VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKAS
Į S A K Y M A S
DĖL KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ IDENTIFIKAVIMO NUMERIŲ SUTEIKIMO
2000 m. liepos 27 d. Nr. 193
Vilnius
Vykdydamas susisiekimo ministro 1998 m. rugsėjo 11 d. įsakymo Nr. 348 „Dėl kelių transporto priemonių gamybos ir perdirbimo tvarkos ir jų techninės ekspertizės atlikimo norminių dokumentų tvirtinimo“ 21 punktą (Žin., 1998, Nr. 84-2360, Nr. 115-3260; 1999, Nr. 28-814; 2000, Nr. 55-1626),
1. Tvirtinu Kelių transporto priemonių ir jų sudėtinių dalių identifikavimo numerių suteikimo tvarką (toliau – Tvarka) (pridedama).
2. Įpareigoju:
2.1. Technikos sektorių:
2.1.1. tvarkyti smulkiaserijiniu ir serijiniu būdu gaminančių kelių transporto priemones ir jų sudėtines dalis gamintojų apskaitą bei pagal nustatytą tvarką priskirti jiems atitinkamus kodus;
2.1.2. SAE nustatyta tvarka informuoti ją apie kiekvieną šalies gamintoją, kuriam suteikti WMI ir WPMI kodai bei jų gaminamą produkciją;
2.1.3. kaupti informaciją apie šalyje gaminamų kelių transporto priemonių identifikavimo numerių struktūros išaiškinimus;
2.1.4. nuolat sekti ir analizuoti tarptautinius ISO standartus, kuriais remiantis parengta Tvarka ir prireikus ją keisti;
3. Pripažįstu netekusiu galios 1999 m. balandžio 9 d. Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos įsakymu Nr. 90 „Dėl kelių transporto priemonių techninės ekspertizės atlikimo norminių dokumentų“ (Žin., 1999, Nr. 34-1008) patvirtintą Laikinąją identifikavimo numerių suteikimo pagamintoms kelių transporto priemonėms tvarką.
PATVIRTINTA
Valstybinės mokesčių inspekcijos viršininko
2000 m. liepos 27 d. įsakymu Nr. 193
Kelių transporto priemonių ir jų sudėtinių dalių identifikavimo NUMERIŲ SUTEIKIMO tvarka
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kelių transporto priemonių ir jų sudėtinių dalių identifikavimo numerių suteikimo tvarkos (toliau – Tvarka) tikslas – nustatyti kelių transporto priemonių ir jų sudėtinių dalių identifikavimo numerio suteikimo tvarką gamintojams, siekiant identifikuoti jų gaminamą produkciją.
2. Tvarka parengta pagal tarptautinių ISO standartų 3779-1983 (E), 3780-1983 (E) ir 4100-1980 (E) reikalavimus ir skirta kelių transporto priemonių (toliau – transporto priemonės) bei jų sudėtinių dalių gamintojams.
3. Tvarka netaikoma žemės ūkio ir miškų traktorių bei jų priekabų, bėginių transporto priemonių, dviračių ir sniego motociklų bei jų sudėtinių dalių gamintojams.
4. Kiekviena šalyje smulkiaserijiniu ar serijiniu būdu pagal Kelių transporto priemonių gamybos ir perdirbimo tvarką, patvirtintą 1998 m. rugsėjo 11 d. susisiekimo ministro įsakymu Nr. 348 (Žin., 1998, Nr. 84-2360, Nr. 115-3260; 1999, Nr. 28-814; 2000, Nr. 55-1626), gaminama transporto priemonė privalo turėti transporto priemonės identifikavimo numerį (VIN), kurio struktūra turi atitikti ISO standarto 3779-1983 (E) reikalavimus (transporto priemonės identifikavimo numerio (VIN) struktūros aprašymas, 1 priedas).
5. Kiekviena šalyje vienetiniu būdu pagaminta transporto priemonė privalo turėti transporto priemonės identifikavimo numerį (IN) (transporto priemonės, pagamintos vienetiniu būdu, identifikavimo numerio struktūros aprašymas, 3 priedas).
II. APIBRĖŽIMAI
7. Tvarkoje vartojamos sąvokos ir apibrėžimai:
7.1. transporto priemonės – visų tipų ir markių automobiliai, autobusai, jų velkamos priekabos bei puspriekabės, taip pat troleibusai, motociklai ir mopedai;
7.2. transporto priemonės identifikavimo numeris (VIN vehicle Identification Number) – transporto priemonei jos gamintojo suteikta tam tikra arabiškų skaitmenų ir didžiųjų lotyniškų raidžių kombinacija, siekiant ją identifikuoti kaip atskirą vienetą;
7.3. transporto priemonės identifikavimo numerio pasaulinis gamintojo identifikavimo kodas (WMI World Manufacturer Identifier Code) – pirma transporto priemonės identifikavimo numerio (VIN) dalis, žyminti transporto priemonės gamintoją;
7.4. transporto priemonės identifikavimo numerio deskriptorinė dalis (VDS Vehicle Descriptor Section) – antra transporto priemonės identifikavimo numerio (VIN) dalis apie bendras transporto priemonės technines charakteristikas;
7.5. transporto priemonės identifikavimo numerio indikatorinė dalis (VIS Vehicle Indicator Section) – paskutinioji transporto priemonės identifikavimo numerio (VIN) dalis, skirta atskirti vieną transporto priemonę nuo kitos;
7.6. pasaulinis sudėtinių dalių gamintojo identifikavimo kodas (WPMI World Parts Manufacturer Identifier Code) – kodas, žymintis transporto priemonių sudėtinių dalių gamintoją, siekiant identifikuoti jo gaminamą produkciją;
7.7. gamintojas – fizinis ar juridinis asmuo, kurio pagrindinė būstinė yra Lietuvoje, gaminantis transporto priemones ir/arba jų sudėtines dalis;
7.8. metai – kalendoriniai metai, kai transporto priemonė buvo pagaminta ar transporto priemonės gamintojo nustatyti modeliniai metai;
III. SMULKIASERIJINIU IR SERIJINIU BŪDU PAGAMINTŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR JŲ SUDĖTINIŲ DALIŲ IDENTIFIKAVIMO TVARKA
8. Smulkiaserijiniu ar serijiniu būdu pagamintai transporto priemonei identifikavimo numerį (VIN) suteikia gamintojas pagal Transporto priemonės identifikavimo numerio (VIN) struktūros aprašymą.
9. Kiekvienas gamintojas, smulkiaserijiniu ar serijiniu būdu gaminantis ar siekiantis gaminti transporto priemones ir/ar jų sudėtines dalis, Valstybinei kelių transporto inspekcijai prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija) pateikia raštišką prašymą dėl WMI ir/arba WPMI kodų suteikimo. Prašyme turi būti nurodyta:
- pilnas įmonės pavadinimas;
- įmonės pagrindinės būstinės (administracijos) rekvizitai (įmonės adresas, telefonas, faksas, elektroninis paštas ir kt.);
- atsakingo asmens vardas, pavardė, telefonas, elektroninis paštas;
- transporto priemonės ar jos sudėtinės dalies gamybos vietos (-ų) adresas (-ai), jei nesutampa su administracijos rekvizitais;
- informacija apie numatomą gaminti transporto priemonę (tipas, markė, modelis, paskirtis ir kt.) ar jų sudėtines dalis;
- transporto priemonės identifikavimo numerio (VIN) išaiškinimas (5 priedas), jei gamintojas gamina transporto priemonę;
- gaminamų (ar numatomų gaminti) transporto priemonių kiekis per metus;
- kita, gamintojo nuomone, svarbi informacija.
Taip pat pridedama:
- įmonės įregistravimo pažymėjimo kopija;
- įmonės standarto, registruoto Lietuvos standartizacijos departamente, kopija.
11. Jei prašyme pateikta visa ir tiksli informacija, Inspekcija per 5 darbo dienas parengia raštišką atsakymą apie gamintojui priskirtą WMI ir/arba WPMI kodą.
Kai informacija netiksli ar jos trūksta, atsakymo parengimo terminas skaičiuojamas nuo papildomos informacijos gavimo dienos.
12. Jei per metus pagaminama ne daugiau (ar lygiai) kaip 500 vienetų transporto priemonių, t. y. gaminama smulkiaserijiniu būdu, Inspekcija gamintojui papildomai suteikia 12, 13 ir 14 transporto priemonės identifikavimo numerio (VIN) žymas.
