LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL TRAKŲ VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS IR SPECIALISTŲ TOBULINIMO CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2006 m. birželio 30 d. Nr. V-557

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas 2006 m. sausio 26 d. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymo Nr. V-56 „Dėl Visuomenės sveikatos priežiūros biudžetinių įstaigų restruktūrizavimo plano patvirtinimo“ 4 punktą:

1. Tvirtinu Trakų visuomenės sveikatos priežiūros ir specialistų tobulinimo centro nuostatus ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama):

2. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2002 m. gegužės 28 d. įsakymą Nr. 242 „Dėl Biudžetinės įstaigos Trakų visuomenės sveikatos priežiūros ir specialistų tobulinimo centro nuostatų patvirtinimo“.

 

 

 

L. E. SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO PAREIGAS                         ŽILVINAS PADAIGA

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos

ministro 2006 m. birželio 30 d. įsakymu

Nr. V-557

 

TRAKŲ VISUOMENĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS IR SPECIALISTŲ TOBULINIMO CENTRO NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Trakų visuomenės sveikatos priežiūros ir specialistų tobulinimo centras (toliau – Centras) yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos specialistų tobulinimo ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto.

2. Centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais bei Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, sveikatos apsaugos ministro įsakymais, šiais nuostatais ir kitais teisės aktais.

3. Centro steigėjo funkcijas atlieka Sveikatos apsaugos ministerija.

4. Centras yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitų banke, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Centro buveinės adresas: Vytauto g. 87, LT-21105 Trakai, Lietuvos Respublika

 

II. STEIGĖJO TEISĖS IR PAREIGOS

 

5. Centro steigėjas turi šias teises ir pareigas:

5.1. tvirtinti, keisti ir papildyti Centro nuostatus;

5.2. gauti iš Centro dokumentus, žodinius ir rašytinius paaiškinimus, išvadas ir kitokią informaciją, susijusią su Centro veikla, reikalingą savo uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti;

5.3. teisės aktų nustatyta tvarka skirti Centrui veiklos užduotis, kontroliuoti jų vykdymą;

5.4. tvirtinti Centro lėšų sąmatas;

5.5. skirti valstybės biudžeto lėšas Centrui išlaikyti, sąmatose, steigėjo patvirtintuose strateginiuose veiklos planuose, programose numatytoms priemonėms finansuoti;

5.6. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka skirti į pareigas ir atleisti iš jų Centro direktorių, taikyti jam skatinimo priemones ir skirti tarnybines nuobaudas;

5.7. įstatymų ir kitų teisės aktų numatyta tvarka nustatyti ir tvirtinti Centro direktoriaus darbo užmokesčio dydį;

5.8. pertvarkyti, reorganizuoti ir likviduoti Centrą.

 

III. CENTRO VEIKLOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Pagrindinis Centro veiklos tikslas – plėtoti visuomenės sveikatos priežiūrą, kuria siekiama išsaugoti ir stiprinti sveikatą, vykdyti ligų profilaktiką, gerinti gyvenimo kokybę.

7. Svarbiausi Centro uždaviniai yra:

7.1. visuomenės sveikatos sauga;

7.2. visuomenės sveikatos stiprinimas;

7.3. ligų profilaktika ir kontrolė;

7.4. visuomenės sveikatos ekspertizė;

7.5. specialistų kvalifikacijos tobulinimo organizavimas.

8. Centras, įgyvendindamas nurodytus uždavinius, atlieka šias funkcijas:

8.1. teisės aktų nustatyta tvarka informuoja steigėją ir kitas institucijas apie aptarnaujamoje teritorijoje ir įstaigoje įvykusius ekstremalius atvejus ar situacijas, dalyvauja jas likviduojant;

8.2. organizuoja ir vykdo užkrečiamųjų ligų epidemiologinę priežiūrą ir kontrolę;

8.3. vykdo užkrečiamųjų ligų epidemiologinę diagnostiką, nuolatinę stebėseną, analizę ir prognozę;

8.4. organizuoja ir kontroliuoja imunoprofilaktinį darbą, atlieka skiepus nuo užkrečiamųjų ligų;

8.5. renka duomenis apie užkrečiamąsias ligas, jų sukėlėjus ir perduoda registrams;

8.6. atlieka miestų ir gyvenviečių teritorijų planavimo, gyvenamosios statybos, gamybinės, prekybinės, socialinės, švietimo, kultūrinės, aptarnavimo ir kitos paskirties objektų detaliųjų planų, techninių projektų, technologijų, darbo projektų visuomenės sveikatos saugos ekspertizę;

