LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
VALSTYBĖS ĮMONĖS RADIOAKTYVIŲJŲ ATLIEKŲ TVARKYMO AGENTŪROS STEIGIMO AKTAS
2001 m. gegužės 16 d. Nr. 171
Vilnius
Vykdydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gruodžio 27 d. nutarimą Nr. 1487 „Dėl įgaliojimų steigti valstybės įmonę Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūrą ir parengti bei patvirtinti teisės aktus Lietuvos Respublikos radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įstatymui įgyvendinti suteikimo“, įsakau:
2. Suformuoti įmonės 1000 (vieno tūkstančio) litų dydžio įstatinį kapitalą iš Nacionalinės strategijos įgyvendinimo programai skirtų lėšų.
3. Skirti 400 (keturis šimtus) litų valstybinei rinkliavai sumokėti už įmonės įregistravimą, pervedant pinigus į Vilniaus apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos sąskaitą Nr. 428002007 akcinės bendrovės Lietuvos taupomojo banko Sostinės skyriuje, banko kodas 6011, įmokos kodas 062.
4. Pavesti Branduolinės energetikos ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymo departamento Branduolinės energetikos skyriaus vyresniajai specialistei Birutei Purlienei atstovauti Ūkio ministerijai steigiant įmonę ir įregistruoti ją įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
TVIRTINU ĮREGISTRUOTA
Lietuvos Respublikos Lietuvos Respublikos
ūkio ministras ūkio ministerijoje
Eugenijus Gentvilas 2001 m. liepos 20 d.
2001 m. gegužės 16 d. Įmonės kodas 1008311
VALSTYBĖS ĮMONĖS RADIOAKTYVIŲJŲ ATLIEKŲ TVARKYMO AGENTŪROS ĮSTATAI
1. Bendroji dalis
1.1. Valstybės įmonė Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūra (toliau – Agentūra) yra iš valstybės lėšų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gruodžio 27 d. nutarimu Nr. 1487 įsteigta įmonė, Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka vykdanti radioaktyviųjų atliekų tvarkymo darbus. Agentūra savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įstatymu, Lietuvos Respublikos branduolinės energijos įstatymu, Lietuvos Respublikos radiacinės saugos įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais bei šiais įstatais.
1.2. Agentūra veikia pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo strategiją ir Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūros programą.
1.4. Agentūra nuo įregistravimo dienos yra juridinis asmuo, turintis antspaudą su savo pavadinimu ir Lietuvos Respublikos įstatymų bei kitų teisės aktų suteiktą veikimo, iniciatyvos ir sprendimų priėmimo laisvę.
1.5. Visas Agentūros turtas nuosavybės teise priklauso Lietuvos Respublikai, o Agentūra valstybės turtą valdo, naudoja bei disponuoja juo turto patikėjimo teisėmis. Agentūra neatsako už valstybės prievoles. Agentūra pagal savo prievoles atsako tik tuo Agentūros turtu, į kurį gali būti nukreipiamas išieškojimas.
2. Agentūros funkcijos, ūkinė veikla ir teisės
2.1. Pagrindinis Agentūros veiklos tikslas – sutvarkyti ir palaidoti jai perduotas radioaktyviąsias atliekas užtikrinant branduolinę ir radiacinę saugą.
2.2. Agentūra yra įmonė, eksploatuojanti jai priskirtas radioaktyviųjų atliekų saugyklas, kapinynus ir kitus radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įrenginius.
2.3. Agentūra, siekdama pagrindinio jos veiklos tikslo, Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka atlieka šias funkcijas:
2.3.1. rengia Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo strategiją ir Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūros programą;
2.3.2. tvarko, saugo ir laidoja priimtas iš radioaktyviųjų atliekų gamintojų radioaktyviąsias atliekas;
2.3.4. projektuoja, stato, rekonstruoja ir eksploatuoja radioaktyviųjų atliekų saugyklas, kapinynus bei kitus radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įrenginius, taip pat nutraukia radioaktyviųjų atliekų saugyklų eksploatavimą, visiškai uždaro ir prižiūri uždarytus radioaktyviųjų atliekų kapinynus;
2.3.8. Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų nustatytais atvejais renka ir rūšiuoja radioaktyviąsias atliekas, taip pat atlieka jų pradinį apdorojimą, apdorojimą ir galutinį apdorojimą, jas perdirba bei deaktyvuoja;
2.3.10. deaktyvuoja ne branduolinės energetikos objektus, žemę ir pastatus, užterštus radionuklidais;
2.3.13. tvarko Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų nustatyta tvarka paimtas Lietuvos Respublikoje neteisėtai gaminamas, transportuojamas, saugomas ir atsitiktinai Lietuvos Respublikoje rastas radioaktyviąsias medžiagas;
2.3.16. informuoja visuomenę, kompetentingas valstybės ir vietos savivaldos institucijas apie radioaktyviųjų atliekų tvarkymą;
2.3.17. organizuoja ir koordinuoja mokslo tyrimus, diegia naujas technologijas radioaktyviųjų atliekų tvarkymo srityje;
2.3.18. rengia teisės aktus, reglamentuojančius radioaktyviųjų atliekų surinkimo, perdavimo Agentūrai, saugojimo ir laidojimo tvarką;
2.4. Agentūra, atlikdama jai nustatytas funkcijas, vykdo šią ūkinę veiklą:
2.4.22. autostradų, kelių tiesimas, orlaivių pakilimo aikštelių ir takų bei sporto statinių statyba (45.23);
2.5. Agentūra privalo užtikrinti branduolinę ir radiacinę saugą, techninę, fizinę bei priešgaisrinę apsaugą, laikydamasi Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų nustatytos tvarkos.
2.6. Licencijuojamą arba kitaip specialiai Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų nustatyta tvarka vykdomą veiklą Agentūra gali vykdyti tik gavusi atitinkamas valstybės institucijų išduotas licencijas, leidimus, kitus dokumentus.
2.7. Agentūra, vykdydama savo ūkinę veiklą, turi teisę:
2.7.4. disponuoti bet kokiu Agentūros trumpalaikiu turtu ir visiškai susidėvėjusiu ilgalaikiu turtu;
2.7.6. atsiskaityti už pateiktas prekes, atliktus darbus ir paslaugas bet kuria sutarta forma, jeigu tai neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams;
3. Agentūros kapitalas
3.1. Agentūros kapitalą sudaro valstybės ir skolintas kapitalas. Agentūra privalo užtikrinti jai patikėto valstybės kapitalo išsaugojimą ir efektyvų naudojimą.
3.5. Agentūra privalo apdrausti turimą valstybės kapitalą Lietuvos Respublikoje įregistruotoje draudimo įmonėje įstatymų nustatyta tvarka. Agentūra taip pat privalo apdrausti jai priskirtus radioaktyviųjų atliekų tvarkymo įrenginius ar kitaip užtikrinti lėšas, reikalingas branduolinei žalai atlyginti.
3.6. Palūkanų, mokamų iš Agentūros pelno į valstybės biudžetą, už valstybės kapitalo naudojimą normatyvą nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
3.7. Agentūros įstatinis kapitalas gali būti padidintas arba sumažintas Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo nustatyta tvarka. Pasiūlymus dėl Agentūros įstatinio kapitalo padidinimo arba sumažinimo teikia Steigėjas arba Agentūros administracija.
3.8. Padidinus arba sumažinus Agentūros įstatinį kapitalą, Agentūra privalo Lietuvos Respublikos įmonių rejestro įstatymo ir Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo nustatyta tvarka padaryti atitinkamus šių įstatų pakeitimus ir juos įregistruoti Lietuvos Respublikos įmonių rejestre. Agentūros įstatinis kapitalas laikomas padidintu arba sumažintu tik tada, kai atitinkami šių įstatų pakeitimai dėl Agentūros įstatinio kapitalo padidinimo arba sumažinimo yra įregistruoti Lietuvos Respublikos įmonių rejestre įstatymų nustatyta tvarka.
3.9. Agentūros įstatinis kapitalas gali būti padidintas:
3.9.1. iš pelno dalies, skirtos Agentūros įstatiniam kapitalui padidinti šiuose įstatuose nustatyta tvarka;
3.10. Agentūros įstatinis kapitalas gali būti padidintas Steigėjo sprendimu, taip pat šių įstatų 3.9.3 ir 3.9.4 punktuose nurodytais atvejais – ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu.
3.12. Agentūrai draudžiama investuoti kapitalą kitose įmonėse, jeigu Lietuvos Respublikos įstatymai ypatingais atvejais nesuteikia Agentūrai tokių investicijų teisės.
4. Agentūros valdymas
4.1. Agentūros valdymo funkcijas vykdo Steigėjas ir Agentūros administracijos vadovas – Agentūros direktorius. Agentūroje sudaroma taryba.
Steigėjo kompetencija
4.2. Steigėjas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais ir šiais įstatais:
4.2.1. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvirtinti Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo strategiją ir Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūros programą;
4.2.3. teikia pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei dėl konkrečių radioaktyviųjų atliekų saugyklų ir kapinynų statybos arba jų eksploatavimo nutraukimo;
4.2.7. priima sprendimus dėl Agentūros pelno paskirstymo; nustato pelno dalį, skiriamą Agentūros įstatiniam kapitalui didinti;
4.2.8. nustato Agentūros sandorius, kuriems sudaryti Agentūros direktorius turi gauti Steigėjo pritarimą;
4.2.12. tvirtina metinę Agentūros veiklos ataskaitą kartu su galutine, audito patvirtinta finansine ataskaita;
4.2.14. sudaro Agentūros vardu darbo sutartis su Agentūros direktoriumi ir vyriausiuoju finansininku (buhalteriu);
4.2.15. skatina Agentūros direktorių ir vyriausiąjį finansininką (buhalterį) bei skiria jiems drausmines nuobaudas;
4.2.16. duoda leidimą mokėti, gavus pakankamai pelno, premijas Agentūros direktoriui ir vyriausiajam finansininkui (buhalteriui), taip pat skiria jiems personalinius priedus ir pašalpas Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
4.2.19. tvirtina Agentūros nustatytus turimo ilgalaikio turto (materialaus ir nematerialaus) nusidėvėjimo (amortizacijos) normatyvus;
4.2.20. tvirtina Agentūros administracijos darbo reglamentą, Agentūros filialų ir kitų jos struktūrinių padalinių nuostatus;
4.2.21. tvirtina Agentūros direktoriaus ir vyriausiojo finansininko (buhalterio) pareiginius nuostatus;
4.2.23. nustato, kas yra Agentūros komercinė paslaptis, ir tvirtina Agentūros komercinių paslapčių sąrašą;
Agentūros taryba
4.3. Agentūros ūkinę veiklą prižiūri nuolat veikianti Agentūros taryba, kurios veiklai vadovauja Agentūros tarybos pirmininkas.
4.4. Agentūros tarybą sudaroma iš devynių narių, skiriamų iš Lietuvos Respublikos valstybės ir vietos savivaldos institucijų, radioaktyviųjų atliekų gamintojų bei mokslo institucijų. Agentūros tarybos narius ir jos pirmininką skiria bei atleidžia ūkio ministras. Agentūros tarybos nariai negali dirbti Agentūroje.
4.5. Agentūros tarybos nariai skiriami ketverių metų laikotarpiui. Agentūros tarybos narių ir jos pirmininko kadencijų skaičius neribojamas.
4.6. Pagrindiniai Agentūros tarybos uždaviniai yra:
4.6.1. prižiūrėti, kad lėšos, skiriamos Agentūros veiklai, būtų naudojamos racionaliai ir efektyviai, ir informuoti Agentūros direktorių bei ūkio ministrą apie trūkumus ir siūlomus jų šalinimo būdus;
4.6.2. derinti Agentūros veiklos programą bei sąmatą kitiems metams, taip pat Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo strategiją ir Radioaktyviųjų atliekų tvarkymo agentūros programą;
4.6.3. vertinti Agentūros veiklos ataskaitą, įskaitant ataskaitinių metų darbo veiklos plano ir sąmatos įvykdymą; užtikrinti, kad būtų atliktas Agentūros metinės finansinės atskaitomybės auditas;
4.8. Eiliniai Agentūros tarybos posėdžiai šaukiami Agentūros tarybos darbo reglamente nustatyta tvarka, tačiau ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Neeiliniai Agentūros tarybos posėdžiai šaukiami Agentūros tarybos pirmininko iniciatyva arba jeigu to reikalauja trys Agentūros tarybos nariai ar Steigėjas. Agentūros tarybos posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja daugiau kaip pusė Agentūros tarybos narių.
