LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

VALSTYBĖS ĮMONĖS RADIOAKTYVIŲJŲ ATLIEKŲ TVARKYMO AGENTŪROS STEIGIMO AKTAS

 

2001 m. gegužės 16 d. Nr. 171

Vilnius

 

 

Vykdydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gruodžio 27 d. nutarimą Nr. 1487 „Dėl įgaliojimų steigti valstybės įmonę Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūrą ir parengti bei patvirtinti teisės aktus Lietuvos Respublikos radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įstatymui įgyvendinti suteikimo“, įsakau:

1. Įsteigti valstybės įmonę Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūrą (toliau vadinama įmonė).

2. Suformuoti įmonės 1000 (vieno tūkstančio) litų dydžio įstatinį kapitalą iš Nacionalinės strategijos įgyvendinimo programai skirtų lėšų.

3. Skirti 400 (keturis šimtus) litų valstybinei rinkliavai sumokėti už įmonės įregistravimą, pervedant pinigus į Vilniaus apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos sąskaitą Nr. 428002007 akcinės bendrovės Lietuvos taupomojo banko Sostinės skyriuje, banko kodas 6011, įmokos kodas 062.

4. Pavesti Branduolinės energetikos ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo departamento Branduolinės energetikos skyriaus vyresniajai specialistei Birutei Purlienei atstovauti Ūkio ministerijai steigiant įmonę ir įregistruoti ją įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

5. Patvirtinti įmonės įstatus (pridedama).

 

 

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                 EUGENIJUS GENTVILAS

 

TVIRTINU                                                                          ĮREGISTRUOTA

Lietuvos Respublikos                                                           Lietuvos Respublikos

ūkio ministras                                                                       ūkio ministerijoje

Eugenijus Gentvilas                                                             2001 m. liepos 20 d.

2001 m. gegužės 16 d.                                                         Įmonės kodas 1008311

 


VALSTYBĖS ĮMONĖS RADIOAKTYVIŲJŲ ATLIEKŲ TVARKYMO AGENTŪROS ĮSTATAI

 

1. Bendroji dalis

 

1.1. Valstybės įmonė Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūra (toliau – Agentūra) yra iš valstybės lėšų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gruodžio 27 d. nutarimu Nr. 1487 įsteigta įmonė, Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka vykdanti radioaktyviųjų atliekų tvarkymo darbus. Agentūra savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įstatymu, Lietuvos Respublikos branduolinės energijos įstatymu, Lietuvos Respublikos radiacinės saugos įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais bei šiais įstatais.

1.2. Agentūra veikia pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo strategiją ir Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūros programą.

1.3. Agentūros steigėjo (toliau – Steigėjas) funkcijas vykdo Ūkio ministerija.

1.4. Agentūra nuo įregistravimo dienos yra juridinis asmuo, turintis antspaudą su savo pavadinimu ir Lietuvos Respublikos įstatymų bei kitų teisės aktų suteiktą veikimo, iniciatyvos ir sprendimų priėmimo laisvę.

1.5. Visas Agentūros turtas nuosavybės teise priklauso Lietuvos Respublikai, o Agentūra valstybės turtą valdo, naudoja bei disponuoja juo turto patikėjimo teisėmis. Agentūra neatsako už valstybės prievoles. Agentūra pagal savo prievoles atsako tik tuo Agentūros turtu, į kurį gali būti nukreipiamas išieškojimas.

1.6. Agentūros pavadinimas yra Valstybės įmonė Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūra.

1.7. Agentūros buveinės adresas: Algirdo g. 31, 2600 Vilnius, Lietuvos Respublika.

1.8. Agentūros ūkiniai metai yra kalendoriniai metai.

1.9. Agentūros veiklos terminas neribotas.

 

2. Agentūros funkcijos, ūkinė veikla ir teisės

 

2.1. Pagrindinis Agentūros veiklos tikslas – sutvarkyti ir palaidoti jai perduotas radioaktyviąsias atliekas užtikrinant branduolinę ir radiacinę saugą.

2.2. Agentūra yra įmonė, eksploatuojanti jai priskirtas radioaktyviųjų atliekų saugyklas, kapinynus ir kitus radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įrenginius.