14. Inspekcijos išduodamų WMI ir WPMI kodų pirmi 2 žymenys negali būti kitokie, nei SAE suteikti Lietuvai.
15. Gamintojas, turintis Inspekcijos suteiktą WMI ir/arba WPMI kodus, 30 dienų prieš pradėdamas gaminti naują (ar atnaujintą) produkciją turi pranešti Inspekcijai apie:
15.1. naują ar iš dalies pakeistą (Inspekcijai dar nežinomą) transporto priemonės identifikavimo numerio struktūros išaiškinimą;
IV. VIENETINIU BŪDU PAGAMINTŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ IDENTIFIKAVIMO TVARKA
17. Vienetiniu būdu pagamintai transporto priemonei identifikavimo numerį suteikia techninių ekspertizių įmonė pagal Transporto priemonės, pagamintos vienetiniu būdu, identifikavimo numerio struktūros aprašymą.
18. Vienetiniu būdu pagamintos transporto priemonės gamintojas koduojamas identifikavimo numerio (IN) 12, 13 ir 14 pozicijose.
19. Kiekvienam gamintojui, vienetiniu būdu gaminančiam transporto priemones, Inspekcija priskiria tam tikrą kodą, kuris yra nekintamas.
20. Gamintojas, vienetiniu būdu gaminantis transporto priemones, negali turėti dviejų ir daugiau skirtingų kodų; už tai atsako gamintojas.
21. Techninių ekspertizių įmonėms Inspekcija iš anksto priskiria transporto priemonės identifikavimo numerio (IN) 12, 13 ir 14 žymenis.
22. Techninių ekspertizių įmonės yra atsakingos už tinkamą kodų, žyminčių šalies vienetinį gamintoją, suteikimą.
23. Techninių ekspertizių įmonės Inspekcijai kartu su informacija apie atliktas technines ekspertizes pateikia ir informaciją apie suteiktų kodų priskyrimą konkrečiam, vienetiniu būdu gaminančiam transporto priemones, gamintojui.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
25. Inspekcijoje kaupiama informacija apie šalyje gaminamų transporto priemonių identifikavimo numerių struktūros išaiškinimą.
26. SAE nustatyta tvarka Inspekcija informuoja ją apie kiekvieną šalies gamintoją, kuriam suteikti WMI ir WPMI kodai, bei jų gaminamą produkciją.
27. Transporto priemonių gamintojas atsako už transporto priemonės identifikavimo numerio (VIN) struktūros atitikimą ISO standarto 3779-1983 (E) reikalavimus.
28. Techninių ekspertizių įmonė atsako, kad transporto priemonės, pagamintos vienetiniu būdu, suteikto identifikavimo numerio struktūra atitiktų transporto priemonės, pagamintos vienetiniu būdu, identifikavimo numerio struktūros aprašymą.
1 priedas
Transporto priemonės identifikavimo numerio (VIN) struktūros aprašymas
Aprašymas parengtas vadovaujantis ISO 3779-1983 (E), 3780-1983 (E) standartų bei JAV Federalinio motorinių transporto priemonių saugumo standarto 49 CFR 565 reikalavimais.
Transporto priemonės identifikavimo numerį (toliau – VIN numerį) sudaro 17 žymenų.
Bet kokių dviejų transporto priemonių, pagamintų per 30 metų, VIN numeriai neturi sutapti, t. y. negali būti identiški.
Kiekvienas VIN numerio žymuo parenkamas iš didžiųjų lotyniškų raidžių ABCDEFGHJKLMNPRSTUVWXYZ bei arabiškų skaitmenų 0123456789. Negalima naudoti raidžių I, O ir Q.
VIN numeris sudarytas iš trijų dalių:
Pirmoji dalis. WMI kodas. Jį sudaro 3 žymenys, kurių pirmas nurodo pasaulio geografinę zoną, o antras – geografinės zonos šalį. Minėtų dviejų žymenų kombinacija leidžia identifikuoti konkrečią šalį.
