto išlaidų suma būtų paskirstyta pagal paramos sutartyje nustatytą paramos ir nuosavų lėšų santykį ir neviršytų paramos sutartyje nurodytos paramos sumos. Apskaičiuojant mokėtinas projekto vykdytojui paramos sumas pagal pateiktus mokėjimo prašymus ir išlaidas pripažįstant deklaruotinomis Europos Komisijai, naudojamas tikslus kiekvieno finansavimo šaltinio santykis su bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma arba skirtingi finansavimo šaltinių santykiai pagal sutartyje nurodytas atskiras projekto biudžeto išlaidų eilutes, jei tai numatyta paramos sutartyje. Jeigu projekto vykdytojas ar partneris iš projekto veiklos gauna pajamų, kaip jos apibrėžtos Europos Komisijos reglamento Nr. 448/2004 priedo 2 taisyklėje, šių pajamų suma mažinama deklaruotinų Europos Komisijai išlaidų suma. Mokėtina paramos suma skaičiuojama nuo mokėjimo prašyme deklaruojamos ir įgyvendinančiosios institucijos pripažintos tinkamų finansuoti išlaidų sumos ir mokėjimo prašyme deklaruojamų pajamų skirtumo (jei šis skirtumas neigiamas, jis įvertinamas skaičiuojant pagal kitą mokėjimo prašymą mokėtiną paramos lėšų sumą). Tuo atveju, jei mokėjimo prašymas yra galutinis ir minėtų sumų skirtumas neigiamas arba jei projekto vykdytojas ar partneris gauna šiame punkte nurodytų pajamų vienerius metus po projekto įgyvendinimo pabaigos, projekto pajamas projekto vykdytojas privalo grąžinti tarpinei institucijai.“
7. Išdėstau 141 punktą taip:
„141. Projekto vykdytojas, teikdamas įgyvendinančiajai institucijai galutinio mokėjimo prašymą, kartu teikia galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą (Taisyklių 9 priedas). Jeigu taikomas sąskaitų apmokėjimo būdas, projekto vykdytojas galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą turi pateikti įgyvendinančiajai institucijai per du mėnesius nuo paskutinio lėšų pervedimo rangovui, paslaugų teikėjui ar prekių tiekėjui, jei tarpinė institucija nenustato kito galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos pateikimo termino. Tarpinė institucija pagal poreikį gali papildyti galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos formą. Tarpinė institucija gali nuspręsti reikalauti iš projekto vykdytojo auditoriaus išvados dėl paramos lėšų panaudojimo (toks reikalavimas turi būti nustatomas gairėse pareiškėjams ir paramos sutartyje).
Jeigu projekto išlaidoms apmokėti taikomas sąskaitų apmokėjimo arba kompensavimo su avansu mokėjimo būdas, kartu su galutinio mokėjimo prašymu projekto vykdytojas pateikia įgyvendinančiajai institucijai informaciją apie projekto sąskaitoje sukauptas palūkanas, kuriomis mažinama mokėtina paramos iš valstybės biudžeto specialiosios ES struktūrinių fondų bendrojo finansavimo lėšų programos, skirtos BPD priemonėms įgyvendinti, suma. Tokiu atveju, kai sukauptų palūkanų suma yra didesnė negu galutinio mokėjimo prašyme deklaruojama išlaidų iš bendrojo finansavimo lėšų suma, sukauptos palūkanos turi būti grąžinamos į tarpinės institucijos sąskaitą, iš kurios per 5 darbo dienas turi būti pervedamos į valstybės iždo sąskaitą. Šios lėšos turi būti panaudotos vietoj projektų bendrojo finansavimo lėšų, kurios mokamos iš valstybės biudžeto specialiosios ES struktūrinių fondų bendrojo finansavimo lėšų programos, skirtos BPD priemonėms įgyvendinti. (Šios nuostatos netaikomos projekto vykdytojams, kurių paramos lėšoms atidarytoms banko sąskaitoms taikomos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. balandžio 27 dienos nutarimo Nr. 320 „Dėl palūkanų už Lietuvos valstybės biudžeto įstaigų sąskaitų einamuosius depozitus bankuose“ (Žin., 1994, Nr. 33-601) nuostatos).“
