LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ ĮVYKDYMO ATASKAITOS SUDARYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2007 m. vasario 1 d. Nr. 1K-028
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47) 35 straipsnio 5 dalimi:
1. Tvirtinu Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų įvykdymo ataskaitos sudarymo taisykles (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. rugpjūčio 21 d. įsakymą Nr. 1K-217 „Dėl Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų įvykdymo apyskaitos sudarymo tvarkos patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2007 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. 1K-028
VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ ĮVYKDYMO ATASKAITOS SUDARYMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiose taisyklėse nustatomi valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų įvykdymo ataskaitos (toliau vadinama – ataskaita) sudarymo ir struktūros reikalavimai, atsižvelgiant į atitinkamų metų patvirtinto Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo rodiklius.
II. ATASKAITOS SUDARYMO REIKALAVIMAI
3. Ataskaitos rengimo (sudarymo) tikslai:
3.5. pateikti visuomenei informaciją apie Lietuvos Respublikos Vyriausybės prioritetus, asignavimų paskirstymą ir naudojimą;
3.6. nustatyti, ar valstybės ir savivaldybių lėšos naudojamos pagal paskirtį ir teisės aktais nustatytais dydžiais;
4. Ataskaitoje pateikiama informacija turi būti:
4.2. svarbi, t. y. padėti vartotojams įvertinti praėjusio, esamo ir būsimo laikotarpio ūkines operacijas ir ūkinius įvykius ir pagrįsti arba pataisyti praėjusio laikotarpio duomenis;
4.3. reikšminga, t. y. jos pateikimas ar nepateikimas gali turėti įtakos vartotojų priimamiems ekonominiams sprendimams, kurie daromi remiantis finansine informacija;
4.4. patikima, t. y. joje neturi būti reikšmingų klaidų ir nukrypimų. Informacija turi tiksliai perteikti ūkines operacijas ir ūkinius įvykius, kurie įtraukti į apskaitą, ir pateikti juos ataskaitoje pagal turinį ir ekonominę prasmę;
4.5. nešališka, t. y. jos pateikimas neturėtų daryti įtakos informacijos vartotojų priimamiems sprendimams ir juo neturėtų būti siekiama iš anksto numatyto rezultato;
4.6. palyginama, t. y. vartotojai turi turėti galimybę nustatyti šios informacijos, pateiktos kitų laikotarpių arba subjektų ataskaitose, panašumus ir skirtumus. Vartotojai turi būti informuojami apie apskaitos principus, pagal kuriuos buvo rengiama ataskaita, apie minėtų principų pasikeitimus ir tokių pokyčių įtaką.
III. ATASKAITOS SUDĖTIS
5. Metinę ataskaitą sudaro:
5.1. valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų įvykdymo suvestinės ataskaitų formos, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2005 m. kovo 8 d. įsakymu Nr. 1K-068 (kartu su 2006 m. rugsėjo 6 d. įsakymu Nr. 1K-299):
5.1.1. forma Nr. 1 – metinė, ketvirtinė Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto įvykdymo ataskaita (toliau vadinama – forma Nr. 1);
5.1.2. forma Nr. 2 – metinė Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto įvykdymo rezultatų ataskaita (toliau vadinama – forma Nr. 2);
5.1.3. forma Nr. 3 – metinė Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto išlaikomų įstaigų ir valstybinių mokslo bei studijų institucijų pajamų įmokų į valstybės biudžetą ataskaita (toliau vadinama – forma Nr. 3);
5.1.4. forma Nr. 4 – metinė, ketvirtinė Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita (pagal valstybės funkcijas) (toliau vadinama – forma Nr. 4);
5.1.5. forma Nr. 5 – metinė Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų teismams ataskaita (toliau vadinama – forma Nr. 5);
5.1.6. forma Nr. 6 – metinė Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos ir bendrosios dotacijos kompensacijos savivaldybių biudžetams ataskaita (toliau vadinama – forma Nr. 6);
5.1.7. forma Nr. 7 – metinė iš savivaldybių biudžetų valstybės biudžetui grąžinamos bendrosios dotacijos kompensacijos ataskaita (toliau vadinama – forma Nr. 7);
5.1.8. forma Nr. 8 – metinė Privatizavimo fondo lėšų sąmatos įvykdymo ataskaita (toliau vadinama forma – Nr. 8);
5.1.9. forma Nr. 9 – metinė Rezervinio (stabilizavimo) fondo piniginių srautų ataskaita (toliau vadinama – forma Nr. 9);
5.1.10. forma Nr. 10 – metinė valstybės investicijų (pagal investavimo sritis) ataskaita (toliau vadinama – forma Nr. 10);
