Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2004 M. VASARIO 5 D. NUTARIMO NR. 128 „DĖL APSKRIČIŲ VIRŠININKŲ IR SAVIVALDYBIŲ ADMINISTRACIJŲ ŠVIETIMO PADALINIŲ BENDRŲJŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2011 m. birželio 29 d. Nr. 767

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. vasario 5 d. nutarimą Nr. 128 „Dėl Apskričių viršininkų ir savivaldybių administracijų švietimo padalinių bendrųjų nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 21-643, Nr. 105-3890) ir išdėstyti jį nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL SAVIVALDYBIŲ ADMINISTRACIJŲ ŠVIETIMO PADALINIŲ BENDRŲJŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804) 56 straipsnio 5 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Savivaldybių administracijų švietimo padalinių bendruosius nuostatus (pridedama).“

2. Šis nutarimas įsigalioja 2011 m. liepos 1 dieną.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                               GINTARAS STEPONAVIČIUS

 

_________________

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2004 m. vasario 5 d. nutarimu Nr. 128

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2011 m. birželio 29 d.

nutarimo Nr. 767 redakcija)

 

SAVIVALDYBIŲ ADMINISTRACIJŲ ŠVIETIMO PADALINIŲ BENDRIEJI NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Savivaldybių administracijų švietimo padalinių bendrieji nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja savivaldybių administracijų švietimo padalinių (toliau – švietimo padalinys) uždavinius, funkcijas, struktūrą ir teises.

2. Švietimo padalinio paskirtis – dalyvauti formuojant savivaldybės švietimo politiką, teisės aktų nustatyta tvarka vykdyti švietimo viešąjį administravimą savivaldybės švietimo įstaigose, prižiūrėti kitų savivaldybės įstaigų, kuriose organizuojamas vaikų ir saugusiųjų neformalusis švietimas, vaikų užimtumas, šios srities veiklą.

3. Švietimo padalinys savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, savivaldybės institucijų sprendimais, savivaldybės administracijos nuostatais, švietimo padalinio nuostatais, parengtais vadovaujantis Nuostatais ir kitais teisės aktais.

4. Švietimo padalinys teisės aktų nustatyta tvarka gali turėti antspaudų, blankų su herbu ir savo pavadinimu.

5. Švietimo padalinio veiklą įgyvendinant valstybės švietimo politiką koordinuoja Švietimo ir mokslo ministerija.

 

II. ŠVIETIMO PADALINIO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Svarbiausi švietimo padalinio uždaviniai:

6.1. užtikrinti valstybės ir savivaldybės švietimo politikos įgyvendinimą, Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, švietimo ir mokslo ministro įsakymų, savivaldybės institucijų sprendimų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių švietimą, vykdymą;

6.2. organizuoti, stebėti ir tobulinti vaikų, jaunimo ir suaugusiųjų bendrąjį ugdymą, profesinį mokymą, mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymą, ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, kitą neformalųjį vaikų švietimą ir neformalųjį suaugusiųjų švietimą, švietimo pagalbos teikimą, vaikų ir jaunimo užimtumą, vaiko minimalios priežiūros priemonių vykdymą.

7. Švietimo padalinys, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:

7.1. analizuoja švietimo būklę, pasitelkęs Atvirą informavimo, konsultavimo, orientavimo sistemą (toliau – AIKOS) teikia mokiniams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams) informaciją apie savivaldybės teritorijoje veikiančias švietimo įstaigas, vykdomas švietimo programas, taikomas mokymosi formas. Teikia visuomenei ir Švietimo ir mokslo ministerijai savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą informaciją apie švietimo būklę savivaldybėje, taip pat, naudodamasis Švietimo valdymo informacinės sistemos (toliau – ŠVIS) informacija, rengia pranešimus savivaldybės institucijoms;

7.2. rengia savivaldybės ilgalaikius švietimo plėtros tikslų ir priemonių projektus, dalyvauja rengiant savivaldybės biudžeto projekto švietimo dalį, švietimo plėtotei skirtas savivaldybės investicines programas, savivaldybės tarybai patvirtinus, organizuoja jų įgyvendinimą;

7.3. teikia savivaldybės institucijoms siūlymus dėl sąlygų vykdyti privalomąjį ir visuotinį švietimą sudarymo, mokyklų tinklo formavimo, dalyvauja rengiant savivaldybės Mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano projektą, savivaldybės tarybai patvirtinus, organizuoja jo įgyvendinimą;

7.4. tvarko švietimo informacines sistemas, prižiūri, kaip vykdomas mokyklų duomenų teikimas. Konsultuoja mokyklas, derina jų bendrus poreikius diegiant mokyklų informacines sistemas;

