LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL SVEIKATOS PROGRAMŲ RENGIMO, FINANSAVIMO, ĮGYVENDINIMO IR KONTROLĖS TVARKOS PATVIRTINIMO
2002 m. vasario 21 d. Nr. 91
Vilnius
2. Laikau netekusiais galios:
2.1. sveikatos apsaugos ministro 1998 m. gruodžio 7 d. įsakymą Nr. 712 „Dėl sveikatos programų rengimo, tvirtinimo, finansavimo, įgyvendinimo ir kontrolės nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 21-607);
2.2. sveikatos apsaugos ministro 2000 m. sausio 20 d. įsakymą Nr. 32 „Dėl ekspertų grupių pagal sveikatinimo kryptis, sveikatinimo programų ekspertizės atlikimo tvarkos, sveikatos programos ekspertizės akto formos patvirtinimo“;
2.3. sveikatos apsaugos ministro 2000 m. liepos 5 d. įsakymą Nr. 383 „Dėl sveikatos programų rengimo, tvirtinimo, finansavimo, įgyvendinimo ir kontrolės nuostatų, patvirtintų sveikatos apsaugos ministro 1998 m. gruodžio 7 d. įsakymu Nr. 712, dalinio pakeitimo“ (Žin., 2000, Nr. 58-1740);
2.4. sveikatos apsaugos ministro 2000 m. lapkričio 2 d. įsakymą Nr. 590 „Dėl ekspertinio darbo apmokėjimo tvarkos ir Lietuvos sveikatos programos koordinavimo komisijos narių darbo apmokėjimo tvarkos tvirtinimo bei įgaliojimų Sveikatos teisės ir ekonomikos centrui suteikimo“;
2.5. sveikatos apsaugos ministro 2000 m. gruodžio 18 d. įsakymą Nr. 738 „Dėl sveikatos apsaugos ministro 1998 m. gruodžio 7 d. įsakymo Nr. 712 „Dėl sveikatos programų rengimo, tvirtinimo, finansavimo, įgyvendinimo ir kontrolės nuostatų patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 2000, Nr. 110-3547);
2.6. sveikatos apsaugos ministro 2001 m. sausio 10 d. įsakymą Nr. 19 „Dėl Lietuvos sveikatos programos koordinavimo komisijos sudėties ir veiklos“;
2.7. sveikatos apsaugos ministro 2001 m. vasario 19 d. įsakymą Nr. 122 „Dėl sveikatos apsaugos ministro 2000 11 02 įsakymo Nr. 590 „Dėl ekspertinio darbo apmokėjimo tvarkos ir Lietuvos sveikatos programos koordinavimo komisijos narių darbo apmokėjimo tvarkos tvirtinimo bei įgaliojimų Sveikatos teisės ir ekonomikos centrui suteikimo“ dalinio pakeitimo“.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
sveikatos apsaugos ministro
2002 m. vasario 21 d.
įsakymu Nr. 91
SVEIKATOS PROGRAMŲ RENGIMO, FINANSAVIMO, ĮGYVENDINIMO IR KONTROLĖS TVARKA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo 1998 m. liepos 2 d. nutarimu Nr. VIII-833 „Dėl Lietuvos Respublikos Sveikatos programos patvirtinimo“ patvirtinta Lietuvos sveikatos programa, Sveikatos sistemos, Sveikatos draudimo, Sveikatos priežiūros įstaigų, Viešųjų pirkimų įstatymais, Lietuvos Respublikoje rengiamos sveikatos programos, kurių tikslas yra:
2. Pagal sprendžiamų problemų mastą sveikatos programos gali būti:
3. Pagal sprendžiamų problemų pobūdį sveikatos programas sudaro:
4. Išlaidos, skiriamos sveikatos programoms finansuoti, skirstomos į:
4.1. paprastąsias – mokslinių-praktinių, sveikatos programų vykdytojų darbo užmokesčiui, profilaktikos priemonėms, reagentams ir medikamentams, nefinansuojamiems iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo, įsigyti ir kt.;
II. SVEIKATOS PROGRAMŲ RENGIMAS
6. Valstybinių ir kitų šia tvarka reglamentuojamų sveikatos programų arba jų sudėtinių dalių, įskaitant mokslinius-praktinius bei investicinius fragmentus (toliau – programos), užsakovai yra Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Sveikatos apsaugos ministerija arba konkurso būdu atrinktos institucijos.