5.1.11. forma Nr. 11 – metinė Lietuvos Respublikos valstybės skolos ataskaita pagal priemonių tipą (toliau vadinama – forma Nr. 11);
5.1.12. forma Nr. 12 – metinė Lietuvos Respublikos valstybės skolos ataskaita pagal kreditorius (toliau vadinama – forma Nr. 12);
5.1.13. forma Nr. 13 – metinė Lietuvos Respublikos valstybės skolos ataskaita pagal sektorius (toliau vadinama – forma Nr. 13);
5.1.14. forma Nr. 14 – metinė Lietuvos Respublikos nacionalinio biudžeto pajamų ir išlaidų ataskaita (toliau vadinama – forma Nr. 14);
5.1.15. forma Nr. 15 – metinė Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto įvykdymo ataskaita (pagal valstybės funkcijas ir ekonominę klasifikaciją) (toliau vadinama – forma Nr. 15);
5.1.16. forma Nr. 16 – metinė Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezervo panaudojimo ataskaita (toliau vadinama – forma Nr. 16);
5.1.17. forma Nr. 17 – metinė, ketvirtinė suvestinė pažyma apie valstybės biudžetinių įstaigų debitorinį ir kreditorinį įsiskolinimą (toliau vadinama – forma Nr. 17);
5.1.18. forma Nr. 18 – metinė viršplaninių ir nepanaudotų įmokų į valstybės biudžetą, skirtų specialiosioms programoms finansuoti, ataskaita (toliau vadinama – forma Nr. 18);
5.1.19. forma Nr. 19 – metinė Europos Sąjungos ir valstybės biudžeto asignavimų, skirtų specialiosioms programoms finansuoti, ataskaita (toliau vadinama – forma Nr. 19);
5.1.20. forma Nr. 20 – metinė Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto piniginių srautų ataskaita (toliau vadinama – forma Nr. 20);
5.1.21. forma Nr. 21 – metinė suteiktų paskolų iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų ataskaita (toliau vadinama – forma Nr. 21);
5.1.22. forma Nr. 22 – metinė suteiktų valstybės garantijų ataskaita (toliau vadinama – forma Nr. 22);
5.1.23. forma Nr. 1 s – metinė, ketvirtinė Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų įvykdymo ataskaita (toliau vadinama – forma Nr. 1 s);
5.1.24. forma Nr. 2 s – metinė, ketvirtinė Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita (pagal valstybės funkcijas ir ekonominę klasifikaciją) (toliau vadinama – forma Nr. 2 s);
5.2. aiškinamasis raštas. Aiškinamajame rašte pateikiama valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų straipsnius, piniginių lėšų judėjimą papildomai paaiškinanti informacija, ataskaitoje nepateikta, bet reikšminga informacija, taikyti duomenų surinkimo, grupavimo ir apskaitos metodai, detalizuojami reikšmingi ataskaitos straipsniai, jų pasikeitimai ir juos nulėmę veiksniai.
IV. VALSTYBĖS BIUDŽETO ĮVYKDYMO IR SUVESTINĖS SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ ĮVYKDYMO ATASKAITŲ FORMŲ TURINYS
7. Valstybės biudžeto įvykdymo ataskaitų formų skiltyje „Patikslintas planas“ pateikiami duomenys turi atitikti atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo duomenis, išskyrus įstatymuose ir kituose teisės aktuose numatytus atvejus. Skiltyse „Planas su leistinais patikslinimais viršijant Seimo patvirtintas sumas“ rodomi išlaidų sąmatų patikslinti duomenys dėl asignavimų valdytojų viršplaninių įmokų už teikiamas paslaugas ir ankstesniais metais nepanaudotų asignavimų, skirtų specialiosioms programoms finansuoti. Skiltyse „Įvykdyta“ rodomi Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos, Muitinės departamento prie Finansų ministerijos (toliau vadinama – mokesčių administratoriai) ir valstybės biudžeto asignavimų valdytojų pateikti duomenys arba nurodomi Lietuvos Respublikos finansų ministerijoje (toliau vadinama – Finansų ministerija) tvarkomų apskaitos registrų duomenys tokia tvarka:
7.1. Formos Nr. 1 pajamų dalyje parodomos valstybės biudžetui priskirtos ir mokėtojų įmokėtos iki gruodžio 31 d. pajamos, pagal sustambintus pajamų klasifikacijos straipsnius ir atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo rodiklius. Formos Nr. 1 pajamų dalis užpildoma nurodant duomenis iš suvestinės Mokesčių ir kitų įmokų į biudžetus apyskaitos formos 1-VP (toliau vadinama – forma 1-VP), patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. sausio 29 d. įsakymu Nr. 1K-019 (Žin., 2003, Nr. 13-519; 2006, Nr. 3-66), kuri sudaroma susumavus mokesčių administratorių ir Finansų ministerijos Valstybės iždo departamento (toliau vadinama – Valstybės iždo departamentas) parengtas formas 1-VP.
