Lietuvos Respublikos Vyriausybės

n u t a r i m a s

 

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS AZARTINIŲ LOŠIMŲ ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIP-3447, LIETUVOS RESPUBLIKOS AZARTINIŲ LOŠIMŲ ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIP-4393 IR LIETUVOS RESPUBLIKOS LOTERIJŲ IR LOŠIMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIP-4394

 

2013 m. spalio 16 d. Nr. 945

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2013 m. gegužės 10 d. sprendimo Nr. SV-S-218 1, 3 ir 4 punktus, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIP-3447 (toliau – Projektas Nr. XIP-3447) ir Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIP-4394 (toliau – Projektas Nr. XIP-4394) ir pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui (toliau – Seimas) tobulinti šiuos įstatymų projektus pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. vasario 29 d. nutarime Nr. 227 „Dėl Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3447, Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3449, Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3450, Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 22 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3451, Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 13 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3452, Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2, 3, 4, 9, 16 ir 17 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3453, Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo, Darbo sutarties įstatymo, įstatymo „Dėl Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų brangiam turtui įsigyti arba kitų įsigytų bei perleidžiamų lėšų deklaravimo“, Gyventojų turto ir pajamų deklaravimo įstatymo pakeitimo įstatymo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3454, Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo 22 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3455, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3456, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3457 ir Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-3458“ (Žin., 2012, Nr. 29-1305) (toliau – Nutarimas Nr. 227) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. lapkričio 14 d. nutarime Nr. 1385 „Dėl Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-4393, Lietuvos Respublikos loterijų ir lošimų mokesčio įstatymo pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-4394, Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 17318, 184, 224 ir 2591 straipsnių pakeitimo ir Kodekso papildymo 17323 straipsniu įstatymo projekto Nr. XIP-4395, Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 22 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-4396, Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 13 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-4397, Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2, 3, 4, 9, 16 ir 17 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-4398, Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 202 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-4399, Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo 22 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-4400, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-4401, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-4402, Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-4403, Lietuvos Respublikos loterijų įstatymo 2, 4, 6, 10, 17, 27 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto Nr. XIP-4423“ (Žin., 2012, Nr. 136-6979) (toliau – Nutarimas Nr. 1385) pateiktus pasiūlymus.

2. Pritarti Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIP-4393 (toliau – Projektas Nr. XIP-4393) keičiamo Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo (Žin., 2001, Nr. 43-1495) (toliau – Įstatymas) teisinio reguliavimo tikslams – „užtikrinti visuomenės ir asmenų, ypač nepilnamečių, apsaugą nuo lošimų galimų neigiamų padarinių, taip pat viešosios tvarkos apsaugą, apsaugoti lošimus nuo nusikalstamų įtakų, nesąžiningo elgesio, užtikrinti nusikalstamų veikų prevenciją, lošimų paklausos ir pasiūlos tvarų reguliavimą, visuomenės kultūrinių ir etinių vertybių apsaugą“ ir siūlyti Seimui tobulinti su minėtais Projekto Nr. XIP-4393 tikslais susijusias teisinio reguliavimo priemones pagal Nutarimo Nr. 1385 1 ir 3 punktuose pateiktas pastabas ir pasiūlymus. Nepritarti Projektu Nr. XIP-4393 keičiamo Įstatymo teisinio reguliavimo tikslui – „nustatyti ir vykdyti lošimų nuosaikiai, darniai, saugiai ir tolygiai plėtrai palankią politiką, pripažįstančią lošimus laisvalaikio ir pramogų paslauga“ dėl Nutarimo Nr. 1385 2 punkte išdėstytų priežasčių.

3. Siūlyti Seimui papildomai patikslinti Projektą Nr. XIP-3447 ir Projektą Nr. XIP-4393 pagal šias pastabas ir pasiūlymus:

3.1. Suderinti tarpusavyje Projektu Nr. XIP-3447 keičiamo Įstatymo 2 straipsnio 37, 47, 84, 88 dalyse vartojamą sąvoką „lošimo ryšio priemonė“ ir 2 straipsnio 18, 34, 71, 89, 90 dalyse, 60 straipsnio 5 ir 6 dalyse vartojamą sąvoką „ryšio priemonė“.

3.2. Pagal Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 63-2243) 18 straipsnį Valstybinę mokesčių inspekciją sudaro biudžetinės įstaigos – Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos ir teritorinės valstybinės mokesčių inspekcijos, kurios kartu administruoja mokesčius. Siekiant, kad nebūtų apsiribota tik viena mokesčius administruojančia įstaiga – Valstybine mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos, Projektu Nr. XIP-3447 keičiamo Įstatymo 7 straipsnio 2 dalyje ir Projektu Nr. XIP-4393 keičiamo Įstatymo 10 straipsnio 14 dalyje išbraukti žodžius „prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Valstybinė mokesčių inspekcija)“.

3.3. Patikslinti Projektu Nr. XIP-3447 keičiamo Įstatymo 7 straipsnio 3 dalį, nes įgyvendinant Lietuvos Respublikos įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro įstatymą (Žin., 2011, Nr. 86-4145) Įtariamų, kaltinamų ir teistų asmenų žinybinis registras reorganizuotas į Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registrą (toliau – Registras). Be to, patikslinti Projektu Nr. XIP-3447 keičiamo Įstatymo 7 straipsnio 3 dalyje vartojamą formuluotę „informacija apie nepriekaištingą reputaciją“, nes neaišku, apie kokią konkrečią informaciją ar ją patvirtinančius dokumentus kalbama. Derėtų pažymėti, kad Registro valdytojas – Informatikos ir ryšių departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Informatikos ir ryšių departamentas) – neišduoda dokumentų, kuriais patvirtinama asmenų nepriekaištinga reputacija. Fiziniams ir juridiniams asmenims Informatikos ir ryšių departamentas Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 435 (Žin., 2012, Nr. 49-2390), ir Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro objektų registravimo ir duomenų teikimo taisyklių, patvirtintų Informatikos ir ryšių departamento direktoriaus 2012 m. rugpjūčio 10 d. įsakymu Nr. 5V-67 (Žin., 2012, Nr. 102-5212), nustatyta tvarka išduoda pagal Registro duomenis ir Registro informaciją parengtas pažymas. Atsižvelgiant į Registre tvarkomų duomenų apimtį, iš Registro galėtų būti pateikti tik duomenys, patvirtinantys Projektu Nr. XIP-3447 keičiamo Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punkte ir 2 dalies 1–3 punktuose nustatytus kriterijus.

3.4. Projektu Nr. XIP-3447 keičiamo Įstatymo 2 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad bendrove, organizuojančia lošimus, gali būti ir valstybėse narėse įsteigti juridiniai asmenys, tačiau nenustatyta, kaip iš valstybių narių kompetentingų institucijų turėtų būti gaunami duomenys, pagrindžiantys keičiamo Įstatymo 7 straipsnio 3 dalyje nustatytų asmenų atitiktį nepriekaištingos reputacijos reikalavimams pagal keičiamo Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punkte ir 2 dalies 1 punkte nustatytus kriterijus. Vadovaujantis Europos Sąjungos Tarybos 2009 m. vasario 26 d. priimto Tarybos pamatinio sprendimo 2009/315/TVR dėl valstybių narių keitimosi informacija iš nuosprendžių registro organizavimo ir turinio (OL 2009 L 93, p. 23) 7 straipsnio 2 dalimi, jeigu asmens pilietybės valstybės narės centrinės institucijos prašoma pateikti informaciją bet kuriais kitais ne baudžiamosios bylos tikslais, ši centrinė institucija atsakymą apie asmens pilietybės valstybėje narėje priimtus apkaltinamuosius nuosprendžius ir trečiosiose šalyse priimtus ir vėliau jai perduotus ir į jos nuosprendžių registrą įtrauktus apkaltinamuosius nuosprendžius turi pateikti laikydamasi savo nacionalinės teisės normų. Taigi gali būti atvejų, kai Informatikos ir ryšių departamentui, kuris yra Lietuvos Respublikos centrinė institucija, atsakinga už keitimąsi informacija apie nuosprendžius su kitų Europos Sąjungos valstybių narių centrinėmis institucijomis, pateikus Europos Sąjungos valstybės narės centrinei institucijai prašymą suteikti informaciją apie asmenims priimtus apkaltinamuosius nuosprendžius, informacija apie asmenį nebus pateikta. Todėl siūloma Projektu Nr. XIP-3447 keičiamame Įstatyme nustatyti, kad keičiamo Įstatymo 7 straipsnio 3 dalyje nustatyti asmenys dokumentus, kuriais patvirtinama atitiktis nepriekaištingos reputacijos reikalavimams, išduotus kompetentingų institucijų, pateiktų patys. Tokia pat nuostata papildyti ir keičiamo Įstatymo 28 straipsnio 3 dalį.

3.5. Suderinti Projektu Nr. XIP-4393 keičiamo Įstatymo 21 straipsnio 4 dalies 2 punkte nustatytą 3 kalendorinių dienų terminą, per kurį lošimų organizatorius turi teisę sustabdyti laimėjimų išmokėjimą, nustatęs, kad lošėjas atlieka įtartiną piniginę operaciją ar sandorį, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme (Žin., 1997, Nr. 64-1502; 2008, Nr. 10-335), su Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 14 straipsnio 3 dalyje nustatytu 5 darbo dienų terminu, per kurį Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba prie Vidaus reikalų ministerijos atlieka veiksmus, būtinus abejonėms dėl tariamai kliento vykdomos ar vykdytos nusikalstamos veikos pagrįsti arba paneigti.

3.6. Patikslinti Projektu Nr. XIP-4393 keičiamo Įstatymo 30 straipsnio 3 dalį, nes Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme (Žin., 2011, Nr. 163-7739) (toliau – Išteklių įstatymas) nenumatyta tokios informacinių technologijų priemonės kaip žurnalas. Jeigu visuomeniniams santykiams, susijusiems su lošimų priežiūra, reguliuoti reikia licencijos užregistravimo fakto, kuris galėtų būti panaudotas prieš trečiuosius asmenis arba sukelti kitas teisines pasekmes, remiantis Išteklių įstatymo 17 straipsnio 1 dalimi, turi būti steigiamas licencijų registras. Vadovaujantis šio straipsnio 3 dalimi, jeigu registro objekto įregistravimo fakto reikia vienos valdymo srities institucijai teisės aktuose nustatytoms funkcijoms atlikti, steigiamas žinybinis registras. Taigi keičiamo Įstatymo 30 straipsnio 3 dalyje derėtų nurodyti ne žurnalą, o registrą.

3.7. Siekiant suderinti Projektu Nr. XIP-3447 keičiamo Įstatymo 60 straipsnio 6 dalyje, Projektu Nr. XIP-4393 keičiamo Įstatymo 76 straipsnio 2 dalies 1 punkte ir 4 dalyje vartojamas sąvokas su Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme (Žin., 2004, Nr. 69-2382) vartojamomis sąvokomis, patikslinti Projektu Nr. XIP-3447 keičiamo Įstatymo 60 straipsnio 6 dalį ir Projektu Nr. XIP-4393 keičiamo Įstatymo 76 straipsnio 4 dalį – vietoj žodžių „ryšio paslaugas teikiantys asmenys“ įrašyti žodžius „viešųjų ryšių tinklų teikėjai ir (arba) viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjai“, o Projektu Nr. XIP-4393 keičiamo Įstatymo 76 straipsnio 2 dalies 1 punkte vietoj žodžių „elektroninių ryšių tinklo paslaugų teikėjas“ žodžius „elektroninių ryšių tinklo teikėjas“.

3.8. Papildyti Projektu Nr. XIP-3447 keičiamo Įstatymo 98 straipsnį ir patikslinti Projektu Nr. XIP-4393 keičiamo Įstatymo 76 straipsnio 2 dalį – nustatyti, kad priežiūros tarnyba turi teisę duoti informacijos prieglobos paslaugų teikėjui ir (arba) tinklo paslaugų teikėjui privalomus nurodymus skubiai pašalinti informacijos prieglobos paslaugų teikėjo saugomą informaciją, kuri naudojama siekiant nelegaliai vykdyti lošimus, arba panaikinti galimybę šią informaciją pasiekti.

3.9. Papildyti Projektu Nr. XIP-4393 keičiamo Įstatymo 76 straipsnį – nustatyti, kad ryšio paslaugas teikiančių asmenų išlaidos, patirtos užtikrinant techninių priemonių, kuriomis būtų ribojamas nelegalių lošimų organizavimas ir dalyvavimas juose Lietuvos Respublikoje naudojant ryšio priemones, įdiegimą ir veikimą, atlyginamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

3.10. Papildyti Projektu Nr. XIP-4393 keičiamo Įstatymo 76 straipsnį – nustatyti, kad atsiskaitymų už dalyvavimą nelegalių lošimų organizatorių organizuojamuose nuotoliniuose lošimuose ir laimėjimų išmokėjimą per Lietuvos Respublikoje veikiančius bankus ar kitas finansų ir mokėjimo įstaigas ribojimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.

3.11. Patikslinti Projekto Nr. XIP-3447 8 straipsnio 1 dalyje, Projektu Nr. XIP-4393 keičiamo Įstatymo 86 straipsnio 1 dalyje ir Projekto Nr. XIP-4394 2 straipsnyje nustatytą Įstatymo įsigaliojimo datą ir nustatyti, kad Įstatymas įsigalioja 2015 m. sausio 1 dieną. Atitinkamai patikslinti Projekto Nr. XIP-3447 7 straipsnyje ir Projektu Nr. XIP-4393 keičiamo Įstatymo 87 straipsnio 1 dalyje nustatytą datą, iki kurios Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir Lošimų priežiūros tarnyba pagal kompetenciją turės patvirtinti Projektu Nr. XIP-3447 ir Projektu Nr. XIP-4393 keičiamam Įstatymui įgyvendinti reikalingus teisės aktus.

 

Ministras Pirmininkas                                                    Algirdas Butkevičius

 

Finansų ministras                                                                       Rimantas Šadžius

 

_________________