Išrašas
LIETUVOS DARBO BIRŽA PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS
Į S A K Y M A S
DĖL VALSTYBĖS BIUDŽETO, SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ, UŽIMTUMO FONDO LĖŠŲ PARAMOS GAVĖJAMS, NESANTIEMS PERKANČIĄJA ORGANIZACIJA PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMĄ, PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ PIRKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2006 m. balandžio 19 d. Nr. V-180
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimo įstatymu (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymu) (Nr. X-471; Žin., 2006, Nr. 4-102),
1. Tvirtinu Valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų, Užimtumo fondo lėšų paramos gavėjams, nesantiems perkančiąja organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisykles (toliau – Taisykles) (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiais galios:
2.1. Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2005 m. balandžio 20 d. įsakymą Nr. V-133 „Dėl Prekių, paslaugų ar darbų, kai paramos gavėjas iš valstybės biudžeto ir Užimtumo fondo lėšų, pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą nėra perkančioji organizacija, pirkimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 19-666);
2.2. Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2005 m. lapkričio 10 d. įsakymą Nr. V-413 „Dėl Socialinių įmonių, valstybės biudžeto lėšų paramos gavėjų, nesančių perkančiąja organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 136-4908).
3. Įpareigoju:
3.1. teritorinių darbo biržų direktorius, kurių teritorijose vykdomi Vietinių užimtumo iniciatyvų projektai ar įgyvendinama Socialinių įmonių veikla:
3.1.1. supažindinti paramos gavėjus, įgyvendinančius Vietinių užimtumo iniciatyvų projektus ar vykdančius Socialinių įmonių veiklą, su patvirtintomis Taisyklėmis;
3.1.2. kontroliuoti, kad paramos gavėjai, įgyvendinantys Vietinių užimtumo iniciatyvų projektus ar vykdantys Socialinių įmonių veiklą, pirkimus atliktų vadovaudamiesi patvirtintų Taisyklių nuostatomis ir būtų užtikrintas valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų, Užimtumo fondo lėšų panaudojimas pagal paskirtį;
PATVIRTINTA
Lietuvos darbo biržos direktoriaus
2006 m. balandžio 19 d. įsakymu Nr. V-180
VALSTYBĖS BIUDŽETO, SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETO IR UŽIMTUMO FONDO LĖŠŲ PARAMOS GAVĖJAMS, NESANTIEMS PERKANČIĄJA ORGANIZACIJA PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMĄ, PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ PIRKIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybės biudžeto, savivaldybių biudžeto ir Užimtumo fondo lėšų paramos gavėjams, nesantiems perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimo įstatymą (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) (Nr. X-471; (Žin., 2006, Nr. 4-102), prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato pirkimų tvarką, šių pirkimų subjektų teises, pareigas ir atsakomybę, pirkimų kontrolės bei ginčų sprendimo tvarką tais atvejais, kai prekių, paslaugų ar darbų pirkimai vykdomi paramos gavėjų, kurie nėra perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimo įstatymą, jiems įgyvendinant Vietinių užimtumo iniciatyvų projektus ir teikiant Socialinėms įmonėms valstybės paramą.
2. Taisyklėmis turi vadovautis:
2.1. Paramos gavėjai, nesantys perkančiąja organizacija pagal Viešųjų pirkimų įstatymą, tai:
2.2. Paramos gavėjas pirkimą vykdo vadovaudamasis:
2.2.1. sudaryta sutartimi su Vietinių užimtumo iniciatyvų projektus kontroliuojančia teritorine darbo birža dėl suteiktos paramos iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžeto ir Užimtumo fondo lėšų panaudojimo pagal paskirtį, siekiant užtikrinti sėkmingą Vietinių užimtumo iniciatyvų (toliau – VUI) projekto įgyvendinimą;
2.2.2. sudaryta subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos sutartimi (Žin., 2004, Nr. 182-6739) su kontroliuojančia teritorine darbo birža dėl suteiktos paramos iš valstybės biudžeto lėšų panaudojimo pagal paskirtį, siekiant užtikrinti sėkmingą Socialinės įmonės vykdomos veiklos įgyvendinimą.
4. Pirkimų vykdytojai turi skatinti tiekėjų konkurenciją siekdami kuo naudingesnių perkančiajai organizacijai tiekėjų siūlymų.
5. Šiose Taisyklėse vartojamos pagrindinės sąvokos:
Atviras konkursas (supaprastintas atviras konkursas) – pirkimo būdas, kai kiekvienas suinteresuotas tiekėjas gali pateikti pasiūlymą.
Bendrasis viešųjų pirkimų žodynas (toliau – CPV) – viešuosiuose pirkimuose taikoma klasifikacijos sistema, priimta Reglamentu (EB) Nr. 2195/2002 ir užtikrinanti, kad ji atitinka kitus galiojančius klasifikatorius.
Dalyvis – pasiūlymą pateikęs tiekėjas.
Derybos – pirkimo būdas, kai Paramos gavėjas konsultuojasi su tiekėjais ir su vienu ar keliais derasi dėl pirkimo sutarties sąlygų.
Elektroninės priemonės – elektroninė įranga, naudojama duomenims, perduodamiems ir gaunamiems laidinėmis, radijo, optinėmis ar kitomis elektromagnetinėmis priemonėmis, apdoroti (įskaitant ir skaitmeninę kompresiją) ir saugoti.
Įprasta komercinė praktika – praktika, kai Paramos gavėjas, vadovaudamasis savo nustatytomis pirkimo taisyklėmis ir Viešųjų pirkimų įstatymo principais, perka prekes, paslaugas ar darbus iš mažiausią kainą pasiūliusio ar ekonomiškiausią pasiūlymą pateikusio tiekėjo.
Kandidatas – tiekėjas, siekiantis būti pakviestas dalyvauti ribotame (supaprastintame ribotame) konkurse, derybose (supaprastintose derybose) ar konkurenciniame dialoge.
Konfidencialumo pasižadėjimas – Viešojo pirkimo komisijos nario, eksperto ar kito asmens rašytinis pasižadėjimas, kad jis neteiks tretiesiems asmenims informacijos, kurios atskleidimas prieštarautų Viešųjų pirkimų įstatymo, visuomenės interesams ar pažeistų teisėtus pirkimuose dalyvaujančių tiekėjų ir perkančiosios organizacijos interesus.
Kvalifikacinė atranka – pirkimo procedūra, kurios metu Paramos gavėjas pagal pirkimo dokumentuose nustatytus kvalifikacinius kriterijus atrenka kandidatus, kviestinus dalyvauti tolesnėse pirkimo procedūrose.
Nepriekaištinga reputacija. Nepriekaištingos reputacijos asmenimis nelaikomi:
1) asmenys, teisti už sunkų ir labai sunkų nusikaltimą ar nusikaltimą ekonomikai ir verslo tvarkai, finansų sistemai arba valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams, neatsižvelgiant į tai, ar teistumas yra išnykęs ar panaikintas;
3) asmenys, pažeidę Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatymo (Žin., 1997, Nr. 67-1659; 2000, Nr. 18-431) reikalavimus;
4) asmenys, piktnaudžiaujantys alkoholiu, narkotinėmis, toksinėmis arba psichotropinėmis medžiagomis;
5) asmenys, kurie įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu yra pripažinti padarę korupcinio pobūdžio nusikalstamą veiką;
6) asmenys, kuriems paskirta ir galioja nuobauda (išskyrus įspėjimą) už viešųjų pirkimų tvarkos pažeidimą pagal Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodeksą;
8) asmenys, pažeidę Lietuvos Respublikos tarnautojų elgesio kodekso normas.
Nešališkumo deklaracija – Viešųjų pirkimų komisijos nario, sekretoriaus, eksperto, stebėtojo ar kito asmens pareiškimas raštu, kad jis nešališkas tiekėjams.
Paraiška – dokumentų visuma, kuria tiekėjas pareiškia pageidavimą dalyvauti pirkimo procedūrose.
Paramos gavėjas – ūkio subjektas, kuriam atrankos būdu teikiama valstybės parama VUI projektams įgyvendinti, arba įmonė, kuriai yra suteiktas socialinės įmonės statusas.
Pasiūlymas – tiekėjo raštu pateiktų dokumentų visuma, kuria siūloma tiekti prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus pagal Paramos gavėjo nustatytas pirkimo sąlygas.
Pasiūlymo galiojimo užtikrinimas ir viešojo pirkimo-pardavimo sutarties įvykdymo užtikrinimas – Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse nustatytas prievolės įvykdymo užtikrinimo būdas.
Pirkimo dokumentai – Paramos gavėjo skelbimai ar pateikiami tiekėjams dokumentai, apibūdinantys perkamą objektą ir pirkimo sąlygas: skelbimas, kvietimas, techninė specifikacija, aprašomieji dokumentai, pirkimo sutarties projektas, kiti dokumentai ir dokumentų paaiškinimai (patikslinimai).
Pirkimų organizatorius – asmuo, paskirtas organizuoti pirkimo procedūras ir atlikti pirkimus taikant įprastą komercinę praktiką.
Pirkimų vykdytojas – paskirtas pirkimų organizatorius arba sudaryta komisija, vykdanti pirkimo procedūras.
Raštu – reiškia bet kokią informacijos išraišką žodžiais arba skaičiais, kurią galima perskaityti, atgaminti ir perduoti. Šis terminas gali apimti elektroninėmis priemonėmis perduotą ir saugomą informaciją.
Ribotas konkursas (supaprastintas ribotas konkursas) – pirkimo būdas, kai paraiškas dalyvauti konkurse gali pateikti visi norintys konkurse dalyvauti tiekėjai, o pasiūlymus konkursui – tik paramos gavėjo pakviesti tiekėjai.
Techninė specifikacija – techniniai reikalavimai, kuriuos turi atitikti perkamos prekės, paslaugos ar darbai.
Tiekėjas (prekių tiekėjas, paslaugų teikėjas, rangovas) – kiekvienas ūkio subjektas – fizinis asmuo, privatus juridinis asmuo, viešasis juridinis asmuo ar tokių asmenų grupė – galintys pasiūlyti ar siūlantys prekes, paslaugas ar darbus.
Viešasis pirkimas (toliau – pirkimas) – Paramos gavėjo atliekamas ir Viešųjų pirkimų įstatymu reglamentuojamas prekių, paslaugų ar darbų pirkimas, kurio tikslas – sudaryti viešojo pirkimo-pardavimo sutartį.
Viešojo pirkimo-pardavimo sutartis (toliau – pirkimo sutartis) – Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka dėl ekonominės naudos vieno ar daugiau tiekėjų ir vienos ar kelių perkančiųjų organizacijų raštu sudaryta sutartis, kurios dalykas yra prekės, paslaugos ar darbai.
II. PAGRINDINIAI PIRKIMŲ PRINCIPAI IR JŲ LAIKYMASIS
6. Paramos gavėjas turi užtikrinti, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų.
7. Pirkimų tikslas – vadovaujantis Taisyklių 6 punkte nustatytais pirkimų principais Paramos gavėjui sudaryti pirkimo sutartį reikalingoms prekėms, paslaugoms įsigyti ar darbams atlikti, leidžiančią racionaliai ir pagal paskirtį panaudoti:
8. Paramos gavėjas ir tiekėjai negali atskleisti informacijos, kurios konfidencialumą nurodė Paramos gavėjas ar tiekėjas, išskyrus įstatymu nustatytus atvejus, ir kai tokios informacijos prašo Lietuvos darbo birža ar Paramos gavėjo veiklą kontroliuojanti teritorinė darbo birža.
9. Paramos gavėjas, pirkimo komisijos nariai, sekretorius, ekspertai, stebėtojai ir kiti asmenys neturi teisės atskleisti informacijos, susijusios su atliktomis pirkimo procedūromis, jeigu jos atskleidimas prieštarauja įstatymams, daro nuostolių teisėtiems šalių komerciniams interesams arba trukdo užtikrinti sąžiningą konkurenciją.
III. PIRKIMO PRADŽIA IR PABAIGA
10. Pirkimas prasideda Paramos gavėjui paskelbus apie pirkimą spaudoje, kai pirkimas atliekamas supaprastinto atvirojo konkurso būdu; kai pirkimas atliekamas derybų būdu – pateikus kandidatui (kandidatams) kvietimą dalyvauti derybose; kai pirkimas atliekamas laikantis įprastos komercinės praktikos – Paramos gavėjas kreipiasi į tiekėją (tiekėjus), prašydamas pateikti perkamų prekių, paslaugų ar darbų kainas, tiekėjų kvalifikaciją patvirtinančius ir kitus dokumentus, nurodytus tiekėjams kvietime teikti pasiūlymą.
11. Pirkimas pasibaigia, kai:
11.5. pasibaigia pasiūlymų galiojimo laikas ir pirkimo sutartis nesudaroma dėl priežasčių, kurios nepriklauso nuo Paramos gavėjo;
12. Paramos gavėjas, kuriam yra suteiktas socialinės įmonės statusas ar įgyvendinantis vietinių užimtumo iniciatyvų projektą, gavęs kontroliuojančios teritorinės darbo biržos sutikimą, bet kuriuo metu, iki pirkimo sutarties sudarymo, turi teisę nutraukti pirkimo procedūras, jeigu atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti (perkamos prekės, paslaugos ar atliekami darbai tapo nereikalingi, nėra lėšų jiems apmokėti).
IV. PIRKIMO BŪDO PASIRINKIMAS IR PIRKIMO VERTĖS NUSTATYMAS
13. Pirkimo būdas pasirenkamas atsižvelgiant į pirkimo vertę. Pirkimo vertė nustatoma vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 9 straipsnio „Numatomo pirkimo vertės skaičiavimas“ nuostatomis.
14. Paramos gavėjas lėšas, skirtas prekių, paslaugų pirkimui ar darbų atlikimui, naudoja:
14.1. pagal parengtą sąmatą, kuri teikiama kartu su paraiška dalyvauti VUI projektų įgyvendinimo atrankoje;
15. Paramos gavėjas pirkimus gali vykdyti:
15.1. taikant įprastą komercinę praktiką Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 86 straipsnio 13 dalyje nustatytais atvejais (kai prekių ar paslaugų vertė mažesnė kaip 75 tūkst. Lt, o darbų – 300 tūkst. Lt be pridėtinės vertės mokesčio; kai dėl susidariusių ypatingų aplinkybių (avarija, stichinė nelaimė, epidemija ar kitoks nenugalimos jėgos poveikis) pirkimo neįmanoma įvykdyti kitais Viešųjų pirkimų įstatyme nustatytais supaprastinto pirkimo būdais, nepažeidžiant nustatytų procedūrų atlikimo tvarkos);
15.2. supaprastintais pirkimo būdais (Viešųjų pirkimų įstatymo 86 straipsnis 1 dalis), kai perkamų prekių ar paslaugų vertė mažesnė kaip 473 036 Lt (137 000 EUR), o darbų – 18 223 961 Lt (5 278 000 EUR) be pridėtinės vertės mokesčio;
V. PIRKIMŲ VYKDYTOJAI
16. Paramos gavėjas pirkimui (pirkimams) organizuoti ir atlikti privalo sudaryti Viešojo pirkimo komisiją (toliau – Komisija), nustatyti jai užduotis ir suteikti įgaliojimus toms užduotims vykdyti, skirti pirkimų organizatorius. Komisija dirba pagal ją sudariusios Paramos gavėjo įmonės vadovo patvirtintą darbo reglamentą, yra jai atskaitinga ir vykdo tik raštiškas jos užduotis bei įpareigojimus. Už Komisijos veiksmus atsako ją sudariusi organizacija.
17. Pirkimų organizatorius skiriamas, Komisija sudaroma, Komisijos pirmininkas skiriamas Paramos gavėjo įmonės vadovo įsakymu iš ne mažiau kaip 3 fizinių asmenų. Šie asmenys gali būti ne Komisiją sudariusios organizacijos darbuotojai. Komisijos pirmininku skiriamas Komisiją sudariusios organizacijos vadovas ar jo įgaliotas šios organizacijos ar bendru pavaldumu susijusios organizacijos darbuotojas. Skiriant Komisijos pirmininką ir narius, turi būti atsižvelgiama į jų ekonomines, teisines žinias, Viešųjų pirkimų įstatymo išmanymą. Komisijos pirmininku ir nariais gali būti tik nepriekaištingos reputacijos asmenys. Komisiją sudaranti organizacija turi teisę kviesti ekspertus konsultuoti klausimu, kuriam reikia specialių žinių, ar jį įvertinti. Komisijos posėdžiai ir priimti sprendimai yra teisėti, kai dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių.
18. Komisija veikia ją sudariusios organizacijos vardu pagal jai suteiktus įgaliojimus. Komisija veikia nuo sprendimo ją sudaryti priėmimo, kol įvykdys visas raštiškas ją sudariusios organizacijos nustatytas užduotis arba kol bus priimtas sprendimas nutraukti pirkimą. Komisija priima sprendimus posėdyje paprasta balsų dauguma atviru vardiniu balsavimu. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas. Komisijos pirmininkas kiekvienam posėdžiui skiria sekretorių. Komisijos sprendimai įforminami protokolu. Protokole nurodomi Komisijos sprendimo motyvai, pateikiami paaiškinimai, kiekvieno Komisijos nario atskiroji nuomonė. Protokolą pasirašo visi Komisijos posėdyje dalyvavę nariai.
19. Paramos gavėjo įmonės vadovas turi teisę priimti sprendimą pavesti pirkimą atlikti Pirkimų organizatoriui arba Komisijai.
20. Pirkimų organizatorius, komisijos narys, sekretorius, ekspertas, stebėtojas gali dalyvauti Komisijos darbe tik prieš tai pasirašęs konfidencialumo pasižadėjimą (1 priedas) ir nešališkumo deklaraciją (2 priedas).
22. Apie Komisijos posėdžius Socialinių įmonių veiklą ir Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimą kontroliuojančios teritorinės darbo biržos informuojamos raštu ne vėliau nei prieš 3 darbo dienas iki Komisijos posėdžio.
VI. BENDRAVIMAS IR KEITIMASIS INFORMACIJA
24. Paramos gavėjas ir tiekėjai gali bendrauti tarpusavyje bei keistis informacija raštu pagal Taisyklių 27 punkto nuostatas.
25. Bendraujant tarpusavyje ir keičiantis informacija, duomenys perduodami taip, kad būtų užtikrinamas vientisumas, išsaugomas pasiūlymų bei visos ūkio subjektų pateiktos informacijos konfidencialumas. Taip pat būtina užtikrinti, kad Paramos gavėjas su pasiūlymų turiniu galėtų susipažinti tik pasibaigus nustatytam pasiūlymų pateikimo terminui.
26. Bendravimo būdai turi būti visuotinai prieinami (visi tiekėjai gali jais pasinaudoti) ir netrukdyti tiekėjams dalyvauti pirkimo procedūrose.