7.5. organizuoja ir tvarko savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitą. Nustato mokyklų nelankančius vaikus ir jų ugdymo poreikius, kartu su mokyklomis vykdo tikslines šių vaikų įtraukimo į švietimo veiklą programas, užtikrindamas, kad visi savivaldybės teritorijoje gyvenantys vaikai iki 16 metų mokytųsi pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas;

7.6. koordinuoja savivaldybės švietimo įstaigų veiklą, konsultuoja jų vadovus, mokytojus, švietimo pagalbos specialistus, mokyklų bendruomenes ugdymo turinio įgyvendinimo, ugdymo proceso organizavimo ir švietimo pagalbos teikimo klausimais; informuoja ir konsultuoja savivaldybės teritorijoje esančių nevalstybinių (išskyrus aukštąsias) mokyklų vadovus ir mokytojus, mokyklų bendruomenes ugdymo turinio įgyvendinimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais;

7.7. organizuoja ir koordinuoja švietimo pagalbos (švietimo informacinės, psichologinės, socialinės pedagoginės, specialiosios pedagoginės, specialiosios pagalbos, profesinio orientavimo) teikimą, vaiko minimalios priežiūros priemonių vykdymą;

7.8. organizuoja savivaldybės teritorijoje esančių mokyklų mokinių mokymosi pasiekimų patikrinimus (brandos egzaminus, kitus egzaminus, įskaitas ir kitus mokymosi pasiekimų tikrinimo būdus) pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintas mokymosi pasiekimų patikrinimų programas ir mokymosi pasiekimų patikrinimų organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašus, mokinių pasiekimų tyrimus;

7.9. prognozuoja mokinių priėmimą į savivaldybės profesinio mokymo įstaigas, teikia joms siūlymus dėl naujų profesinio mokymo programų, atitinkančių ūkio poreikius, rengimo;

7.10. atlieka savivaldybės Valstybinės kalbos mokėjimo kvalifikavimo komisijos veiklos kontrolę;

7.11. vykdo kas 5 metai savivaldybės mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų atestaciją ir veiklos vertinimą;

7.12. organizuoja savivaldybės mokyklų mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų atestaciją;

7.13. dalyvauja konkursų savivaldybės švietimo įstaigos vadovų pareigoms eiti komisijose, rengiant jų pareigybių aprašymus;

7.14. atlieka savivaldybės mokyklų veiklos priežiūrą, inicijuoja jų periodišką išorinį vertinimą, vykdo prevencines priemones, taiko pažangą skatinančias poveikio priemones. Padeda nevalstybinėms švietimo įstaigoms;

7.15. inicijuoja savivaldybės švietimo tarybos kūrimąsi;

7.16. rengia savivaldybės institucijų sprendimų ir potvarkių projektus, teikia juos tvirtinti ir organizuoja jų įgyvendinimą dėl:

7.16.1. savivaldybės Mokyklų tinklo pertvarkos bendrųjų planų patvirtinimo, savivaldybės švietimo įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo, struktūros pertvarkos, leidimų steigti filialus ir siūlymų dėl savivaldybės gyventojų poreikius atitinkančio profesinio mokymo teikėjų tinklo kūrimo švietimo ir mokslo ministrui teikimo;

7.16.2. savivaldybės švietimo įstaigų nuostatų, įstatų, jų pakeitimų ir papildymų;

7.16.3. pritarimo savivaldybės mokyklų strateginiams planams ir ugdymo planams;

7.16.4. savivaldybės neformaliojo švietimo (taip pat formalųjį švietimą papildančio ugdymo) mokyklų veiklos išorinio vertinimo tvarkos;

7.16.5. mokslo metų pradžios ir trukmės savivaldybės neformaliojo švietimo mokyklose ir ugdymo pagal neformaliojo švietimo programas pradžios savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose ir profesinio mokymo įstaigose;

7.16.6. asmenų priėmimo į savivaldybės ikimokyklinio ugdymo, kito neformaliojo vaikų švietimo (taip pat formalųjį švietimą papildančio ugdymo) mokyklas,  bendrojo ugdymo mokyklas ir asmenų, pageidaujančių įgyti pirmąją kvalifikaciją, priėmimo į savivaldybės profesinio mokymo įstaigas tvarkos nustatymo;

7.16.7. neformaliojo švietimo programų vykdymo savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose ir profesinio mokymo įstaigose;

7.16.8. savivaldybės mokyklų aprūpinimo bendrojo ugdymo dalykų vadovėliais ir mokymo priemonėmis ir turimų vadovėlių perskirstymo tarp pavaldžių mokyklų, kurių mokiniai pereina iš vienos mokyklos į kitą;

7.16.9. atlyginimo dydžio nustatymo už: vaikų, ugdomų pagal ikimokyklinio ugdymo programas, išlaikymą; ikimokyklinio ugdymo ir bendrojo ugdymo mokyklos nuostatuose (įstatuose) nustatytas mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu teikiamas papildomas paslaugas; savivaldybės mokyklų teikiamą neformalųjį vaikų švietimą ir neformalųjį suaugusiųjų švietimą, taip pat dėl teikiamų švietimo ar papildomų paslaugų kainų, įkainių ir tarifų nustatymo tais atvejais, kai jų nenustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė;

7.16.10. mokinių gyvenimo savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklos bendrabutyje išlaidų apmokėjimo iš savivaldybės ūkio lėšų;

7.16.11. neformaliojo vaikų švietimo programų mokinių atostogų metu vykdymo tvarkos;

7.16.12. savivaldybės teritorijoje gyvenančių mokinių nemokamo vežimo į mokyklas ir atgal pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804) 36 straipsnio 1 dalį organizavimo; mokinių, kurie turi specialiųjų ugdymosi poreikių ir nepajėgia patys atvykti į bendrojo ugdymo mokyklą (negali savarankiškai vaikščioti, dėl didelių sutrikimų yra nesaugūs gatvėje), vežimo į mokyklą ir atgal tvarkos ir atvejų nustatymo;

7.16.13. sąlygų organizuoti vaikų ir mokinių maitinimą savivaldybės ikimokyklinio ugdymo ir bendrojo ugdymo mokyklose sudarymo;

7.16.14. kvalifikacijos tobulinimo išlaidų mokytojams ir kitiems ugdymo procese dalyvaujantiems asmenims apmokėjimo tvarkos;

7.16.15. materialinės paramos teikimo ar tam tikrų išlaidų kompensavimo mokytojams ir kitiems ugdymo procese dalyvaujantiems specialistams tvarkos nustatymo;

7.16.16. rengia kitus savivaldybės institucijų sprendimų ir potvarkių projektus;

7.17. atlieka kitas savo nuostatuose numatytas funkcijas.

 

III. ŠVIETIMO PADALINIO STRUKTŪRA

 

8. Švietimo padalinio struktūrą, jo vadovo pavaldumą ir atskaitomybę nustato savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių nuostatai ir pareigybių aprašymai. Savivaldybės administracijos švietimo padalinys gali būti jungiamas su kitais struktūriniais padaliniais.

9. Švietimo padalinio vadovas ir švietimo specialistai priimami į pareigas ir atleidžiami iš jų Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka, atsižvelgiant į švietimo ir mokslo ministro nustatomus kvalifikacinius reikalavimus švietimo padalinių vadovams ir specialistams.

10. Švietimo padalinio valstybės tarnautojų pareigybių sąrašas sudaromas atsižvelgiant į priskirtų funkcijų sudėtingumą, pedagoginių darbuotojų savivaldybės mokyklose, švietimo pagalbos įstaigose skaičių ir skirtus asignavimus.

 

IV. ŠVIETIMO PADALINIO, JO VADOVO TEISĖS IR ATSKAITOMYBĖ

 

11. Švietimo padalinys turi teisę:

11.1. kreiptis į valstybinio ir savivaldybės administravimo subjektus;

11.2. pagal savo kompetenciją gauti iš valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų informaciją, kurios reikia švietimo padalinio uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti; naudotis ŠVIS ir AIKOS duomenimis;

11.3. bendradarbiauti su kitų savivaldybių administracijų švietimo padaliniais, kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis; savivaldybės institucijų įgaliojimu atstovauti savivaldybei teismuose;

11.4. teisės aktų nustatyta tvarka dalyvauti savivaldybės, švietimo įstaigų vadovų skyrimo konkursuose.

12. Švietimo padalinys gali turėti ir kitų teisių, kurias suteikia Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai ir kiti teisės aktai.

13. Švietimo padalinio vadovas ir švietimo specialistai tobulina kvalifikaciją iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ar savivaldybių biudžetų, fondų ir kitų teisėtų lėšų.

14. Švietimo padalinio vadovas atskaitingas savivaldybės administracijos direktoriui.

15. Švietimo padalinio vadovas ir švietimo specialistai atsako už tinkamą priskirtų funkcijų, numatytų švietimo padalinio nuostatuose ir jų pareigybių aprašymuose, vykdymą.

 

_________________