Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL KVALIFIKACIJŲ TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS ĮSTEIGIMO IR JOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2007 m. gruodžio 27 d. Nr. 1431
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo (Žin., 1997, Nr. 98-2478; 2007, Nr. 43-1627) 9 straipsnio 4 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo (Žin., 1994, Nr. 43-772; 1998, Nr. 41(1)-1131; 2000, Nr. 92-2843; 2007, Nr. 72-2831) 22 straipsnio 8 ir 9 punktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2007 m. gruodžio 27 d. nutarimu Nr. 1431
KVALIFIKACIJŲ TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kvalifikacijų tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – tarnyba) yra Vyriausybės įstaiga.
2. Tarnybos paskirtis – tvarkyti kvalifikacijų sistemą, siekiant užtikrinti kvalifikacijų atitiktį ūkio reikmėms, jų skaidrumą, palyginamumą, mokymosi tęstinumą, asmenų profesinį ir teritorinį judumą. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymu (Žin., 1997, Nr. 98-2478; 2007, Nr. 43-1627), Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymu (Žin., 1994, Nr. 43-772; 1998, Nr. 41(1)-1131), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975), kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, kitais teisės aktais, taip pat šiais Nuostatais.
II. TARNYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
5. Pagrindiniai tarnybos uždaviniai yra šie:
5.5. pagal kompetenciją įgyvendinti kvalifikacijų sistemą reglamentuojančius įstatymus ir kitus teisės aktus;
6. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
6.3. rengia ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir suinteresuotoms ministerijoms pasiūlymus kvalifikacijų plėtros klausimais, inicijuoja Nacionalinės kvalifikacijų sąrangos pakeitimus;
6.4. pagal kompetenciją renka ir kaupia informaciją apie kvalifikacijų sistemos pokyčius, vykdo kvalifikacijų sistemos būklės tyrimus, apibendrina ir viešai skelbia gautus rezultatus;
6.6. tvarko kvalifikacijas, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta Nacionaline kvalifikacijų sąranga;
6.7. nustato profesinių standartų struktūrą, profesinių standartų rengimo, keitimo ir papildymo tvarką;
6.10. koordinuoja ir vykdo nacionalinius ir tarptautinius kvalifikacijų sistemos formavimo projektus;
6.11. bendradarbiauja ir palaiko ryšius su kitomis Lietuvos, tarptautinėmis, Europos Sąjungos ir kitų valstybių institucijomis bei organizacijomis kvalifikacijų sistemos formavimo, plėtros, diegimo ir kvalifikacijų pripažinimo klausimais; kaupia informaciją apie kvalifikacijų sistemų plėtrą užsienyje; pagal kompetenciją atstovauja Lietuvos Respublikai tarptautinėse organizacijose;
6.13. strateginiams kvalifikacijų sistemos formavimo klausimams koordinuoti iš valstybės, savivaldybių institucijų, įstaigų ir socialinių partnerių atstovų sudaro centrinį profesinį komitetą, profesiniams standartams rengti – sektorių profesinius komitetus, organizuoja centrinio ir sektorių profesinių komitetų veiklą;
6.14. konsultuoja ir teikia metodines rekomendacijas ir informaciją kompetenciją vertinančioms institucijoms, socialiniams partneriams, kitoms institucijoms ir asmenims;
6.16. akredituoja profesinius standartus, juos tvirtina ir registruoja Profesinių standartų ir kvalifikacijų registre;
6.18. akredituoja institucijas ir suteikia joms teisę vertinti asmens kompetenciją, kontroliuoja kompetencijos vertinimo kokybę;
6.19. remdamasi kompetencijos vertinimo rezultatais, suteikia kvalifikacijas ir išduoda kvalifikacijos pažymėjimus;
III. TARNYBOS TEISĖS
7. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:
7.1. pasitelkti ministerijų, Vyriausybės įstaigų, taip pat kitų institucijų, įstaigų ir organizacijų atstovus ir specialistus tarnybos kompetencijai priskirtiems klausimams nagrinėti, sudaryti komisijas (darbo grupes) įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų projektams rengti;
7.2. dalyvauti kitų valstybės institucijų ir įstaigų sudarytų darbo grupių, rengiančių teisės aktų projektus, susijusius su kvalifikacijų sistema ir jos plėtra Lietuvoje, veikloje ir renginiuose, kuriuose svarstomi tarnybos kompetencijai priskirti klausimai;
7.3. gauti iš ministerijų, Vyriausybės įstaigų, kitų juridinių asmenų informaciją tarnybos kompetencijai priskirtais klausimais;
7.4. pagal kompetenciją sudaryti sutartis ir susitarimus su Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių fiziniais ir juridiniais asmenimis;
IV. TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
9. Tarnybos veikla organizuojama pagal tarnybos direktoriaus (toliau vadinama – direktorius) patvirtintus viešai paskelbtus strateginius veiklos planus, rengiamus vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2007, Nr. 23-879), ir derinamus su Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa, Valstybės ilgalaikės raidos strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. IX-1187 (Žin., 2002, Nr. 113-5029), kitais strateginio planavimo dokumentais. Sutrumpintiems tarnybos strateginiams veiklos planams pritaria Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Direktoriaus sudaryta strateginio planavimo grupė, kurios vadovas yra direktorius, prižiūri, kaip įgyvendinamas tarnybos strateginis veiklos planas. Tarnybos administracijos padalinių veikla reguliuojama direktoriaus tvirtinamais dokumentais – Tarnybos darbo reglamentu, Vidaus tvarkos taisyklėmis, Tarnybos administracijos padalinių nuostatais, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir valstybės piniginių fondų, pareigybių aprašymais.
10. Tarnybai vadovauja direktorius, kuris priimamas į pareigas ir atleidžiamas iš jų Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka. Direktorius atskaitingas Ministrui Pirmininkui.
11. Direktorius turi pavaduotojų, kuriuos jis priima į pareigas ir atleidžia iš jų Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Direktoriaus pavaduotojai tiesiogiai atskaitingi direktoriui, kuris nustato jų kompetenciją.
13. Direktorius:
13.2. pagal kompetenciją užtikrina Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, įstatymų, Respublikos Prezidento dekretų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimų ir rezoliucijų, Ministro Pirmininko potvarkių ir kitų teisės aktų vykdymą;
13.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 2003, Nr. 27-1089), nustatyta tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektus tarnybos kompetencijai priskirtais klausimais;
13.5. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei jos nustatyta tvarka ir terminais tarnybos veiklos ataskaitas ir informaciją apie ją;
13.6. teisės aktų nustatyta tvarka teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai ir Švietimo ir mokslo ministerijai kvalifikacijų suteikimo ataskaitas;
13.7. įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų tarnybos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis ir gaunančius darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, skatina juos, skiria jiems nuobaudas ir pašalpas;
13.8. tvirtina tarnybos administracijos struktūrą, taip pat valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinto didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių skaičiaus;
V. TARNYBOS FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR VIDAUS AUDITAS
14. Tarnybos vidaus auditą atlieka Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Vidaus audito skyrius teisės aktų nustatyta tvarka.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS