LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL MOKESTINIŲ GINČŲ KOMISIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2004 m. rugsėjo 2 d. Nr. 1119

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 63-2243) 148 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatus (pridedama).

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                               ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                        ALGIRDAS BUTKEVIČIUS

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2004 m. rugsėjo 2 d. nutarimu

Nr. 1119

 

MOKESTINIŲ GINČŲ KOMISIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokestinių ginčų komisija prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – Komisija) yra viešasis juridinis asmuo – biudžetinė įstaiga, kurią steigia, jos narių skaičių nustato ir nuostatus tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

2. Komisija atskaitinga Lietuvos Respublikos Vyriausybei.

3. Komisija turi savo sąskaitas banke ir antspaudą. Komisijos buveinės adresas: Vilniaus g. 27, LT-01119 Vilnius.

4. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymu (Žin., 2004, Nr. 63-2243), kitais įstatymais ir teisės aktais, šiais Nuostatais.

5. Komisija dirbdama keičiasi informacija su mokesčių administratoriais, Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių institucijomis įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

II. KOMISIJOS FUNKCIJOS IR TEISĖS

 

6. Komisija nagrinėja:

6.1. mokestinius ginčus, kylančius tarp mokesčių mokėtojo ir centrinio mokesčių administratoriaus;

6.2. mokesčių mokėtojo ir centrinio mokesčių administratoriaus mokestinius ginčus dėl centrinio mokesčių administratoriaus sprendimų, priimtų išnagrinėjus mokesčių mokėtojų skundus dėl vietos mokesčių administratoriaus sprendimų;

6.3. mokesčių mokėtojo ir centrinio mokesčių administratoriaus mokestinius ginčus, kai centrinis mokesčių administratorius per Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo nustatytus terminus nepriima sprendimo mokestiniame ginče.

7. Komisija, vykdydama savo funkcijas, turi teisę:

7.1. gauti iš valstybės ir savivaldybės institucijų, kitų asmenų informaciją, susijusią su nagrinėjamu mokesčių mokėtojo skundu;

7.2. pasitelkti ekspertus ir kitus specialistus, turinčius atitinkamą pasirengimą ir galinčius pateikti išvadas ginčijamu klausimu;

7.3. teikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl mokesčių įstatymų ir kitų teisės aktų tobulinimo.

 

III. KOMISIJOS SUDARYMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8. Komisija sudaroma iš 5 narių, iš kurių vienas yra Komisijos pirmininkas. Komisijos pirmininką ir jos narius 6 metams skiria Lietuvos Respublikos Vyriausybė bendru finansų ministro ir teisingumo ministro teikimu. Pasibaigus įgaliojimų laikui, Komisijos nariai pareigas eina, iki paskiriami nauji nariai.

9. Komisijos nariu gali būti skiriamas nepriekaištingos reputacijos asmuo, turintis finansų, teisės ar ekonomikos magistro kvalifikacinį laipsnį arba jį atitinkantį aukštąjį išsilavinimą ir ne mažesnį kaip 3 metų darbo stažą mokesčių, muitų ar įmonių teisės srityje. Komisijos nariai privalo būti Lietuvos Respublikos piliečiai.

10. Komisijos narys Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu gali būti atleistas prieš terminą, kai:

10.1. atsistatydina savo noru;

10.2. praranda Lietuvos Respublikos pilietybę;

10.3. nedirba dėl laikino nedarbingumo ilgiau kaip 120 dienų iš eilės ar ilgiau kaip 140 dienų per paskutinius 12 mėnesių arba yra medicininės ar invalidumą nustatančios komisijos išvada, kad jis negali eiti pareigų;

10.4. įsiteisėja teismo nuosprendis, kuriuo nuteisiamas už sunkų ir labai sunkų tyčinį nusikaltimą ar nusikaltimą nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai ar finansų sistemai;

10.5. šiurkščiai pažeidžia darbo pareigas.

11. Komisijos posėdžius organizuoja ir Komisijai vadovauja jos pirmininkas. Kai Komisijos pirmininko nėra, laikinai jį pavaduoja vienas iš jos narių, paskirtas Komisijos pirmininko įsakymu.

12. Komisijos pirmininko ir jos narių darbo užmokestis apskaičiuojamas ir mokamas Lietuvos Respublikos valstybės politikų, teisėjų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo (Žin., 2000, Nr. 75-2271) nustatyta tvarka. Komisijos pirmininko ir narių sprendimais, priimtais pažeidžiant Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus, padaryta žala atlyginama Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytomis sąlygomis ir tvarka.

