VALSTYBĖS ĮMONĖS REGISTRŲ CENTRO

 

Į S A K Y M A S

IR LIETUVOS NOTARŲ RŪMŲ NUTARIMAS DĖL UŽSAKYMŲ PATEIKIMO, PAŽYMŲ RENGIMO IR PATEIKIMO NOTARAMS, ATLYGINIMO UŽ VALSTYBĖS ĮMONĖS REGISTRŲ CENTRO SUTEIKTAS PASLAUGAS BEI NOTARŲ AUTENTIFIKAVIMO TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2007 m. kovo 19 d. Nr. V-54/11

Vilnius

 

Vadovaudamiesi Nekilnojamojo turto registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 12 d. nutarimu Nr. 1129 (Žin., 2002, Nr. 72-3077; 2007, Nr. 30-1101), 82 punktu:

1. Tvirtiname Užsakymų pateikimo, pažymų rengimo ir pateikimo notarams, atlyginimo už valstybės įmonės Registrų centro suteiktas paslaugas bei notarų autentifikavimo tvarką (pridedama).

2. Nustatome, kad šio bendro valstybės įmonės Registrų centro įsakymo ir Lietuvos notarų rūmų nutarimo pirmajame punkte nurodyta tvarka įsigalioja nuo 2007 m. kovo 31 d.

 

 

 

VALSTYBĖS ĮMONĖS

REGISTRŲ CENTRO DIREKTORIUS                                            KĘSTUTIS SABALIAUSKAS

 

LIETUVOS NOTARŲ RŪMŲ PREZIDENTĖ                                     DAIVA LUKAŠEVIČIŪTĖ

 

SUDERINTA

su Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija

2007-03-19 raštu Nr. (1.8)-7R-2899

 

PATVIRTINTA

2007 m. kovo 19 d. valstybės įmonės Registrų

centro įsakymu ir Lietuvos notarų rūmų

nutarimu Nr. v-54/11

 

UŽSAKYMŲ PATEIKIMO, PAŽYMŲ RENGIMO IR PATEIKIMO NOTARAMS, ATLYGINIMO UŽ VALSTYBĖS ĮMONĖS REGISTRŲ CENTRO SUTEIKTAS PASLAUGAS BEI NOTARŲ AUTENTIFIKAVIMO TVARKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pažymų apie nekilnojamųjų daiktų ir daiktinių teisių į juos įregistravimą Nekilnojamojo turto registre užsakymo pateikimo, pažymų rengimo ir pateikimo notarams, atlyginimo už registro tvarkymo įstaigos suteiktas paslaugas bei notarų autentifikavimo tvarka (toliau vadinama – Tvarka) nustato pažymų, skirtų notariniams veiksmams atlikti (toliau vadinama – Pažyma), rengimo valstybės įmonės Registrų centro (toliau vadinama – Registro Tvarkymo Įstaiga) teritoriniuose padaliniuose, šių Pažymų, juridinių faktų apie įvykusius nekilnojamojo turto perleidimo sandorius įregistravimo Nekilnojamojo turto registre ir skaitmeninių žemės sklypų kadastro žemėlapių atspausdinimo (toliau vadinama – Paslaugomis) užsakymo priėmimo, perdavimo ir spausdinimo notarų biuruose, atsiskaitymo už šias paslaugas bei notarų autentifikavimo procedūras.

2. Vadovaudamasis šia Tvarka, fizinis ar juridinis asmuo (toliau vadinama – Klientas) turi teisę Pažymą užsisakyti tik per notarą, kuris tvirtins atliekamą notarinį veiksmą (toliau vadinama – Notaras). Notaras užsakymą Pažymai parengti formuoja atskirai kiekvienam Registro Tvarkymo Įstaigos teritoriniam padaliniui, kurio aptarnaujamoje teritorijoje įregistruoti nekilnojamieji daiktai.

3. Suformuota Pažyma gali būti panaudota atliekant notarinį veiksmą tik to notaro (-ų) biuro Notaro (-ų) (jo atstovo, ar jį pavaduojančio notaro), kurio (-ų) biure ji buvo užsakyta. Pažyma tą pačią dieną Notaro gali būti panaudota keliems notariniams veiksmams atlikti tik tokiu atveju, jei po prieš tai atlikto notarinio veiksmo perleidžiamo turto (jo dalies) savininkas išliko tas pats asmuo.

4. Pažymos rengiamos ir spausdinamos naudojant specialiai sukurtą informacinę sistemą. Už šios informacinės sistemos parengimą, įdiegimą, taip pat įdiegimą Notaro biure atsakinga Registro Tvarkymo Įstaiga.

5. Notaro surinktos lėšos už Registro Tvarkymo Įstaigos teikiamas Paslaugas (toliau vadinama – Įmokomis) yra Registro Tvarkymo Įstaigos pajamos. Notaro surinktos Įmokos nėra laikomos Notaro pajamomis.

 

II. ATLYGINIMAS UŽ REGISTRO TVARKYMO ĮSTAIGOS PASLAUGAS

 

6. Atlyginimas skaičiuojamas už šias Kliento užsakytas ir Registro Tvarkymo Įstaigos teikiamas Paslaugas:

6.1. pažymų apie nekilnojamųjų daiktų ir daiktinių teisių į juos įregistravimą Nekilnojamojo turto registre parengimą;

6.2. juridinių faktų apie įvykusius nekilnojamojo turto perleidimo sandorius įregistravimą Nekilnojamojo turto registre (išskyrus atvejus, kai tokie faktai nėra registruojami);

6.3. skaitmeninio žemės sklypo kadastro žemėlapio atspausdinimą Kliento pageidavimu.