8. Išdėstau 145 punktą taip:
„145. Jeigu nors vieną iš Taisyklių 144.1–144.5 punktuose pateiktų tikrinimo elementų įgyvendinančioji institucija įvertina neigiamai, išskyrus redakcines klaidas, kurios neturi įtakos mokėjimo prašyme pateiktos informacijos patikimumui, ji paprašo projekto vykdytojo per ne vėliau kaip 10 kalendorinių dienų ištaisyti mokėjimo prašymo trūkumus arba pateikti motyvuotus paaiškinimus dėl pavėluoto mokėjimo prašymo pateikimo. Jei projekto vykdytojas per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą nepašalina nurodytų trūkumų arba nepateikia pagrįsto paaiškinimo, įgyvendinančioji institucija mokėjimo prašymą atmeta, nurodydama atmetimo priežastis. Pašalines nurodytus trūkumus, projekto vykdytojas mokėjimo prašymą gali pateikti pakartotinai.“
9. Išdėstau 151 punktą taip:
„151. Įgaliotam įgyvendinančiosios institucijos darbuotojui patvirtinus mokėjimo prašymą, įgyvendinančioji institucija mokėjimo prašymų tikrinimo ir tvirtinimo rezultatus ir datas įtraukia į SFMIS. Jeigu įgyvendinančioji institucija patvirtino ne visą mokėjimo prašyme nurodytą išlaidų sumą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo patvirtinimo išsiunčia informacinį raštą projekto vykdytojui nurodydama išlaidų sumą, kuri buvo pripažinta netinkama finansuoti, ir nurodo netinkamumo finansuoti priežastį.“
10. Išdėstau 152 punktą taip:
„152. Remdamasi patvirtintų mokėjimo prašymų tikrinimo ir tvirtinimo lapu ir SFMIS duomenimis, įgyvendinančioji institucija rengia paraišką tarpinei institucijai dėl lėšų pervedimo projekto vykdytojui (Taisyklių 12 priedas). Dėl tinkamų finansuoti išlaidų pildomoje paraiškoje tarpinei institucijai atskirose eilutėse nurodomos atskiros tarpinės institucijos valstybės biudžeto specialiosios ES struktūrinių fondų paramos ir bendrojo finansavimo lėšų programos, skirtos BPD priemonėms įgyvendinti, išlaikant pagal kiekvieną mokėjimo prašymą tokią paramos sumą, kad bendra (įskaitant šį ir visus ankstesnius mokėjimo prašymus) išlaidų suma būtų paskirstyta pagal paramos sutartyje nustatytą paramos ir nuosavų lėšų santykį ir neviršytų paramos sutartyje nurodytos paramos sumos. Apskaičiuojant mokėtinas projekto vykdytojui paramos sumas pagal pateiktus mokėjimo prašymus ir išlaidas pripažįstant deklaruotinomis Europos Komisijai, naudojamas tikslus kiekvieno finansavimo šaltinio santykis su bendra tinkamų finansuoti išlaidų suma arba skirtingi finansavimo šaltinių santykiai pagal sutartyje nurodytas atskiras projekto biudžeto išlaidų eilutes, jei tai numatyta paramos sutartyje. Prie kiekvienos valstybės biudžeto specialiosios programos nurodomi funkcinės ir ekonominės lėšų klasifikacijų kodai.“
11. Įrašau 171.4 ir 174.8 punktuose, 7 priedo 3.1.3, 3.2.3 ir 3.3.3 punktuose vietoj žodžių „galutinis mokėjimo prašymas“ atitinkamu linksniu žodžius „galutinio mokėjimo prašymas“.
12. Išdėstau 173.1.4 punktą taip:
„173.1.4. kai kuriais atvejais, atsižvelgus į projekto vykdytojo finansavimo planą, jo finansines galimybes ir nustačius, kad projekto vykdytojas tinkamai vykdo paramos sutartyje nustatytus įsipareigojimus, projekto vykdytojui gali būti suteiktas didesnis avansas:
173.1.4.1. jei projekto išlaidoms apmokėti taikomas tik kompensavimo su avansu mokėjimo būdas, avansas projekto vykdytojui gali būti ne didesnis kaip 40 procentų paramos sumos;
13. Išdėstau 173.2 punktą taip:
„173.2. avansas mokamas remiantis paramos sutartyje nustatytomis nuostatomis dėl avanso mokėjimo. Kartu su avanso mokėjimo prašymu projekto vykdytojas turi pateikti paramos sutartyje nustatytus dokumentus ir banko garantiją arba laidavimo draudimo sutartį dėl avanso sumos, jeigu avanso suma yra didesnė nei 10 000 litų (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms), kuri galiotų ne trumpiau nei 60 kalendorinių dienų po galutinio mokėjimo prašymo arba galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos pateikimo, priklausomai, kas pateikiama vėliausiai, arba ne trumpiau nei 60 kalendorinių dienų po mokėjimo prašymo, kuriuo deklaruojamas visas išmokėtas avansas, pateikimo, jei avansas išskaičiuojamas anksčiau nei su galutinio mokėjimo prašymu. Kadangi avansu išmokėtos paramos lėšos nėra deklaruotinos Europos Komisijai išlaidos, avansu išmokėtą paramos lėšų sumą įgyvendinančioji institucija pažymi SFMIS kaip iš specialiųjų valstybės biudžeto ES struktūrinių fondų paramos ir bendrojo finansavimo lėšų programų, skirtų BPD priemonių įgyvendinimui finansuoti, avansu pervestą sumą ir jos netraukia į atitinkamo laikotarpio išlaidų deklaraciją Europos Komisijai;“.
14. Išdėstau 173.7.1 punktą taip:
„173.7.1. jeigu įgyvendinančiajai institucijai patvirtinus mokėjimo prašymą yra nustatoma mokėtinų sumų iš paramos lėšų, tinkamos finansuoti išlaidos iš paramos lėšų bei projekto vykdytojo nuosavų lėšų šaltinių pagal nustatytą santykį pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai tą dieną, kai Finansų ministerijos Valstybės iždo departamentas perveda projekto vykdytojui valstybės biudžeto specialiųjų ES struktūrinių fondų paramos ir bendrojo finansavimo programų, skirtų BPD priemonių įgyvendinimui finansuoti, lėšas. Jeigu šių valstybės biudžeto specialiųjų programų lėšos pervedamos ne vienu metu, taikoma vėliausio mokėjimo data;“.
15. Išdėstau 173.7.2 punktą taip:
„173.7.2. jeigu įgyvendinančiajai institucijai patvirtinus mokėjimo prašymą nenustatoma mokėtinų sumų iš paramos lėšų, tinkamos finansuoti išlaidos iš paramos lėšų bei projekto vykdytojo nuosavų lėšų šaltinių pagal nustatytą santykį pripažįstamos deklaruotinomis Europos Komisijai tą dieną, kai įgyvendinančioji institucija patvirtina projekto vykdytojo pateiktame mokėjimo prašyme nurodytų išlaidų tinkamumą finansuoti;“.
16. Išdėstau 174.5 punktą taip:
„174.5. projekto vykdytojas ir partneris (-iai) privalo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo lėšų gavimo į paramos sutartyje nurodytą banko sąskaitą išmokėti gautas lėšas rangovui, paslaugų teikėjui arba prekių tiekėjui, išmokėti nuosavų lėšų dalį pagal atitinkamą mokėjimo prašymą. Projekto vykdytojas turi per tą patį šiame punkte nurodytą terminą išsiųsti įgyvendinančiajai institucijai pranešimą apie apmokėjimą, pridėjęs išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijas.“
17. Išdėstau 205.3 punktą taip:
18. Papildau šiuo 205.6 punktu:
19. Įrašau 206 punkte po žodžių „išvardytoms aplinkybėms“ žodžius ir skaičius „(išskyrus atvejus, kai tarpinė institucija, vadovaudamasi Taisyklių 1131 punkte nurodytu tvarkos aprašu, priima sprendimą dėl papildomos paramos įgyvendinamam projektui skyrimo)“.
20. Išdėstau 211.4 punktą taip:
„211.4. nustojo vykdyti projektą, nukrypo nuo patvirtintų projekto biudžeto išlaidų kategorijų sumų daugiau kaip 10 procentų (arba daugiau kaip 20 procentų, kai projektas įgyvendinamas pagal BPD antrojo prioriteto priemonę), negali pasiekti sutartyje nustatytų projekto uždavinių, tikslų ir apie tai neinformavo įgyvendinančiosios institucijos;“.
21. Papildau šiuo 2271 punktu:
„2271. Viešųjų pirkimų priežiūrai pagal kompetenciją vykdyti įgyvendinančioji institucija turi parengti ir, suderinusi su tarpine institucija, patvirtinti viešųjų pirkimų priežiūros tvarkos aprašą. Viešųjų pirkimų priežiūros tvarkos apraše turi būti aprašytos projektų vykdytojų vykdomų viešųjų pirkimų priežiūros procedūros. Apie patvirtintą viešųjų pirkimų priežiūros tvarkos aprašą įgyvendinančioji institucija privalo informuoti vadovaujančiąją instituciją.“
22. Išdėstau 229 punktą taip:
„229. Ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo paramos sutarties pasirašymo projekto vykdytojas turi pateikti ir su įgyvendinančiąja institucija suderinti projekto darbų, prekių ir paslaugų pirkimų tvarkaraštį, kuriame, vadovaujantis nustatytų tinkamų finansuoti projekto išlaidų sąrašu, turi būti nurodyti visi projekto vykdytojo ir partnerio (-ių) planuojami vykdyti ir projektui įgyvendinti reikalingi viešieji prekių, paslaugų ar darbų pirkimai, tų pirkimų datos, sumos, pasirinkti pirkimo būdai, pirkimo būdų pasirinkimo argumentai, kita informacija.“
23. Papildau šiuo 2291 punktu:
„2291. Projekto darbų, prekių ir paslaugų pirkimų tvarkaraščio pakeitimai, kai keičiamas viešąjį pirkimą vykdantis subjektas, perkamas objektas, viešojo pirkimo suma, kuri lemia pirkimo būdo pasirinkimą, arba pirkimo būdas, turi būti suderinti su įgyvendinančiąja institucija viešųjų pirkimų priežiūros tvarkos apraše nustatyta tvarka.“
24. Papildau šiuo 2292 punktu:
„2292. Įgyvendinančiosios institucijos patvirtintame viešųjų pirkimų priežiūros tvarkos apraše nustatytais atvejais projekto vykdytojas, numatantis organizuoti viešuosius pirkimus, atsižvelgdamas į įgyvendinančiajai institucijai numatytus tokios informacijos nagrinėjimo terminus, turi iš anksto pateikti įgyvendinančiajai institucijai viešųjų pirkimų dokumentaciją (viešojo pirkimo skelbimo projektą ir pirkimo dokumentus). Įgyvendinančioji institucija ne vėliau kaip per 15 darbo dienų po to, kai buvo gauta šiame Taisyklių punkte nurodyta informacija, turi pateikti pastabas ir pasiūlymus dėl viešojo pirkimo dokumentacijos.“
26. Papildau šiuo 2341 punktu:
„2341. Įgyvendinančioji institucija į SFMIS įtraukia informaciją apie projektų vykdytojų ir (arba) partnerių sudarytas viešųjų pirkimų sutartis (taikoma, kai viešojo pirkimo suma viršija įprastos komercinės praktikos ribas) ir apie sutartis, sudarytas įvykdžius pirkimus vadovaujantis įgyvendinančiosios arba tarpinės institucijos nustatyta pirkimų tvarka (taikoma, kai pirkimo suma viršija 75 000 Lt be PVM ribą).“
27. Išdėstau 7 priedo 11.3.3 punktą taip:
28. Papildau 7 priedą šiuo 11.3.7 punktu:
29. Įrašau 7 priedo 11.4 punkte po žodžių „išvardytoms aplinkybėms“ žodžius „(išskyrus atvejus, kai Tarpinė institucija, vadovaudamasi nustatyta tvarka, priima sprendimą skirti papildomų lėšų Projektui įgyvendinti)“.
30. Išdėstau 19 priedo „Išlaidų deklaracijos priedą“ taip:
„SUMOS, KURIOS BUVO SUGRĄŽINTOS PO PASKUTINĖS DEKLARUOTŲ IŠLAIDŲ ATASKAITOS PATEIKIMO DATOS IR ĮRAŠYTOS DABARTINĖJE IŠLAIDŲ ATASKAITOJE (IŠVARDYTA PAGAL PROJEKTĄ)
Projekto Nr. |
Sugrąžinimo data |
Iš deklaruojamos sumos atimamos lėšos |
Susigrąžinti delspinigiai |
Suma, kuri buvo atimta iš deklaruojamos sumos |
|||||||
susigrąžintos su pažeidimu susijusios paramos lėšos |
viešosios projekto vykdytojo ir partnerio lėšos |
privačios projekto vykdytojo ir partnerio lėšos |
iš viso |
||||||||
ES struktūrinio fondo lėšos |
valstybės biudžeto bendrojo finansavimo lėšos |
iš viso |
ES struktūrinio fondo lėšos |
valstybės biudžeto bendrojo finansavimo lėšos |
iš viso |
||||||
(1) |
(2) |
(3) |
(4) |
(5)=(3)+(4) |
(6) |
(7) |
(8)=(5)+(6)+(7) |
(9) |
(10) |
(11)=(9)+(10) |
(12)=(8)+(11) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IIš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
________________________ _______________ ____________________
(vadovo ar jo įgalioto asmens
pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)“.
31. Išdėstau 24 priedo „Išlaidų deklaracijos priedą“ taip:
„SUMOS, KURIOS BUVO SUGRĄŽINTOS PO PASKUTINĖS DEKLARUOTŲ IŠLAIDŲ ATASKAITOS PATEIKIMO DATOS IR ĮRAŠYTOS DABARTINĖJE IŠLAIDŲ ATASKAITOJE (IŠVARDYTA PAGAL PROJEKTĄ)
Projekto Nr. |
Sugrąžinimo data |
Iš deklaruojamos sumos atimamos lėšos |
Susigrąžinti delspinigiai |
Suma, kuri buvo atimta iš deklaruojamos sumos |
|||||||
susigrąžintos su pažeidimu susijusios paramos lėšos |
viešosios projekto vykdytojo ir partnerio lėšos |
privačios projekto vykdytojo ir partnerio lėšos |
iš viso |
||||||||
ES struktūrinio fondo lėšos |
valstybės biudžeto bendrojo finansavimo lėšos |
iš viso |
ES struktūrinio fondo lėšos |
valstybės biudžeto bendrojo finansavimo lėšos |
iš viso |
||||||
(1) |
(2) |
(3) |
(4) |
(5)=(3)+(4) |
(6) |
(7) |
(8)=(5)+(6)+(7) |
(9) |
(10) |
(11)=(9)+(10) |
(12)=(8)+(11) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IIš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|