Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMO 16, 18, 19, 41,

85, 86, 90, 92 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO

PROJEKTO NR. XIP-4323

 

2012 m. birželio 13 d. Nr. 686

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2012 m. gegužės 16 d. sprendimo Nr. SV-S-1592 8 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:

Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 16, 18, 19, 41, 85, 86, 90, 92 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projekto Nr. XIP-4323 (toliau – Įstatymo projektas) teisinio reguliavimo tikslui ir priemonėms ir pasiūlyti patikslinti šį projektą pagal pateiktas pastabas ir pasiūlymus:

1. Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2012 m. balandžio 24 d. išvados Nr. 4323 1 pastabą, taip pat siekiant lygiateisiškumo tarp tiekėjų ir perkančiųjų organizacijų, siūlytina atsisakyti Įstatymo projekto 2 straipsnio 2 dalies.

2. Įstatymo projekto 3 straipsnis tikslintinas, nustatant, kad pirkimo procedūrų ataskaitos, įvykdytos ar nutrauktos pirkimo sutarties ataskaitos nereikalaujama vykdant supaprastintus pirkimus. Tuo atveju, kai paslaugų, kurios nepatenka į Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) 2 priedėlio paslaugų B sąrašą, pirkimo vertė viršija tarptautinio pirkimo vertės ribas, paslaugų pirkimui turėtų būti taikomi bendrieji Viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimai, kurie taikomi tarptautinės vertės pirkimams.

Įstatymo projekto 3 straipsnis išdėstytinas taip:

3 straipsnis. 19 straipsnio 1, 4 ir 5 dalių pakeitimas

1. Pakeisti 19 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Perkančioji organizacija privalo Viešųjų pirkimų tarnybai raštu pateikti kiekvieno pirkimo, reglamentuojamo šio įstatymo II, III ar IV skyriuose, įskaitant ir pirkimą, kurio metu sudaroma preliminarioji sutartis ar taikoma dinaminė pirkimo sistema, procedūrų ataskaitą. Ši ataskaita neteikiama, kai pirkimas atliekamas pagal sudarytą preliminariąją sutartį, atliekamas mažos vertės pirkimas arba šio įstatymo 85 straipsnio 6 dalyje nurodytas supaprastintas pirkimas. Ataskaitoje nurodoma:

1) perkančiosios organizacijos pavadinimas, adresas, pirkimo sutarties, preliminariosios sutarties ar dinaminės pirkimo sistemos objektas ir kaina;

2) derybų atveju – šio pirkimo būdo pasirinkimo priežastys;

3) konkurencinio dialogo atveju – šio pirkimo būdo pasirinkimo priežastys;

4) atrinktų kandidatų ir laimėjusių dalyvių pavadinimai ir jų pasirinkimo priežastys;

5) kandidatų ir dalyvių, kurių paraiškos ir pasiūlymai atmesti, pavadinimai, paraiškų ir pasiūlymų atmetimo priežastys;

6) pasiūlymų, kuriuose nurodytos neįprastai mažos kainos, atmetimo priežastys;

7) laimėjusio dalyvio pavadinimas, jo pasirinkimo priežastys ir, jeigu žinoma, pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties įsipareigojimų dalis, kuriai laimėtojas ketina pasitelkti trečiuosius asmenis kaip subrangovus;

8) jeigu nebuvo sudaryta pirkimo sutartis ar preliminarioji sutartis arba nebuvo sukurta dinaminė pirkimo sistema, – to priežastys;

9) kita Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta informacija.“

2. Pakeisti 19 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Perkančioji organizacija privalo Viešųjų pirkimų tarnybai raštu pateikti visų per kalendorinius metus atliktų pirkimų, kai pagal preliminariąsias pirkimo sutartis sudaromos pagrindinės sutartys, visų per kalendorinius metus atliktų mažos vertės pirkimų ir šio įstatymo 85 straipsnio 6 dalyje nurodytų supaprastintų pirkimų ataskaitą. Šioje ataskaitoje perkančioji organizacija taip pat privalo pateikti duomenis apie visus per kalendorinius metus atliktus pirkimus pagal šio įstatymo 91 straipsnio reikalavimus. Ataskaitos pateikiamos per 30 dienų, pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams.“

