STUDIJŲ KOKYBĖS VERTINIMO CENTRO DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL STUDIJŲ KOKYBĖS VERTINIMO CENTRO DIREKTORIAUS 2008 M. GRUODŽIO 4 D. ĮSAKYMO Nr. 1-158 „DĖL STUDIJŲ PROGRAMŲ APELIACINĖS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2011 m. gruodžio 16 d. Nr. 1-01-167

Vilnius

 

Vadovaudamasis Studijų kokybės vertinimo centro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. ISAK-992 „Dėl Studijų kokybės vertinimo centro nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 72-2624; 2011, 140-6953), 17.2 punktu:

1. Pakeičiu Studijų programų apeliacinės komisijos nuostatus, patvirtintus Studijų kokybės vertinimo centro direktoriaus 2008 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. 1-158 (Žin., 2009, Nr. 6-209) ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja nuo 2012 m. sausio 1 d.

 

 

Direktorius                                                                        Artūras Grebliauskas

 

 

 


PATVIRTINTA

Studijų kokybės vertinimo centro direktoriaus

2008 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. 1-158

(Studijų kokybės vertinimo centro direktoriaus 2011 m. gruodžio 16 d. įsakymo

Nr. 1-01-167 redakcija)

 

STUDIJŲ PROGRAMŲ APELIACINĖS KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROJI DALIS

 

1. Studijų programų apeliacinės komisijos nuostatai (toliau vadinama – Nuostatai) nustato Studijų programų apeliacinės komisijos (toliau vadinama – Apeliacinė komisija), veikiančios prie Studijų kokybės vertinimo centro (toliau vadinama – Centras), funkcijas, teises ir pareigas, sudarymo tvarką, apeliacijų pateikimo ir nagrinėjimo bei veiklos organizavimo tvarką.

2. Apeliacinė komisija yra kolegiali institucija, nagrinėjanti Centrui pateiktas apeliacijas dėl studijų programų vertinimo išvadų.

3. Apeliacinė komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais mokslo ir studijų sistemą, bei šiais Nuostatais.

4. Apeliacinė komisija bendradarbiauja su Centru, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija (toliau – Ministerija), kolegialiomis institucijomis, patariančiomis Ministerijai ir Centrui studijų klausimais, mokslo ir studijų ekspertinėmis institucijomis, aukštosiomis mokyklomis bei visuomenės interesus studijų srityje atstovaujančiomis organizacijomis.

5. Apie Apeliacinės komisijos veiklą visuomenė informuojama Centro metinėje ataskaitoje.

6. Apeliacinė komisija veikia Centro patalpose adresu: A. Goštauto g. 12, LT-01108 Vilnius. Sąlygas Apeliacinės komisijos veiklai sudaro Centras.

 

II. FUNKCIJOS, TEISĖS IR PAREIGOS

 

7. Apeliacinė komisija vykdo šias funkcijas:

7.1. nagrinėja aukštųjų mokyklų pateiktas apeliacijas dėl studijų programų vertinimo išvadų, ir priima vieną iš sprendimų, nurodytų šių Nuostatų 33 punkte;

7.2. teikia Centrui siūlymus dėl teisės aktų, reglamentuojančių studijas ir jų organizavimą, studijų programų vertinimą, registravimą, akreditavimą ir apeliavimo tvarką, tobulinimo.

8. Apeliacinė komisija, vykdydama savo funkcijas, turi teisę gauti iš Centro informaciją, reikalingą Apeliacinės komisijos darbui.

9. Apeliacinės komisijos nariai privalo dalyvauti Apeliacinės komisijos posėdžiuose, o negalėdami juose dalyvauti, likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki posėdžio, informuoti Centrą apie neatvykimą pateisinančią priežastį, laiku ir tinkamai atlikti pavestus darbus, laikytis etikos ir kitų reikalavimų (posėdžiuose išsakomą nuomonę grįsti faktais, posėdžių metu elgtis profesionaliai, neviešinti su vertinimu susijusios informacijos – vertinimo išvadų, atskirų posėdyje dalyvavusių asmenų pasisakymų, siūlymų ar komentarų ir pan., viešai nekomentuoti atskirų Apeliacinės komisijos narių balsavimo).

10. Apeliacinė komisija atsako už apeliacijų išnagrinėjimą laiku, pagrįstų, argumentuotų siūlymų ir sprendimų parengimą ir pateikimą Centrui.

11. Už Apeliacinei komisijai priskirtų funkcijų įgyvendinimą, teisės aktų laikymąsi Apeliacinės komisijos nariai atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

 

III. SUDARYMO TVARKA

 

12. Apeliacinę komisiją sudaro 6 nariai, kuriuos skiria Centras. Apeliacinės komisijos nariai skiriami ne ilgesniam negu 3 metų laikotarpiui. Kasmet atnaujinama po trečdalį Apeliacinės komisijos sudėties. Apeliacinės komisijos nariu tas pats asmuo gali būti skiriamas ne daugiau kaip 2 kartus iš eilės.

13. Į Apeliacinės komisijos sudėtį įeina:

13.1. vienas Centro valstybės tarnautojas ar darbuotojas;

13.2. vienas Lietuvos mokslo tarybos pasiūlytas asmuo;

13.3. du Lietuvos universitetų rektorių konferencijos pasiūlyti asmenys;

13.4. vienas Lietuvos kolegijų direktorių konferencijos pasiūlytas asmuo;

13.5. vienas Lietuvos nevalstybinių mokslo ir studijų įstaigų asociacijos pasiūlytas asmuo.

14. Apeliacinės komisijos pirmininką ir jo pavaduotoją iš Apeliacinės komisijos narių skiria Centras.

15. Jei pasibaigus Apeliacinės komisijos nario kadencijai nepaskiriamas naujas Apeliacinės komisijos narys, jo pareigas eina kadenciją baigiantis narys tol, kol bus paskirtas naujas narys.

16. Apeliacinės komisijos narį, laiku ir tinkamai neatliekantį savo pareigų (be išankstinio pranešimo neatvykusį į 3 Apeliacinės komisijos posėdžius ir (ar) nesilaikantį etikos reikalavimų ir (ar) neatliekantį Apeliacinės komisijos pirmininko (pavaduotojo) pavestų darbų ir (ar) nevykdantį kitų šiuose Nuostatuose nustatytų pareigų ir pan.), Centras atšaukia iš Apeliacinės komisijos ir vietoj jo bendra tvarka paskiria kitą asmenį.

 

IV. DARBO ORGANIZAVIMAS

 

17. Pagrindinė Apeliacinės komisijos darbo forma yra posėdis. Apeliacinės komisijos posėdžiai vyksta Centre. Prireikus gali būti surengti išvažiuojamieji posėdžiai.

18. Posėdžio medžiaga Apeliacinės komisijos nariams pateikiama ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio. Ypatingais atvejais posėdžio medžiaga gali būti pateikiama vėliau, gavus Apeliacinės komisijos pirmininko sutikimą.

19. Visi Apeliacinės komisijos posėdžiai protokoluojami.

20. Apeliacinės komisijos posėdis yra teisėtas, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip 4 Apeliacinės komisijos nariai.

21. Apeliacinės komisijos sprendimai priimami atviru balsavimu posėdžio metu arba, Apeliacinei komisijai nutarus, slaptu balsavimu.

22. Negalintys dalyvauti posėdyje Apeliacinės komisijos nariai gali pateikti savo nuomonę raštu iki posėdžio pradžios. Raštu pateikta nuomonė paskelbiama posėdyje.

23. Sprendimas priimamas, kai už jį balsuoja daugiau kaip pusė visų posėdyje dalyvavusių Apeliacinės komisijos narių.

24. Kai svarstomas klausimas gali sukelti kurio nors Apeliacinės komisijos nario viešųjų ir privačiųjų interesų konfliktą, tas narys privalo nusišalinti nuo klausimo svarstymo ir balsavimo. Jei svarstomas klausimas gali sukelti posėdžiui pirmininkaujančiojo viešųjų ir privačiųjų interesų konfliktą, jis nuo pirmininkavimo bei balsavimo svarstant šį klausimą nusišalina. Viešųjų ir privačiųjų interesų konflikto atveju Apeliacinės komisijos narys neturi balsavimo teisės ir gali dalyvauti posėdyje tik atsakydamas į kitų narių jam adresuotus klausimus. Sprendžiant posėdžio teisėtumo klausimą pagal šių Nuostatų 20 punktą laikoma, kad nusišalinęs Apeliacinės komisijos narys posėdyje dalyvauja.

25. Apeliacinės komisijos nariai dėl sprendimo priėmimo gali balsuoti „už“ arba „prieš“. Draudžiama balsuojant susilaikyti.

26. Apeliacinės komisijos pirmininkas atlieka šias funkcijas:

26.1. organizuoja Apeliacinės komisijos darbą;

26.2. šaukia Apeliacinės komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja;

26.3. atstovauja Apeliacinei komisijai arba paveda tai daryti savo pavaduotojui, o kai negali pavaduotojas – vienam iš Apeliacinės komisijos narių;

26.4. atsako už Apeliacinės komisijos darbo kokybę ir veiksmingumą.

27. Nesant Apeliacinės komisijos pirmininko, jo funkcijas vykdo Apeliacinės komisijos pirmininko pavaduotojas, o nesant abiejų, funkcijas vykdo posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma išrinktas vienas iš posėdyje dalyvaujančių Apeliacinės komisijos narių.

28. Apeliacinės komisijos darbą padeda organizuoti Apeliacinės komisijos sekretorius, kurį skiria Centras iš Centro valstybės tarnautojų.

29. Apeliacinės komisijos sekretorius atlieka šias funkcijas:

29.1. rūpinasi posėdžiams reikalingos medžiagos parengimu;

29.2. padeda rengti dokumentų projektus, susijusius su Apeliacinės komisijos darbu, protokoluoja posėdžius;

29.3. kartu su Apeliacinės komisijos pirmininku informuoja Centrą apie Apeliacinės komisijos veiklą.

30. Visi dokumentai, susiję su Apeliacinės komisijos veikla, saugomi Centre Centro nustatyta tvarka.

 

V. APELIACIJŲ PATEIKIMO IR NAGRINĖJIMO TVARKA

 

31. Aukštoji mokykla turi teisę pateikti apeliaciją dėl studijų programos vertinimo išvadų Centro direktoriaus nustatyta tvarka. Aukštoji mokykla apeliacijoje turi aiškiai ir argumentuotai suformuluoti ir nurodyti, kurie ekspertų grupės pateiktų išvadų ar Studijų vertinimo komisijos (toliau – Vertinimo komisija) rekomendacijos, siūlymai ar teiginiai yra klaidingi ir (ar) nepagrįsti.

32. Apeliacinė komisija, išnagrinėjusi apeliaciją priima vieną iš šių sprendimų:

32.1. patenkinti apeliaciją ir įpareigoti Centrą priimti naują sprendimą;

32.2. nepatenkinti apeliacijos ir palikti galioti Centro sprendimą.

33. Centras raštu informuoja pareiškėją apie Apeliacinės komisijos priimtą sprendimą bei pateikia Komisijos posėdžio protokolo išrašą.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

34. Su Apeliacinės komisijos nariais įstatymų nustatyta tvarka sudaromos viešojo pirkimo paslaugų sutartys.

35. Apeliacinės komisijos narių darbas apmokamas iš Centro biudžeto lėšų.

36. Nuostatai gali būti keičiami Apeliacinės komisijos ar Centro siūlymu.

 

_________________