27. Paramos gavėjui keliami šie bendravimo su tiekėjais ir informacijos perdavimo elektroninėmis priemonėmis reikalavimai:
27.1. naudojamos įrangos charakteristikos turi atitikti visuotinai naudojamos įrangos charakteristikas ir nepagrįstai neriboti ūkio subjektų galimybių dalyvauti pirkime;
28. Paraiškos ir pasiūlymai turi būti pateikti raštu ir atsiųsti registruotu paštu ar pristatyti per kurjerį arba asmeniškai. Toks reikalavimas nurodomas skelbime apie pirkimą.
29. Tiekėjas gali paprašyti, kad Paramos gavėjas paaiškintų pirkimo dokumentus. Paramos gavėjas atsako į kiekvieną tiekėjo rašytinį prašymą paaiškinti pirkimo dokumentus, jeigu prašymas gautas ne vėliau kaip prieš 6 dienas iki pirkimo pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Paramos gavėjas į gautą prašymą atsako ne vėliau kaip per 3 dienas nuo jo gavimo dienos. Paramos gavėjas, atsakydamas tiekėjui, kartu siunčia paaiškinimus ir visiems kitiems tiekėjams, kuriems jis pateikė pirkimo dokumentus, bet nenurodo, iš ko gavo prašymą duoti paaiškinimą. Atsakymas turi būti siunčiamas taip, kad kandidatas jį gautų ne vėliau kaip likus 3 dienoms iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.
30. Nesibaigus pirkimo pasiūlymų pateikimo terminui, Paramos gavėjas savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus. Tokie paaiškinimai (patikslinimai) visiems tiekėjams, kuriems Paramos gavėjas yra pateikęs pirkimo dokumentus, išsiunčiami ne vėliau kaip likus 3 dienoms iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.
31. Jei Paramos gavėjas negali pirkimo dokumentų paaiškinimų (patikslinimų) pateikti taip, kad visi tiekėjai juos gautų ne vėliau kaip likus 3 dienoms iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos, Paramos gavėjas privalo perkelti pasiūlymų pateikimo terminą protingumo kriterijų atitinkančiam laikui, per kurį tiekėjai, rengdami pirkimo pasiūlymus, galėtų atsižvelgti į šiuos paaiškinimus (patikslinimus).
VII. PIRKIMŲ VYKDYMAS
33. Pirkimas vykdomas šiais etapais:
33.1. pirkimų organizatorius ar Komisija pagal jiems Paramos gavėjo administracijos pateiktas perkamų prekių, paslaugų ar darbų technines charakteristikas, eksploatacines ir kitas savybes rengia kvietimą tiekėjams ar numatomo vykdyti konkurso sąlygas;
33.2. priklausomai nuo pasirinkto pirkimo būdo, pirkimų organizatorius ar Komisija atlieka tiekėjų apklausą, skelbia supaprastintąjį atvirąjį konkursą ar vykdo kitus, Viešųjų pirkimų įstatymo 42 straipsnio 1 dalyje ir 86 straipsnio 1 dalyje, numatytus pirkimo būdus;
33.3. pirkimų organizatorius ar Komisija nustato geriausią pasiūlymą pateikusį tiekėją, su kuriuo numatoma sudaryti pirkimo sutartį;
33.4. Paramos gavėjo įmonės vadovas ar jo įgaliotas asmuo patvirtina (įsakymu, rezoliucija) pirkimų organizatoriaus ar Komisijos sprendimą dėl geriausią pasiūlymą pateikusio tiekėjo;
33.5. Paramos gavėjas su geriausią pasiūlymą pateikusiu tiekėju sudaro prekių, paslaugų ar darbų pirkimo sutartį;
VIII. PIRKIMO SUTARTIS
34. Perkančioji organizacija siūlo sudaryti pirkimo sutartį tam dalyviui, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu. Tiekėjas sudaryti sutartį kviečiamas raštu, kartu jam pranešama, kad jo pasiūlymas pripažintas laimėjusiu, o derybų su vienu tiekėju atveju – kad jo pasiūlymas atitinka keliamus kvalifikacinius reikalavimus, ir nurodomas laikas, iki kada reikia atvykti sudaryti pirkimo sutartį.
35. Jeigu tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti pirkimo sutartį, raštu atsisako ją sudaryti arba nepateikia pirkimo dokumentuose nustatyto pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo, arba iki Paramos gavėjo nurodyto laiko neatvyksta sudaryti pirkimo sutarties, arba atsisako sudaryti pirkimo sutartį dokumentuose nustatytomis sąlygomis, tuo atveju Paramos gavėjas siūlo sudaryti pirkimo sutartį tiekėjui, kurio pasiūlymas pagal patvirtintą pasiūlymų eilę yra pirmas po tiekėjo, atsisakiusio sudaryti pirkimo sutartį.
36. Sudarant pirkimo sutartį negali būti keičiama laimėjusio tiekėjo pasiūlymo kaina ir pirkimo dokumentuose bei pasiūlyme nustatytos pirkimo sąlygos.
37. Pirkimas iki 10 000 litų vertės gali būti įformintas tik sąskaita faktūra, nesudarant pirkimo-pardavimo sutarties. Taikant išankstinį apmokėjimą visais atvejais sudaroma pirkimo-pardavimo sutartis.
38. Sudaręs pirkimo sutartį, projekto vykdytojas (ar partneris) kitiems dalyviams nedelsdamas, ne vėliau kaip per 5 dienas po pirkimo sutarties sudarymo, išsiunčia pranešimus apie pirkimo sutarties sudarymą.
39. Pirkimo sutartyje turi būti nustatyta:
IX. DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS
X. PIRKIMŲ SKELBIMAI
42. Paramos gavėjas privalo atskirai paskelbti apie kiekvieną pirkimą, išskyrus pirkimą derybų būdu ir pirkimus taikant įprastą komercinę praktiką. Skelbime nurodoma:
42.1. Paramos gavėjo pavadinimas, kodas, adresas, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas, kuriuo galima gauti techninę specifikaciją ir kitus pirkimo dokumentus, taip pat adresas, kuriuo galima gauti techninę specifikaciją ir kitus pirkimo dokumentus, jeigu šis adresas skiriasi nuo Paramos gavėjo adreso;
42.5. paraiškų ar pasiūlymų pateikimo terminas, pateikimo adresas, paraiškų ar pasiūlymų kalba, vokų su pasiūlymais atplėšimo data, vieta ir laikas;
42.6. kita, Paramos gavėjo nuožiūra reikalinga informacija (pavyzdžiui, mokesčio už pirkimo dokumentus dydis, jeigu toks bus imamas);
42.7. mokesčio už pirkimo dokumentus mokėjimo tvarka; informacija, kad nebus priimami alternatyvūs pasiūlymai; dokumentų, kuriuos reikia pateikti su pasiūlymu, sąrašas, tarp jų ir skirtų patvirtinti, kad tiekėjo kvalifikacija atitinka kvalifikacijos reikalavimus; šių Taisyklių nustatytais atvejais – kvalifikacinės atrankos kriterijai ir mažiausias bei didžiausias atrenkamų kandidatų skaičius; informacija apie Paramos gavėjo sprendimų apskundimo tvarką ar pan.
43. Paramos gavėjas apie kiekvieną vykdomą pirkimą, atliekamą atviro ar riboto konkurso būdu, skelbia bent viename vietiniu ar regioniniu mastu populiariame leidinyje arba respublikiniu mastu populiariame leidinyje (pvz.: „Lietuvos rytas“, „Respublika“ ir pan.).
45. Paramos gavėjas tą patį skelbimą apie pirkimą gali papildomai išspausdinti ir kituose leidiniuose, skelbti internete ir kitaip publikuoti.
46. Kituose leidiniuose skelbimai negali būti išspausdinti anksčiau negu skelbimas yra išspausdintas Taisyklių 43 punkte numatytuose leidiniuose. To paties skelbimo turinys visur turi būti vienodas.
XI. PIRKIMO DOKUMENTAI
48. Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose pateikia informaciją apie pirkimo sąlygas ir procedūras, vokų su pateiktais pasiūlymais atplėšimo datą.
49. Pirkimo dokumentuose turi būti pateikta:
49.2. tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai, įskaitant ir reikalavimus atskiriems bendrą paraišką ar pasiūlymą pagal jungtinės veiklos sutartį pateikiantiems tiekėjams;
49.5. prekių ar paslaugų pavadinimas, numatomų atlikti darbų žiniaraščiai, prekių kiekis, teiktinų su prekėmis paslaugų pobūdis, prekių tiekimo ar paslaugų teikimo, darbų atlikimo terminai;
49.8. Paramos gavėjo siūlomos šalims pasirašyti pirkimo sutarties sąlygos, taip pat sutarties projektas, jeigu jis yra parengtas;
49.10. informacija, ar leidžiama pateikti pasiūlymus parduoti tik dalį prekių ar paslaugų, ar atlikti darbų šios dalies (dalių) apibūdinimas;
49.11. informacija, kaip turi būti apskaičiuota ir išreikšta pasiūlymuose nurodoma pirkimo kaina. Į kainą turi būti įskaityti visi mokesčiai, įskaitant PVM;
49.14. Paramos gavėjas savo iniciatyva gali paaiškinti (patikslinti) pirkimo dokumentus (nekeisdamas paskelbtos informacijos esmės ir pateikdamas paaiškinimus (patikslinimus) visiems tiekėjams, kuriems Paramos gavėjas yra pateikęs pirkimo dokumentus);
49.18. informacija, kad pasiūlymai bus vertinami litais. Jeigu pasiūlymuose kainos nurodytos užsienio valiuta, jos bus perskaičiuojamos litais pagal Lietuvos banko nustatytą ir paskelbtą lito ir užsienio valiutos santykį paskutinę pasiūlymų pateikimo termino dieną;
49.19. Paramos gavėjo darbuotojų arba Komisijos narių, kurie įgalioti palaikyti tiesioginį ryšį su tiekėjais ir gauti iš jų pranešimus, susijusius su pirkimų procedūromis, vardai, pavardės, adresai, telefonų ir faksų numeriai;
49.20. Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2006 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. 4-41 „Dėl tiekėjo deklaracijos, patvirtinančios tai, kad tiekėjas nedavė ir neketina duoti Paramos gavėjo tarnautojams (darbuotojams) ar kitų tiekėjų atstovams pinigų ar dovanų, nesuteikė ir nesuteiks jokių paslaugų ar kitokio atlygio už sudarytas ar nesudarytas sąlygas, susijusias su palankiais veiksmais laimėti pirkimus, formos patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 14-520) patvirtintą „Tiekėjo sąžiningumo deklaraciją“.
49.21. Informatikos ir ryšių departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos išduotas pažymos originalas apie tiekėjo teistumą už šias nusikalstamas veikas: dalyvavimą nusikalstamoje organizacijoje, korupciją, sukčiavimą, pinigų plovimą;
50. Pirkimo dokumentų sudėtinė dalis yra skelbimas apie pirkimą. Paramos gavėjas skelbimuose esančios informacijos vėliau papildomai gali neteikti, išskyrus atvejį, kai jos paprašo tiekėjai.
52. Paramos gavėjas pirkimams įprasta komercine praktika atlikti privalo parengti ir patvirtinti pirkimų, taikant įprastą komercinę praktiką, taisykles. Taisyklėse numatyti atvejus, kada pirkimą atlieka Pirkimų organizatorius ir kada Komisija; kokiais atvejais atliekama tiekėjų apklausa ir kokiais atvejais tiekėjai kviečiami teikti pasiūlymus, bei kita informacija, reikalinga pirkimui vykdyti (tiekėjų apklausos forma pridedama (3 priedas).
53. Tame pačiame pirkime visiems tiekėjams turi būti keliami vienodi reikalavimai ir prašoma pateikti to paties pobūdžio informaciją. Keliami reikalavimai, prašoma informacija negali dirbtinai diskriminuoti tiekėjų. Pirkimo dokumentai turi būti tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus, o Paramos gavėjas nusipirkti tai, ko reikia.
XII. TECHNINĖ SPECIFIKACIJA
54. Perkamų prekių, paslaugų ar darbų savybės apibūdinamos pirkimo dokumentuose pateikiamoje techninėje specifikacijoje. Visais įmanomais atvejais techninės specifikacijos turi būti apibrėžtos taip, kad jose būtų atsižvelgta į neįgaliųjų kriterijus arba į visiems naudotojams tinkamą projektą (kai kurių techninių specifikacijų sąvokos apibrėžtos Viešųjų pirkimų įstatymo 3 priedėlyje).
56. Nepažeidžiant privalomų nacionalinių techninių reikalavimų tiek, kiek jie neprieštarauja Bendrajai teisei, techninė specifikacija turi būti nustatoma šiais būdais arba šių būdų deriniu:
56.1. nurodant standartą, techninį liudijimą ar bendrąsias technines specifikacijas. Techninėje specifikacijoje turi būti taikoma tokia pirmumo tvarka: pirmiausia nurodomas Europos standartą perimantis Lietuvos standartas, Europos techninis liudijimas, bendrosios techninės specifikacijos, tarptautinis standartas, kitos Europos standartizacijos įstaigų nustatytos techninių normatyvų sistemos arba, jeigu tokių nėra, – nacionaliniai standartai, nacionaliniai techniniai liudijimai arba nacionalinės techninės specifikacijos. Kiekviena nuoroda pateikiama kartu su žodžiais „arba lygiaverčiai“;
56.2. apibūdinant norimą rezultatą arba nurodant pirkimo objekto funkcinius reikalavimus. Tokie reikalavimai turi būti tikslūs, kad tiekėjai galėtų parengti tinkamus pasiūlymus, o Paslaugos gavėjas įsigytų reikalingų prekių, paslaugų ar darbų;
57. Techninėje specifikacijoje turi būti nurodomas arba Europos standartą perimantis Lietuvos standartas, arba Europos standartas, o jeigu nėra šių standartų – tarptautinis standartas ar kitas Nacionalinės standartizacijos institucijos patvirtintas normatyvinis dokumentas, kartu nurodant, kad tiekėjai gali remtis nurodytiems standartams lygiaverčiais kitais Europos Sąjungos valstybių narių nacionalinių standartizacijos institucijų patvirtintais normatyviniais dokumentais. Paramos gavėjas neturi teisės atmesti pasiūlymo dėl to, kad siūlomos prekės, paslaugos ar darbai neatitinka techninėje specifikacijoje nurodyto standarto, techninio reglamento ar normatyvo, jeigu dalyvis savo pasiūlyme Paramos gavėjui tinkamomis priemonėmis įrodo, kad jo pasiūlyti sprendimai yra lygiaverčiai ir atitinka techninėje specifikacijoje keliamus reikalavimus.
58. Kai techninėje specifikacijoje yra nurodytos objekto funkcinės savybės ar norimo rezultato apibūdinimo reikalavimai, Paramos gavėjas neturi teisės atmesti pasiūlymo dėl to, kad siūlomos prekės, paslaugos ar darbai neatitinka Europos standartus perimančių Lietuvos standartų, Europos techninių reglamentų, Europos standartizacijos institucijų patvirtintų normatyvų, tarptautinių standartų, nacionalinių standartų, techninių reglamentų ar kitokių normatyvinių dokumentų, jeigu dalyvis savo pasiūlyme bet kokiomis perkančiajai organizacijai tinkamomis priemonėmis įrodo, kad jo pasiūlyti sprendimai yra lygiaverčiai ir atitinka techninėje specifikacijoje keliamus reikalavimus funkcinėms savybėms ar norimam rezultatui apibūdinti.
59. Apibūdinant pirkimo objektą, techninėje specifikacijoje negali būti nurodyta konkreti prekė, gamintojas ar tiekimo šaltinis, gamybos procesas, prekės ženklas, patentas, kilmės šalis, išskyrus atvejus, kai neįmanoma tiksliai ir suprantamai apibūdinti pirkimo objekto arba reikalingą pirkimo objektą gali pasiūlyti tik vienintelis tiekėjas. Šiuo atveju Paramos gavėjas privalo nurodyti, kad savo savybėmis lygiaverčiai objektai yra priimtini, įrašydama žodžius „arba lygiavertis“.
60. Šių taisyklių 57 ir 58 dalyse nurodytos tinkamos priemonės yra gamintojo parengtas techninis aprašas arba autoritetingos trečiosios šalies atlikto bandymo ataskaita. Autoritetinga trečiąja šalimi laikoma Europos standartus atitinkanti testavimo ir kalibravimo laboratorija, sertifikavimo ar inspektavimo institucija. Paramos gavėjas turi priimti visus Europos Sąjungos šalyse pripažįstamus atitikties sertifikatus.
XIII. PIRKIMO DOKUMENTŲ TEIKIMAS
61. Paramos gavėjas pirkimo dokumentus tiekėjui gali pateikti:
62. Paramos gavėjas privalo pirkimo dokumentus pateikti per 6 dienas nuo tiekėjų prašymo pateikti pirkimo dokumentus gavimo dienos. Tiekėjai dėl pirkimo dokumentų privalo kreiptis ne vėliau kaip prieš 6 dienas iki paraiškų ar pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.
63. Pirkimo dokumentų pateikimo terminai netaikomi, kai Paramos gavėjas pirkimo dokumentus tiekėjams teikia nemokamai, tuojau pat po skelbimo ar kvietimo išsiuntimo dienos.
64. Paramos gavėjas neturi teisės pirkimo dokumentų pateikti anksčiau, negu paskelbiama apie pirkimą. Pateikdamas pirkimo dokumentus Paramos gavėjas vadovaujasi tiekėjų lygiateisiškumo ir nediskriminavimo principais.
65. Už pirkimo dokumentus Paramos gavėjas iš visų tiekėjų gali imti vienodo dydžio užmokestį. Jį sudaro dokumentų kopijavimo ir pateikimo tiekėjams faktinės išlaidos.
XIV. PARAIŠKŲ IR PASIŪLYMŲ PATEIKIMAS
67. Paramos gavėjas privalo pirkimo dokumentuose nustatyti paraiškų ir pasiūlymų pateikimo terminus, nurodydamas datą ir valandą, teikiamų pasiūlymų originalų ir kopijų skaičių.
68. Paraiškų ir pasiūlymų pateikimo terminai skaičiuojami nuo paskelbimo apie pirkimą spaudoje ar nuo kvietimo pateikti pasiūlymus išsiuntimo kandidatams dienos.
69. Paramos gavėjas privalo nustatyti pakankamai ilgą paraiškų ir pasiūlymų pateikimo terminą, kad tiekėjai spėtų parengti ir pateikti paraiškas bei pasiūlymus. Nustatydamas šį terminą Paramos gavėjas privalo atsižvelgti į pirkimo sudėtingumą ir laiką, reikalingą paraiškoms bei pasiūlymams parengti.
70. Jeigu dėl kokių nors priežasčių pirkimo dokumentai ar jų dalis buvo pareikalauti laiku, tačiau nepateikti nustatytais terminais arba pateikus pirkimo dokumentus paaiškėja, kad pasiūlymus galima parengti tik apsilankius darbų atlikimo vietoje ir ten susipažinus su pirkimo dokumentuose nustatytais dalykais, Paramos gavėjas pasiūlymų pateikimo terminus privalo pratęsti tiek, kad visi suinteresuoti tiekėjai turėtų galimybę susipažinti su visa pasiūlymui parengti reikalinga informacija.
71. Paraišką ar pasiūlymą gali pateikti jungtinės veiklos sutarties pagrindu ūkio subjektų grupė. Paraiškai ar pasiūlymui pateikti ūkio subjektų grupė neprivalo įsteigti juridinio asmens.
72. Paramos gavėjas pirkimo dokumentuose privalo nurodyti, kad paraiška ir pasiūlymas turi būti pateikiami raštu ir pasirašyti tiekėjo ar jo įgalioto asmens. Pasiūlymas taip pat turi būti pateikiamas užklijuotame ir antspauduotame voke. Pasiūlymo (su priedais) lapai turi būti sunumeruoti, susiūti ir paskutinio lapo antroje pusėje patvirtinti tiekėjo parašu bei antspaudu. Neįsiuvamas ir nenumeruojamas tik pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinantis dokumentas (jeigu jo reikalauja Paramos gavėjas). Reikalavimas pasiūlymą ar jo dalis pateikti vokuose bei pasiūlymą susiūti netaikomas, jeigu Paramos gavėjas priima elektroninėmis priemonėmis pateiktus pasiūlymus.
XV. PASIŪLYMŲ GALIOJIMO TERMINAI, JŲ KEITIMAS IR ATŠAUKIMAS
74. Paramos gavėjas gali pareikalauti, kad pasiūlymų galiojimas būtų užtikrinamas, ir privalo pareikalauti, kad pirkimo sutarties įvykdymas būtų užtikrinamas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatytais prievolių įvykdymo užtikrinimo būdais.
75. Prieš pateikdamas pirkimo pasiūlymą tiekėjas gali prašyti Paramos gavėjo patvirtinti, kad jis sutinka priimti jo siūlomą pasiūlymo galiojimo užtikrinimą. Tokiu atveju Paramos gavėjas privalo duoti tiekėjui atsakymą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Šis patvirtinimas neatima teisės iš Paramos gavėjo atmesti pasiūlymo galiojimo užtikrinimą, gavus informaciją, kad pasiūlymą užtikrinantis ūkio subjektas tapo nemokus ar neįvykdė įsipareigojimų Paramos gavėjui arba kitiems ūkio subjektams, ar netinkamai juos vykdė.
XVI. VOKŲ SU PASIŪLYMAIS ATPLĖŠIMAS
76. Vokai su pasiūlymais atplėšiami Komisijos posėdyje. Posėdis vyksta pirkimo dokumentuose nurodytoje vietoje, prasideda nurodytą dieną, valandą ir minutę. Nustatytu laiku turi būti atplėšti visi vokai su pasiūlymais, gauti nepasibaigus jų pateikimo terminui. Vokų atplėšimo procedūroje, išskyrus atvejus, kai pirkimas atliekamas skelbiamų ar neskelbiamų derybų būdu, turi teisę dalyvauti visi pasiūlymus pateikę tiekėjai arba jų atstovai. Vokai su pasiūlymais, gauti po galutinio pasiūlymų pateikimo termino, neatplėšiami ir grąžinami pasiūlymą pateikusiam tiekėjui.
77. Vokus atplėšia vienas iš Komisijos narių pasiūlymus pateikusių ir dalyvaujančių Komisijos posėdyje tiekėjų ar jų atstovų akivaizdoje. Vokai atplėšiami ir tuo atveju, jei į šį posėdį tiekėjas ar jo atstovas neatvyksta.
78. Atplėšus voką, pasiūlymo paskutinio lapo antroje pusėje pasirašo posėdyje dalyvaujantys Komisijos nariai.
80. Vokų su pasiūlymais, kuriuose nurodytos kainos, atplėšimo procedūroje dalyvaujantiems tiekėjams arba jų atstovams skelbiamas pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas ir pasiūlyme nurodyta kaina.
81. Apie vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūrų metu paskelbtą informaciją raštu pranešama ir vokų atplėšimo procedūroje nedalyvaujantiems pasiūlymus pateikusiems tiekėjams, jeigu jie to pageidauja. Kiekvienas vokų atplėšimo procedūroje dalyvaujantis tiekėjas ar jo atstovas turi teisę asmeniškai susipažinti su viešai perskaityta informacija, tačiau supažindindama su šia informacija Perkančioji organizacija negali atskleisti tiekėjo pasiūlyme esančios konfidencialios informacijos.
82. Jeigu Paramos gavėjas pasiūlymus vertina pagal jų ekonominį naudingumą, vokai su pasiūlymais turi būti atplėšiami dviejuose Komisijos posėdžiuose. Pirmame posėdyje atplėšiami tik tie vokai, kuriuose yra techniniai pasiūlymo duomenys, antrame posėdyje – vokai, kuriuose nurodytos kainos. Antras posėdis gali įvykti tik tada, kai Paramos gavėjas patikrina, ar pateiktų pasiūlymų techniniai duomenys bei tiekėjų kvalifikacija atitinka pirkimo dokumentuose keliamus reikalavimus, ir pagal pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus įvertina pasiūlymų techninius duomenis, o Taisyklių nustatytais atvejais – ir tiekėjų kvalifikaciją. Apie šio patikrinimo ir įvertinimo rezultatus Paramos gavėjas privalo raštu pranešti visiems tiekėjams, kartu nurodydamas antro vokų su pasiūlymais atplėšimo posėdžio laiką ir vietą.
83. Vokus atplėšia vienas iš Komisijos narių pasiūlymus pateikusių ir dalyvaujančių Komisijos posėdyje tiekėjų ar jų atstovų akivaizdoje. Vokai atplėšiami ir tuo atveju, jei į šį posėdį tiekėjas ar jo atstovas neatvyksta.
84. Atplėšus voką, pasiūlymo paskutinio lapo antroje pusėje pasirašo posėdyje dalyvaujantys Komisijos nariai.
86. Vokų su pasiūlymais, kuriuose yra techniniai pasiūlymo duomenys, atplėšimo procedūroje dalyvaujantiems tiekėjams ar jų atstovams skelbiamas pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas ir pagrindinės techninės pasiūlymo charakteristikos. Jeigu pageidauja nors vienas vokų su pasiūlymais procedūroje dalyvaujantis tiekėjas ar jo atstovas, turi būti paskelbtos visos pasiūlymų charakteristikos, į kurias bus atsižvelgta vertinant pasiūlymus.
87. Vokų su pasiūlymais, kuriuose nurodytos kainos, atplėšimo procedūroje dalyvaujantiems tiekėjams arba jų atstovams skelbiamas pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas ir pasiūlyme nurodyta kaina.
88. Apie vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūrų metu paskelbtą informaciją raštu pranešama ir vokų atplėšimo procedūroje nedalyvaujantiems pasiūlymus pateikusiems tiekėjams, jeigu jie to pageidauja. Kiekvienas vokų atplėšimo procedūroje dalyvaujantis tiekėjas ar jo atstovas turi teisę asmeniškai susipažinti su viešai perskaityta informacija, tačiau supažindindamas su šia informacija Paramos gavėjas negali atskleisti tiekėjo pasiūlyme esančios konfidencialios informacijos.
89. Pateiktų pasiūlymų tolesnes nagrinėjimo, vertinimo ir palyginimo procedūras Komisija atlieka pasiūlymus pateikusiems tiekėjams nedalyvaujant.
XVII. SĄLYGOS, RIBOJANČIOS TIEKĖJŲ DALYVAVIMĄ PIRKIME
91. Paramos gavėjas pirkimo dokumentuose gali nustatyti, kad paraiška ar pasiūlymas atmetamas, jeigu kandidatas ar dalyvis:
91.1. yra bankrutavęs, likviduojamas, su kreditoriais yra sudaręs taikos sutartį, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą, arba jo padėtis pagal šalies, kurioje jis registruotas, įstatymus yra tokia pati, kaip įrodymą Paramos gavėjas iš tiekėjo priima teismų išduotus išrašus iš teismų sprendimų, jei tokie yra, ar tiekėjo įmonės registrą tvarkančios įstaigos pažymos originalą;
91.2. jam iškelta bankroto byla arba bankroto procesas vykdomas ne teismo tvarka, siekiama priverstinio likvidavimo procedūros ar susitarimo su kreditoriais arba jam vykdomos analogiškos procedūros pagal šalies, kurioje jis registruotas, įstatymus, kaip įrodymą Paramos gavėjas iš tiekėjo priima teismų išduotus išrašus iš teismų sprendimų, jei tokie yra, ar tiekėjo įmonės registrą tvarkančios įstaigos pažymos originalą;
91.3. turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už pažeidimus profesinėje veikloje ir nusikalstamas veikas (dalyvavimą nusikalstamoje organizacijoje, korupciją, sukčiavimą, pinigų plovimą), kaip įrodymą Paramos gavėjas iš tiekėjo priima Informatikos ir ryšių departamento prie Vidaus reikalų ministerijos išduotą pažymos originalą;
91.5. nėra įvykdęs įsipareigojimų, susijusių su socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal šalies, kurioje jis registruotas, ar šalies, kurioje yra Paramos gavėjas, reikalavimus;
91.6. nėra įvykdęs įsipareigojimų, susijusių su mokesčių mokėjimu pagal šalies, kurioje jis registruotas, ar šalies, kurioje yra Paramos gavėjas, įstatymus;
XVIII. KANDIDATŲ IR DALYVIŲ TEISĖ VERSTIS ŪKINE VEIKLA
92. Paramos gavėjas turi teisę pirkimo dokumentuose pareikalauti, kad kandidatas ar dalyvis turėtų teisę verstis ta ūkine veikla, kuri reikalinga pirkimo sutarčiai įvykdyti. Teisę verstis tokia veikla kandidatas ar dalyvis gali įrodyti pateikdamas profesinių ar veiklos registrų tvarkytojų pažymas ar priesaikos pažymą, liudijančią kandidato ar dalyvio teisę verstis atitinkama ūkine veikla.
XIX. KANDIDATŲ IR DALYVIŲ EKONOMINĖ BEI FINANSINĖ BŪKLĖ
93. Paramos gavėjas turi teisę pirkimo dokumentuose nustatyti kandidatų ir dalyvių ekonominės ir finansinės būklės reikalavimus ir prašyti pateikti šiuos (vieną ar kelis) ekonominę ir finansinę kandidato ar dalyvio būklę apibūdinančius dokumentus:
93.1. banko pažymą apie kandidato ar dalyvio ekonominę ar finansinę būklę arba pažymą, kad yra apsidraudęs nuo profesinės rizikos;
93.2. paskutinių finansinių metų įmonės balansą ar jo išrašą, jei šalyje, kurioje registruotas ūkio subjektas, yra privaloma balansą paskelbti;
93.3. pastarųjų 3 finansinių metų, o jeigu įmonė įregistruota ar veiklą atitinkamoje srityje pradėjo vėliau – nuo įmonės įregistravimo ar veiklos su pirkimu susijusioje srityje pradžios, kandidato ar dalyvio įmonės pažymą apie visos veiklos pajamas ar, jei reikia, pažymą apie pajamas, gautas iš konkrečios veiklos, su kuria susijęs atliekamas pirkimas, jei ši informacija turima.
94. Paramos gavėjas pirkimo dokumentuose nurodo, kokius dokumentus turi pateikti kandidatai ar dalyviai, kad įrodytų, jog jų ekonominė ir finansinė būklė atitinka Paramos gavėjo keliamus reikalavimus.
XX. KANDIDATŲ IR DALYVIŲ TECHNINIS PAJĖGUMAS
96. Paramos gavėjas turi teisę pirkimo dokumentuose nustatyti kandidatų ir dalyvių techninio pajėgumo reikalavimus ir pareikalauti pateikti vieną ar kelis iš šių išvardintų dokumentų:
96.1. pagrindinių per pastaruosius 3 metus patiektų prekių ar suteiktų paslaugų sąrašą, nurodant bendras sumas, datas ir prekių ar paslaugų gavėjus;
96.2. per paskutinius 5 metus atliktų darbų sąrašą kartu su užsakovų pažymomis apie tai, kad svarbiausi darbai buvo atlikti tinkamai, Pažymose turi būti nurodyta darbų atlikimo vertė, data, vieta, ar jie buvo atlikti pagal galiojančių norminių dokumentų, reglamentuojančių darbų atlikimą, reikalavimus ir tinkamai užbaigti;
96.3. prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo įrangos ir priemonių, naudojamų kokybei užtikrinti, aprašymą;
96.4. jeigu reikalingos prekės ar paslaugos yra sudėtingos arba jeigu jos išimtiniais atvejais skirtos ypatingiems tikslams – patikrinti kandidato ar dalyvio prekių gamybos pajėgumų ar paslaugų teikimo technines galimybes;
96.5. paslaugų teikėjo ar rangovo personalo ir jų vadovaujančio personalo, ypač asmenų, atsakingų už paslaugų teikimą ar darbų atlikimą, išsilavinimo ir profesinės kvalifikacijos apibūdinimą;
96.6. perkant darbus ar paslaugas, kai yra reikalinga, aplinkosaugos vadybos priemonių, kurias ūkio subjektas galės taikyti vykdydamas sutartį, apibūdinimą;
96.7. pažymą apie paslaugų teikėjo ar rangovo darbuotojų vidutinį metinį skaičių ir vadovaujančiųjų darbuotojų skaičių per paskutinius 3 metus;
96.8. pažymą apie paslaugų teikėjo arba rangovo sutarčiai vykdyti turimus įrankius, įrenginius ir technines priemones;
96.9. pažymą apie paslaugų apimtis, kurioms atlikti paslaugų teikėjas ketina pasitelkti subteikėjus;
XXI. PASIŪLYMŲ VERTINIMAS IR PALYGINIMAS
97. Paramos gavėjas gali prašyti, kad dalyviai paaiškintų savo pasiūlymus, tačiau jis negali prašyti, siūlyti arba leisti pakeisti pasiūlymo, pateikto atviro ar riboto konkurso metu, esmės – pakeisti kainą arba padaryti kitų pakeitimų, dėl kurių pirkimo dokumentų reikalavimų neatitinkantis pasiūlymas taptų atitinkančiu pirkimo dokumentų reikalavimus. Ši nuostata netaikoma tikrinant kandidatų ar dalyvių kvalifikaciją. Atliekant pirkimą derybų būdu galima derėtis dėl kainos ir kitų pirkimo sąlygų, tačiau negalima keisti derybų rezultato, užfiksuoto derybų protokoluose.
98. Paramos gavėjas pasiūlymą turi atmesti, jeigu:
98.1. paraišką arba pasiūlymą pateikęs tiekėjas neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų minimalių kvalifikacijos reikalavimų;
98.3. visų dalyvių, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, buvo pasiūlytos per didelės, Paramos gavėjui nepriimtinos, kainos;
99. Paramos gavėjas pasiūlymus vertina remdamasi šiais kriterijais:
99.1. ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo, kai pirkimo sutartį sudaro su dalyviu, pateikusiu perkančiajai organizacijai naudingiausią pasiūlymą, išrinktą pagal jos nustatytus kriterijus, susijusius su pirkimo objektu – paprastai kokybės, kainos, techninių privalumų, estetinių ir funkcinių charakteristikų, aplinkosaugos charakteristikų, eksploatavimo išlaidų, efektyvumo, garantinio aptarnavimo ir techninės pagalbos, pristatymo datos, pristatymo laiko arba užbaigimo laiko, arba;
100. Paramos gavėjas, norėdamas priimti sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo, turi:
100.1. pagal pirkimo dokumentuose nustatytus vertinimo kriterijus ir taisykles turi įvertinti pateiktus dalyvių pasiūlymus ir nustatyti preliminarią pasiūlymų eilę. Preliminari pasiūlymų eilė nustatoma ekonominio naudingumo mažėjimo arba kainų didėjimo tvarka. Tais atvejais, kai pasiūlymų vertinimo kriterijus yra pasiūlyta mažiausia kaina ir keli pasiūlymai pateikiami vienodomis kainomis, sudarant preliminarią pasiūlymų eilę, pirmesniu į šią eilę įrašomas tiekėjas, anksčiausiai įregistravęs voką su pasiūlymais;
100.2. nedelsdamas, ne vėliau kaip per 3 dienas, pranešti pasiūlymus pateikusiems dalyviams apie preliminarią pasiūlymų eilę, o dalyviams, kurių pasiūlymai atmesti, – jų pasiūlymų atmetimo priežastis;
100.3. patvirtinti pasiūlymų eilę ir priimti sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo tik tada, kai bus Taisyklių nustatyta tvarka išnagrinėtos pasiūlymus pateikusių dalyvių pretenzijos ir skundai (jeigu tokių buvo gauta), bet ne anksčiau kaip po 10 dienų nuo pranešimo apie preliminarią pasiūlymų eilę išsiuntimo dalyviams dienos.
Ši nuostata netaikoma, kai pasiūlymą pateikia tik vienas tiekėjas ir kai pirkimas atliekamas taikant įprastą komercinę praktiką.
XXII. PIRKIMO PROCEDŪRŲ NUTRAUKIMAS
101. Paramos gavėjas, gavęs kontroliuojančios teritorinės darbo biržos sutikimą, bet kuriuo metu iki pirkimo sutarties sudarymo turi teisę nutraukti pirkimo procedūras, jeigu atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti (perkamos prekės ar paslaugos tapo nereikalingos, nėra lėšų joms apmokėti, yra kitų priežasčių).
XXIII. INFORMACIJA KANDIDATAMS IR DALYVIAMS APIE PIRKIMO PROCEDŪROS REZULTATUS
102. Paramos gavėjas, priėmęs sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo arba priėmęs sprendimą nutraukti pirkimą, nedelsdamas, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po sprendimo priėmimo, praneša kandidatams ir dalyviams apie šiuos sprendimus.
103. Paramos gavėjas, gavęs kandidato ar dalyvio raštu pateiktą prašymą, turi nedelsdamas, ne vėliau kaip per 15 dienų nuo prašymo gavimo dienos, pateikti paraiškos ar pasiūlymo atmetimo priežastis, jeigu to kandidato ar dalyvio paraiška ar pasiūlymas atmestas, o gavęs dalyvio, kurio pasiūlymas neatmestas, raštu pateiktą prašymą, nurodyti laimėjusio pasiūlymo pasirinkimo priežastis – per tą patį terminą pateikti laimėjusio pasiūlymo charakteristikas, dėl kurių šis pasiūlymas buvo pripažintas geriausiu.
104. Paramos gavėjas Taisyklių 103 punkte nurodytais atvejais negali teikti informacijos, jei jos atskleidimas prieštarauja teisės aktams, kenkia visuomenės interesams, teisėtiems tiekėjų komerciniams interesams arba trukdo užtikrinti sąžiningą konkurenciją.
105. Paramos gavėjas pirkimo dokumentuose prašo pateikti ir prekių pavyzdžius, tokiu atveju, įvertinęs pasiūlymus ir sudaręs preliminarią eilę, turi leisti visiems dalyviams susipažinti su pateiktais pavyzdžiais.
106. Susipažinti su informacija, susijusia su konkurso pasiūlymų nagrinėjimu, aiškinimu, vertinimu ir palyginimu, gali tiktai Komisijos nariai bei jos pakviesti ekspertai ir administruojančios teritorinės darbo biržos vadovas ar atsakingas specialistas, kiti asmenys ir institucijos, pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turintys teisę susipažinti su šia informacija.
XXIV. PRETENZIJŲ PATEIKIMAS, NAGRINĖJIMO TVARKA IR TERMINAI
107. Kiekvienas pirkimu suinteresuotas tiekėjas, kuris mano, kad Paramos gavėjas nesilaikė šių Taisyklių reikalavimų ir tuo pažeidė ar pažeis jo teisėtus interesus, turi teisę iki pirkimo sutarties sudarymo pareikšti pretenziją Paramos gavėjui.
108. Pretenzijos pateikiamos Paramos gavėjui raštu per 5 dienas nuo dienos, kurią tiekėjas sužinojo arba turėjo sužinoti apie tariamą savo teisėtų interesų pažeidimą. Apie tariamą pažeidimą Paramos gavėjas privalo informuoti Vietinių užimtumo iniciatyvų ar Socialinių įmonių veiklos vykdymą kontroliuojančią teritorinę darbo biržą nedelsdamas po pretenzijos gavimo, pateikiant jai Paramos gavėjo patvirtintą pretenzijos kopiją.
109. Paramos gavėjas nagrinėja tik tas tiekėjų pretenzijas, kurios gautos iki pirkimo sutarties sudarymo.
110. Paramos gavėjas privalo išnagrinėti pretenzijas ir priimti motyvuotą sprendimą ne vėliau kaip per 5 dienas nuo pretenzijos gavimo dienos, o apie priimtą sprendimą – ne vėliau kaip kitą darbo dieną pranešti pretenziją pateikusiam tiekėjui ir apie tai informuoti kontroliuojančią teritorinę darbo biržą, pateikiant jai išsiųstą atsakymo į pretenziją kopiją.
111. Paramos gavėjas, gavęs tiekėjo rašytinę pretenziją dėl preliminarios pasiūlymų eilės sudarymo, sustabdo pirkimo sutarties pasirašymo procedūrą, kol pretenzijos bus išnagrinėtos ir priimtas sprendimas. Pirkimo procedūros, gavus Vietinių užimtumo iniciatyvų ar Socialinių įmonių veiklos vykdymą kontroliuojančios teritorinės darbo biržos sutikimą, nestabdomos, jeigu jas sustabdžius Paramos gavėjas ar tiekėjas patirtų daug didesnių nuostolių už tuos, kuriuos galėtų patirti pretenziją pateikęs tiekėjas. Dėl neišnagrinėtos ar netinkamai išnagrinėtos pretenzijos tiekėjas turi teisę Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kreiptis į teismą.
XXV. ATSAKOMYBĖ UŽ TAISYKLIŲ NESILAIKYMĄ
112. Lėšas, kurias Paramos gavėjas panaudojo pažeisdamas šių Taisyklių reikalavimus, Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimą ar Socialinių įmonių veiklą kontroliuojanti teritorinė darbo birža gali pripažinti netinkamomis išlaidomis ir jų neužskaityti arba turi teisę įpareigoti Paramos gavėją grąžinti jas ar išieškoti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
Valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų,
Užimtumo fondo lėšų paramos gavėjams,
nesantiems perkančiąja organizacija pagal
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų
įstatymą, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo
taisyklių
1 priedas
(Konfidencialumo pasižadėjimo forma)
KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS
_____________________________
(data)
________________
(vieta)
____________________________________________________
(pirkimo numeris)
______________________________________________________________
(pirkimo pavadinimas)
Aš,_________________________________________________________________ ,
(vardas ir pavardė)
_______________________________________________________________________________ ,
(institucijos ir padalinio pavadinimas, pareigų pavadinimas)
būdamas remiamo projekto__________________________________________________________
(projekto pavadinimas)
paramos sutarties Nr. _______________________________________________________________
pirkimo komisijos nariu, posėdžio sekretoriumi, ekspertu, stebėtoju___________________________ ,
(tai, kas nereikalinga, išbraukti)
pasižadu:
1. Saugoti ir tik įstatymų bei kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti konfidencialią informaciją, kuri man taps žinoma atliekant pirkimą.
2. Man pateiktus dokumentus, kuriuose yra konfidenciali informacija, saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ir pasinaudoti, išskyrus teisės aktų nustatytus atvejus.
Man išaiškinta, kad konfidencialią informaciją sudaro kiekvieno pasiūlymo turinys, tiekėjų kvalifikaciniai duomenys, pasiūlymų vertinimo išvados bei kita informacija, susijusi su atliktomis pirkimo procedūromis, jeigu jos atskleidimas prieštarauja įstatymams, daro nuostolių teisėtiems šalių komerciniams interesams arba trukdo užtikrinti sąžiningą konkurenciją.
Esu įspėtas, kad, pažeidęs šį pasižadėjimą, turėsiu atsakyti už savo veiklą pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.
____
(parašas) (vardas ir pavardė)
______________
Valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų,
Užimtumo fondo lėšų paramos gavėjams,
nesantiems perkančiąja organizacija pagal
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų
įstatymą, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo
taisyklių
2 priedas
(Nešališkumo deklaracijos forma)
NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA
_____________________________
(data)
________________
(vieta)
____________________________________________________
(pirkimo numeris)
______________________________________________________________
(pirkimo pavadinimas)
Aš,_______________________________________________________________________ ,
(vardas ir pavardė)
_______________________________________________________________________________ ,
(institucijos ir padalinio pavadinimas, pareigų pavadinimas)
būdamas remiamo projekto__________________________________________________________
(projekto pavadinimas)
paramos sutarties Nr. _______________________________________________________________
pirkimo komisijos nariu, posėdžio sekretoriumi, ekspertu, stebėtoju___________________________
(nereikalinga išbraukti)
pasižadu:
1. Objektyviai, dalykiškai, be išankstinio nusistatymo, vadovaudamasis visų tiekėjų lygiateisiškumo principu, atlikti savo pareigas ir būti nešališkas tiekėjams.
Valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų,
Užimtumo fondo lėšų, paramos gavėjams,
nesantiems perkančiąja organizacija pagal
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų
įstatymą, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo
taisyklių
3 priedas
TIEKĖJŲ APKLAUSOS PAVYZDINĖ PAŽYMA
Pirkimo objekto pavadinimas ir trumpas aprašymas:
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
Pirkimų organizatorius:................................................................. Komisija:.........................
(vardas, pavardė) ........................................................
.........................................
(vardas, pavardė)
Tiekėjai apklausti raštu £ ar žodžiu £.
Apklausti tiekėjai:
Eil. Nr. |
Pavadinimas |
Adresas, telefonas, faksas ir pan. |
Siūlymą pateikusio asmens pareigos, vardas, pavardė |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tinkamiausiu pripažintas tiekėjas:...............................................................................................................................
(tiekėjo pavadinimas ir pasiūlymo numeris)
Jeigu įvertinti mažiau nei 3 tiekėjų siūlymai, to priežastys:
..........................................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................
Pažymą parengė (pirkimų organizatorius, komisijos pirmininkas):
.......................................................................... ......... ..........................................................................
(pareigos) (vardas, pavardė) (parašas, data)
Valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų,
Užimtumo fondo lėšų paramos gavėjams,
nesantiems perkančiąja organizacija pagal
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų
įstatymą, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo
taisyklių
4 priedas
(Pirkimo komisijos vokų atplėšimo procedūros, kai pasiūlymai vertinami pagal jų kainą, protokolo forma)
_____________________________________________________________________
(paramos gavėjo organizacijos pavadinimas)
_____________________________________________________________________
(pirkimo numeris ir pavadinimas)
VOKŲ ATPLĖŠIMO PROCEDŪROS, KAI PASIŪLYMAI VERTINAMI PAGAL JŲ KAINĄ, PIRKIMO KOMISIJOS POSĖDŽIO PROTOKOLAS
____________________ Nr. ______
(data)
___________________
(sudarymo vieta)
Posėdis įvyko_____________________
(data ir laikas)
Komisijos pirmininkas |
(Vardas ir pavardė) |
Posėdžio sekretorius |
(Vardas ir pavardė) |
Dalyvauja: |
|
Komisijos nariai: |
(Vardai ir pavardės) |
|
|
Stebėtojai: |
(Institucijų pavadinimai, atstovų pareigų pavadinimai, vardai ir pavardės) |
|
|
Tiekėjai (jų atstovai): (Institucijų pavadinimai, atstovų pareigų pavadinimai, vardai ir pavardės)
Darbotvarkė: vokų su tiekėjų pasiūlymais, kuriuose yra nurodytos kainos, atplėšimo procedūra, atliekant prekių, paslaugų pirkimą atviro konkurso, riboto konkurso būdu.
(tai, kas nereikalinga, išbraukti)
Skelbimas apie pirkimą buvo išspausdintas_________________________________ .
(leidinio pavadinimas, data ir numeris)
Gauta _____________________ vokų (-ai) su pasiūlymais.
(skaičiais ir žodžiais)
Vokus atplėšia_______________________________ .
(Komisijos nario vardas ir pavardė)
Atplėšiami vokai visi yra užklijuoti, antspauduoti bei mechaniškai nepažeisti.
