VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOS, SUSIJUSIOS SU VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ PROCEDŪRŲ VYKDYMU, TIKRINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2013 m. vasario 27 d. Nr. 1S-53

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102; 2011, Nr. 123-5813) 82 straipsnio 1 dalies 2 punktu:

1. T v i r t i n u Perkančiųjų organizacijų veiklos, susijusios su viešųjų pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimų taisykles (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gruodžio 16 d. įsakymą Nr. 1S-190 „Dėl Perkančiųjų organizacijų veiklos, susijusios su viešųjų pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimų taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 158-7495) ir Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2012 m. spalio 26 d. įsakymą Nr. 1S-246 „Dėl Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gruodžio 16 d. įsakymo Nr. 1S-190 „Dėl Perkančiųjų organizacijų veiklos, susijusios su viešųjų pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimų taisyklių patvirtinimo“ papildymo“ (Žin., 2012, Nr. 126-6359).

 

 

 

direktorius                                                                              Žydrūnas Plytnikas


 

PATVIRTINTA

Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2013 m. vasario 27 d. įsakymu Nr. 1S-53

 

PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOS, SUSIJUSIOS SU VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ PROCEDŪRŲ VYKDYMU, TIKRINIMŲ TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Perkančiųjų organizacijų veiklos, susijusios su viešųjų pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimų taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Viešųjų pirkimų tarnybos (toliau – Tarnyba) administracijos padalinio, kurio kompetencijai yra priskirtos perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su viešųjų pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimo (toliau – Tikrinimas) funkcijos, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojai), perkančiosiose organizacijose atliekamų tikrinimų, kaip organizuojant ir vykdant viešuosius pirkimus laikomasi teisės aktų reikalavimų, procedūras ir jų rezultatų įforminimo reikalavimus.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) (toliau – Įstatymas), kitų įstatymų ir teisės aktų nuostatomis, Viešųjų pirkimų tarnybos (toliau – Tarnyba) direktoriaus įsakymais.

3. Tikrinimas – kompleksinis perkančiosios organizacijos veiklos patikrinimas, kurio metu analizuojamos ir vertinamos perkančiosios organizacijos vykdomos viešųjų pirkimų planavimo procedūros, viešųjų pirkimų vykdymo procedūros (nuo viešojo pirkimo pradžios, kaip ji apibrėžta Įstatymo 7 straipsnio 2 dalyje, iki viešojo pirkimo pabaigos, kaip ji apibrėžta Įstatymo 7 straipsnio 4 dalyje) ir kitos su viešųjų pirkimų procedūromis susijusios veiklos (viešųjų pirkimų procedūrų ataskaitos ir pan.).

4. Tarnybos administracijos padalinio (toliau – TAP) darbuotojai, atlikdami Tikrinimus, privalo vadovautis Taisyklėmis.

5. Tikrinimų tikslai:

5.1. analizuoti ir kontroliuoti, kaip vykdant veiklą, susijusią su viešųjų pirkimų procedūrų vykdymu, laikomasi Įstatymo ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų, vykdyti viešiesiems pirkimams nustatytų reikalavimų pažeidimų prevenciją;

5.2. užtikrinti viešųjų pirkimų, vykdomų naudojant 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir kitas Europos Sąjungos paramos lėšas kontrolės funkcijas, numatytas Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637) (su vėlesniais pakeitimais ir papildymais), Europos Sąjungos sanglaudos fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. rugpjūčio 24 d. nutarimu Nr. 1026 (Žin., 2001, Nr. 74-2596; 2008, Nr. 87-3483), (toliau – Europos Sąjungos sanglaudos fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklės) ir kituose teisės aktuose.

 

II. tikrinimų rūšys ir atranka

 

6. Tikrinimų rūšys:

6.1. planinis perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su viešųjų pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimas (toliau – planinis tikrinimas) – Tarnybos Rizikos valdymo skyriaus (toliau – RVS) parengtame, Tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtintame „Planinių perkančiųjų organizacijų veiklos, susijusios su pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimų plane“ (toliau – Planas) nurodytos perkančiosios organizacijos tikrinimas;

6.2. operatyvus perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su viešųjų pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimas (toliau – operatyvus tikrinimas) – RVS atrinktos perkančiosios organizacijos, nesančios Plane, tikrinimas. Sprendimą dėl operatyvaus perkančiosios organizacijos tikrinimo atlikimo priima Tarnybos direktorius rezoliucija TAP.

7. Tikrintinas perkančiąsias organizacijas atrenka RVS, vadovaudamasis Viešųjų pirkimų bei viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių atrinkimo vertinimui ir perkančiųjų organizacijų atrinkimo tikrinimui procedūrų tvarkos aprašo, patvirtinto Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2013 m. sausio 10 d. įsakymu Nr. 1S-15 (Žin., 2013, Nr. 4-167), aktualia redakcija ir nedelsiant tarnybiniu pranešimu per dokumentų valdymo sistemą E-kontora (toliau – E-kontora) informuoja TAP.

8. TAP darbuotojas, atliekantis tikrinimą, įtaręs galimus Įstatymo ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų pažeidimus, kuriuos pagal savo kompetenciją gali nustatyti Tarnybos Pirkimo sutarčių vykdymo priežiūros skyrius, nedelsiant tarnybiniu pranešimu per E-kontora informuoja Tarnybos direktorių ir perduoda informaciją RVS rizikos vertinimui.

 

III. TIKRINIMO ATLIKIMAS

 

9. Tikrinimas atliekamas vadovaujantis teisingumo ir protingumo principais, nešališkai ir objektyviai, kuo trumpesniais terminais. Tikrinimo metu stengiamasi kuo mažiau trukdyti perkančiajai organizacijai, prašoma pateikti tik būtiną informaciją ir dokumentus.

10. Tikrinimas atliekamas vadovaujantis Tarnybos direktoriaus įsakymu (toliau – Įsakymas). Įsakymo projektą rengia TAP.

11. Įsakymo projektas dėl planinio tikrinimo Tarnybos direktoriui turi būti pateiktas ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki numatomo Tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje datos.

12. Įsakymo projektas dėl operatyvaus tikrinimo Tarnybos direktoriui turi būti pateiktas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo RVS teikimo dėl operatyvaus tikrinimo atlikimo, su Tarnybos direktoriaus rezoliucija, gavimo TAP dienos.

13. Tarnyba privalo atsižvelgti į tai, kad vienu metu gali būti atliekami ne daugiau kaip du perkančiosios organizacijos veiklos planiniai patikrinimai, bei į tai, kad priežiūrą atliekantys viešojo administravimo subjektai, kurių priežiūros dalykas ir forma yra tarpusavyje susiję, gali atlikti bendrą dviejų ar daugiau priežiūrą atliekančių viešojo administravimo subjektų planinį patikrinimą, jeigu taip sumažėja priežiūros našta perkančiajai organizacijai.

14. Įsakyme turi būti nurodyta:

14.1. Tikrinimą atliekančių TAP darbuotojų pareigos, vardai, pavardės;

14.2. tikrinamosios perkančiosios organizacijos pavadinimas, kodas, adresas;

14.3. Tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje terminai (Tikrinimo pradžios ir pabaigos);

14.4. tikrinamas perkančiosios organizacijos viešųjų pirkimų veiklos laikotarpis;

14.5. Tikrinimo užduotys ir apimtys;

14.6. preliminarus Tikrinimo ataskaitos (toliau – Ataskaita) projekto surašymo terminas;

14.7. kita svarbi su Tikrinimu susijusi informacija.

15. Tikrinimą atlieka ne mažiau kaip du TAP darbuotojai, tačiau Tarnybos direktorius turi teisę pavesti Tikrinimą atlikti ir vienam TAP darbuotojui. Kai Tikrinimui atlikti skiriami du ar daugiau TAP darbuotojų, vienas iš jų skiriamas grupės vadovu.

16. Tikrinimas perkančiosios organizacijos buveinėje turi būti atliktas Įsakyme nustatytais terminais. Tikrinimą atliekančių darbuotojų motyvuotu teikimu Tarnybos direktorius turi teisę pratęsti Tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje terminą.

17. Ataskaitos projektas turi būti parengtas ne daugiau kaip per 40 darbo dienų nuo Tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje termino pabaigos. Dėl neįprastai didelių Tikrinimo apimčių ar nenumatytų aplinkybių, tokių kaip Tikrinimą atliekančių darbuotojų nedarbingumas, kitų neatidėliotinų užduočių atlikimas ir pan., Ataskaitos projekto parengimo terminas Tarnybos direktoriaus sprendimu gali būti pratęstas. Pratęsimų skaičius neribojamas. Esant pagrįstiems atvejams (pvz., paskyrus ekspertizę, teikiant klausimus Tarnybos Metodinei tarybai svarstyti, kreipiantis į kompetentingas institucijas tarnybinės pagalbos), Tarnybos direktorius Ataskaitos projekto parengimo terminą gali sustabdyti. Šiuo atveju Tikrinimą atliekantis darbuotojas ar grupės vadovas tarnybiniu pranešimu, registruojamu E-kontora, nedelsdamas kreipiasi su prašymu sustabdyti Ataskaitos projekto parengimo terminą iki būtinos informacijos gavimo, o jos gavimo diena laikoma Ataskaitos projekto parengimo termino atnaujinimu. Apie Ataskaitos projekto parengimo termino sustabdymą ir pratęsimą darbuotojas privalo raštu informuoti perkančiąją organizaciją.

18. Paprastai tikrinama paskutinių vienerių metų perkančiosios organizacijos veikla, susijusi su viešųjų pirkimų procedūrų vykdymu. Tikrinimas atliekamas pagal Įsakymu patvirtintas Tikrinimo užduotis ir apimtis. Tikrinimo apimtys ir užduotys turi būti proporcingos Tikrinimo atlikimo terminui, tikrinimo rūšiai ir kt. Tikrinimą atliekantys darbuotojai Tikrinimo metu turi teisę praplėsti Tikrinimo užduotis ir apimtis, jei įtaria galimus Įstatymo ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų pažeidimus.

19. Tikrinimo atlikimo ir Ataskaitos projekto surašymo metu pildomas Perkančiųjų organizacijų tikrinimo kontrolinis klausimynas, kurio forma pateikta Taisyklių 2 priede.

20. Tikrinimo apimtys ir užduotys gali būti:

20.1. bendrosios, t. y. tikrinamas viešųjų pirkimų planavimas, organizavimas, vidinė viešųjų pirkimų kontrolės sistema, per atitinkamą laikotarpį atlikti ar atliekami perkančiosios organizacijos viešieji pirkimai;

20.2. kryptingos, t. y. tikrinama tik konkretūs viešieji pirkimai (tarptautiniai pirkimai, pirkimai, finansuojami ES lėšomis, supaprastinti pirkimai ir kt.), viešųjų pirkimo būdų teisėtumas, vidaus sandorių sudarymo teisėtumas, nustatyti minimalūs kvalifikacijos reikalavimai, viešuosiuose pirkimuose nustatytos kainodaros taisyklės ir pan.

21. Tarnybos direktoriui pasirašius Įsakymą dėl planinio tikrinimo, Tikrinimą atliksiantis darbuotojas (grupės vadovas), likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki Tikrinimo, privalo perkančiąją organizaciją raštu arba elektroniniu būdu informuoti apie numatomą vykdyti Tikrinimą (pateikiamas Įsakymas su priedais) ir pateikti preliminarų dokumentų, kuriuos perkančioji organizacija turi pateikti, sąrašą.

22. Tarnybos direktoriui pasirašius Įsakymą dėl operatyvaus tikrinimo, Tikrinimą atliekantis darbuotojas neprivalo iš anksto informuoti perkančiosios organizacijos apie Tikrinimą, tačiau turi teisę perkančiąją organizaciją raštu arba elektroniniu būdu informuoti apie numatomą vykdyti Tikrinimą, likus ne mažiau kaip 1 darbo dienai iki Tikrinimo (pateikiamas Įsakymas su priedais), ir pateikti preliminarų dokumentų, kuriuos perkančioji organizacija turi pateikti, sąrašą.

23. Tikrinimo metu visi Tikrinimą atliekantys darbuotojai kartu nuvyksta į perkančiosios organizacijos buveinę. Atvykę darbuotojai prisistato perkančiosios organizacijos vadovui ar vadovo paskirtam už viešuosius pirkimus atsakingam asmeniui, pateikdami tarnybinį pažymėjimą, supažindina jį su Įsakymu bei įteikia jo kopiją.

24. Tikrinant nebaigtas vykdyti viešojo pirkimo procedūras ir įtarus Įstatymo ar su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus, galinčius turėti įtakos viešojo pirkimo rezultatams, darbuotojas privalo raštu duoti perkančiajai organizacijai nurodymą sustabdyti pirkimo procedūras (nurodymo forma pateikiama 1 priede). Viešojo pirkimo procedūras sustabdęs darbuotojas, grįžęs iš Tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje, viešojo pirkimo vertinimą atlieka vadovaudamasis Viešųjų pirkimų vertinimų atlikimo ir jų rezultatų įforminimo taisyklėmis ir terminais.

25. Tikrinimą atliekantys darbuotojai turi teisę:

25.1. prašyti, kad perkančioji organizacija sudarytų sąlygas darbuotojų darbui;

25.2. duoti nurodymą (nurodymo forma pateikiama 1 priede) perkančiajai organizacijai (perkančiosios organizacijos vadovui, Viešojo pirkimo komisijai ar jos nariams, viešojo pirkimo procedūrose dalyvaujantiems ekspertams, kitiems asmenims) pateikti su viešaisiais pirkimais susijusių veiksmų ir sprendimų paaiškinimus raštu;

25.3. gauti perkančiosios organizacijos, Viešojo pirkimo komisijos ar jos narių, viešojo pirkimo procedūrose dalyvaujančių ekspertų, kitų asmenų su viešojo pirkimais susijusių veiksmų ir sprendimų paaiškinimus raštu ir (ar) žodžiu;

25.4. informuoti perkančiosios organizacijos vadovą apie trukdymus atliekant Tikrinimą ir reikalauti juos pašalinti;

25.5. gauti iš perkančiosios organizacijos ar kitų asmenų su viešojo pirkimais susijusią informaciją ir dokumentus, reikalingus Tarnybos funkcijoms atlikti;

25.6. gauti iš perkančiosios organizacijos ar kitų asmenų su viešaisiais pirkimais susijusią informaciją, perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su viešųjų pirkimų procedūrų vykdymu, dokumentų originalus ir / ar kopijas (taip pat ir patvirtintas teisės aktų nustatyta tvarka) arba išrašus, daryti žymas perkančiosios organizacijos dokumentuose, kad būtų išvengta jų klastojimo. Tai pat laikinai, ne ilgiau kaip 30 dienų, paimti iš perkančiosios organizacijos minėtų dokumentų originalus, įforminus tai dokumentų poėmio aktu. Jei dėl objektyvių priežasčių perkančioji organizacija negali pateikti dokumentų originalų ir / ar kopijų Tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje metu, darbuotojas privalo duoti nurodymą (nurodymo forma pateikiama 1 priede) perkančiosios organizacijos vadovui ar jo įgaliotam asmeniui dokumentų kopijas pateikti į Tarnybą ir nustatyti protingą pateikimo terminą.

 

IV. TIKRINIMO Rezultatų Įforminimas

 

26. Tikrinimo rezultatai įforminami Ataskaita, kurią rengia Tikrinimą atlikę darbuotojai. Ataskaita surašoma laikantis Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklių. Prieš surašant Ataskaitą, parengiamas Ataskaitos projektas, kuris derinamas su perkančiąją organizaciją.

