LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL NEĮGALIŲJŲ SOCIALINĖS INTEGRACIJOS PROGRAMŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2006 m. liepos 20 d. Nr. A1-199
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. liepos 3 d. nutarimo Nr. 663 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 7 d. nutarimo Nr. 850 „Dėl Nacionalinės žmonių su negalia socialinės integracijos 2003–2012 metų programos patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2006, Nr. 75-2867) 2 punktu:
2. Nustatau, kad:
2.1. šio įsakymo 1 punkte nurodyto Neįgaliųjų socialinės integracijos programų finansavimo tvarkos aprašo XIII, XIV, XV, XVI, XVII skyriai taikomi 2006 metais vykdomoms Neįgaliųjų socialinės integracijos programoms, finansuojamoms pagal 2006 metams teiktų programų struktūrą, ir Neįgaliųjų reikalų departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2006 metams perduotų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų neįgaliųjų socialinės integracijos programoms vykdyti paskirstymo ir naudojimo sąmatą, patvirtintą socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 21 d. įsakymu Nr. A1-115 (Žin., 2006, Nr. 46-1666);
2.2. 2006 metais būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymo neįgaliesiems projektai vykdomi vadovaujantis Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nustatyta tvarka, skiriant neįgaliojo asmens būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymo išlaidoms ne daugiau kaip 24 tūkstančius litų.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir
darbo ministro 2006 m. liepos 20 d.
įsakymu Nr. A1-199
NEĮGALIŲJŲ SOCIALINĖS INTEGRACIJOS PROGRAMŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Neįgaliųjų socialinės integracijos programų finansavimo tvarkos aprašas (toliau vadinama – tvarkos aprašas) nustato:
1.1. reikalavimus, keliamus pareiškėjams – neįgaliųjų asociacijoms ir valstybės institucijoms, siekiančioms gauti neįgaliųjų socialinės integracijos programoms (toliau vadinama – programos) vykdyti finansavimą iš valstybės biudžeto lėšų, skirtų Nacionalinės žmonių su negalia socialinės integracijos 2003–2012 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 7 d. nutarimu Nr. 850 (Žin., 2002, Nr. 57-2335) (toliau – Nacionalinė programa), priemonėms įgyvendinti;
2. Programų finansavimo tikslas – užtikrinti neįgaliųjų socialinės integracijos proceso tolygų plėtojimą ir socialinės atskirties mažinimą šalyje bei lygias galimybes neįgaliesiems ir Nacionalinės programos priemonių įgyvendinimą į šį procesą įtraukiant neįgaliųjų asociacijas ir valstybės institucijas.
3. Neįgaliųjų reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama – Neįgaliųjų reikalų departamentas) šiame tvarkos apraše nustatyta tvarka:
3.1. skelbia konkursus programoms finansuoti iš valstybės biudžeto lėšų ir priima programų paraiškas;
4. Neįgaliųjų asociacijos bei valstybės institucijos kasmet iki rugsėjo 15 dienos teikia Neįgaliųjų reikalų departamentui programų paraiškas kitų metų finansavimui.
II. REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS
6. Programų paraiškas gali teikti šio tvarkos aprašo 7 ir 8 punktuose nustatytus reikalavimus atitinkančios neįgaliųjų asociacijos ir valstybės institucijos (toliau vadinama – pareiškėjai), kurios tiesiogiai atsakingos už programos paraiškos parengimą, ir programoms vykdyti finansavimą iš valstybės biudžeto lėšų, skirtų Nacionalinės programos priemonėms įgyvendinti, gali gauti:
6.1. neįgaliųjų asociacijos, kurių steigėjai bei nariai yra neįgalieji arba neįgaliesiems atstovaujančios neįgaliųjų asociacijos;
7. Neįgaliųjų asociacijos, siekiančios gauti finansavimą iš valstybės biudžeto lėšų programoms vykdyti, turi atitikti visus šiuos reikalavimus:
7.1. neįgaliųjų asociacijos veiklos tikslas turi būti tik atstovavimas neįgaliųjų teisėms ir jų socialinė integracija;
7.2. vienyti asociacijos narius negalios požymiu ir nesieti su organizacijos narių profesine, kūrybine ar kitokia veikla;
8. Valstybės institucijos paraiškas programoms vykdyti Neįgaliųjų reikalų departamentui teikia tiesiogiai ir negali dalyvauti kaip partneris, kuris gauna naudą, neįgaliųjų asociacijų teikiamose finansavimui programose. Valstybės institucijos programose gali planuoti lėšas tik išlaidoms, o investicijoms lėšas planuoja ir projektus teikia vadovaudamosios Valstybės kapitalo investicijų planavimo metodika, patvirtinta finansų ministro 2001 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 201 (Žin., 2001, Nr. 60-2172).
9. Pareiškėjų programoms neskiriamas finansavimas, jeigu:
9.2. pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
9.4. yra įsiteisėjęs teismo sprendimas dėl pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Europos Bendrijos arba Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų pažeidimo;
9.5. yra Neįgaliųjų reikalų departamento nustatyti praėjusiais metais iš valstybės biudžeto finansuotų pareiškėjo programų tikslinio lėšų panaudojimo ar buhalterinės apskaitos reikšmingi pažeidimai;
9.6. pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Neįgaliųjų reikalų departamento darbuotojams, ekspertams, projektų atrankos komiteto nariams;
III. PROGRAMŲ PRIORITETAI
10. Programų paskirtis – gerinti neįgaliųjų socialinę integraciją ir mažinti socialinę atskirtį, tolygiai plėtojant neįgaliųjų reabilitaciją, socialines paslaugas, ugdymą, aplinkos prieinamumą, užimtumą, visuomenės švietimą, kultūrą, sportą, poilsį bei siekti lygių galimybių neįgaliesiems.