2.3. Agentūra, siekdama pagrindinio jos veiklos tikslo, Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka atlieka šias funkcijas:

2.3.1. rengia Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo strategiją ir Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūros programą;

2.3.2. tvarko, saugo ir laidoja priimtas iš radioaktyviųjų atliekų gamintojų radioaktyviąsias atliekas;

2.3.3. parenka radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įrenginių aikšteles;

2.3.4. projektuoja, stato, rekonstruoja ir eksploatuoja radioaktyviųjų atliekų saugyklas, kapinynus bei kitus radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įrenginius, taip pat nutraukia radioaktyviųjų atliekų saugyklų eksploatavimą, visiškai uždaro ir prižiūri uždarytus radioaktyviųjų atliekų kapinynus;

2.3.5. atlieka radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įrenginių saugos įvertinimą;

2.3.6. transportuoja radioaktyviąsias atliekas;

2.3.7. galutinai apdoroja panaudotą branduolinį kurą, kad galima būtų jį palaidoti;

2.3.8. Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų nustatytais atvejais renka ir rūšiuoja radioaktyviąsias atliekas, taip pat atlieka jų pradinį apdorojimą, apdorojimą ir galutinį apdorojimą, jas perdirba bei deaktyvuoja;

2.3.9. rengia ne branduolinės energetikos objektų, žemės ir pastatų deaktyvacijos nuostatus;

2.3.10. deaktyvuoja ne branduolinės energetikos objektus, žemę ir pastatus, užterštus radionuklidais;

2.3.11. rengia Priežiūros po radioaktyviųjų atliekų kapinynų uždarymo programas;

2.3.12. tvarko radioaktyviąsias atliekas, susidariusias likviduojant radiacinės avarijos pasekmes;

2.3.13. tvarko Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų nustatyta tvarka paimtas Lietuvos Respublikoje neteisėtai gaminamas, transportuojamas, saugomas ir atsitiktinai Lietuvos Respublikoje rastas radioaktyviąsias medžiagas;

2.3.14. rengia ir teikia tvirtinti Steigėjui Agentūros teikiamų paslaugų įkainius;

2.3.15. tvarko priimtų radioaktyviųjų atliekų bei branduolinių medžiagų apskaitą;

2.3.16. informuoja visuomenę, kompetentingas valstybės ir vietos savivaldos institucijas apie radioaktyviųjų atliekų tvarkymą;

2.3.17. organizuoja ir koordinuoja mokslo tyrimus, diegia naujas technologijas radioaktyviųjų atliekų tvarkymo srityje;

2.3.18. rengia teisės aktus, reglamentuojančius radioaktyviųjų atliekų surinkimo, perdavimo Agentūrai, saugojimo ir laidojimo tvarką;

2.3.19. atlieka kitas funkcijas, susijusias su radioaktyviųjų atliekų tvarkymu.

2.4. Agentūra, atlikdama jai nustatytas funkcijas, vykdo šią ūkinę veiklą:

2.4.1. statybinio akmens karjerų eksploatavimas (14.11);

2.4.2. klinčių, gipso ir kreidos karjerų eksploatavimas (14.12);

2.4.3. skalūnų karjerų eksploatavimas (14.13);

2.4.4. smėlio ir žvyro karjerų eksploatavimas (14.21);

2.4.5. molio ir kaolino kasyba (14.22);

2.4.6. kita, niekur kitur nepriskirta, kasyba ir karjerų eksploatavimas (14.50);

2.4.7. žurnalų ir periodinių leidinių leidyba (22.13);

2.4.8. kita leidyba (22.15);

2.4.9. kitas, niekur nepriskirtas, spausdinimas (22.22);

2.4.10. betono, gipso ir cemento gaminių bei dirbinių gamyba (26.6);

2.4.11. statybinių metalo konstrukcijų ir jų dalių gamyba (28.11);

2.4.12. statybinių stalių ir dailidžių metalo dirbinių gamyba (28.12);

2.4.13. metalinių cisternų, rezervuarų ir talpyklų gamyba (28.21);

2.4.14. bendroji mechaninė technologija (28.52);

2.4.15. plieninių statinių ir panašių talpyklų gamyba (28.71);

2.4.16. lengvųjų metalų taros gamyba (28.72);

2.4.17. gamtosauginės paskirties valymo įrenginių gamyba ir remontas (29.24.10);

2.4.18. pastatų nugriovimas, išardymas; žemės darbai (45.11);

2.4.19. žvalgomasis gręžimas (45.12);

2.4.20. bendroji pastatų statyba ir inžinierinių statinių statyba (45.21);

2.4.21. laikančių stogo konstrukcijų ir stogo dangų montavimas (45.22);

2.4.22. autostradų, kelių tiesimas, orlaivių pakilimo aikštelių ir takų bei sporto statinių statyba (45.23);

2.4.23. vandens statinių statyba (45.24);

2.4.24. kiti statybos darbai, įskaitant specialiuosius profesinius darbus (45.25);

2.4.25. elektros instaliacijos ir kitų įtaisų įrengimas (45.31);

2.4.26. izoliacijos įrengimas (45.32);

2.4.27. vamzdynų tiesimas (45.33);

2.4.28. kitokių pastatų ir statinių įrengimas (45.34);

2.4.29. tinkavimas (45.41);

2.4.30. staliaus dirbinių įrengimas (45.42);

2.4.31. grindų ir sienų dengimas (45.43);

2.4.32. dažymas ir stiklinimas (45.44);

2.4.33. kiti baigiamieji statybos darbai (45.45);