27. Ataskaitos numeris turi atitikti Įsakymo numerį, jei tokie Įsakymai keli, rašomas pirmojo Įsakymo numeris. Ataskaitos data yra ataskaitos išsiuntimo perkančiajai organizacijai pasirašyti data.

28. Ataskaitą sudaro tokios dalys: įvadinė, dėstomoji, pastabos, išvados.

29. Ataskaitos įvadinėje dalyje turi būti nurodyta:

29.1. Tikrinimo pagrindas, Įsakymo data ir numeris;

29.2. Tikrinimą atlikusių darbuotojų pareigos, vardai, pavardės;

29.3. perkančiosios organizacijos pavadinimas, kodas, adresas;

29.4. tikrintas laikotarpis;

29.5. perkančiosios organizacijos vadovo ar jo įgalioto asmens, už viešuosius pirkimus atsakingo darbuotojo, viešojo pirkimo komisijos pirmininko ir (ar) kitų su patikrintais viešaisiais pirkimais susijusių asmenų, kuriems žinant ir dalyvaujant atliktas tikrinimas, vardai ir pavardės;

29.6. Tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje pradžios ir pabaigos datos;

29.7. jeigu Tikrinimas perkančiosios organizacijos buveinėje dėl kokių nors priežasčių buvo pratęstas, nurodomos Tikrinimo pratęsimo perkančiosios organizacijos buveinėje pradžios ir pabaigos datos bei priežastys.

30. Ataskaitos dėstomoji dalis skirstoma pagal Tikrinimo užduotis ir apimtis.

31. Perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su viešųjų pirkimų procedūrų vykdymu, dokumentų aprašymas susideda iš informacinės ir vertinamosios dalių. Informacinėje dalyje išvardijami Tikrinimui pateikti perkančiosios organizacijos priimti viešųjų pirkimų organizavimą reglamentuojantys teisės aktai. Vertinamojoje dalyje pateikiama argumentuota nuomonė apie perkančiosios organizacijos priimtus viešųjų pirkimų organizavimą reglamentuojančius teisės aktus, jų pažeidimus, gali būti pateikiamos pastabos ir rekomendacijos.

32. Kiekvieno viešojo pirkimo aprašymas susideda iš informacinės ir vertinamosios dalių.

33. Informacinėje dalyje turi būti nurodyta:

33.1. viešojo pirkimo pavadinimas;

33.2. viešojo pirkimo numeris, skelbimo šaltinis ir data, jei viešasis pirkimas neskelbtas – kvietimo tiekėjams išsiuntimo data;

33.3. viešojo pirkimo vertė viešojo pirkimo pradžiai;

33.4. viešojo pirkimo objekto kodas pagal Bendrą viešųjų pirkimų žodyną (BVPŽ kodas) (jei perkančioji organizacija pateiktuose Tikrinimui dokumentuose BVPŽ kodo nenurodo, perkančioji organizacija privalo pateikti paaiškinimą ir nurodyti priskirtą BVPŽ kodą);

33.5. viešojo pirkimo būdas ir jo parinkimo pagrindas, viešojo pirkimo būdą parinkęs subjektas;

33.6. viešojo pirkimo–pardavimo sutarties sudarymo data, numeris, subjektai, vertė ir terminas (jei sudaryta).

34. Vertinamojoje dalyje turi būti nurodyta:

34.1. ar viešojo pirkimo planavimas atitinka Įstatymo bei su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus;

34.2. ar pasirinktas viešojo pirkimo būdas atitinka Įstatymo bei su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus;

34.3. ar parengti viešojo pirkimo dokumentai atitinka Įstatymo bei su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus;

34.4. ar vykdytos procedūros atitinka Įstatymo bei su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus, t. y. ar atliekant viešojo pirkimo procedūras nebuvo pažeistos Įstatymo ir su juo susijusių teisės aktų nuostatos;

34.5. ar sudarant viešojo pirkimo–pardavimo sutartis nebuvo pažeistos Įstatymo bei su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų nuostatos;

34.6. ar viešųjų pirkimų ataskaitos teikiamos Įstatymo bei su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų nustatyta tvarka;

34.7. nustačius Įstatymo, kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus ar trūkumus, kiekvienas pažeidimo ar trūkumo faktas turi būti aprašomas atskirai, pažeidimo ar trūkumo esmė turi būti išdėstyta aiškiai ir tiksliai, vadovaujantis Įstatymu ir su juo susijusiais teisės aktais, kurie galiojo pažeidimo padarymo metu. Taip pat galima pateikti pastabas ir rekomendacijas, kurios, Tikrinimą atliekančių darbuotojų manymu, galėtų padėti perkančiajai organizacijai vykdant identiškus viešuosius pirkimus.

35. Atsižvelgiant į Tikrinimo užduotis ir apimtis, vertinamojoje dalyje gali būti nurodyta ne visa informacija, nustatyta Taisyklių 34 punkte.

36. Jeigu perkančioji organizacija Tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje metu raštu pateikė savo pastabas bei paaiškinimus dėl tikrinamo dalyko ar kitų su Tikrinimu susijusių aplinkybių, apie tai turi būti pažymima ataskaitos dėstomojoje dalyje (aprašant konkretų viešąjį pirkimą – vertinamojoje dalyje) arba pastabų dalyje, nurodant pagrindinius pastabų bei paaiškinimų argumentus, ir tokios rašytinės pastabos bei paaiškinimai turi būti pridedami prie Ataskaitos.

37. Viešuosiuose pirkimuose nenustačius Įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimų, tokie viešieji pirkimai aprašomi lentelėje, kurioje nurodamas viešojo pirkimo pavadinimas ir (ar) numeris, viešojo pirkimo būdas, viešojo pirkimo–pardavimo sutarties vertė, terminas ir / ar kita informacija. Po tokia lentele turi būti nurodyta, kad Įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimų nenustatyta.

38. Viešuosiuose pirkimuose nustačius besikartojančius pažeidimus, tokie viešieji pirkimai aprašomi lentelėje, kurioje nurodamas viešojo pirkimo pavadinimas ir (ar) numeris, viešojo pirkimo būdas, viešojo pirkimo–pardavimo sutarties vertė, terminas ir / ar kita informacija. Po tokia lentele turi būti nurodyti nustatyti Įstatymo, kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimai, pastabos. Kiekvienas pažeidimo faktas turi būti aprašomas atskirai, pažeidimo esmė turi būti išdėstyta aiškiai ir tiksliai, vadovaujantis Įstatymu ir su juo susijusiais teisės aktais, kurie galiojo pažeidimo padarymo metu.

39. Ataskaitos pastabų dalyje gali būti:

39.1. pateikiama argumentuota nuomonė apie viešųjų pirkimų organizavimą perkančiojoje organizacijoje (apibendrinamos bendros pastabos viešojo pirkimo dokumentams, vykdytoms procedūroms, neturėjusioms įtakos viešųjų pirkimų rezultatams, viešųjų pirkimų komisijos ir viešųjų pirkimų vykdytojų darbui ir dokumentų rengimui);

39.2. įrašas, jei Tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje metu perkančiajai organizacijai buvo įteiktas nurodymas sustabdyti viešojo pirkimo procedūras, ir Tarnybos vertinimo išvados data ir numeris;

39.3. įrašas, jei Tikrinimo perkančiosios organizacijos buveinėje metu perkančiajai organizacijai buvo įteiktas nurodymas pateikti dokumentus ar paaiškinimus.

40. Ataskaitos išvadų dalyje gali būti:

40.1. jeigu Tikrinimo metu nebuvo nustatyti Įstatymo pažeidimai, perkančiajai organizacijai rekomenduojama svarstyti Tikrinimo metu nustatytus viešųjų pirkimų vykdymo trūkumus ir numatyti priemones viešųjų pirkimų veiklai gerinti;

40.2. glaustai išvardijami perkančiosios organizacijos priimtų teisės aktų pažeidimai, turintys įtakos tinkamam viešųjų pirkimų principų užtikrinimui ir tikslo siekimui;

40.3. išvardijami tikrinti viešieji pirkimai, glaustai aprašomi nustatyti pažeidimai, kurie turėjo įtakos viešojo pirkimo procedūroms ir rezultatams (jei tokie nustatyti);

40.4. Tikrinimo metu nustačius Įstatymo bei su juo susijusių teisės aktų pažeidimus, kurie turėjo įtakos viešojo pirkimo rezultatams, kai viešasis pirkimas pasibaigęs sudarius viešojo pirkimo–pardavimo sutartį, atkreipiamas perkančiosios organizacijos dėmesys į tai, kad Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 1.80 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad imperatyvioms įstatymo nuostatoms prieštaraujantis sandoris yra niekinis ir negalioja. Taip pat pateikiama Tarnybos rekomendacija, kad perkančioji organizacija turėtų nutraukti viešojo pirkimo–pardavimo sutartį ir, esant poreikiui, organizuoti naują viešąjį pirkimą;

40.5. nustatomas terminas perkančiajai organizacijai raštu informuoti Tarnybą apie priimtus sprendimus dėl nustatytų pažeidimų ir trūkumų pašalinimo ir / ar viešojo pirkimo–pardavimo sutarties nutraukimo;

40.6. jeigu Ataskaitoje nurodoma, kad yra nustatyti Įstatymo ar su jo įgyvendinimu susijusių kitų teisės aktų pažeidimai ir pateikiami įpareigojimai, Ataskaitoje turi būti įrašoma, kad perkančioji organizacija, nesutikusi su Ataskaitoje pateikta išvada apie padarytus Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus bei su Tarnybos įpareigojimais, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566; 2004, Nr. 171-6320) 5 ir 15 straipsniuose nustatyta tvarka gali apskųsti Tarnybos Ataskaitą teismui;

40.7. nurodomi Ataskaitos priedai, kuriuos sudaro Tikrinimo ir pažeidimų faktus patvirtinančių dokumentų kopijos, perkančiosios organizacijos su Tikrinimu susijusios pateiktos pažymos bei paaiškinimai.

41. Ataskaitos projektas derinamas su perkančiąja organizacija. Tikrinimą atlikusių darbuotojų pasirašytas Ataskaitos projektas siunčiamas perkančiajai organizacijai, lydraštyje nurodant, kad perkančiosios organizacijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo, už viešuosius pirkimus atsakingas darbuotojas, viešojo pirkimo komisijos pirmininkas ir (ar) kiti su patikrintais viešaisiais pirkimais susiję asmenys turi ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Ataskaitos projekto gavimo su ja susipažinti bei turi teisę raštu pateikti savo pastabas, papildomus dokumentus ir (ar) siūlymą organizuoti Ataskaitos projekto aptarimą Tarnyboje.

42. Gavęs perkančiosios organizacijos pastabas, papildomus dokumentus ir įvertinęs jų pagrįstumą, Tikrinimą atlikęs darbuotojas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo minėtos informacijos gavimo surašo Ataskaitą. Surašant Ataskaitą darbuotojas turi įvertinti perkančiosios organizacijos pateiktas pastabas, papildomus dokumentus, tačiau turi teisę neatsižvelgti į juos, jei perkančiosios organizacijos pateiktos pastabos, papildomi dokumentai neturi įtakos pažeidimų kvalifikavimui, bei tokio savo sprendimo neprivalo nurodyti Ataskaitoje.

43. Ataskaita surašoma dviem egzemplioriais. Ataskaitą pasirašo direktorius ar jo įgaliotas darbuotojas ir Tikrinimą atlikę darbuotojai, nurodydami savo pareigas, vardą bei pavardę. Tikrinimą atlikęs darbuotojas (grupės vadovas) taip pat privalo pasirašyti kiekvieno Ataskaitos puslapio apačios kairėje pusėje. Ataskaita patvirtinama Tarnybos antspaudu.

44. Pasirašytos Ataskaitos abu egzemplioriai siunčiami perkančiajai organizacijai, lydraštyje nurodant:

44.1. ar rengiant Ataskaitą atsižvelgta į perkančiosios organizacijos pateiktas pastabas ir (ar) papildomus dokumentus dėl Ataskaitos projekto, nenurodant tokių sprendimų motyvų;

44.2. kad perkančiosios organizacijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo turi ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Ataskaitos gavimo su ja susipažinti, pasirašyti ir vieną Ataskaitos egzempliorių grąžinti Tarnybai.

45. Perkančiajai organizacijai negrąžinus Ataskaitos nurodytais terminais ar perkančiosios organizacijos vadovui ar jo įgaliotam asmeniui atsisakius pasirašyti Ataskaitą, Tarnyba turi teisę viešai ją skelbti.

 

V. TIKRINIMŲ DUOMENŲ SAUGOJIMAS IR PERDAVIMAS

 

46. Ataskaitos ir jų priedai (Tikrinimo metu surinkta medžiaga, perkančiosios organizacijos paaiškinimai, pranešimai apie įpareigojimų įvykdymą ir kt.) saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka.

47. Tikrinimų duomenis darbuotojai (grupės vadovas), parengę Ataskaitą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo pasirašytos Ataskaitos gavimo iš perkančiosios organizacijos dienos suveda į Tarnybos Viešųjų pirkimų monitoringo informacinę sistemą, o Ataskaitos originalą saugo byloje.

48. Valstybės institucijoms ir įstaigoms informacija apie perkančiųjų organizacijų Tikrinimo rezultatus teikiama tik gavus raštišką tų valstybės institucijų ir įstaigų prašymą (pavedimą).

49. Informacija apie atliekamą Tikrinimą visuomenės informavimo priemonėms, kitiems su Tikrinimu nesusijusiems asmenims neteikiama tol, kol Tikrinimas nėra baigtas ir nepasirašyta Ataskaita, išskyrus atvejus, kai Tarnyba gali teikti informaciją apie atliekamo Tikrinimo faktą, kai tai daroma ne Tarnybos iniciatyva. Institucijų (teisėsaugos institucijų, Europos Sąjungos teikiamą paramą administruojančių institucijų) pavedimu atliekamo Tikrinimo atveju, informacija neteikiama.

50. Darbuotojas (grupės vadovas) per 1 savaitę nuo pasirašytos Ataskaitos gavimo dienos arba esant Taisyklių 45 punkte nurodytoms aplinkybėms, per E-kontora perduoda Ataskaitą Tarnybos administracijos padaliniui, atsakingam už administracinių teisės pažeidimų protokolų surašymą ir viešojo intereso gynimą, ir Ataskaitą paskelbia Tarnybos interneto tinklalapyje.

51. Tikrinimo metu nustačius Įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus ir galimas korupcijos apraiškas, galimus Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo pažeidimus, Tikrinimą atlikęs darbuotojas per 10 darbo dienų nuo Ataskaitos išsiuntimo perkančiajai organizacijai dienos parengia ir pateikia Tarnybos direktoriui raštų projektus dėl medžiagos perdavimo teisėsaugos institucijoms ar kitoms valstybės institucijoms nagrinėti pagal kompetenciją.

52. Apie Tikrinimo rezultatus Tarnyba taip pat informuoja instituciją, kurios pavedimu (inicijavimu) ar prašymu buvo atliktas Tikrinimas, jeigu toks pavedimas ar prašymas buvo. Jeigu Tikrinimo metu buvo vertinami su Europos Sąjungos fondų lėšomis susiję viešieji pirkimai, Tarnyba apie Ataskaitą informuoja Įgyvendinančiąją instituciją ar Tarpinę instituciją, kaip numatyta Europos Sąjungos sanglaudos fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. rugpjūčio 24 d. nutarimu Nr. 1026 (Žin., 2001, Nr. 74-2596; 2008, Nr. 87-3483), ir Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637) (su vėlesniais pakeitimais ir papildymais).

