VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKO
Į S A K Y M A S
DĖL TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR JŲ PRIEKABŲ ŠILDYMO SISTEMŲ BEI DEGIMO KROSNELIŲ TIPO PATVIRTINIMO TAISYKLIŲ
2007 m. rugpjūčio 30 d. Nr. 2B-303
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. sausio 17 d. nutarimo Nr. 44 „Dėl transporto priemonių ir sudėtinių transporto priemonių dalių atitikties įvertinimo“ (Žin., 2001, Nr. 7-194; 2004, Nr. 143-5231) 3.1 punktu bei įgyvendindamas 2006 m. lapkričio 27 d. Komisijos direktyvą 2006/119/EB, iš dalies keičiančią Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2001/56/EB dėl motorinių transporto priemonių ir jų priekabų šildymo sistemų siekiant ją suderinti su technikos pažanga (OL 2006 L 330, p. 12),
1. Tvirtinu Transporto priemonių ir jų priekabų šildymo sistemų bei degimo krosnelių tipo patvirtinimo taisykles (pridedama).
2. Technikos skyriui įsakymą nustatyta tvarka teikti skelbti „Valstybės žiniose“ ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos interneto tinklalapyje.
PATVIRTINTA
Valstybinės kelių transporto inspekcijos
prie Susisiekimo ministerijos viršininko
2007 m. rugpjūčio 30 d. įsakymu Nr. 2B-303
TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR JŲ PRIEKABŲ ŠILDYMO SISTEMŲ BEI DEGIMO KROSNELIŲ TIPO PATVIRTINIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Transporto priemonių ir jų priekabų šildymo sistemų bei degimo krosnelių tipo patvirtinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato transporto priemonių ir jų priekabų šildymo sistemų bei degimo krosnelių reikalavimus gauti Europos Bendrijos (toliau – EB) arba nacionalinį tipo patvirtinimą.
2. Taisyklės parengtos įgyvendinant 2001 m. rugsėjo 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2001/56/EB dėl motorinių transporto priemonių ir jų priekabų šildymo sistemų, iš dalies keičiančią Tarybos direktyvą 70/156/EEB ir panaikinančią Tarybos direktyvą 78/548/EEB (OL 2001 L 292, p. 21) (toliau – direktyva 2001/56/EB), 2004 m. balandžio 29 d. Komisijos direktyvą 2004/78/EB, derinančią su technikos pažanga, iš dalies keičiančią Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2001/56/EB dėl motorinių transporto priemonių ir jų priekabų šildymo sistemų ir Tarybos direktyvą 70/156/EEB (OL 2004 L 153, p. 100), 2006 m. lapkričio 27 d. Komisijos direktyvą 2006/119/EB, iš dalies keičiančią Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2001/56/EB dėl motorinių transporto priemonių ir jų priekabų šildymo sistemų siekiant ją suderinti su technikos pažanga (OL 2006 L 330, p. 12)) (toliau – direktyva 2006/119/EB) ir 2006 m. lapkričio 20 d. Tarybos direktyvą 2006/96/EB dėl Bulgarijos ir Rumunijos stojimo, adaptuojančią kai kurias direktyvas laisvo prekių judėjimo srityje (OL 2006 L 363, p. 81).
II. SĄVOKOS
4. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:
4.1. degimo krosnelė – šildymo įrenginys, tiesiogiai naudojantis skystuosius ar dujinius degalus ir nenaudojantis variklio šilumos nuostolių, naudojamų transporto priemonei varyti;
4.2. degimo krosnelės tipas – degimo krosnelės tipas, kuris nesiskiria šiomis savybėmis: degalų tipu (pvz., skystieji ar dujiniai degalai), šilumos laidininku (pvz., oras ar vanduo), vieta transporto priemonėje (pvz., keleivių salone ar krovinių skyriuje);
4.3. dujiniai degalai – degalai, kurie įprastinėmis temperatūros ir slėgio sąlygomis (288,2 K ir 101,33 kPa) yra dujinės būsenos, tokie kaip suskystintos naftos dujos (SND) ar suslėgtos gamtinės dujos (CNG);
4.4. informacinis dokumentas – šių Taisyklių 1 arba 2 priede pateiktas dokumentas, kuriame nurodyta, kokius duomenis turi pateikti asmuo, pateikiantis paraišką;
4.5. keleivių salonas – transporto priemonės salono dalis, kurioje yra transporto priemonės vairuotojas ir keleiviai;
4.6. keleivių salono šildymo sistema – bet kurio tipo šildymo įrenginys, skirtas didinti keleivių salono temperatūrą;
4.7. krovinių skyriaus šildymo sistema – bet kurio tipo šildymo įrenginys, skirtas didinti krovinių skyriaus temperatūrą;
4.8. perkaitimas – būsena, kai ortakis, kuriuo šildomas oras tiekiamas į degimo krosnelę, yra visiškai užkimštas;
4.9. salonas – transporto priemonės vidus, kuriame yra transporto priemone vežami keleiviai ir (arba) kroviniai;
4.10. šildymo sistema – bet kurio tipo šildymo įrenginys, skirtas didinti temperatūrą transporto priemonės viduje, įskaitant krovinių skyrių;
4.11. šilumos nuostolius naudojanti šildymo sistema -bet kurio tipo šildymo įrenginys, transporto priemonės vidaus temperatūrai padidinti naudojantis variklio šilumos nuostolius, naudojamus transporto priemonei varyti; laidininko funkciją gali atlikti vanduo, alyva ar oras;
5. Kitos sąvokos, kurios vartojamos šiose Taisyklėse, suprantamos kaip Transporto priemonių ir sudėtinių transporto priemonių dalių atitikties įvertinimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. kovo 24 d. įsakymu Nr. 3-114 (Žin., 2006, Nr. 41-1477).
III. TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR JŲ PRIEKABŲ ŠILDYMO SISTEMŲ BEI DEGIMO KROSNELIŲ EB TIPO PATVIRTINIMAS
6. Paraišką gauti transporto priemonės ar jos priekabos šildymo sistemos ar degimo krosnelės EB tipo patvirtinimo sertifikatą (toliau – EB tipo patvirtinimo sertifikatas) Valstybinei kelių transporto inspekcijai prie Susisiekimo ministerijos (toliau -Inspekcija) pateikia transporto priemonės ar jos priekabos šildymo sistemos ar degimo krosnelės gamintojas arba jo įgaliotas atstovas (toliau – gamintojas arba jo įgaliotas atstovas). Kartu su paraiška pateikiamas informacinis dokumentas ir techninės tarnybos (laboratorijos) parengtas bandymo protokolas.
7. Techninei tarnybai (laboratorijai), atliekančiai transporto priemonių ir jų priekabų šildymo sistemos ar degimo krosnelių bandymus pagal šių Taisyklių 3 priedo reikalavimus, turi būti pateikti tvirtinamojo tipo transporto priemonių ar jų priekabų šildymo sistemų ar degimo krosnelių pavyzdžiai.
8. Techninė tarnyba (laboratorija), atlikusi reikalingus bandymus, nustato, ar pateiktos transporto priemonių ar jų priekabų šildymo sistemos ar degimo krosnelės atitinka šių Taisyklių reikalavimus, ir išduoda parengtą bandymo protokolą.
9. Inspekcija, gavusi paraišką ir techninės tarnybos (laboratorijos) parengtą bandymo protokolą, jei transporto priemonės ir jos priekabos šildymo sistemos ar degimo krosnelės tipas atitinka šių Taisyklių reikalavimus, kiekvienam transporto priemonės ar jos priekabos šildymo sistemos ar degimo krosnelės tipui suteikia EB tipo patvirtinimą, jo numerį ir išduoda EB tipo patvirtinimo sertifikatą (šių Taisyklių 4 arba 5 priedai).
10. EB tipo patvirtinimo numeriu turi būti paženklinta kiekviena patvirtinto tipo transporto priemonės ar jos priekabos šildymo sistema ar degimo krosnelė (šių Taisyklių 6 priedas). Prie transporto priemonės ar jos priekabos šildymo sistemos ar degimo krosnelės pritvirtinamas prekės vardas ar ženklas turi būti nenusitrinantis ir aiškiai matomas. Inspekcija to paties EB tipo patvirtinimo numerio nesuteikia kito tipo transporto priemonės ar jos priekabos šildymo sistemai ar degimo krosnelei.
IV. TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR JŲ PRIEKABŲ ŠILDYMO SISTEMŲ BEI DEGIMO KROSNELIŲ EB TIPO PATVIRTINIMO PAKEITIMAS (PRAPLĖTIMAS)
12. Gamintojas arba jo įgaliotas atstovas, turintis išduotą EB tipo patvirtinimo sertifikatą, privalo informuoti Inspekciją apie visus duomenų pakeitimus, padarytus informaciniame dokumente.
13. Pasikeitus informacinio paketo duomenims, gamintojas ar jo įgaliotas atstovas pateikia naują informacinio paketo turinį ir tą informacinio paketo dalį, kurioje padaryti pakeitimai, juos nurodydamas.
14. Jei pasikeitus informacinio paketo duomenims keičiasi EB tipo patvirtinimo sertifikato duomenys, išduodamas naujas, pakeistas EB tipo patvirtinimo sertifikatas, kuris numeruojamas kaip pakeitimas, nurodant EB tipo patvirtinimo pakeitimo priežastis ir išdavimo datą.
15. Jei pasikeitus pagal šias Taisykles patvirtintiems transporto priemonių ir jų priekabų šildymo sistemų ar degimo krosnelių reikalavimams keičiasi informacinio paketo duomenys, tokiu atveju reikia atlikti papildomus bandymus arba patikrinimus. Bandymai atliekami, kai keičiasi transporto priemonės ir jų priekabų šildymo sistemos ar degimo krosnelės konstrukcija. Kitais atvejais bandymų atlikti nereikia – užtenka atlikti patikrinimą. Naujas pakeistas EB tipo patvirtinimo sertifikatas išduodamas tik atlikus papildomus bandymus arba patikrinimus, jei bandymų rezultatai atitinka šių Taisyklių reikalavimus, o patikrinimai – pateiktą informaciją informaciniame pakete.
V. GAMYBOS ATITIKTIS
17. Prieš išduodama arba išdavusi EB tipo patvirtinimo sertifikatą Inspekcija imasi priemonių patikrinti, kad transporto priemonių ir jų priekabų šildymo sistemų ar degimo krosnelių gamyba būtų organizuota pagal patvirtinto tipo reikalavimus, kaip numatyta Transporto priemonių ir sudėtinių transporto priemonių dalių atitikties įvertinimo apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. kovo 24 d. įsakymu Nr. 3-114. Prireikus toks patikrinimas atliekamas kartu su kitomis Europos Sąjungos valstybių įgaliotomis institucijomis.
VI. SANKCIJOS UŽ GAMYBOS NEATITIKIMĄ
19. Inspekcija gali panaikinti EB tipo patvirtinimo sertifikatą, jei nevykdomi šių Taisyklių reikalavimai.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
21. Transporto priemonių ir jų priekabų šildymo sistemoms, naudojančioms suskystintas naftos dujas ir atitinkančioms šių Taisyklių arba kitų Europos Sąjungos valstybių narių nacionalinių teisės aktų, įgyvendinančių direktyvos 2001/56/EB su pakeitimais, padarytais direktyva 2006/119/EB, nustatytus reikalavimus, nuo 2007 m. spalio 1 d. suteikiamas EB tipo patvirtinimas arba nacionalinis tipo patvirtinimas. Šias transporto priemonių šildymo sistemas leidžiama parduoti, registruoti arba pradėti eksploatuoti.
22. Degimo krosnelėms, naudojančioms suskystintas naftos dujas ir atitinkančioms šių Taisyklių arba kitų Europos Sąjungos valstybių narių nacionalinių teisės aktų, įgyvendinančių direktyvos 2001/56/EB su pakeitimais, padarytais direktyva 2006/119/EB, nustatytus reikalavimus, nuo 2007 m. spalio 1 d. suteikiamas EB tipo patvirtinimas arba nacionalinis tipo patvirtinimas. Šias degimo krosneles leidžiama parduoti arba pradėti eksploatuoti.
23. Transporto priemonių šildymo sistemoms, naudojančioms suskystintas naftos dujas, arba degimo krosnelėms, naudojančioms suskystintas naftos dujas ir neatitinkančioms šių Taisyklių arba kitų Europos Sąjungos valstybių narių nacionalinių teisės aktų, įgyvendinančių direktyvos 2001/56/EB su pakeitimais, padarytais direktyva 2006/119/EB nustatytų reikalavimų, nuo 2008 m. balandžio 1 d. nesuteikiamas EB tipo patvirtinimas.
______________
Transporto priemonių ir jų priekabų šildymo
sistemų bei degimo krosnelių tipo
patvirtinimo taisyklių
1 priedas
INFORMACINIS DOKUMENTAS Nr. ,
patvirtinantis transporto priemonės šildymo sistemos EB tipą
Šis informacinis dokumentas pateikiamas trimis egzemplioriais. Prie jo pridedamas informacinio dokumento turinys. Visi brėžiniai pateikiami A4 formatu, tinkamo mastelio ir pakankamai išsamūs. Jei yra nuotraukų, jos turi būti informatyvios. Jei sistemos, sudėtinės dalys ar atskirieji techniniai mazgai turi elektroninių valdiklių, pateikiama su jų veikimu susijusi informacija.
0. BENDROJI DALIS
0.1. Gamintojas (prekinis gamintojo pavadinimas).................................................................................
0.2. Tipas.................................................................................................................................................
0.2.1. Komercinis (-iai) aprašymas (-ai)...................................................................................................
0.3. Tipo identifikavimo priemonė, jeigu nurodyta ant transporto priemonės(b)......................................
0.3.1. Šio identifikavimo žymens vieta...................................................................................................
0.4. Transporto priemonės klasėc.............................................................................................................
0.5. Gamintojo pavadinimas ir adresas....................................................................................................
1. TRANSPORTO PRIEMONĖS BENDRŲJŲ KONSTRUKCIJŲ CHARAKTERISTIKA
3. VARIKLIS(d)
3.1.1. Gamintojo suteiktas variklio kodas...............................................................................................
(taip, kaip nurodyta ant variklio ar kitoje vietoje)
3.2.1.1. Veikimo principas: priverstinis uždegimas /uždegimas suspaudimu, keturių taktų/dviejų taktų 1
3.2.1.2. Cilindrų skaičius ir jų išdėstymo tvarka.....................................................................................
3.2.1.8. Didžiausia variklio galia........ kW, esant................ min-1 (gamintojo deklaruotoji vertė)
3.2.7. Aušinimo sistema (skystis/oras)1
3.2.7.1. Variklio temperatūros valdymo mechanizmo vardinis nustatymas............................................
9. KĖBULAS
9.10.5. Keleivių salono šildymo sistemos
9.10.5.1. Transporto priemonės tipo trumpas aprašymas, atsižvelgiant į šildymo sistemą, jei ta šildymo sistema naudoja variklio aušinimo skysčio šilumą...............................................................................................
9.10.5.2. Transporto priemonės tipo trumpas aprašymas, atsižvelgiant į šildymo sistemą, jei šilumos šaltinio funkciją atlieka variklio aušinimo oras ar išmetamosios dujos, įskaitant..............................................................
................................................................................................................................................................
9.10.5.2.1. šildymo sistemos schemos brėžinys, parodantis jos vietą transporto priemonėje.................
................................................................................................................................................................
9.10.5.2.2. jei tai išmetamųjų dujų šilumą naudojančios šildymo sistemos – šilumokaičio schemos brėžinys, o jei tai variklio aušinimo orą naudojančios šildymo sistemos – dalies, kurioje vyksta šilumos mainai, schemos brėžinys
9.10.5.2.3. šilumokaičio arba atitinkamų dalių, kuriose vyksta tie šilumos mainai, pjūvio brėžinys, parodantis sienos storį, pateikiantis informaciją apie panaudotas medžiagas ir paviršiaus savybes ........................
Transporto priemonių ir jų priekabų
šildymo sistemų bei degimo krosnelių
tipo patvirtinimo taisyklių
2 priedas
INFORMACINIS DOKUMENTAS Nr. ,
patvirtinantis degimo krosnelės EB tipą
Šis informacinis dokumentas pateikiamas trimis egzemplioriais. Prie jo pridedamas informacinio dokumento turinys. Visi brėžiniai pateikiami A4 formatu, tinkamo mastelio ir pakankamai išsamus. Jei yra nuotraukų, jos turi būti informatyvios. Jei sistemos, sudėtinės dalys ar atskirieji techniniai mazgai turi elektroninių valdiklių, pateikiama su jo veikimu susijusi informacija.
0. BENDROJI DALIS
0.1. Gamintojas (prekinis gamintojo pavadinimas)................................................................................
0.2. Tipas................................................................................................................................................
0.2.1. Komercinis (-iai) aprašymas (-ai)..................................................................................................
0.5. Gamintojo pavadinimas ir adresas...................................................................................................
0.7. Jei tai yra sudėtinės dalys ir atskirieji techniniai mazgai, nurodoma EB tipo patvirtinimo
žymens tvirtinimo vieta ir būdas............................................................................................................
1.0. DEGIMO KROSNELĖ
1.1. Bandomasis slėgis (jei tai degimo krosnelė), naudojant suskystintąsias dujas ar panašius
degalus, slėgis prie krosnelės dujų įleidimo jungiamojo elemento.........................................................
Transporto priemonių ir jų priekabų
šildymo sistemų bei degimo krosnelių
tipo patvirtinimo taisyklių
3 priedas
TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR JŲ PRIEKABŲ ŠILDYMO SISTEMŲ BEI DEGIMO KROSNELIŲ REIKALAVIMAI
1. Visų M ir N kategorijų transporto priemonių keleivių salonuose turi būti įrengta šildymo sistema.
2. Šildymo sistemoms keliami šie reikalavimai:
2.1. į keleivių saloną patenkančio oro užterštumas neturi būti didesnis už užterštumą oro patekimo į transporto priemonę ėmiklio pradžioje;
2.2. keliu važiuojančios transporto priemonės vairuotojas ir keleiviai turi būti apsaugoti nuo kontakto su galinčiomis nudeginti transporto priemonės dalimis ar įkaitintu oru;
3. Kiekvieno iš šio priedo 2 punkto reikalavimų atitikties bandymų tvarka pateikta šių Taisyklių 7, 8 ir 9 prieduose.
4. Šioje lentelėje nurodyta, kuris šių Taisyklių priedas taikomas kiekvienos transporto priemonės kategorijos kiekvienam šildymo sistemų tipui:
Šildymo sistema |
Transporto priemonės kategorija |
7 priedas Oro kokybė |
8 priedas Temperatūra |
9 priedas Išmetamosios dujos |
12 priedas Suskystintų naftos dujų sauga |
Variklio šilumos nuostoliai – vanduo |
M |
|
|
|
|
N |
|
|
|
|
|
O |
|
|
|
|
|
Variklio šilumos nuostoliai – oras. Žr. 1 pastabą |
M |
1 |
1 |
|
|
N |
1 |
1 |
|
|
|
O |
|
|
|
|
|
Variklio šilumos nuostoliai – alyva |
M |
1 |
1 |
|
|
N |
1 |
1 |
|
|
|
O |
|
|
|
|
|
Dujiniais degalais kūrenama krosnelė. Žr. 2 ir 3 pastabas |
M |
1 |
1 |
1 |
1 |
N |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
O |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
Skystaisiais degalais kūrenama krosnelė. Žr. 3 pastabą |
M |
1 |
1 |
1 |
|
N |
1 |
1 |
1 |
|
5. Kiti transporto priemonių degimo krosnelių ir jų įrengimų reikalavimai pateikti šių Taisyklių 10 priede.
1 pastaba. Transporto priemonėms, atitinkančioms šių Taisyklių 11 priedo reikalavimus, šie reikalavimai netaikomi.
2 pastaba. Taisyklės papildomos nauju šių Taisyklių 12 priedu „Suskystintas naftos dujas naudojančios šildymo sistemos, skirtos keliu važiuojančioms motorinėms transporto priemonėms“.
3 pastaba. Tariama, kad už keleivių salono ribų esančios degimo krosnelės, kuriose laidininko funkciją atlieka vanduo, atitinka šių Taisyklių 7 ir 8 priedų reikalavimus.
______________
Transporto priemonių ir jų priekabų
šildymo sistemų bei degimo krosnelių
tipo patvirtinimo taisyklių
4 priedas
TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR JŲ PRIEKABŲ ŠILDYMO SISTEMŲ EB TIPO PATVIRTINIMO SERTIFIKATAS
apie transporto priemonės šildymo sistemos:
– tipo patvirtinimą1,
– tipo patvirtinimo pakeitimą1,
– atsisakymą patvirtinti tipą1,
– tipo patvirtinimo paskelbimą netekusiu galios1,
EB tipo patvirtinimo Nr. .......................................................................................................................
Pakeitimo priežastis................................................................................................................................
I SKYRIUS
0.1. Gamintojas (prekinis gamintojo pavadinimas)................................................................................
0.2. Tipas................................................................................................................................................
0.2.1. bendras komercinis aprašymas.....................................................................................................
0.3. Tipo identifikavimo priemonė, jei nurodyta ant transporto priemonės šildymo sistemos...............
................................................................................................................................................................
0.4. Transporto priemonės klasė.............................................................................................................
0.5. Gamintojo pavadinimas ir adresas...................................................................................................
0.6. Jei tai yra sudėtinės dalys ir atskirieji techniniai mazgai, nurodoma EB tipo patvirtinimo
žymens tvirtinimo vieta ir būdas............................................................................................................
II SKYRIUS
1. Papildoma informacija........................................................................................................................
2. Už bandymų atlikimą atsakinga techninė tarnyba (laboratorija)........................................................
3. Bandymų ataskaitos parengimo data ................................................................................................
4. Parengtos ataskaitos numeris..............................................................................................................
5. Pastabos (jeigu buvo pareikštos) .......................................................................................................
6. Pridedami dokumentai: rodyklė ir informacinis paketas....................................................................
9. Pateikus prašymą Inspekcijai, galima gauti tipo patvirtinimo dokumentus........................................
................................................................................................................................................................
(Vieta) (Parašas) (Data)
______________
Transporto priemonių ir jų priekabų
šildymo sistemų bei degimo krosnelių
tipo patvirtinimo taisyklių
4 priedo priedas
Transporto priemonės šildymo sistemos
EB tipo patvirtinimo sertifikato Nr. . priedas
1. Papildoma informacija:
1.1. Šildymo sistemos, naudojančios variklio aušinimo skysčio/išmetamųjų dujų/variklio
aušinimo oro šilumą1...............................................................................................................................
Transporto priemonių ir jų priekabų
šildymo sistemų bei degimo krosnelių
tipo patvirtinimo taisyklių
5 priedas
DEGIMO KROSNELĖS
EB TIPO PATVIRTINIMO SERTIFIKATAS
apie degimo krosnelės:
– tipo patvirtinimą1,
– tipo patvirtinimo pakeitimą1,
– atsisakymą patvirtinti tipą1,
– tipo patvirtinimo paskelbimą netekusiu galios1,
EB tipo patvirtinimo Nr. .......................................................................................................................
Pakeitimo priežastis................................................................................................................................
I SKYRIUS
0.1. Gamintojas (prekinis gamintojo pavadinimas)................................................................................
0.2. Tipas................................................................................................................................................
0.2.1. bendras komercinis aprašymas ....................................................................................................
0.3. Tipo identifikavimo priemonė, jei nurodyta ant transporto priemonės degimo krosnelės ..............
................................................................................................................................................................
0.4. Transporto priemonės klasė.............................................................................................................
0.5. Gamintojo pavadinimas ir adresas...................................................................................................
0.6. Jei tai yra sudėtinės dalys ir atskirieji techniniai mazgai, nurodoma EB tipo patvirtinimo
žymens tvirtinimo vieta ir būdas............................................................................................................
II SKYRIUS
1. Papildoma informacija........................................................................................................................
2. Už bandymų atlikimą atsakinga techninė tarnyba (laboratorija)........................................................
3. Bandymų ataskaitos parengimo data.................................................................................................
4. Parengtos ataskaitos numeris..............................................................................................................
5. Pastabos (jeigu buvo pareikštos) .......................................................................................................
6. Pridedami dokumentai: rodyklė ir informacinis paketas....................................................................
9. Pateikus prašymą Inspekcijai, galima gauti tipo patvirtinimo dokumentus........................................
................................................................................................................................................................
(Vieta) (Parašas) (Data)
______________
Transporto priemonių ir jų priekabų
šildymo sistemų bei degimo krosnelių
tipo patvirtinimo taisyklių
5 priedo priedas
Degimo krosnelės
EB tipo patvirtinimo sertifikato Nr. priedas
1. Papildoma informacija:
1.1. Šildymo sistemos, naudojančios variklio aušinimo skysčio/išmetamųjų dujų/variklio
aušinimo oro šilumą1...............................................................................................................................
Transporto priemonių ir jų priekabų
šildymo sistemų bei degimo krosnelių
tipo patvirtinimo taisyklių
6 priedas
TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR JŲ PRIEKABŲ ŠILDYMO SISTEMŲ BEI DEGIMO KROSNELIŲ EB TIPO PATVIRTINIMO ŽENKLINIMAS
1. Visos transporto priemonių ir jų priekabų šildymo sistemos arba transporto priemonių degimo krosnelės, atitinkančios pagal šių Taisyklių nuostatas patvirtintą tipą, ženklinamos EB tipo patvirtinimo žymeniu.
2. EB tipo patvirtinimo žymenį sudaro stačiakampyje įrašyta raidė „e“ ir skiriamasis numeris, žymintis EB tipo patvirtinimą suteikusią Europos Sąjungos valstybę narę: 1 – Vokietija, 2 – Prancūzija, 3 – Italija, 4 – Nyderlandai, 5 – Švedija, 6 – Belgija, 7 – Vengrija, 8 – Čekija, 9 – Ispanija, 11 – Jungtinė Karalystė, 12 – Austrija, 13 – Liuksemburgas, 17 – Suomija, 18 – Danija, 19 – Rumunija, 20 – Lenkija, 21 – Portugalija, 23 – Graikija, 24 – Airija, 26 – Slovėnija, 27 – Slovakija, 29 – Estija, 32 – Latvija, 34 – Bulgarija, 36 – Lietuva, 49 – Kipras, 50 – Malta.
Greta stačiakampio taip pat turi būti pateiktas „pagrindinis patvirtinimo numeris“, kuris yra Direktyvos 70/156/EEB VII priede nurodyto tipo patvirtinimo numerio 4 segmente, prieš kurį rašomi du skaitmenys, nurodantys eilės numerį, priskirtą paskutiniam Direktyvos 78/548/EEB pakeitimui, padarytam iki EB sudėtinės dalies ar transporto priemonės tipo patvirtinimo suteikimo dienos.
Transporto priemonių ir jų priekabų
šildymo sistemų bei degimo krosnelių
tipo patvirtinimo taisyklių
7 priedas
ORO KOKYBĖS BANDYMO TVARKA
1. Kai tikrinama visa transporto priemonė, atliekami šie veiksmai:
1.1. degimo krosnelė paliekama vieną valandą veikti didžiausiu galingumu stovinčio oro sąlygomis (vėjo greitis ≤ 2 m/s); visi langai turi būti uždaryti, o jei tai degimo krosnelė – varantysis variklis turi būti išjungtas; tačiau jei pasirinkus didžiausią galingumą degimo krosnelė automatiškai išsijungia anksčiau nei po valandos, matavimus galima atlikti prieš jai išsijungiant;
1.2. CO koncentracija matuojama aplinkos ore, todėl imami mėginiai už transporto priemonės ribų esančiame taške, kuo arčiau šildymo oro įėjimo angos ir transporto priemonės viduje esančiame taške, mažiau kaip 1 m atstumu nuo pašildyto oro išėjimo angos;
2. Kai degimo krosnelės tikrinamos kaip sudėtinės dalys, atlikus šių Taisyklių 8 ir 9 prieduose bei 10 priedo 3 punkte nurodytus bandymus, atliekamas šilumokaičio pirminės grandinės sandarumo bandymas, siekiant įsitikinti, kad užterštas oras negali patekti į pašildyto oro srautą skirtą keleivių salonui. Tariama, kad šis reikalavimas yra įvykdytas, jei esant 0,5 hPa matuoklio slėgiui nutekėjimo iš šilumokaičio laipsnis yra ≤ 30 dm3/ val.
______________
Transporto priemonių ir jų priekabų
šildymo sistemų bei degimo krosnelių
tipo patvirtinimo taisyklių
8 priedas
TEMPERATŪROS BANDYMO TVARKA
1. Degimo krosnelę reikia palikti vieną valandą veikti didžiausiu galingumu stovinčio oro sąlygomis (vėjo greitis ≤ 2 m/s); visi langai turi būti uždaryti. Tačiau jei pasirinkus didžiausią galingumą degimo krosnelė automatiškai išsijungia greičiau nei po valandos, matavimus galima atlikti anksčiau. Jeigu šildomas oras imamas iš transporto priemonės išorės, bandymą galima atlikti, kai aplinkos temperatūra yra ne mažesnė kaip 15 °C.
2. Kontaktiniu termometru matuojama visų šildymo sistemos dalių, prie kurių įprastomis eksploatavimo kelyje sąlygomis gali prisiliesti transporto priemonės vairuotojas, paviršiaus temperatūra. Nė vienos iš šių dalių temperatūra neturi būti didesnė kaip 70 °C, jei tai – detalės iš nedengto metalo, arba 80 °C, jei tai – iš kitų medžiagų pagamintos detalės.
3. Už vairuotojo sėdynės esančių šildymo sistemos detalių temperatūra perkaitimo atveju neturi viršyti 110 °C.
4. M1 ir N1 klasių transporto priemonėse nė vienos šildymo sistemos dalies, prie kurios įprastomis eksploatavimo kelyje sąlygomis gali prisiliesti transporto priemonės vairuotojas, temperatūra neturi viršyti 110 °C (išskyrus išleidimo angos groteles).
5. M2 ir M3 klasių transporto priemonėse nė vienos šildymo sistemos dalies, prie kurios įprastomis eksploatavimo kelyje sąlygomis gali prisiliesti keleiviai, temperatūra neturi būti didesnė kaip 70 °C, jei tai – detalės iš nedengto metalo, arba 80 °C, jei tai – iš kitų medžiagų pagamintos detalės.
Transporto priemonių ir jų priekabų
šildymo sistemų bei degimo krosnelių
tipo patvirtinimo taisyklių
9 priedas
IŠMETAMŲ TERŠALŲ BANDYMO TVARKA
1. Degimo krosnelę reikia palikti vieną valandą veikti didžiausiu galingumu stovinčio oro sąlygomis (vėjo greitis ≤ 2 m/s); aplinkos temperatūra turi būti 20 ± 10 °C. Tačiau jei pasirinkus didžiausią galingumą degimo krosnelė automatiškai išsijungia anksčiau nei po valandos, matavimus galima atlikti prieš išsijungiant.
2. Matuojant atitinkamu matuokliu, sausi ir neatskiesti išmetamieji teršalai turi neviršyti šioje lentelėje pateiktų reikšmių:
Parametras |
Dujiniais degalais kūrenamos degimo krosnelės |
Skystaisiais degalais kūrenamos degimo krosnelės |
CO |
≤ 0,1 proc. tūrio |
≤ 0,1 proc. tūrio |
NOx |
≤ 200 mln-1 |
≤ 200 mln-1 |
HC |
≤ 100 mln-1 |
≤ 100 mln-1 |
Naudojamas „Bacharach“ ASTM D 2156 etaloninis vienetas |
≤ 1 |
≤ 4 |
3. Bandymą reikia pakartoti 100 km/val. transporto priemonės greitį atitinkančiomis sąlygomis. Šiomis sąlygomis CO vertė turi būti ne daugiau kaip 0,2 proc. tūrio. Jei buvo atliktas degimo krosnelės kaip sudėtinės dalies bandymas, transporto priemonės, kurioje degimo krosnelė yra sumontuota, bandymo pakartotinai atlikti nereikia.
______________
Transporto priemonių ir jų priekabų
šildymo sistemų bei degimo krosnelių
tipo patvirtinimo taisyklių
10 priedas
DEGIMO KROSNELĖMS IR JŲ ĮRENGIMUI KELIAMI REIKALAVIMAI
I. BENDRIEJI REIKALAVIMAI
1. Kartu su kiekvienu šilumokaičiu pateikiama eksploatavimo ir techninės priežiūros instrukcija, o kartu su šilumokaičiais, skirtais montuoti transporto priemonėse po jų pardavimo, dar pateikiama montavimo instrukcija.
2. Transporto priemonėje turi būti sumontuota saugos įranga (ji gali būti degimo krosnelės ar transporto priemonės dalis), avariniu atveju kontroliuojanti kiekvienos degimo krosnelės veikimą. Ji turi būti suprojektuota taip, kad paleidimo metu, neįsižiebus liepsnai, arba liepsnai užgesus eksploatavimo metu, uždegimo ir degalų tiekimo perjungimo laikas nebūtų ilgesnis nei keturios minutės, jei tai skystaisiais degalais kūrenama krosnelė; jei tai dujiniais degalais kūrenama krosnelė, šis laikas neturi būti ilgesnis nei viena minutė, kai naudojamas liepsnos stebėjimo prietaisas yra termometrinis, arba 10 sekundžių, kai jis yra automatinis.
3. Degimo krosnelių, kuriose laidininko funkciją atlieka vanduo, degimo kamera ir šilumokaitis turi būti tokie, kad atlaikytų dvigubai didesnį slėgį už įprastą arba 2 bar slėgį (pagal matuoklio parodymus), žiūrint, kuris didesnis. Informaciniame dokumente turi būti nurodytas bandomasis slėgis.
4. Ant degimo krosnelės turi būti gamintojo etiketė, nurodanti gamintojo pavadinimą modelio numerį ir tipą bei degimo krosnelės projektinį galingumą kilovatais. Taip pat nurodomas degalų tipas bei tam tikrais atvejais darbinė įtampa ir dujų slėgis.
5. Kai yra įrengtas degimo oro pūstuvas, jis būtinai turi turėti uždelsto išjungimo funkciją kuri veikia net ir perkaitimo atveju bei nutrūkus degalų tiekimui.
6. Galima taikyti kitas priemones, saugančias nuo sugadinimo dėl deflagracijos ir išmetamųjų dujų sukeliamos korozijos, jei gamintojas pateikia patvirtinimą suteikiantį valdžios institucijai pakankamų įrodymų apie lygiavertį šių priemonių veikimą.
7. Visų techninių reikalavimų, kuriems turi įtakos įtampa, įtampos diapazonas turi būti ± 16 proc. projektinės įtampos. Tačiau jei yra apsauga nuo per žemos ir (arba) per aukštos įtampos, reikalavimai turi būti įvykdyti esant projektinei įtampai ir tada, kai įtampa yra labai artima šioms vertėms.
II. ĮRENGIMUI TRANSPORTO PRIEMONĖJE KELIAMI REIKALAVIMAI
9. Atsižvelgiant į 10 punkto nuostatas, visos degimo krosnelės turi būti įrengtos vadovaujantis šio priedo reikalavimais.
10. Tariama, kad O kategorijos transporto priemonės su skystaisiais degalais kūrenamomis degimo krosnelėmis atitinka šio priedo reikalavimus.
11. Arti degimo krosnelės esančios kėbulo dalys ir visos kitos sudėtinės dalys turi būti apsaugotos nuo per didelio karščio ir nuo užteršimo degalais ar alyva galimybės.
12. Net ir perkaitusi degimo krosnelė neturi kelti gaisro pavojaus. Tariama, kad šis reikalavimas yra įvykdytas, jei degimo krosnelės įrengimo būdas užtikrina pakankamą atstumą iki visų dalių ir tinkamą vėdinimą; tam naudojamos ugniai atsparios medžiagos arba apsauginiai gaubtai.
13. M2 ir M3 klasių transporto priemonėse degimo krosnelė negali būti įrengta keleivių salone. Tačiau leidžiamąją įrengti sandariame apvalkale, kuris atitinka 12 punkto reikalavimus.
14. Šio priedo 4 punkte minėta etiketė arba jos dublikatas turi būti tokioje vietoje, kad, sumontavus degimo krosnelę transporto priemonėje, ją būtų lengva perskaityti.
15. Parenkant degimo krosnelės vietą reikia imtis visų pagrįstų atsargumo priemonių, kad būtų kuo labiau sumažinta sužalojimo ar asmeninių daiktų sugadinimo rizika.
16. Degimo krosnelės degalų įpylimo anga turi būti keleivių salone, jos dangtelis turi veiksmingai saugoti nuo degalų išsiliejimo.
17. Kai skystuosius degalus naudojančios degimo krosnelės turi nuo transporto priemonės atskirtą degalų tiekimo sistemą turi būti aiškiai paženklintas degalų tipas ir pripylimo angos vieta.
18. Šalia pripylimo angos reikia pritvirtinti pranešimą nurodantį, kad, prieš pilant degalus, degimo krosnelę reikia išjungti. Be to, reikia pateikti atitinkamą nurodymą gamintojo parengtame eksploatavimo vadove.
19. Degimo krosnelės išmetimo anga turi būti įrengta tokioje vietoje, kad išmetamosios dujos per ventiliatorius, šildomojo oro įleidimo taškus ar atvirus langus nepatektų į transporto priemonės vidų.
20. Degimo krosnelės degimo kamerai skirtą orą draudžiama imti iš transporto priemonės keleivių skyriaus.
21. Oro įėjimo angos ir oro išleidimo angos padėtys arba apsaugos turi būti tokios, kad nebūtų tikimybės užkimšti jų šiukšlėmis ar užstoti bagažu.
22. Salonui šildyti gali būti naudojamas šviežias arba pakartotinės cirkuliacijos oras, jis turi būti imamas iš švarios zonos, kur nėra tikimybės jį užteršti išmetamaisiais dūmais, kuriuos skleidžia varantysis variklis, degimo krosnelė arba kuris nors kitas transporto priemonėje esantis šaltinis.
24. Visi kanalai, kuriais karštas oras keliauja po transporto priemonę, turi būti išdėstyti ar apsaugoti taip, kad palietus jie negalėtų sužeisti ar padaryti nuostolių.
Transporto priemonių ir jų priekabų
šildymo sistemų bei degimo krosnelių
tipo patvirtinimo taisyklių
11 priedas
ŠILUMOS NUOSTOLIUS NAUDOJANČIOMS ŠILDYMO SISTEMOMS KELIAMI REIKALAVIMAI
1. Tariama, kad šių Taisyklių 3 priedo 2 ir 3 punktų reikalavimai, keliami šildymo sistemoms su šilumokaičiu, kurio pirminę grandinę pereina išmetamosios dujos ar užterštas oras, yra įvykdyti, jei laikomasi šio priedo reikalavimų.
2. Šilumokaičio pirminės grandinės sienelės turi išlikti hermetiškos, kai spaudimas yra ne daugiau kaip 2 bar imtinai.
4. Šilumokaičio dalies, kurioje vyksta šilumos mainai, sienelių storis turi būti ne mažesnis kaip 2 mm (jei jos pagamintos iš nelegiruotojo plieno). Kai naudojamos kitos medžiagos (įskaitant sudėtines ar padengtas medžiagas), sienelės turi būti tokio storio, kad būtų užtikrintas toks pat šilumokaičio tarnavimo laikas, kaip ir prieš tai minėtu atveju. Jei šilumokaičio dalies, kurioje vyksta šilumos mainai, sienelės yra emaliuotos, emaliu padengtų sienelės dalių storis turi būti ne mažesnis kaip 1 mm, o emalis turi būti patvarus, hermetiškas ir neakytas.
5. Išmetamųjų dujų vamzdis turi turėti ne mažiau kaip 30 mm ilgio korozijos bandymų zoną, kuri turi būti iš karto už šilumokaičio. Ši korozijos bandymų zona turi būti neuždengta ir lengvai pasiekiama. Korozijos bandymų zonos sienelė turi būti ne storesnė už šilumokaičio viduje esančių išmetamosioms dujoms skirtų vamzdžių, o šios dalies paviršiaus savybės turi būti panašios į šių vamzdžių. Kai šilumokaitis sudaro bendrą agregatą su transporto priemonės duslintuvu, tariama, kad pastarojo išorinė sienelė, kurioje turėtų vykti korozija, atitinka reikalavimus.
6. Kai šilumos nuostolius naudojančios šildymo sistemos šildymo tikslais naudoja variklio aušinimo orą, tariama, kad šių Taisyklių 3 priedo 2 ir 3 punktų reikalavimai yra įvykdyti be šilumokaičio pagalbos su sąlyga, jei šildymo tikslais naudojamas aušinimo oras tiesiogiai liečiasi tik su tais variklio paviršiais, kurie neturi nuimamų dalių, ir šio aušinimo oro grandinės sienelių ir šilumai perduoti naudojamų paviršių jungiamieji elementai nelaidūs dujoms ir atsparūs alyvai. Tariama, kad šių sąlygų yra laikomasi, jei:
6.1. kiekvieną uždegimo žvakę gaubiantis apvalkalas saugo nuo dujų nutekėjimo iš šildymo oro grandinės;
6.2. cilindro galvutės ir išmetimo kolektoriaus jungiamasis elementas yra už šildymo grandinės ribų;
6.3. tarp cilindro galvutės ir cilindro įrengta dviguba apsauga nuo nutekėjimo, todėl iš pirmosios jungties nutekėjusios dujos pašalinamos iš šildymo oro grandinės, arba tarp cilindro galvutės ir cilindro įrengta apsauga nuo nutekėjimo išlieka, kai cilindro galvutės veržlės priveržiamos, taikant trečdalį nominalaus sukimo momento, kurį yra nurodęs gamintojas, arba cilindro galvutės sujungimo su cilindru taškas yra už šildymo oro grandinės ribų.
______________
Transporto priemonių ir jų priekabų
šildymo sistemų bei degimo krosnelių
tipo patvirtinimo taisyklių
12 priedas
SUSKYSTINTAS NAFTOS DUJAS NAUDOJANČIOS ŠILDYMO SISTEMOS, SKIRTOS KELIU VAŽIUOJANČIOMS MOTORINĖMS TRANSPORTO PRIEMONĖMS
I. AUTOMOBILINĖS ŠILDYMO SISTEMOS
1. Jei motorinėse transporto priemonėse suskystintų naftos dujų (toliau – SND) šildymo sistema gali būti naudojama ir tuomet, kai transporto priemonė važiuoja, SND kūrenama degimo krosnelė ir jos tiekimo sistema turi atitikti šiuos reikalavimus:
1.1. SND kūrenama deginimo krosnelė turi atitikti suderinto standarto „Techniniai suskystintų naftos dujų prietaisų reikalavimai. Suskystintųjų naftos dujų patalpų šildymo įranga su uždara degimo kamera, įrengiama transporto priemonėse ir laivuose“ (EN 624:2000)* reikalavimus.
1.2. Jei SND talpykla nuolatinė – visi sistemos komponentai, kurie sąveikauja su skystosios fazės SND (visi komponentai nuo pripildymo įrenginio iki garintuvo/slėgio reguliatoriaus), ir susijusi skystosios fazės įranga turi atitikti JT/EEK Taisyklės Nr. 67 I bei II dalių ir 3–10, 13 bei 15–17 priedų techninius reikalavimus**.
1.3. Transporto priemonės SND šildymo sistemos dujinės fazės įranga turi atitikti suderinto standarto „Buitinių suskystintųjų naftos dujų sistemų įrengimo gyvenamosiose poilsinėse ir kitose kelių transporto priemonėse techniniai reikalavimai“ (EN 1949:2002)*** reikalavimus.
1.4. SND tiekimo sistema turi būti suprojektuota taip, kad SND būtų tiekiamos įrengtai SND degimo krosnelei reikiamo slėgio ir tinkamos fazės. Iš nuolatinės SND talpyklos leidžiama imti dujinės arba skystosios fazės SND.
1.5. Ties nuolatinės SND talpyklos, iš kurios SND tiekiamas į krosnelę, skysčio išleidimo anga turi būti įrengta nuotoliniu būdu valdoma darbinė sklendė su JT/EEK Taisyklės Nr. 67 17.6.1.1 punkte reikalaujamu praleidžiamuoju vožtuvu. Nuotoliniu būdu valdoma darbinė sklendė su praleidžiamuoju vožtuvu turi būti valdoma taip, kad ji automatiškai užsidarytų per penkias sekundes nuo transporto priemonės variklio sustojimo, neatsižvelgiant į uždegimo jungiklio padėtį. Jei per tas penkias sekundes degimo krosnelės ar SND tiekimo sistemos įjungimo mygtukas aktyvuojamas, šildymo sistema gali veikti toliau. Šildymą visuomet galima įjungti iš naujo.
1.6. Jei SND iš nuolatinės SND talpyklos ar atskirų nešiojamųjų SND cilindrų tiekiamos dujinės fazės, turi būti atitinkamos priemonės, užtikrinančios, kad:
1.6.2. atsitiktinio atsikabinimo atveju neįvyktų nekontroliuojamas SND nutekėjimas; siekiant sustabdyti SND nutekėjimą turi būti instaliuotas įtaisas, kuris turi būti iš karto už cilindro ar už reguliatoriaus, pritvirtinto prie talpyklos, arba cilindre ar reguliatoriuje, arba, jeigu reguliatorius pritvirtintas ne prie cilindro ar talpyklos, įtaisas pritvirtinamas prie pat cilindro ar talpyklos žarnos ar vamzdžio, o reguliatoriuje arba už jo pritvirtinamas papildomas įtaisas.
1.7. Jei SND tiekiamos skystosios fazės, garintuvas ir slėgio reguliatoriaus įrenginys turi būti reikiamai šildomi tinkamu šilumos šaltiniu.
1.8. Transporto priemonių, kuriose SND naudojamos joms varyti, SND degimo krosnelė gali būti prijungta prie tos pačios nuolatinės SND talpyklos, kuri tiekia SND varikliui, jei laikomasi saugos reikalavimų. Jei šildymui naudojama atskira SND talpykla, šioje talpykloje turi būti įrengtas atskiras pripildymo įtaisas.
II. SUSKYSTINTAS NAFTOS DUJAS NAUDOJANČIOS ŠILDYMO SISTEMOS, SKIRTOS TIK STOVINČIOMS MOTORINĖMS TRANSPORTO PRIEMONĖMS IR JŲ PRIEKABOMS
2. SND šildymo sistema, kuri skirta naudoti tik tuomet, kai transporto priemonė stovi, bei SND degimo krosnelė ir jos tiekimo sistema turi atitikti šiuos reikalavimus:
2.1. Skyriuje, kur laikomi nešiojamieji SND cilindrai, ir netoli šildymo sistemos valdymo įtaiso pritvirtinamos nuolatinės etiketės su instrukcijomis, nurodančiomis, kad tuomet, kai transporto priemonė važiuoja, SND šildytuvas turi būti išjungtas ir nešiojamojo SND cilindro sklendė užsukta.
Transporto priemonių ir jų priekabų
šildymo sistemų bei degimo krosnelių
tipo patvirtinimo taisyklių
13 priedas
TAM TIKROMS TRANSPORTO PRIEMONĖMS TAIKOMOS PAPILDOMOS NUOSTATOS, KAIP APIBRĖŽTA DIREKTYVOJE 94/55/EB
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šis priedas taikomas transporto priemonėms, kurioms taikomi Direktyvoje 94/55/EB nustatyti specialūs reikalavimai dėl degimo krosnelių ir jų instaliavimo.
II. TECHNINĖS NUOSTATOS (EX/II, EX/III, AT, FL ir OX TRANSPORTO PRIEMONĖS)
3. Degimo krosnelės išmetimo sistema, skirta dujoms pašalinti, turi būti sukonstruota, išdėstyta, apsaugota ar padengta taip, kad nekiltų jokia nepageidaujama krovinio įkaitimo ar užsidegimo rizika. Šis reikalavimas laikomas įvykdytu, jei įrenginio kuro bakas ir išmetimo sistema atitinka šio priedo 4 ir 5 punktuose nustatytus reikalavimus.
4. Degalų bakai, skirti degalams tiekti į įrenginį, turi atitikti šiuos reikalavimus:
4.1. bet kokio nuotėkio atveju degalai turi tekėti ant žemės, neturėdami sąlyčio su įkaitusiomis transporto priemonės dalimis ar kroviniu;
5. Išmetimo sistema, taip pat ir išmetimo vamzdžiai, išdėstoma arba apsaugoma taip, kad nebūtų sudarytos sąlygos kroviniui įkaisti ar užsidegti. Išmetimo sistemos dalys, esančios iš karto po degalų baku (dyzelinas), turi būti bent 100 mm nuo jo arba apsaugotos šiluminiu ekranu.
7. EX/II ir EX/III transporto priemonėse neleidžiama eksploatuoti dujinį kurą naudojančių degimo krosnelių.
8. FL transporto priemonės degimo krosnelės išjungiamos šiais būdais:
8.2. išjungiant transporto priemonės variklį; tokiu atveju šildymo įtaisą vairuotojas gali vėl įjungti rankiniu būdu;
9. Leidžiamas inercinis degimo krosnelių veikimas jas išjungus. Taikant šio priedo 8.2 ir 8.3 punktuose nurodytus metodus, degimui reikalingo oro tiekimas tinkamomis priemonėmis nutraukiamas po ne ilgesnio kaip 40 sekundžių inercinio režimo ciklo. Eksploatuojami tik tie šildymo įtaisai, kai įrodoma, kad šilumokaitis yra atsparus išlaikyti sutrumpintą 40 sekundžių inercinio režimo ciklą esant įprastai jų naudojimo trukmei.
______________
1 Nereikalingą žodį išbraukti.
1 Nereikalingą žodį išbraukti.
1 Nereikalingą žodį išbraukti.
1 Nereikalingą žodį išbraukti.
1 Nereikalingą žodį išbraukti.
* Komisijos komunikatas, įgyvendinantis 1990 m. birželio 20 d. Tarybos direktyvą 90/396/EEB dėl valstybių narių įstatymų, susijusių su dujas deginančiais prietaisais, suderinimo (OL C 202, 2001 7 18, p. 5).
** JT/EEK Taisyklė 67; vienodos nuostatos dėl:
I. Specialios transporto priemonių, naudojančių savo varymo sistemoje suskystintas naftos dujas, įrangos patvirtinimo.
II. Transporto priemonių, kuriose įrengta speciali įranga, skirta naudoti jos varymo sistemos suskystintas naftos dujas, patvirtinimas atsižvelgiant į tokios įrangos įrengimą.
*** EN 1949:2002 parengė Europos standartizacijos komitetas (CEN), EN 624:2000 ir daro nuorodą į 1949:2002 (žr. šio priedo 1.1 punktą).