Komisijos pirmininkui ir nariams kiekvienų metų pabaigoje už viršvalandinį darbą, darbą poilsio ir švenčių dienomis išmokama vienkartinė priemoka, ne didesnė už Lietuvos Respublikos valstybės politikų, teisėjų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo nustatytą jų pareiginę algą. Vienkartinės priemokos dydis tiesiogiai priklauso nuo šioje pastraipoje nurodyto darbo trukmės, fiksuojamos teisės aktų nustatyta tvarka Komisijos darbo laiko apskaitos žiniaraštyje, neviršijant Komisijai darbo užmokesčiui skirtų lėšų. Jeigu šių lėšų nepakanka, taip pat Komisijos pirmininkas ar narys nėra išdirbęs Komisijoje visų metų, priemoka apskaičiuojama proporcingai turimoms darbo užmokesčio lėšoms arba tais metais dirbtam laikui. Sprendimą dėl konkretaus dydžio vienkartinės priemokos išmokėjimo priima Komisijos pirmininkas.

13. Komisijos pirmininkas:

13.1. vadovauja Komisijos darbui;

13.2. paveda Komisijos nariui pristatyti mokesčių mokėtojo skundą Komisijai;

13.3. neviršydamas darbo užmokesčiui patvirtintų lėšų, tvirtina Komisijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, administracijos struktūrą, pareigybių sąrašą, taip pat tvirtina pareigybių aprašymus;

13.4. priima į pareigas ir atleidžia iš jų Komisijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis;

13.5. teisės aktų nustatyta tvarka nustato Komisijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartį, pareiginių algų, priedų ir priemokų dydžius, skatina juos, skiria jiems tarnybines ir drausmines nuobaudas;

13.6. tvirtina Komisijos darbo reglamentą;

13.7. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus;

13.8. vykdo kitas jam priskirtas funkcijas.

14. Komisijos pirmininkas ir jos nariai yra valstybės pareigūnai, jų darbas Komisijoje laikytinas darbu pagrindinėje darbovietėje. Komisijos narys pareigas gali eiti tik Komisijoje, taip pat dirbti mokslinį arba pedagoginį darbą.

 

IV. PASIRENGIMAS NAGRINĖTI SKUNDĄ, JO NAGRINĖJIMAS IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

15. Šiame skyriuje nustatyta tvarka Komisija nagrinėja mokesčių mokėtojų Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatyme nustatyta tvarka pateiktus skundus mokestiniuose ginčuose, prašymus atnaujinti praleistą skundo padavimo terminą, taip pat turi teisę nagrinėti ir kitus mokesčių mokėtojų prašymus.

16. Komisija sprendimą priima per 60 dienų nuo skundo gavimo. Mokesčių mokėtojo prašymu šis terminas Komisijos sprendimu gali būti sutrumpinamas iki 30 dienų. Prašymas sutrumpinti sprendimo priėmimo terminą pateikiamas raštu Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo nustatyta tvarka paduodant skundą arba gali būti nurodomas pačiame skunde. Apie priimtą sprendimą Komisija nedelsdama raštu praneša skundą padavusiam mokesčių mokėtojui ir centriniam mokesčių administratoriui.

17. Komisija skundus mokestiniuose ginčuose nagrinėja, sprendimus priima ir skelbia lietuvių kalba. Mokesčių mokėtojai, nemokantys lietuvių kalbos, per Komisijos posėdį turi teisę naudotis vertėjo paslaugomis. Už vertėjo paslaugas mokama iš Komisijai patvirtintų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų. Mokesčių mokėtojas, norėdamas per Komisijos posėdį naudotis vertėjo paslaugomis, Komisijai turi pateikti prašymą raštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki nustatytos posėdžio datos.

Dokumentai, surašyti kitomis kalbomis, teikiami ir skelbiami išversti (nustatytąja tvarka patvirtinus vertimą) į lietuvių kalbą.

18. Skundas Komisijai turi atitikti įstatymų nustatytus reikalavimus. Visi gauti skundai registruojami ir perduodami Komisijos pirmininkui. Komisijos pirmininkas nedelsdamas paveda vienam iš narių pristatyti mokesčių mokėtojo skundą Komisijai.

19. Gavęs skundą, Komisijos narys per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo Komisijoje įvertina, ar skundą galima priimti, t. y. patikrina, ar skundas priklauso Komisijos kompetencijai, ar pateiktas įstatymų nustatyta tvarka ir atitinka jų reikalavimus. Šiame punkte nustatytas 5 darbo dienų terminas ir 22 punkto nuostatos netaikomos, kai Komisijos narys tikrina, ar nepraleistas skundo padavimo terminas.

20. Nustatęs, kad skundas neatitinka įstatymo reikalavimų, tačiau trūkumus galima pašalinti, Komisijos narys nustato 15 dienų terminą trūkumams pašalinti ir informuoja apie tai mokesčių mokėtoją. Terminas trūkumams pašalinti pradedamas skaičiuoti nuo dienos, kurią mokesčių mokėtojui įteiktas Komisijos nario sprendimas. Per nustatytąjį terminą įvykdžius sprendime nurodytus reikalavimus, skundas nagrinėjamas ir laikomas paduotu pradinio jo pateikimo dieną, o skundo mokestiniame ginče išnagrinėjimo terminai pradedami skaičiuoti nuo reikalavimų įvykdymo dienos. Per nustatytąjį terminą skundo trūkumų nepašalinus, skundas laikomas nepaduotu ir grąžinamas jį padavusiam mokesčių mokėtojui.

21. Mokesčių mokėtojo, praleidusio įstatymo nustatytą skundo padavimo terminą, prašymu atnaujinti minėtąjį terminą dėl priežasčių, kurias Komisija pripažįsta svarbiomis, šis terminas Komisijos sprendimu gali būti atnaujintas. Kartu su prašymu atnaujinti skundo padavimo terminą turi būti paduodamas ir skundas, kurio padavimo terminas praleistas. Minėtasis prašymas turi būti išnagrinėtas skundui, paduodamam mokestiniame ginče, išnagrinėti nustatytais terminais. Priėmus sprendimą atnaujinti praleistą terminą skundui paduoti, skundo mokestiniame ginče išnagrinėjimo terminai skaičiuojami nuo minėtojo sprendimo priėmimo dienos.

Jeigu skundo padavimo terminas praleistas ir mokesčių mokėtojas skundo padavimo termino neprašo atnaujinti, taip pat jeigu mokesčių mokėtojo prašymas atnaujinti praleistą skundo padavimo terminą nepatenkinamas, skundas laikomas nepaduotu ir grąžinamas jį padavusiam mokesčių mokėtojui.

22. Priėmus skundą, Komisijos narys, rengdamasis pristatyti mokesčių mokėtojo skundą Komisijai, atlieka šiuos veiksmus:

22.1. reikiamais atvejais įpareigoja šalis ir nustato terminą pateikti įrodymams, susijusiems su nagrinėjamu skundu;

22.2. sprendžia, ar reikia specialisto (eksperto) išvados;

22.3. atlieka kitus veiksmus, kurių reikia rengiantis nagrinėti skundą.

23. Mokesčių mokėtojas ir mokesčių administratorius turi teisę Komisijoje susipažinti su byloje esančia medžiaga.

24. Komisijos narys, kuriam Komisijos pirmininkas paveda pristatyti mokesčių mokėtojo skundą, gali pasitelkti Komisijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, taip pat ekspertus, kad jie pateiktų motyvuotą išvadą.

25. Komisijos narys, pasirengęs pristatyti mokesčių mokėtojo skundą Komisijai, praneša apie tai Komisijos pirmininkui, kuris skiria skundą nagrinėti Komisijos posėdyje.

26. Skundai nagrinėjami Komisijos posėdžiuose. Komisijos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 3 Komisijos nariai (įskaitant jos pirmininką).

Komisijos narys negali dalyvauti nagrinėjant mokestinį ginčą ir turi būti nušalintas (nusišalinti), jeigu jis pats tiesiogiai ar netiesiogiai suinteresuotas bylos baigtimi, jeigu su mokestinio ginčo šalimis yra susijęs šeimos arba artimos giminystės ryšiais arba yra buvęs įmonės, dalyvaujančios mokestiniame ginče, darbuotojas ir nuo darbo santykių pasikeitimo praėjo mažiau kaip 3 metai, arba yra kitokių aplinkybių, kurios gali turėti įtakos Komisijos nario nešališkumui. Apie tai Komisijos narys privalo informuoti Komisiją. Nušalinimą taip pat gali pareikšti mokestiniame ginče dalyvaujantys asmenys. Nušalinimas turi būti motyvuotas ir pareiškiamas prieš pradedant nagrinėti skundą Komisijos posėdyje. Komisija dėl savo nario (narių) nušalinimo priima atskirą sprendimą.

