LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL PRIVALOMUOJU SVEIKATOS DRAUDIMU APDRAUSTŲ ASMENŲ LIGŲ IR TRAUMŲ PASEKMIŲ BEI SVEIKATOS PRIEŽIŪROS EKONOMINIO ĮVERTINIMO TURINIO IR TVARKOS PATVIRTINIMO
2003 m. balandžio 18 d. Nr. V-226
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo (Žin., 2002, Nr. 56-2225) 26 straipsnio 5 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. spalio 10 d. nutarimo Nr. 1610 „Dėl Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo įgyvendinimo“ (Žin., 2002, Nr. 99-4407) 1.6 punktu:
1. Tvirtinu Privalomuoju sveikatos draudimu apdraustų asmenų ligų ir traumų pasekmių bei sveikatos priežiūros ekonominio įvertinimo turinį ir tvarką (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos
ministro 2003 m. balandžio 18 d. įsakymu
Nr. V-226
PRIVALOMUOJU SVEIKATOS DRAUDIMU APDRAUSTŲ ASMENŲ LIGŲ IR TRAUMŲ PASEKMIŲ BEI SVEIKATOS PRIEŽIŪROS EKONOMINIO ĮVERTINIMO TURINYS IR TVARKA
i. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Privalomuoju sveikatos draudimu apdraustų asmenų (toliau – Asmenų) ligų ir traumų pasekmių bei sveikatos priežiūros ekonominis įvertinimas vykdomas, siekiant įvertinti Asmenų ligų ir traumų bei teikiamos sveikatos priežiūros ekonomines pasekmes, kad esamų sveikatos statistikos duomenų pagrindu būtų galima rengti atitinkamas rekomendacijas sveikatos priežiūros paslaugų kokybei ir prieinamumui gerinti, sveikatos draudimo sistemai tobulinti, sveikatos priežiūros veiklai racionalizuoti.
II. PASEKMIŲ ĮVERTINIMO TVARKA IR TURINYS
3. Privalomojo sveikatos draudimo taryba nustato perspektyvinius ir einamuosius privalomojo sveikatos draudimo uždavinius, Asmenų ligų ir traumų pasekmių bei sveikatos priežiūros ekonominio įvertinimo tikslus ir apimtį.
4. Asmenų ligų ir traumų pasekmių bei sveikatos priežiūros ekonominį įvertinimą organizuoja teritorinės ligonių kasos (toliau – TLK).
5. Atliekant Asmenų ligų ir traumų pasekmių bei sveikatos priežiūros ekonominį įvertinimą TLK naudojasi Privalomojo sveikatos draudimo kompiuterizuotos informacinės sistemos, Lietuvos sveikatos informacijos centro, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos, Valstybinės medicininės socialinės ekspertizės komisijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir kitų institucijų duomenimis.
6. Atlikus Asmenų ligų ir traumų pasekmių bei sveikatos priežiūros ekonominį įvertinimą, TLK teikia išvadas ir pasiūlymus Privalomojo sveikatos draudimo tarybai ir Valstybinei ligonių kasai prie Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VLK), įvardindama esamas problemas ir galimus jų sprendimo būdus bei sergamumo, traumatizmo arba invalidumo pasekoje atsirandančius tiesioginius ekonominius nuostolius mažinančias priemones arba sveikatos priežiūros organizacinius pakeitimus.
7. VLK ir Privalomojo sveikatos draudimo taryba teikia Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai pasiūlymus inicijuoti atitinkamų programų, galinčių visiškai ar dalinai išspręsti ligų ir traumų pasekmių bei sveikatos priežiūros ekonominio įvertinimo metu iškeltas problemas, sukūrimą, pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro nustatytą tvarką.
III. ATSKAITOMYBĖ IR KONTROLĖ
8. TLK apie Asmenų ligų ir traumų pasekmių bei sveikatos priežiūros ekonominio įvertinimo tematiką informuoja teritorines visuomenės sveikatos priežiūros įstaigas bei Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos ir Valstybinės medicininės socialinės ekspertizės komisijos teritorinius skyrius.
9. Atlikto Asmenų ligų ir traumų pasekmių bei sveikatos priežiūros ekonominio įvertinimo išvadas TLK pateikia VLK.
10. TLK atliktų Asmenų ligų ir traumų pasekmių bei sveikatos priežiūros ekonominio įvertinimo išvados yra viešos, jų duomenis sveikatos priežiūros institucijoms, apskričių ir savivaldybių gydytojams, visuomenei ir žiniasklaidos priemonėms teikia TLK.