Atplėšiami vokai, kuriuose yra nurodytos kainos. Vokai atplėšiami eilės tvarka pagal jiems suteiktus eilės numerius:
Gauti šie Tiekėjų pasiūlymai:
Voko Nr. |
Tiekėjo pavadinimas |
Pasiūlymą (su priedais) sudaro lapai (-ų) (skaičiais ir žodžiais) |
Pasiūlymas patvirtintas tiekėjo antspaudu ir parašu. Pasiūlymo lapai (su priedais) susiūti ir sunumeruoti (Taip/Ne) |
Pasiūlymo paskutinio lapo antroje pusėje pasirašė visi posėdyje dalyvaujantys Komisijos nariai (Taip/Ne) |
Yra pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinantis dokumentas (Taip/Ne) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Paskelbiama kiekvieno tiekėjo pasiūlyme nurodyta kaina:
Voko Nr. |
Tiekėjo pavadinimas |
Pasiūlyme nurodyta kaina litais (skaičiais ir žodžiais) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posėdžio metu pareikštos tiekėjų pastabos, pageidavimai ir pasiūlymai:
Tiekėjo pavadinimas |
Tiekėjo pareikšti pageidavimai ir pasiūlymai |
|
|
|
|
|
|
|
Parašas |
Vardas, pavardė |
Komisijos pirmininkas |
|
|
Posėdžio sekretorius |
|
|
|
|
|
Komisijos nariai: |
|
|
|
|
|
|
|
|
______________
Valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų,
Užimtumo fondo lėšų paramos gavėjams,
nesantiems perkančiąja organizacija pagal
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų
įstatymą, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo
taisyklių
5 priedas
(Pirkimo komisijos vokų su techniniais pasiūlymo duomenimis atplėšimo procedūros, kai pasiūlymai vertinami pagal jų ekonominį naudingumą, protokolo forma)
_____________________________________________________________________
(paramos gavėjo organizacijos pavadinimas)
_____________________________________________________________________
(pirkimo numeris ir pavadinimas)
VOKŲ SU TECHNINIAIS PASIŪLYMO DUOMENIMIS ATPLĖŠIMO PROCEDŪROS, KAI PASIŪLYMAI VERTINAMI PAGAL JŲ EKONOMINĮ NAUDINGUMĄ, PIRKIMO KOMISIJOS POSĖDŽIO PROTOKOLAS
____________________ Nr. ______
(data)
___________________
(sudarymo vieta)
Posėdis įvyko_____________________ .
(data ir laikas)
Komisijos pirmininkas |
(Vardas ir pavardė) |
Posėdžio sekretorius |
(Vardas ir pavardė) |
Dalyvauja: |
|
Pirkimo komisijos nariai: |
(Vardai ir pavardės) |
|
|
Stebėtojai: |
(Institucijų pavadinimai, atstovų pareigų pavadinimai, vardai ir pavardės) |
|
|
Tiekėjai (jų atstovai): (Institucijų pavadinimai, atstovų pareigų pavadinimai, vardai ir pavardės)
Darbotvarkė: vokų su tiekėjų pasiūlymais, kuriuose yra techniniai pasiūlymo duomenys, atplėšimo procedūra, atliekant prekių, paslaugų pirkimą atviro konkurso, riboto konkurso būdu.
(tai, kas nereikalinga, išbraukti)
Skelbimas apie pirkimą buvo išspausdintas_______________________________________ .
(leidinio pavadinimas, data ir numeris)
Gauta_________________________ vokų (-ai) su pasiūlymais.
(skaičiais ir žodžiais)
Vokus atplėšia___________________________________ .
(Komisijos nario vardas ir pavardė)
Atplėšiami bendrieji (išoriniai) vokai visi yra užklijuoti, antspauduoti bei mechaniškai nepažeisti.
Bendrieji vokai atplėšiami eilės tvarka pagal jiems suteiktus eilės numerius:
Bendro (išorinio) voko Eil. Nr. |
Iš bendro voko išimto voko, kuriame yra techniniai pasiūlymo duomenys, būklė (įrašoma: tinkama arba nurodomi konkretūs pažeidimai) |
Iš bendro voko išimto voko, kuriame nurodytos kainos, būklė (įrašoma: tinkama arba nurodomi konkretūs pažeidimai) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Atplėšiami tinkamai įforminti ir nepažeisti vokai, kuriuose yra techniniai pasiūlymo duomenys. Vokai atplėšiami eilės tvarka pagal jiems suteiktus eilės numerius:
Voko Nr. |
Tiekėjo pavadinimas |
Pasiūlymą (su priedais) sudaro lapų (-ai) (skaičiais ir žodžiais) |
Pasiūlymas patvirtintas tiekėjo antspaudu ir parašu. Pasiūlymo lapai (su priedais) susiūti ir sunumeruoti (Taip/Ne) |
Pasiūlymo paskutinio lapo antroje pusėje pasirašė visi posėdyje dalyvaujantys Komisijos nariai (Taip/Ne) |
Yra pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinantis dokumentas (Taip/Ne) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Paskelbiamos kiekvieno tiekėjo pasiūlymo pagrindinės, visos techninės charakteristikos, į kurias bus atsižvelgta vertinant pasiūlymus: (tai, kas nereikalinga, išbraukti)
Voko Nr. |
Tiekėjo pavadinimas |
Paskelbtos pasiūlymo pagrindinės (visos) techninės charakteristikos, į kurias bus atsižvelgta vertinant pasiūlymus |
|
|
1.– 2.– 3.– |
|
|
1.– 2.– 3.– |
|
|
1.– 2.– 3.– |
|
|
1.– 2.– 3.– |
Posėdžio metu pareikštos tiekėjų pastabos, pageidavimai ir pasiūlymai:
Tiekėjo pavadinimas |
Tiekėjo pareikšti pageidavimai ir pasiūlymai |
|
|
|
|
|
|
|
Parašas |
Vardas, pavardė |
Komisijos pirmininkas |
|
|
Posėdžio sekretorius |
|
|
|
|
|
Komisijos nariai: |
|
|
|
|
|
|
|
|
______________
Valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų,
Užimtumo fondo lėšų paramos gavėjams,
nesantiems perkančiąja organizacija pagal
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų
įstatymą, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo
taisyklių
6 priedas
(Pirkimo komisijos vokų su nurodytomis kainomis atplėšimo procedūros, kai pasiūlymai vertinami pagal jų ekonominį naudingumą, protokolo forma)
_____________________________________________________________________
(paramos gavėjo organizacijos pavadinimas)
_____________________________________________________________________
(pirkimo numeris ir pavadinimas)
VOKŲ SU NURODYTOMIS KAINOMIS ATPLĖŠIMO PROCEDŪROS, KAI PASIŪLYMAI VERTINAMI PAGAL JŲ EKONOMINĮ NAUDINGUMĄ, PIRKIMO KOMISIJOS POSĖDŽIO PROTOKOLAS
____________________ Nr. ______
(data)
___________________
(sudarymo vieta)
Posėdis įvyko_____________________ .
(data ir laikas)
Komisijos pirmininkas |
(Vardas ir pavardė) |
Posėdžio sekretorius |
(Vardas ir pavardė) |
Dalyvauja: |
|
Pirkimo komisijos nariai: |
(Vardai ir pavardės) |
|
|
Stebėtojai: |
(Institucijų pavadinimai, atstovų pareigų pavadinimai, vardai ir pavardės) |
|
|
Tiekėjai (jų atstovai): (Institucijų pavadinimai, atstovų pareigų pavadinimai, vardai ir pavardės)
Darbotvarkė: vokų su tiekėjų pasiūlymais, kuriuose yra nurodytos kainos, atplėšimo procedūra, atliekant prekių, paslaugų pirkimą atviro konkurso, riboto konkurso būdu.
(tai, kas nereikalinga, išbraukti)
Skelbimas apie pirkimą buvo išspausdintas_______________________________________ .
(leidinio pavadinimas, data ir numeris)
Gauta ________________________ vokų (-ai) su pasiūlymais.
(skaičiais ir žodžiais)
Vokus atplėšia_________________________________ .
(Komisijos nario vardas ir pavardė)
Atplėšiami vokai visi yra užklijuoti, antspauduoti bei mechaniškai nepažeisti.
Atplėšiami vokai, kuriuose yra nurodytos kainos. Vokai atplėšiami tik tų. tiekėjų, kurių techniniai pasiūlymų duomenys (ir tiekėjų kvalifikacija) po pirmojo vokų atplėšimo procedūros posėdžio buvo patikrinti ir įvertinti kaip atitinkantys pirkimo dokumentuose keliamus minimalius reikalavimus. Vokai atplėšiami eilės tvarka pagal jiems suteiktus eilės numerius:
Voko Nr. |
Tiekėjo pavadinimas |
Pasiūlymą (su priedais) sudaro lapai (-ų) (skaičiais ir žodžiais) |
Pasiūlymas patvirtintas tiekėjo antspaudu ir parašu. Pasiūlymo lapai (su priedais) susiūti ir sunumeruoti (Taip/Ne) |
Pasiūlymo paskutinio lapo antroje pusėje pasirašė visi posėdyje dalyvaujantys Komisijos nariai (Taip/Ne) |
Yra pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinantis dokumentas (Taip/Ne) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Paskelbiama kiekvieno tiekėjo pasiūlyme nurodyta kaina:
Voko Nr. |
Tiekėjo pavadinimas |
Pasiūlyme nurodyta kaina litais (skaičiais ir žodžiais) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posėdžio metu pareikštos tiekėjų pastabos, pageidavimai ir pasiūlymai:
Tiekėjo pavadinimas |
Tiekėjo pareikšti pageidavimai ir pasiūlymai |
|
|
|
|
|
|
|
Parašas |
Vardas, pavarde |
Komisijos pirmininkas |
|
|
Posėdžio sekretorius |
|
|
|
|
|
Komisijos nariai: |
|
|
|
|
|
|
|
|
______________