2.4.34. statybos ar griovimo įrenginių nuoma (su operatorių samdymu) (45.50);

2.4.35. krovinių vežimas geležinkeliais (60.10.20);

2.4.36. krovinių vežimas keliais (60.24);

2.4.37. krovinių vežimas jūrų laivais (61.10.20);

2.4.38. krovinių vežimas orlaiviais (62.10.20);

2.4.39. krovinių vežimas (62.20.20);

2.4.40. krovinių pakrovimas ir iškrovimas (63.11.10);

2.4.41. laikymas ir sandėliavimas (63.12);

2.4.42. kita papildomoji sausumos transporto veikla (63.21);

2.4.43. duomenų apdorojimas (72.30);

2.4.44. veikla, susijusi su duomenų bazėmis (72.40);

2.4.45. moksliniai tyrimai ir taikomoji veikla gamtos moksluose ir inžinerijoje (73.10);

2.4.46. moksliniai tyrimai ir taikomoji veikla socialiniuose ir humanitariniuose moksluose (73.20);

2.4.47. rinkos tyrimas ir viešosios nuomonės apklausa (74.13);

2.4.48. inžinerinė-technologinė veikla (74.20.20);

2.4.49. projektiniai-konstruktoriniai darbai (74.20.30);

2.4.50. aplinkos kontrolė, ekologinis monitoringas (74.30.10);

2.4.51. medžiagų bandymai ir analizė (74.30.20);

2.4.52. šiukšlių, gamybos ir kitokių atliekų rinkimas, gabenimas ir apdorojimas (90.00.10).

2.5. Agentūra privalo užtikrinti branduolinę ir radiacinę saugą, techninę, fizinę bei priešgaisrinę apsaugą, laikydamasi Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų nustatytos tvarkos.

2.6. Licencijuojamą arba kitaip specialiai Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų nustatyta tvarka vykdomą veiklą Agentūra gali vykdyti tik gavusi atitinkamas valstybės institucijų išduotas licencijas, leidimus, kitus dokumentus.

2.7. Agentūra, vykdydama savo ūkinę veiklą, turi teisę:

2.7.1. užsiimti šiuose įstatuose nustatyta ūkine veikla Lietuvos Respublikoje ir už jos ribų;

2.7.2. turėti sąskaitas Lietuvos Respublikoje ar kitose valstybėse įregistruotose banko įstaigose;

2.7.3. sudaryti sutartis, prisiimti įsipareigojimus, skolintis piniginių lėšų;

2.7.4. disponuoti bet kokiu Agentūros trumpalaikiu turtu ir visiškai susidėvėjusiu ilgalaikiu turtu;

2.7.5. Steigėjo leidimu įkeisti ilgalaikį turtą;

2.7.6. atsiskaityti už pateiktas prekes, atliktus darbus ir paslaugas bet kuria sutarta forma, jeigu tai neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams;

2.7.7. Steigėjo leidimu steigti filialus;

2.7.8. priimti užsienio valstybių ar tarptautinių organizacijų bei fondų paramą (ilgalaikiu ir trumpalaikiu materialiuoju turtu ar pinigais).

2.8. Agentūra taip pat gali turėti ir kitokių, šiuose įstatuose nenustatytų, civilinių teisių ir pareigų, jeigu jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir šiems įstatams.

 

3. Agentūros kapitalas

 

3.1. Agentūros kapitalą sudaro valstybės ir skolintas kapitalas. Agentūra privalo užtikrinti jai patikėto valstybės kapitalo išsaugojimą ir efektyvų naudojimą.

3.2. Agentūros įstatinis kapitalas yra suformuotas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų.

3.3. Agentūros įstatinis kapitalas yra 1000 (vienas tūkstantis) litų.

3.4. Agentūros lėšos kaupiamos ir saugomos Lietuvos Respublikoje įregistruotose banko įstaigose.

3.5. Agentūra privalo apdrausti turimą valstybės kapitalą Lietuvos Respublikoje įregistruotoje draudimo įmonėje įstatymų nustatyta tvarka. Agentūra taip pat privalo apdrausti jai priskirtus radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įrenginius ar kitaip užtikrinti lėšas, reikalingas branduolinei žalai atlyginti.

3.6. Palūkanų, mokamų iš Agentūros pelno į valstybės biudžetą, už valstybės kapitalo naudojimą normatyvą nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

3.7. Agentūros įstatinis kapitalas gali būti padidintas arba sumažintas Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo nustatyta tvarka. Pasiūlymus dėl Agentūros įstatinio kapitalo padidinimo arba sumažinimo teikia Steigėjas arba Agentūros administracija.