Formos Nr. 1 išlaidų dalyje parodomos valstybės biudžeto kasinės išlaidos (panaudoti valstybės biudžeto asignavimai) valstybės funkcijoms ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės tvirtinamoms programoms vykdyti, savivaldybių biudžetams pervestos dotacijos. Išlaidų dalis parengiama susumavus visų asignavimų valdytojų formoje Nr. 2 – metinėje, ketvirtinėje, mėnesinėje biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-413 (Žin., 2005, Nr. 2-21; 2006, Nr. 19-661), pateiktas kasines išlaidas.
7.2. Formoje Nr. 2 parodomi visi reikšmingi apibendrinti ar sugrupuoti formos Nr. 1 duomenys apie gautas valstybės biudžeto pajamas ir patirtas išlaidas. Taip pat parodomi kiti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu patvirtinti rodikliai – skolinimosi limitai, valstybės biudžeto dotacijos savivaldybėms, Privatizavimo fondo pajamos ir išlaidos, valstybės investicijos pagal finansavimo šaltinius, apskaičiuojamas rezultatas ir įvykdymo procentas. Vyriausybės grynojo skolinimosi limito straipsnyje parodomi duomenys iš apskaitos registrų, kuriuos tvarko Valstybės iždo departamentas. Formoje Nr. 2 taip pat parodomi: valstybės biudžeto, Privatizavimo fondo ir Rezervinio (stabilizavimo) fondo lėšų likučiai, viršplaninių arba nepanaudotų įmokų, kurios gali būti naudojamos kitais metais, ir Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo programoms nepanaudoti valstybės biudžeto asignavimų likučiai, asignavimų valdytojų debitorių ir kreditorių įsiskolinimo, valstybės skolos sumos laikotarpio pradžioje ir pabaigoje. Duomenys nurodomi iš pateiktų atitinkamų metinės ataskaitos formų. Įrašomi mokesčių administratorių pateikti duomenys apie pridėtinės vertės mokesčio permokas ir mokesčių, priskirtų valstybės biudžetui, nepriemokas biudžetinių metų pradžioje ir pabaigoje.
7.3. Formoje Nr. 3 parodytos asignavimų valdytojų pajamų už teikiamas paslaugas įmokos ir kitos teisės aktais numatytos įmokos, skirtos specialiosioms programoms finansuoti. Ši ataskaita užpildoma iš Valstybės iždo departamento apskaitos registro apie valstybinių mokslo ir studijų institucijų įmokas ir Valstybinės mokesčių inspekcijos pateiktų formos 1-VP priedų. Asignavimų valdytojai, pateikdami formą Nr. 5 – metinę, ketvirtinę, mėnesinę biudžetinių įstaigų bei valstybinių mokslo ir studijų institucijų pajamų įmokų į biudžetą ataskaitą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-413, faktiškas įmokas privalo sutikrinti su Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenimis, o esant neatitikimui – bendru sutarimu ištaisyti klaidas prieš pateikiant ataskaitas Valstybės iždo departamentui. Pastebėjus neatitikimus pateiktose ataskaitose, formoje Nr. 3 parodoma mažesnė pajamų už teikiamas paslaugas įmokų suma, nuo kurios formoje Nr. 18 skaičiuojamas specialiajai programai finansuoti nepanaudotas likutis. Skirtumas nukeliamas į kitas neišvardintas valstybės biudžeto pajamas, atitinkamai pakeičiant formos 1-VP 45 ir 56 eilutes.
7.4. Formoje Nr. 4 parodomi asignavimų valdytojų pateikti duomenys apie planuotus ir panaudotus asignavimus, tačiau jie sugrupuojami pagal valstybės atliekamas funkcijas, nurodant bendrą asignavimų sumą, iš jų – išlaidoms, išskiriant darbo užmokestį, ir turtui įsigyti.
7.5. Formoje Nr. 5 parodomi teismų pateikti duomenys apie jiems skirtus ir panaudotus asignavimus per finansinius metus, nurodant bendrą asignavimų sumą, iš jų – išlaidoms, išskiriant darbo užmokestį, ir turtui įsigyti. Šios ataskaitos bendra suma turi atitikti formos Nr. 1 išlaidų dalies eilutėje „Teismai“ nurodytą sumą.
7.6. Formoje Nr. 6 parodomi duomenys apie kiekvienai savivaldybei iš valstybės biudžeto pervestas specialias tikslines dotacijas ir bendrosios dotacijos kompensaciją, kurios sumažintos laiku (iki kitų metų sausio 10 d.) grąžintomis nepanaudotomis lėšomis. Šios ataskaitos struktūra ir išdėstymas gali keistis atsižvelgiant į atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo atskirų priedų rodiklių išdėstymą. Analitinę perduotų lėšų apskaitą pagal atskiras savivaldybes tvarko Finansų ministerijos Finansų skyrius, kuris formą Nr. 6 parengia ir pateikia Valstybės iždo departamentui.
7.7. Formoje Nr. 7 parodomi duomenys iš Valstybės iždo departamento apskaitos registro apie savivaldybių biudžetiniais metais valstybės biudžetui įmokėtas bendrosios dotacijos kompensacijos sumas. Šios ataskaitos struktūra ir išdėstymas gali keistis atsižvelgiant į atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo atskirų priedų rodiklių išdėstymą.
7.8. Forma Nr. 8 parengiama pagal Privatizavimo fondo finansinių ataskaitų, kurias tvarko Biudžeto departamentas, duomenis.
7.9. Forma Nr. 9 parengiama pagal Rezervinio (stabilizavimo) fondo finansinių ataskaitų, kurias tvarko Biudžeto departamentas, duomenis. Kaip priedas prie ataskaitos parengiama Rezervinio (stabilizavimo) fondo lėšų sąmatos įvykdymo ataskaita.
7.10. Formoje Nr. 10 parodomi duomenys apie valstybės investicijas pagal investavimo sritis ir finansavimo šaltinius. Šią ataskaitą rengia Biudžeto departamentas, išnagrinėjęs ir susumavęs asignavimų valdytojų pateiktus finansinių ataskaitų duomenis.
7.11. Formoje Nr. 11 pateikiamas valdžios sektoriaus skolos pasikeitimas per ataskaitinį laikotarpį. Ataskaitai rengti naudojami apskaitos registrai, kuriuos tvarko Valstybės iždo departamentas.
7.12. Formoje Nr. 12 parodoma, kaip pasikeitė valdžios sektoriaus skola pagal kreditorius per ataskaitinį laikotarpį. Ataskaitai rengti naudojami apskaitos registrai, kuriuos tvarko Valstybės iždo departamentas.
7.13. Formoje Nr. 13 pateikiama informacija apie valstybės skolą atskiruose sektoriuose: centriniame valdžios sektoriuje, valstybės socialinės apsaugos fondų sektoriuje ir vietos valdžios sektoriuje, atliekama konsolidacija ir pateikiama visa valdžios sektoriaus skola.
Formose Nr. 11, 12 ir 13 parodyta valstybės skola turi būti apskaičiuojama vadovaujantis Valstybės skolos apskaičiavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. gegužės 14 d. įsakymu Nr. 1K-189 (Žin., 2004, Nr. 82-2972; 2006, Nr. 72-2722).
7.14. Formoje Nr. 14 parodomos visos gautos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų pajamos ir patirtos išlaidos atliekant valstybės ir savivaldybių funkcijas bei vykdant asignavimų valdytojų programas. Pajamos apskaičiuojamos susumuojant visas įplaukas iš mokesčių, kitų pajamų, sandorių, susijusių su materialiuoju ir nematerialiuoju turtu bei finansinių įsipareigojimų prisiėmimu, ir Europos Sąjungos finansinę paramą. Pajamoms apskaičiuoti naudojami formos Nr. 1 ir formos Nr. 1s pajamų dalis. Formos Nr. 14 išlaidų dalyje išlaidos pagal valstybės funkcijas apskaičiuojamos susumuojant atitinkamas išlaidas iš formų Nr. 4 ir Nr. 1s išlaidų dalies. Apskaičiuojant nacionalinio biudžeto pajamas ir išlaidas iš bendros sumos atimamos iš valstybės biudžeto pervestos ir savivaldybių biudžetų gautos specialios tikslinės dotacijos, bendrosios dotacijos kompensacija ir tarpusavio atsiskaitymo tvarka pervestos lėšos, taip pat iš savivaldybių biudžetų valstybės biudžetui grąžinta bendrosios dotacijos kompensacija.
