LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINĖS MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL VALSTYBINĖS MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOS DIREKTORIAUS 2002 M. KOVO 22 D. ĮSAKYMO NR. 134 PAKEITIMO

 

2003 m. balandžio 9 d. Nr. B1-358

Vilnius

 

Vadovaudamasis Vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu (Žin., 2002, Nr. 123-5540), Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos nuostatų (Žin., 2000, Nr. 53-1537) 15.10 punktu bei siekdamas užtikrinti efektyvesnę vidaus audito tarnybos veiklą Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje bei jai pavaldžiose įstaigose:

1. Pakeičiu Maisto ir veterinarijos audito tarnybos nuostatus, patvirtintus Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2002 m. kovo 22 d. įsakymu Nr. 134 „Dėl Maisto ir veterinarijos audito tarnybos nuostatų patvirtinimo“ ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatau, kad Maisto ir veterinarijos audito tarnybos nuostatai įsigalioja nuo 2003 m. balandžio 15 d.

 

 

DIREKTORIUS                                                                                  KAZIMIERAS LUKAUSKAS

______________

 


PATVIRTINTA

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos

direktoriaus 2002 m. kovo 22 d.

įsakymu Nr. 134

(Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos

direktoriaus 2003 m. balandžio 9 d.

įsakymo Nr. B1-358 redakcija)

 

Maisto ir veterinarijos AUDITO TARNYBOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šie nuostatai reglamentuoja Maisto ir veterinarijos audito tarnybos (toliau vadinama – Tarnyba) tikslus, uždavinius, funkcijas, teises, darbo organizavimą, Tarnybos darbuotojų pareigas ir atsakomybę.

2. Tarnyba yra viešasis juridinis asmuo, turintis savo balansą, sąskaitas banke, antspaudą su valstybės herbu ir savo pavadinimu.

2.1. Tarnybos steigėjas – Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (toliau – VMVT).

2.2. Tarnybos buveinės adresas: Kalvarijų g. 153, LT-2042 Vilnius.

3. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, šiais nuostatais, Vidaus audito metodika bei teisės aktais, reglamentuojančiais vidaus auditą, maisto ir veterinarijos sritį.

 

II. TARNYBOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

4. Tarnybos tikslai yra padėti didinti VMVT ir jai pavaldžių įstaigų bei kontroliuojamų įmonių valdymo ir veiklos efektyvumą, įgyvendinti VMVT veiklos strategiją, ūkinę ir finansų politiką, atskleisti rezervus veiklai plėtoti ir jos tęstinumui garantuoti, teikti informaciją, analitinę medžiagą, vertinimus, rekomendacijas ir patarimus, susijusius su tikrinta veikla. Siekdama nurodytųjų tikslų, Tarnyba įgyvendina šiuos uždavinius:

4.1. tikrina ir vertina, ar pakankama ir veiksminga VMVT, jai pavaldžių įstaigų vidaus kontrolės sistema, valdymas ir veikla vykdoma atsakingai, pagal įstatymus ir kitus teisės aktus, ar informacija apie finansinę ir kitokią veiklą patikima ir išsami, ar pasiekiami užsibrėžti tikslai ir uždaviniai; teikia VMVT direktoriui nešališką ir objektyvią informaciją apie VMVT ir jai pavaldžių įstaigų veiklą ir galimą veiklos riziką;

4.2. tikrina ir vertina lėšų, gautų iš valstybės biudžeto, Europos Sąjungos institucijų ar specialiųjų fondų, administravimą VMVT ar jai pavaldžiose įstaigose;

4.3. kontroliuoja VMVT, jai pavaldžių įstaigų ir kontroliuojamų įmonių vykdomą maisto tvarkymo ar veterinarinę veiklą; prižiūri, kaip įgyvendinami Maisto, Produktų saugos, Veterinarijos, Vaistų, Gyvūnų globos, laikymo ir naudojimo įstatymų bei kitų maisto ir veterinarinę veiklą reglamentuojančių teisės aktų nuostatų reikalavimai.