7. Nustatoma tokia Įmokų, kurias Notaras neatlygintinai paima Registro Tvarkymo Įstaigos naudai už Paslaugas, procedūra:

7.1. Notaras sudaro neatsiejamą šios Tvarkos dalį – sutartį su Registro Tvarkymo Įstaiga dėl paslaugų gavimo ir atlyginimo iš fizinių ir juridinių asmenų, užsakiusių paslaugas notaro (-ų) biure, surinkimo valstybės įmonės Registrų centro naudai (toliau vadinama – Sutartis, kurios tipinė forma yra šios Tvarkos Priedas Nr. 1), kurioje nustato, kad:

7.1.1. Notaras neatlygintinai priima iš Klientų Įmokas Registro Tvarkymo Įstaigos naudai už Registro Tvarkymo Įstaigos teikiamas Paslaugas, išskyrus atvejus, kai Registro Tvarkymo Įstaiga teikia Paslaugas pagal tiesiogiai su Klientu pasirašytą bendradarbiavimo sutartį (toliau vadinama – Bendradarbiavimo Sutartis);

7.1.2. Registro Tvarkymo Įstaiga pasibaigus kalendoriniam mėnesiui iki kito mėnesio 5 (penktos) darbo dienos elektroniniu paštu pateikia Notarui suderinimui ataskaitą apie suteiktas Paslaugas, kurioje būtų pateikti užsakymų duomenys už pasibaigusį kalendorinį mėnesį. Notarui taip pat atskirai pateikiami tie duomenys apie suteiktas Paslaugas, už kurias Klientas moka pagal Bendradarbiavimo Sutartį. Tokias ataskaitas Notaras suderina su Registro Tvarkymo Įstaiga per 5 (penkias) darbo dienas po jų pateikimo. Per 10 (dešimt) darbo dienų nuo minėtų ataskaitų suderinimo Registro Tvarkymo Įstaiga Notarui išsiunčia PVM sąskaitą-faktūrą už Paslaugas;

7.1.3. Notaras neatsako ir nekompensuoja Registro Tvarkymo Įstaigai, jei Klientas neatsiskaito su ja pagal Bendradarbiavimo Sutartį bei jokių kitų Registro Tvarkymo Įstaigos patirtų ar patirtinų išlaidų, susijusių ar galimai susijusių su Sutarties sudarymu, vykdymu ar įgyvendinimu, įskaitant bet neapsiribojant ryšio, transporto, pašto, informacinių technologijų ir kt.;

7.1.4. Nustačiusi, kad Notaro perduota informacija apie Kliento užsakymą suteikti Paslaugas yra klaidinga arba Paslaugų suteikti negalima, Registro Tvarkymo Įstaiga per 48 (keturiasdešimt aštuonias) valandas po Paslaugų užsakymo apie tai informuoja Notarą informacinės sistemos elektroniniame užsakymo lange. Jei Paslaugos yra teikiamos per 1 (vieną) darbo dieną po jų užsakymo, Registro Tvarkymo Įstaiga apie Notaro perduotą klaidingą informaciją arba apie tai, kad ji negali suteikti Paslaugų, informuoja Notarą per 8 (aštuonias) darbo valandas po Paslaugų užsakymo;

7.1.5. Notaras neatsako, jei po Paslaugų užsakymo Registro Tvarkymo Įstaiga atsisakė Paslaugas suteikti arba Paslaugos nebuvo suteiktos laiku. Klientas gali skųsti Registro Tvarkymo Įstaigos veiksmus bei galimi dėl jos kaltės atsiradę nuostoliai atlyginami Nekilnojamojo turto registro įstatyme (Žin., 1996, Nr. 100-2261; 2001, Nr. 55-1948) bei kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka;

7.1.6. Jei Registro Tvarkymo Įstaiga teikia Paslaugas pagal Bendradarbiavimo Sutartį, informavimas apie mokėtinas sumas ir atsiskaitymai už Paslaugas yra vykdomi tiesiogiai tarp Registro Tvarkymo Įstaigos ir Kliento be Notaro tarpininkavimo. Klientas, pateikdamas Prašymą suteikti Paslaugas, privalo informuoti Notarą apie Bendradarbiavimo Sutarties sudarymą, apie tai patvirtindamas Prašyme;

7.1.7. Registro Tvarkymo Įstaiga Sutarties pasirašymo dieną pateikia Notarui sąrašą Klientų, su kuriais ji yra sudariusi Bendradarbiavimo Sutartis. Taip pat Registro Tvarkymo Įstaiga įsipareigoja, sudariusi naują Bendradarbiavimo Sutartį su Klientu, apie tai minėtos sutarties sudarymo dieną informuoti Notarą ir Lietuvos notarų rūmus, taip pat minėta informacija turi būti paskelbta Registro Tvarkymo Įstaigos internetinėje svetainėje.

7.2. Notaras neatlygintinai priima iš Klientų Įmokas Registro Tvarkymo Įstaigos naudai už Klientų užsakytas Paslaugas. Įmokų už Paslaugas dydžiai nurodyti Tvarkos Priede Nr. 2;

7.3. per 7 (septynias) darbo dienas nuo Registro Tvarkymo Įstaigos išrašytos PVM sąskaitos-faktūros dėl apmokėjimo už suteiktas Paslaugas gavimo dienos perveda į Registro Tvarkymo Įstaigos sąskaitą už atitinkamą laikotarpį iš Klientų Registro Tvarkymo Įstaigos naudai surinktas įmokas.

 

III. PASLAUGŲ UŽSAKYMO TVARKA

 

8. Notaras, prieš užsakydamas Paslaugas, Klientui pateikia užpildyti vieną iš šių prašymų formų:

8.1. Klientui-juridiniam asmeniui rašytinį prašymą dėl Paslaugų užsakymo-garantinį raštą dėl apmokėjimo (pagal Tvarkos Priede Nr. 3 pateikiamą formą);

8.2. Klientui-fiziniam ar Klientui-juridiniam asmeniui rašytinį prašymą dėl Paslaugų užsakymo (pagal Tvarkos Priede Nr. 4 pateikiamą formą) (Notarui pateikiami Klientų prašymai, užpildyti pagal Tvarkos Priedą Nr. 3 ar Priedą Nr. 4, toliau vadinami – Prašymais).

9. Notaras, iš Kliento gavęs Prašymą:

9.1. patikrina nekilnojamojo turto teisinę padėtį Nekilnojamojo turto registro duomenų bazėje;

9.2. šios Tvarkos nustatyta tvarka neatlygintinai surenka Įmokas Registro Tvarkymo Įstaigos naudai, išskyrus šioje Tvarkoje numatytas išimtis;

9.3. autentifikuoja save įvesdamas Registro Tvarkymo Įstaigos jam suteiktą vartotojo vardą ir slaptažodį informacinėje sistemoje ir suformuoja Paslaugų užsakymą. Užsakyme Notaras nurodo registre įregistruoto nekilnojamojo daikto registro numerį. Jeigu ketinama perleisti kelis nekilnojamuosius daiktus, įregistruotus atskiruose registruose, užsakyme nurodomas kiekvieno nekilnojamojo daikto registro numeris. Jeigu ketinama perleisti ne visus nekilnojamuosius daiktus, įregistruotus viename registro įraše, nuosavybės teise priklausančius tam pačiam asmeniui, pastabų lauke nurodomi ketinamų perleisti nekilnojamųjų daiktų unikalūs numeriai.

10. Notaras suformuoja Paslaugų užsakymą ne vėliau kaip kitą darbo dieną po apmokėjimo už Paslaugas gavimo dienos.

11. Paslaugos turi būti suteiktos, t. y. Pažyma turi būti suformuota ir skaitmeninis žemės sklypo kadastro žemėlapis Kliento pageidavimu atspausdintas per Kliento Prašyme nurodytą terminą, tačiau ne trumpesnį kaip 1 (vieną) darbo dieną. Klientui prašant, gali būti nustatytas ir kitas Nekilnojamojo turto registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 12 d. nutarimu Nr. 1129 (Žin., 2002, Nr. 72-3077) (toliau vadinama – Nuostatai) 90 punkte nurodytas terminas (Nuostatų 90.3 punkte nurodytas terminas gali būti taikomas tik tuo atveju, jei prašymas atlikti Paslaugas Registro Tvarkymo Įstaigai pateikiamas iki 12 val.). Atlyginimas už Paslaugų teikimą apskaičiuojamas pagal šios Tvarkos Priede Nr. 2 numatytus Paslaugų įkainius.

12. Užsakyme suteikti Paslaugas apie pageidavimą kartu su Pažyma gauti skaitmeninį žemės sklypo kadastro žemėlapį turi būti pažymima atskirai.

13. Registro Tvarkymo Įstaiga, gavusi Notaro užsakymą suteikti Paslaugas, atlieka šiuos veiksmus:

13.1. įsitikina, ar galima suformuoti Pažymą, atlikdama visus teisės aktuose ir Registro Tvarkymo Įstaigos technologinėse instrukcijose apibrėžtus būtinus patikrinimus;

13.2. iš karto po Paslaugų užsakymo į informacinę sistemą įrašo užsakymo priėmimo žymą, patvirtina užsakymo gavimo faktą bei duomenis apie tai įrašo į informacinę sistemą;

13.3. per 48 (keturiasdešimt aštuonias) valandas arba per 8 (aštuonias) darbo valandas, jei Paslaugos po jų užsakymo yra teikiamos per 1 (vieną) darbo dieną, po Paslaugų užsakymo įrašo žymą Notarui apie atsisakymą vykdyti užsakymą ir nurodo atsisakymo priežastis;

13.4. Nekilnojamojo turto kadastro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. balandžio 15 d. nutarimu Nr. 534 (Žin., 2002, Nr. 41-1539) ir šios Tvarkos 11 punkte nurodytų Nuostatų nustatyta tvarka patikslina Nekilnojamojo turto kadastro duomenis (jeigu juos būtina patikslinti pagal Nuostatų 82 punkto reikalavimus);

13.5. suformuoja Pažymą ir skaitmeninį žemės sklypo kadastro žemėlapį (jei buvo prašymas jį parengti) elektroninių dokumentų forma, įdeda šiuos dokumentus į informacinę sistemą ir įrašo atitinkamą žymą į Nekilnojamojo turto registrą.

14. Notaro užsakymai suteikti Paslaugas, duomenys apie šių Paslaugų rengėją, Pažymų suformavimo laiką (minučių tikslumu) registruojami Registro Tvarkymo Įstaigos informacinėje sistemoje jos nustatyta tvarka.

15. Notaras neatsako, jei po Paslaugų užsakymo Registro Tvarkymo Įstaiga atsisako Paslaugas suteikti arba jų nesuteikia laiku. Registro Tvarkymo Įstaigos veiksmai skundžiami bei galimi dėl jos kaltės atsiradę nuostoliai atlyginami Nekilnojamojo turto registro įstatyme (Žin., 1996, Nr. 100-2261; 2001, Nr. 55-1948) bei Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka. Tokiu atveju Notaras grąžina Klientui iš anksto surinktas Įmokas.

16. Notaras, prieš atlikdamas notarinį veiksmą:

16.1. patikrina Nekilnojamojo turto registro, Turto areštų aktų registro ir Hipotekos registro duomenis įsitikindamas, kad nekilnojamajam daiktui, kuriam yra parengta Pažyma, nuo Pažymos suformavimo ir parengimo momento iki notarinio veiksmo atlikimo momento nėra įregistruoti apribojimai ar apsunkinimai disponuoti nekilnojamuoju daiktu;

16.2. autentifikuodamas save Registro Tvarkymo Įstaigos suteiktu vartotojo vardu ir slaptažodžiu, atspausdina suformuotą ir parengtą Pažymą ir ją patvirtina parašu bei antspaudu. Už Pažymoje pateiktų duomenų tikrumą ir jos turinį atsako Registro Tvarkymo Įstaiga.

 

IV. NOTARŲ AUTENTIFIKAVIMO TVARKA

 

17. Notarų autentifikavimas informacinėje sistemoje atliekamas Registro Tvarkymo Įstaigos pagal tokią tvarką:

17.1. Notarų identifikavimas duomenų bazių valdymo sistemų (DBVS) ir/arba aplikacijų (APP) lygiu:

17.1.1. unikalios, vartotoją identifikuojančios simbolių sekos (USERID) priskyrimas kiekvienam Notarui;

17.1.2. visų USERID vardu atliekamų veiksmų fiksavimas atitinkamame audito žurnale;

17.1.3. užtikrinimas, kad kiekvienas USERID panaudojimas būtų aiškus registruojančiam ir kontroliuojančiam asmeniui;

17.1.4. nenaudojamų vartotojų teisių sustabdymas po 90 (devyniasdešimties) dienų, o dar po 30 (trisdešimties) dienų –jų panaikinimas;

17.1.5. atleistų iš pareigų, pašalintų iš darbo ar išvykusių Notarų, kurie atsisakė toliau naudotis Nekilnojamojo turto registro duomenimis, vartotojų teisių nedelsiamas panaikinimas.

17.2. Nuolatinių slaptažodžių identifikuojamo vartotojo autentiškumui nustatyti naudojimas:

17.2.1. slaptažodį gali pasikeisti pats Notaras;

17.2.2. minimalus slaptažodis turi būti ne mažiau kaip 6 simboliai;

17.2.3. slaptažodį sudaro trijų grupių iš galimų keturių (didžiosios ir mažosios raidės, skaičiai bei specialūs ženklai) simboliai;

17.2.4. Notarai privalo nedelsdami pranešti duomenų bazių administratoriams apie sužinotus ar įtariamus slaptažodžius;

17.2.5. draudžiama Notarui pasirinkti lengvai atspėjamą slaptažodį, t. y. vardą ar vardo santrumpą, telefono numerį, gimimo ar kitokią datą, bendro naudojimo žodį;

17.2.6. kur tik įmanoma, tinklais perduodami slaptažodžiai užšifruojami. Naudojami tie šifravimo mechanizmai, kurie neleidžia užšifruotų slaptažodžių sėkmingai perkonstruoti;

17.2.7. įteisinant naująjį slaptažodį turi būti reikalaujamas prieš tai galiojęs slaptažodis;

17.2.8. neleidžiama pakartotinai naudoti 4 paskutinių vartotojo anksčiau naudotų slaptažodžių.

______________

 

Užsakymų pateikimo, pažymų rengimo ir

pateikimo notarams, atlyginimo už valstybės

įmonės Registrų centro suteiktas paslaugas bei

notarų autentifikavimo tvarkos

Priedas Nr. 1

 

SUTARTIS

 

DĖL PASLAUGŲ GAVIMO IR ATLYGINIMOIŠ FIZINIŲ IR JURIDINIŲ ASMENŲ, UŽSAKIUSIŲ PASLAUGAS NOTARO (-Ų) BIURE, SURINKIMO VALSTYBĖS ĮMONĖS REGISTRŲ CENTRO NAUDAI

 

2007 m. _________ mėn. ___ d. Nr. ________

 

Vilnius

 

[___] notaro (-ų) biuro notaras (-ė) [___] (toliau šioje sutartyje vadinamas Notaru) ir valstybės įmonė Registrų centro (toliau šioje sutartyje vadinama Įmone), atstovaujama direktoriaus Kęstučio Sabaliausko (Notaras ir Įmonė kartu šioje sutartyje toliau vadinami Šalimis, o kiekvienas atskirai – Šalimi), susitarė ir sudarė šią sutartį (toliau vadinamą Sutartimi). Ši Sutartis yra 2007 m. kovo ___ d. valstybės įmonės Registrų centro įsakymu ir Lietuvos notarų rūmų nutarimu Nr. xx-xxx /xx-xxx patvirtintos Užsakymų pateikimo, pažymų rengimo ir pateikimo notarams, atlyginimo už valstybės įmonės Registrų centro suteiktas paslaugas bei notarų autentifikavimo tvarkos (toliau vadinamos Tvarka) Priedas Nr. 1. Tvarkos Priedai kartu yra laikomi ir šios Sutarties Priedais.