27. Į Komisijos posėdį kviečiami mokesčių mokėtojas (jo atstovai) ir mokesčių administratoriaus atstovai. Komisijos posėdyje dalyvauja posėdžio sekretorius, taip pat turi teisę dalyvauti vertėjas, Komisijos specialistai, rengę bylą nagrinėti, ekspertai. Jeigu į posėdį neatvyksta ginčo šalys, skundas gali būti nagrinėjamas joms nedalyvaujant. Kai iki skundo nagrinėjimo Komisijos posėdyje pradžios Komisija gauna šių asmenų prašymą atidėti skundo nagrinėjimą dėl priežasčių, kurias Komisija pripažįsta svarbiomis, Komisija turi teisę skundo nagrinėjimą atidėti.

Jeigu į Komisijos posėdį neatvyksta vertėjas ar ekspertas, Komisija, išklausiusi posėdyje dalyvaujančių mokestinio ginčo šalių nuomonę dėl galimybės nagrinėti skundą be neatvykusių vertėjų ar ekspertų, priima sprendimą skundą nagrinėti jiems nedalyvaujant arba skundo nagrinėjimą atidėti. Apie paskirtą naują posėdžio laiką Komisija raštu praneša mokestiniame ginče dalyvaujantiems asmenims, kviečiamam vertėjui ar ekspertui.

28. Komisijos posėdį pradeda Komisijos pirmininkas ir praneša, kieno skundas bus nagrinėjamas. Posėdžio sekretorius praneša, kas dalyvauja nagrinėjant mokesčių mokėtojo skundą. Posėdžio pradžioje išsprendžiami šalių prašymai, pareikšti nušalinimai Komisijos nariams, taip pat galimybė nagrinėti skundą neatvykus ginčo šalims, vertėjui ar ekspertui. Jeigu Komisijos posėdyje dalyvauja vertėjas ar ekspertas, šie pasirašytinai įspėjami dėl atsakomybės už slaptos informacijos, susijusios su mokesčių mokėtoju, paskleidimą. Paskui išklausomas Komisijos nario pranešimas apie mokesčių mokėtojo skundą. Po Komisijos nario pranešimo paaiškinimus dėl nagrinėjamo skundo gali pateikti mokesčių mokėtojas ir jo atstovas, po to – mokesčių administratoriaus atstovai ir ekspertai (specialistai). Komisijos nariai turi teisę pateikti klausimus, susijusius su nagrinėjamu skundu. Ištyrus skundo mokestiniame ginče esmę, Komisijos pirmininkas paskelbia skundo nagrinėjimo pabaigą.

29. Mokesčių mokėtojui ir mokesčių administratoriui Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatytomis sąlygomis ir tvarka pasirašius susitarimą dėl mokesčio ir su juo susijusių sumų dydžio iki Komisijos sprendimo dėl skundo mokestiniame ginče priėmimo, Komisija priima sprendimą nutraukti skundo (ar jo dalies) mokestiniame ginče nagrinėjimą.

30. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Procesinius klausimus Komisija išsprendžia protokoliniais sprendimais.

31. Komisijos posėdžio eigai, įrodymams fiksuoti ir tirti Komisija gali daryti garso įrašą, taip pat naudoti kitas technines priemones. Kitiems asmenims draudžiama per Komisijos posėdį filmuoti, fotografuoti, daryti garso ar vaizdo įrašus, naudoti kitas technines priemones.

32. Visi asmenys, dalyvaujantys nagrinėjant mokestinį ginčą Komisijos posėdyje, privalo paklusti Komisijos pirmininko nurodymams dėl posėdžio tvarkos. Komisijos pirmininkas gali įspėti kurį nors iš dalyvaujančių mokestiniame ginče asmenų, jeigu šis kalbėdamas nukrypsta nuo bylos esmės. Asmenį, kuris nagrinėjant mokestinį ginčą pažeidžia Komisijos posėdžio tvarką, Komisijos pirmininkas įspėja. Jeigu po pareikšto įspėjimo šis asmuo ir toliau pažeidžia posėdžio tvarką, Komisijos protokoliniu sprendimu asmuo gali būti pašalintas iš posėdžių salės arba Komisija atideda mokestinio ginčo nagrinėjimą. Apie paskirtą naują posėdžio laiką Komisija praneša mokestiniame ginče dalyvaujantiems asmenims raštu.

33. Mokesčių mokėtojo sutikimu Komisija turi teisę nuspręsti skundą mokestiniame ginče nagrinėti į Komisijos posėdį nekviesdama ginčo šalių ir joms nedalyvaujant, jeigu tai netrukdo objektyviai išnagrinėti mokesčių mokėtojo skundą ir priimti teisėtą ir pagrįstą sprendimą. Sutikimas Komisijai turi būti pareikštas raštu iki skundo įtraukimo į Komisijos posėdžio darbotvarkę dienos. Apie priimtą sprendimą skundą nagrinėti į Komisijos posėdį nekviečiant ginčo šalių ir joms nedalyvaujant Komisija raštu praneša skundą padavusiam mokesčių mokėtojui ir centriniam mokesčių administratoriui.

34. Komisija gali nuspręsti skundo ar jo dalies mokestiniame ginče nagrinėjimą sustabdyti, jeigu priimamas sprendimas visiškai ar iš dalies priklauso nuo tam tikro juridinio fakto buvimo ar nebuvimo ir tokio juridinio fakto buvimas ar nebuvimas dar turi būti nustatytas teismo ar teisėsaugos institucijos arba užsienio valstybės įstaigos ar institucijos. Skundo ar jo dalies mokestiniame ginče nagrinėjimas sustabdomas, iki Komisija sužino, kad minėtoji įstaiga ar institucija nustatė tokio fakto buvimą ar nebuvimą.

Skundo nagrinėjimas mokestiniame ginče taip pat sustabdomas, jeigu dėl ginčijamų sumų pradedama Lietuvos Respublikos sudarytose ir taikomose dvigubo apmokestinimo išvengimo sutartyse arba Konvencijoje 90/436/EEB dėl dvigubo apmokestinimo koreguojant asocijuotų įmonių pelną numatyta abipusio susitarimo procedūra. Nagrinėjimas sustabdomas, iki nurodytosios procedūros užbaigiamos.

35. Komisija, išnagrinėjusi mokestinį ginčą, priima vieną iš šių sprendimų:

35.1. patvirtina centrinio mokesčių administratoriaus sprendimą;

35.2. panaikina centrinio mokesčių administratoriaus sprendimą;

35.3. iš dalies patvirtina arba panaikina centrinio mokesčių administratoriaus sprendimą;

35.4. pakeičia centrinio mokesčių administratoriaus sprendimą;

35.5. perduoda skundą centriniam mokesčių administratoriui nagrinėti iš naujo.

36. Komisija sprendimu palieka mokesčių mokėtojo skundą nenagrinėtą, jeigu:

36.1. skundas nepriklauso Komisijos kompetencijai;

36.2. skundas pateiktas nesilaikant Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatyme nustatytos ikiteisminės mokestinių ginčų nagrinėjimo procedūros;

36.3. yra priimtas Komisijos sprendimas dėl ginčo tarp tų pačių šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu;

36.4. Komisijoje nagrinėjamas skundas dėl ginčo tarp tų pačių šalių, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu.

37. Komisija, priimdama sprendimą dėl mokesčių mokėtojo skundo, neatsižvelgia į tuos mokesčių mokėtojo pateiktus įrodymus (ir jų nevertina), kurie nebuvo pateikti centriniam mokesčių administratoriui, išskyrus tuos atvejus, kai apie tai, kad jų negalima pateikti, nurodyta mokesčių mokėtojo skunde centriniam mokesčių administratoriui.

38. Komisijos sprendimai gali būti apskųsti teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) ir Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo nustatytomis sąlygomis ir tvarka.

39. Komisijos sprendimai, išskyrus nurodytuosius šių Nuostatų 30 punkte, priimami pasitarimų kambaryje. Priimant sprendimą pasitarimų kambaryje, dalyvauja Komisijos nariai, kurie nagrinėjo mokestinį ginčą Komisijos posėdyje (ginčo šalys nedalyvauja).

40. Komisijos sprendimai priimami Komisijos narių balsų dauguma, kiekvienas Komisijos narys turi po vieną balsą. Balso teisė negali būti perduota. Balsams pasidalijus po lygiai, priimamas tas sprendimas, už kurį balsuoja Komisijos pirmininkas, o jeigu šio nėra – už kurį balsuoja laikinai jį pavaduojantis Komisijos narys. Balsus skaičiuoja ir balsavimo rezultatus skelbia Komisijos pirmininkas.

