Audito ir APSKAITOS tarnybos direktoriaus

 

Į S A K Y M A S

DĖL Audito ir APSKAITOS tarnybos direktoriaus 2010 m. gegužės 7 d. įsakymo Nr. VAA-34 „DĖL APELIACIJŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO TAISYKLIŲ TVIRTINIMO“ pakeitimo

 

2012 m. sausio 31 d. Nr. VAA-2

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos audito įstatymo (Žin., 1999, Nr. 59-1916; 2008, Nr. 82-3233) 11 straipsnio 12 dalimi ir 28 straipsnio 3 dalimi, viešosios įstaigos Audito ir apskaitos tarnybos įstatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2007 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. 1K-268 (Žin., 2008, Nr. 99-3832), 28.20 punktu,

p a k e i č i u Apeliacijų ir skundų nagrinėjimo taisykles, patvirtintas Audito ir apskaitos tarnybos direktoriaus 2010 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. VAA-34 „Dėl Apeliacijų ir skundų nagrinėjimo taisyklių tvirtinimo“, ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Apskaitos standartų padalinio vadovas,

laikinai atliekantis direktoriaus funkcijas Jaunius Simonavičius


PATVIRTINTA

Viešosios įstaigos

Audito ir apskaitos tarnybos direktoriaus

2010 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. VAA-34

(Audito ir apskaitos tarnybos direktoriaus

2012 m. sausio 31 d. įsakymo Nr. VAA-2

redakcija)

 

APELIACIJŲ ir SKUNDŲ NAGRINĖJIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Apeliacijų ir skundų nagrinėjimo taisyklės (toliau – taisyklės) reglamentuoja apeliacijų ir skundų pateikimo viešajai įstaigai Audito ir apskaitos tarnybai (toliau – įstaiga), jų nagrinėjimo ir sprendimų dėl jų priėmimo tvarką.

2. Šios taisyklės parengtos vykdant Lietuvos Respublikos audito įstatymo (Žin., 1999, Nr. 59-1916; 2008, Nr. 82-3233) reikalavimus.

3. Šiose taisyklėse vartojamų sąvokų reikšmės atitinka Audito įstatyme vartojamų sąvokų reikšmes.

 

II. Apeliacijų ir skundų pateikimas

 

4. Pagal šias taisykles nagrinėjama:

4.1. Auditorių padėjėjų, neišlaikiusių kvalifikacinių auditoriaus egzaminų ir nesutikusių su jų įvertinimu, apeliacijos.

4.2. Auditorių padėjėjų skundai dėl Lietuvos auditorių rūmų (toliau – Auditorių rūmai) atsisakymo netikrinti teorinių žinių iš Audito įstatyme išvardytų sričių.

4.3. Auditorių skundai dėl Auditorių rūmų sprendimo neįskaityti auditoriaus išklausytų ne Auditorių rūmų organizuojamų kursų arba išeito lygiaverčio profesinės kvalifikacijos tobulinimo kurso laiko į Audito įstatymo nustatytą privalomą kvalifikacijos kėlimo laiką.

5. Apeliacijos ir skundai (toliau – skundai) įstaigai pateikiami raštu Lietuvos Respublikos valstybine kalba.

6. Skunde turi būti nurodyta:

6.1. pareiškėjo vardas, pavardė, adresas ir kontaktiniai duomenys;

6.2. skundo data ir surašymo vieta;

6.3. skundo pateikimo pagrindas;

6.4. skundžiamas sprendimas (sprendimo esmė, įteikimo pareiškėjui data);

6.5. pareiškėjo reikalavimai;

6.6. aplinkybės, argumentai ir motyvai, kuriais grindžiamas kiekvienas pareiškėjo reikalavimas (4.1 punkte nurodyto skundo atveju – aplinkybės, argumentai, motyvai dėl kiekvienos egzamino užduoties, su kurios įvertinimu nesutinkama, teisės aktų nuostatos ir kita egzamino programoje nurodyta literatūra, pagrindžianti pareiškėjo pateikto kiekvienos egzamino užduoties sprendimo tinkamumą ir įvertinimo nepagrįstumą);

6.7. pridedamų dokumentų ar įrodymų sąrašas.

7. Kartu su skundu turi būti pateikiamas skundžiamas sprendimas, dokumentai ir kita informacija, patvirtinantys skundžiamo sprendimo įteikimo pareiškėjui datą ir pagrindžiantys skunde dėstomas aplinkybes. Jei pareiškėjas negali pateikti tokių dokumentų ir informacijos, jis skunde turi nurodyti instituciją, kuri turi šiuos dokumentus ir informaciją.

8. Prie skundo pateikiami dokumentai turi būti pasirašyti juos išdavusių įstaigų ar įmonių įgaliotų asmenų. Užsienio kalba surašyti dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą ir jų vertimas patvirtintas vertimų biuro antspaudu ir vertėjo parašu. Šiame punkte nustatytų reikalavimų neatitinkančiais dokumentais nagrinėjant skundą nesiremiama.

9. Pateikti skundai turi būti pareiškėjo asmeniškai pasirašyti. Skundai, pateikti elektroniniu paštu, turi būti pasirašyti elektroniniu parašu.

10. Nagrinėjami tik tie skundai, kurie atitinka 5–7 ir 9 punktuose nustatytus reikalavimus, parašyti tvarkingai ir įskaitomai. Neatitinkantis šių reikalavimų ar neįskaitomas, nesuprantamai išdėstytas skundas nenagrinėjamas ir apie tai per 5 darbo dienas nuo jo gavimo informuojamas pareiškėjas.

11. Nenagrinėjami skundai, kurie yra priskirtini kitų institucijų kompetencijai. Toks skundas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo persiunčiamas kompetentingai institucijai ir apie tai informuojamas pareiškėjas.

12. Nenagrinėjami skundai, jeigu tuo pačiu klausimu jau yra priimtas teismo sprendimas arba įstaiga priėmė sprendimą, o asmuo nepateikė naujų duomenų, leidžiančių ginčyti įstaigos priimtą sprendimą, taip pat jei nuo skundžiamo sprendimo įteikimo pareiškėjui dienos iki skundo pateikimo įstaigai dienos praėjo daugiau kaip 6 mėnesiai. Apie tai pareiškėjui pranešama per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos.

13. Auditorių padėjėjai ir auditoriai 4.1, 4.2 ir 4.3 punktuose nurodytus skundus įstaigai gali teikti ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo pranešimo apie skundžiamo sprendimo priėmimą įteikimo dienos.

14. Po 13 punkte nustatyto termino gauti skundai nenagrinėjami ir apie tai pareiškėjas informuojamas per 5 darbo dienas.

15. Pareiškėjo rašytiniu prašymu taisyklių 14 punkte nustatytą terminą įstaigos direktorius gali pratęsti, jei pareiškėjas negalėjo laiku pateikti skundo dėl objektyvių, nuo jo nepriklausančių aplinkybių ir pateikė šias aplinkybes patvirtinančius įrodymus. Pratęsus terminą, skundas priimamas nagrinėti, jei nuo pranešimo apie skundžiamo sprendimo priėmimą įteikimo pareiškėjui dienos iki skundo pateikimo dienos nepraėjo 6 mėnesių.

16. Apie 15 punkte numatytą termino pratęsimą ar atsisakymą pratęsti terminą pareiškėjas informuojamas raštu per 10 darbo dienų nuo skundo gavimo.