Lietuvos gamintojams du pirmus WMI kodo žymenis suteikė SAE. Jie gali sudaryti šias kombinacijas: Z3, Z4 ar Z5. Konkrečią žymų kombinaciją kiekvienam gamintojui skiria Inspekcija.
Trečias WMI kodo žymuo priklauso nuo gaminamos produkcijos kiekio. Jei per metus gaminama daugiau kaip 500 vienetų transporto priemonių, trečioje pozicijoje gali būti bet koks skaitmuo ar raidė (išskyrus I, O ir Q). Jei gaminama ne daugiau kaip 500 (ar lygiai) transporto priemonių per metus, trečias žymuo visada bus 9. Tuo atveju papildomai skiriami VIN numerio 12, 13 ir 14 žymenys siekiant identifikuoti konkretų gamintoją.
Visą WMI kodo kombinaciją, kuri yra nekintama, bei VIN numerio 12, 13 bei 14 žymenis (smulkiaserijinės gamybos atveju) kiekvienam konkrečiam šalies gamintojui skiria Inspekcija.
Antroji dalis. VDS kodas. Jį sudaro 6 žymenys, užimantys 4-9 VIN numerio pozicijas. Ši dalis skirta nurodyti bendras transporto priemonės charakteristikas, pvz.: transporto priemonės, kėbulo, variklio tipus, bendrąją masę, ašių skaičių ir kt. Ją pildo gamintojas. Jei gamintojas nusprendžia nenaudoti šios dalies vieno ar daugiau žymenų, tai jų vietose gamintojo nuožiūra rašomos tam tikros raidės ir skaitmenys. Nepildomų VDS kodo pozicijų negali būti.
Paskutinėje šios dalies pozicijoje (9 VIN numerio pozicijoje) gali būti įvedamas kontrolinis skaitmuo. Šis skaitmuo yra savotiška priemonė, kuria tikrinamas VIN numerio perrašymo ar nurašymo tikslumas. Kontrolinis skaitmuo kiekvienai konkrečiai transporto priemonei apskaičiuojamas pagal Kontrolinio skaitmens apskaičiavimo metodiką (žr. 2 priedą). Kontrolinio skaitmens įvedimas – neprivalomas. Tai sprendžia kiekvienas gamintojas.
Trečioji dalis. VIS kodas. Jį sudaro 8 žymenys, užimantys 10-17 VIN numerio pozicijas. Paskutiniai keturi šio kodo žymenys turi būti tik arabiški skaitmenys.
Jei gamintojas šioje dalyje nusprendžia žymėti gamybos metus ir(arba) transporto priemonės surinkimo gamyklą, rekomenduojama, kad metai būtų nurodomi pirmoje šio kodo pozicijoje (10 VIN numerio žymuo, žr. lentelę), o gamykla – antroje pozicijoje (11 VIN numerio žymuo).
Jei per metus gaminama daugiau kaip 500 vienetų transporto priemonių, tai 3-8 VIS kodo pozicijos skiriamos transporto priemonės eiliškumui žymėti. Jei gaminama ne daugiau kaip 500 (ar lygiai) transporto priemonių per metus, tai jų gamybos eiliškumą žymi 6-8 VIS kodo pozicijos.
VIS kodo 3-5 žymenys kartu su WMI kodu nurodo transporto priemonės gamintoją (žr. WMI kodo aprašymą).
Lentelė. Žymenys, naudojami koduoti gamybos metus
Metai |
Kodas |
Metai |
Kodas |
Metai |
Kodas |
Metai |
Kodas |
1971 |
1 |
1981 |
B |
1991 |
M |
2001 |
1 |
1972 |
2 |
1982 |
C |
1992 |
N |
2002 |
2 |
1973 |
3 |
1983 |
D |
1993 |
P |
2003 |
3 |
1974 |
4 |
1984 |
E |
1994 |
R |
2004 |
4 |
1975 |
5 |
1985 |
F |
1995 |
S |
2005 |
5 |
1976 |
6 |
1986 |
G |
1996 |
T |
2006 |
6 |
1977 |
7 |
1987 |
H |
1997 |
V |
2007 |
7 |
1978 |
8 |
1988 |
J |
1998 |
W |
2008 |
8 |
1979 |
9 |
1989 |
K |
1999 |
X |
2009 |
9 |
1980 |
A |
1990 |
L |
2000 |
Y |
2010 |
A |
PASTABA. Užpildytus VIN numerio pavyzdžius galima rasti ISO standarte 3779-1983 (E).
______________
2 priedas
Kontrolinio skaitmens apskaičiavimo metodika
Kai užpildytos visos VIN numerio pozicijos, kontrolinis skaitmuo apskaičiuojamas taip:
1. Kiekvienas raidinis žymuo pagal 1 lentelėje nurodytą atitikmenį verčiamas į skaitmeninę reikšmę.
1 lentelė. Raidžių skaitmeninės reikšmės
A = 1 |
D = 4 |
G = 7 |
K = 2 |
N = 5 |
S = 2 |
V = 5 |
Y = 8 |
B = 2 |
E = 5 |
H = 8 |
L = 3 |
P = 7 |
T = 3 |
W = 6 |
Z = 9 |
C = 3 |
F = 6 |
J = 1 |
M = 4 |
R = 8 |
U = 4 |
X = 7 |
|
2. Kiekviena VIN numerio pozicija turi savo pastovią skaitmeninę reikšmę – daugiklį, kuriuo dauginamos prieš tai gautos skaitmeninės reikšmės. Pastovių daugiklių reikšmės priklausomai nuo VIN numerio pozicijos pateiktos 2 lentelėje.
2 lentelė. Pastovūs daugikliai.
VIN numerio pozicija |
Daugiklis |
VIN numerio pozicija |
Daugiklis |
VIN numerio pozicija |
Daugiklis |
|
|
|
|
|
|
1 |
8 |
7 |
2 |
13 |
6 |
2 |
7 |
8 |
10 |
14 |
5 |
3 |
6 |
9 (kontrolinis skaičius) |
|
15 |
4 |
4 |
5 |
10 |
9 |
16 |
3 |
5 |
4 |
11 |
8 |
17 |
2 |
6 |
3 |
12 |
7 |
|
|
3. Sandaugos sudedamos ir dalijamos iš 11; gauta liekana ir yra kontrolinio skaitmens reikšmė, kuri rašoma į VIN numerio 9 poziciją; jei gauta liekana yra 10, tai į kontroliniam skaitmeniui skirtą vietą rašomas žymuo „X“; kontrolinio skaitmens pozicijoje gali būti skaičiai nuo 0 iki 9 arba raidė „X“.
Kontrolinio skaitmens apskaičiavimo pavyzdys pateiktas 3 lentelėje.
3 lentelė. Kontrolinio skaitmens apskaičiavimas
VIN numerio pozicijos |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
Pastaba |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VIN numerio pavyzdys |
1 |
G |
4 |
A |
H |
5 |
9 |
H |
|
5 |
G |
1 |
1 |
8 |
3 |
4 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Skaitmeninės reikšmės |
1 |
7 |
4 |
1 |
8 |
5 |
9 |
8 |
|
5 |
7 |
1 |
1 |
8 |
3 |
4 |
1 |
lentelė |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Daugikliai |
8 |
7 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
10 |
0 |
9 |
8 |
7 |
6 |
5 |
4 |
3 |
2 |
lentelė |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sandaugos |
8 |
49 |
24 |
5 |
32 |
15 |
18 |
80 |
0 |
45 |
56 |
7 |
6 |
40 |
12 |
12 |
2 |
Suma = 411 |
Suma dalinama iš 11, t. y. 411 / 11 = 37 4/11. Gauta liekana (skaitiklis) „4“ ir yra kontrolinis skaitmuo, kuris rašomas į 9 VIN numerio poziciją.
______________
3 priedas
Transporto priemonės, pagamintos vienetiniu būdu, identifikavimo numerio struktūros aprašymas
1. Transporto priemonės identifikavimo numeris (toliau – IN) turi būti aiškus ir įskaitomas bei išlikti nepakitęs visos eksploatacijos metu. Jis iškalamas kėbule, rėme ar kitose jiems lygiavertėse bei nesunkiai pasiekiamose dalyse, kurių eksploatacijos metu keisti nereikia.
2. Identifikavimo numerį sudaro septyniolika žymenų.
pavyzdys
Identifikavimo Nr. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IN pozicija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
3. žymenų reikšmės yra šios:
3.1. pirmi du žymenys reiškia, kad transporto priemonė pagaminta Lietuvoje ir žymima šalies skiriamuoju ženklu, kuris yra pastovus;
pavyzdys
Identifikavimo Nr. |
L |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IN pozicija. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2. 3 ir 11 IN pozicijose esantys žymenys nurodo transporto priemonės pagaminimo vietą; gamybos vietos sutartinis žymėjimas pateiktas 4 priede;
pavyzdys
Identifikavimo Nr. |
L |
T |
A |
|
|
|
|
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IN pozicija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
3.3. 4-9 IN pozicijose esantys žymenys koduoja transporto priemonės technines charakteristikas. Pavyzdžiui, transporto priemonės kategoriją, ašių skaičius, bendroji masė ir kt. Kodavimo metodiką pasirenka pats gamintojas (šią teisę gamintojas gali perduoti techninių ekspertizių įmonėms), išskyrus 4 ir 5 žymenis, kurie nurodo transporto priemonės kategoriją (4 IN pozicija) ir klasę (5 IN pozicija). Pavyzdyje pateikti žymenys parodo, kad N2 kategorijos transporto priemonė turi 3 ašis ir jos bendroji masė – 11,5 t;
pavyzdys
Identifikavimo Nr. |
L |
T |
A |
N |
2 |
3 |
1 |
1 |
5 |
|
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IN pozicija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
3.4. 10 žymuo reiškia metus, kada buvo pagaminta transporto priemonė. Ši IN pozicija žymima vienu iš šių simbolių:
Metai |
Žymuo |
Metai |
Žymuo |
Metai |
Žymuo |
|
|
|
|
|
|
1999 |
X |
2010 |
A |
2021 |
M |
2000 |
Y |
2011 |
B |
2022 |
N |
2001 |
1 |
2012 |
C |
2023 |
P |
2002 |
2 |
2013 |
D |
2024 |
R |
2003 |
3 |
2014 |
E |
2025 |
S |
2004 |
4 |
2015 |
F |
2026 |
T |
2005 |
5 |
2016 |
G |
2027 |
V |
2006 |
6 |
2017 |
H |
2028 |
W |
2007 |
7 |
2018 |
J |
2029 |
X |
2008 |
8 |
2019 |
K |
2030 |
Y |
2009 |
9 |
2020 |
L |
2031 |
1 |
pavyzdys
Identifikavimo Nr. |
L |
T |
A |
N |
2 |
3 |
1 |
1 |
5 |
X |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IN pozicija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
3.5. 12-14 IN pozicijose esantys žymenys nurodo konkretų vienetinės transporto priemonės gamintoją, kuris koduojamas Inspekcijoje;
pavyzdys
Identifikavimo Nr. |
L |
T |
A |
N |
2 |
3 |
1 |
1 |
5 |
X |
0 |
A |
A |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IN pozicija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
3.6. 15 ir 16 žymenys reiškia ekspertizių įmonės kodą, kurį Inspekcija suteikė kiekvienai techninių ekspertizių įmonei;
pavyzdys
Identifikavimo Nr. |
L |
T |
A |
N |
2 |
3 |
1 |
1 |
5 |
X |
0 |
A |
A |
1 |
0 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IN pozicija |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
4 priedas
Apskritis |
IN 3 pozicija |
Miestas |
Rajonas |
Savivaldybė |
IN 11 pozicija |
|
|
|
|
|
|
Alytaus |
A |
Alytus |
|
|
0 |
|
A |
|
Alytus |
|
1 |
|
A |
|
|
Druskininkų |
2 |
|
A |
|
Lazdijai |
|
3 |
|
A |
|
Varėna |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
Kauno |
K |
Kaunas |
|
|
0 |
|
K |
|
Kaunas |
|
1 |
|
K |
|
|
Birštono |
2 |
|
K |
|
Jonava |
|
3 |
|
K |
|
Kaišiadorys |
|
4 |
|
K |
|
Kėdainiai |
|
5 |
|
K |
|
Prienai |
|
6 |
|
K |
|
Raseiniai |
|
7 |
|
|
|
|
|
|
Klaipėdos |
L |
Klaipėda |
|
|
0 |
|
L |
|
Klaipėda |
|
1 |
|
L |
|
Kretinga |
|
2 |
|
L |
|
Skuodas |
|
3 |
|
L |
|
|
Neringos |
4 |
|
L |
Palanga |
|
|
5 |
|
L |
|
Šilutė |
|
6 |
|
L |
|
|
Pagėgių |
7 |
|
|
|
|
|
|
Marijampolės |
M |
|
|
Marijampolės |
0 |
|
M |
|
|
Kalvarijų |
1 |
|
M |
|
|
Kazlų Rudos |
2 |
|
M |
|
Šakiai |
|
3 |
|
M |
|
Vilkaviškis |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
Panevėžio |
P |
Panevėžys |
|
|
0 |
|
P |
|
Panevėžys |
|
1 |
|
P |
|
Biržai |
|
2 |
|
P |
|
Kupiškis |
|
3 |
|
P |
|
Pasvalys |
|
4 |
|
P |
|
Rokiškis |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
Šiaulių |
S |
Šiauliai |
|
|
0 |
|
S |
|
Šiauliai |
|
1 |
|
S |
|
Akmenė |
|
2 |
|
S |
|
Joniškis |
|
3 |
|
S |
|
Kelmė |
|
4 |
|
S |
|
Pakruojis |
|
5 |
|
S |
|
Radviliškis |
|
6 |
|
|
|
|
|
|
Tauragės |
J |
|
|
|
|
|
J |
|
Tauragė |
|
1 |
|
J |
|
Šilalė |
|
2 |
|
J |
|
Jurbarkas |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
Telšių |
T |
|
|
|
0 |
|
T |
|
Telšiai |
|
1 |
|
T |
|
Mažeikiai |
|
2 |
|
T |
|
Plungė |
|
3 |
|
T |
|
|
Rietavas |
4 |
|
|
|
|
|
|
Utenos |
U |
|
|
|
0 |
|
U |
|
Utena |
|
1 |
|
U |
|
Anykščiai |
|
2 |
|
U |
|
Ignalina |
|
3 |
|
U |
|
Molėtai |
|
4 |
|
U |
Visaginas |
|
|
5 |
|
U |
|
Zarasai |
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vilniaus |
V |
Vilnius |
|
|
0 |
|
V |
|
Vilnius |
|
1 |
|
V |
|
Šalčininkai |
|
2 |
|
V |
|
Trakai |
|
3 |
|
V |
|
|
Elektrėnų |
4 |
|
V |
|
Švenčionys |
|
5 |
|
V |
|
Ukmergė |
|
6 |
|
V |
|
Širvintos |
|
7 |
______________
5 priedas
Pavyzdys
Transporto priemonės identifikavimo (VIN) numerio išaiškinimas
VIN numerio pozicija |
Aprašymas |
Žymuo |
|
|
|
1, 2 ir 3 |
WMI kodas |
Z39 |
|
|
|
4 |
Priekabos tipas |
P – puspriekabė |
|
|
R – įprasta priekaba |
|
|
|
5 |
Priekabos paskirtis |
P – platforma |
|
|
F – furgonas |
|
|
B – bortinė |
|
|
Z – izoterminė |
|
|
|
6 ir 7 |
Priekabos bendroji masė |
01 – bendroji masė iki 10 t |
|
|
10 – bendroji masė didesnė kaip 10 t |
|
|
|
8 |
Ašių skaičius |
2 – dvejos ašys |
|
|
3 – trejos ašys |
|
|
|
9 |
Kontrolinis skaitmuo |
Pagal metodiką pateikta: |
|
|
VKTI ………… d. įsakymo Nr. ……… |
|
|
1 priede |
|
|
|
10 |
Gamybos metai |
Y – 2000 |
|
|
1 – 2001 |
|
|
2 – 2002 |
|
|
|
11 |
Gamyklos vieta |
L – Klaipėda |
|
|
K – Kaunas |
|
|
V – Vilnius |
|
|
|
12, 13 ir 14 |
Antroji WMI kodo dalis |
AA1 |
|
|
|
15, 16 ir 17 |
Produkcijos eiliškumo numeris |
001, 002 ir t. t. |