7.15. Formoje Nr. 15 pajamos nurodomos analogiškos formoje Nr. 1 esančioms pajamoms, o išlaidos atitinka formos Nr. 1 išlaidas, tik jos rodomos pagal asignavimų valdytojus, jų vykdomas programas, valstybės funkcijas ir ekonominę išlaidų klasifikaciją. Ataskaitoje pateikiami duomenys atitinka Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme planuotas valstybės biudžeto išlaidas, išlaidas su leistinais patikslinimais viršijant Seimo patvirtintas sumas ir apmokėtas išlaidas. Ataskaita parengiama susumavus tas pačias asignavimų valdytojų pateiktas biudžeto išlaidų sąmatų vykdymo ataskaitas.
7.16. Formoje Nr. 16 parodomi duomenys apie lėšų iš Vyriausybės rezervo gavėjų gautas ir panaudotas lėšas pagal jų vykdomas programas ir funkcinę klasifikaciją, nurodant bendrą asignavimų sumą, iš jų – išlaidoms, išskiriant darbo užmokestį, ir turtui įsigyti. Pasibaigus metams Finansų ministerijos vykdomos Vyriausybės rezervo lėšų naudojimo programos plane lieka tik Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais nepaskirtos lėšos. Paskirtos lėšos didina Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme asignavimų valdytojui planuotus asignavimus, už kurių panaudojimą atsiskaitoma pateikus biudžeto išlaidų sąmatų vykdymo ataskaitas. Šiai ataskaitai užpildyti lėšų gavėjai pateikia atskiras biudžeto išlaidų sąmatų vykdymo ataskaitas.
7.17. Formoje Nr. 17 rodomi susumuoti asignavimų valdytojų pateiktos formos Nr. 6 – metinės, ketvirtinės debitorinio ir kreditorinio įsiskolinimo ataskaitos, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-413, duomenys apie biudžetinių įstaigų apskaičiuotą įsiskolinimą laikotarpio pradžioje ir pabaigoje ir kreditorinio įsiskolinimo likutį laikotarpio pabaigoje, perskaičiuotą vadovaujantis Kreditorinio ir debitorinio įsiskolinimo apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. lapkričio 15 d. įsakymu Nr. 1K-367 (Žin., 2004, Nr. 168-6198).
7.18. Formoje Nr. 18 parodomi duomenys apie kiekvieno asignavimų valdytojo specialiųjų programų lėšų likutį metų pradžioje, įmokėtas lėšas, jei programa vykdoma tik iš savų lėšų, arba skirti asignavimai, jei specialiosios programos finansavimo šaltinis – valstybės biudžetas, pervesti asignavimai, iš jų patirtos kasinės išlaidos, ir apskaičiuojamas lėšų likutis valstybės iždo arba įstaigos biudžetinėje sąskaitoje. Įmokėtų lėšų skiltyje įrašyti duomenys turi atitikti duomenis, įrašytus formoje Nr. 3, jei specialioji programa finansuojama tik iš savų lėšų. Asignavimų valdytojams, kurie vykdo specialiąją programą iš valstybės biudžeto lėšų, šioje skiltyje rodoma Vyriausybės nutarime dėl asignavimų paskirstymo pagal programas nurodyta suma. Kasinių išlaidų skilties duomenys turi atitikti atitinkamų asignavimų valdytojų vykdomų programų išlaidas, parodytas formoje Nr. 1. Nepanaudotų įmokų likutis įstaigos sąskaitoje atitinka asignavimų valdytojo išlaidų sąmatos balanse parodytą sumą, be to, jis pagrindžiamas pridedant sąskaitos banko išrašą.
