LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LAIKINOJO LIETUVOS GELEŽINKELIŲ STATUTO DALINIO PAKEITIMO

 

1995 m. birželio 14 d. Nr. 821

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Iš dalies pakeičiant Laikinąjį Lietuvos geležinkelių statutą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. spalio 26 d. nutarimu Nr. 803 „Dėl Laikinojo Lietuvos geležinkelių statuto patvirtinimo“ (Žin., 1992, Nr. 33-1024; 1993, Nr. 74-1386):

1. Išbraukti 3 punkto antrąją pastraipą.

2. Išdėstyti 4 ir 5 punktus taip:

4. Keleiviai, bagažas ir kroviniai į kitas valstybes vežami geležinkeliais laikantis dvišaliuose ar daugiašaliuose susitarimuose dėl tarptautinio susisiekimo geležinkeliais nustatytos tvarkos.

5. Vadovaudamasi šiuo statutu, Susisiekimo ministerija tvirtina:

5.1. keleivių ir bagažo vežimo taisykles;

5.2. krovinių vežimo taisykles;

5.3. technines krovinių krovimo ir tvirtinimo sąlygas;

5.4. techninio geležinkelių naudojimo nuostatus;

5.5. kitas geležinkelių transporto veiklą reglamentuojančias taisykles“.

3. Išdėstyti 13 punktą taip:

13. Matavimo priemonės turi būti tikrinamos ir jų tikrinimo rezultatai turi būti įforminami Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka. Draudžiama sverti krovinį nepatikrintomis (neįspauduotomis) svarstyklėmis, taip pat priimti vežti krovinį, pasvertą šiomis svarstyklėmis“.

4. Papildyti nurodytąjį statutą šiuo 24.4 punktu:

24.4. pritvirtinti viršutinių ir šoninių vagono angų dangčius, taip pat krovinius, vežamus dengtaisiais ir platforminiais vagonais“.

5. Įrašyti 25 punkto trečiosios pastraipos pirmajame sakinyje po žodžių „kad vagonas“ žodžius „pakrautas arba“, taip pat papildyti nurodytąjį punktą šiomis ketvirtąja ir penktąja pastraipomis:

„Krovinio vežimo laikas pradedamas skaičiuoti nuo tos dienos, kurią krovinys priimtas vežti, 24 valandos.

Jeigu vagonas užlaikomas dėl kliento kaltės, surašomas bendrasis aktas. Už vagono užlaikymą klientas moka mokestį kaip už vagono naudojimą“.

6. Papildyti 26 punkto ketvirtąją pastraipą šiais sakiniais:

„Skysčiai turi būti visiškai išpilti, cisterninių vagonų katilų vidus ir išorė išvalyti. Geležinkelis turi teisę iš gavėjo nepriimti nevalytų vagonų, o už užlaikymo laiką imti mokestį kaip už naudojimąsi vagonais“.

7. Pripažinti netekusia galios 26 punkto penktąją pastraipą.

8. Išbraukti 30 punkto penktojoje pastraipoje žodžius „plombavimo reples“.

9. Įrašyti 36 punkto pirmojoje pastraipoje po žodžių „jeigu atvežtas“ žodžius „neužsakytas arba“.

10. Išdėstyti 40 punkto pirmąją pastraipą taip:

40. Krovinio svoris laikomas tinkamas, jeigu skirtumas tarp išsiuntusioje stotyje nustatyto svorio ir svorio galinėje stotyje neviršija svarstyklių tikslumo arba nuostolių (natūralaus sumažėjimo) normų“.

11. Išdėstyti 45 punktą taip:

45. Už krovinių vežimą ir teikiamas paslaugas iš anksto atsiskaitoma geležinkelio stočių arba Lietuvos geležinkelių generalinės direkcijos kasose, banko įstaigose grynais pinigais (neviršijant Lietuvos Respublikos teisės aktuose nurodytų sumų), atsiskaitomaisiais čekiais, mokamaisiais pavedimais. Gali būti atsiskaitoma ir akredityvais.

Susisiekimo ministerija gali nustatyti ir kitokią atsiskaitymo už krovinių vežimą tvarką, suderinusi ją su Lietuvos banku.

Pradinėje stotyje krovinio siuntėjas sumoka už krovinio vežimą Lietuvos Respublikos teritorija. Galinėje stotyje nustačius, kad už krovinio vežimą sumokėta per mažai arba per daug, krovinio gavėjas primoka arba jam grąžinama permoka.

Vežant krovinius į užsienį, siuntėjas moka už jų vežimą Lietuvos Respublikos teritorija ir – pagal geležinkelių susitarimus – už vežimą kitų valstybių teritorija (krovinio vežimo dokumentuose nurodoma, už kokias paslaugas paimtas mokestis). Gavėjas moka už krovinio vežimą Lietuvos Respublikos ir kitų valstybių teritorija, jeigu mokesčių nesumoka siuntėjas“.

12. Įrašyti 54 punkto pirmojoje pastraipoje vietoj žodžių „Lietuvos geležinkelių generalinės direkcijos“ žodžius „Valstybinės geležinkelių inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos“.

13. Įrašyti 55 punkto pirmojoje pastraipoje vietoj žodžių „stoties viršininkas“ žodžius „Valstybinės geležinkelių inspekcijos viršininkas bei inspektoriai, stoties viršininkas“, o antrojoje pastraipoje po žodžių „pavojingų eismui gedimų“ žodžius „Valstybinės geležinkelių inspekcijos“.

14. Išdėstyti 86.4 punktą taip:

86.4. krovinio trūkumas neviršija patvirtintųjų nuostolio, svarstyklių paklaidų arba svėrimo tikslumo normų“.

15. Papildyti nurodytąjį statutą šiuo 86.5 punktu:

86.5. krovinys pakrautas ir pritvirtintas nesilaikant techninių krovinių krovimo ir tvirtinimo sąlygų“.

16. Pripažinti netekusiu galios 99 punktą.

17. Įrašyti 102 punkte vietoj žodžių „per 1 mėnesį“ žodžius „per 3 mėnesius“.

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                                ADOLFAS ŠLEŽEVIČIUS

 

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                              JONAS BIRŽIŠKIS