LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIUS
Į S A K Y M A S
DĖL ŪKIO SUBJEKTO TEO LT, AB, TURINČIO DIDELĘ ĮTAKĄ NACIONALINIŲ SKIRTŲJŲ LINIJŲ MAGISTRALINIŲ SEGMENTŲ RINKOJE
2006 m. lapkričio 10 d. Nr. 1V-1186
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) 15 straipsnio 1 dalimi, 16 straipsnio 1, 3, 9 ir 15 dalimis, 17 straipsnio 1 dalimi ir Rinkos tyrimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 17 d. įsakymu Nr. 1V-297 „Dėl Rinkos tyrimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 141-5174), 24 ir 25 punktais, atsižvelgdamas į 2003 m. vasario 11 d. Europos Komisijos rekomendaciją dėl atitinkamų produktų ir paslaugų rinkų elektroninių ryšių srityje, reikalaujančių ex-ante reguliavimo pagal Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/21/EB dėl elektroninių ryšių tinklų ir paslaugų bendrosios reguliavimo sistemos, bei išnagrinėjęs Skirtųjų linijų magistralinių segmentų rinkos tyrimo metu juridinių asmenų pateiktus atsakymus į Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (toliau vadinama – Tarnyba) 2006 m. kovo 9 d. raštu Nr. (24.13)-1B-964 bei 2006 m. kovo 9 d. raštu Nr. (24.13)-1B-968 pateiktą Mažmeninės minimalaus skirtųjų linijų rinkinio rinkos, didmeninės skirtųjų linijų galinių segmentų rinkos ir didmeninės skirtųjų linijų magistralinių segmentų rinkos tyrimų anketą ir atsižvelgdamas į Minimalaus skirtųjų linijų rinkinio rinkos, skirtųjų linijų galinių segmentų rinkos ir skirtųjų linijų magistralinių segmentų rinkos tyrimų ataskaitą (toliau vadinama – Ataskaita):
1. Nustačiau, kad:
1.1. Kaip nurodyta Ataskaitos 1.3.1 skyriuje, skirtosios linijos paslauga yra elektroninių ryšių paslauga, kuri užtikrina tokias savybes:
1.1.2. paslauga bet kuriuo jos teikimo momentu užtikrina tam tikrą garantuotą, ne mažesnę, nei numatyta sutartyje, duomenų perdavimo spartą;
1.1.4. paslauga užtikrina bet kokio tipo duomenų (balso, vaizdo ir kitų tipų duomenų) perdavimo galimybę;
1.2. Kaip nurodyta Ataskaitos 2.2.1 skyriuje, skirtosios linijos magistralinis segmentas – didmeninė elektroninių ryšių paslauga, suteikianti tam tikrą, garantuotą, ne mažesnę, nei numatyta sutartyje, simetrišką abejomis kryptimis duomenų perdavimo spartą tarp elektroninių ryšių tinklo skirstomųjų įrenginių, paslaugos gavėjui nevaldant šios paslaugos komutavimo. Skirtosios linijos magistralinis segmentas yra sudėtinė skirtosios linijos paslaugos dalis.
1.3. Kaip nurodyta Ataskaitos 2.2.3 skyriuje, Nacionalinių skirtųjų linijų magistralinių segmentų rinka apibrėžiama kaip visą Lietuvos Respublikos teritoriją aprėpianti (nacionalinė) rinka, kurią sudaro skirtųjų linijų magistraliniai segmentai, jungiantys Lietuvos Respublikos teritorijoje esančius tinklo taškus, nepriklausomai nuo užtikrinamos duomenų perdavimo spartos (toliau vadinama – nacionalinių skirtųjų linijų magistraliniai segmentai).
1.4. Nacionalinių skirtųjų linijų magistralinius segmentus tiriamojo laikotarpio pabaigoje (2005 m. gruodžio 31 d.) teikė TEO LT, AB (iki 2006 m. gegužės 5 d. bendrovės pavadinimas buvo AB „Lietuvos telekomas“) (turėjo 84,5 proc. Nacionalinių skirtųjų linijų magistralinių segmentų rinkos dalį), UAB „Bitė Lietuva“ (turėjo 5,4 proc. Nacionalinių skirtųjų linijų magistralinių segmentų rinkos dalį), AB „Lietuvos energija“, AB Rytų skirstomieji tinklai, AB „Lietuvos geležinkeliai“, AB Lietuvos radijo ir televizijos centras, UAB „Omnitel“, UAB „Dicto Citius“, UAB „Neltė“, UAB „Cubio“ ir UAB „Linx Telecommunications“ (visi kartu turėjo 10,1 proc. Nacionalinių skirtųjų linijų magistralinių segmentų rinkos dalį).
1.5. Atliktas tyrimas dėl konkurencijos veiksmingumo Nacionalinių skirtųjų linijų magistralinių segmentų rinkoje parodė, kad konkurencija šioje rinkoje nėra veiksminga, nes išanalizavus pagrindinius konkurencijos veiksmingumo vertinimo kriterijus (rinkos struktūrą, esminių išteklių kontrolę, įėjimo į rinką barjerus, potencialią konkurenciją bei pirkėjų derybinę galią), kuriais vadovaujantis sprendžiama, ar konkurencija Nacionalinių skirtųjų linijų magistralinių segmentų rinkoje yra veiksminga, nustatyta, kad:
1.5.1. Nacionalinių skirtųjų linijų magistralinių segmentų rinkos 84,5 procentų dalį užima TEO LT, AB.
1.5.2. TEO LT, AB valdo plačiausiai aprėpiamos teritorijos atžvilgiu išvystytą pagrindinį (perdavimo) tinklą, jungiantį daugiausiai tinklo mazgų, kuris yra reikalingas nacionalinių skirtųjų linijų magistraliniams segmentams teikti.
1.5.3. Įėjimo į Nacionalinių skirtųjų linijų magistralinių segmentų rinką barjerai dėl TEO LT, AB patiriamos masto ir įvairovės ekonomijos, plačiai išvystyto pagrindinio (perdavimo) tinklo, reikalingo nacionalinių skirtųjų linijų magistralinių segmentams teikti, kontrolės bei kitam ūkio subjektui, norint įeiti į Nacionalinių skirtųjų linijų magistralinių segmentų rinką, reikalingų didelių negrįžtamų sąnaudų yra aukšti.
1.5.4. TEO LT, AB, teikdama nacionalinių skirtųjų linijų magistralinius segmentus, patiria horizontalios integracijos teikiamą pranašumą, t. y. kartu su nacionalinių skirtųjų linijų magistraliniais segmentais gali pasiūlyti ir skirtųjų linijų galinius segmentus plačioje geografinėje teritorijoje.
1.6. Kaip nurodyta Ataskaitos 4.3.1 skyriuje, ūkio subjektą TEO LT, AB sudaro TEO LT, AB kartu su susijusiais juridiniais asmenimis, t. y. UAB „Baltic Data Center“, UAB „Kompetencijos ugdymo centras“ (iki 2006 m. birželio 22 d. bendrovės pavadinimas buvo UAB „Lietuvos telekomo verslo sprendimai“), UAB „Lintel“, UAB „Omnitel“, UAB „Voicecom“ ir VšĮ „TEO sportas“ (iki 2006 m. birželio 22 d. bendrovės pavadinimas buvo VšĮ „Lietuvos telekomo“ sporto klubas) (toliau visi kartu vadinami – ūkio subjektas TEO LT, AB).
2. Pripažįstu ūkio subjektą TEO LT, AB turinčiu didelę įtaką Nacionalinių skirtųjų linijų magistralinių segmentų rinkoje, kaip nustatyta Ataskaitos 4.3.1 skyriuje, nes:
2.1. Nacionalinių skirtųjų linijų magistralinių segmentų rinkos 84,5 procentų dalį užima TEO LT, AB.
2.2. Įėjimo į Nacionalinių skirtųjų linijų magistralinių segmentų rinką barjerai dėl didelių investicijų ir kitam ūkio subjektui reikalingų didelių negrįžtamų sąnaudų bei TEO LT, AB patiriamų masto ir įvairovės ekonomijos pranašumų yra aukšti.
2.3. Kiti paslaugų teikėjai neturi galimybių per trumpą laiką sukurti TEO LT, AB valdomai tinklo infrastruktūrai alternatyvios infrastruktūros, užtikrinančios tokias pat ar panašias nacionalinių skirtųjų linijų magistralinių segmentų paslaugų teikimo galimybes (paslaugų teikimo sąnaudų, kokybės bei teritorinio padengimo atžvilgiu), kokias turi TEO LT, AB.
2.4. TEO LT, AB pagrindiniu (perdavimo) tinklu teikiamų elektroninių ryšių paslaugų įvairovė bei jų apimtys suteikia TEO LT, AB masto ir įvairovės ekonomijos pranašumą, kuris leidžia nacionalinių skirtųjų linijų magistralinius segmentus teikti patiriant ženkliai mažesnes vidutines sąnaudas nei kiti paslaugų teikėjai.
2.5. Dėl aukštų įėjimo į Nacionalinių skirtųjų linijų magistralinių segmentų rinką barjerų, esamų pagrindinių (perdavimo) tinklų riboto geografinio teritorijos padengimo bei riboto skaičiaus taškų, kuriuose gali būti suteikta prieiga, TEO LT, AB, teikdama nacionalinių skirtųjų linijų magistralinius segmentus, nesusiduria su potencialios konkurencijos grėsme.
3. Konstatuoju, kad ūkio subjektas TEO LT, AB, turėdamas didelę įtaką Nacionalinių skirtųjų linijų magistralinių segmentų rinkoje, kaip nurodyta Ataskaitos 3.4.2 skyriuje, sukuria šias konkurencijos problemas:
3.1. TEO LT, AB turi galimybę ir motyvą kitiems ūkio subjektams nesuteikti prieigos prie nacionalinių skirtųjų linijų magistralinių segmentų.
3.2. TEO LT, AB turi galimybę ir motyvą, teikdama nacionalinių skirtųjų linijų magistralinius segmentus, diskriminuoti paslaugų gavėjus kainos ar kokybės atžvilgiu.
3.3. TEO LT, AB turi galimybę ir motyvą teikti nacionalinių skirtųjų linijų magistralinius segmentus tik susietai su kitais skirtųjų linijų segmentais ir (ar) kartu su kitokiais paslaugų gavėjui nereikalingais elementais.
3.4. TEO LT, AB turi galimybę ir motyvą iš anksto nesuteikti nacionalinių skirtųjų linijų magistralinių segmentų pirkėjams informacijos apie planuojamus pokyčius, susijusius su prieiga.
3.5. TEO LT, AB turi galimybę ir motyvą nustatyti žymiai aukštesnes nacionalinių skirtųjų linijų magistralinių segmentų ir (ar) su jų teikimu susijusių priemonių kainas, nei nustatytų Nacionalinių skirtųjų linijų magistralinių segmentų rinkoje esant veiksmingai konkurencijai.
3.6. TEO LT, AB, teikdama nacionalinių skirtųjų linijų magistralinius segmentus, yra vertikaliai integruota, todėl turi galimybę bei motyvą perkelti didelę įtaką Nacionalinių skirtųjų linijų magistralinių segmentų rinkoje į susijusias mažmenines rinkas.