3. Pakeisti 19 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5. Perkančioji organizacija privalo Viešųjų pirkimų tarnybai raštu pateikti kiekvienos įvykdytos ar nutrauktos pirkimo sutarties (preliminariosios sutarties) ataskaitą, išskyrus ataskaitą, sudarytą atliekant mažos vertės pirkimus, šio įstatymo 85 straipsnio 6 dalyje nurodytus supaprastintus pirkimus ar pirkimus pagal sudarytą preliminariąją sutartį, ne vėliau kaip per 14 dienų, įvykdžius ar nutraukus pirkimo sutartį (preliminariąją sutartį).“

3. Viešųjų pirkimų įstatymo 91 straipsnyje įtvirtinta prievolė perkančiosioms organizacijoms, atliekančioms supaprastintus pirkimus, ne mažiau kaip 5 procentus visų supaprastintų pirkimų vertės pirkimų atlikti iš neįgaliųjų socialinių įmonių, socialinių įmonių, įmonių, kuriose dirba daugiau kaip 50 procentų nuteistųjų, ir įmonių, kurių dalyviai yra sveikatos priežiūros įstaigos ir kuriose darbo terapijos pagrindais dirba ne mažiau kaip 50 procentų pacientų. Tuo tarpu Įstatymo projekto 5 straipsnio 1 dalyje, keičiančioje Viešųjų pirkimų įstatymo 85 straipsnio 1 dalį, siūloma nustatyti, kad perkančioji organizacija, atlikdama mažos vertės pirkimus ir literatūros, mokslo ir meno kūrinių autorių, atlikėjų ar jų kolektyvo paslaugų, taip pat mokslo, kultūros ir meno sričių projektų vertinimo ir pretendentų gauti teisės aktų nustatyta tvarka įsteigtas premijas veiklos šiose srityse vertinimo paslaugų pirkimus, neprivalo vadovautis šio įstatymo 13 straipsnio nuostatomis. Atkreiptinas dėmesys, kad Viešųjų pirkimų įstatymo 13 straipsnis įtvirtina teisę, o ne pareigą perkančiajai organizacijai pirkimo dokumentuose nustatyti sąlygas, sudarančias galimybę pirkimuose dalyvauti tik neįgaliųjų socialinėms įmonėms. Atsižvelgiant į tai, siūlytina tikslinti Įstatymo projekto 5 straipsnio 1 dalį ir atsisakyti nuorodos į Viešųjų pirkimų įstatymo 13 straipsnį.

4. Vadovaujantis Teisėkūros tobulinimo metmenų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Seimo 2006 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. X-933, 23, 34 ir 35 punktų reikalavimais, atkreiptinas dėmesys į tai, kad numatomas teisės akto įsigaliojimo terminas turėtų leisti tinkamai pasirengti įgyvendinti teisės aktą (sukurtos būtinos institucinės struktūros, skirtos būtinos lėšos ir pan.). Teisės aktams, kuriems įgyvendinti reikalingi kiti teisės aktai, turėtų būti numatytas vėlesnis negu leidinio „Valstybės žinios“ išleidimo diena įsigaliojimo terminas, teisės aktų įsigaliojimo terminas sietinas su teisės aktų įgyvendinimo finansavimu. Atsižvelgiant į šiuos reikalavimus, taip pat ir į Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatas, susijusias su planuojamų atlikti einamaisiais biudžetiniais metais viešųjų pirkimų planų tvirtinimu ir metinių ataskaitų teikimu (Viešųjų pirkimų įstatymo 7 straipsnio 1 dalį, 19 straipsnio 4 dalį), siūlytina nustatyti vėlesnę Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 16, 18, 19, 41, 85, 86, 90, 92 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo įsigaliojimo datą.

5. Siūlytina atsižvelgti į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2012 m. balandžio 24 d. išvados Nr. 4323 2, 3, 5, 7 ir 8 punktuose pateiktas pastabas ir pasiūlymus ir į Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2012 m. gegužės 14 d. išvadoje pateiktas pastabas ir pasiūlymus.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                 RIMANTAS ŽYLIUS

 

_________________