 

I. SUTARTIES DALYKAS

 

1. Sutarties dalykas yra pažymų apie nekilnojamųjų daiktų ir daiktinių teisių į juos įregistravimą Nekilnojamojo turto registre, skirtų notariniams veiksmams atlikti (toliau Sutartyje vadinamų Pažymomis), skaitmeninių žemės sklypo kadastro žemėlapių gavimas, atspausdinimas notaro (-ų) biure ir atlyginimo iš fizinių ir juridinių asmenų, užsakiusių Pažymas, notaro (-ų) biure, (toliau Sutartyje vadinamų Klientais), už Pažymų parengimą, skaitmeninių žemės sklypo kadastro žemėlapių atspausdinimą Kliento pageidavimu ir juridinių faktų apie įvykusius nekilnojamojo turto perleidimo sandorius įregistravimą Nekilnojamojo turto registre (toliau vadinama Paslaugomis) surinkimas Įmonės naudai.

2. Atlyginimas už Paslaugas (toliau vadinamas Įmokomis), numatytas ir skaičiuojamas pagal Tvarkos Priede Nr. 2 nurodytus dydžius.

3. Sutarties pagrindu surinktos lėšos už Paslaugas yra Įmonės pajamos. Notaro surinktos lėšos už Paslaugas nėra laikomos Notaro pajamomis.

4. Suformuota Pažyma gali būti panaudota atliekant notarinį veiksmą tik to notarų biuro Notaro (-ų) (jo atstovo ar jį pavaduojančio notaro), kurio (-ų) biure ji buvo užsakyta.

 

II. SUTARTIES VYKDYMO TEISINIS PAGRINDAS

 

5. Sutarties vykdymo teisinis pagrindas yra Nekilnojamojo turto registro nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 12 d. nutarimu Nr. 1129 (Žin., 2002, Nr. 72-3077) ir Tvarka.

 

III. ŠALIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

6. Įmonė teikia Paslaugas tik gavusi Notaro užsakymą elektroninio ryšio priemonėmis.

 

7. Notaras įsipareigoja:

7.1. pateikti Įmonei Paslaugų užsakymą ne vėliau kaip kitą darbo dieną po apmokėjimo už Paslaugas gavimo dienos ir kai:

i) Notarui pateikiamas Kliento-juridinio asmens rašytinis prašymas dėl Paslaugų užsakymo-garantinis raštas dėl apmokėjimo už Paslaugas (pagal Tvarkos Priede Nr. 3 pateikiamą formą), arba kai

ii) Notarui pateikiamas Kliento-fizinio asmens ar Kliento-juridinio asmens rašytinis prašymas dėl Paslaugų užsakymo (pagal Tvarkos Priede Nr. 4 pateikiamą formą) (Notarui pateikiami Klientų prašymai, užpildyti pagal Tvarkos Priedus Nr. 3 ar Nr. 4, toliau Sutartyje vadinami Klientų Prašymais);

7.2. priimti iš Klientų Įmokas Įmonės naudai už suteiktas Paslaugas, išskyrus Sutarties 11 punkte numatytą atvejį;

7.3. grąžinti Klientui iš anksto surinktas Įmokas, jei Įmonė atsisako suteikti Paslaugas arba jų nesuteikia laiku dėl bet kokių nuo Kliento ir Notaro nepriklausančių priežasčių;

7.4. per 5 (penkias) darbo dienas nuo Sutarties 10.4 punkte nurodytos Įmonės ataskaitos gavimo elektroniniu paštu, patikrinti minėtoje ataskaitoje pateiktus duomenis apie atliktus užsakymus ir esant neaiškumams ar klaidoms elektroniniu paštu informuoti apie tai Įmonę. Įmonei negavus pranešimo (elektroniniu paštu), laikoma, kad Notaras sutinka su pateikta ataskaita, kuri yra pagrindas Įmonei išrašyti Notarui Sutarties 10.5 punkte nurodytą PVM sąskaitą-faktūrą;

7.5. per 7 (septynias) darbo dienas nuo Įmonės išrašytos PVM sąskaitos-faktūros dėl apmokėjimo už suteiktas Paslaugas gavimo dienos, pervesti į Įmonės sąskaitą, nurodytą šios sutarties V skyriuje, už atitinkamą laikotarpį iš Klientų Įmonės naudai surinktas įmokas.

8. Notaras neatsako ir nekompensuoja Įmonei:

8.1. jei Klientas neatsiskaito su Įmone remiantis Sutarties 11 punkto nuostatomis;

8.2. jokių kitų Įmonės patirtų ar patirtinų išlaidų, susijusių ar galimai susijusių su Sutarties sudarymu, vykdymu ar įgyvendinimu, įskaitant, bet neapsiribojant ryšio, transporto, pašto, informacinių technologijų ir kt.