11. Prioritetas teikiamas programoms:
11.1. skirtoms neįgalių (specialiųjų poreikių) vaikų ir suaugusių neįgaliųjų, kuriems iki 2005 m. birželio 30 d. nustatyta I arba II invalidumo grupė arba Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo (Žin., 1991, Nr. 36-969; 2004, Nr. 83-2983) nustatyta tvarka nustatytas sunkus ar vidutinis neįgalumo lygis, arba 0–40 procentų darbingumo lygis, poreikiams;
11.2. tolygiai plėtojančioms neįgaliųjų socialinę integraciją šalyje (ne mažiau kaip 5 apskrityse arba 1/3 savivaldybių);
11.4. didinančioms nuolatinių ugdymo, reabilitacijos, socialinių paslaugų prieinamumą bendruomenės lygmeniu ir gerinančioms jų kokybę;
11.5 diegiančioms veiksmingus metodus ir priemones bei panaudojančioms informacinių technologijų galimybes;
IV. REIKALAVIMAI PROGRAMOMS
12. Pareiškėjo teikiama programa susideda iš atskirų projektų, skirtų konkrečiai programos srities paprogramei. Pareiškėjas gali teikti ne daugiau kaip vieną projektą atskirai paprogramei. Visos programos ir atitinkamai jas sudarantys projektai turi atitikti visus programoms keliamus reikalavimus:
12.2. atitikti šio tvarkos aprašo 14 punkte nurodytą struktūrą ir šio tvarkos aprašo VI skyriuje nurodytą remiamą veiklą;
12.4. turėti argumentuotą finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų pagrindimą, t. y. programos projektuose turi būti pagrįsta, kodėl būtinas finansavimas iš valstybės biudžeto;
13. Reikalavimai programoms, kuriose numatomas viešosios fizinės aplinkos pritaikymas neįgaliųjų poreikiams:
13.1. numatomi statybos projektavimo darbai, nustatyta tvarka suderinti su atitinkamomis institucijomis;
13.3. pritaikomi objektai, kurie yra pareiškėjo, valstybės arba savivaldybės nuosavybė. Pagal panaudos sutartį pareiškėjui perduotų valstybės ar savivaldybės pritaikomų objektų panaudos terminas turi būti ne trumpesnis kaip 10 metų nuo programos paraiškos pateikimo datos;
V. PROGRAMOS STRUKTŪRA
14. Neįgaliųjų socialinės integracijos programų struktūra sudaryta pagal Nacionalinės programos priemones, kuriose numatytas neįgaliųjų reabilitacijos, socialinių paslaugų, aplinkos prieinamumo, ugdymo, užimtumo, visuomenės švietimo, kultūros, sporto ir poilsio programų rėmimas, ir suskirstyta į 4 prioritetines sritis pagal žemiau pateiktą struktūrą:
Programos sritis |
Paprogramės pavadinimas |
1. Reabilitacija ir socialinės paslaugos |
1.1. Psichosocialinė reabilitacija |
1.2. Savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymas |
|
1.3. Profesinė reabilitacija |
|
1.4. Socialinės paslaugos |
|
2. Aplinkos prieinamumas |
2.1. Viešosios fizinės aplinkos pritaikymas |
2.2. Informacinės aplinkos pritaikymas |
|
3. Ugdymas ir užimtumas |
3.1. Neįgalių (specialiųjų poreikių) vaikų ir jaunuolių ugdymas bei neformalus neįgaliųjų ugdymas |
3.2. Įdarbinimas laisvoje darbo rinkoje |
|
3.3. Darbo terapija |
|
3.4. Bendrasis užimtumas |
|
3.5. Kultūra, sportas, poilsis |
|
4. Visuomenės švietimas |
4.1. Leidyba |
4.2. Konferencijos, mokymai, seminarai |
|
4.3. Kitos visuomenės švietimo priemonės |
|
4.4. Neįgaliųjų teisių atstovavimas, pilietinių iniciatyvų skatinimas |
VI. PROGRAMOSE REMIAMA VEIKLA
15. Reabilitacijos ir socialinių paslaugų srityje:
15.1. psichosocialinės reabilitacijos remiama veikla:
15.1.1. psichosocialinės reabilitacijos paslaugų plėtra dienos veiklos tarnybose bendruomenės lygmeniu ir pagalba namuose asmenims, sergantiems psichikos ligomis (simptomų, medikamentų valdymas, streso mažinimas, atkryčio prevencija – psichologo, psichoterapeuto paslaugos, socialinių ir savarankiškumo įgūdžių įvertinimas, planas, atstatymas ir mokymas, darbinės motyvacijos skatinimas, atvejų vadyba);
15.1.2. psichosocialinės reabilitacijos paslaugų plėtra kitiems neįgaliesiems dienos veiklos (užimtumo) centruose, tarnybose bendruomenės lygmeniu (savipagalbos grupės, psichologo, psichoterapeuto paslaugos, psichikos sutrikimų prevencija, psichologinė pagalba neįgaliesiems, dėl negalios išgyvenantiems dvasines krizes, jų šeimos nariams ir artimiesiems bei globėjams);
15.2. profesinės reabilitacijos remiama veikla:
15.2.1. neįgaliųjų – ilgalaikių bedarbių profesinės reabilitacijos motyvacijos didinimas, fizinio ir psichologinio pajėgumo nustatymas, specializuotas amatų mokymas ir perkvalifikavimas profesijoms, kurių dėl negalios jie negali įgyti darbo rinkos mokymo tarnybose ar kitose profesinio mokymo ar reabilitacijos įstaigose;
15.3. savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymo remiama veikla:
15.3.1. savarankiško gyvenimo įgūdžių (apsitarnavimo buityje, kitų kasdienių įgūdžių) ugdymas dienos centruose, gyvenamojoje vietoje, stovyklose, grupėse, kt.;
15.4. socialinių paslaugų remiama veikla:
15.4.1. nestacionarių socialinių paslaugų (pagal socialinių paslaugų katalogą) neįgaliesiems teikimo organizavimas tarnybose, centruose, kitose įstaigose bendruomenės lygmeniu ir plėtra asmens gyvenamojoje vietoje, jeigu tokių socialinių paslaugų nepakanka ar jų teikimo neorganizuoja savivaldybės;
16. Aplinkos prieinamumo srityje:
16.1. viešosios fizinės aplinkos pritaikymo remiama veikla:
16.1.1. viešosios paskirties pastatų (mokymo, ugdymo, reabilitacijos, socialinių paslaugų, užimtumo įstaigų, centrų, tarnybų, kitų viešojo lankymo objektų) aplinkos pritaikymas (projektavimas ir pritaikymo, statybos, rekonstrukcijos darbai) neįgaliųjų reikmėms;
16.2. informacinės aplinkos pritaikymo remiama veikla – neįgaliesiems pritaikytų leidinių (garsinių knygų, leidinių Brailio raštu, padidintu šriftu ir kitų) leidyba, lietuvių gestų kalbos vartojimo ir vertėjų paslaugų teikimo priemonės, informacijos teikimas neįgaliesiems (dėl negalios negalintiems priimti informacijos visuomenei prieinamais būdais) jiems prieinamu būdu (gestais, Brailio raštu, kt.), pritaikytų informacijos ir komunikacijos priemonių, šalinančių neįgaliesiems kliūtis naudotis visuomenei prieinama informacija, diegimas.
17. Ugdymo ir užimtumo srityje:
17.1. neįgalių (specialiųjų poreikių) vaikų ir jaunuolių ugdymo bei neformalaus neįgaliųjų ugdymo remiama veikla:
17.1.1. ugdymo paslaugų plėtra neįgaliems (specialiųjų poreikių) vaikams ir suaugusiems neįgaliesiems ugdymo tarnybose, centruose, kt., ugdymo bei mokymo formų plėtra, integruotų klasių mokyklose, grupių ikimokyklinio ugdymo įstaigose steigimas ir plėtra, neformalaus ugdymo paslaugų (menu, daile, muzika ir kt.) plėtra tarnybose, centruose, grupėse, kt.;
17.1.2. mokymo programų, naujų metodikų ir ugdymo programų diegimas ir pritaikymas neįgaliesiems, ugdymui būtinų paslaugų plėtra;
17.2. įdarbinimo laisvoje darbo rinkoje remiama veikla:
17.2.1. neįgaliųjų įtraukimo į darbo rinką organizavimas ir įgyvendinimas, įdarbinimas darbo rinkoje, naujų darbo vietų neįgaliesiems steigimas ir pritaikymas (išskyrus socialinėse įmonėse), įsteigtų neįgaliesiems darbo vietų (išskyrus socialinėse įmonėse) vadybinis palaikymas, aktyvi darbo vietų paieška, konsultacijos;
17.2.2. neįgaliųjų socialinių įmonių steigimo skatinimas, darbdavių konsultavimas, tarpininkavimas įdarbinant neįgaliuosius, neįgaliųjų skatinimas pradėti savo verslą (išskyrus mokesčius už verslo liudijimus, licencijas);
17.3. darbo terapijos remiama veikla:
17.3.1. apsaugotų darbo vietų (specializuotose dirbtuvėse, darbo terapijos baruose, skyriuose, centruose, kt.) neįgaliesiems steigimas ir plėtra, nuolatinio pobūdžio darbinio užimtumo paslaugų plėtra dienos veiklos, darbinio užimtumo centruose, tarnybose;
17.4. bendrojo užimtumo remiama veikla:
17.4.1. nuolatinio pobūdžio bendrojo užimtumo paslaugų plėtra neįgaliesiems, dėl negalios negalintiems dalyvauti darbo rinkoje (būreliai, klubai, dienos veiklos centrai, kursai, kt.);
17.5. kultūros, sporto, poilsio remiama veikla – kultūros renginių organizavimas, neįgaliųjų dalyvavimo šalies kultūriniame gyvenime skatinimas, neįgaliųjų masinių sporto renginių, stovyklų organizavimas ir plėtra, neįgaliųjų sporto klubų veiklos skatinimas, aktyvaus sporto ir poilsio renginių organizavimas, transporto paslaugų teikimas, specialistų, dirbančių neįgaliųjų sporto srityje, kvalifikacijos tobulinimas.
18. Visuomenės švietimo srityje:
18.1. leidybos remiama veikla – periodinių informacinių leidinių, mokomųjų, metodinių leidinių, kitų pritaikytų mokymo, informavimo priemonių leidyba;
18.2. konferencijų, mokymų, seminarų remiama veikla – konferencijų, mokymų, seminarų, susijusių su neįgaliųjų socialine integracija, organizavimas neįgaliesiems, specialistams, neįgaliųjų šeimos nariams ar artimiesiems (globėjams);
18.3. kitų visuomenės švietimo priemonių remiama veikla -visuomenės švietimo renginių, kitų visuomenės švietimo priemonių organizavimas;
18.4. neįgaliųjų teisių atstovavimas, gynimas, pilietinių iniciatyvų skatinimas bendruomenės lygmeniu (darbo užmokestis tiesiogiai su neįgaliaisiais dirbantiems ir jų teises atstovaujantiems neįgaliųjų asociacijų atstovams bendruomenės lygmeniu);
VII. TIKSLINĖS ASMENŲ GRUPĖS
VIII. PROGRAMŲ PARAIŠKŲ FINANSAVIMO DYDIS
21. Bendra teikiamos programos paraiškos suma neturi viršyti 2000 tūkst. litų, jeigu programos vykdomos ir paslaugos teikiamos mažiau kaip 5 apskrityse.
22. Pareiškėjų, teikiančių Neįgaliųjų reikalų departamentui programų paraiškas pirmą kartą arba po vienerių ar daugiau metų pertraukos, bendra teikiamos programos paraiškos suma neturi viršyti 50 tūkst. litų.
23. Reikalavimai teikiamiems programų projektams, kuriuose numatomas viešosios fizinės aplinkos pritaikymas neįgaliųjų poreikiams:
IX. TINKAMOS IR NETINKAMOS IŠLAIDOS
25. Išlaidos laikomos tinkamomis, jeigu jos:
27. Išlaidų tinkamumas apibrėžiamas pagal išlaidų kategorijas – projektų administravimo ir vykdymo išlaidos.
28. Tinkamos finansuoti projekto vykdymo išlaidų rūšys:
28.1. projekto vykdytojų (išskyrus auditą ir buhalterinę apskaitą vedančių asmenų), kurie tiesiogiai vykdo projektą (yra įdarbinti pareiškėjo ar jo partnerių), darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, įmokoms į garantinį fondą. Jeigu projekto vykdytojo veikla, susijusi su projekto įgyvendinimu, sudaro tik dalį vykdytojo darbo laiko, į projekto išlaidas turi būti skaičiuojamas tik užmokestis už tą laiką, kuris bus skirtas projekto veiklai atlikti;
28.3. projekto vykdytojų ir dalyvių transporto išlaidoms (kurui, eksploatacijai, draudimui, transporto priemonių nuomai arba panaudai, mėnesiniams vietinio transporto bilietams);
28.6. patalpų, skirtų projekto veiklai, eksploatacijos išlaidoms (šildymui, elektros energijai, vandentiekiui ir kanalizacijai, kitai patalpų priežiūrai);
28.7. projekto vykdytojų ir dalyvių komandiruočių ir kelionių faktinėms išlaidoms (į projekto vykdymo vietą ir grįžimo atgal bilietams (išskyrus taksi), dirbančiųjų projekte dienpinigiams bei apgyvendinimo išlaidoms komandiruočių metu);
28.8. samdomų dėstytojų, konsultantų, lektorių, ekspertų ir kitų specialistų, kurie nėra pareiškėjo ar jo partnerių darbuotojai, darbo apmokėjimui;
28.10. patalpų, skirtų projekto veiklai, einamojo arba smulkaus remonto darbams, įrangai bei medžiagoms;
28.11. programos dalyviams maitinti, apgyvendinti sertifikuotų mokymų, seminarų, konferencijų, mokomųjų išvykų, kitų renginių metu;
29. Šio tvarkos aprašo 28.1 bei 28.8 punktuose nurodytų specialistų darbo apmokėjimo išlaidos negali viršyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ (Žin., 1993, Nr. 28-655) patvirtintų biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų tarnybinių atlyginimų, taikant kitų biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų tarnybinių atlyginimų koeficientus, socialinių paslaugų įstaigose socialinį darbą dirbantiems darbuotojams, tarnybinių atlyginimų dydžiai gali būti skaičiuojami vadovaujantis Socialinį darbą dirbančių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos aprašu, patvirtintu socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. liepos 15 d. įsakymu Nr. A1-211 (Žin., 2005, Nr. 91-3408). Pagal šio tvarkos aprašo 18.4 punkte remiamą veiklą planuojamas darbo užmokesčio dydis negali viršyti patvirtinto minimalios mėnesinės algos dydžio. Samdomi ekspertai, konsultantai, lektoriai turi būti atrenkami konkurso būdu.
30. Programos dalyvių maitinimo, nakvynės, kelionės į programos vykdymo vietą ir grįžimo atgal išlaidos, užsienyje vykdomų programų normos ir limitai negali viršyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1515 „Dėl neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžio nustatymo“ (Žin., 2003, Nr. 114-5152) ir kitais teisės aktais nustatytų piniginių dydžių.
31. Visos su projekto įgyvendinimu susijusios prekės, darbai ir paslaugos privalo būti perkamos vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102).
32. Tinkamos finansuoti projekto administravimo išlaidų rūšys (planuoja tik neįgaliųjų asociacijos):
32.1. projekto vadovo, koordinatoriaus, finansininko, kitų tiesiogiai projekto veiklą administruojančių darbuotojų darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, įmokoms į garantinį fondą. Jei darbuotojas dalyvauja ne vien tik projekto veikloje, tai tinkamos projekto administravimo išlaidos gali būti tik užmokestis už tą laiką, kuris buvo skirtas projekto administracinėms veikloms atlikti;
32.2. kanceliarinėms prekėms, kitoms biuro prekėms bei smulkiai įrangai, išskyrus išlaidas ilgalaikiui turtui;
32.4. transporto išlaidoms (kurui, eksploatacijai, draudimui, transporto priemonių nuomai arba panaudai, mėnesiniams vietinio transporto bilietams);
32.5. patalpų nuomos ir eksploatacijos išlaidoms (šildymui, elektros energijai, vandentiekiui ir kanalizacijai, kitai patalpų priežiūrai);
32.6. komandiruočių ir kelionių faktinėms išlaidoms (į projekto vykdymo vietą ir grįžimo atgal bilietams (išskyrus taksi), dirbančiųjų projekte dienpinigiams bei apgyvendinimo išlaidoms komandiruočių metu);
32.7. darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo išlaidos, jeigu reikalingos specifinės žinios, kurios yra būtinos administruojant projektą;
33. Projekto administravimui išlaidos planuojamos neviršijant:
33.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. 511 patvirtintų biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų tarnybinių atlyginimų, taikant kitų biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų tarnybinių atlyginimų koeficientus;
34. Netinkamos išlaidos:
34.2. dengiamos iš kitų nacionalinių, Europos Bendrijos ar kitų paramos lėšų ir dubliuojančios projekto išlaidas;
34.3. neužregistruotos projekto vykdytojo apskaitoje bei nepagrįstos pateisinančių arba išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų originalais;
34.14. dalyvavimo tarptautinėse sporto varžybose starto mokesčiai (jeigu nėra Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės pritarimo);
X. REIKALAVIMAI PROGRAMŲ PARAIŠKOMS
35. Pareiškėjas pildo programos paraiškos formą (1 priedas). Jei paraiška teikiama kartu su partneriu (partneriais), pareiškėjas su juo pasirašo jungtinės veiklos (partnerystės) sutartį (toliau vadinama – jungtinės veiklos sutartis). Jungtinės veiklos sutartis privalo atitikti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso šeštosios knygos LI skyriuje jungtinės veiklos sutarčiai keliamus reikalavimus.
36. Programos paraiška susideda iš:
36.2. atskirų projektų, parengtų pagal paraiškos formą ir sugrupuotų pagal šio tvarkos aprašo V skyriuje nurodytą programos struktūrą;
36.3. programos projektų suvestinės ir išlaidų suvestinės sąmatos, kurios pasirašytos vadovo ir uždėtas pareiškėjo spaudas;
36.4. priedų, pateikiamų kartu su paraiška:
36.4.3. pareiškėjo vadovo pasirašytos pažymos, kad pareiškėjas nėra likviduojamas, neturi neįvykdytų mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus, paraiškoje ir jos prieduose nepateikė klaidinančios informacijos, neturi įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Europos Bendrijos arba Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų pažeidimo;
36.4.4. apibendrintos informacijos apie planuojamus pritaikyti objektus pagal šio tvarkos aprašo 2 priedą;
36.5. savivaldybės rašto apie tai, kad pareiškėjas ketina teikti socialines paslaugas, kurių savivaldybė neorganizuoja arba jos teikiamų paslaugų nepakanka (rekomenduotina teikti pareiškėjams, ketinantiems teikti socialines paslaugas);
36.6. jeigu vykdomi projektai, kuriuose numatomas aplinkos pritaikymas neįgaliųjų poreikiams, prie paraiškos pridedami šie dokumentai:
36.6.3. objektinės ir lokalinės sąmatos (neturint lokalinių sąmatų paraiškų pateikimo metu, jos turi būti pateikiamos gavus pranešimą apie patvirtintą finansavimą iki sutarties pasirašymo);
38. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu, lietuvių kalba, išspausdinta ir kartu su pridedamais dokumentais tvarkingai susegta. Ranka užpildytos paraiškos nenagrinėjamos.
XI. PROGRAMŲ PARAIŠKŲ PATEIKIMO TVARKA
40. Pareiškėjai pateikia Neįgaliųjų reikalų departamentui parengtas programų paraiškas kitiems metams finansuoti iki rugsėjo 15 dienos 15 val. šia tvarka:
40.1. pareiškėjas pateikia vieną programos paraiškos (užpildytą, pasirašytą ir antspauduotą paraiškos formą ir priedus) originalą, tituliniame lape pažymėtą įrašu „Originalas“ ir tris programos paraiškos kopijas (užpildytą paraiškos formą ir priedus), tituliniame lape pažymėtas įrašu „Kopija“. Priedų kopijos patvirtinamos pažymint įrašu „Tikra“, dokumento kopijos tikrumą liudijančio pareiškėjo įstaigos vadovo ar kito vadovo įgaliojimus turinčio darbuotojo pareigų pavadinimu, parašu, vardu ir pavarde, data ir pareiškėjo antspaudu;
40.2. kartu su programos paraiška kompiuterinėje laikmenoje pateikiama elektroninė programos paraiškos versija (pridedamų dokumentų elektroninę versiją pateikti nebūtina). Ant elektroninės laikmenos turi būti nurodytas pareiškėjo pavadinimas;
40.3. programų paraiška turi būti pateikta paštu registruotu laišku, įteikta pašto kurjerio arba įteikta pareiškėjo ar jo įgalioto asmens;
40.4. paraiška turi būti pateikta adresu: Neįgaliųjų reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Vaidilutės g. 69, 10100 Vilnius;
40.5. kitais nei 40.3 punkte nurodytais būdais (pavyzdžiui, faksu ar elektroniniu paštu) gautos arba kitais adresais įteiktos paraiškos neregistruojamos ir nevertinamos;
41. Visos programų paraiškos, gautos po šio tvarkos aprašo 40 punkte nustatytos datos, yra atmetamos. Pareiškėjui apie tai yra pranešama raštu nedelsiant.
42. Informacija apie paraiškų pateikimą skelbiama Neįgaliųjų reikalų departamento interneto svetainėje adresu www. ndt. lt.
43. Pareiškėjai gali pateikti klausimus dėl programų paraiškų pateikimo ir sąlygų bei paraiškos pildymo telefonu arba atvykus į Neįgaliųjų reikalų departamentą.
XII. PROGRAMŲ PARAIŠKŲ VERTINIMO IR ATRANKOS ORGANIZAVIMO BEI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMO PROGRAMOMS TVARKA
45. Paraiškų vertinimas organizuojamas dviem etapais pagal nustatytą programų paraiškų vertinimo tvarką ir kriterijus:
45.1. programų paraiškų administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimas:
45.1.1. programos paraiškos administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimą atlieka Neįgaliųjų reikalų departamento darbuotojai;
45.1.2. pagal patvirtintą formą užpildoma programos paraiškos administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo lentelė (3 priedas), kurioje vertinama atsakant į klausimus „taip/ne“;
45.1.3. jeigu vertinama paraiška neatitinka bent vieno administracinės atitikties ir tinkamumo vertinimo kriterijaus, pareiškėjui siunčiamas raštas, kuriame prašoma per nustatytą terminą pateikti trūkstamą informaciją arba dokumentus. Konkretų terminą, per kurį būtina pateikti trūkstamą informaciją, nustato Neįgaliųjų reikalų departamentas, tačiau jis negali būti trumpesnis nei 48 val. Jeigu pareiškėjas per nustatytą laiką prašomos informacijos nepateikia arba dėl pateiktos informacijos atitinkamo kriterijaus vertinimas nepasikeičia, paraiška atmetama ir toliau nevertinama. Apie tai pareiškėjas informuojamas raštu, nurodant atmetimo priežastis;
45.2. programų projektų kokybės ir atitikimo programų prioritetams vertinimas:
45.2.1. projektų kokybę ir atitikimą programų prioritetams vertina nepriklausomi ekspertai, kurie parenkami atrankos būdu ir dirba vadovaudamiesi Ekspertų komisijos sudarymo ir darbo organizavimo tvarkos aprašu, kurį tvirtina Neįgaliųjų reikalų departamento direktorius. Kiekvienos programos projektus įvertina ne mažiau kaip 3 ekspertai;
45.2.2. kiekvienas programos projektas įvertinamas balais (aukščiausias galimas įvertinimas yra 100 balų). Vertinimas atliekamas pildant patvirtintos formos lentelę (4 priedas) ir projektui skiriant balus pagal nustatytus vertinimo kriterijus;
46. Neįgaliųjų reikalų departamentas atlieka nepriklausomų ekspertų projektų vertinimo rezultatų analizę, apibendrina ir pateikia projektų vertinimo ataskaitą Projektų atrankos komitetui, kurio sudėtį tvirtina Neįgaliųjų reikalų departamento direktorius. Projektų atrankos komitetas projektų atranką atlieka vadovaudamasis Projektų atrankos komiteto darbo reglamentu, kurį tvirtina Neįgaliųjų reikalų departamento direktorius. Projektų atrankos komitetas, apsvarstęs vertinimo ataskaitą, parengia rekomendacijas Neįgaliųjų reikalų departamentui dėl programų finansavimo.
47. Informacija, susijusi su programų paraiškų vertinimu bei projektų atrankos etapais, pateikiama Neįgaliųjų reikalų departamento interneto svetainėje adresu www. ndt. lt.
48. Neįgaliųjų reikalų departamentas, vadovaudamasis Projektų atrankos komiteto rekomendacijomis, parengia programoms finansuoti skirtų valstybės biudžeto lėšų paskirstymo sąmatą, kurią kartu su Neįgaliųjų reikalų tarybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos rekomendacija dėl valstybės biudžeto lėšų paskirstymo teikia tvirtinti socialinės apsaugos ir darbo ministrui.
XIII. PROGRAMŲ FINANSAVIMAS
49. Socialinės apsaugos ir darbo ministrui patvirtinus neįgaliųjų socialinės integracijos programoms skirtų lėšų paskirstymo sąmatą, Neįgaliųjų reikalų departamentas informuoja pareiškėjus dėl programų finansavimo ir sutarčių sudarymo.
50. Programą vykdanti neįgaliųjų asociacija arba valstybės institucija, gavusi informaciją dėl skirto finansavimo, pateikia Neįgaliųjų reikalų departamentui patikslintą programą pagal skirtas lėšas ir pateiktas pastabas bei rekomendacijas.
XIV. PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO TIKSLINIMAS
52. Neįgaliųjų asociacijos ir valstybės institucijos be Neįgaliųjų reikalų departamento leidimo gali tikslinti projekto išlaidų sąmatą tuo atveju, jeigu nėra įtraukiama nauja išlaidų rūšis ir išlaidų dydžio pakeitimai neviršija 10 procentų tikslinamos išlaidų rūšies dydžio (šis dydis netaikomas tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atveju).
53. Kitais atvejais neįgaliųjų asociacijos arba valstybės institucijos turi teikti Neįgaliųjų reikalų departamento direktoriui prašymą tikslinti programos projektų vykdymą ir sąmatą bei kartu pagrįsti ir pateikti palyginamąsias tikslinamo projekto sąmatas ir atitinkamai suvestines sąmatas.
54. Neįgaliųjų asociacijos arba valstybės institucijos gali teikti prašymus tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atveju.
55. Neįgaliųjų reikalų departamento direktorius, apsvarstęs pateiktą prašymą ir programos įgyvendinimo eigą, priima sprendimą dėl programos vykdymo tikslinimo.
56. Neįgaliųjų reikalų departamento direktoriui priėmus sprendimą dėl leidimo tikslinti programą, neįgaliųjų asociacija arba valstybės institucija apie tai informuojama raštu. Neįgaliųjų asociacija arba valstybės institucija per 5 darbo dienas nuo informacijos gavimo privalo atitinkamai patikslinti programos vykdymo sąmatą.
XV. PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO KONTROLĖ
58. Programą įgyvendinančios neįgaliųjų asociacijos arba valstybės institucijos vadovas atsako už programai skirtų valstybės biudžeto lėšų tikslinį panaudojimą.
59. Neįgaliųjų reikalų departamentas kontroliuoja finansuojamų programų įgyvendinimą ir biudžeto lėšų tikslinį naudojimą, t. y. tikrina einamaisiais biudžetiniais metais (programos įgyvendinimo metu), kaip tikslingai neįgaliųjų asociacijos arba valstybės institucijos naudoja programoms finansuoti skirtas lėšas.
60. Programų kontrolės tikslas – užtikrinti tikslingą valstybės biudžeto lėšų panaudojimą įgyvendinant programas bei didinti programų poveikį neįgaliesiems.
61. Neįgaliųjų asociacija arba valstybės institucija teikia Neįgaliųjų reikalų departamentui ketvirtines ir metines ataskaitas apie programų vykdymą, lėšų panaudojimą ir pasiektus rezultatus pagal Neįgaliųjų reikalų departamento patvirtintą tvarką.
62. Nustačius pažeidimus, Neįgaliųjų reikalų departamentas gali nutraukti tolesnį programos finansavimą, apie tai prieš 10 dienų raštu įspėjęs programą vykdančią neįgaliųjų asociaciją arba valstybės instituciją, taip pat organizuoti programai skirtų valstybės biudžeto lėšų tikslinio panaudojimo papildomą patikrinimą bei imtis kitų veiksmų teisės aktų nustatyta tvarka.
63. Neįgaliųjų reikalų departamentas kasmet iki kovo 1 d. kartu su praėjusių metų veiklos ir patvirtintų valstybės biudžeto lėšų paskirstymo ir naudojimo programos bei sąmatos vykdymo ataskaita teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai informaciją apie tikslinį valstybės biudžeto lėšų panaudojimą įgyvendinant neįgaliųjų socialinės integracijos programas.
XVI. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
64. Neįgaliųjų asociacijos arba valstybės institucijos turi teisę apskųsti Neįgaliųjų reikalų departamento tarnautojų veiksmus, susijusius su programų priėmimu, vertinimu, finansavimo skyrimu, įgyvendinimu, finansavimo tikslinimu, kontrole Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566).
Neįgaliųjų socialinės integracijos programų
finansavimo tvarkos aprašo
1 priedas
(Neįgaliųjų socialinės integracijos programos paraiškos forma)
____________________________________________________________
(neįgaliųjų asociacijos, valstybės institucijos pavadinimas)
_____________ M. NEĮGALIŲJŲ SOCIALINĖS INTEGRACIJOS PROGRAMOS PARAIŠKA
PRISTATYMAS (neįgaliųjų asociacijos, valstybės institucijos) |
|
Juridinio asmens statusas, kodas |
|
Adresas |
|
Telefonas |
|
Faksas |
|
Elektroninis paštas |
|
Banko pavadinimas, banko kodas, biudžetinės sąskaitos Nr. |
|
Neįgaliųjų asociacijos, valstybės institucijos įregistravimo data ir numeris |
|
Neįgaliųjų asociacijos narių (fizinių asmenų) skaičius: – Praėjusiais metais – Einamaisiais metais |
|
Neįgaliųjų asociacijos skyriai, padaliniai, asocijuoti nariai |
|
Programos vartotojai |
|
Programos prioritetai |
|
Programos vykdymo partneriai |
|
Lėšų poreikis programai įgyvendinti |
|
Laukiami rezultatai |
|
Planuojami programos finansavimo šaltiniai ir lėšos |
|
Praėjusiais metais programai vykdyti pritraukti finansavimo šaltiniai ir lėšos |
|
Praėjusiais metais vykdyta veikla (paslaugos) Naudą gavusių neįgaliųjų skaičius |
|
Praėjusiais metais programoje dirbusių asmenų skaičius – _____, iš jų – ______ neįgaliųjų |
__________________________________ ____________ ________________
(asociacijos, valstybės institucijos vadovo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
(antspaudas)
Programos sritis |
|
Paprogramės pavadinimas |
|
Projekto pavadinimas
Projekto įgyvendinimo vieta
Apskritis |
|
Savivaldybė |
|
Miesto teritorija |
|
Kaimo teritorija |
|
Projekto įgyvendinimo trukmė (mėnesiais)
Projekto pagrindimas
Probleminės situacijos aprašymas
Projekto atitiktis programos prioritetams
Tikslas
Uždaviniai
Projekto tikslinė grupė
Projekto įgyvendinimo eiga
Įstaigos (vietos), kuriose bus vykdoma projekto veikla
Institucijos (vietos) pavadinimas, adresas |
Teisinė forma |
Vykdomos veiklos apibūdinimas |
|
|
|
|
|
|
Projekto veiklos planas
Eil. Nr. |
Veiklos apibūdinimas, vieta |
Laikas ketvirčiais |
|||
I |
II |
III |
IV |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Projekto vykdytojai
Vardas, pavardė |
Pareigos projekte |
Darbo projekte laikas |
Vaidmuo projekte |
Išsilavinimas |
Patirtis panašių projektų srityje |
I. Projektą administruojantis personalas, kurio darbas bus apmokamas pagal darbo sutartis |
|||||
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
II. Projekto veiklų vykdytojai, kurių darbas projekte bus apmokamas pagal darbo sutartis |
|||||
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
III. Projekto veiklai samdomi ekspertai, lektoriai ir kt., kurių darbas bus apmokamas pagal autorines bei kitas paslaugų sutartis |
|||||
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
IV. Savanoriai ir dirbantys visuomeniniais pagrindais |
|||||
1. |
|
X |
|
|
|
2. |
|
X |
|
|
|
Projekto biudžetas
Finansavimo šaltinis |
Turimos lėšos (tūkst. litų) |
Prašomos lėšos (tūkst. litų) |
Pareiškėjas |
|
|
Fondai ir rėmėjai |
|
|
Valstybė |
|
|
Savivaldybė |
|
|
Planuojami projekte fizinių asmenų įnašai |
|
|
Prašoma suma |
|
|
Iš viso |
|
|
Projekto išlaidų sąmata
Eil. Nr. |
Išlaidų rūšis |
Turimos lėšos (tūkst. litų) |
Kiti rėmėjai (tūkst. litų) |
Prašoma suma (tūkst. litų) |
I. Administracinės išlaidos |
||||
1. |
Darbo užmokestis |
|
|
|
2. |
Įnašai soc. draudimui, garantiniam fondui |
|
|
|
3. |
Prekės |
|
|
|
4. |
Ryšių paslaugos |
|
|
|
5. |
Transporto išlaidos |
|
|
|
6. |
Patalpų eksploatacijos išlaidos |
|
|
|
7. |
Ilgalaikio materialiojo turto nuoma |
|
|
|
8. |
Komandiruotės |
|
|
|
9. |
Kitos išlaidos |
|
|
|
10. |
Iš viso |
|
|
|
II. Projekto vykdymo išlaidos |
||||
11. |
Darbo užmokestis |
|
|
|
12. |
Įnašai soc. draudimui, garantiniam fondui |
|
|
|
13. |
Prekės |
|
|
|
14. |
Medikamentai |
|
|
|
15. |
Ryšių paslaugos |
|
|
|
16. |
Transporto išlaidos |
|
|
|
17. |
Patalpų eksploatacijos išlaidos |
|
|
|
18. |
Apranga ir patalynė |
|
|
|
19. |
Spaudiniai, leidyba |
|
|
|
20. |
Komandiruotės ir projekto dalyvių kelionės faktinės išlaidos |
|
|
|
21. |
Apmokėjimas samdomiems ekspertams, konsultantams, lektoriams |
|
|
|
22. |
Aplinkos pritaikymas |
|
|
|
|
22.1. projektavimo darbai |
|
|
|
|
22.2. statybos ir įrengimo darbai |
|
|
|
|
22.3. smulkaus remonto darbai |
|
|
|
23. |
Maitinimas |
|
|
|
24. |
Apgyvendinimas arba nuoma |
|
|
|
25. |
Ilgalaikio materialiojo turto nuoma |
|
|
|
26. |
Ilgalaikio materialiojo turto remontas |
|
|
|
27. |
Kvalifikacijos tobulinimas |
|
|
|
28. |
Kitos išlaidos |
|
|
|
29. |
Iš viso |
|
|
|
30. |
IŠ VISO PROJEKTO IŠLAIDŲ (10 + 29) |
|
|
|
Detali sąmata ir išlaidų pagrindimas
Eil. Nr. |
Išlaidų rūšis ir skaičiavimai |
Prašoma suma (tūkst. litų) |
Išlaidų pagrindimas |
I. Administracinės išlaidos |
|||
1. |
Darbo užmokestis |
|
|
2. |
Įnašai soc. draudimui, garantiniam fondui |
|
|
3. |
Prekės |
|
|
4. |
Ryšių paslaugos |
|
|
5. |
Transporto išlaidos |
|
|
6. |
Patalpų eksploatacijos išlaidos |
|
|
7. |
Ilgalaikio materialiojo turto nuoma |
|
|
8. |
Komandiruotės |
|
|
9. |
Kitos išlaidos |
|
|
10. |
Iš viso |
|
|
II. Projekto vykdymo išlaidos |
|||
11. |
Darbo užmokestis |
|
|
12. |
Įnašai soc. draudimui, garantiniam fondui |
|
|
13. |
Prekės |
|
|
14. |
Medikamentai |
|
|
15. |
Ryšių paslaugos |
|
|
16. |
Transporto išlaidos |
|
|
17. |
Patalpų eksploatacijos išlaidos |
|
|
18. |
Apranga ir patalynė |
|
|
19. |
Spaudiniai, leidyba |
|
|
20. |
Komandiruotės ir projekto dalyvių kelionės faktinės išlaidos |
|
|
21. |
Apmokėjimas samdomiems ekspertams, konsultantams, lektoriams |
|
|
22. |
Aplinkos pritaikymas |
|
|
|
22.1. projektavimo darbai |
|
|
|
22.2. statybos ir įrengimo darbai |
|
|
|
22.3. smulkaus remonto darbai |
|
|
23. |
Maitinimas |
|
|
24. |
Apgyvendinimas arba nuoma |
|
|
25. |
Ilgalaikio materialiojo turto nuoma |
|
|
26. |
Ilgalaikio materialiojo turto remontas |
|
|
27. |
Kvalifikacijos tobulinimas |
|
|
28. |
Kitos išlaidos |
|
|
29. |
Iš viso |
|
|
30. |
IŠ VISO PROJEKTO IŠLAIDŲ (10 + 29) |
|
|
Vertinimo kriterijai
Laukiami rezultatai
Išvados
___________________________________ ________________ _____________
(asociacijos, valstybės institucijos vadovo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
(antspaudas)
___________ M. NEĮGALIŲJŲ SOCIALINĖS INTEGRACIJOS PROGRAMOS PROJEKTŲ SUVESTINĖ
_________________________________________________________
(neįgaliųjų asociacijos, valstybės institucijos pavadinimas)
Eil. Nr. |
Programos srities ir paprogramės pavadinimas |
Projektų pavadinimai |
Planuojamos lėšos (tūkst. litų) |
1. |
Reabilitacija ir socialinės paslaugos |
|
|
1.1. |
psichosocialinė reabilitacija |
|
|
1.2. |
savarankiško gyvenimo įgūdžių ugdymas |
|
|
1.3. |
profesinė reabilitacija |
|
|
1.4. |
socialinės paslaugos |
|
|
2. |
Aplinkos prieinamumas |
|
|
2.1 |
viešosios fizinės aplinkos pritaikymas |
|
|
2.2. |
informacinės aplinkos pritaikymas |
|
|
3. |
Ugdymas ir užimtumas |
|
|
3.1. |
neįgalių (specialiųjų poreikių) vaikų ir jaunuolių ugdymas bei neformalus neįgaliųjų ugdymas |
|
|
3.2. |
įdarbinimas laisvoje darbo rinkoje |
|
|
3.3. |
darbo terapija |
|
|
3.4. |
bendrasis užimtumas |
|
|
3.5. |
kultūra, sportas, poilsis |
|
|
4. |
Visuomenės Švietimas |
|
|
4.1. |
leidyba |
|
|
4.2. |
konferencijos, mokymai, seminarai |
|
|
4.3. |
kitos visuomenės švietimo priemonės |
|
|
4.4. |
neįgaliųjų teisių atstovavimas, pilietinių iniciatyvų skatinimas |
|
|
|
Iš viso |
|
|
___________________________________ ________________ _____________
(asociacijos, valstybės institucijos vadovo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
(antspaudas)
______________ M. NEĮGALIŲJŲ SOCIALINĖS INTEGRACIJOS PROGRAMOS
IŠLAIDŲ SUVESTINĖ SĄMATA
______________________________________________________
(neįgaliųjų asociacijos, valstybės institucijos pavadinimas)
Eil. Nr. |
Išlaidų rūšis |
Turimos lėšos (tūkst. litų) |
Kiti rėmėjai (tūkst. litų) |
Prašoma suma (tūkst. litų) |
I. Administracinės išlaidos |
||||
1. |
Darbo užmokestis |
|
|
|
2. |
Įnašai soc. draudimui, garantiniam fondui |
|
|
|
3. |
Prekės |
|
|
|
4. |
Ryšių paslaugos |
|
|
|
5. |
Transporto išlaidos |
|
|
|
6. |
Patalpų eksploatacijos išlaidos |
|
|
|
7. |
Ilgalaikio materialiojo turto nuoma |
|
|
|
8. |
Komandiruotės |
|
|
|
9. |
Kitos išlaidos |
|
|
|
10 |
Iš viso: |
|
|
|
II. Programos vykdymo išlaidos |
||||
11. |
Darbo užmokestis |
|
|
|
12. |
Įnašai soc. draudimui, garantiniam fondui |
|
|
|
13. |
Prekės |
|
|
|
14. |
Medikamentai |
|
|
|
15. |
Ryšių paslaugos |
|
|
|
16. |
Transporto išlaidos |
|
|
|
17. |
Patalpų eksploatacijos išlaidos |
|
|
|
18. |
Apranga ir patalynė |
|
|
|
19. |
Spaudiniai, leidyba |
|
|
|
20. |
Komandiruotės ir projekto dalyvių kelionės faktinės išlaidos |
|
|
|
21. |
Apmokėjimas samdomiems ekspertams, konsultantams, lektoriams |
|
|
|
22. |
Aplinkos pritaikymas |
|
|
|
|
22.1. projektavimo darbai |
|
|
|
|
22.2. statybos ir įrengimo darbai |
|
|
|
|
22.3. smulkaus remonto darbai |
|
|
|
23. |
Maitinimas |
|
|
|
24. |
Apgyvendinimas arba nuoma |
|
|
|
25. |
Ilgalaikio materialiojo turto nuoma |
|
|
|
26. |
Ilgalaikio materialiojo turto remontas |
|
|
|
27. |
Kvalifikacijos tobulinimas |
|
|
|
28. |
Kitos išlaidos |
|
|
|
29. |
Iš viso |
|
|
|
30. |
IŠ VISO PROGRAMOS IŠLAIDŲ (10 + 29) |
|
|
|
__________________________________ ________________ _____________
(asociacijos, valstybės institucijos vadovo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
(antspaudas)
Neįgaliųjų socialinės integracijos programų
finansavimo tvarkos aprašo
2 priedas
________________________________________________________________________________
(neįgaliųjų asociacijos pavadinimas)
INFORMACIJA APIE OBJEKTUS, KURIUOSE _________ METAIS PLANUOJAMA VYKDYTI APLINKOS PRITAIKYMO NEĮGALIŲJŲ POREIKIAMS DARBAI
Eil. Nr. |
Objekto pavadinimas ir adresas |
Nuosavybės valdytojas/ panaudos terminas (metais) |
Objekto plotas (m2) |
Objekto pritaikymo pradžia/planuojama pabaiga (metais) |
Objekto sąmatinė vertė, iš viso (tūkst. litų) |
Objekto finansavimas, iš viso (su kitais šaltiniais), bei finansavimas iš valstybės biudžeto, tūkst. Lt |
|||
.... m. |
2006 m. |
2007 m. |
2008 m. |
||||||
|
|
|
|
|
|
Iš viso Kiti šaltiniai* Valstybės biudžetas |
Iš viso Kiti šaltiniai* Valstybės biudžetas |
Iš viso Kiti šaltiniai* Valstybės biudžetas |
Iš viso Kiti šaltiniai* Valstybės biudžetas |
|
|
|
|
|
|
Iš viso Kiti šaltiniai* Valstybės biudžetas |
Iš viso Kiti šaltiniai* Valstybės biudžetas |
Iš viso Kiti šaltiniai* Valstybės biudžetas |
Iš viso Kiti šaltiniai* Valstybės biudžetas |
|
|
|
|
|
|
Iš viso Kiti šaltiniai* Valstybės biudžetas |
Iš viso Kiti šaltiniai* Valstybės biudžetas |
Iš viso Kiti šaltiniai* Valstybės biudžetas |
Iš viso Kiti šaltiniai* Valstybės biudžetas |
* Kitus finansavimo šaltinius išvardinti.
Pastaba. Kartu pateikiamos tęstinumo garantijos bei lokalinės sąmatos.
Vadovas _________________________________________________________________________
(asociacijos, valstybės institucijos vadovo pareigos) (parašas, vardas, pavardė)
(antspaudas)
______________
Neįgaliųjų socialinės integracijos programų
finansavimo tvarkos aprašo
3 priedas
______________________________________________________
(neįgaliųjų asociacijos, valstybės institucijos pavadinimas)
NEĮGALIŲJŲ SOCIALINĖS INTEGRACIJOS
___________________________________
(įrašyti programos sritį)
PARAIŠKOS ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES IR PROGRAMOS TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMAS
Administracinės atitikties reikalavimai |
Taip/Ne |
Pastabos |
Po patikslinimo – Taip/Ne |
1. Paraiška atitinka nustatytą formą |
|
|
|
2. Paraiškos forma užpildyta kompiuteriu ir kartu su priedais tvarkingai susegta |
|
|
|
3. Paraiška užpildyta visiškai |
|
|
|
4. Pateiktas reikiamas paraiškos ir jos priedų egzempliorių skaičius (vienas originalas ir trys kopijos su organizacijos pristatymo lapu viršuje) |
|
|
|
5. Pateikta elektroninė paraiškos versija |
|
|
|
6. Paraiškos sudėtis atitinka nustatytą sudėtį |
|
|
|
7. Paraiška patvirtinta pareiškėjo valdymo organo sprendimu ir pasirašyta vadovo |
|
|
|
Tinkamumo finansuoti kriterijai |
|
|
|
1. Pareiškėjo ir partnerių tinkamumas |
|
|
|
2. Neįgaliųjų asociacija (jei ji teikia paraišką) atitinka jai keliamus reikalavimus |
|
|
|
3. Pareiškėjas turi administracinių gebėjimų programai įgyvendinti |
|
|
|
4. Programa prisideda prie Nacionalinės žmonių su negalia socialinės integracijos 2003—2012 metų programos tikslų uždavinių ir priemonių įgyvendinimo |
|
|
|
5. Programa atitinka nustatytą struktūrą |
|
|
|
6. Programa turi išliekamąją vertę ir tęstinumo garantija pateikta |
|
|
|
7. Planuojamos vykdyti veiklos kryptys atitinka bent vieną remiamą veiklą |
|
|
|
8. Planuojama vykdyti veikla nesidubliuoja su teisės aktuose nustatytomis veiklomis ar iš kitų šaltinių finansuojama veikla |
|
|
|
9. Tikslinės asmenų grupės, kurioms skirta veikla programose, atitinka tvarkos apraše nurodytas tikslines asmenų grupes |
|
|
|
10. Į teikiamą programą įtraukiami ne tik savi asociacijos nariai, bet ir kiti neįgalieji (taikoma tik neįgaliųjų asociacijoms) |
|
|
|
11. Paraiškoje nurodyto prašomo finansavimo dydis neviršija nustatyto galimo finansuoti maksimalaus dydžio |
|
|
|
12. Fizinės aplinkos pritaikymo neįgaliųjų poreikiams projektas atitinka keliamus reikalavimus (kai teikiamoje programoje numatytas fizinės aplinkos pritaikymas neįgaliųjų poreikiams tenkinti) |
|
|
|
13. Planuojamos programos vykdymo išlaidos atitinka nustatytas programos vykdymo išlaidų rūšis ir jos yra pagrįstos, realios, būtinos ir tinkamai suplanuotos |
|
|
|
14. Planuojamos programos administravimo išlaidos atitinka nustatytas programos administravimo išlaidų rūšis ir jos yra pagrįstos, realios, būtinos ir tinkamai suplanuotos |
|
|
|
Komentarai, rekomendacijos, siūlymai, išvada |
Paraišką ir programą vertino
Pareigos, vardas, pavardė |
Parašas |
Data |
|
|
|
______________
Neįgaliųjų socialinės integracijos programų
finansavimo tvarkos aprašo
4 priedas
______________________________________________________________________
(neįgaliųjų asociacijos, valstybės institucijos pavadinimas)
Programos sritis |
|
Paprogramės pavadinimas |
|
Projekto pavadinimas |
|
PROJEKTO KOKYBĖS IR ATITIKTIES PROGRAMOS PRIORITETAMS TINKAMUMO VERTINIMAS
Projekto atitikimo prioritetams vertinimo kriterijai |
Atitinka/neatitinka |
|
1. Tikslinės asmenų grupės – sunkią negalią turintys suaugusieji ir(arba) neįgalūs (specialiųjų poreikių) vaikai |
|
|
2. Neįgaliųjų socialinės integracijos šalyje tolygi plėtra (ne mažiau kaip 5 apskrityse arba 1/3 savivaldybių) |
|
|
3. Nuolatinių ugdymo, užimtumo, reabilitacijos, socialinių paslaugų prieinamumo bendruomenės lygmeniu didinimas ir kokybės gerinimas |
|
|
4. Neįgaliųjų savarankiškumo, profesinių gebėjimų įsidarbinimo galimybių bei užimtumo didinimas |
|
|
5. Veiksmingų metodų ir priemonių bei informacinių technologijų galimybių panaudojimas |
|
|
6. Be valstybės biudžeto lėšų turi kitų finansavimo šaltinių lėšų |
|
|
Projektas atitinka iš viso kriterijų (pvz., 6 kriterijai – 100 balų) |
|
|
Kokybės kriterijai |
Vertinama balais (mažiausia – 0, daugiausia – 100) |
|
Projekto rezultatų atitiktis tikslinių asmenų grupių poreikiams |
|
|
Projekto nauda ir planuojami rezultatai viršija sąnaudas šiems rezultatams pasiekti |
|
|
Projektui įgyvendinti reikalingų išlaidų dalis, kuria prisideda pareiškėjas bei jo partneriai |
|
|
Projekto veiklos sričių apibrėžtumas, pagrįstumas, išdėstymas laike |
|
|
Atsakomybės už projekto veiklas pasiskirstymas ir nurodytų vykdytojų pajėgumas vykdyti programos veiklas |
|
|
Pareiškėjo ir jo partnerių turimų žmogiškųjų išteklių kiekis, gebėjimai, patirtis |
|
|
Surinktų balų vidurkis |
|
|
|
|
|
Projekto santrauka |
|
|
Projekto stipriosios pusės |
|
|
Projekto silpnosios pusės |
|
|
Projekto veiklos, projekto sąmatos išlaidų rūšys, kurių siūloma nefinansuoti |
|
|
Komentarai, rekomendacijos, siūlymai |
|
|
Eksperto išvada (projektą remti, neremti) |
|
|
Projekto įvertinimas:
Nuo 70 iki 100 balų – projektas remtinas;
nuo 50 iki 70 balų – projektas iš dalies remtinas ir (arba) taisytinas;
mažiau nei 50 balų – projektas atmestinas.
_________________________ _________________ _____________
(eksperto vardas ir pavardė) (parašas) (data)
______________