8.7. nustato statinių ir jų sanitarinės apsaugos zonų higienos specialiąsias projektavimo sąlygas ir kontroliuoja jų laikymąsi;

8.8. nustato pastatytų, rekonstruotų, pertvarkytų gyvenamosios, gamybinės, prekybinės, socialinės, švietimo, kultūrinės, aptarnavimo ir kitos paskirties statinių atitiktį patvirtintiems projektams ir išduoda pažymas apie objekto atitikimą visuomenės sveikatos saugą reglamentuojančius teisės aktus;

8.9. reikalauja, kad planuojamos ūkinės veiklos organizatorius (užsakovas) nustatytų, apibūdintų ir įvertintų galimą tiesioginį ir netiesioginį planuojamos ūkinės veiklos poveikį žmonėms, augalijai, dirvožemiui, žemės paviršiui, orui, vandeniui bei šių aplinkos komponentų sąveikai ir pateiktų šio poveikio dokumentaciją;

8.10. pagal savo kompetenciją teikia išvadas ir priima motyvuotus sprendimus nustatant, ar planuojama ūkinė veikla pagal pobūdį ir poveikį žmonėms leistina pasirinktoje vietoje;

8.11. atlieka patalpų, žaliavų, technologijų, gaminių, paslaugų visuomenės sveikatos saugos ekspertizę ir sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta tvarka išduoda fiziniams, juridiniams asmenims, užsiimantiems ūkine komercine veikla, kuri įrašyta į Sveikatos apsaugos ministerijos nustatytą sąrašą, leidimus-higienos pasus ar kitus dokumentus;

8.12. nustatyta tvarka derina fiziniams ir juridiniams asmenims, kurie gamina, surenka, rūšiuoja, veža, šalina, naudoja ir kitaip tvarko pavojingas atliekas, avarijų likvidavimo planus;

8.13. organizuoja ir įvertina darbo aplinkos poveikio sveikatai tyrimus, kaupia informaciją apie darbo aplinką ir jos poveikį sveikatai;

8.14. atlieka darbo sąlygų ir gamybos priemonių kenksmingumo sveikatai ekspertizę;

8.15. parenka privalomojo sveikatos tikrinimo (išankstinio ir periodinio) kontingentus ir juos tvirtina;

8.16. dalyvauja nustatant, registruojant profesines ligas ir atlieka jų ekspertizę;

8.17. dalyvauja profesinės sveikatos ugdyme, konsultuoja profesinės sveikatos klausimais;

8.18. organizuoja tarpžinybinį bendradarbiavimą visuomenės sveikatos priežiūros klausimais;

8.19. konsultuoja fizinius, juridinius asmenis savo kompetencijos klausimais;

8.20. nustatyta tvarka nagrinėja fizinių, juridinių asmenų pasiūlymus, skundus, pareiškimus ir pagal savo kompetenciją imasi priemonių juose keliamiems klausimams spręsti;

8.21. vykdo sveikatos priežiūros, švietimo, socialinės globos ir rūpybos įstaigų, kirpyklų, kosmetikos, tatuiruočių kabinetų, grožio salonų, soliariumų, baseinų, skalbyklų, pirčių, saunų, sporto klubų valstybinę visuomenės sveikatos saugos kontrolę, vertina paslaugų atitikimą reikalavimus, kontroliuoja teisės aktuose nustatytas auklėtinių mokymosi, mitybos, kūno kultūros ir sporto, poilsio sąlygas, taip pat mokinių apsaugą nuo fizinę ir psichinę sveikatą žalojančio poveikio (tabako, alkoholio, narkotikų ir psichotropinių medžiagų);

8.22. organizuoja ir vykdo atskirų visuomenės grupių privalomą sveikatos (higienos įgūdžių, pirmosios medicinos pagalbos teikimo, apie alkoholio ir narkotikų žalą žmogaus sveikatai) mokymą ir atestavimą;

8.23. organizuoja bei dalyvauja sveikatos priežiūros specialistų tobulinimo veikloje.

9. Jei veiklai, numatytai Centro nuostatuose, reikalinga licencija, tai tokią licenciją Centras privalo turėti.

 

IV. CENTRO TEISĖS IR PAREIGOS

 

10. Centras, įgyvendindamas pavestus uždavinius bei vykdydamas nustatytas funkcijas, pagal kompetenciją turi teisę:

10.1. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų informaciją Centro kompetencijai priskirtais klausimais;

10.2. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka patikėjimo teise valdyti, naudoti valstybės turtą ir juo disponuoti;

10.3. sudaryti sutartis su Lietuvos ir užsienio fiziniais ir juridiniais asmenimis;

10.4. gauti paramą.

11. Centras, įgyvendindamas pavestus uždavinius bei vykdydamas nustatytas funkcijas, pagal kompetenciją vykdo šias pareigas:

11.1. teikia steigėjui informaciją, reikiamą jos uždaviniams ir funkcijoms atlikti;

11.2. teisės aktų nustatyta tvarka vykdo Lietuvos Respublikos Seimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Sveikatos apsaugos ministerijos pavedimus;

11.3. teisės aktų nustatyta tvarka teikia steigėjui Centro planus ir ataskaitas apie planų vykdymą;

11.4. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka užtikrina turimos informacijos apie juridinius ir fizinius asmenis teisinę apsaugą.

12. Centras gali turėti ir kitų teisių ir pareigų, numatytų Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų.

 

V. CENTRO DARBO ORGANIZAVIMAS

 

13. Centro struktūrą tvirtina sveikatos apsaugos ministras.

14. Centrui vadovauja direktorius, kurį Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka į šias pareigas skiria ir iš jų atleidžia sveikatos apsaugos ministras.

15. Centro direktorius yra pavaldus ir atskaitingas sveikatos apsaugos ministrui.

16. Centro direktorius:

16.1. vadovauja Centrui, organizuoja ir užtikrina jam pavestų uždavinių ir funkcijų vykdymą, sprendžia jo kompetencijai priskirtus klausimus;

16.2. pagal kompetenciją leidžia įsakymus ir kontroliuoja jų vykdymą;

16.3. tvirtina Centro valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymus, Centro darbo tvarkos taisykles, kitus vidaus administravimo tvarkomuosius dokumentus;

16.4. priima į pareigas ir iš jų atleidžia Centro valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, skiria jiems drausmines nuobaudas, juos skatina;

16.5. tvirtina Centro pareigybių sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui skirtų lėšų;

16.6. atstovauja pagal kompetenciją Centrui visose valstybės ir savivaldybių institucijose bei įstaigose;

16.7. teikia sveikatos apsaugos ministrui Centro veiklos planus, pusmetines ir metines veiklos ataskaitas;

16.8. atlieka kitas teisės aktų jam nustatytas funkcijas ir steigėjo pavedimus.

 

17. Centro valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, priėmimo į darbą (pareigas), darbo užmokesčio mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708), Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti Lietuvos Respublikos įstatymai ir teisės aktai.

 

 

VI. CENTRO LĖŠŲ ŠALTINIAI IR NAUDOJIMO TVARKA

 

18. Centro lėšas sudaro:

18.1. valstybės biudžeto lėšos;

18.2. specialiosios lėšos;

18.3. kitos teisėtai įgytos lėšos.

19. Centro lėšos pagal steigėjo patvirtintas sąmatas naudojamos:

19.1. valstybės biudžeto lėšos – Centrui išlaikyti, sąmatose, steigėjo patvirtintuose strateginiuose veiklos planuose, programose numatytoms priemonėms finansuoti;

19.2. kitos lėšos – Centro ūkinėms reikmėms, Centro ekspertų apmokėjimui, darbuotojų darbo užmokesčiui, pagal terminuotas darbo sutartis dirbančiųjų atlyginimams, komandiruočių išlaidoms, darbuotojų kvalifikacijai tobulinti.

20. Kiekvienais metais Centras sudaro gaunamų lėšų išlaidų sąmatą, kurią tvirtina steigėjas.

21. Centro lėšos gali būti naudojamos šiuose nuostatuose numatytai ir įstatymų nedraudžiamai veiklai.

 

VII. CENTRO VEIKLOS KONTROLĖ

 

22. Centro finansinė veikla ir atskaitomybė tvarkoma Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

23. Už savo finansinę veiklą Centras atskaitingas steigėjui.

24. Centro finansinės veiklos kontrolę atlieka steigėjas, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė ir kitos kontrolės institucijos Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

25. Centro administracija privalo pateikti steigėjui, valstybės kontrolės institucijoms jų reikalaujamus su Centro veikla susijusius dokumentus.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Centras pertvarkomas, reorganizuojamas ar likviduojamas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

______________