Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2011 m. gruodžio 21 d. Nr. 1517
Vilnius
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2011 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. 1517
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba) yra valstybės biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas) Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47) nustatyta tvarka.
2. Tarnybos paskirtis – įgyvendinti viešųjų pirkimų politiką ir prižiūrėti, kaip laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo (Žin., 2011, Nr. 85-4135) ir su jų įgyvendinimu susijusių teisės aktų.
3. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975), Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2010, Nr. 15-699), kitais įstatymais ir Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais.
4. Tarnyba yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke, antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu.
5. Nuostatai keičiami teisės aktų nustatyta tvarka. Sprendimą dėl Tarnybos buveinės pakeitimo priima Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
II. TARNYBOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS
7. Tarnybos veiklos tikslai yra:
7.2. prižiūrėti, kaip laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų;
8. Siekdama Nuostatų 7.1 punkte nurodyto veiklos tikslo, Tarnyba atlieka šias funkcijas:
8.1. pagal kompetenciją rengia ir (ar) priima viešuosius pirkimus reglamentuojančius teisės aktus, institucijoms ir įstaigoms teikia informaciją ir pasiūlymus dėl viešųjų pirkimų teisinio reguliavimo spragų šalinimo ir viešųjų pirkimų teisinio reguliavimo tobulinimo;
8.2. teikia metodinę pagalbą viešųjų pirkimų klausimais, rengia Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymui, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymui įgyvendinti reikalingas rekomendacijas;
8.3. renka, kaupia ir analizuoja informaciją apie numatomus ir atliekamus viešuosius pirkimus, sudarytas viešojo pirkimo–pardavimo sutartis (toliau – pirkimo sutartys) ir pirkimų sutarčių įvykdymo rezultatus, taip pat nustatytus viešųjų pirkimų tvarkos pažeidimus, jų pobūdį ir su jais susijusius sprendimus ir nuobaudas; šią informaciją, išskyrus konfidencialią, teikia valstybės ir savivaldybių institucijoms, įstaigoms ir skelbia viešai;
8.4. analizuoja ir vertina viešųjų pirkimų sistemą, rengia ir teikia institucijoms ir įstaigoms pasiūlymus, kaip ją tobulinti;
8.5. organizuoja ir vykdo perkančiųjų organizacijų valstybės tarnautojų ar darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto (toliau – valstybės tarnautojai ir darbuotojai), atsakingų už viešuosius pirkimus, mokymą;
8.6. konsultuoja perkančiąsias organizacijas ir tiekėjus arba organizuoja jų konsultavimą viešojo pirkimo klausimais;
8.7. sprendžiant viešųjų pirkimų klausimus, palaiko ryšius su atitinkamomis užsienio valstybių institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis;
8.8. tvirtina supaprastintų viešųjų pirkimų skelbimų formas ir nustato skelbimų (pranešimų) teikimo reikalavimus;
8.11. rengia ir teikia Europos Komisijai jos nustatytais terminais ir forma statistines prekių, paslaugų ir darbų viešojo pirkimo metines ataskaitas ir kitą jos prašomą informaciją;
8.12. persiunčia Europos Sąjungos oficialiųjų leidinių biurui skelbti perkančiųjų organizacijų skelbimus ir užtikrina perkančiųjų organizacijų perduodamų kitų pranešimų ir informacijos persiuntimą;
9. Siekdama Nuostatų 7.2 punkte nustatyto veiklos tikslo, Tarnyba atlieka šias funkcijas:
9.1. vykdo Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimų prevenciją, prižiūri, kaip laikomasi šių teisės aktų reikalavimų ir sudarytų pirkimo sutarčių sąlygų įsigyjant reikiamų prekių, paslaugų ar darbų ir kaip užtikrinamas tinkamas viešųjų pirkimų planavimas, pirkimo sutarčių vykdymas, taip pat vertina pirkimo sutarčių įvykdymo rezultatus;
9.3. teikia Europos Komisijai Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 97 straipsnyje nurodytą informaciją apie Europos Sąjungos teisės pažeidimą;
10. Siekdama Nuostatų 7.3 punkte nustatyto veiklos tikslo, Tarnyba atlieka šias funkcijas:
10.1. vykdo Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo ir kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimų prevenciją, prižiūri, kaip perkančiosios organizacijos laikosi šių teisės aktų reikalavimų, įsigydamos joms reikalingų prekių, paslaugų ar darbų;
III. TARNYBOS TEISĖS
12. Tarnyba, siekdama jai nustatytų veiklos tikslų ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 82 straipsnio 2 dalyje, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo 9 straipsnio 2 dalyje ir kituose teisės aktuose nustatytas teises.