8. Programos rengiamos atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos ir nutarimų šiais klausimais nuostatas, strateginius tikslus ir uždavinius, Lietuvos sveikatos programoje numatytas sveikatinimo veiklos kryptis, Nacionalinės sveikatos tarybos, Sveikatos apsaugos ministerijos kolegijos rekomendacijas, sergamumo, nedarbingumo, invalidumo, mirtingumo ir kitus kriterijus.
9. Sveikatos apsaugos ministerija, vadovaudamasi Lietuvos sveikatos programos nuostatomis, nustato sveikatos programų prioritetines kryptis ir patvirtina sveikatinimo kryčių vadovus.
10. Programos rengėjas, vykdydamas užsakovo pavedimą arba inicijuodamas atitinkamos sveikatos problemos sprendimą, teikia Sveikatos apsaugos ministerijai programos projektą iki einamųjų metų vasario 1 d., finansavimui kitais metais gauti.
11. Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos programų skyrius per 15 darbo dienų nuo projekto pateikimo atlieka pirminį įvertinimą ir, jei reikia, grąžina projektą rengėjams patikslinti. Rengėjai privalo patikslintą programos projektą pateikti ne vėliau kaip per dešimt darbo dienų. Sveikatos programų skyrius patikslintus programų projektus pateikia sveikatinimo krypčių vadovams. Atliekama dalykinė ekspertizė.
12. Sveikatinimo programos ekspertizė:
12.1. sveikatos apsaugos ministras suderintą su sveikatinimo krypčių vadovais ekspertų grupę ir jos vadovą tvirtina įsakymu;
13. Ekspertai per 15 darbo dienų atlieka dalykinę programos projekto ekspertizę ir pateikia savo išvadas Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos programų skyriui, kuris perduoda programos projekto rengėjams. Susipažinę su ekspertų išvadomis ir pasiūlymais, rengėjai per 10 darbo dienų grąžina programos projektą Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos programų skyriui, kuris taisytus projektus suderina su sveikatinimo krypčių vadovais.
14. Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos programų skyrius, apibendrinęs sveikatos apsaugos ministro įsakymu paskirtų sveikatinimo krypčių vadovų išvadas, pirminės ekspertizės ir dalykinės ekspertizės pasiūlymus bei išvadas, teikia programos projektą Sveikatos apsaugos ministerijos kolegijai (toliau – Kolegija), kurios pritarimu programos projektas yra tvirtinamas iki einamųjų metų spalio 1 dienos sveikatos apsaugos ministro įsakymu. Visos iki spalio 1 d. patvirtintos programos įrašomos į kitais metais numatomų finansuoti programų sąrašą. Šis sąrašas gali būti keičiamas ar tikslinamas vadovaujantis Kolegijos nutarimais ir sveikatos apsaugos ministro įsakymais.
15. Programų suvestines pagal išlaidų struktūrą sudaro Sveikatos apsaugos ministerijos Finansų ir Sveikatos programų skyriai.
16. Naujai teikiamų investicinių programų finansavimą gali būti planuojama pradėti ne anksčiau kaip kitais kalendoriniais metais, priėmus sprendimą dėl programos finansavimo.
17. Programos projekte turi būti nurodyta:
17.12. lėšų poreikis, jų pobūdis, numatomi finansavimo šaltiniai (išlaidų struktūra- paprastosios ir nepaprastosios išlaidos kiekvienai programos priemonei bei lėšų poreikis kiekvienais programos įgyvendinimo metais);
17.14. pagrindinis programos vykdytojas, institucijos, dalyvaujančios programos įgyvendinime, už programos įgyvendinimą atsakingas asmuo;
18. Sveikatos apsaugos ministerija valstybines programas teikia tvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybei. Žinybines programas įsakymu tvirtina sveikatos apsaugos ministras.