9. Taip pat Notaras neatsako, jei po Paslaugų užsakymo Registro Tvarkymo Įstaiga atsisakė Paslaugas suteikti arba Paslaugos nebuvo suteiktos laiku. Klientas gali skųsti Registro Tvarkymo Įstaigos veiksmus bei galimi dėl jos kaltės atsiradę nuostoliai atlyginami Nekilnojamojo turto registro įstatyme (Žin., 1996, Nr. 100-2261; 2001, Nr. 55-1948) bei kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka.

10. Įmonė įsipareigoja:

10.1. gavusi Notaro užsakymą suteikti Paslaugas, nustatyta tvarka suformuoti Pažymą (ir žemės sklypo planą, jei buvo prašymas jį parengti) elektroninio dokumento forma specialioje informacinėje sistemoje;

10.2. sudaryti galimybę Notarui elektroniniame užsakymo lange matyti duomenis apie Kliento Įmonei mokėtinas sumas per 48 (keturiasdešimt aštuonias) valandas arba per 8 (aštuonias) darbo valandas, jei Paslaugos po jų užsakymo yra teikiamos per 1 (vieną) darbo dieną po jų užsakymo;

10.3. nustačius, kad Notaro perduota informacija apie Kliento užsakymą suteikti Paslaugas yra klaidinga arba šių Paslaugų suteikti negalima, per 48 (keturiasdešimt aštuonias) valandas arba per 8 (aštuonias) darbo valandas, jei Paslaugos po jų užsakymo yra teikiamos per 1 (vieną) darbo dieną, po jų užsakymo apie tai informuoti Notarą elektroniniame užsakymo lange;

10.4. pasibaigus kalendoriniam mėnesiui iki kito mėnesio 5 (penktos) darbo dienos elektroniniu paštu pateikti Notarui suderinimui ataskaitą apie Įmonės suteiktas Paslaugas, kurioje būtų pateikti užsakymų duomenys už pasibaigusį kalendorinį mėnesį (nurodant filialo pavadinimą, notarinio užsakymo numerį, atlyginimo sumą ir laikotarpį). Notarui taip pat atskirai pateikiami tie duomenys apie Įmonės suteiktas Paslaugas, už kurias Klientas tiesiogiai mokėjo Įmonei pagal Kliento sudarytą bendradarbiavimo sutartį su valstybės įmone Registrų centru (toliau vadinama Bendradarbiavimo Sutartimi);

10.5. per 10 (dešimt) darbo dienų nuo Sutarties 10.4 punkte nurodytos ataskaitos suderinimo, remiantis Sutarties 7.4 punktu, išrašytą PVM sąskaita-faktūrą išsiųsti Notarui;

10.6. Sutarties pasirašymo dieną pateikti Notarui sąrašą Klientų, su kuriais Įmonė yra sudariusi Bendradarbiavimo Sutartis. Taip pat Įmonė įsipareigoja, sudariusi naują Bendradarbiavimo Sutartį su Klientu, apie tai minėtos sutarties sudarymo dieną informuoti Notarą ir Lietuvos notarų rūmus bei apie tai paskelbti Įmonės internetinėje svetainėje.

11. Jei Įmonė teikia Paslaugas Klientui pagal Bendradarbiavimo Sutartį, informavimas apie mokėtinas sumas ir atsiskaitymai už Paslaugas yra vykdomi tiesiogiai tarp Įmonės ir Kliento be Notaro tarpininkavimo.

 

IV. KITOS SUTARTIES SĄLYGOS

 

12. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir yra neterminuota.

13. Sutartis gali būti nutraukta vienos iš Šalių iniciatyva įspėjus kitą šalį raštu prieš 15 (penkiolika) dienų.

14. Ginčai dėl šios Sutarties nevykdymo ar netinkamo vykdymo sprendžiami Šalių susitarimais, o nesutarus – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

15. Šalys įsipareigoja laikyti konfidencialia visą informaciją apie mokėtoją ir jo mokėjimus ir teikti informaciją valstybinėms institucijoms tik Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytais atvejais. Užtikrinti asmens duomenų, gautų įgyvendinant sutartį, saugumą. Šie duomenys laikomi paslaptyje ir tretiesiems asmenims negali būti atskleisti be mokėtojo sutikimo, išskyrus Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytais atvejais.

16. Sutartis surašyta dviem egzemplioriais, turinčiais vienodą juridinę galią, kiekvienai Šaliai po vieną. Šalys Sutartį pasirašo kiekviename lape.

17. Šios sutarties šalys įsipareigoja prieš 5 (penkias) dienas raštu informuoti viena kitą apie šioje sutartyje nurodytų bankinių ir kontaktinių rekvizitų pasikeitimus. Šalis, neįvykdžiusi šio reikalavimo, negali reikšti pretenzijų, kad kitos šalies veiksmai, atlikti remiantis paskutiniais jai žinomais rekvizitais, neatitinka sutarties sąlygų arba kad ji negavo pranešimų, siųstų pagal tuos rekvizitus.

 

V. ŠALIŲ REKVIZITAI IR PARAŠAI

 

NOTARAS

[____________________] notarų biuras

ĮMONĖ

Valstybės įmonė Registrų centras

Adresas:

Adresas: V. Kudirkos g. 18, LT-03105 Vilnius-9

Tel.:

Tel. (8 5) 268 82 02

Faks.:

Faks. (8 5) 268 83 11

Asmens kodas [_________________]

Įmonės kodas – 124110246

PVM mokėtojo kodas [_______________]

PVM mokėtojo kodas – LT241102419

a. s. [_________________]

a. s. [_________________]

Notaras (-ė) [_____________________]

________________________________________

(parašas)                                                           A. V.