5. Įgyvendindama jai nustatytus uždavinius, Tarnyba atlieka šias funkcijas:

5.1. tikrina ir vertina:

5.1.1. VMVT ir jai pavaldžių įstaigų veiklos atitiktį jų tikslus ir uždavinius, įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, vidaus taisykles, kitus teisės aktus,

5.1.2. esamųjų informacinių sistemų veiksmingumą,

5.1.3. finansinių ataskaitų duomenis,

5.1.4. materialinių ir finansinių išteklių naudojimo efektyvumą,

5.1.5. priskirto turto apsaugą,

5.1.6. lėšų naudojimą investicijoms,

5.1.7. informacinių sistemų projektus,

5.1.8. įstaigos valdymą, darbo organizavimą ir intelekto išteklių naudojimo efektyvumą,

5.1.9. organizacinės struktūros optimalumą,

5.1.10. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojų programų vykdymą,

5.1.11. projektų ir programų, finansuojamų iš Europos Sąjungos lėšų, įgyvendinimą,

5.1.12. maisto saugos, kokybės ir tvarkymo priežiūros bei maistui skirtų gyvūnų sergamumo mažinimo politikos įgyvendinimą,

5.1.13. profilaktinių, sanitarinių priemonių bei ūkinių darbų saugant gyvūnus nuo užkrečiamųjų ligų organizavimą ir tokių ligų židinių likvidavimą,

5.1.14. pasienio kontrolę, kad į Lietuvos Respubliką nepatektų bendros žmonėms ir gyvūnams pavojingos bei kitos užkrečiamosios ligos,

5.1.15. Veterinarijos įstatymo reikalavimų, organizuojant sergančių gyvūnų gydymą bei kitą veterinarinį aptarnavimą, vykdymą,

5.1.16. maisto saugos ir veterinarijos sanitarijos reikalavimų eksportuojant, importuojant bei tranzitu vežant gyvūnus, gyvūninius ir negyvūninius produktus ir žaliavas, pašarus bei veterinarinius, biologinius preparatus laikymąsi,

5.1.17. maisto saugos ir veterinarijos reikalavimų gyvulininkystės objektuose, maisto tvarkymo vietose įgyvendinimą,

5.1.18. vartotojų interesų apsaugos maisto kokybės, saugos ir veterinarijos srityse užtikrinimą;

5.2. dalyvauja rengiant vidaus audito kompiuterizuotas programas;

5.3. tiria fizinių bei juridinių asmenų skundus dėl VMVT ir jai pavaldžių įstaigų darbuotojų veikų;

5.4. tikrina, ar imtasi reikiamų veiksmų vidaus audito metu nustatytiems trūkumams ištaisyti;

5.5. apibendrina Maisto, Produktų saugos, Veterinarijos įstatymų ir kitų maisto ir veterinarijos norminių aktų taikymą ir jų įgyvendinimą, rengia pasiūlymus dėl jų leidimo bei tobulinimo ir teikia juos VMVT;

5.6. vykdo kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas, VMVT direktoriaus nurodymus, susijusius su vidaus auditu.

 

III. TARNYBOS IR JOJE DIRBANČIŲ VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

6. Tarnyba, vykdydama jai nustatytas funkcijas, turi teisę:

6.1. numatyti, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Vidaus audito reikalavimais ir kitais vidaus auditą reglamentuojančiais teisės norminiais aktais bei maisto ir veterinarijos sritį reguliuojančiais teisės aktais, tam tikro laikotarpio vidaus audito apimtis, audituojamas sritis, taikomų vidaus audito procedūrų pobūdį ir mastą;

6.2. naudotis visa VMVT ar jai pavaldžių įstaigų duomenų bazėje sukaupta informacija;

6.3. be atskiro VMVT direktoriaus nurodymo gauti iš pavaldžių įstaigų ir kontroliuojamų įmonių:

6.3.1. visų galiojančių dokumentų (nutarimų, protokolų, vadovo įsakymų, nuostatų, taisyklių, instrukcijų, aktų, grafikų, raštų ir kitų), kuriais savo darbe vadovaujasi audituojama įstaiga ar įmonė, kopijas,

6.3.2. visus apskaitos dokumentus (finansines ataskaitas ir kitus),

6.3.3. informaciją apie rengiamus investicijų ir kompiuterizacijos projektus,

6.3.4. naudojamų kompiuterinių programų dokumentų, šių programų ir informacinių sistemų duomenų kopijas;

6.4. atlikdama vidaus auditą, pasirinktinai ir nepranešusi lankytis visose audituojamose pavaldžiose įstaigose ar kontroliuojamose įmonėse;

6.5. gauti audituojamų pavaldžių įstaigų ir kontroliuojamų įmonių vadovų ir valstybės tarnautojų (darbuotojų) raštiškus ir žodinius paaiškinimus, taip pat dokumentų nuorašus;

6.6. gavusi VMVT direktoriaus sutikimą, pasitelkti kitų pavaldžių įstaigų ar kontroliuojamų įmonių darbuotojus Tarnybos funkcijoms vykdyti;

6.7. reikalauti iš audituojamų pavaldžių įstaigų ir kontroliuojamų įmonių vadovų sudaryti tinkamas sąlygas atlikti auditą, savarankiškai dirbti ir parengti objektyvias išvadas;

6.8. įgyvendinti kitas teisės aktuose Tarnybai priskirtas teises.