 

III. skundų nagrinėjimas

 

17. Gautus skundus užregistruoja atsakingas įstaigos darbuotojas ir pateikia įstaigos direktoriui. Skundo nagrinėjimas pradedamas per 3 darbo dienas nuo skundo gavimo įstaigos direktoriaus rezoliucija, kuria paskiriamas už skundo nagrinėjimą atsakingas įstaigos darbuotojas. Skundo nagrinėjimo pradžios data yra direktoriaus rezoliucijos data. Už skundo nagrinėjimą atsakingas įstaigos darbuotojas paštu ar elektroniniu paštu informuoja pareiškėją apie skundo priėmimo faktą ir nurodo skundą nagrinėjančio darbuotojo vardą, pavardę, telefono numerį, skundo gavimo registracijos datą ir numerį.

18. Skundas turi būti išnagrinėjamas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jo nagrinėjimo pradžios, išskyrus 19 punkte numatytą atvejį, kai skundo nagrinėjimo terminas yra pratęsiamas.

19. Kai dėl objektyvių priežasčių per 18 punkte numatytą terminą skundo nagrinėjimas negali būti baigtas, jį įstaigos direktorius gali pratęsti, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.

20. Šių taisyklių 18 ir 19 punktuose numatyti terminai, kai pagal taisyklių 21 punktą į atitinkamas institucijas ar pareiškėją kreipiamasi dėl skundui nagrinėti reikalingos informacijos ir dokumentų, sustabdomi ir atnaujinami 22 punkte nustatyta tvarka.

21. Jeigu pareiškėjas kartu su skundu nepateikia visų skundo nagrinėjimui reikalingų dokumentų ir kitų įrodymų arba kai reikia patikslinti skunde išdėstytas aplinkybes, nagrinėjantis skundą įstaigos darbuotojas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas raštu kreipiasi į atsakingą instituciją ar pareiškėją dėl dokumentų ar kitos informacijos, kad būtų tinkamai išnagrinėtos skunde išdėstytos aplinkybės. Šiame punkte numatytas 5 darbo dienų terminas skaičiuojamas nuo skundo nagrinėjimo pradžios arba nuo trūkstamos informacijos nustatymo dienos, jei nagrinėjant skundą iškyla klausimų.

22. Kai skundo nagrinėjimas nepradedamas dėl trūkstamų dokumentų ar informacijos, 18 punkte numatytas terminas sustabdomas nuo skundo nagrinėjimo pradžios ir pradedamas skaičiuoti, kai gaunami trūkstami dokumentai ar informacija. Kitais atvejais, kai skundo nagrinėjimo metu iškyla klausimų, skundo terminas neskaičiuojamas nuo kreipimosi į atsakingą instituciją ar pareiškėją dėl trūkstamos papildomos informacijos dienos iki jos gavimo. Gavus reikiamą informaciją ar dokumentus, šių terminų skaičiavimas tęsiamas.

23. Įstaigos direktoriaus įsakymu skundo nagrinėjimas gali būti nutraukiamas:

23.1. kai ilgiau kaip 30 kalendorinių dienų nuo įstaigos kreipimosi į pareiškėją iš jo negaunama 21 punkte numatytų dokumentų ar informacijos;

23.2. jeigu pareiškėjas išlaiko kvalifikacinį auditoriaus egzaminą arba skundžiamas Auditorių rūmų sprendimas panaikinamas ir nusprendžiama netikrinti pareiškėjo teorinių žinių iš Audito įstatyme išvardytų sričių ar įskaityti pareiškėjo išklausytus ne Auditorių rūmų organizuojamus kursus arba išeitą lygiavertį profesinės kvalifikacijos tobulinimo kurso laiką į Audito įstatymo nustatytą privalomą kvalifikacijos kėlimo laiką ir kitais atvejais, jeigu išnyksta aplinkybės, dėl kurių buvo pateiktas skundas;

23.3. jeigu įstaigai pateiktas skundas atsiimamas;

23.4. pareiškėjui mirus ir kitais atvejais, jei sprendimo dėl skundo priėmimas nesukeltų teisinių padarinių.

24. Jei skundo nagrinėjimas yra nutraukiamas, pareiškėjas apie tai turi būti informuojamas per 5 darbo dienas, nurodant vieną iš 23 punkte numatytų skundo nagrinėjimo nutraukimo pagrindų.

25. Įstaiga turi teisę kreiptis:

25.1. į pareiškėją prašydama išsamiau paaiškinti tam tikras skunde išdėstytas aplinkybes ar pateikti papildomus dokumentus ar informaciją;

25.2. į Auditorių rūmus dėl su skundo nagrinėjimu susijusių dokumentų ir informacijos pateikimo;

25.3. į kitas institucijas, įstaigas ar įmones, turinčias skundo nagrinėjimui reikalingų dokumentų ar kitos susijusios informacijos;

25.4. į nepriklausomus ekspertus, kurie pateiktų savo išaiškinimus nagrinėjamu klausimu.

26. Sprendimą dėl skundo išnagrinėjimo rezultatų rengia už jo nagrinėjimą atsakingas darbuotojas ir suderina su savo tiesioginiu vadovu.

27. Sprendime turi būti nurodytos aplinkybės, nustatytos skundo nagrinėjimo metu, teisės aktai, kuriais vadovaujantis parengtas sprendimas, jo motyvai, esmė ir data.

28. Sprendimas turi būti derinamas su Audito priežiūros komitetu.

29. Sprendimą nagrinėjant Audito priežiūros komitete, į posėdį gali būti kviečiami pareiškėjas, Auditorių rūmų atstovai, taip pat nepriklausomi ekspertai.

30. Skundo nagrinėjimas baigiamas direktoriaus įsakymu, kuriuo priimami 31, 32 ar 33 punktuose numatyti sprendimai.

31. Sprendimas dėl 4.1 punkte nurodyto atvejo gali būti:

31.1. patenkinti arba iš dalies patenkinti apeliaciją ir Auditorių rūmams nurodyti naują kvalifikacinio egzamino balą arba nurodyti įvertinti pareiškėjo egzamino darbą, arba sudaryti galimybę pareiškėjui nemokamai perlaikyti egzaminą;

31.2. atmesti apeliaciją ir nurodyti apeliacijos atmetimo priežastį.

32. Sprendimas dėl 4.2 punkte nurodyto atvejo gali būti:

32.1. patenkinti arba iš dalies patenkinti skundą ir Auditorių rūmams nurodyti netikrinti žinių iš atskirų sričių;

32.2. skundą atmesti ir nurodyti atmetimo priežastį.

33. Sprendimas dėl 4.3 punkte nurodyto atvejo gali būti:

33.1. patenkinti arba iš dalies patenkinti skundą ir nurodyti Auditorių rūmams įskaityti auditoriaus kitose organizacijose išklausytų lygiaverčių profesinės kvalifikacijos tobulinimo kursų laiką į Audito įstatyme nustatytą privalomą kvalifikacijos kėlimo laiką;

33.2. skundą atmesti ir nurodyti atmetimo priežastį.

34. Direktoriaus įsakyme taip pat nurodomos aplinkybės, nustatytos nagrinėjant skundą, teisės aktai, kuriais vadovaujantis priimtas sprendimas, sprendimo motyvai ir jo apskundimo tvarka.

35. Direktoriaus įsakymas parengiamas dviem egzemplioriais, vienas iš jų įteikiamas ar išsiunčiamas pareiškėjui, kitas lieka įstaigai ir saugomas teisės aktų nustatyta tvarka.

36. Apie priimtą sprendimą pareiškėjui raštu pranešama ne vėliau kaip per 3 darbo dienas.

37. Apie 31.1, 32.1 ir 33.1 punktuose numatytus sprendimus Auditorių rūmams raštu pranešama ne vėliau kaip per 3 darbo dienas ir išsiunčiama direktoriaus įsakymo kopija.

38. Direktoriaus įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo pranešimo apie sprendimą įteikimo dienos.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

39. Su skundų nagrinėjimu susiję įstaigos darbuotojai su šiomis taisyklėmis supažindinami pasirašytinai.

_________________