Direktorius Kęstutis Sabaliauskas

________________________________________

(parašas)                                                            A. V.

______________

 

 

Užsakymų pateikimo, pažymų rengimo ir

pateikimo notarams, atlyginimo už valstybės

įmonės Registrų centro suteiktas paslaugas bei

notarų autentifikavimo tvarkos

Priedas Nr. 2

 

ATLYGINIMAS UŽ ĮMONĖS PASLAUGAS

 

I. ATLYGINIMAS UŽ PAŽYMOS SANDORIUI RENGIMĄ*

 

 

Atlyginimo dydis (Lt)

Priedas už pažymų sandoriui parengimą skubos tvarka (Lt)

Bendras atlyginimo dydis (Lt)

Pažyma sandoriui

25,00

25,00

– jeigu pažyma sandoriui parengiama per 5 darbo dienas

25,00

7,50

32,50

– jeigu pažyma sandoriui parengiama per 3 darbo dienas

25,00

12,50

37,50

– jeigu pažyma sandoriui parengiama per 1 darbo dieną

25,00

25,00

50,00

 

II. ATLYGINIMAS UŽ SKAITMENINIO ŽEMĖS SKLYPO KADASTRO ŽEMĖLAPIO ATSPAUSDINIMĄ**

 

 

Atlyginimo dydis (Lt)

Priedas už skaitmeninio žemės sklypo kadastro žemėlapio atspausdinimą skubos tvarka (Lt)

Bendras atlyginimo dydis (Lt)

 

2,00

2,00

Skaitmeninis žemės sklypo kadastro žemėlapis

 

 

 

– jeigu skaitmeninis žemės sklypo kadastro žemėlapis parengiamas per 5 darbo dienas

2,00

0,60

2,60

– jeigu skaitmeninis žemės sklypo kadastro žemėlapis parengiamas per 3 darbo dienas

2,00

1,00

3,00

– jeigu skaitmeninis žemės sklypo kadastro žemėlapis parengiamas per 1 darbo dieną

2,00

2,00

4,00

 

III. JURIDINIO FAKTO APIE SUDARYTĄ NEKILNOJAMOJO TURTO PERLEIDIMO SANDORĮ REGISTRAVIMAS***

 

 

Atlyginimo dydis (Lt)

Juridinio fakto apie sudarytą nekilnojamojo turto perleidimo sandorį registravimas

10,00

 

* Nekilnojamojo turto registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 12 d. nutarimu Nr. 1129 (Žin., 2002, Nr. 72-3077), 86.2 ir 90 punktai

** Nekilnojamojo turto registro nuostatų 86.11 ir 90 punktai

*** Nekilnojamojo turto registro nuostatų 104.8 punktas

______________

 

Užsakymų pateikimo, pažymų rengimo ir

pateikimo notarams, atlyginimo už valstybės

įmonės Registrų centro suteiktas paslaugas bei

notarų autentifikavimo tvarkos

Priedas Nr. 3

 

_______________________________________________________

(juridinio asmens pavadinimas, kodas)

_______________________________________________________

(juridinio asmens atstovo vardas, pavardė, asmens kodas)

_______________________________________________________

(kontaktiniai duomenys: adresas, telefonas, faksas, el. pašto adresas)

 

___________________________ notaro (-ų) biuro notarui_______________________________

(pavadinimas)                                                                                                  (vardas pavardė)

 

Valstybės įmonei Registrų centrui

 

PRAŠYMAS DĖL PASLAUGŲ UŽSAKYMO-GARANTINIS RAŠTAS DĖL APMOKĖJIMO

 

200__ m. ______ mėn. ____ d. Nr. __

 

I. Prašau užsakyti valstybės įmonės Registrų centro pažymą (-as) apie žemiau nurodytą nekilnojamąjį turtą ___________________________________________________________________________  vardu

(juridinio asmens pavadinimas, kodas)

parengiamą (-as) per 1, 3, 5, 7 darbo dienas.

(norimą dienų skaičių apibraukti)

 

1. ___________________________________________________________________

(turto pavadinimas / adresas / registro Įrašo Nr. / unikalus Nr.)

 

2. ___________________________________________________________________

(turto pavadinimas / adresas / registro Įrašo Nr. / unikalus Nr.)

 

3. ___________________________________________________________________

(turto pavadinimas / adresas / registro Įrašo Nr. / unikalus Nr.)

 

4. ___________________________________________________________________

(turto pavadinimas / adresas / registro įrašo Nr. / unikalus Nr.)

 

5.___________________________________________________________________

(turto pavadinimas / adresas / registro įrašo Nr. / unikalus Nr.)

 

II. Prašau teisės aktų nustatyta tvarka pakoreguoti Nekilnojamojo turto registro duomenis, nurodant nekilnojamojo turto objektų patikslintą vidutinę rinkos vertę.

