MUITINĖS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS
Į S A K Y M A S
DĖL MUITINĖS DEPARTAMENTO DIREKTORIAUS 2002 M. KOVO 22 D. ĮSAKYMO NR. 153 „DĖL NAUDOTŲ AUTOMOBILIŲ MUITINIO ĮVERTINIMO METODIKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2003 m. vasario 10 d. Nr. 1B-113
Vilnius
1. Pakeičiu Naudotų automobilių muitinio įvertinimo metodiką, patvirtintą Muitinės departamento direktoriaus 2002 m. kovo 22 d. įsakymu Nr. 153 „Dėl Naudotų automobilių muitinio įvertinimo metodikos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 31-1188):
1.1. išdėstau 18 punktą taip:
„18. Jeigu šios metodikos 16 punkte nurodyto arba nestandartinės komplektacijos ar paskirties automobilio muitinis įvertinimas buvo atliktas vadovaujantis šios metodikos 11–14 punktų nuostatomis (remiantis naudotų automobilių importo kainomis pagal katalogą) arba dėl kitų priežasčių atliekant jo muitinį įvertinimą nebuvo atsižvelgta į importuojamo automobilio defektus arba nestandartinę komplektaciją ar paskirtį, importuotojas ne vėliau kaip per mėnesį nuo automobilio importo deklaracijos išleidimo laisvai cirkuliuoti procedūrai priėmimo dienos turi pateikti teritorinei muitinei, kuriai priklauso šią deklaraciją įforminusi muitinės įstaiga, prašymą patikslinti importuoto automobilio muitinę vertę. Kartu su prašymu jis turi pateikti kilnojamojo turto vertintojo apskaičiuotą automobilio rinkos vertę bei automobilio vertinimo dokumentus, nurodytus Kelių transporto priemonių vertės nustatymo tvarkos 28–35 punktuose. Importuotojo prašymu teritorinės muitinės viršininkas arba jo pavaduotojas gali pratęsti nurodytąjį terminą dar iki vieno mėnesio, jeigu pripažįsta, kad importuotojas dėl objektyvių priežasčių negalėjo laiku pateikti teritorinei muitinei šiame punkte nurodytų dokumentų.“;
1.2. išdėstau 21.3.4 punktą taip:
„21.3.4. importuojamiems lengviesiems automobiliams, kurie senesni kaip 10 metų, – 10 proc. konvencinis arba 20 proc. autonominis importo muitas, jeigu šie automobiliai nėra kilę iš Europos Sąjungos valstybių ir kitų valstybių, su kuriomis Lietuvos Respublika yra sudariusi laisvosios prekybos sutartis, ir 18 proc. PVM“;
1.3. papildau metodiką šiuo 25 punktu (ankstesnį 25 punktą laikant 26 punktu):
„25. Šios metodikos 16 punkte nurodytų automobilių arba nestandartinės komplektacijos ar paskirties automobilių muitinė vertė (išskyrus atvejus, kai pateiktas šios metodikos 18 punkte nurodytas prašymas) taip pat gali būti nustatoma specializuotuose muitinės postuose, kurių sąrašas tvirtinamas Muitinės departamento direktoriaus įsakymu. Tokiais atvejais šios metodikos 17–21 punktų nuostatos taikomos tokia tvarka:
25.1 šios metodikos 1 priede pateiktos formos rašytiniame prašyme turi būti nurodyta, kad importuotojas prašo nustatyti jo importuojamo automobilio muitinę vertę nurodytame specializuotame muitinės poste;
25.2. netaikomos šios metodikos 17 punkto antrosios, trečiosios ir ketvirtosios pastraipų nuostatos. Taikant to paties punkto pirmąją pastraipą, vietoj šios metodikos 2 priede pateiktos formos akto surašymo muitiniam tikrinimui gali būti priimamas kilnojamojo turto vertintojo surašytas transporto priemonės apžiūrėjimo aktas, jeigu kilnojamojo turto vertintojas turi galimybes jį surašyti muitinio tikrinimo vietoje.
Jeigu importuojamo automobilio muitinio tikrinimo metu nustatoma, kad kilnojamojo turto vertintojo surašytame transporto priemonės apžiūrėjimo akte nurodyti automobilio defektai atitinka faktinius automobilio defektus, šis aktas pažymimas muitinės įstaigos antspaudu ir jo duomenimis remiamasi atliekant importuoto automobilio muitinį įvertinimą;
25.3. kilnojamojo turto vertintojo išvada, kurioje apskaičiuota importuojamojo automobilio rinkos vertė, bei kiti automobilio vertinimo dokumentai, nurodyti Kelių transporto priemonių vertės nustatymo tvarkos 28–35 punktuose, turi būti pateikti muitiniam tikrinimui ne vėliau kaip per tris darbo dienas nuo šios metodikos 2 priede pateiktos formos akto surašymo arba kilnojamojo turto vertintojo surašyto transporto priemonės apžiūrėjimo akto priėmimo muitiniam tikrinimui dienos;
25.4. specializuotuose muitinės postuose apskaičiavus importuojamo automobilio muitinę vertę gali būti priimami tik šios metodikos 20.1 ir 20.2 punktuose nurodyti sprendimai. Atitinkamas sprendimas laikomas priimtu išleidus importuojamą automobilį, kuriam įformintame bendrojo dokumento importo rinkinyje nurodyta specializuotame muitinės poste nustatyta jo muitinė vertė be nuorodos, kad ši vertė tikrintina papildomai;
25.5. importuotojui neįvykdžius šios metodikos 25.1 arba 25.3 punktuose nustatytų reikalavimų arba importuojamo automobilio muitinio tikrinimo metu nustačius, kad kilnojamojo turto vertintojo surašytame transporto priemonės apžiūrėjimo akte nurodyti automobilio defektai neatitinka faktinių automobilio defektų, pripažinus, kad kilnojamojo turto vertintojo išvada, kurioje apskaičiuota importuoto automobilio rinkos vertė nepriimtina, importuotojui pageidaujant, kad būtų priimtas šios metodikos 20.3 punkte nurodytas sprendimas arba dėl kitų priežasčių nesant galimybių apskaičiuoti importuojamo automobilio muitinę vertę specializuotame muitinės poste, šios metodikos 25 punkto nuostatos netaikomos“.
2. Pavedu:
2.1. teritorinių muitinių viršininkams iki 2003 m. vasario 20 d. pateikti Muitinės departamentui motyvuotus siūlymus dėl teritorinei muitinei priklausančių muitinės postų įtraukimo į specializuotų muitinės postų, kuriuose galima atlikti sužalotų, netinkamų eksploatuoti dėl nusidėvėjimo ar kitų priežasčių arba nestandartinės komplektacijos ar paskirties automobilių muitinį įvertinimą, sąrašą;
2.2. Muitinio įvertinimo kontrolės skyriui (A. Belzus) iki 2003 m. kovo 1 d. išnagrinėti teritorinių muitinių siūlymus ir parengti specializuotų muitinės postų, kuriuose galima atlikti sužalotų, netinkamų eksploatuoti dėl nusidėvėjimo ar kitų priežasčių arba nestandartinės komplektacijos ar paskirties automobilių muitinį įvertinimą, sąrašo projektą;