3.8. Padidinus arba sumažinus Agentūros įstatinį kapitalą, Agentūra privalo Lietuvos Respublikos įmonių rejestro įstatymo ir Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo nustatyta tvarka padaryti atitinkamus šių įstatų pakeitimus ir juos įregistruoti Lietuvos Respublikos įmonių rejestre. Agentūros įstatinis kapitalas laikomas padidintu arba sumažintu tik tada, kai atitinkami šių įstatų pakeitimai dėl Agentūros įstatinio kapitalo padidinimo arba sumažinimo yra įregistruoti Lietuvos Respublikos įmonių rejestre įstatymų nustatyta tvarka.

3.9. Agentūros įstatinis kapitalas gali būti padidintas:

3.9.1. iš pelno dalies, skirtos Agentūros įstatiniam kapitalui padidinti šiuose įstatuose nustatyta tvarka;

3.9.2. investicijomis iš valstybės biudžeto;

3.9.3. kitokiais valstybės piniginiais ir nepiniginiais (turtiniais) įnašais;

3.9.4. kitų subjektų suteikta parama.

3.10. Agentūros įstatinis kapitalas gali būti padidintas Steigėjo sprendimu, taip pat šių įstatų 3.9.3 ir 3.9.4 punktuose nurodytais atvejais – ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu.

3.11. Agentūros įstatinis kapitalas gali būti sumažintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu.

3.12. Agentūrai draudžiama investuoti kapitalą kitose įmonėse, jeigu Lietuvos Respublikos įstatymai ypatingais atvejais nesuteikia Agentūrai tokių investicijų teisės.

3.13. Agentūros turtu negali būti užtikrinamas kitų asmenų prievolių įvykdymas.

 

4. Agentūros valdymas

 

4.1. Agentūros valdymo funkcijas vykdo Steigėjas ir Agentūros administracijos vadovas – Agentūros direktorius. Agentūroje sudaroma taryba.

 

Steigėjo kompetencija

 

4.2. Steigėjas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais ir šiais įstatais:

4.2.1. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo strategiją ir Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūros programą;

4.2.2. tvirtina Agentūros įstatus, jų pakeitimus ir papildymus;

4.2.3. teikia pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei dėl konkrečių radioaktyviųjų atliekų saugyklų ir kapinynų statybos arba jų eksploatavimo nutraukimo;

4.2.4. Agentūros teikimu tvirtina Agentūros teikiamų paslaugų įkainius;

4.2.5. tvirtina ateinančių metų Agentūros veiklos programą ir sąmatą;

4.2.6. kontroliuoja Agentūros lėšų naudojimą;

4.2.7. priima sprendimus dėl Agentūros pelno paskirstymo; nustato pelno dalį, skiriamą Agentūros įstatiniam kapitalui didinti;

4.2.8. nustato Agentūros sandorius, kuriems sudaryti Agentūros direktorius turi gauti Steigėjo pritarimą;

4.2.9. duoda leidimą įkeisti ilgalaikį Agentūros turtą;

4.2.10. nustato informacijos apie Agentūros vykdomą ūkinę veiklą teikimo Agentūros tarybai tvarką;

4.2.11. sudaro audito paslaugų sutartį su auditoriais;

4.2.12. tvirtina metinę Agentūros veiklos ataskaitą kartu su galutine, audito patvirtinta finansine ataskaita;

4.2.13. nustato Agentūros vidaus struktūrą;

4.2.14. sudaro Agentūros vardu darbo sutartis su Agentūros direktoriumi ir vyriausiuoju finansininku (buhalteriu);

4.2.15. skatina Agentūros direktorių ir vyriausiąjį finansininką (buhalterį) bei skiria jiems drausmines nuobaudas;

4.2.16. duoda leidimą mokėti, gavus pakankamai pelno, premijas Agentūros direktoriui ir vyriausiajam finansininkui (buhalteriui), taip pat skiria jiems personalinius priedus ir pašalpas Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

4.2.17. nustato Agentūros darbuotojų darbo apmokėjimo sąlygas ir normatyvus;

4.2.18. duoda leidimą steigti Agentūros filialus;

4.2.19. tvirtina Agentūros nustatytus turimo ilgalaikio turto (materialaus ir nematerialaus) nusidėvėjimo (amortizacijos) normatyvus;

4.2.20. tvirtina Agentūros administracijos darbo reglamentą, Agentūros filialų ir kitų jos struktūrinių padalinių nuostatus;

4.2.21. tvirtina Agentūros direktoriaus ir vyriausiojo finansininko (buhalterio) pareiginius nuostatus;

4.2.22. teikia pasiūlymus dėl Agentūros reorganizavimo ir likvidavimo;

4.2.23. nustato, kas yra Agentūros komercinė paslaptis, ir tvirtina Agentūros komercinių paslapčių sąrašą;

4.2.24. priima sprendimus kitais Agentūros veiklos klausimais, nepriskirtais Agentūros tarybos ir Agentūros direktoriaus kompetencijai.

 

Agentūros taryba

 

4.3. Agentūros ūkinę veiklą prižiūri nuolat veikianti Agentūros taryba, kurios veiklai vadovauja Agentūros tarybos pirmininkas.

4.4. Agentūros tarybą sudaroma iš devynių narių, skiriamų iš Lietuvos Respublikos valstybės ir vietos savivaldos institucijų, radioaktyviųjų atliekų gamintojų bei mokslo institucijų. Agentūros tarybos narius ir jos pirmininką skiria bei atleidžia ūkio ministras. Agentūros tarybos nariai negali dirbti Agentūroje.

4.5. Agentūros tarybos nariai skiriami ketverių metų laikotarpiui. Agentūros tarybos narių ir jos pirmininko kadencijų skaičius neribojamas.

4.6. Pagrindiniai Agentūros tarybos uždaviniai yra:

4.6.1. prižiūrėti, kad lėšos, skiriamos Agentūros veiklai, būtų naudojamos racionaliai ir efektyviai, ir informuoti Agentūros direktorių bei ūkio ministrą apie trūkumus ir siūlomus jų šalinimo būdus;

4.6.2. derinti Agentūros veiklos programą bei sąmatą kitiems metams, taip pat Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo strategiją ir Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūros programą;

4.6.3. vertinti Agentūros veiklos ataskaitą, įskaitant ataskaitinių metų darbo veiklos plano ir sąmatos įvykdymą; užtikrinti, kad būtų atliktas Agentūros metinės finansinės atskaitomybės auditas;

4.6.4. rekomenduoti ūkio ministrui skirti ar atleisti Agentūros direktorių, keisti Agentūros vidaus struktūrą ar šiuos įstatus.

4.7. Agentūros tarybos darbo tvarką nustato jos priimtas Agentūros tarybos darbo reglamentas.

4.8. Eiliniai Agentūros tarybos posėdžiai šaukiami Agentūros tarybos darbo reglamente nustatyta tvarka, tačiau ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Neeiliniai Agentūros tarybos posėdžiai šaukiami Agentūros tarybos pirmininko iniciatyva arba jeigu to reikalauja trys Agentūros tarybos nariai ar Steigėjas. Agentūros tarybos posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja daugiau kaip pusė Agentūros tarybos narių.

4.9. Medžiagą Agentūros tarybos posėdžiams rengia Agentūros direktorius. Agentūros tarybos posėdžio medžiaga įteikiama Agentūros tarybos nariams ne vėliau kaip keturiolika kalendorinių dienų iki Agentūros tarybos posėdžio. Agentūros tarybos posėdžiai protokoluojami.

4.10. Agentūros direktorius dalyvauja Agentūros tarybos posėdžiuose ir turi patariamojo balso teisę. Agentūros taryba turi teisę į Agentūros tarybos posėdžius patariamojo balso teise kviesti ir kitus Agentūros darbuotojus.

4.11. Agentūros taryba savo sprendimus priima paprastąja Agentūros tarybos posėdyje dalyvaujančių Agentūros tarybos narių balsų dauguma. Kiekvienas Agentūros tarybos narys turi vieną balsą. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Agentūros tarybos pirmininko balsas. Agentūros tarybos sprendimai yra rekomendacinio pobūdžio.

4.12. Agentūros tarybos nariai privalo saugoti Agentūros komercines paslaptis.

4.13. Agentūros tarybos nariai dirba Agentūros taryboje neatlygintinai. Agentūros tarybos nariams už kelionių išlaidas ir dalyvavimą Agentūros tarybos posėdžiuose atlyginama Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

 

Agentūros administracija

 

4.14. Agentūros administracijos veiklai vadovauja administracijos vadovas – Agentūros direktorius, kurį skiria ir atleidžia ūkio ministras. Ūkio ministras taip pat skiria ir atleidžia Agentūros vyriausiąjį finansininką (buhalterį).

4.15. Agentūros administracija dirba vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais, šiais įstatais, Agentūros administracijos darbo reglamentu, Agentūros struktūrinių padalinių bei pareigybių nuostatais, Agentūros tarybos ir administracijos vadovo sprendimais.

4.16. Darbo sutartis su Agentūros direktoriumi ir vyriausiuoju finansininku (buhalteriu) sudaro Steigėjas Agentūros vardu Lietuvos Respublikos darbo sutarties įstatymo nustatyta tvarka. Steigėjas gali nutraukti darbo sutartis su Agentūros direktoriumi ir vyriausiuoju finansininku (buhalteriu) Lietuvos Respublikos darbo sutarties įstatymo nustatyta tvarka.

4.17. Agentūros direktorius negali būti kitos bet kurios rūšies įmonės vadovas, valdybos ar stebėtojų tarybos narys, revizorius, taip pat jam draudžiama užimti Agentūros vyriausiojo finansininko (buhalterio) pareigas.

