LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PARAIŠKŲ DĖL BENDRŲJŲ MIŠKŲ ŪKIO REIKMIŲ PRIEMONIŲ FINANSAVIMO, NAUDOJANT SPECIALIOSIOS BENDRŲJŲ MIŠKŲ ŪKIO REIKMIŲ FINANSAVIMO PROGRAMOS LĖŠAS, PATEIKIMO, ŠIŲ PRIEMONIŲ ĮVERTINIMO IR JŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2004 m. spalio 11 d. Nr. D1-525

Vilnius

 

Užtikrindamas specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų panaudojimo efektyvumą bei kontrolę,

1. Tvirtinu Paraiškų dėl Bendrųjų miškų ūkio reikmių priemonių finansavimo, naudojant specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšas, pateikimo, šių priemonių vertinimo ir jų finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Skiriu ministerijos Miškų departamento Miškų ūkio plėtros skyriaus vyr. specialistą Ramūną Lydį atsakingu už specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos koordinavimą.

3. Skiriu aplinkos viceministrą Albertą Vasiliauską specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos vadovu.

 

 

APLINKOS MINISTRAS                                                                          ARŪNAS KUNDROTAS

 


 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2004 m. spalio 11 d. įsakymu Nr. D1-525

 

paraiškų dėl Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo priemonių finansavimo, naudojant specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšas, pateikimo, šių priemonių vertinimo ir jų finansavimo tvarkos aprašas

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Paraiškų dėl Bendrųjų miškų ūkio reikmių priemonių finansavimo, naudojant specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšas, pateikimo, šių priemonių vertinimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo (toliau – Tvarkos aprašas) tikslas – užtikrinti tikslinį specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos (toliau – Programa) lėšų panaudojimą, atsižvelgiant į gaunamas paraiškas.

 

II. PARAIŠKA IR KITA FINANSAVIMUI GAUTI BŪTINA DOKUMENTACIJA

 

2. Paraišką Aplinkos ministerijai dėl Bendrųjų miškų ūkio reikmių priemonės (toliau – Priemonė) finansavimo, naudojant Programos lėšas, vadovaudamosi šiuo Tvarkos aprašu, gali teikti valstybės institucijos, valstybės įmonės, visuomeninės ir nevyriausybinės organizacijos, mokslo ir švietimo įstaigos, viešosios įstaigos.

3. Visos Aplinkos ministerijai pateiktos paraiškos turi būti užregistruotos bendra tvarka Aplinkos ministerijos duomenų bazėje (Dokumentų tvarkymo skyriuje). Paraiškoje, be įprastų rekvizitų, turi būti:

3.1. aiškiai įvardyta ir aprašyta Priemonė, kuriai įgyvendinti būtinas finansavimas (Priemonės nauda, įgyvendinimo vieta, techninės charakteristikos, jei yra, – kiti jau numatyti finansavimo šaltiniai);

3.2. nurodytas tikslus lėšų poreikis, detalizuojant jį kiekvienai planuojamai įgyvendinti Priemonės daliai.

4. Prie paraiškos turi būti pridėti šie dokumentai: numatomų vykdyti darbų sąmatos, parengta ir suderinta projektinė dokumentacija (jei būtina) bei kiti Aplinkos ministerijos prašomi dokumentai, susiję su Priemonės įgyvendinimu.

 

III. PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

5. Gautas paraiškas Aplinkos ministerijos vadovybės pavedimu vertina ministerijos padaliniai. Paraiška, neatitinkanti Tvarkos aprašo 3.1 ir 3.2 punktuose nustatytų reikalavimų, vertinimui neteikiama. Už Programos koordinavimą atsakingas asmuo (toliau – Koordinatorius) raštu informuoja apie tai paraiškos teikėją, kuris gali papildyti paraišką ir vėl teikti Aplinkos ministerijai.

6. Pirmojo etapo metu paraiška įvertinama, nustatant, ar prašoma finansuoti Priemonė atitinka bendrąsias programos finansavimo sąlygas – Lietuvos Respublikos miškų įstatymo 7 straipsnio 2 dalyje ir specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų planavimo ir paskirstymo tvarkos apraše nustatytus lėšų panaudojimo atvejus. Tokį įvertinimą Aplinkos ministerijos vadovybės pavedimu atlieka Aplinkos ministerijos Miškų departamentas kartu su Finansų skyriumi. Jų išvada dėl Priemonės finansavimo ne ilgiau kaip per 5 darbo dienas pateikiama Koordinatoriui. Jei prie paraiškos nepridėti šio Tvarkos aprašo 4 punkte įvardyti dokumentai, iki jie bus pateikti, paraiška Priemonės tolesniam vertinimui (technine prasme) neteikiama tol, kol nebus pateikti papildomi dokumentai. Koordinatorius raštu informuoja paraiškos teikėją dėl papildomos informacijos (dokumentų) pateikimo.