IV. TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
14. Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis Tarnybos direktoriaus patvirtintais strateginiais veiklos planais, rengiamais vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2010, Nr. 102-5279), kitais planavimo dokumentais. Tarnybos strateginiai veiklos planai skelbiami Tarnybos interneto svetainėje. Tarnybos strateginio veiklos plano vykdymo vertinimą atlieka Tarnybos direktorius.
16. Tarnybos administracijos padalinių veiklą reguliuoja Tarnybos direktoriaus įsakymu tvirtinamas Tarnybos darbo reglamentas, Tarnybos vidaus tvarkos taisyklės, Tarnybos administracijos padalinių nuostatai, Tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymai.
17. Tarnybai vadovauja direktorius – valstybės pareigūnas, kurį 4 metams į pareigas priima ir iš jų atleidžia Respublikos Prezidentas Ministro Pirmininko teikimu. Tarnybos direktorius pareigas gali eiti ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės.
18. Tarnybos direktoriumi gali būti nepriekaištingos reputacijos Lietuvos Respublikos pilietis, turintis magistro kvalifikacinį laipsnį arba vienpakopį universitetinį išsilavinimą.
19. Tarnybos direktorius atleidžiamas iš pareigų Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 81 straipsnio 4 dalyje nustatytais pagrindais.
20. Pasibaigus kadencijai, Tarnybos direktorius eina pareigas, kol į pareigas priimamas naujas direktorius.
21. Tarnybos direktorius gali turėti pavaduotojų. Pavaduotojus skiria Tarnybos direktorius Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 105-3019; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka.
22. Tarnybos direktorius ir jo pavaduotojai negali eiti kitų renkamų ar skiriamų pareigų, dirbti verslo ar kitose privačiose įstaigose ar įmonėse, išskyrus pedagoginę ar kūrybinę veiklą.
23. Tarnybos direktorius:
23.1. organizuoja Tarnybos darbą taip, kad būtų įgyvendinami Tarnybos veiklos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos;
23.3. sprendžia Tarnybos kompetencijai priskirtus klausimus, tiesiogiai atsako už tai, kad būtų įgyvendinami Tarnybos veiklos tikslai ir atliekamos nustatytos funkcijos;
23.5. atstovauja Tarnybai valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose ir tarptautinėse organizacijose;
23.7. per 4 mėnesius nuo kalendorinių metų pabaigos pateikia Tarnybos metinę veiklos ataskaitą Lietuvos Respublikos Seimui, Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir paskelbia viešai;
23.8. tvirtina Tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinto didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių skaičiaus;
23.9. įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Tarnybos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, juos skatina, skiria jiems pašalpas, tarnybines ar drausmines nuobaudas;
23.11. užtikrina, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą (Žin., 2007, Nr. 77-3046) teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;
23.12. užtikrina racionalų ir taupų Tarnybos lėšų ir turto naudojimą, veiksmingą Tarnybos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, veikimą ir tobulinimą;
24. Tarnybos direktoriaus pavaduotojai:
24.1. koordinuoja ir kontroliuoja jiems priskirtų Tarnybos administracijos padalinių darbą pagal šių padalinių nuostatuose nurodytas funkcijas;
24.3. Tarnybos direktoriaus įgalioti atstovauja Tarnybai teisme, kitose valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose svarstant klausimus, susijusius su viešaisiais pirkimais, palaiko ryšius su tarptautinėmis organizacijomis Tarnybos veiklos klausimais;
24.4. Tarnybos direktoriaus paskirti, laikinai Tarnybos direktoriaus nesant, atlieka Tarnybos direktoriaus funkcijas;
25. Tarnybos direktorius ir jo pavaduotojai Tarnybos vardu turi teisę nagrinėti administracinių teisės pažeidimų bylas ir skirti administracines nuobaudas.
26. Tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų priėmimo į pareigas Tarnyboje tvarką, atsakomybės, darbo užmokesčio mokėjimo, socialinių ir kitų garantijų suteikimo ir kitas nuostatas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569) ir kiti teisės aktai.
V. TARNYBOS VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ
27. Tarnybos valstybinį (finansinį ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.
29. Tarnybos finansų kontrolę atlieka Tarnybos direktoriaus paskirti valstybės tarnautojai ir darbuotojai.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS