LIETUVOS RESPUBLIKOS KONKURENCIJOS TARYBA

 

N U T A R I M A S

DĖL SUBSIDIJOS EKVIVALENTO SKAIČIAVIMO TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2001 m. vasario 8 d. Nr. 22

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba, vadovaudamasi Europos sutartimi, steigiančia asociaciją tarp Europos Bendrijų bei jų šalių narių, iš vienos pusės, ir Lietuvos Respublikos, iš kitos pusės,

vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo Nr. VIII-1689 (Žin., 2000, Nr. 45-1292) 2 straipsnio 8 dalimi,

atsižvelgdama į Europos Bendrijos teisės nuostatas dėl subsidijos ekvivalento skaičiavimo,

nutaria:

patvirtinti subsidijos ekvivalento skaičiavimo tvarką (pridedama).

 

 

L. E. PIRMININKO PAREIGAS                                                                                     A. KLIMAS

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos

2001 m. vasario 8 d. nutarimu Nr. 22

 

SUBSIDIJOS EKVIVALENTO SKAIČIAVIMO TVARKA

 

1. Subsidijos ekvivalento skaičiavimo tvarka taikoma valstybės pagalbos dydžiui nustatyti, kai valstybės pagalba, teikiama kitu nei subsidijos (dotacijos) būdu. Kai valstybės pagalba teikiama subsidijos (dotacijos) būdu, subsidijos ekvivalentas lygus nominaliai subsidijos (dotacijos) vertei.

2. Valstybės pagalba, teikiama kitu nei subsidijos (dotacijos) būdu, išreiškiama subsidijos ekvivalentu pirmiausia tam, kad būtų nustatyta, ar pagalba yra nereikšminga pagal Lietuvos Respublikos valstybės pagalbos ūkio subjektams kontrolės įstatymo 2 straipsnio 10 dalį, ir kuri pagal šio įstatymo 4 str. 4 dalies 2 punktą yra leistina be Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos (toliau – Konkurencijos tarybos) pritarimo, išskyrus nereikšmingą pagalbą laivų statybai, transporto, plieno pramonei, eksportui, taip pat leistinam valstybės pagalbos intensyvumui skaičiuoti.

3. Subsidijos ekvivalento skaičiavimas atliekamas vadovaujantis šiais bendraisiais principais:

3.1. jei teikiama valstybės pagalba apmokestinama, subsidijos ekvivalentas skaičiuojamas nuo bendros pagalbos sumos, t. y. neatskaičius mokesčių;

3.2. valstybės pagalba, kuri bus suteikta ūkio subjektui ateityje, turi būti diskontuojama, t. y. turi būti apskaičiuojama jos dabartinė vertė. Diskonto norma yra pagalbos suteikimo momentu Lietuvos banko skelbiama vidutinė metinė paskolų penkeriems metams palūkanų norma įmonėms. Subsidijos ekvivalentas apskaičiuojamas visam valstybės pagalbos dydžiui, nors pagalba ir būtų suteikiama dalimis.

4. Lengvatinės paskolos subsidijos ekvivalentas apskaičiuojamas kaip skirtumas tarp palūkanų, kurias ūkio subjektas turėtų sumokėti pagal Lietuvos banko skelbiamą vidutinę metinę paskolų penkeriems metams palūkanų normą, ir faktiškai sumokamų palūkanų. Konkretūs valstybės pagalbos subsidijos ekvivalento, kai pagalba teikiama lengvatinės paskolos būdu, skaičiavimai atliekami pagal Konkurencijos tarybos 2001 m. sausio 25 d. nutarimu Nr. 16 „Dėl Valstybės pagalbos regiono plėtrai teikimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 13-417) patvirtintų Valstybės pagalbos regiono plėtrai teikimo taisyklių 1 priede pateiktus pavyzdžius.

5. Kai valstybės pagalba suteikiama atleidžiant nuo mokesčių ar juos sumažinant, subsidijos ekvivalentas lygus mokesčių ekonomijai, kuri susidarė pagalbos gavėjui dėl atleidimo nuo mokesčių ar jų sumažinimo. Analogiškai skaičiuojamas subsidijos ekvivalentas, kai valstybės pagalba suteikiama atleidžiant nuo baudų ar priskaičiuotų delspinigių.

6. Kai mokesčių mokėjimas atidedamas, valstybės pagalba laikomos nesumokėtos palūkanos. Subsidijos ekvivalentas (SE) skaičiuojamas pagal formulę:

 

 

Šioje formulėje:

Q – atidedama mokesčių suma;

i – vidutinė metinė paskolų penkeriems metams palūkanų norma;

m – mėnesių skaičius, kuriam atidedamas mokesčių mokėjimas.

7. Kai valstybės pagalba suteikiama teikiant valstybės garantijas, subsidijos ekvivalentas gali būti apskaičiuojamas kaip lengvatinės paskolos subsidijos ekvivalentas (individualiai valstybės pagalbai) arba kaip skirtumas tarp paskolos dydžio, padauginto iš rizikos koeficiento, ir premijos (valstybės pagalbos schemoms), arba kitokiu pagrįstu būdu. Skaičiuojant subsidijos ekvivalentą individualiai pagalbai ir valstybės pagalbos schemoms, būtina atimti bet kokią valstybei sumokėtą premiją už valstybės pagalbą. Apskaičiuojant subsidijos ekvivalentą antruoju būdu naudojama ši formulė:

SE = (Q × R) – P

Šioje formulėje:

Q – paskolos dydis;

R – rizikos koeficientas arba paskolos negrąžinimo tikimybė. Rizikos koeficientas turėtų būti nustatomas atsižvelgus į panašiomis sąlygomis gautų paskolų negrąžinimo statistiką. Panašios sąlygos apima veiklos rūšis, ūkio subjekto dydį, bendrą ekonomikos lygį ir kitus reikšmingus veiksnius;

– P – premija (vienkartinė rinkliava už suteiktą garantiją ir pan.).

______________