4.18. Agentūros direktorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais, šiais įstatais bei Agentūros administracijos darbo reglamentu:

4.18.1. organizuoja Agentūros administracijos darbą ir sprendžia einamuosius Agentūros ūkinės veiklos klausimus;

4.18.2. priima į darbą Agentūros darbuotojus ir sudaro su jais darbo sutartis (ši nuostata netaikoma Agentūros vyriausiajam finansininkui (buhalteriui));

4.18.3. sudaro sandorius Agentūros vardu. Sandorius, kuriems turi pritarti Steigėjas, Agentūros direktorius pasirašo tik turėdamas raštišką Steigėjo sprendimą;

4.18.4. atstovauja Agentūrai valstybės institucijose, teismuose, santykiuose su kitomis institucijomis bei asmenimis;

4.18.5. teikia tvirtinti su Agentūros veikla susijusių dokumentų projektus;

4.18.6. atidaro ir uždaro Agentūros sąskaitas banko įstaigose;

4.18.7. išduoda įgaliojimus Agentūros darbuotojams vykdyti funkcijas, priskirtas jo kompetencijai;

4.18.8. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus, reguliuojančius Agentūros administracijos ir jos struktūrinių padalinių darbą;

4.18.9. tvirtina Agentūros darbuotojų pareiginius nuostatus;

4.18.10. nustato Agentūros darbuotojų atlyginimus ir atlyginimų priedus vadovaudamasis Steigėjo patvirtintais apmokėjimo už darbą normatyvais bei sąlygomis;

4.18.11. skatina Agentūros darbuotojus ir skiria jiems drausmines nuobaudas;

4.18.12. nustato Agentūros pranešimų Agentūros darbuotojams skelbimo tvarką;

4.18.13. užtikrina Agentūros turto ir komercinių paslapčių apsaugą;

4.18.14. vykdo kitas Administracijos vadovui Lietuvos Respublikos įstatymuose, kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas.

4.19. Agentūros direktoriaus ir kitų Agentūros darbuotojų sudaryti sandoriai, kurie pažeidžia Lietuvos Respublikos įstatymus, kitus teisės aktus, pripažįstami negaliojančiais Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

4.20. Agentūros direktorius ir kiti Agentūros darbuotojai privalo saugoti Agentūros komercines paslaptis.

4.21. Agentūros direktorius ir kiti Agentūros darbuotojai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka privalo Agentūrai atlyginti nuostolius, padarytus dėl jų kaltės.

 

5. Agentūros finansinės veiklos kontrolė

 

5.1. Agentūros finansinė veikla kontroliuojama audito tvarka. Metinės finansinės atskaitomybės auditas yra privalomas, kitų laikotarpių finansinės atskaitomybės auditas gali būti atliekamas Steigėjo arba Agentūros administracijos iniciatyva.

5.2. Audito paslaugų sutartis su auditoriais sudaro Steigėjas. Jų paslaugos apmokamos iš Agentūros lėšų. Audito paslaugų sutartyje turi būti numatyta, kad atlikto audito ataskaitas auditorius privalo pateikti Agentūros direktoriui ir Steigėjui.

5.3. Valstybės kontrolės institucijos turi teisę Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka tikrinti Agentūros veiklą.

5.4. Agentūros administracija privalo pateikti auditoriui ir valstybės kontrolės institucijoms jų reikalaujamus Agentūros dokumentus.

 

6. Agentūros finansai ir pelno paskirstymas

 

6.1. Agentūra naudojasi vidiniais ir išoriniais finansinių išteklių šaltiniais. Vidiniams šaltiniams priskiriami amortizaciniai atskaitymai ir pelnas. Išoriniams šaltiniams priskiriamos skolinto kapitalo lėšos, valstybės biudžetiniai asignavimai, kiti įnašai, taip pat iš kitur gauta finansinė parama.

6.2. Turimo ilgalaikio turto (materialaus ir nematerialaus) nusidėvėjimo (amortizacijos) normatyvus Agentūra nustato atsižvelgdama į šio turto efektyvumo realų kitimą ir į Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytus minimalius bei maksimalius ekonominius normatyvus, kuriuos tvirtina Steigėjas. Pirma laiko nurašius aktyvus (nevisiškai amortizuotus), jų likutinė dalis priskiriama Agentūros nuostoliams.

6.3. Agentūra privalo sudaryti pelno rezervą. Jis sudaromas taikant ne mažesnius kaip penkių procentų metinius atskaitymus iš pelno, kuris liko sumokėjus privalomuosius mokesčius. Rezervas kasmet papildomas, kol jo dydis pasiekia vieną dvidešimtąją Agentūros įstatinio kapitalo.

6.4. Agentūros ūkinės veiklos nuostoliai ir įsiskolinimai padengiami iš:

6.4.1. Agentūros nepaskirstyto pelno dalies;

6.4.2. pelno rezervo lėšų;

6.4.3. valstybės dotacijų.