 

III. Prašau įregistruoti Nekilnojamojo turto registre juridinį faktą apie sudarytą nekilnojamojo turto perleidimo sandorį (išskyrus atvejus, kai tokie faktai nėra registruojami):

 

IV. Prašau suformuoti žemės sklypo, unikalus numeris:,

kadastrinis adresas:,

adresas:, registro įrašo Nr.,

planą:

 

a) taip;                                           b) ne

(pažymėti pasirinktą)

 

V. Man yra žinoma, kad pažyma išduodama, jeigu klientas neturi įsiskolinimų valstybės įmonei Registrų centrui už anksčiau užsakytas pažymas. Taip pat esu informuotas, kad klientas turi teisę kreiptis į notarą tikslinti (koreguoti) ar atšaukti užsakymą likus ne mažiau kaip 2 (dviem) darbo dienoms iki užsakymo įvykdymo termino pabaigos, o tuo atveju, kai užsakyme yra nurodytas 1 (vienos) darbo dienos terminas – likus ne mažiau kaip 6 (šešioms) valandoms iki užsakymo įvykdymo termino pabaigos.

 

VI. Pažymos (-ų) užsakymo tikslas:.

 

VII. Patvirtinu, kad yra sudaryta bendradarbiavimo sutartis tarp_______________________

________________________________________________________________________________  

(įmonės pavadinimas)

ir valstybės įmonės Registrų centro. Įsipareigoju (-jame) priimti paslaugas, kurios bus suteiktos šio prašymo pagrindu ir garantuoju (-jame) apmokėjimą už jas. Visas Pažymos (-ų) parengimo, skaitmeninio žemės sklypo (-ų) kadastro žemėlapio (-ių) atspausdinimo ir juridinio fakto apie įvykusį nekilnojamojo turto sandorį įregistravimą Nekilnojamojo turto registre išlaidas įsipareigoju (-jame) apmokėti valstybės įmonei Registrų centrui vadovaujantis bendradarbiavimo sutarties nuostatomis.

 

_______________________________________________________

(kliento vardas, pavardė, parašas, atstovavimo atveju – atstovavimo pagrindas)

______________

 

Užsakymų pateikimo, pažymų rengimo ir

pateikimo notarams, atlyginimo už valstybės

įmonės Registrų centro suteiktas paslaugas bei

notarų autentifikavimo tvarkos

Priedas Nr. 4

 

_____________________________________________________________

(vardas, pavardė, asmens kodas arba juridinio asmens pavadinimas ir kodas)

_____________________________________________________________

(atstovo vardas, pavardė, asmens kodas)

_____________________________________________________________

(kontaktiniai duomenys: adresas, telefonas, faksas, el. pašto adresas)

 

__________________________ notaro (-ų) biuro notarui________________________________

(pavadinimas)                                                                                                                  (vardas pavardė)

 

PRAŠYMAS DĖL PASLAUGŲ UŽSAKYMO

 

200__ m. _________ mėn. ___ d. Nr. ___

 

I. Prašau užsakyti valstybės įmonės Registrų centro pažymą (-as) apie žemiau nurodytą nekilnojamąjį turtą___________________________________________________________________________ vardu

(juridinio asmens pavadinimas, kodas arba vardas ir pavardė)

parengiamą (-as) per 1, 3, 5, 7 darbo dienas.

(norimą dienų skaičių apibraukti)

 

1. ___________________________________________________________________

(turto pavadinimas / adresas / registro įrašo Nr. / unikalus Nr.)

 

2. ___________________________________________________________________

(turto pavadinimas / adresas / registro įrašo Nr. / unikalus Nr.)

 

3. ___________________________________________________________________

(turto pavadinimas / adresas / registro įrašo Nr. / unikalus Nr.)

 

4. ___________________________________________________________________

(turto pavadinimas / adresas / registro įrašo Nr. / unikalus Nr.)

 

5.___________________________________________________________________

(turto pavadinimas / adresas / registro įrašo Nr. / unikalus Nr.)

 

II. Prašau teisės aktų nustatyta tvarka pakoreguoti Nekilnojamojo turto registro duomenis, nurodant nekilnojamojo turto objektų patikslintą vidutinę rinkos vertę.

 

III. Prašau įregistruoti Nekilnojamojo turto registre juridinį faktą apie sudarytą nekilnojamojo turto perleidimo sandorį (išskyrus atvejus, kai tokie faktai nėra registruojami).

 

IV. Prašau suformuoti žemės sklypo, unikalus numeris:,

kadastrinis adresas:,

adresas:, registro įrašo Nr.,

planą:

 

a) taip;                                         b) ne

(pažymėti pasirinktą)

 

V. Man yra žinoma, kad pažyma išduodama, jeigu klientas neturi įsiskolinimų valstybės įmonei Registrų centrui už anksčiau užsakytas pažymas. Taip pat esu informuotas, kad klientas turi teisę kreiptis į notarą tikslinti (koreguoti) ar atšaukti užsakymą likus ne mažiau kaip 2 (dviem) darbo dienoms iki užsakymo įvykdymo termino pabaigos, o tuo atveju, kai užsakyme yra nurodytas 1 (vienos) darbo dienos terminas – likus ne mažiau kaip 6 (šešioms) valandoms iki užsakymo įvykdymo termino pabaigos.

 

VI. Pažymos užsakymo tikslas:.

 

_______________________________________________________

(kliento vardas, pavardė, parašas, atstovavimo atveju – atstovavimo pagrindas)

 

Prašymo pateikimo metu notarui sumokėtas___________________________ litų atlyginimas

už užsakomas valstybės įmonės Registrų centro paslaugas.

 

_______________________________________________________

(notaro ar notaro (-ų) biuro atstovo vardas, pavardė, parašas)

______________