7.19. Formoje Nr. 19 parodomi duomenys pagal vykdomas programas ir toms programoms skirtų asignavimų valdytojus, nurodant nepanaudotų asignavimų likutį metų pradžioje, ataskaitiniais metais Vyriausybės nutarime dėl asignavimų paskirstymo pagal programas nurodytą sumą ir kasines išlaidas pagal asignavimų valdytojų pateiktus duomenis. Kasinių išlaidų skilties duomenys turi atitikti atitinkamų asignavimų valdytojų vykdomų specialiųjų programų išlaidas, parodytas formos Nr. 1 išlaidų dalyje, skiltyje „Vykdymas“. Nepanaudotų asignavimų likutis metų pabaigoje apskaičiuojamas iš anksčiau pateiktų duomenų: likutis metų pradžioje sudedamas su skirtais asignavimais ir atimamos jau patirtos išlaidos. Suderinus su asignavimų valdytojais, pereinamas likutis metų pabaigoje gali būti sumažintas, jei asignavimai neteko paskirties, t. y. programos atskiri projektai jau baigti ir asignavimai sutaupyti, jei programos projektai nebus vykdomi ir panašiai.
7.20. Formoje Nr. 20 parodomi Valstybės iždo departamente tvarkomos valstybės biudžeto įplaukų ir išmokų apskaitos duomenys. Ataskaitoje parodomas lėšų likutis metų pradžioje, įplaukos, priskirtos biudžeto pajamoms, ir kitos įplaukos, naudojamos biudžeto reikmėms, tai yra lėšos biudžeto deficitui dengti ir grąžintos laikinai paskolintos apyvartos lėšos. Atskirai parodomos išmokos valstybės biudžeto ir Europos Sąjungos lėšomis vykdomoms programoms, kurios atitinka formoje Nr. 1 parodytas kasines išlaidas. Asignavimų valdytojų sąskaitose likusios nepanaudotos lėšos priskiriamos lėšų likučiui metų pabaigoje ir padidina valstybės iždo sąskaitos likutį.
7.21. Formoje Nr. 21 ir formoje Nr. 22 parodoma negrąžintų paskolų iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų ir suteiktų valstybės garantijų dalis laikotarpio pradžioje ir pabaigoje, paskolų judėjimas: naujai paskolintos, grąžintos, perkeltos į tiesioginę skolą, nurašytos beviltiškos paskolos ir valiutos kurso pasikeitimo įtaka paskolų likučiams. Šios ataskaitos teikiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės skolos įstatymo 12 straipsnio 1 dalimi (Žin., 1996, Nr. 86-2045; 2005, Nr. 83-3041) ir užpildomos pagal žiniaraščių, sudaromų vadovaujantis Paskolų, suteiktų iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų, skolų, nurašytų paskolų ir skolų, nurašytų delspinigių ir valiutų kurso skirtumo bei revizuojamų paskolų ir skolų, valstybės garantijų kreditoriams žiniaraščių sudarymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. liepos 23 d. įsakymu Nr. 1K-278 (Žin., 2004, Nr. 117-4384; 2005, Nr. 107-3948), duomenis.
8. Savivaldybių biudžetų įvykdymo ataskaitas pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintas ataskaitų formas parengia savivaldybės administracija. Savivaldybės taryba tvirtina biudžeto įvykdymo ataskaitą ir patvirtinta ataskaita pateikiama Finansų ministerijai. Finansų ministerija parengia savivaldybių biudžetų įvykdymo suvestinę ataskaitą tokia tvarka:
8.1. Formoje Nr. 1s parodomi susumuoti savivaldybių pateiktos ataskaitos formos Nr. 1-sav. – metinės, ketvirtinės savivaldybės biudžeto įvykdymo ataskaitos, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-413, duomenys.
8.2. Formoje Nr. 2s pateikiami susumuoti savivaldybių pateiktos ataskaitos formos Nr. 2-sav. – metinės, ketvirtinės savivaldybės biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitos, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-413, duomenys. Ataskaitoje pateikiamos sugrupuotos išlaidos pagal valstybės funkcijas ir ekonominės klasifikacijos straipsnius. Detalizuoti duomenys turi sutapti su išlaidomis pagal valstybės funkcijas, kurios parodytos formoje Nr. 1s.
8.3. Formoje Nr. 3s parodomi susumuoti savivaldybių pateikti duomenys apie jų įstaigų įsiskolinimą. Savivaldybės pateikia biudžetinių įstaigų suvestines formas Nr. 6 – metines, ketvirtines debitorinio ir kreditorinio įsiskolinimo ataskaitas, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-413, apie biudžetinių įstaigų įsiskolinimus laikotarpio pradžioje ir pabaigoje, ir kreditorinio įsiskolinimo likutį laikotarpio pabaigoje, perskaičiuotą vadovaujantis Kreditorinio ir debitorinio įsiskolinimo apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. lapkričio 15 d. įsakymu Nr. 1K-367.
______________