Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL Lietuvos Respublikos 2009–2011 metų preliminarių nacionalinio biudžeto pagrindinių rodiklių
2008 m. gegužės 16 d. Nr. 470
Vilnius
Įgyvendindama Lietuvos Respublikos 2009 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 161 (Žin., 2008, Nr. 26-939), 8 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
2. Lietuvos Respublikos 2009–2011 metų valstybės biudžeto maksimalių asignavimų, įskaitant į atitinkamą sritį investuojamas lėšas, nustatymo bendruosius principus.
Ministras Pirmininkas Gediminas Kirkilas
Susisiekimo ministras,
pavaduojantis finansų ministrą Algirdas Butkevičius
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. gegužės 16 d. nutarimu Nr. 470
Lietuvos Respublikos 2009–2011 metų preliminarūs nacionalinio biudžeto pagrindiniai rodikliai
1. Prognozuojamos Lietuvos Respublikos nacionalinio biudžeto pajamos, įskaitant Europos Sąjungos ir kitą tarptautinę finansinę paramą:
Metai |
Suma (mln. litų) |
|
bendra suma |
iš jos Europos Sąjungos ir kita tarptautinė finansinė parama |
|
2009 |
32128,6 |
5002 |
2010 |
36647,3 |
6919 |
2011 |
40442,7 |
7646 |
2. Prognozuojamos Lietuvos Respublikos nacionalinio biudžeto išlaidos, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos fiskalinės drausmės įstatymo (Žin., 2007, Nr. 120-4881) 3 straipsnio nuostatas:
2009 metų – 32128,6 mln. litų;
2010 metų – 36398,7 mln. litų;
2011 metų – 39812,7 mln. litų.
3. Preliminarios valstybės investicijų sumos, įskaitant finansinę paramą iš Europos Sąjungos biudžeto ir kitą tarptautinę finansinę paramą, bet neįskaitant atitinkamų metų įmokų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, skiriamų specialiosioms programoms finansuoti:
2009 metų – 4147,9 mln. litų;
2010 metų – 5252,8 mln. litų;
2011 metų – 5635,9 mln. litų.
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. gegužės 16 d. nutarimu Nr. 470
Lietuvos Respublikos 2009–2011 metų valstybės biudžeto maksimalių asignavimų, įskaitant į atitinkamą sritį investuojamas lėšas, nustatymo bendrieji principai
1. 2009 metų maksimalūs asignavimai programų išlaidoms (išskyrus asignavimus Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšomis vykdomoms programoms įgyvendinti) nustatomi pagal 2008 metų patvirtintus asignavimus strateginiuose veiklos planuose patvirtintoms programoms, įvertinus 2007 metų asignavimų panaudojimą, informaciją apie netęstinas programas (priemones), ir diferencijuojami pagal atskiras valstybės funkcijas. Nustatant 2009 metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojams maksimalių Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų išlaidoms limitus, siekiant įgyvendinti Lietuvos Respublikos fiskalinės drausmės įstatymą (Žin., 2007, Nr. 120-4881) ir Lietuvos konvergencijos 2007 metų programos, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1358 (Žin., 2007, Nr. 137-5582), tikslus vidutiniu laikotarpiu siekti artimo subalansuotam arba perteklinio valdžios sektoriaus biudžeto, prireikus nustatomi 5 procentais mažesni negu 2008 metams asignavimų valdytojams patvirtinti asignavimai išlaidoms (išskyrus asignavimus Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšomis vykdomoms programoms įgyvendinti, specialiosioms programoms, tiesioginėms išmokoms Lietuvos žemės ūkio subjektams mokėti, valstybės rezervui tvarkyti, krašto apsaugos, kaip NATO kolektyvinės saugumo ir gynybos sistemos dalies, tolesnės plėtros ir socialinę atskirtį mažinančioms programoms (valstybinėms pensijoms, išmokoms vaikams, socialinėms išmokoms ir kompensacijoms, darbo užmokesčiui, socialiniam draudimui valstybės lėšomis ir kitoms reikmėms) finansuoti).
2. 2009–2011 metų valstybės kapitalo investicijoms nustatomi valstybės lėšų dydžiai diferencijuojami pagal atskiras investavimo sritis.
3. Diferencijuojant 2009–2011 metų valstybės kapitalo investicijoms skiriamų lėšų dydį pagal atskiras sritis, pirmenybė teikiama:
3.2. prioritetinių Lietuvos tūkstantmečio ir Vilniaus, kaip Europos kultūros sostinės 2009, investicijų projektų vykdymui;
3.4. kitų investicijų projektų, dėl kurių priimti Lietuvos Respublikos Seimo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, vykdymui;
3.5. statinių, kurių konstrukcijų būklė yra avarinė, o jų eksploatavimo nutraukti negalima, rekonstravimui ir kapitaliniam remontui;
4. Atitinkamos srities valstybės politiką įgyvendinanti ministerija arba Vyriausybės įstaiga gali teikti Finansų ministerijai įtraukti į Valstybės investicijų 2009–2011 metų programą investicijų projektų įgyvendinimo programas, iš kurių kiekviena jungia du ir daugiau investicijų projektų, pagal kuriuos investuojama į vienai investavimo sričiai priskiriamus vienarūšius investavimo objektus ir kuriems įgyvendinti lėšos (tarp jų ir Europos Sąjungos finansinės paramos) numatomos atitinkamos valdymo srities valstybės politiką įgyvendinančiai ministerijai arba Vyriausybės įstaigai, o naudos gavėjais gali būti valstybės institucijos, įstaigos ir įmonės, savivaldybių įstaigos ir įmonės, taip pat kiti ūkio subjektai.
5. Tarpinių (arba jų sprendimu – įgyvendinančiųjų) institucijų prašomų Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir nacionalinių lėšų suma neturi viršyti tarpinių institucijų atrinktiems įgyvendinti viešiesiems projektams atitinkamais metais reikiamų lėšų. Atrenkant investicijų projektus, įgyvendinamus bendrai su Europos Sąjungos finansinės paramos lėšomis, prioritetas teikiamas pradėtiems, bet dar nebaigtiems investicijų projektams įgyvendinti.
Atrinkti investicijų projektai neįtraukiami į Valstybės investicijų 2009–2011 metų programą kaip atskiri investicijų projektai, o planuojami atitinkamų tarpinių (arba jų sprendimu – įgyvendinančiųjų) institucijų programose.
6. 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšos, gaunamos siekiant Europos Sąjungos sanglaudos politikos konvergencijos tikslo, ir bendrojo finansavimo lėšos, skirtos projektams bendrai finansuoti iš 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšų, planuojamos ministerijų ir kitų valstybės institucijų, kurioms Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637), pagal kompetenciją priskirta atsakomybė už bendrai finansuojamus iš Europos Sąjungos fondų lėšų ūkio sektorius, veiksmų programų prioritetų ir jų įgyvendinimo priemonių planavimą ir įgyvendinimą, programose (jose išskiriant 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas).
7. Asignavimų valdytojai lėšas 2009 ir 2010 metams, kurių reikia visam valstybei nuosavybės teise priklausančiam registruotinam turtui inventorizuoti ir registruoti viešuosiuose registruose, turi numatyti iš atitinkamų metų biudžete asignavimų valdytojui skirtų lėšų.
8. Rekomenduojama asignavimų valdytojams:
8.1. optimizuoti asignavimų valdytojų skaičių vadovaujantis šiais asignavimų valdytojų vadovaujamų įstaigų statuso kriterijais:
8.1.1. teisinės formos kriterijumi – buvimas biudžetine įstaiga, išskyrus atvejus, kai specialioji teisės norma nustato kitą teisinę formą;
8.1.2. atskaitingumo kriterijumi – buvimas atskaitingam Lietuvos Respublikos Seimui, Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, išskyrus atvejus, kai taikomi 8.1.3 ir 8.1.4 punktuose nurodyti kriterijai;
8.1.3. asignavimų dydžio kriterijumi – įstaigai prie ministerijos skiriama asignavimų daugiau kaip 10 mln. litų (taikytina tik asignavimų valdytojų skaičiui mažinti);
8.2. vadovautis šiomis asignavimų valdytojų vykdomų programų skaičiaus optimizavimo gairėmis:
8.2.2. skirtingos programos turi įgyvendinti skirtingus programų tikslus ir uždavinius (jų nedubliuoti);
8.2.3. rengiant programas, privalu laikytis asignavimų proporcingumo principo – asignavimai programoms turi būti paskirstyti kuo tolygiau;
8.2.4. programos turi būti rengiamos pagal tikslus, o ne pagal lėšų šaltinius (neturi likti specialiųjų programų, dubliuojančių kitų programų tikslus ir uždavinius);
8.2.5. įstaigos prie ministerijų neturėtų rengti programų, kurios įgyvendintų tikslus, numatytus ministerijų programose;
9. Siekiant realaus ekonominio poveikio ir užtikrinant papildomumo principą pagal 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančio reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), sąlygas, institucijų programoms vykdyti skiriamų nacionalinių lėšų dalis negali būti pakeista 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšų dalimi.
10. Preliminariai nustatant 2010 ir 2011 metų asignavimus, atsižvelgiama į makroekonominių rodiklių prognozes ir į kriterijus, nustatytus Lietuvos konvergencijos 2007 metų programoje.