LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS 2005 M. GEGUŽĖS 31 D. ĮSAKYMO NR. A1-156 „DĖL GAIRIŲ PAREIŠKĖJAMS PAGAL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 2.2 PRIEMONĘ „DARBO JĖGOS KOMPETENCIJOS IR GEBĖJIMŲ PRISITAIKYTI PRIE POKYČIŲ UGDYMAS“ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2006 m. vasario 24 d. Nr. A1-64
Vilnius
Atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymą Nr. 1K-033 „Dėl Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento (BPD) priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 19-599, Nr. 93-3421),
pakeičiu Gaires pareiškėjams pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 2.2 priemonę „Darbo jėgos kompetencijos ir gebėjimų prisitaikyti prie pokyčių ugdymas“, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. A1-156 „Dėl Gairių pareiškėjams pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 2.2 priemonę „Darbo jėgos kompetencijos ir gebėjimų prisitaikyti ugdymas“ patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 82-3034), ir išdėstau 8 priedą nauja redakcija (pridedama).
Gairių pareiškėjams pagal Lietuvos
2004–2006 m. bendrojo programavimo
dokumento 2.2 priemonę „Darbo jėgos
kompetencijos ir gebėjimų prisitaikyti prie
pokyčių ugdymas“
8 priedas
(Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir
darbo ministro 2006 m. vasario 24 d. įsakymo
Nr. A1-64 redakcija)
(Pavyzdinė paramos skyrimo sutarties forma)
PARAMOS SKYRIMO PROJEKTUI „________________________“ ĮGYVENDINANT LIETUVOS 2004–2006 METŲ BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO ________ PRIEMONĘ „__________________________________“ SUTARTIS
_______________ Nr. ________
(data)
_____________________
(sudarymo vieta)
Atsižvelgdamos į tai, kad Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai ir Paramos fondui Europos socialinio fondo agentūrai Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 „Dėl ES struktūrinių fondų administravimo Lietuvoje“ (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2003, Nr. 88-3999) pavesta vykdyti šiame nutarime nustatytas atitinkamai tarpinei ir įgyvendinančiajai institucijoms priskirtas funkcijas, įgyvendinant Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento (toliau – BPD) II prioriteto „Žmogiškųjų išteklių plėtra“ ________ priemonę „_________________________________________ „ (toliau – Priemonė),
atsižvelgdamos į tai, kad Priemonė įgyvendinama per projektų, atitinkančių BPD prioriteto ir Priemonės tikslus, rėmimą – jų įgyvendinimo finansavimą,
atsižvelgdamos į tai, kad suteikiama parama yra Europos socialinio fondo ir Lietuvos bendrojo finansavimo lėšos, kurios įtrauktos į tarpinei institucijai skirtus biudžeto asignavimus,
atsižvelgdamos į tai, kad Projekto vykdytojas, remdamasis Paramos fondo Europos socialinio fondo
agentūros paskelbtu kvietimu teikti paraiškas Nr. __________, pateikė paraišką ES struktūrinių fondų paramai gauti šioje sutartyje nurodytam projektui įgyvendinti,
atsižvelgdamos į tai, kad pateikta paraiška sėkmingai perėjo vertinimo ir atrankos procesus ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija priėmė sprendimą suteikti paramą šioje sutartyje nurodytam projektui įgyvendinti,
suprasdamos tai, kad projektų finansavimo taisykles inter alia apibrėžia ne tik ši paramos sutartis ir nacionaliniai teisės aktai, tačiau ir Europos Sąjungos (toliau – ES) reglamentai, kurie nustato ES struktūrinių fondų paramos teikimo sąlygas, ypač 1999 m. birželio 21 d. Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1260/1999, nustatantis struktūrinių fondų bendrąsias nuostatas (toliau – Pagrindinis reglamentas), ir 2004 m kovo 10 d. Komisijos reglamentas (EB) Nr. 448/2004, iš dalies pakeičiantis reglamentą (EB) Nr. 1685/2000, nustatantį detalias taisykles įgyvendinant Tarybos reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 dėl veiklų, finansuojamų iš struktūrinių fondų, išlaidų tinkamumo ir panaikinantis reglamentą (EB) Nr. 1145/2003 (toliau – Išlaidų tinkamumo reglamentas), 2000 m. gegužės 30 d. Komisijos reglamentas (EB) Nr. 1159/2000 dėl informavimo ir viešumo priemonių, kurias valstybės narės turi įgyvendinti dėl struktūrinių fondų paramos,
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Tarpinė institucija),
atstovaujama _____________________________________________________________________
Paramos fondas Europos socialinio fondo agentūra (toliau – Įgyvendinančioji institucija),
atstovaujama_____________________________________________________________________
ir _____________________________________________________ (toliau – Projekto vykdytojas),
atstovaujamas,____________________________________________________________________
toliau bendrai vadinamos „Šalimis“,
sudarė šią Paramos skyrimo projektui „_____________________________________ , įgyvendinant
Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento _______________________ priemonę
„__________________________________________________________ , sutartį (toliau – Sutartis):
1. SUTARTIES DALYKAS
1.1. Pagal šią Sutartį:
1.1.1. Tarpinė institucija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valstybės sekretoriaus 200_ m. ______________ d. potvarkiu Nr. _____ „Dėl ___________________“, įsipareigoja Projekto vykdytojui šioje Sutartyje nustatyta tvarka ir sąlygomis kompensuoti iš Europos socialinio fondo lėšų, gaunamų pagal BPD ir Lietuvos Respublikos bendrojo finansavimo lėšų (toliau – Parama) Sutartyje ir jos prieduose nurodytų tinkamų finansuoti išlaidų, patirtų ir apmokėtų vykdant projektą „_______________“ (registracijos Nr. ______________) (toliau – Projektas), dalį;
1.1.2. Įgyvendinančioji institucija įsipareigoja pagal savo kompetenciją atlikti Projekto administravimą ir įgyvendinimo priežiūrą;
1.2. Projekto vykdytojui suteikiama iki ______________ litų Parama tinkamoms finansuoti Projekto išlaidoms apmokėti, iš jų:
_____________ Lt (____ proc.) – iš specialiosios Europos socialinio fondo BPD įgyvendinti (ES lėšos) programos (kodas 60.31);
_____________ Lt (____ proc.) – iš specialiosios Europos socialinio fondo BPD įgyvendinti (bendrojo finansavimo lėšos) programos (kodas 60.32).
Visais atvejais suteikiama Parama negali būti didesnė nei ______ proc. visų tinkamų finansuoti Projekto išlaidų.
1.3. Projekto vykdytojas (jei yra, kartu su partneriais) įsipareigoja prisidėti ne mažesniu kaip____________ Lt savo įnašu*, t. y. ne mažiau nei ______ proc., prie tinkamų finansuoti Projekto išlaidų apmokėjimo bei užtikrinti visų kitų Projektui įgyvendinti reikalingų išlaidų (tarp jų ir netinkamų) apmokėjimą.
_______________
* Jei projekto vykdytojas yra biudžetinė organizacija, jos prisiimti įsipareigojimai negali viršyti patvirtintų asignavimų einamaisiais biudžetiniais metais.
1.4. Tinkamų finansuoti Projekto išlaidų sumą mažina tiesiogiai iš Projekto veiklos (pavyzdžiui, Projekto
rezultatų pardavimas arba nuoma) Projekto vykdytojo (arba partnerių) gautos pajamos Projekto įgyvendinimo metu ir per vienerių metų laikotarpį po šio Projekto įgyvendinimo pabaigos. Apie tokias pajamas Projekto vykdytojas privalo informuoti Įgyvendinančiąją instituciją ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo pajamų gavimo dienos.
1.5. Tinkamų finansuoti Projekto išlaidų struktūra:
Tinkamų finansuoti Projekto išlaidų suma ________________ Lt |
||||
Tinkamos deklaruoti Europos Komisijai išlaidos _____________ Lt |
Kitos tinkamos finansuoti projekto išlaidos |
|||
Paramos lėšos ___________ Lt |
Bendrasis finansavimas, kurį sudaro Projekto vykdytojo tinkamos deklaruoti išlaidos ___________ Lt |
Privačios lėšos _________ Lt |
Pajamos _________ Lt |
|
Europos socialinio fondo (60.31) lėšos ________ Lt |
Bendrojo finansavimo (60.32) lėšos _________ Lt |
|
||
2. PARAMOS SKYRIMO SĄLYGOS
2.1. Teikiant Paramą Projekto vykdytojui, kompensuojamos tinkamos finansuoti Projekto išlaidos Sutarties 1.2 punkte nustatyta Paramos lyginamąja dalimi. Apmokamos tik tos Projekto išlaidos, kurios yra:
2.1.2. būtinos Projektui įgyvendinti ir atitinka skaidraus finansų valdymo, sąnaudų efektyvumo ir išlaidų – naudos principus;
2.1.3. patirtos Projekto vykdytojo ir šių partnerių:
2.1.4. tinkamų finansuoti kategorijų ir neviršija Sutartyje nustatytų dydžių kiekvienai išlaidų kategorijai, išskyrus Sutarties 5.1.4 punkte nustatytus atvejus;
2.1.5. laikomos tinkamomis finansuoti pagal Sutarties 2 priedą ir yra Projekto vykdytojo ar Partnerio patirtos nuo _____________ (data) iki ___________ (data);
2.1.6. Projekto vykdytojo ar jo Partnerio patirtos nepažeidžiant Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, įtrauktos į Projekto vykdytojo (jo Partnerių) apskaitą ir kurios gali būti identifikuojamos, pagrįstos ir patvirtinamos atitinkamais išlaidas pateisinančiais dokumentais (rangovių paslaugų teikėjų ar prekių tiekėjų pateiktomis sąskaitomis, perdavimo-priėmimo aktais, darbo laiko apskaitos žiniaraščiais, kelionių dokumentais ir kitais dokumentais, pateisinančiais patirtas išlaidas) ir išlaidų apmokėjimą įrodančiais dokumentais (banko darbuotojo parašu ir banko spaudu patvirtintais išrašais iš banko sąskaitos, kasos išlaidų orderiais ir kitais dokumentais, įrodančiais, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas). Visos projekto išlaidos turi būti patvirtintos apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo (Žin., 2001, Nr. 99-3515) 13 straipsnyje nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus;
2.2. Kitos Paramos suteikimo sąlygos:
2.2.1. Projekto vykdytojas jokiu būdu neperleis, neįkeis turto ar kitokiu būdu nesuvaržys daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti yra suteikiama Parama, 5 (penkerius) metus nuo šios Sutarties pasirašymo dienos;
2.2.2. Projekto vykdytojas nekeis savo veiklos, kuriai yra suteikiama Parama, pobūdžio 5 (penkerius) metus nuo šios Sutarties pasirašymo dienos. Apie svarbias priežastis, kliudančias vykdyti veiklą, joms paaiškėjus Projekto vykdytojas įsipareigoja nedelsdamas pranešti Įgyvendinančiajai institucijai;
2.2.3. visos sutartys dėl prekių ar paslaugų pirkimo turi būti sudaromos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 116-4321) (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) ir Įgyvendinančiosios institucijos nustatytomis pirkimų taisyklėmis (toliau – Pirkimų taisyklės), jei Projekto vykdytojas turi pareigą vykdyti pirkimus, remdamasis šiuo įstatymu. Visais kitais atvejais Projekto vykdytojas vadovaujasi Įgyvendinančiosios institucijos nustatyta pirkimų tvarka (toliau – Pirkimų tvarka);
3. TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO TVARKA
3.1. Kai taikomas kompensavimo be avanso mokėjimo būdas:
3.1.1. Pasirašius Sutartį, Projekto vykdytojas pradeda įgyvendinti Projektą nuosavomis lėšomis ir Įgyvendinančiajai institucijai teikiamuose mokėjimo prašymuose deklaruoja patirtas išlaidas.
3.1.2. Projekto vykdytojas ne rečiau kaip kas ________ mėnesius iki kito mėnesio ______ dienos pateikia Įgyvendinančiajai institucijai nustatytos formos mokėjimo prašymą ir Sutarties 2.1.6 punkte nurodytų išlaidas pateisinančių ir/arba jų apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijas, patvirtintas Projekto vykdytojo vadovo arba jo įgalioto asmens parašu ir antspaudu. Detalus mokėjimo prašymų teikimo periodiškumas suderinamas su Projekto vykdytoju vadovaujantis Sutarties 5.1.23 punkte nustatyta tvarka.
3.1.3. Galutinis mokėjimas Projekto vykdytojui (ne mažiau kaip 5 procentai Paramos sumos) išmokamas tik tada, kai Projekto vykdytojas yra patyręs visas su Projektu susijusias išlaidas ir pateikęs galutinį mokėjimo prašymą bei galutinę Projekto įgyvendinimo ataskaitą kartu su audito išvada bei audito ataskaita.
3.2. Kai taikomas kompensavimo su avansu mokėjimo būdas:
3.2.1. Pasirašius Sutartį, Projekto vykdytojui išmokamas avansas – ______ proc. (______ Lt) Paramos sumos, nurodytos Sutarties 1.3 punkte. Avansas išmokamas per ________ darbo dienų, Projekto vykdytojui pateikus Įgyvendinančiajai institucijai avanso mokėjimo prašymą ir banko garantiją arba laidavimo draudimo sutartį dėl avanso sumos, jeigu avanso suma yra didesnė nei 10 000 litų (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms). Projekto vykdytojas avanso mokėjimo prašymą pateikia per darbo dienas nuo Sutarties pasirašymo dienos. Jeigu per 3 (tris) mėnesius nuo avanso gavimo dienos Projekto vykdytojas nepradeda vykdyti veiklos ir patirti išlaidų, jis, praėjus 3 (trijų) mėnesių terminui, per 5 (penkias) darbo dienas privalo grąžinti avansą Tarpinei institucijai.
3.2.2. Projekto vykdytojas ne rečiau kaip kas ______ mėnesius iki kito mėnesio _____ dienos pateikia Įgyvendinančiajai institucijai nustatytos formos mokėjimo prašymą ir Sutarties 2.1.6 punkte nurodytų išlaidas pateisinančių ir/arba jų apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijas, patvirtintas Projekto vykdytojo juridinio asmens vadovo arba jo įgalioto asmens parašu ir spaudu. Pirmąjį tarpinio mokėjimo prašymą Projekto vykdytojas pateikia ne vėliau kaip per (tris) mėnesius nuo avanso gavimo dienos. Detalus mokėjimo prašymų teikimo periodiškumas suderinamas su Projekto vykdytoju vadovaujantis Sutarties 5.1.23 punkte nustatyta tvarka.
3.2.3. Mokėjimo prašymai apmokami tol, kol Projekto vykdytojui išmokėta suma (įskaitant avansu išmokėtas lėšas) pasiekia Projektui įgyvendinti skirtą Sutartyje nurodytos Paramos sumą. Galutiniame mokėjimo prašyme, teikiamame kartu su galutine Projekto įgyvendinimo ataskaita bei audito išvada ir ataskaita, Projekto vykdytojas atsiskaito už visą likusią išmokėtų lėšų sumą. Nepanaudotas Paramos lėšas Projekto vykdytojas privalo grąžinti Tarpinei institucijai.
3.3. Kai taikomas sąskaitų apmokėjimo būdas:
3.3.1. Projekto vykdytojas kas _________ mėnesius iki kito mėnesio ________ dienos pateikia Įgyvendinančiajai institucijai nustatytos formos mokėjimo prašymą ir prideda prekių tiekėjų ar paslaugų teikėjų, su kuriais pasirašytos sutartys pagal Viešųjų pirkimų įstatymą, pateiktas ir dar neapmokėtas sąskaitas.
3.3.2. Gavęs Paramos lėšas, Projekto vykdytojas per 5 darbo dienas apmoka prekių tiekėjų arba paslaugų teikėjų pateiktas sąskaitas ir informuoja Įgyvendinančiąją instituciją apie atliktus mokėjimus, pateikdamas išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijas.
3.4. Jei mokėjimo prašymai teikiami rečiau nei kas 3 mėnesiai, Projekto vykdytojas kas 3 mėnesius privalo teikti Įgyvendinančiajai institucijai nustatytos formos informaciją apie Projekto pažangą.
3.6. Įgyvendinančioji institucija per 60 (per 30 kalendorinių dienų, kai taikomas sąskaitų apmokėjimo būdas) kalendorinių dienų nuo mokėjimo prašymo ir Sutarties 3.1.2, 3.2.2 ar 3.3.1 punktuose nurodytų dokumentų gavimo dienos, patikrinusi Projekto vykdytojo mokėjimo prašyme nurodytų išlaidų tinkamumą finansuoti, rengia ir teikia paraiškas Tarpinei institucijai dėl lėšų pervedimo Projekto vykdytojui.
3.7. Tarpinė institucija, patikrinusi ir patvirtinusi Įgyvendinančiosios institucijos parengtas paraiškas Tarpinei institucijai dėl lėšų pervedimo Projekto vykdytojui, per 5 darbo dienas nuo paraiškų Tarpinei institucijai dėl lėšų pervedimo Projekto vykdytojui gavimo dienos teikia jas Finansų ministerijai apmokėti iš Tarpinės institucijos atitinkamų metų biudžeto asignavimų.
3.8. Jei mokėjimo prašyme nurodytos išlaidos negali būti apmokėtos dėl tam tikrų priežasčių (nepakanka išlaidų tinkamumą pagrindžiančių dokumentų, praleisti terminai ir pan.), atitinkama išlaidų dalis neapmokama ir apie tai Įgyvendinančioji institucija informuoja Projekto vykdytoją. Tokios išlaidos, pašalinus trūkumus, gali būti apmokėtos Projekto vykdytojui pateikus kitus mokėjimo prašymus.
3.9. Parama išmokama pervedant pinigus į Projekto vykdytojo Paramos lėšoms atidarytą banko sąskaitą, kurios rekvizitai yra tokie:.
3.10. Projekto vykdytojas privalo nedelsdamas pranešti Įgyvendinančiajai institucijai apie savo banko sąskaitos duomenų pasikeitimą.
3.11. Jei Projekto vykdytojas tinkamai neįvykdo Sutarties 3.10 punkte nurodytos pareigos ir Paramos lėšos yra pervedamos į jo ankstesnę banko sąskaitą, toks Paramos lėšų pervedimas yra laikomas tinkamu ir visa atsakomybė dėl tokio Paramos lėšų pervedimo tenka Projekto vykdytojui.
4. PROJEKTO VYKDYTOJO TEIKIAMOS ATASKAITOS
4.1. Projekto vykdytojas Įgyvendinančiajai institucijai per visą Projekto įgyvendinimo laikotarpį turi teikti Tarpinės institucijos nustatytos formos ataskaitas šioje Sutartyje nustatytais terminais ir sąlygomis:
4.2. Tarpinės Projekto ataskaitos teikiamos Įgyvendinančiajai institucijai kasmet ne vėliau kaip per 30 dienų pasibaigus kalendoriniams metams nuo Projekto įgyvendinimo pradžios.
4.3. Kartu su tarpinėmis Projekto įgyvendinimo ataskaitomis Projekto vykdytojas pateikia veiklą pagrindžiančius dokumentus (pavyzdžiui, publikacijas, seminarų dalyvių sąrašus, brėžinius, statinių nuotraukas ir kitus), viešųjų pirkimų dokumentus, projekto viešumo priemonių dokumentus bei tarpinę audito išvadą ir audito ataskaitą.
4.4. Gavusi tarpinę projekto įgyvendinimo ataskaitą, Įgyvendinančioji institucija ją išnagrinėja per 20 darbo dienų ir nustato, ar Projektas vykdomas laikantis Sutarties sąlygų, atsižvelgdama į tai, ar:
4.4.1. Projekto vykdytojas pateikė tarpinę Projekto įgyvendinimo ataskaitą laiku ir įvykdė kitus ataskaitos pateikimo reikalavimus (įskaitant priedus ir dokumentus);
4.4.3. per ataskaitinį laikotarpį pasiekti rezultatai sutampa su Projekto vykdytojo įsipareigojimais ir jie leidžia tikėtis, kad įgyvendinus Projektą visi numatyti Projekto tikslai bus pasiekti;
4.5. Patikrinusi ir įvertinusi tarpinę Projekto įgyvendinimo ataskaitą, Įgyvendinančioji institucija gali:
4.5.2. Projekto vykdytojo paprašyti papildomos informacijos ir nustatyti terminą, per kurį jis turi pateikti šią informaciją ir/arba nuspręsti atlikti Projekto patikrą vietoje;
4.6. Jeigu Projekto vykdytojas laiku nepateikia tarpinės Projekto įgyvendinimo ataskaitos, Įgyvendinančioji institucija turi raštu apie tai priminti Projekto vykdytojui ir nustatyti terminą, per kurį tarpinė Projekto įgyvendinimo ataskaita turi būti pateikta.
4.7. Jeigu Projekto vykdytojas tarpinės Projekto įgyvendinimo ataskaitos laiku nepateikia ir po priminimo arba Įgyvendinančioji institucija ją atmeta (kaip nurodyta Sutarties 4.5.3 punkte) 3 kartus, Įgyvendinančioji institucija gali inicijuoti Paramos Projekto vykdytojui sustabdymą, Sutarties nutraukimą ir/arba išmokėtų Paramos lėšų arba jų dalies grąžinimą.
4.8. Mokėjimo prašymai, pateikti pasibaigus kalendoriniams metams, neapmokami tol, kol nepatvirtinta Projekto vykdytojo pateikta tarpinė Projekto įgyvendinimo ataskaita.
4.9. Galutinę Projekto įgyvendinimo ataskaitą Projekto vykdytojas teikia Įgyvendinančiajai institucijai kartu su galutinio mokėjimo prašymu ir audito išvada bei audito ataskaita.
4.10. Galutinė Projekto įgyvendinimo ataskaita turi būti pasirašyta ataskaitą parengusio asmens, Projekto vadovo ir Projekto vykdytojo vadovo.
4.11. Jeigu Projekto vykdytojas galutinės Projekto įgyvendinimo ataskaitos nepateikia laiku ir po Įgyvendinančiosios institucijos priminimo arba Įgyvendinančioji institucija ją atmeta 2 kartus, Įgyvendinančioji institucija gali inicijuoti Sutarties nutraukimą ir/arba išmokėtų Paramos lėšų arba jų dalies grąžinimą.
4.12. Projekto vykdytojas kas 3 mėnesius (skaičiuojant nuo Sutarties pasirašymo dienos) iki kito mėnesio 10 dienos privalo pateikti Įgyvendinančiajai institucijai nustatytos formos informaciją apie Projekto pažangą, jei Sutarties 3.1.2, 3.2.2 ar 3.3.1 punkte numatyta, kad mokėjimo prašymai yra teikiami rečiau nei kas 3 mėnesiai.
4.13. Ne vėliau kaip per 14 dienų po Sutarties pasirašymo dienos Projekto vykdytojas Įgyvendinančiajai institucijai privalo pateikti Projekto Paramos lėšų planavimo lentelę kiekvieniems Projekto įgyvendinimo metams atskirai pagal ekonominę klasifikaciją, remdamasis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. 1K-184 „Dėl Lietuvos Respublikos Valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacijos patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 69-3135; 2005, Nr. 118-4287).
4.14. Penkerius metus nuo Sutarties pasirašymo dienos Projekto vykdytojas privalo per 30 kalendorinių dienų, pasibaigus kiekvieniems kalendoriniams metams, pateikti Įgyvendinančiajai institucijai (pagal jos nustatytą formą) ataskaitą už praėjusius metus apie Sutarties 9.1.6 ir 9.1.7 punktuose nurodytų reikalavimų vykdymą.
5. PROJEKTO VYKDYTOJO ĮSIPAREIGOJIMAI IR TEISĖS
5.1. Projekto vykdytojas įsipareigoja:
5.1.1. siekdamas numatytų Projekto rezultatų, tikslų ir uždavinių, įgyvendinti Projektą taip, kaip aprašyta Sutartyje;
5.1.2. naudoti Paramos lėšas tik su Projekto įgyvendinimu susijusioms išlaidoms apmokėti ir tinkamai už jas atsiskaityti, kaip nurodyta Sutartyje;
5.1.3. užtikrinti nuosavų (ir Partnerių) lėšų įnašą, nurodytą Sutarties 1.3 punkte, Projektui įgyvendinti;
5.1.4. pranešti Įgyvendinančiajai institucijai apie visus galimus nukrypimus nuo Projekto. Jokie su Įgyvendinančiąja institucija raštu nesuderinti nukrypimai nuo Projekto nėra leidžiami. Projekto vykdytojas privalo iš anksto raštu informuoti Įgyvendinančiąją instituciją apie visus numatomus su Projekto įgyvendinimu susijusius pakeitimus ir pranešti apie aplinkybes, dėl kurių Projekto įgyvendinimo sąlygos kinta ir, jei reikia, inicijuoti Sutarties pakeitimą vadovaudamasis Sutarties 11 skyriuje nustatyta tvarka;
5.1.5. laikytis Viešųjų pirkimų įstatymo bei Įgyvendinančiosios institucijos patvirtintų taisyklių (jei Projekto vykdytojas turi pareigą vykdyti pirkimus, remdamasis šiuo įstatymu) arba Įgyvendinančiosios institucijos patvirtintos Pirkimų tvarkos nuostatų;
5.1.7. vykdyti privalomuosius paramos viešinimo ir visuomenės informavimo veiksmus, nustatytus Sutarties 1 priede;
5.1.8. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas grąžinti Tarpinei institucijai dėl klaidos gautą didesnę Paramos sumą, nei numatyta šioje Sutartyje;
5.1.9. gavęs sprendimą dėl Paramos teikimo sustabdymo, nutraukimo ir/arba reikalavimo grąžinti Paramos lėšas, per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime išvardytus reikalavimus;
5.1.10. atidaryti atskirą sąskaitą Paramos lėšoms pervesti ir apskaityti bei tinkamai tvarkyti Projekto išlaidų buhalterinę apskaitą taip, kad apskaitos informacija būtų tinkama, objektyvi, pateikiama laiku, išsami ir naudinga vidaus ir išorės vartotojams, taip pat laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų norminių teisės aktų;
5.1.11. fiksuoti visas ūkines ir kitas operacijas, susijusias su Projekto vykdymu, ir saugoti su šiomis operacijomis susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų po Projekto įgyvendinimo pabaigos ir šiuos dokumentus pateikti Sutarties 8.1 punkte nurodytoms institucijoms bei asmenims;
5.1.13. bendradarbiauti su Projektą kontroliuojančiais asmenimis, laiku teikti jiems visą prašomą informaciją, sudaryti sąlygas jiems apžiūrėti Projekto vykdymo vietą ir savo veiklą, susipažinti su dokumentais, susijusiais su Projekto ir Sutarties vykdymu;
5.1.14. apdrausti turtą, kuriam įsigyti ar sukurti įgyvendinant Projektą buvo naudota Parama, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų ne trumpesniam kaip projekto įgyvendinimo laikotarpiui;
5.1.15. jei Projektui įgyvendinti sudaroma sutartis su rangovu pagal Viešųjų pirkimų įstatymą, įpareigoti rangovą savo lėšomis apdrausti turtą, kuriam sukurti įgyvendinant projektą buvo naudota Parama, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų, nuo kurių draudžia rangovo pasirinkta draudimo bendrovė, ne trumpesniam kaip Projekto įgyvendinimo laikotarpiui. Projekto vykdytojo ir rangovo sutartyje turi būti nustatyta, kad įvykus draudiminiam įvykiui, dėl kurio turtas, nurodytas šiame punkte, yra sunaikinamas ar sugadinamas, rangovas privalo atlikti visus sutartyje numatytus darbus;
5.1.16. ne vėliau kaip per 3 dienas nuo draudiminio įvykio pranešti Įgyvendinančiajai institucijai apie draudiminius įvykius, susijusius su turtu, kuriam įgyti buvo suteikta Parama, ir gautinas draudimo išmokas;
5.1.17. kaip galima greičiau, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, pranešti Įgyvendinančiajai institucijai apie bet kurių duomenų, pateiktų šioje Sutartyje ir jos prieduose, pasikeitimus;
5.1.18. Įgyvendinančiosios institucijos nustatytais terminais teikti jai papildomą informaciją, pagrindžiančius dokumentus, šalinti mokėjimo prašymų ir Projekto įgyvendinimo ataskaitų bei Projekto įgyvendinimo trūkumus;
5.1.19. Tarpinei institucijai priėmus sprendimą sustabdyti Paramos išmokėjimą, per Tarpinės institucijos nustatytą laiką ištaisyti padarytus pažeidimus, o priėmus sprendimą nutraukti Paramos mokėjimą ir grąžinti jau sumokėtas lėšas, per Tarpinės institucijos nustatytą laiką grąžinti reikalaujamą Paramos dalį ar visą gautą Paramos sumą ir sumokėti sprendime grąžinti Paramą nustatytas palūkanas, kurios nustatomos pagal kiekvienais kalendoriniais metais buvusią vidutinę palūkanų normą Lietuvoje;
5.1.20. laiku negrąžinęs Sutarties 5.1.19 punkte nurodytos sumos per Tarpinės institucijos sprendime grąžinti Paramą nurodytą terminą, mokėti tuo metu Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu nustatyto dydžio delspinigius, nuo grąžintinos Paramos sumos už kiekvieną uždelstą dieną;
5.1.21. neprašyti kompensuoti iš Paramos lėšų PVM, kurio Projekto vykdytojas iš tikrųjų nesumoka, t. y. to PVM, kuris, remiantis Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymu (Žin., 2002, Nr. 35-1271), gali būti traukiamas į PVM atskaitą ir susigrąžintas iš Lietuvos Respublikos biudžeto ir/ar gali būti susigrąžintas kitais būdais (remiantis kitais galiojančiais teisės aktais, pasirašytomis sutartimis ir pan.). Projekto vykdytojas ir/ar Partneriai įsipareigoja neprašyti kompensuoti iš Paramos lėšų PVM nuo to momento, kai įgyja teisę susigrąžinti PVM bet kokiais kitais būdais. Minėta nuostata galioja ir tuo atveju, kai Projekto vykdytojas ir/ar Partneriai turėjo ar įgijo teisę susigrąžinti PVM, nepaisant grąžinimo būdų, tačiau savo teise dėl nežinojimo ar kitų priežasčių nepasinaudojo;
5.1.22. į PVM atskaitą netraukti ar kitaip nesusigrąžinti to PVM, kuris jau buvo kompensuotas iš Paramos lėšų. Jei Projekto vykdytojas ir/ar Partneriai, pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui, įgyja teisę susigrąžinti PVM (nepaisant grąžinimo būdų) (pvz.: įsiregistruoja PVM mokėtojais ir įgyja teisę PVM traukti į atskaitą), kuris jau buvo kompensuotas iš Paramos lėšų, tai tokiu atveju Projekto vykdytojas ir/ar Partneriai įsipareigoja šia teise nepasinaudoti;
5.1.23. ne vėliau kaip per 14 dienų po Sutarties pasirašymo dienos pateikti Įgyvendinančiajai institucijai derinti Įgyvendinančiosios institucijos nustatytos formos planuojamų mokėjimo prašymų teikimo per visą Projekto įgyvendinimo laikotarpį grafiką. Esant poreikiui, Projekto vykdytojas gali keisti lentelę ne dažniau nei kartą per kalendorinį ketvirtį, pateikdamas Įgyvendinančiajai institucijai derinti patikslintą lentelę;
5.1.24. ne vėliau kaip per 14 dienų po Sutarties pasirašymo dienos pateikti Įgyvendinančiajai institucijai deklaraciją dėl pirkimo ir/arba importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumo finansuoti paramos lėšomis, jeigu pirkimo ir/arba importo pridėtinės vertės mokestis yra tinkamos finansuoti išlaidos ir Projekto vykdytojas jas yra įtraukęs į Projekto biudžetą.
5.2. Projekto vykdytojas ir/ar Partneriai, įsiregistravę PVM mokėtojais ar išsiregistravę iš PVM mokėtojų registro, privalo apie tai raštu informuoti Įgyvendinančiąją instituciją ne vėliau kaip per 5 kalendorines dienas po to, kai gavo minėtą informaciją patvirtinantį dokumentą.
5.3. Su Projekto vykdytoju ir/ar Partneriais, kurie pažeidžia Sutarties 5.1.22 ir 5.2 punkte nurodytus reikalavimus ir apie tai jau buvo įspėti, gali būti nutraukta Sutartis ir pareikalauta grąžinti sumokėtas lėšas ar jų dalį. Tie Projekto vykdytojai ir/ar Partneriai, kurie pažeidė 5.1.22 punkte nurodytus reikalavimus ir du kartus susigrąžino PVM, privalo grąžinti į biudžetą PVM permoką.
5.4. Projekto vykdytojas negali perleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų, kylančių iš Sutarties, tretiesiems asmenims be raštiško Tarpinės ir Įgyvendinančiosios institucijų sutikimo. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad Projekto Partnerių teisės ir įsipareigojimai taip pat nebūtų perleidžiami be raštiško Tarpinės ir Įgyvendinančiosios institucijų sutikimo.
5.5. Projekto rezultatai nuosavybės teise turi priklausyti Projekto vykdytojui, Partneriui arba Projekto vykdytojui kartu su Partneriais.
6. ĮGYVENDINANČIOSIOS INSTITUCIJOS ĮSIPAREIGOJIMAI IR TEISĖS
6.1. Įgyvendinančioji institucija, vadovaudamasi Vadovaujančiosios institucijos ir Tarpinės institucijos priimtais teisės aktais bei Įgyvendinančiosios institucijos vidaus procedūromis:
6.1.1. ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo įvertina Projekto vykdytojo pateiktą mokėjimo prašymą ir, jei šis prašymas gali būti patenkintas, pateikia Tarpinei institucijai Paraišką dėl lėšų pervedimo Projekto vykdytojui (toliau – paraiška Tarpinei institucijai). Jei mokėjimo prašymui įvertinti reikia papildomos informacijos (dokumentų arba patikros vietoje), mokėjimo prašymo vertinimo terminas gali būti pratęsiamas tiek, kiek būtina visai reikiamai informacijai surinkti;
6.1.2. teikia Projekto vykdytojui informaciją, susijusią su įgyvendinamo Projekto apskaita ir dokumentų tvarkymu;
6.1.3. vykdo Projekto administravimą ir įgyvendinimo priežiūrą bei Paramos ir Projekto vykdytojo nuosavų lėšų panaudojimo finansinę kontrolę;
6.1.4. stebi Projekto vykdymo eigą ir pažangą, planuotų pasiekti Projekto rezultatų įgyvendinimą, tikrina ir analizuoja Projekto vykdytojo teikiamas ataskaitas bei priima sprendimus dėl jų tvirtinimo, reikalauja papildomos informacijos, jei ataskaitos nėra patvirtinamos;
6.1.5. reikalauja iš Projekto vykdytojo papildomos informacijos arba dokumentų, jeigu, Įgyvendinančiosios institucijos nuomone, pateiktos informacijos nepakanka tam, kad mokėjimo prašymas būtų patenkintas;
6.1.6. vykdo su Projektu susijusius patikrinimus (dokumentų patikrinimus, patikras Projekto įgyvendinimo vietoje ir pan.), teikia Projekto vykdytojui pastabas ir įspėjimus dėl Projekto netinkamo vykdymo, reikalauja papildomos informacijos ir atlieka kitus veiksmus, užtikrinančius tinkamą Projekto įgyvendinimo priežiūrą ir kontrolę;
6.1.7. nustačiusi ar gavusi informacijos, jog esama Sutarties 9.1 punkte išvardytų Paramos panaudojimo pažeidimų, Įgyvendinančioji institucija atlieka papildomą Projekto vykdytojo gautų dokumentų patikrinimą ir/arba patikrą vietoje. Tuo atveju, jei yra nustatyta ar įtariama nusikalstama veika, Įgyvendinančioji institucija nedelsdama informuoja Tarpinę, Vadovaujančiąją ir Mokėjimo institucijas ir Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą (toliau – FNTT), pateikdama visus turimus su pažeidimu susijusius dokumentus ir informaciją;
6.1.8. saugo visus su Projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų po Projekto įgyvendinimo pabaigos ir prireikus šiuos dokumentus pateikia Sutarties 8.1 punkte nurodytoms institucijoms ir asmenims;
7. TARPINĖS INSTITUCIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
7.1. Tarpinė institucija, vadovaudamasi Vadovaujančiosios institucijos priimtais teisės aktais ir Tarpinės institucijos vidaus procedūromis:
7.1.1. patikrinusi ir patvirtinusi Įgyvendinančiosios institucijos tinkamai parengtą paraišką Tarpinei institucijai, rengia paraišką valstybės iždui ir teikia ją Finansų ministerijai apmokėti iš atitinkamų metų Tarpinės institucijos biudžeto asignavimų ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šios mokėjimo paraiškos gavimo ir užregistravimo Tarpinėje institucijoje dienos;
7.1.2. turi teisę inicijuoti Paramos teikimo sustabdymą arba nutraukimą ir reikalauti grąžinti jau išmokėtą Paramos dalį Sutarties 9 skyriuje nustatyta tvarka;
7.1.3. turi teisę papildomai tikrinti paraiškoje Tarpinei institucijai dėl lėšų pervedimo Projekto vykdytojui pateiktą informaciją ir prašyti Įgyvendinančiąją instituciją bei Projekto vykdytoją pateikti papildomos informacijos arba dokumentų;
7.1.4. privalo saugoti visus su Projektu susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų po Projekto įgyvendinimo pabaigos ir prireikus šiuos dokumentus pateikti Sutarties 8.1 punkte nurodytoms institucijoms;
7.1.5. įsipareigoja savo interneto svetainėje (www.socmin.lt) skelbti informaciją (ES ir nacionalinius teisės aktus, dokumentus, išaiškinimus ir kt.), kuri gali būti reikalinga Projekto vykdytojui (ir Partneriams) šios Sutarties nuostatoms tinkamai vykdyti;
8. SUTARTIES VYKDYMO KONTROLĖ
8.1. Europos audito rūmų bei Europos Komisijos įgalioti asmenys, Finansų ministerija (Vadovaujančioji ir Mokėjimo institucijos), Valstybės kontrolė, Tarpinė institucija, Įgyvendinančioji institucija turi teisę audituoti ir kontroliuoti, kaip yra vykdomas Projektas, taip pat turi teisę audituoti ir kontroliuoti Projekto vykdytojo finansinę-ūkinę veiklą tiek, kiek ji susijusi su Projektu, ir visas kitas aplinkybes, susijusias su Projektu ir šia Sutartimi, 10 (dešimt) metų po Projekto įgyvendinimo pabaigos.
8.2. Projekto vykdytojas privalo bendradarbiauti su institucijomis bei asmenimis, nurodytais Sutarties 8.1 punkte, laiku teikti jiems visą pageidaujamą informaciją, leisti ir sudaryti sąlygas jiems tikrinti Projekto įgyvendinimą ir veiklą vietoje, įeiti į visas gamybines, pagalbines ir kitas patalpas, susipažinti su dokumentais, susijusiais su Projekto įgyvendinimu ir apskaita.
9. PARAMOS SKYRIMO SUSTABDYMAS, NUTRAUKIMAS, PARAMOS GRĄŽINIMAS
9.1. Įgyvendinančioji institucija turi teisę siūlyti Tarpinei institucijai priimti vieną ar kelis iš Sutarties 9.4 punkte numatytų sprendimų, kai Projekto vykdytojas:
9.1.2. teikdamas Projekto paraišką, prašydamas išmokėti Paramos lėšas arba vykdydamas Sutartį, pateikia neteisingą informaciją arba nuslepia informaciją, turinčią reikšmės priimant sprendimą suteikti Paramą arba tinkamai Sutarties vykdymo kontrolei;
9.1.3. vykdydamas Projektą, pažeidė ES ar Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus, kiek jie yra susiję su Projekto įgyvendinimu;
9.1.4. nustoja vykdyti Projektą, nukrypo nuo patvirtintų Projekto biudžeto išlaidų kategorijų sumų daugiau kaip 10 proc., negali pasiekti Sutartyje nustatytų Projekto uždavinių, tikslų bei rezultatų ir apie tai neinformuoja Įgyvendinančiosios institucijos;
9.1.5. neinformuoja Įgyvendinančiosios institucijos apie Projekto įgyvendinimo metu ir per 1 metus nuo Projekto įgyvendinimo pabaigos iš Projekto sukurtų rezultatų gautas pajamas;
9.1.6. per 5 metų laikotarpį nuo Sutarties pasirašymo datos pakeičia pagal Sutartį remiamos veiklos pobūdį;
9.1.7. per 5 metų laikotarpį nuo Sutarties pasirašymo datos perleidžia arba parduoda iš Paramos lėšų įsigytą turtą;
9.1.8. nesuderinęs su Įgyvendinančiąja institucija, perleidžia tretiesiems asmenims savo įsipareigojimus arba teises pagal Sutartį;
9.1.9. nevykdo Sutarties sąlygų, susijusių su turto draudimu, pranešimu apie draudiminius įvykius bei gautinas draudimo išmokas;
9.1.10. nesudaro sąlygų ar neleidžia Sutarties 8.1 punkte nurodytiems asmenims apžiūrėti vietoje ir/arba patikrinti, kaip įgyvendinamas Projektas ir/arba kaip vykdoma veikla po Paramos suteikimo;
9.1.11. nevykdo Sutarties sąlygų, nustatančių Projekto vykdytojui pareigą tvarkyti apskaitą taip, kad apskaitos informacija būtų tinkama, objektyvi ir palyginama, pateikiama laiku, išsami ir naudinga vidaus ir išorės vartotojams;
9.1.13. sistemingai pažeidinėja aplinkos apsaugos, priešgaisrines, higienos, veterinarijos ir kitas taisykles, reglamentuojančias Projekto vykdytojo veiklą;
9.1.14. nepradeda vykdyti Projekto per 3 mėnesius nuo Sutarties pasirašymo dienos, nesilaiko nustatyto projekto įgyvendinimo grafiko;
9.1.16. vykdydamas projektą, pažeidžia Tarybos 1999 m. birželio 21 d. reglamente Nr. 1260/1999 nustatytus suderinamumo principus;
9.2. Įgyvendinančioji institucija, nustačiusi ir/arba gavusi informacijos, jog esama Sutarties 9.1 punkte išvardytų pažeidimų, registruoja informaciją apie pažeidimus ir per 10 darbo dienų nuo tokios informacijos gavimo atlieka papildomą Projekto vykdytojo gautų dokumentų patikrinimą ir/arba patikrą vietoje.
9.3. Įgyvendinančioji institucija, atlikusi papildomą Projekto vykdytojo gautų dokumentų patikrinimą ir/arba patikrą vietoje ir nustačiusi tam tikrų pažeidimų, nustato Projekto vykdytojui terminą (ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų), per kurį aptikti pažeidimai turi būti ištaisyti, jei, jos nuomone, nustatytus pažeidimus galima ištaisyti, sustabdo atitinkamo Projekto vykdytojo mokėjimo prašymo nagrinėjimą (jei mokėjimo prašymas yra pateiktas) ir prašo Tarpinės institucijos sustabdyti paramos lėšų išmokėjimą, kol projekto vykdytojas pašalins nustatytus pažeidimus.
9.4. Jei nustatytų pažeidimų, Įgyvendinančiosios institucijos nuomone, ištaisyti neįmanoma, taip pat jei Projekto vykdytojas per nustatytą terminą nepašalina aptiktų pažeidimų, Įgyvendinančioji institucija nedelsdama apie tai informuoja Tarpinę instituciją ir siūlo:
9.5. Tuo atveju, jei nustatyta ar įtariama nusikalstama veika, Įgyvendinančioji institucija nedelsdama informuoja Tarpinę, Vadovaujančiąją ir Mokėjimo institucijas ir FNTT, pateikdama visus turimus su pažeidimu susijusius dokumentus ir informaciją.
9.6. Tarpinė institucija, gavusi vieną iš Sutarties 9.3 ar 9.4 punkte nurodytų Įgyvendinančiosios institucijos pasiūlymų, nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, išnagrinėja šį pasiūlymą ir priima sprendimą:
9.6.3. pakeisti Sutartį ir sumažinti Paramą Projekto vykdytojui ir/arba pareikalauti grąžinti sumokėtų Paramos lėšų dalį;
9.7. Tarpinė institucija, įtarusi arba nustačiusi pažeidimus ir/arba gavusi informaciją apie įtariamus arba nustatytus pažeidimus iš Vadovaujančiosios institucijos, Mokėjimo institucijos, Valstybės kontrolės, Europos Komisijos, Europos audito rūmų ir trečiųjų šalių, gali nuspręsti:
9.8. Tarpinė ir Įgyvendinančioji institucijos, priimdamos sprendimą dėl netinkamai įgyvendinamų Projektų, atsižvelgia į tai, ar Projektas įgyvendinamas netinkamai dėl Projekto vykdytojo kaltės bei aplaidumo, ar dėl objektyvių aplinkybių, kurių neįmanoma buvo numatyti teikiant Projekto paraišką.
9.9. Tarpinė institucija nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, apie priimtą sprendimą informuoja Įgyvendinančiąją instituciją. Įgyvendinančioji institucija nedelsdama, bet ne vėliau kaip 5 darbo dienas, apie Tarpinės institucijos sprendimą informuoja Projekto vykdytoją.
9.10. Projekto vykdytojas, gavęs sprendimą dėl Paramos skyrimo sustabdymo, Sutarties nutraukimo ir Paramos lėšų (ar jų dalies) grąžinimo ar sumažinimo, privalo per sprendime nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 10 darbo dienų, įvykdyti sprendime išvardytus reikalavimus ir apie jų įvykdymą raštu informuoti Įgyvendinančiąją instituciją. Projekto vykdytojas gali pateikti Įgyvendinančiajai institucijai motyvuotus paaiškinimus, papildomą informaciją ir dokumentus. Informaciją, pagrindžiančią paaiškinimus dėl priimto sprendimo, Įgyvendinančioji institucija išnagrinėja ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jos gavimo dienos ir siūlo Tarpinei institucijai priimti vieną iš sprendimų, nurodytų Sutarties 9.6 punkte.
9.11. Sustabdytą Paramos skyrimą Tarpinė institucija gali atnaujinti tik Projekto vykdytojui pašalinus pažeidimus.
9.12. Sutartis laikoma nutraukta po to, kai Tarpinė institucija priima sprendimą atmesti Projekto vykdytojo paaiškinimus kaip nepagrįstus, taip pat tuo atveju, jeigu tokie paaiškinimai negauti per nustatytą terminą nuo sprendimo pateikimo Projekto vykdytojui dienos.
9.13. Tarpinei institucijai priėmus sprendimą pakeisti Sutartį ir sumažinti Paramą Projekto vykdytojui, Sutartis laikoma pakeista nuo tokio sprendimo priėmimo dienos.
10. KONFIDENCIALUMAS
10.1. Projekto vykdytojas sutinka, kad Šalys rinktų, kauptų ir apdorotų informaciją, duomenis (taip pat ir esančius ES struktūrinių fondų ir sanglaudos fondo kompiuterizuotoje informacinėje valdymo ir priežiūros sistemoje) apie jį ir jo veiklą, būtiną sprendiniams dėl Paramos skyrimo priimti ir kitiems tikslams, susijusiems su Projekto įgyvendinimo priežiūra ir kontrole.
10.2. Įgyvendinančioji ir Tarpinė institucijos įsipareigoja saugoti ir neviešinti su Sutarties sudarymu ir vykdymu gautos informacijos, susijusios su Projekto vykdytojo veikla, išskyrus informaciją, numatytą 2000 m. gegužės 30 d. Komisijos reglamente (EB) Nr. 1159/2000 „Dėl informavimo ir viešumo priemonių, kurias valstybės narės turi įgyvendinti dėl struktūrinių fondų paramos“, Lietuvos 2004–2006 m. bendroj o programavimo dokumento priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033 (Žin., 2004, Nr. 19-599, Nr. 93-342; 2005, Nr. 21-667, Nr. 51-1700), ir Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. 1K-233 (Žin., 2004, Nr. 98-3650).
11. SUTARTIES PAKEITIMAS, SUTARTIES ATSISAKYMAS
11.1. Sutartis gali būti keičiama trimis būdais:
11.1.1. Projekto vykdytojui raštu informuojant Įgyvendinančiąją instituciją apie pakeitimus (Sutarties 11.2 punktas);
11.1.2. Šalims pasirašant Papildomą susitarimą dėl Sutarties pakeitimo (toliau – Papildomas susitarimas) (Sutarties 11.3 punktas);
11.2. Projekto vykdytojui pakanka raštu informuoti Įgyvendinančiąją instituciją apie Projekto pakeitimus, kurie nėra įvardyti Sutarties 11.3 punkte ir kurie neturi esminio poveikio Projekto apimčiai, tikslams ir uždaviniams. Įgyvendinančioji institucija per 7 darbo dienas nuo pranešimo gavimo Įgyvendinančiojoje institucijoje dienos privalo raštu pritarti arba motyvuotai nepritarti pakeitimui, ir apie tai informuoti Projekto vykdytoją. Pakeitimas įsigalioja nuo pritarimo rašte nurodytos dienos.
11.3. Sutartis turi būti keičiama Šalims pasirašant Papildomą susitarimą, jeigu:
11.3.3. keičiasi Projekto vykdytojo (arba Partnerio) (juridinio asmens) teisinė forma, adresas, telefonas, faksas, banko sąskaitos rekvizitai;
11.3.4. bet kurios Projekto išlaidų kategorijos nukrypimas nuo Sutartyje nustatytos sumos yra didesnis nei 10 procentų. Ši sąlyga taikoma ne vienam atskiram pakeitimui, o visų Projekto įgyvendinimo metu padarytų pakeitimų, turinčių poveikį vienai Projekto išlaidų kategorijai, sumai;
11.4. Atsiradus Sutarties 11.3 punkte išvardytoms aplinkybėms, Projekto vykdytojas privalo raštu pateikti Įgyvendinančiajai institucijai prašymą pakeisti Sutartį bei visus prašymą pagrindžiančius įrodymus.
11.5. Įgyvendinančioji institucija, gavusi prašymą dėl Sutarties pakeitimo, turi įvertinti prašymo aplinkybes bei pagrįstumą ir per 10 (dešimt) darbo dienų pateikti rekomendacinio pobūdžio pasiūlymą Tarpinei institucijai dėl galimo Sutarties keitimo. Pasiūlyme Įgyvendinančioji institucija išdėsto savo nuomonę ir ją pagrindžiančius argumentus dėl Projekto vykdytojo prašymo.
11.6. Galutinį sprendimą dėl prašymo pakeisti Sutartį priima Tarpinė institucija, atsižvelgdama į Įgyvendinančiosios institucijos pasiūlymą.
11.7. Paprastai prašymas dėl Sutarties pakeitimo patenkinamas, jeigu numatoma, kad pakeitus Sutartį Projektas galėtų duoti daugiau socialinės ir ekonominės naudos, geriau prisidėti prie BPD tikslų įgyvendinimo. Taip pat atsižvelgiama į aplinkybes, kurių Projekto vykdytojas negalėjo numatyti teikdamas paraišką.
11.8. Jeigu Įgyvendinančioji institucija siūlo patenkinti Projekto vykdytojo prašymą pakeisti Sutartį arba patenkinti su tam tikromis sąlygomis, ji pateikia Tarpinei institucijai aiškinamąjį raštą bei tris Papildomo susitarimo egzempliorius. Jeigu Įgyvendinančioji institucija siūlo netenkinti Projekto vykdytojo prašymo pakeisti Sutartį, ji pateikia Tarpinei institucijai tik aiškinamąjį raštą, kuriame išdėsto atmetimo motyvus.
11.9. Jeigu Tarpinė institucija pritaria Įgyvendinančiosios institucijos siūlymui patenkinti Projekto vykdytojo prašymą pakeisti Sutartį ir neturi pastabų dėl Papildomo susitarimo turinio, Tarpinė institucija per 10 darbo dienų po to, kai buvo gautas Įgyvendinančiosios institucijos aiškinamasis raštas ir Papildomas susitarimas, priima sprendimą dėl Sutarties keitimo, pasirašo Papildomo susitarimo tris egzempliorius ir išsiunčia juos bei sprendimo kopiją paštu (arba pristato kitokiais būdais) Įgyvendinančiajai institucijai.
11.10. Tarpinė institucija, nepritarusi Įgyvendinančiosios institucijos siūlymui patenkinti Projekto vykdytojo prašymą pakeisti Sutartį arba nepritarusi Įgyvendinančiosios institucijos siūlymui netenkinti Projekto vykdytojo prašymo pakeisti Sutartį, praneša Įgyvendinančiajai institucijai tokio sprendimo motyvus. Jeigu Tarpinė institucija nepritaria Sutarties pakeitimui, Įgyvendinančioji institucija apie tai per 2 darbo dienas informuoja Projekto vykdytoją. Jeigu Tarpinė institucija nepritaria Įgyvendinančiosios institucijos siūlymui netenkinti Projekto vykdytojo prašymo pakeisti Sutartį, Įgyvendinančioji institucija per 10 darbo dienų parengia ir pateikia Tarpinei institucijai Papildomą susitarimą.
11.11. Įgyvendinančioji institucija, gavusi iš Tarpinės institucijos pasirašytus tris Papildomo susitarimo egzempliorius, juos pasirašo ir kartu su raštu dėl pritarimo Sutarties pakeitimui išsiunčia registruotu laišku Projekto vykdytojui per 2 darbo dienas. Įgyvendinančiosios institucijos rašte dėl pritarimo Sutarties pakeitimui nurodoma, kokiems Projekto vykdytojo siūlytiems Sutarties pakeitimams pritarta bei terminas, per kurį Projekto vykdytojas privalo pasirašyti visus tris Papildomo susitarimo egzempliorius ir du iš jų grąžinti (išsiųsti registruotu laišku arba pristatyti asmeniškai) Įgyvendinančiajai institucijai.
11.12. Jeigu Projekto vykdytojas per nurodytą laiką neatsiunčia pasirašyto Papildomo susitarimo, laikoma, kad jis nesutiko su pasiūlytu Sutarties pakeitimu ir Sutartis galioja be pakeitimų.
11.13. Visais atvejais apie sutikimą arba nesutikimą keisti Sutartį Projekto vykdytojas informuojamas ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos, jei su juo buvo pateikti visi prašymą pagrindžiantys įrodymai.
11.14. Sutarties pakeitimai įsigalioja po to, kai Papildomą susitarimą pasirašo visos Šalys, jeigu Papildomame susitarime nenurodyta vėlesnė data.
11.15. Vienašališku Tarpinės institucijos sprendimu Sutartis gali būti keičiama, kai Tarpinė institucija priima sprendimą sumažinti Paramą Sutarties 9 skirsnyje nustatyta tvarka ir pagrindais.
11.16. Sutarties 11.15 punkte numatytu atveju Įgyvendinančioji institucija Projekto vykdytojui siunčia Tarpinės institucijos sprendimą pakeisti Sutartį. Projekto vykdytojui atsisakius vykdyti pakeistos Sutarties sąlygas, Sutartis nutraukiama.
12. TAIKYTINA TEISĖ IR GINČŲ SPRENDIMAS
13. PRANEŠIMAI
13.1. Pranešimai Šalims turi būti siunčiami šiais adresais:
Tarpinei institucijai___________________________________________________________
Įgyvendinančiajai institucijai___________________________________________________
Projekto vykdytojui__________________________________________________________
13.2. Pranešimas laikomas įteiktu praėjus 2 (dviem) darbo dienoms nuo jo išsiuntimo registruotu paštu.
13.3. Pranešimas gali būti išsiųstas telefakso aparatu šiais numeriais:
Tarpinei institucijai___________________________________________________________
Įgyvendinančiajai institucijai___________________________________________________
Projekto vykdytojui__________________________________________________________
13.4. Faksimilinis pranešimas laikomas įteiktu tą pačią dieną, jeigu jis išsiųstas iki 12 valandos. Faksimilinis pranešimas laikomas įteiktu kitą dieną, jeigu jis išsiųstas po 12 valandos. Pranešimo išsiuntimą patvirtina siuntėjo telefakso spausdinama ataskaita. Negavęs pranešimo, asmuo privalo įrodyti, kad jo telefakso aparatas nepriėmė pranešimo.
13.5. Šalys privalo viena kitą informuoti apie savo adreso ar telefakso aparato numerio pasikeitimą. Šalis, neįvykdžiusi šio reikalavimo, negali pareikšti pretenzijų ar atsikirtimų, kad kitos šalies veiksmai, atlikti pagal paskutinius jai žinomus duomenis, neatitinka Sutarties sąlygų arba ji negavo pranešimų, siųstų pagal šiuos duomenis.
14. KITOS SĄLYGOS
14.1. Šalys yra atleidžiamos nuo atsakomybės dėl Sutarties vykdymo pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimą Nr. 840 „Dėl Atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybėms taisyklių patvirtinimo“.
14.2. Sutartis įsigalioja nuo jos Šalių pasirašymo momento ir galioja iki visiško Šalių įsipareigojimų įvykdymo.
Sutarties priedai:
5. ____________________________ Gairės pareiškėjams pagal kvietimą teikti paraiškas Nr. _____________.
ŠALIŲ PARAŠAI:
(Tarpinei institucijai atstovaujančio (Parašas) (Vardas ir pavardė)
asmens pareigų pavadinimas)
(Įgyvendinančiajai institucijai (Parašas) (Vardas ir pavardė)
atstovaujančio asmens pareigų
pavadinimas)
(Projekto vykdytojui atstovaujančio (Parašas) (Vardas ir pavardė)
asmens pareigų pavadinimas)
PASTABA. Iki Sutarties pasirašymo nuostatos gali būti keičiamos tik aptikus klaidas bei prieštaravimus tarp Sutarties nuostatų, taip pat nustačius neatitikimus Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams. Visais kitais atvejais turi būti tik įrašoma informacija tam skirtose vietose.