4.9. Medžiagą Agentūros tarybos posėdžiams rengia Agentūros direktorius. Agentūros tarybos posėdžio medžiaga įteikiama Agentūros tarybos nariams ne vėliau kaip keturiolika kalendorinių dienų iki Agentūros tarybos posėdžio. Agentūros tarybos posėdžiai protokoluojami.
4.10. Agentūros direktorius dalyvauja Agentūros tarybos posėdžiuose ir turi patariamojo balso teisę. Agentūros taryba turi teisę į Agentūros tarybos posėdžius patariamojo balso teise kviesti ir kitus Agentūros darbuotojus.
4.11. Agentūros taryba savo sprendimus priima paprastąja Agentūros tarybos posėdyje dalyvaujančių Agentūros tarybos narių balsų dauguma. Kiekvienas Agentūros tarybos narys turi vieną balsą. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Agentūros tarybos pirmininko balsas. Agentūros tarybos sprendimai yra rekomendacinio pobūdžio.
Agentūros administracija
4.14. Agentūros administracijos veiklai vadovauja administracijos vadovas – Agentūros direktorius, kurį skiria ir atleidžia ūkio ministras. Ūkio ministras taip pat skiria ir atleidžia Agentūros vyriausiąjį finansininką (buhalterį).
4.15. Agentūros administracija dirba vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais, šiais įstatais, Agentūros administracijos darbo reglamentu, Agentūros struktūrinių padalinių bei pareigybių nuostatais, Agentūros tarybos ir administracijos vadovo sprendimais.
4.16. Darbo sutartis su Agentūros direktoriumi ir vyriausiuoju finansininku (buhalteriu) sudaro Steigėjas Agentūros vardu Lietuvos Respublikos darbo sutarties įstatymo nustatyta tvarka. Steigėjas gali nutraukti darbo sutartis su Agentūros direktoriumi ir vyriausiuoju finansininku (buhalteriu) Lietuvos Respublikos darbo sutarties įstatymo nustatyta tvarka.
4.17. Agentūros direktorius negali būti kitos bet kurios rūšies įmonės vadovas, valdybos ar stebėtojų tarybos narys, revizorius, taip pat jam draudžiama užimti Agentūros vyriausiojo finansininko (buhalterio) pareigas.
4.18. Agentūros direktorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais, šiais įstatais bei Agentūros administracijos darbo reglamentu:
4.18.1. organizuoja Agentūros administracijos darbą ir sprendžia einamuosius Agentūros ūkinės veiklos klausimus;
4.18.2. priima į darbą Agentūros darbuotojus ir sudaro su jais darbo sutartis (ši nuostata netaikoma Agentūros vyriausiajam finansininkui (buhalteriui));
4.18.3. sudaro sandorius Agentūros vardu. Sandorius, kuriems turi pritarti Steigėjas, Agentūros direktorius pasirašo tik turėdamas raštišką Steigėjo sprendimą;
4.18.4. atstovauja Agentūrai valstybės institucijose, teismuose, santykiuose su kitomis institucijomis bei asmenimis;
4.18.8. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus, reguliuojančius Agentūros administracijos ir jos struktūrinių padalinių darbą;
4.18.10. nustato Agentūros darbuotojų atlyginimus ir atlyginimų priedus vadovaudamasis Steigėjo patvirtintais apmokėjimo už darbą normatyvais bei sąlygomis;
4.19. Agentūros direktoriaus ir kitų Agentūros darbuotojų sudaryti sandoriai, kurie pažeidžia Lietuvos Respublikos įstatymus, kitus teisės aktus, pripažįstami negaliojančiais Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
4.20. Agentūros direktorius ir kiti Agentūros darbuotojai privalo saugoti Agentūros komercines paslaptis.
5. Agentūros finansinės veiklos kontrolė
5.1. Agentūros finansinė veikla kontroliuojama audito tvarka. Metinės finansinės atskaitomybės auditas yra privalomas, kitų laikotarpių finansinės atskaitomybės auditas gali būti atliekamas Steigėjo arba Agentūros administracijos iniciatyva.
5.2. Audito paslaugų sutartis su auditoriais sudaro Steigėjas. Jų paslaugos apmokamos iš Agentūros lėšų. Audito paslaugų sutartyje turi būti numatyta, kad atlikto audito ataskaitas auditorius privalo pateikti Agentūros direktoriui ir Steigėjui.