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

53. Taisyklės neriboja darbuotojų papildomų veiksmų, atliekamų vadovaujantis teisės aktų suteiktomis teisėmis, jei šiais veiksmais siekiama užtikrinti Tikrinimų atlikimo ar jų atrankos kriterijų taikymo efektyvumą ir objektyvumą.

54. Tarnybos direktoriaus sprendimu Ataskaitos projekto rengimo metu, konkretaus viešojo pirkimo tikrinimas gali būti perkvalifikuotas į vertinimą, kuris atliekamas, vadovaujantis Viešųjų pirkimų vertinimų atlikimo ir jų rezultatų įforminimo taisyklėmis.

55. Darbuotojai, atliekantys Tikrinimą, įstatymų nustatyta tvarka asmeniškai atsako už:

55.1. faktinių aplinkybių aprašymą ir įvertinimą;

55.2. nustatytų pažeidimų sąmoningą nuslėpimą;

55.3. Taisyklių reikalavimų nesilaikymą.

56. Darbuotojas, pažeidęs taisykles, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

57. Pasikeitusių Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Tarnybos direktoriaus įsakymų nuostatomis turi būti vadovaujamasi iš karto, nelaukiant Taisyklių papildymo ar pakeitimo.

_________________


Perkančiųjų organizacijų veiklos, susijusios su viešųjų pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimų taisyklių

1 priedas

 

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA

 

NURODYMAS ATLIKTI VEIKSMUS

 

____________ Nr. __________

(dokumento data)      (registracijos numeris)

 

______________________

(sudarymo vieta)

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102; 2011, Nr. 123-5813, toliau – Įstatymas) 82 straipsnio 2 dalies 2, 4 ir / ar 6 punkto nuostatomis, Viešųjų pirkimų tarnybos (toliau – Tarnyba) direktoriaus _______ m. ___________ d. įsakymu Nr. _______ ir siekdamas tinkamai atlikti šiame įsakyme nustatytas užduotis, nurodau:

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

(perkančiosios organizacijos pavadinimas, identifikacinis numeris, buveinė, asmens, kuriam duodamas nurodymas vardas, pavardė, pareigos)

 

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

(veiksmas, vadovaujantis Taisyklių 24, 25.2, 25.3 ir 25.5 punktais, viešojo pirkimo pavadinimas, būdas, numeris)

 

 

 

 

 

 

(nurodymą surašiusio darbuotojo pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

Su nurodymu susipažinau, vieną jo egzempliorių gavau.

 

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

(data)

 

_________________


 

Perkančiųjų organizacijų veiklos, susijusios su viešųjų pirkimų procedūrų vykdymu, tikrinimų taisyklių

2 priedas

 

 

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA

 

PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ TIKRINIMO KONTROLINIS

KLAUSIMYNAS

 

____ m. ________mėn. ___d. Tikrinimo ataskaitos Nr.________ priedas

 

 

Tikrinimo vieta: ______________________________________________________________

(adresas)

Tikrinimas pradėtas: 20 m. d. val. min.

Tikrinimas baigtas: 20 m. d. val. min.

Tikrinimą atliko: Viešųjų pirkimų tarnybos Kontrolės skyriaus

___________________________________________________________________________

(pareigos, vardas, pavardė, telefono ir fakso numeriai)

 

Pavedimo atlikti Tikrinimą data ir registracijos numeris: _______________________________

Tikrinimo rūšis: ______________________________________________________________

Anksčiau perkančioji organizacija buvo tikrinta: _____________________________________

(data ir Tikrinimo išvados numeris)

 

Tikrintos perkančiosios organizacijos pavadinimas: __________________________________

Tikrintos perkančiosios organizacijos kodas: ________________________________________

Tikrintos perkančiosios organizacijos buveinės adresas: _______________________________

Tikrintos perkančiosios organizacijos veiklos pobūdis: ________________________________

 

Įgaliotieji (perkančiąją organizaciją atstovaujantieji) darbuotojai: ________________________

___________________________________________________________________________

(perkančiosios organizacijos vadovo įgaliotieji asmenys, dalyvavę Tikrinime)

 

 

 

 

Eil. Nr.

Klausimai

Taip

Ne

Netik-rinta/

Neak-tualu

Pastabos

1. VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ PLANAVIMAS

 

 

 

 

 

1.1.

Ar perkančioji organizacija iki kovo 15 d. parengė, patvirtino viešųjų pirkimų planą ir paskelbė viešųjų pirkimų suvestinę Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje. ([1] 7 str. 1 d.; [2])

£[]

£[]

£[]

 

1.2.

Ar perkančioji organizacija tikslino patvirtintą viešųjų pirkimų planą ir, patikslinusi viešųjų pirkimų planą, nedelsiant patikslino ir viešųjų pirkimų suvestinę Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje.

([1] 7 str. 1 d.; [2])

£[]

£[]

£[]

 

2. VIEŠOJO PIRKIMO–PARDAVIMO SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

 

 

 

 

2.1.

Ar perkančioji organizacija prekių, paslaugų ir darbų viešųjų pirkimų–pardavimų sutartis sudaro tik atlikusi viešojo pirkimo procedūras, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (toliau – VPĮ) nuostatomis, išskyrus VPĮ 10 straipsnyje nurodytas išimtis. ([1] 3 str. 2 d., 18 str. 1 d.)

£[]

£[]

£[]

 

2.2.

Ar perkančioji organizacija sudaro vidaus sandorius tik su ūkio subjektais, atitinkančiais VPĮ 10 straipsnio 5 dalyje nustatytas sąlygas, ir gavusi Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimą.

([1] 10 str. 5 d.)

£[]

£[]

£[]

 

2.3.

Ar perkančioji organizacija užtikrino, kad prekių, paslaugų ir darbų viešieji pirkimai, atliekami Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos priemonėmis (kai viešojo pirkimo atveju elektroninėmis priemonėmis pateikiamas skelbimas apie viešąjį pirkimą (neskelbiamų pirkimų atveju – kvietimas), kiti viešojo pirkimo dokumentai ir priimami tiekėjų pasiūlymai) kiekvienais kalendoriniais metais sudarytų ne mažiau kaip 50 procentų perkančiosios organizacijos viešųjų pirkimų bendrosios vertės.

([1] 151 str.)

£[]

£[]

£[]

 

3. SUPAPRASTINTŲ PIRKIMŲ VYKDYMAS

 

 

 

 

 

3.1.

Ar perkančioji organizacija turi pasitvirtinusi supaprastintų pirkimų vykdymo taisykles ir jas paskelbusi Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje.

([1] 85 str. 2 d.; [3])

£[]

£[]

£[]

 

3.2.

Ar perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų taisyklėse nustatyti atvejai, kai apie pirkimą galima neskelbti, atitinka VPĮ 92 straipsnio nuostatas. ([1] 92 str. 2–7 d.)

£[]

£[]

£[]

 

3.3.

Ar perkančioji organizacija užtikrina, kad atlikdama supaprastintus pirkimus, ne mažiau kaip 5 procentus visų supaprastintų pirkimų vertės pirkimų privalo atlikti iš neįgaliųjų socialinių įmonių, socialinių įmonių, įmonių, kuriose dirba daugiau kaip 50 procentų nuteistųjų, atliekančių arešto, terminuoto laisvės atėmimo ir laisvės atėmimo iki gyvos galvos bausmes, arba įmonių, kurių dalyviai yra sveikatos priežiūros įstaigos ir kuriose darbo terapijos pagrindais dirba ne mažiau kaip 50 procentų pacientų, jų pagamintoms prekėms, teikiamoms paslaugoms ar atliekamiems darbams pirkti arba atlikti pagal remiamų asmenų, kurių dauguma yra neįgalieji, įdarbinimo programas, išskyrus atvejus, kai perkančiajai organizacijai reikiamų prekių šios įstaigos ir įmonės negamina, paslaugų neteikia ar darbų neatlieka.

([1] 91 str. 1 d.)

£[]

£[]

£[]

 

4. DOKUMENTŲ RENGIMAS, SAUGOJIMAS, ATASKAITŲ TEIKIMAS

 

 

 

 

 

4.1.

Ar perkančioji organizacija teikia Tarnybai raštu visų per kalendorinius metus atliktų pirkimų, kai pagal preliminariąsias pirkimo sutartis sudaromos pagrindinės sutartys, visų per kalendorinius metus atliktų mažos vertės pirkimų ir šio įstatymo 85 straipsnio 6 dalyje nurodytų supaprastintų pirkimų ataskaitą.

([1] 19 str. 4 d., [4])

£[]

£[]

£[]

 

4.2.

Ar perkančioji organizacija metinėje ataskaitoje pateikia duomenis apie visus per kalendorinius metus atliktus pirkimus, taip pat ir pagal VPĮ 10 straipsnio 5 dalies ir 91 straipsnio reikalavimus.

([1] 19 str. 4 d., 10 str. 5 d., [4])

£[]

£[]

£[]

 

4.3.

Ar perkančioji organizacija turi dokumentus, pagrindžiančius jos priimtų sprendimų atitiktį VPĮ reikalavimams. ([1] 16 str. 3 d., 21 str., 85 str. 4 d.; [4])

£[]

£[]

£[]

 

 

Tikrinimo išvada:

 

£[] Perkančioji organizacija laikosi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) reikalavimų.

 

£[] Perkančioji organizacija nesilaiko Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) reikalavimų:

 

1)

 

straipsnis

 

dalis (-ys)

 

punktas (-ai),

2)

 

straipsnis

 

dalis (-ys)

 

punktas (-ai),

3)

 

straipsnis

 

dalis (-ys)

 

punktas (-ai),

4)

 

straipsnis

 

dalis (-ys)

 

punktas (-ai),

5)

 

straipsnis

 

dalis (-ys)

 

punktas (-ai),

6)

 

straipsnis

 

dalis (-ys)

 

punktas (-ai),

7)

 

straipsnis

 

dalis (-ys)

 

punktas (-ai).

 

Teisės aktų žymėjimas klausimyne:

1. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102);

2. Informacijos apie planuojamus vykdyti viešuosius pirkimus skelbimo Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje tvarkos aprašas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2009 m. gegužės 15 d. įsakymu Nr. 1S-49 (Žin., 2009, Nr. 60-2396; 2012, Nr. 113-5771);

3. Supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklių skelbimo Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje tvarkos aprašas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2008 m. rugsėjo 4 d. įsakymu Nr. 1S-83 (Žin., 2008, Nr. 103-3962);

4. Viešųjų pirkimų ataskaitų rengimo ir teikimo tvarkos aprašas, patvirtintas Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1S-194 (Žin., 2011, 164-7852).

_________________