4. Pakeičiu Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2002 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. 158 „Dėl Rinkų, kuriose didelę įtaką turintiems ūkio subjektams taikomas įpareigojimas suteikti prieigą, sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 117-5284) patvirtintame Rinkų, kuriose didelę įtaką turintiems ūkio subjektams taikomas įpareigojimas suteikti prieigą, sąraše nustatytą Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatymo (Žin., 1998, Nr. 56-1548; 2002, Nr. 75-3215) (toliau vadinama – Telekomunikacijų įstatymas) 16 straipsnyje nurodytą įpareigojimą, 2003 m. sausio 7 d. Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus įsakymu Nr. 3 „Dėl didelę įtaką skirtųjų linijų paslaugų rinkoje turinčių ūkio subjektų“ („Informaciniai pranešimai“, 2003, Nr. 3-27) nustatytus Telekomunikacijų įstatymo 11, 12, 13, 14, 15, 16, 21, 22, 24, 28 straipsniuose nurodytus įpareigojimus bei Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2002 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. 177 „Dėl Rinkų, kuriose didelę įtaką turintiems ūkio subjektams taikomas skaidrumo įpareigojimas, sąrašo ir reikalaujamos skelbti informacijos masto, detalumo ir paskelbimo būdo nustatymo“ (Žin., 2002, Nr. 119-5390) patvirtintame Rinkų, kuriose didelę įtaką turintiems ūkio subjektams taikomas skaidrumo įpareigojimas, sąrašo ir reikalaujamos skelbti informacijos masto, detalumo ir paskelbimo būdo apraše nustatytą Telekomunikacijų įstatymo 12 straipsnyje nurodytą įpareigojimą tokia apimtimi, kiek jie yra susiję su nacionalinių skirtųjų linijų magistralinių segmentų paslaugų teikimu (likusia apimtimi Telekomunikacijų įstatymo pagrindu nustatyti įpareigojimai lieka galioti pagal Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 79 straipsnį), į šiuos įpareigojimus, kuriuos TEO LT, AB privalo vykdyti nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos, kaip nurodyta Ataskaitos 4.2.2 skyriuje:
4.1. Įpareigojimą suteikti prieigą, nustatytą Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 21 straipsnyje. Kiek tai susiję su nacionalinių skirtųjų linijų magistralinių segmentų teikimu, ūkio subjektas TEO LT, AB privalo:
4.1.1. patenkinti pagrįstus kitų ūkio subjektų prašymus suteikti šias didmenines skirtųjų linijų paslaugas: a) didmeninę dalinės skirtosios linijos (užtikrinančios iki 2048 kb/s, įskaitant 2048 kb/s, duomenų perdavimo spartą) paslaugą, t. y. suteikti prieigą prie elektroninių ryšių tinklo infrastruktūros nuo tinklo galinio taško iki reikalingo pagrindinio tinklo elemento, įskaitant šį elementą; b) didmeninę nacionalinės skirtosios linijos magistralinio segmento paslaugą, t. y. suteikti prieigą prie elektroninių ryšių infrastruktūros tarp dviejų pagrindinio (perdavimo) tinklo elementų Lietuvos Respublikoje; c) didmeninę skirtosios linijos (užtikrinančios iki 2048 kb/s, įskaitant 2048 kb/s, duomenų perdavimo spartą), jungiančios du tinklo galinius taškus paslaugą, t. y. suteikti prieigą prie elektroninių ryšių infrastruktūros tarp dviejų tinklo galinių taškų (toliau visos kartu vadinamos – Didmeninės skirtųjų linijų paslaugos);
4.1.2. suteikti prieigą prie konkrečių tinklo elementų ir (ar) priemonių, reikalingų teikiant Didmenines skirtųjų linijų paslaugas kitiems ūkio subjektams;
4.1.3. sąžiningai derėtis su kitais ūkio subjektais, prašančiais suteikti Didmenines skirtųjų linijų paslaugas, numatytas šio įsakymo 4.1.1 punkte;
4.1.5. suteikti atvirą prieigą prie techninių sąsajų, protokolų ar kitų technologijų, kurios yra būtinos paslaugų suderinamumui ar virtualaus tinklo paslaugoms teikti;
4.1.6. suteikti prieigą prie patalpų ar kitus elektroninių ryšių infrastruktūros bendro naudojimo būdus;
4.1.8. suteikti prieigą prie veiklos palaikymo sistemų ar kitų panašių programinių sistemų, būtinų sąžiningai paslaugų teikimo konkurencijai užtikrinti;
4.1.9. ūkio subjektas TEO LT, AB gali atsisakyti suteikti atitinkamą Didmeninę skirtosios linijos paslaugą, vienašališkai sustabdyti jos teikimą ar ją nutraukti tik tais atvejais, kai tai yra pagrįsta objektyviais kriterijais, įskaitant techninių galimybių nebuvimą arba būtinybę užtikrinti tinklo vientisumą;
4.1.10. ūkio subjektas TEO LT, AB tuo atveju, kai ūkio subjekto TEO LT, AB teikiamos mažmeninės skirtosios linijos paslaugos gavėjas pareiškia norą pirkti analogišką paslaugą iš kito teikėjo, kuris savo mažmenines paslaugas formuoja pirkdamas Didmenines skirtųjų linijų paslaugas iš ūkio subjekto TEO LT, AB, privalo užtikrinti, kad būtų sudarytos sąlygos mažmeninių paslaugų teikėjui, mažmenines paslaugas formuojančiam perkant Didmenines skirtųjų linijų paslaugas iš ūkio subjekto TEO LT, AB, suteikti mažmenines paslaugas paslaugų gavėjui tokiu būdu, kad paslaugos gavėjui atsisakant TEO LT, AB teikiamų mažmeninių paslaugų, šių paslaugų teikimas (keičiant tų paslaugų teikėją) nebūtų nutrauktas, jei teisės aktai nenustato kitaip.
4.2. Nediskriminavimo įpareigojimą, nustatytą Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 19 straipsnyje. Ūkio subjektas TEO LT, AB privalo ne diskriminuoti Didmeninių skirtųjų linijų paslaugų gavėjų, įskaitant analogiškų sąlygų analogiškomis aplinkybėmis taikymą ir tos pačios kokybės bei tokiomis pačiomis sąlygomis, kokias turi pats arba teikia savo padaliniams, dukterinėms įmonėms ar bet kuriems kitiems ūkio subjektams, paslaugų bei informacijos teikimą. Ūkio subjektas TEO LT, AB privalo:
4.2.1. Pasiūlyti šiuos Didmeninių skirtųjų linijų paslaugų aptarnavimo kokybės lygius:
4.2.1.1. Bazinį aptarnavimo lygį, kuris užtikrintų, kad pirkdamas ūkio subjekto TEO LT, AB teikiamas Didmenines skirtųjų linijų paslaugas, elektroninių ryšių paslaugų teikėjas turėtų galimybę savo galutiniams paslaugų gavėjams pasiūlyti atitinkamas analogiškos kokybės, kokią siūlo ūkio subjektas TEO LT, AB, skirtųjų linijų paslaugas. Tokių Didmeninių skirtųjų linijų paslaugų suteikimo bei gedimų šalinimo terminai turi būti ne ilgesni nei atitinkamų ūkio subjekto TEO LT, AB teikiamų mažmeninių skirtųjų linijų paslaugų suteikimo ir gedimų šalinimo terminai.
4.2.1.2. Aukštą aptarnavimo lygį, kuris užtikrintų, kad pirkdamas ūkio subjekto TEO LT, AB teikiamas Didmenines skirtųjų linijų paslaugas, elektroninių ryšių paslaugų teikėjas turėtų galimybę formuoti savo elektroninių ryšių tinklą (kuris savo patikimumu ir kokybe atitiktų ūkio subjekto TEO LT, AB naudojamą tinklą) kitoms elektroninių ryšių paslaugoms teikti. Taikant aukštą Didmeninių skirtųjų linijų paslaugų aptarnavimo lygį, ūkio subjektas TEO LT, AB turi užtikrinti, kad gedimai būtų pašalinti per tokį laikotarpį, per kokį jie yra šalinami sugedus ūkio subjekto TEO LT, AB savo reikmėms naudojamoms tinklo linijoms.
4.3. Skaidrumo įpareigojimą, nustatytą Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 18 straipsnyje. Ūkio subjektas TEO LT, AB privalo, kiek tai susiję su Didmeninių skirtųjų linijų paslaugų teikimu:
4.3.1. Standartiniame pasiūlyme suteikti Didmenines skirtųjų linijų paslaugas pagal Prieigos, įskaitant tinklų sujungimą, suteikimo ir teikimo taisykles, patvirtintas Tarnybos direktoriaus 2005 m. lapkričio 4 d. įsakymu Nr. 1V-941 „Dėl Prieigos, įskaitant tinklų sujungimą, suteikimo ir teikimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 133-4812), viešai skelbti detalią informaciją, įskaitant apskaitos informaciją, technines specifikacijas, tinklo charakteristikas, prieigos teikimo bei naudojimo sąlygas, prieigos ir susijusių paslaugų kainas, jei teisės aktai nenustato kitaip.
4.3.2. Per 2 mėnesius nuo šio įpareigojimo nustatymo dienos paskelbti standartinį pasiūlymą suteikti Didmenines skirtųjų linijų paslaugas.
4.3.3. Teikti ūkio subjektams, siekiantiems gauti Didmenines skirtųjų linijų paslaugas, visą informaciją, būtiną šioms paslaugoms gauti.
4.3.4. Skelbti informaciją apie Didmenines skirtųjų linijų paslaugas, kaip nustatyta Informacijos, reikalaujamos skelbti nustačius skaidrumo įpareigojimą, apimties, jos detalumo reikalavimų, paskelbimo būdo ir kitų paskelbimo sąlygų apraše, patvirtintame Tarnybos direktoriaus 2006 m. sausio 4 d. įsakymu Nr. 1V-4 „Dėl Informacijos, reikalaujamos skelbti nustačius skaidrumo įpareigojimą, apimties, jos detalumo reikalavimų, paskelbimo būdo ir kitų paskelbimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 6-236).
4.4. Kainų kontrolės ir sąnaudų apskaitos įpareigojimą, nustatytą Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 23 straipsnyje. Ūkio subjektas TEO LT, AB, kiek tai susiję su Didmeninių skirtųjų linijų paslaugų teikimu, privalo:
4.4.1. Tvarkyti sąnaudų apskaitą pagal Sąnaudų apskaitos pagal pilnai paskirstytų sąnaudų metodą taisykles, patvirtintas Tarnybos direktoriaus 2006 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. 1V-737 „Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. gruodžio 28 d. įsakymo Nr. 1V-1164 „Dėl Sąnaudų apskaitos pagal pilnai paskirstytų sąnaudų metodą taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2006, Nr. 70-2606).
4.4.2. Užtikrinti, kad Didmeninių skirtųjų linijų paslaugų kainos neviršytų kainų, apskaičiuotų pagal pilnai paskirstytų sąnaudų metodą (angl. Fully Distributed Costs – FDC), bei pateikti Tarnybai tai patvirtinančius dokumentus. Jei ūkio subjektas TEO LT, AB neįrodys, kad Didmeninių skirtųjų linijų paslaugų kainos yra pagrįstos sąnaudomis, Tarnyba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 23 straipsnio 3 dalimi, gali nustatyti aukščiausią kainų ribą, atsižvelgdama į geriausią Europos Sąjungos valstybių narių praktiką.
4.5. Apskaitos atskyrimo įpareigojimą, nustatytą Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 20 straipsnyje. Ūkio subjektas TEO LT, AB privalo, kiek tai susiję su Didmeninių skirtųjų linijų paslaugų teikimu, vykdyti Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 20 straipsnio 1 dalyje numatytą apskaitos atskyrimo įpareigojimą pagal Apskaitos atskyrimo taisykles ir su apskaitos atskyrimu susijusius reikalavimus, patvirtintus Tarnybos direktoriaus 2006 m. birželio 14 d. įsakymu Nr. 1V-738 „Dėl Apskaitos atskyrimo taisyklių ir su apskaitos atskyrimu susijusių reikalavimų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 70-2607).