Balsavimo rezultatai ir priimtas sprendimas fiksuojami Komisijos posėdžio protokolo priede. Komisijos posėdžio protokolas ir jo priedas surašomi ir pasirašomi per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo pasitarimų kambaryje. Komisijos posėdžio protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir posėdžio sekretorius. Komisijos posėdžio protokolo priedą vizuoja Komisijos nariai, kurie dalyvavo priimant sprendimą pasitarimų kambaryje.

Komisijos sprendime turi būti nurodyti jo priėmimo motyvai ir pagrindai, taip pat mokesčių mokėtojo teisė apskųsti priimtą sprendimą. Komisijos sprendimas įforminamas raštu ir patvirtinamas Komisijos antspaudu. Komisijos sprendimus pasirašo Komisijos pirmininkas ir nariai, dalyvavę priimant sprendimą.

41. Komisijos priimtas sprendimas mokestiniame ginče įteikiamas mokesčių mokėtojui ir centriniam mokesčių administratoriui.

42. Dokumentai, kuriais įforminami Komisijos sprendimai ir veiksmai, mokesčių mokėtojams, mokesčių administratoriui, kitiems asmenims įteikiami Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatyme nustatyta tvarka.

43. Informacija apie mokesčių mokėtojo turtą ir pajamas, kurią Komisijos nariai sužino nagrinėdami mokestinį ginčą, yra konfidenciali, išskyrus įstatyme nustatytus atvejus. Informacija gali būti paskleista rašytiniu mokesčių mokėtojo sutikimu.

 

V. MOKESTINIŲ GINČŲ BYLŲ PROCESO ATNAUJINIMAS

 

44. Prašymas atnaujinti mokestinio ginčo procesą nagrinėjamas šių Nuostatų IV skyriuje nustatyta tvarka, kiek ji neprieštarauja šio skyriaus nuostatoms.

45. Mokestinio ginčo bylos, kurioje Komisijos sprendimas laikantis nustatytojo termino nebuvo apskųstas, procesas mokesčių mokėtojo prašymu gali būti atnaujintas Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatyme nustatytais proceso atnaujinimo pagrindais.

46. Prašymas atnaujinti procesą paduodamas Komisijai, jeigu galutinį sprendimą mokestinio ginčo byloje priėmė ši institucija.

47. Prašymas atnaujinti procesą gali būti paduodamas per 3 mėnesius nuo tos dienos, kurią jį padavęs subjektas sužinojo arba turėjo sužinoti apie aplinkybes, kurios yra proceso atnaujinimo pagrindas. Asmenims, praleidusiems prašymo atnaujinti procesą padavimo terminą dėl svarbių priežasčių, praleistas terminas gali būti atnaujintas, jeigu šis prašymas paduotas ne vėliau kaip po vienerių metų nuo sprendimo, kuris nebuvo apskųstas, apskundimo termino pabaigos. Prašymas atnaujinti procesą negali būti paduodamas, jeigu nuo sprendimo, kuris nebuvo apskųstas, apskundimo termino pabaigos praėjo daugiau kaip 5 metai.

48. Prašymo formos ir turinio reikalavimai nurodyti Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatyme.

49. Jeigu prašymas paduotas nepraleidus įstatymo nustatytų terminų ir yra pagrįstas įstatymo nustatytais proceso atnaujinimo pagrindais, Komisija priima sprendimą dėl proceso atnaujinimo ir ginčas iš naujo nagrinėjamas Komisijoje šių Nuostatų IV skyriuje nustatyta tvarka. Priešingu atveju Komisija atsisako atnaujinti procesą.

 

VI. VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS IR DARBO APMOKĖJIMAS

 

50. Valstybės tarnautojai į pareigas Komisijoje priimami Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708), o darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį, – Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) nustatyta tvarka.

51. Komisijos valstybės tarnautojų darbo apmokėjimo sąlygas ir tvarką nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, – Lietuvos Respublikos darbo kodeksas ir kiti teisės aktai.

 

VII. LĖŠŲ ŠALTINIAI, JŲ NAUDOJIMAS IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

52. Komisija išlaikoma iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto.

53. Komisijos finansinės veiklos kontrolę vykdo Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė ir kitos kompetentingos institucijos įstatymų nustatyta tvarka.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

54. Komisija pertvarkoma, reorganizuojama ir likviduojama įstatymų nustatyta tvarka.

______________