7. Tarnybos darbuotojai, vykdydami Tarnybai priskirtas funkcijas, turi teisę:

7.1. bet kuriuo laiku, pateikę tarnybinį pažymėjimą įstaigos vadovui ar jį pavaduojančiam asmeniui, netrukdomi patekti į įstaigą ir tikrinti, ar nėra pažeidžiami teisės aktų ir (ar) norminių dokumentų reikalavimai;

7.2. reikalauti ir gauti iš juridinių ir fizinių asmenų visą reikalingą informaciją, dokumentus, medžiagą, laboratorinius mėginius, laboratorinių tyrimų duomenis, įstaigos vadovų ir kitų darbuotojų žodinius ir raštiškus paaiškinimus, kurie reikalingi patikrinimui atlikti;

7.3. vadovaudamiesi įstatymais, šiais nuostatais, Tarnybos darbo reglamentu, kitais teisės aktais, savo profesinėmis žiniomis ir patirtimi, savarankiškai pasirinkti audito atlikimo procedūras, metodus;

7.4. atlikdami auditą kviesti dalyvauti reikalingus specialistus, ekspertus, naudotis kita audituojamoje įstaigoje esančia medžiaga;

7.5. reikalauti iš įstaigos administracijos vadovų pašalinti aplinkybes ir sąlygas, trukdančias tinkamai atlikti Tarnybos funkcijas;

7.6. duoti VMVT pavaldžių įstaigų vadovams privalomus vykdyti nurodymus, siekiant užtikrinti įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių maisto saugos, kokybės, tvarkymo ir veterinarinės priežiūros veiklą, tinkamą įgyvendinimą;

7.7. įspėti VMVT pavaldžią įstaigą dėl jos veiklos trūkumų ir pažeidimų bei nustatyti jų pašalinimo terminus;

7.8. įstatymų nustatyta tvarka rekomenduoti VMVT direktoriui skirti įstaigos valdymo organų vadovams administracines nuobaudas;

7.9. įstatymų nustatyta tvarka sustabdyti įstaigoje visų ar dalies maisto tvarkymo ar veterinarinių paslaugų teikimą;

7.10. teikti motyvuotą siūlymą VMVT direktoriui ar įstaigos vadovui, ar jo įgaliotam asmeniui sustabdyti ar panaikinti veterinarijos gydytojo praktikos, įmonės maisto tvarkymo ar veterinarinio patvirtinimo pažymėjimo ar kitų įstatymais nustatytų licencijų užsiimti maisto tvarkymo ir/ar veterinarine veikla galiojimą;

7.11. rekomenduoti VMVT pavaldžios įstaigos administracijos vadovui per vieną mėnesį nušalinti specialistus ir patikrinti jų profesinę kompetenciją, jei buvo nustatyti šių specialistų profesinės veiklos trūkumai, kurie galėjo lemti ar lėmė žalą ar pavojų maisto saugai, vartotojų sveikatai, arba jei specialistų kvalifikacija neatitinka nustatytų reikalavimų ar šie specialistai dėl sveikatos būklės negali atlikti savo pareigų;

7.12. perduoti medžiagą teisėsaugos institucijoms, jei nustatomi požymiai veikų, užtraukiančių administracinę ar baudžiamąją atsakomybę;

7.13. tikrinti audituojamos įstaigos ar įmonės dokumentus, pinigus, vertybinius popierius, materialines vertybes, taip pat jų saugojimo vietas;

7.14. dalyvauti mokymo ir kvalifikacijos kėlimo kursuose, seminaruose, kituose profesiniuose renginiuose.

8. Tarnybos darbuotojai, vykdydami Tarnybos funkcijas, privalo:

8.1. būti objektyvūs ir nešališki, priskirtas funkcijas ir pavedimus vykdyti profesionaliai, laiku ir nustatyta tvarka;

8.2. pateikti teisingas ir pagrįstas ataskaitas;

8.3. užtikrinti audito metu paimtų audituoti finansinių ataskaitų, apskaitos dokumentų, registrų, kompiuterių programų ir informacinių sistemų duomenų kopijų saugumą;

8.4. saugoti valstybės institucijos komercines, finansines, profesines paslaptis, sužinotas einant tarnybines pareigas, ir susilaikyti nuo atlikto vidaus audito išankstinio viešo vertinimo;

8.5. supažindinti su vidaus audito ataskaitų projektais audituojamų VMVT pavaldžių įstaigų ir kontroliuojamų įmonių vadovus, atsakingus už atitinkamą darbo sritį darbuotojus;

8.6. laikytis tarnybinės etikos.

9. Tarnybos darbuotojas negali atlikti audito, jeigu jis:

9.1. yra tarnybiškai, materialiai ar kitaip priklausomas nuo tikrinamos įstaigos vadovo;

9.2. su tikrinamos įstaigos administracijos darbuotojais yra susietas giminystės ar svainystės ryšiais.

10. Tarnybos darbuotojai atsako už tinkamą savo pareigų vykdymą ar jų nevykdymą pagal įstatymus.

11. Tarnybai ir joje dirbantiems darbuotojams taikomi teisės aktuose nustatyti apribojimai, susiję su valstybės ir tarnybos paslapčių apsauga.

 

IV. TARNYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

12. Tarnybai vadovauja viršininkas, kurį priima į pareigas ir atleidžia iš pareigų VMVT direktorius, vadovaudamasis valstybės tarnybą reglamentuojančiais teisės aktais.

13. Tarnybos viršininkas turi pavaduotoją (-us), kuris (kurie), nesant viršininko, vykdo jo funkcijas. Tarnybos viršininko pavaduotoją (-us) į darbą priima ir iš jo atleidžia Tarnybos viršininkas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

14. Tarnybos viršininkas:

14.1. vadovauja Tarnybai, atsako už jos veiklą;

14.2. planuoja Tarnybos darbą, nustato Tarnybos veiklos plėtojimo ir tobulinimo kryptis, perspektyvas, strategiją;

14.3. įstatymų nustatyta tvarka priima ir atleidžia iš darbo Tarnybos darbuotojus, skiria jiems drausmines nuobaudas ir skatina, nustato darbo užmokestį;

14.4. suderinęs su VMVT direktoriumi, tvirtina Tarnybos struktūrą, darbuotojų etatų sąrašą, naikina ir steigia pareigybes;

14.5. suderinęs su VMVT direktoriumi, tvirtina vidaus audito atlikimo VMVT ir jai pavaldžiose įstaigose ir/ar įmonėse grafikus (išskyrus metinį audito planą) ir skiria konkrečius pareigūnus jam atlikti;

14.6. skiria pareigūnus neplaniniam auditui ar specialiosioms užduotims atlikti;

14.7. vizuoja kiekvieną Tarnybos siunčiamą ar teikiamą kitiems asmenims dokumentą;

14.8. leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi;

14.9. atstovauja VMVT kitose organizacijose pagal Tarnybos kompetenciją;

14.10. pagal savo kompetenciją palaiko profesinius ryšius su užsienio ir Lietuvos Respublikos organizacijomis vidaus audito klausimais;

14.11. stebėtojo teisėmis dalyvauja VMVT pavaldžių įstaigų vadovų pasitarimuose;

14.12. teikia VMVT direktoriui pasiūlymus dėl Tarnybos, VMVT ir jai pavaldžių įstaigų veiklos ir valdymo tobulinimo;

14.13. atlieka kitas teisės aktuose numatytas funkcijas.

 

V. Lėšų šaltiniai ir jų naudojimo tvarka

 

15. Tarnyba finansuojama iš valstybės biudžeto. Ji gali turėti ir nebiudžetinių lėšų. Tarnyba gautas lėšas naudoja pagal nustatyta tvarka patvirtintas sąmatas.

16. Tarnyba savarankiškai organizuoja finansinę veiklą, buhalterinę apskaitą ir atskaitomybę laikydamasi Finansų ministerijos nustatytų finansavimo ir iždo procedūrų.

17. Teisę kontroliuoti Tarnybos ūkinę ir finansinę veiklą turi VMVT, Finansų ministerijos, Valstybės kontrolės teisės aktais įgalioti pareigūnai.

 

VI. Baigiamosios nuostatos

 

18. Tarnyba registruojama, reorganizuojama ar likviduojama Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

______________