6.5. Agentūros pajamas sudaro:

6.5.1. įplaukos už Agentūros teikiamas paslaugas;

6.5.2. iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto skirtos lėšos;

6.5.3. užsienio valstybių ar tarptautinių organizacijų bei fondų parama;

6.5.4. kitos pajamos, gautos iš veiklos, neprieštaraujančios Lietuvos Respublikos įstatymams ir šiems įstatams.

6.6. Agentūros lėšos naudojamos:

6.6.1. radioaktyviųjų atliekų tvarkymo darbams atlikti;

6.6.2. Agentūros ilgalaikiam ir trumpalaikiam materialiajam turtui įsigyti ir atnaujinti;

6.6.3. Agentūros darbuotojų darbui apmokėti;

6.6.4. palūkanoms už Agentūros paimtas paskolas padengti;

6.6.5. paslaugų ir prekių įsigijimo išlaidoms padengti;

6.6.6. kitoms išlaidoms, susidariusioms atliekant funkcijas, kurios neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir šiems įstatams, padengti.

6.7. Agentūros pelnas turi būti paskirstytas ne vėliau kaip per du mėnesius po ūkinių metų pabaigos.

6.8. Agentūros pelnas skiriamas:

6.8.1. Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytiems mokesčiams į biudžetą;

6.8.2. draudimo įmokoms už Agentūroje turimą valstybės kapitalą;

6.8.3. atskaitymams į Agentūros pelno rezervą;

6.8.4. likusi pelno dalis Steigėjo nustatytu santykiu skiriama Agentūros įstatiniam kapitalui didinti ir ne mažiau kaip dvidešimt penki procentai – kitoms reikmėms (premijoms, socialinėms ir kultūrinėms priemonėms finansuoti bei rezervams sudaryti).

6.9. Kol Agentūra nesumoka Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytų mokesčių, ji neturi teisės naudoti pelno kitiems tikslams.

6.10. Premijos Agentūros darbuotojams gali būti mokamos kiekvieną ketvirtį, jeigu gauta pakankamai pelno. Draudžiama iš pelno mokėti premijas Agentūros darbuotojams, jeigu per nustatytus terminus neatsiskaityta su Agentūros kreditoriais.

6.11. Agentūros darbuotojai, dėl kurių veiklos ar neveiklumo buvo prarastas valstybės turtas, pažeista nustatyta amortizacinių atskaitymų ar pelno paskirstymo tvarka, neteisingai sumokėti mokesčiai, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

7. Agentūros pranešimų skelbimo tvarka

 

7.1. Agentūros pranešimai, vadovaujantis Agentūros direktoriaus nustatyta tvarka, Agentūros darbuotojams skelbiami:

7.1.1. bendruose Agentūros darbuotojų susirinkimuose;

7.1.2. Agentūros struktūrinių padalinių susirinkimuose;

7.1.3. skelbimų lentoje arba supažindinant Agentūros darbuotojus kitomis priemonėmis asmeniškai.

7.2. Agentūros pranešimai, kurie yra susiję su Agentūros komercinėmis paslaptimis, gali būti skelbiami tik bendruose Agentūros darbuotojų susirinkimuose ir Agentūros struktūrinių padalinių susirinkimuose.

7.3. Nutarimas sumažinti Agentūros įstatinį kapitalą skelbiamas tris kartus spaudoje ne trumpesniais kaip trisdešimties dienų intervalais arba įteikiamas kiekvienam Agentūros kreditoriui raštu.

7.4. Apie Agentūros reorganizavimą ar likvidavimą skelbiama tris kartus spaudoje su ne mažesniais kaip dviejų mėnesių intervalais arba kiekvienam Agentūros kreditoriui pranešama raštu.

7.5. Už savalaikį Agentūros pranešimų skelbimą yra atsakingas Agentūros direktorius.

 

8. Agentūros reorganizavimas ir likvidavimas

 

8.1. Agentūros reorganizavimas – tai Agentūros, kaip juridinio asmens, pertvarkymas be likvidavimo procedūros. Reorganizuotos Agentūros visų teisių ir prievolių perėmėjai yra reorganizuojant įsteigtos naujos ir po reorganizavimo tęsiančios veiklą įmonės, bendrovės arba biudžetinės įstaigos.

8.2. Agentūra gali būti reorganizuojama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo nustatytais būdais.

8.3. Agentūros reorganizavimo iniciatyvos teisę turi Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Steigėjas ir Agentūros administracija.

8.4. Agentūrai reorganizuoti, išskyrus kai keičiama Agentūros priklausomybė, rengiamas reorganizavimo projektas.

8.5. Apie Agentūros reorganizavimą skelbiama tris kartus spaudoje su ne mažesniais kaip dviejų mėnesių intervalais arba kiekvienam Agentūros kreditoriui pranešama raštu.

8.6. Agentūra reorganizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

8.7. Agentūros likvidavimo pagrindas gali būti:

8.7.1. teismo ar Agentūros kreditorių susirinkimo sprendimas likviduoti bankrutavusią Agentūrą. Šiuo atveju Agentūra likviduojama Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo nustatyta tvarka;

8.7.2. kitų teisės aktų numatytais atvejais.

8.8. Institucija, nutarusi likviduoti Agentūrą, skiria Agentūros likvidatorių (likviduojamos Agentūros administratorių). Nuo Agentūros likvidatoriaus paskyrimo dienos Agentūros administracija netenka įgaliojimų valdyti Agentūrą, jos funkcijas atlieka Agentūros likvidatorius.

8.9. Agentūros likvidatorius Lietuvos Respublikos įmonių rejestro įstatymo nustatyta tvarka praneša Agentūrą registravusiam rejestro tvarkytojui apie Agentūros statuso pasikeitimą ir duomenis apie Agentūros likvidatorių. Agentūrai įgijus likviduojamos įmonės statusą, prieš jos pavadinimą rašomas žodis „likviduojama“.

8.10. Likviduojama Agentūra gali sudaryti tik tuos sandorius, kurie susiję su jos likvidavimu, taip pat kitus, kurie numatyti likvidavimo sprendime.

8.11. Apie Agentūros likvidavimą skelbiama tris kartus spaudoje su ne mažesniais kaip dviejų mėnesių intervalais arba kiekvienam Agentūros kreditoriui pranešama raštu. Likviduotos Agentūros turtas perduodamas Steigėjui tik praėjus dviems mėnesiams nuo tos dienos, kai trečią kartą buvo viešai paskelbta apie Agentūros likvidavimą arba pranešta visiems Agentūros kreditoriams, taip pat atsiskaičius su Agentūros kreditoriais ir Agentūros darbuotojais. Likviduotos Agentūros visų teisių ir prievolių perėmėjas yra Steigėjas.

8.12. Agentūros likvidatorius turi Agentūros direktoriaus teises ir pareigas. Jis atstovauja likviduojamai Agentūrai valstybės institucijose, teismuose, santykiuose su kitomis institucijomis bei asmenimis.

8.13. Agentūros likvidatorius:

8.13.1. sudaro likvidavimo laikotarpio pradžios Agentūros finansinę atskaitomybę (likvidavimo balansą);

8.13.2. baigia vykdyti prievoles pagal anksčiau sudarytus sandorius ir sudaro naujus pagal savo kompetenciją;

8.13.3. baigia sandorius su Agentūros kreditoriais ir debitoriais;

8.13.4. likusį Agentūros turtą perduoda Steigėjui;

8.13.5. užtikrina atsakomybės už branduolinę ir radiacinę saugą perdavimą;

8.13.6. perduoda radioaktyviųjų atliekų, esančių Agentūrai priskirtose radioaktyviųjų atliekų saugyklose ir kapinynuose, apskaitos dokumentaciją neterminuotai saugoti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

8.13.7. sudaro Agentūros likvidavimo aktą;

8.13.8. likviduotą Agentūrą išregistruoja Lietuvos Respublikos įmonių rejestro įstatymo nustatyta tvarka.

8.14. Jei Agentūros likvidavimas trunka keletą metų, tai po kiekvienų ūkinių metų pabaigos per tris mėnesius Agentūros likvidatorius sudaro metinę finansinę atskaitomybę ir likvidavimo ataskaitą. Šiuos dokumentus tvirtina Steigėjas.

8.15. Agentūros likvidatorius Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka yra atsakingas Agentūrai ir tretiesiems asmenims už nuostolius, kurie susidarė dėl jo kaltės.

8.16. Agentūros reorganizavimas ar likvidavimas neatleidžia Agentūros nuo atsakomybės už branduolinę ir radiacinę saugą. Agentūros reorganizavimo ar likvidavimo procedūra gali būti užbaigta tik užtikrinus atsakomybės už branduolinę ir radiacinę saugą perdavimą. Radioaktyviųjų atliekų, esančių Agentūrai priskirtose radioaktyviųjų atliekų saugyklose ir kapinynuose, apskaitos dokumentacija turi būti saugoma neterminuotai.

 

9. Baigiamosios nuostatos

 

9.1. Šių įstatų pakeitimo ir papildymo iniciatyvos teisę turi Steigėjas ir Agentūros administracija. Pakeistus ar papildytus įstatus tvirtina Steigėjas.

9.2. Šių įstatų pakeitimai ir papildymai įsigalioja nuo jų įregistravimo Lietuvos Respublikos įmonių rejestre įstatymų nustatyta tvarka. Už savalaikį įstatų pakeitimų ar papildymų įregistravimą Lietuvos Respublikos įmonių rejestre yra atsakingas Agentūros direktorius.

9.3. Agentūros veiklos klausimai, nereglamentuoti šiuose įstatuose, sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

______________