19. Patvirtintos sveikatos programos įgyvendinimą koordinuoja atitinkamos sveikatos programos koordinavimo taryba (toliau – taryba). Tarybą sudaro sveikatinimo veiklos krypties, kuriai priklauso programa, vadovas, po vieną Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto ir Kauno medicinos universiteto atstovą bei ne mažiau kaip trijų skirtingų Lietuvos Respublikos apskričių sveikatos priežiūros įstaigų atstovai. Tarybos sudėtį, jos pirmininką ir pirmininko pavaduotoją įsakymu tvirtina sveikatos apsaugos ministras. Tarybos veikia pagal tipinį darbo reglamentą, tvirtinamą tarybos pirmininko.
III. SVEIKATOS PROGRAMŲ FINANSAVIMAS
20. Sveikatos programų finansavimo šaltiniai gali būti:
21. Kiekvienos programos sąmatoje numatomos paprastosios ir nepaprastosios (investicinės) lėšos. Nepaprastųjų (investicinių) išlaidų suvestines pagal išlaidų struktūrą ir finansavimo šaltinius sudaro Sveikatos apsaugos ministerija. Nepaprastosios (investicinės) išlaidos planuojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
22. Sveikatos apsaugos ministro įsakymu tvirtinama metinė sveikatos mokslinių-praktinių programų paprastųjų išlaidų finansavimo sąmata. Programų vadovus apie programoms skirtas lėšas raštu informuoja Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos programų skyrius.
23. Sveikatos programų paprastąsias ir nepaprastąsias (investicines) išlaidas pagal patvirtintą sąmatą dengia Sveikatos apsaugos ministerija.
24. Už programų finansavimui skirtų lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį materialiai atsako įstaigų (institucijų), kurioms pervedami pinigai ar kurios gauna prekes nuosavybės ar panaudos teise, vadovai ar jų įgalioti asmenys. Šie asmenys taip pat atsako už ataskaitų pateikimą laiku Sveikatos apsaugos ministerijos Finansų bei Sveikatos programų skyriams.
IV. SVEIKATOS PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMAS IR KONTROLĖ
25. Įstaiga (institucija), gaunanti prekes, paslaugas ar darbus nuosavybės teise ar panaudos sutarties pagrindu pagal patvirtintas programas, kurioms vykdyti skiriamos nepaprastosios (investicinės) lėšos, privalo pateikti Sveikatos apsaugos ministerijos Finansų skyriui:
25.1. prekių, paslaugų ar atliktų darbų perdavimo-priėmimo aktus ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prekių įsigijimo arba darbų atlikimo;
26. Įstaiga (institucija), gaunanti prekes, paslaugas ar darbus nuosavybės teise ar panaudos sutarties pagrindu pagal patvirtintas programas ar sutartis, kurioms vykdyti skiriamos tik paprastosios lėšos, privalo pateikti Sveikatos apsaugos ministerijos Finansų skyriui biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo 2 formos apyskaitą (patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymų Nr. 346 „Dėl biudžetinių įstaigų finansinės atskaitomybės ir savivaldybių biudžetų įvykdymo suvestinės atskaitomybės formų patvirtinimo“; Žin., 2002, Nr. 3-87):
27. Institucija, vykdanti mokslines-praktines programas, privalo pateikti Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos programų skyriui apibendrintas suvestinių ataskaitas: pirmo pusmečio – iki einamųjų metų rugpjūčio1d., metų – iki kitų metų sausio 15 d.
28. Sveikatos programos, kurioje yra numatytos nepaprastosios (investicinės) lėšos, koordinavimo tarybos pirmininkas (programos vadovas) privalo iki kitų metų sausio 15 d. pateikti Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos programų skyriui metinę programos ataskaitą (2 priedas).
29. Sveikatos apsaugos ministerija gali sudaryti specialias komisijas ar naudotis auditorių ar audito tarnybų paslaugomis įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka programoms ar atliktiems darbams įvertinti.
30. Sveikatos apsaugos ministerija gali pareikalauti programą vykdančios įstaigos (institucijos) informacijos apie darbų eigą ir lėšų panaudojimą, o nurodytos įstaigos (institucijos) privalo šią informaciją teikti nustatytu laiku.
V. ATSAKOMYBĖ
32. Už lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį atsako įstaigos, kurioje vykdomi darbai ar kuriai pervedamos lėšos, vadovas arba įgaliotas asmuo.
33. Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos programų skyrius atsako už programos savalaikį pirminį įvertinimą, išvadų ir pasiūlymų suderinimą su sveikatinimo krypčių vadovais bei patvirtintų programų įgyvendinimą.
35. Sveikatos apsaugos ministerijos Finansų skyrius atsakingas už savalaikį finansavimą, finansinių dokumentų apiforminimą ir programinių lėšų naudojimo apskaitą.
VI. PREKIŲ, PASLAUGŲ IR DARBŲ PIRKIMAS
37. Sveikatos apsaugos ministras įsakymu sveikatos programoje numatytoms prekėms ar paslaugoms pirkti bei darbams atlikti sudaro viešojo pirkimo komisijas ir skiria joms užduotis bei suteikia įgaliojimus užduotims vykdyti. Sveikatos apsaugos ministras tvirtina kiekvienos komisijos darbo reglamentą. Komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 5 asmenų:
38. Viešojo pirkimo komisija gali būti papildyta atskirų sričių specialistais. Sveikatos apsaugos ministro sprendimu pateiktiems pasiūlymams nagrinėti gali būti pakviesti ekspertai.
Sveikatos programų rengimo, finansavimo,
įgyvendinimo ir kontrolės tvarkos
1 priedas
Sveikatos programos ekspertizės aktas
Ekspertai:
1.
2.
3.
4.
5.
Programos pavadinimas:.........................................................................................................................
Programos vertinimas (pažymėti tik vieną vertinimo langelį)
Rodiklis |
Labai geras |
Geras |
Patenkinamas |
Nepatenkinamas |
Komentarai |
Programos atitikimas sveikatinimo krypčių prioritetams |
|
|
|
|
|
Programos tikslo ir uždavinių konkretumas, galimybė juos įgyvendinti |
|
|
|
|
|
Numatytų profilaktinių-prevencinių priemonių efektyvumas |
|
|
|
|
|
Praktinė programos rezultatų reikšmė |
|
|
|
|
|
Situacijos analizės išsamumas ir objektyvumas |
|
|
|
|
|
Numatyto programos poveikio atitinkamai gyventojų grupei tikslumas |
|
|
|
|
|
Programos išdėstymo struktūros atitikimas nustatytai tvarkai |
|
|
|
|
|
Programos įvykdymo terminų realumas |
|
|
|
|
|
Bendrųjų išlaidų programai finansuoti apskaičiavimo pagrįstumas |
|
|
|
|
|
Investicijų pagrįstumas ir jų poreikio apskaičiavimo tikslumas |
|
|
|
|
|
Programos vykdymo vieta (miestas, regionas) |
|
|
|
|
|
Planuojamas programos ekonominis efektas |
|
|
|
|
|
Remdamiesi įvertinimais manome, kad pateikta programa (pažymėti tik vieną atsakymą):
Remtina Remtina, bet taisytina Neremtina
Reikalingos pataisos:
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
Priedas: ekspertuotų programų recenzijos
Ekspertų parašai:
1.
2.
3.
4.
5. Data:
______________
Sveikatos programų rengimo,
finansavimo, įgyvendinimo
ir kontrolės tvarkos
2 priedas
metinė sveikatos programos ataskaita
Eil. Nr. |
Sveikatos programos pavadinimas |
Skirta nepaprastųjų lėšų |
Panauduota nepaprastųjų lėšų |
Įsigyta medicinos įranga, atlikti statybos ir/arba projektavimo darbai |
Kiekis, vienetais |
Sveikatos programos priemonės įvykdymas (finansinis, faktinis) |
Įrangos panaudojimo vieta (gydymo įstaiga) |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
IŠ VISO |
|
|
|
|
|
|
______________