5.3. Valstybės kontrolės institucijos turi teisę Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka tikrinti Agentūros veiklą.
6. Agentūros finansai ir pelno paskirstymas
6.1. Agentūra naudojasi vidiniais ir išoriniais finansinių išteklių šaltiniais. Vidiniams šaltiniams priskiriami amortizaciniai atskaitymai ir pelnas. Išoriniams šaltiniams priskiriamos skolinto kapitalo lėšos, valstybės biudžetiniai asignavimai, kiti įnašai, taip pat iš kitur gauta finansinė parama.
6.2. Turimo ilgalaikio turto (materialaus ir nematerialaus) nusidėvėjimo (amortizacijos) normatyvus Agentūra nustato atsižvelgdama į šio turto efektyvumo realų kitimą ir į Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytus minimalius bei maksimalius ekonominius normatyvus, kuriuos tvirtina Steigėjas. Pirma laiko nurašius aktyvus (nevisiškai amortizuotus), jų likutinė dalis priskiriama Agentūros nuostoliams.
6.3. Agentūra privalo sudaryti pelno rezervą. Jis sudaromas taikant ne mažesnius kaip penkių procentų metinius atskaitymus iš pelno, kuris liko sumokėjus privalomuosius mokesčius. Rezervas kasmet papildomas, kol jo dydis pasiekia vieną dvidešimtąją Agentūros įstatinio kapitalo.
6.4. Agentūros ūkinės veiklos nuostoliai ir įsiskolinimai padengiami iš:
6.5. Agentūros pajamas sudaro:
6.6. Agentūros lėšos naudojamos:
6.7. Agentūros pelnas turi būti paskirstytas ne vėliau kaip per du mėnesius po ūkinių metų pabaigos.
6.8. Agentūros pelnas skiriamas:
6.9. Kol Agentūra nesumoka Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytų mokesčių, ji neturi teisės naudoti pelno kitiems tikslams.
6.10. Premijos Agentūros darbuotojams gali būti mokamos kiekvieną ketvirtį, jeigu gauta pakankamai pelno. Draudžiama iš pelno mokėti premijas Agentūros darbuotojams, jeigu per nustatytus terminus neatsiskaityta su Agentūros kreditoriais.
7. Agentūros pranešimų skelbimo tvarka
7.1. Agentūros pranešimai, vadovaujantis Agentūros direktoriaus nustatyta tvarka, Agentūros darbuotojams skelbiami:
7.2. Agentūros pranešimai, kurie yra susiję su Agentūros komercinėmis paslaptimis, gali būti skelbiami tik bendruose Agentūros darbuotojų susirinkimuose ir Agentūros struktūrinių padalinių susirinkimuose.
7.3. Nutarimas sumažinti Agentūros įstatinį kapitalą skelbiamas tris kartus spaudoje ne trumpesniais kaip trisdešimties dienų intervalais arba įteikiamas kiekvienam Agentūros kreditoriui raštu.
7.4. Apie Agentūros reorganizavimą ar likvidavimą skelbiama tris kartus spaudoje su ne mažesniais kaip dviejų mėnesių intervalais arba kiekvienam Agentūros kreditoriui pranešama raštu.
8. Agentūros reorganizavimas ir likvidavimas
8.1. Agentūros reorganizavimas – tai Agentūros, kaip juridinio asmens, pertvarkymas be likvidavimo procedūros. Reorganizuotos Agentūros visų teisių ir prievolių perėmėjai yra reorganizuojant įsteigtos naujos ir po reorganizavimo tęsiančios veiklą įmonės, bendrovės arba biudžetinės įstaigos.
8.2. Agentūra gali būti reorganizuojama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo nustatytais būdais.
8.3. Agentūros reorganizavimo iniciatyvos teisę turi Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Steigėjas ir Agentūros administracija.
8.4. Agentūrai reorganizuoti, išskyrus kai keičiama Agentūros priklausomybė, rengiamas reorganizavimo projektas.
8.5. Apie Agentūros reorganizavimą skelbiama tris kartus spaudoje su ne mažesniais kaip dviejų mėnesių intervalais arba kiekvienam Agentūros kreditoriui pranešama raštu.
8.6. Agentūra reorganizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
8.7. Agentūros likvidavimo pagrindas gali būti:
8.7.1. teismo ar Agentūros kreditorių susirinkimo sprendimas likviduoti bankrutavusią Agentūrą. Šiuo atveju Agentūra likviduojama Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo nustatyta tvarka;
8.8. Institucija, nutarusi likviduoti Agentūrą, skiria Agentūros likvidatorių (likviduojamos Agentūros administratorių). Nuo Agentūros likvidatoriaus paskyrimo dienos Agentūros administracija netenka įgaliojimų valdyti Agentūrą, jos funkcijas atlieka Agentūros likvidatorius.
8.9. Agentūros likvidatorius Lietuvos Respublikos įmonių rejestro įstatymo nustatyta tvarka praneša Agentūrą registravusiam rejestro tvarkytojui apie Agentūros statuso pasikeitimą ir duomenis apie Agentūros likvidatorių. Agentūrai įgijus likviduojamos įmonės statusą, prieš jos pavadinimą rašomas žodis „likviduojama“.
8.10. Likviduojama Agentūra gali sudaryti tik tuos sandorius, kurie susiję su jos likvidavimu, taip pat kitus, kurie numatyti likvidavimo sprendime.
8.11. Apie Agentūros likvidavimą skelbiama tris kartus spaudoje su ne mažesniais kaip dviejų mėnesių intervalais arba kiekvienam Agentūros kreditoriui pranešama raštu. Likviduotos Agentūros turtas perduodamas Steigėjui tik praėjus dviems mėnesiams nuo tos dienos, kai trečią kartą buvo viešai paskelbta apie Agentūros likvidavimą arba pranešta visiems Agentūros kreditoriams, taip pat atsiskaičius su Agentūros kreditoriais ir Agentūros darbuotojais. Likviduotos Agentūros visų teisių ir prievolių perėmėjas yra Steigėjas.
8.12. Agentūros likvidatorius turi Agentūros direktoriaus teises ir pareigas. Jis atstovauja likviduojamai Agentūrai valstybės institucijose, teismuose, santykiuose su kitomis institucijomis bei asmenimis.
8.13. Agentūros likvidatorius:
8.13.1. sudaro likvidavimo laikotarpio pradžios Agentūros finansinę atskaitomybę (likvidavimo balansą);
8.13.2. baigia vykdyti prievoles pagal anksčiau sudarytus sandorius ir sudaro naujus pagal savo kompetenciją;
8.13.6. perduoda radioaktyviųjų atliekų, esančių Agentūrai priskirtose radioaktyviųjų atliekų saugyklose ir kapinynuose, apskaitos dokumentaciją neterminuotai saugoti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
8.14. Jei Agentūros likvidavimas trunka keletą metų, tai po kiekvienų ūkinių metų pabaigos per tris mėnesius Agentūros likvidatorius sudaro metinę finansinę atskaitomybę ir likvidavimo ataskaitą. Šiuos dokumentus tvirtina Steigėjas.
8.15. Agentūros likvidatorius Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka yra atsakingas Agentūrai ir tretiesiems asmenims už nuostolius, kurie susidarė dėl jo kaltės.
8.16. Agentūros reorganizavimas ar likvidavimas neatleidžia Agentūros nuo atsakomybės už branduolinę ir radiacinę saugą. Agentūros reorganizavimo ar likvidavimo procedūra gali būti užbaigta tik užtikrinus atsakomybės už branduolinę ir radiacinę saugą perdavimą. Radioaktyviųjų atliekų, esančių Agentūrai priskirtose radioaktyviųjų atliekų saugyklose ir kapinynuose, apskaitos dokumentacija turi būti saugoma neterminuotai.
9. Baigiamosios nuostatos
9.1. Šių įstatų pakeitimo ir papildymo iniciatyvos teisę turi Steigėjas ir Agentūros administracija. Pakeistus ar papildytus įstatus tvirtina Steigėjas.
9.2. Šių įstatų pakeitimai ir papildymai įsigalioja nuo jų įregistravimo Lietuvos Respublikos įmonių rejestre įstatymų nustatyta tvarka. Už savalaikį įstatų pakeitimų ar papildymų įregistravimą Lietuvos Respublikos įmonių rejestre yra atsakingas Agentūros direktorius.