7. Antrojo etapo metu vertinamos Priemonės techninės charakteristikos. Tokio įvertinimo tikslas – patikrinti, ar Priemonės nauda yra teisingai apskaičiuota ir reali pasiekti numatytais būdais bei priemonėmis, ar teisingai apskaičiuota Priemonės įgyvendinimo vertė. Tokį įvertinimą Aplinkos ministerijos vadovybės pavedimu atlieka Aplinkos ministerijos padaliniai (pagal kompetenciją) ir išvadas, suderintas su Programos vadovu, ne ilgiau kaip per 5 darbo dienas pateikia Koordinatoriui.

8. Koordinatorius parengia ir pateikia specialiosios Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos lėšų panaudojimo tarybai (toliau – Taryba) apibendrintą išvadą apie kiekvieną Priemonę.

 

IV. PARAIŠKŲ SVARSTYMAS TARYBOJE

 

9. Specialistų įvertintas paraiškas kartu su visa būtina finansavimo dokumentacija ir išvadomis Koordinatorius pateikia Tarybai ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio.

10. Paraiškoms išnagrinėti ir finansavimo klausimams spręsti Taryba ne rečiau kaip kartą per du mėnesius organizuoja posėdžius. Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinta Programos sąmata pagal priemones ir atsižvelgusi į faktinius valstybės įmonių miškų urėdijų įmokų dydžius, į Valstybės iždo sąskaitą, kurioje kaupiamos Programos lėšos, Taryba priima sprendimus dėl prašomų finansuoti Priemonių finansavimo. Surašomas posėdžio protokolas, kurio pagrindu:

10.1. jei priimtas sprendimas skirti lėšų Priemonei finansuoti, Koordinatorius informuoja raštu apie tai paraiškos teikėją per 5 darbo dienas nuo posėdžio, kuriame buvo priimtas sprendimas, datos;

10.2. jei priimtas bet koks kitas sprendimas (neskirti lėšų, paraiškos svarstymą atidėti ar kt.), Koordinatorius informuoja (raštu arba, atidėjus paraiškos svarstymą, – žodžiu) apie tai paraiškos teikėją, o esant reikalui, – prašo papildyti ar patikslinti pateiktą dokumentaciją per 5 darbo dienas nuo posėdžio, kuriame buvo priimtas sprendimas, datos.

11. Posėdžio protokolo kopijas Koordinatorius pateikia Programos vadovui ir Finansų skyriui.

 

V. KOORDINATORIAUS FUNKCIJOS

 

12. Koordinatoriaus funkcijos:

12.1. dalyvauti rengiant Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl Programos lėšų išlaidų sąmatos pagal priemones patvirtinimo projektą;

12.2. dalyvauti rengiant aplinkos ministro įsakymo dėl einamųjų metų Vyriausybės nutarimu patvirtintos Programos išlaidų sąmatos pagal priemones lėšų detalaus paskirstymo projektą;

12.3. dalyvauti rengiant metinės Programos įvykdymo ataskaitos projektą;

12.4. Aplinkos ministerijos padalinių pateiktų Priemonių vertinimų pagrindu rengti ir teikti Tarybai apibendrintas išvadas;

12.5. raštu (arba atskirais šioje Tvarkoje nurodytais atvejais žodžiu) informuoti paraiškų teikėjus apie paraiškų vertinimo ir svarstymo rezultatus;

12.6. kartu su Teisės skyriumi užtikrinti Priemonių įgyvendinimo sutarčių sudarymą, sutartyse numatytų įsipareigojimų vykdymą;

12.7. rengti sutarčių projektus;

12.8. teikti pasiūlymus dėl Programos vertinimo kriterijų nustatymo.

 

VI. PROGRAMOS VADOVO FUNKCIJOS

 

13. Pagrindinės Programos vadovo funkcijos:

13.1. organizuoti ir kontroliuoti Programos vykdymą;

13.2. organizuoti metinės Programos įvykdymo ataskaitos rengimą ir teikti ją aplinkos ministrui;

13.3. rengti ir teikti Tarybai aprobuoti pasiūlymus:

13.3.1. dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl Programos lėšų išlaidų sąmatos pagal priemones patvirtinimo projekto;

13.3.2. dėl aplinkos ministro įsakymo dėl einamųjų metų Vyriausybės nutarimu patvirtintos Programos išlaidų sąmatos pagal priemones lėšų detalaus paskirstymo projekto;

13.3.3. dėl Programos vertinimo kriterijų nustatymo;

13.4. derinti Aplinkos ministerijos padalinių parengtas Priemonių techninio vertinimo išvadas.

 

VII. Lėšų pervedimas priemonių vykdytojams ir ATSISKAITYMAS UŽ SUTARTINIŲ ĮSIPAREIGOJIMŲ VYKDYMĄ

 

14. Lėšos vykdytojams pervedamos 2000 m. liepos 21 d. Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymo Nr. 195 „Dėl biudžetinių įstaigų finansavimo iš valstybės biudžeto, taikant tiesioginį apmokėjimą tiekėjams“ (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2004, Nr. 17-513) nustatyta tvarka.

15. Už sutartinių įsipareigojimų vykdymą atsiskaitoma pagal sutartyse numatytas sąlygas.

______________