LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL VALSTYBĖS (SAVIVALDYBĖS) KONTROLĖS PERDAVIMO VALSTYBĖS AR SAVIVALDYBĖS KONTROLIUOJAMOSE ĮMONĖSE TVARKOS

 

1998 m. gegužės 5 d. Nr. 555

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymu (Žin., 1997, Nr. 107-2688), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Nustatyti, kad:

1.1. kontrolės perdavimas valstybės ar savivaldybės kontroliuojamoje įmonėje – tai konvertuojamų obligacijų arba naujų akcijų emisija iš papildomų įnašų, dėl kurios valstybės (savivaldybės) dalis įmonės įstatiniame kapitale sumažėja ar gali sumažėti atitinkamai peržengdama 2/3, 1/2 ar 1/3 akcijų, suteikiančių balso teisę visuotiniame akcininkų susirinkime, ribą. Kontrolės perdavimas valstybės ar savivaldybės kontroliuojamoje įmonėje realizuojamas valstybės (savivaldybės) atsisakymu įsigyti išleidžiamų vertybinių popierių (pasirašyti juos) pirmumo teise ir pasirašymo teisių perleidimu atlygintinai. Pasirašymo teisių skaičius lygus vertybinių popierių skaičiui, kurį valstybė (savivaldybė) įgyja pirmumo teise įsigyti (pasirašyti), vykdant valstybės ar savivaldybės kontroliuojamos įmonės konvertuojamų obligacijų arba naujų akcijų emisiją iš papildomų įnašų;

1.2. kontrolės perdavimo būdu valstybės ar savivaldybės kontroliuojama įmonė gali būti privatizuojama tik tada, kai šios įmonės valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklausančio akcijų paketo parduoti nepavyksta kitais Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo nustatytais ir privatizavimo programoje nurodytais privatizavimo būdais, arba tada, kai buvo privatizuota ne mažiau kaip 1/2 valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklausančių valstybės ar savivaldybės kontroliuojamos įmonės akcijų pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymą, taip pat kitais įstatymų numatytais atvejais;

1.3. sprendimą dėl valstybės pasirašymo teisių atlygintino perleidimo ir dėl valstybės pasirašymo teisių (ar jų paketo) pradinės kainos priima valstybės įmonė Valstybės turto fondas (toliau vadinama – Turto fondas) Privatizavimo komisijos ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės pritarimu (kai Lietuvos Respublikos Vyriausybė buvo nustačiusi, kad objektas gali būti privatizuojamas tik po to, kai jo privatizavimo programai pritarė Lietuvos Respublikos Vyriausybė; kai Turto fondas, negavęs Privatizavimo komisijos pritarimo objekto privatizavimo programai, kreipėsi į Lietuvos Respublikos Vyriausybę);

1.4. konvertuojamų obligacijų arba naujų akcijų emisija iš papildomų įnašų vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo ir Lietuvos Respublikos vertybinių popierių viešosios apyvartos įstatymo nustatyta tvarka. Iki visuotiniame akcininkų susirinkime bus priimtas nutarimas dėl konvertuojamų obligacijų arba naujų akcijų emisijos iš papildomų įnašų, Lietuvos Respublikos Vyriausybė Turto fondo teikimu priima sprendimą dėl šios emisijos dydžio ir minimalios konvertuojamų obligacijų arba naujų akcijų emisijos kainos;

1.5. visuotiniam akcininkų susirinkimui priimant nutarimą dėl konvertuojamų obligacijų arba naujų akcijų emisijos iš papildomų įnašų, valstybei (savivaldybei) atsisakant įsigyti valstybės ar savivaldybės kontroliuojamos įmonės išleidžiamų vertybinių popierių (pasirašyti juos) pirmumo teise, šiame susirinkime turi dalyvauti ir už šiuos pasiūlymus balsuoti valstybės (savivaldybės) akcijoms atstovaujantis asmuo. Valstybės (savivaldybės) akcijoms atstovaujantis asmuo visuotiniam akcininkų susirinkimui turi siūlyti balsuoti (ir pats už tai balsuoti) už Lietuvos Respublikos Vyriausybės (savivaldybės tarybos) patvirtintą šios emisijos dydį, minimalią konvertuojamų obligacijų arba naujų akcijų emisijos kainą ir pasirašymo teisių atlygintino perleidimo trukmę (nurodant dienų skaičių – ne ilgiau kaip 3 dienos iki pasirašymo teisių galiojimo laikotarpio pabaigos). Konvertuojamų obligacijų arba naujų akcijų emisijos platinimo trukmė turi sutapti su pasirašymo teisių galiojimo trukme;

1.6. valstybės (savivaldybės) akcijoms atstovaujantis asmuo visuotiniam akcininkų susirinkimui turi siūlyti balsuoti (ir pats už tai balsuoti), kad įmonių registre nebūtų įregistruoti valstybės ar savivaldybės kontroliuojamos įmonės įstatų pakeitimai dėl įstatinio kapitalo didinimo ir būtų grąžinti įnašai už pasirašytus išleidžiamus vertybinius popierius, jeigu:

1.6.1. iki pasirašymo teisių galiojimo laikotarpio pabaigos atlygintinai perleista mažiau kaip 3/4 valstybės (savivaldybės) pasirašymo teisių;

1.6.2. valstybės (savivaldybės) pasirašymo teisės perleistos atlygintinai, tačiau jos visos ar daugiau kaip 1/4 jų nerealizuojama (nepasirašomi vertybiniai popieriai pagal pirmumo teisę);

1.7. jeigu asmuo, kuriam atlygintinai perleistos valstybės (savivaldybės) pasirašymo teisės (toliau vadinama – pirkėjas), šias pasirašymo teises (visas ar daugiau kaip 3/4) realizavo, tačiau valstybės ar savivaldybės kontroliuojamos įmonės įstatų pakeitimai dėl įstatinio kapitalo padidinimo neįregistruojami įmonių registre, pirkėjui grąžinami visi įnašai už atlygintinai perleistas valstybės (savivaldybės) pasirašymo teises;

1.8. lėšas, gautas apmokėjus konvertuojamų obligacijų ar naujų akcijų emisijos kainą, kaupia ir apskaito privatizuojama įmonė. Obligacijų ar akcijų emisijos kainos ir jų nominalios vertės skirtumą, proporcingą valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklausiusių iki emisijos akcijų skaičiui, per 5 darbo dienas nuo įstatų pakeitimų dėl įstatinio kapitalo padidinimo įregistravimo privatizuojama įmonė privalo pervesti į Finansų ministerijai atidarytą Privatizavimo fondo sąskaitą (savivaldybės specialiąją sąskaitą). Jeigu akcijos ar obligacijos parduodamos už nominalią vertę, privatizavimo išlaidas dengia privatizuojama įmonė. Finansų maklerio įmonė, atskaičiusi nustatytą komisinį mokestį, per 3 darbo dienas nuo sandorio sudarymo turi pervesti į Finansų ministerijai atidarytą Privatizavimo fondo sąskaitą (savivaldybės specialiąją sąskaitą) lėšas, gautas atlygintinai perleidus valstybės ar savivaldybės kontroliuojamų įmonių išleidžiamų vertybinių popierių valstybės (savivaldybės) pasirašymo teises vertybinių popierių biržoje;

1.9. tuo atveju, kai valstybės (savivaldybės) pasirašymo teisių nepavyksta perleisti atlygintinai, Turto fondas gali:

1.9.1. Privatizavimo komisijos (Lietuvos Respublikos Vyriausybės) pritarimu sudaryti naują privatizavimo programą. Ją sudarydamas, Turto fondas gali siūlyti pakeisti pradinę kainą;

1.9.2. priimti sprendimą reorganizuoti valstybės ar savivaldybės kontroliuojamą įmonę Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo nustatyta tvarka, jeigu toks reorganizavimas padidins galimybę ją privatizuoti;

1.9.3. teikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymą išbraukti valstybės ar savivaldybės kontroliuojamą įmonę iš privatizavimo objektų sąrašo;

1.10. savivaldybių tarybų įsteigtos privatizavimo institucijos savivaldybėms nuosavybės teise priklausančius privatizavimo objektus privatizuoja taip pat pagal šio nutarimo nuostatas. Savivaldybių turto fondai ar kiti savivaldybių administracijos padaliniai pagal savo kompetenciją vykdo šiuose nuostatuose reglamentuotas Turto fondo funkcijas, savivaldybių turto privatizavimo komisijos – Privatizavimo komisijos funkcijas);

1.11. ministerija, savivaldybė, kita valstybės ar savivaldybės institucija, valdanti, naudojanti patikėjimo teise valstybės ar savivaldybės akcijas arba kitą turtą ir juo disponuojanti, atitinkamai vykdo Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatyme Turto fondui nustatytas funkcijas, iki jam bus perduotos šiame įstatyme nustatytos teisės ir prievolės;

1.12. pagal šiuo nutarimu patvirtintus Valstybės (savivaldybės) kontrolės perdavimo valstybės ar savivaldybės kontroliuojamoje uždarojoje akcinėje bendrovėje nuostatus valstybės (savivaldybės) kontrolė perduodama valstybės ar savivaldybės kontroliuojamose uždarosiose akcinėse bendrovėse;

1.13. valstybės ar savivaldybės kontroliuojamose akcinėse bendrovėse vykdant konvertuojamų obligacijų arba naujų akcijų emisiją ir valstybei (savivaldybei) atsisakius įsigyti išleidžiamų vertybinių popierių (pasirašyti juos) pirmumo teise bei atlygintinai perleidžiant pasirašymo teises valstybės (savivaldybės) pasirašymo teisės išleidžiamos, platinamos bei realizuojamos vertybinių popierių biržoje. Antrinė šių valstybės (savivaldybės) pasirašymo teisių apyvarta nevykdoma. Duomenis, kurių reikia objekto privatizavimo programai ir informaciniam leidiniui parengti, privatizuojama įmonė pateikia Turto fondui jo nurodytu laiku ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. gruodžio 18 d. nutarimo Nr. 1427 „Dėl Privatizavimo objektų parengimo privatizuoti tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1997, Nr. 117-3023) nustatyta tvarka. Informaciją apie valstybės (savivaldybės) pasirašymo teisių atlygintiną perleidimą ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki pasirašymo teisių platinimo pradžios skelbia Turto fondas Informaciniame privatizavimo biuletenyje.

2. Patvirtinti Valstybės (savivaldybės) kontrolės perdavimo valstybės ar savivaldybės kontroliuojamoje uždarojoje akcinėje bendrovėje nuostatus (pridedama).

3. Pasiūlyti Vertybinių popierių komisijai prie Finansų ministerijos, suderinus su Turto fondu, parengti ir patvirtinti prekybos valstybės (savivaldybės) pasirašymo teisėmis vertybinių popierių biržoje tvarką.

 

 

Ministras Pirmininkas                                                              Gediminas Vagnorius

 

Teisingumas ministras                                                            Vytautas Pakalniškis

______________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1998 m. gegužės 5 d. nutarimu Nr. 555

 

Valstybės (savivaldybės) kontrolės perdavimo valstybės ar savivaldybės kontroliuojamoje uždarojoje akcinėje bendrovėje nuostatai

 

Bendroji dalis

 

1. Šie nuostatai reglamentuoja valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo valstybės (savivaldybės) kontrolės perdavimo valstybės ar savivaldybės kontroliuojamoje uždarojoje akcinėje bendrovėje (toliau vadinama – valstybės ar savivaldybės kontroliuojama įmonė) būdu tvarką ir sąlygas pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymą.

2. Šiuose nuostatuose sąvokos vartojamos taip, kaip ir Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatyme.

3. Kai vykdant valstybės ar savivaldybės kontroliuojamos įmonės naujų akcijų emisiją iš papildomų įnašų valstybė (savivaldybė) atsisako įsigyti išleidžiamų akcijų (pasirašyti jas) pirmumo teise ir atlygintinai perleidžia pasirašymo teisę, ši įmonė valstybės įmonei Valstybės turto fondui (toliau vadinama – Turto fondas) jo nustatytu laiku pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. gruodžio 18 d. nutarime Nr. 1427 „Dėl Privatizavimo objektų parengimo privatizuoti tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1997, Nr. 117-3023) nurodytus duomenis, kurių reikia objekto privatizavimo programai ir informaciniam leidiniui parengti. Informaciniai leidiniai apie valstybės (savivaldybės) kontrolės perdavimą valstybės ar savivaldybės kontroliuojamoje įmonėje, kai vykdant šios įmonės naujų akcijų emisiją iš papildomų įnašų valstybė (savivaldybė) atsisako įsigyti išleidžiamų akcijų (pasirašyti jas) pirmumo teise ir atlygintinai perleidžia jų pasirašymo teises, rengiami Turto fondo nustatyta tvarka.

 

Valstybės (savivaldybės) pasirašymo teisių atlygintino perleidimo paskelbimas

 

4. Valstybės ar savivaldybės kontroliuojamos įmonės visuotiniam akcininkų susirinkimui priėmus nutarimą dėl naujų akcijų emisijos iš papildomų įnašų, kai valstybė (savivaldybė) atsisako pirmumo teisės įsigyti valstybės ar savivaldybės kontroliuojamos įmonės išleidžiamų akcijų (pasirašyti jas) ir atlygintinai perleidžia jų pasirašymo teisę, informaciją apie valstybės (savivaldybės) pasirašymo teisių atlygintino perleidimo aukcioną (toliau vadinama – aukcionas) ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki dokumentų dalyvauti aukcione priėmimo pradžios skelbia Turto fondas Informaciniame privatizavimo biuletenyje.

5. Informaciniame privatizavimo biuletenyje turi būti skelbiama:

5.1. objekto privatizavimo programa;

5.2. Turto fondo darbuotojo, atsakingo už objekto privatizavimo programos vykdymą, vardas ir pavardė, pareigos, adresas, telefono ir fakso numeriai;

5.3. valstybės ar savivaldybės kontroliuojamos įmonės, kai vykdant šios įmonės naujų akcijų emisiją iš papildomų įnašų valstybė (savivaldybė) atsisako įsigyti išleidžiamų akcijų (pasirašyti jas) pirmumo teise, apžiūros laikas;

5.4. atlygintinai perleidžiamų pasirašymo teisių skaičius, pasirašymo teisių paketo pradinė kaina. Pradinė kaina yra minimali kaina, kurią gali siūlyti potencialus pirkėjas;

5.5. dokumentų dalyvauti aukcione registravimo vieta ir terminas;

5.6. banko, kuriame atidaryta sąskaita atsiskaityti už įsigytas pasirašymo teises, pavadinimas, adresas, kodas ir sąskaitos numeris;

5.7. registracijos mokesčio dydis. Registracijos mokestį nustato Turto fondas Privatizavimo komisijos pritarimu;

5.8. aukciono vykdymo laikas ir vieta;

5.9. kita (papildoma) informacija, kurią Turto fondas ar Lietuvos Respublikos Vyriausybė nusprendžia skelbti.

 

Dokumentų dalyvauti aukcione registravimas

 

6. Kiekvienas potencialus pirkėjas, norintis dalyvauti aukcione, turi pervesti į Turto fondo nurodytą sąskaitą, paskelbtą Informaciniame privatizavimo biuletenyje, ten paskelbto dydžio registracijos mokestį ir pradinį įnašą – ne mažiau kaip 10 procentų pasirašymo teisių paketo pradinės kainos.

7. Potencialus pirkėjas, norintis įsiregistruoti aukciono dalyviu, Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodytu dokumentų dalyvauti aukcione registravimo laiku Turto fondui užklijuotame voke turi pateikti:

7.1. paraišką dalyvauti aukcione (pagal šių nuostatų 1 priedą);

7.2. banko įstaigos išduotus dokumentus, patvirtinančius, jog į Turto fondo nurodytą sąskaitą pervesti šių nuostatų 6 punkte nurodytieji registracijos mokestis ir pradinis įnašas, arba šių dokumentų kopijas;

7.3. nustatytąja tvarka patvirtintą įgaliojimą, jeigu potencialiam pirkėjui atstovauja kitas asmuo. Kai potencialus pirkėjas yra fizinis asmuo, jį atstovaujančio asmens įgaliojimas turi būti patvirtintas notaro;

7.4. įmonės registracijos pažymėjimo kopiją (Lietuvos Respublikoje įregistruotoms įmonėms) ir įmonės vadovo ir vyriausiojo finansininko (buhalterio) pasirašytą pažymą apie valstybei (savivaldybei) priklausančią akcijų dalį įmonės įstatiniame kapitale, jeigu potencialus pirkėjas yra juridinis asmuo. Kai potencialus pirkėjas yra užsienio įmonė, turi būti pateiktas nustatytąja tvarka legalizuotas dokumentas, patvirtinantis šios įmonės įregistravimą;

7.5. fizinių ar (ir) juridinių asmenų grupės steigimo dokumentus, jeigu potencialus pirkėjas yra grupė fizinių ar (ir) juridinių asmenų. Kai potencialus pirkėjas yra grupė fizinių asmenų ar grupėje yra bent vienas fizinis asmuo, grupės steigimo dokumentai turi būti patvirtinti notaro.

8. Potencialus pirkėjas šių nuostatų 7 punkte nurodytus dokumentus Turto fondui turi pateikti užklijuotame voke asmeniškai arba išsiųsti paštu įvertintu laišku su apyrašu ir apmokėtu pristatymu ar registruotu laišku. Ant voko rašomas Turto fondo arba savivaldybės privatizavimo institucijos pavadinimas ir adresas, privatizavimo objekto pavadinimas, kodas įmonių registre ir žodžiai „su valstybės (savivaldybės) pasirašymo teisių atlygintino perleidimo aukciono dokumentais“.

9. Vokai su aukciono dalyvių dokumentais registruojami tik Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodytu dokumentų dalyvauti aukcione registravimo laiku. Vokai su aukciono dalyvių dokumentais, gauti paštu dar neprasidėjus jų registravimo laikui, Turto fonde įregistruojami pirmąją Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodytą dokumentų dalyvauti aukcione registravimo dieną, jiems suteikiami pirmieji registracijos numeriai pagal jų gavimo eiliškumą. Turto fondas neturi teisės registruoti neužklijuotų vokų.

10. Užklijuotus vokus su aukciono dokumentais, gautus iš potencialių pirkėjų, Turto fondas registruoja pažymoje apie aukciono dalyvius. Joje nurodomi dalyvių eilės numeriai, jų dokumentų gavimo datos ir laikas (minutės tikslumu). Tokie pat užrašai kartojami ant gautų užklijuotų vokų su aukciono dokumentais. Pažymos apie aukciono dalyvius formą nustato Turto fondas.

11. Turto fondo darbuotojai neturi teisės registruoti aukciono dalyvių, jeigu pagal užrašą ant užklijuoto voko neįmanoma identifikuoti privatizavimo objekto arba paštu išsiųsti vokai gaunami pasibaigus Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodytam dokumentų dalyvauti aukcione registravimo laikui.

12. Kiekvienam potencialiam pirkėjui, asmeniškai pateikusiam voką su aukciono dokumentais, Turto fondo darbuotojas, atsakingas už objekto privatizavimo programos vykdymą, išduoda valstybės (savivaldybės) pasirašymo teisių atlygintino perleidimo aukciono dalyvio registravimo pažymėjimą (toliau vadinama – aukciono dalyvio registravimo pažymėjimas), nurodydamas eilės numerį, privatizavimo objekto pavadinimą ir kodą įmonių registre, dokumentų gavimo datą ir laiką minutės tikslumu. Aukciono dalyvio registravimo pažymėjimo formą nustato Turto fondas.

13. Vokai su potencialių pirkėjų pateiktais aukciono dalyvių dokumentais atplėšiami tik Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodytu aukciono vykdymo laiku, išskyrus šių nuostatų 14.1 punkte numatytą atvejį, kai potencialus pirkėjas atsisako dalyvauti aukcione, o daugiau potencialių pirkėjų neįregistruojama, ir šių nuostatų 15 punkte nurodytą atvejį, kai Privatizavimo komisija ar Lietuvos Respublikos Vyriausybė sustabdo ar nutraukia objekto privatizavimo programos vykdymą.

14. Nuo voko su aukciono dalyvio dokumentais įregistravimo šiuose nuostatuose nurodyta tvarka Turto fonde iki Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodyto dokumentų dalyvauti aukcione registravimo termino pabaigos potencialus pirkėjas turi teisę:

14.1. atsisakyti dalyvauti aukcione. Potencialus pirkėjas, atsisakantis dalyvauti aukcione, turi raštu pranešti apie tai Turto fondo darbuotojui, atsakingam už objekto privatizavimo programos vykdymą, ir kartu pateikti aukciono dalyvio registravimo pažymėjimą arba pašto įstaigos išduotą dokumentą ir asmens dokumentą. Turto fondo darbuotojas pažymoje apie valstybės (savivaldybės) pasirašymo teisių atlygintino perleidimo aukciono dalyvius turi įrašyti, kad šis potencialus pirkėjas atsisako dalyvauti aukcione, nurodyti atsisakymo datą, pasirašyti ir uždėti Turto fondo antspaudą. Potencialiam pirkėjui, atsisakiusiam dalyvauti aukcione, dalyvio dokumentai grąžinami po aukciono dalyvių dokumentų peržiūros arba pasibaigus šių dokumentų registravimo terminui, kai dalyvauti aukcione nebeįsiregistruoja nė vienas potencialus pirkėjas. Pradinis įnašas be jokių atskaitymų grąžinamas į potencialaus pirkėjo ar jo įgalioto asmens nurodytą sąskaitą per 5 darbo dienas nuo aukciono dalyvių dokumentų peržiūros arba per 5 darbo dienas, pasibaigus šių dokumentų registravimo terminui, kai dalyvauti aukcione nebeįsiregistruoja nė vienas potencialus pirkėjas. Pradinius įnašus grąžina Turto fondas. Registracijos mokestis negrąžinamas;

14.2. pateikti kitus aukciono dalyvio dokumentus, atšaukus ankstesniuosius. Potencialus pirkėjas, pateikdamas kitą voką su aukciono dalyvio dokumentais, privalo raštu pranešti apie tai atsakingam už objekto privatizavimo programos vykdymą Turto fondo darbuotojui, kartu pateikdamas aukciono dalyvio registravimo pažymėjimą arba pašto įstaigos išduotą dokumentą ir asmens dokumentą. Turto fondo darbuotojas pažymoje apie aukciono dalyvius turi įrašyti, kad dokumentai atšaukti ir pateiktas kitas vokas. Pateikusiam kitą voką su dalyvio dokumentais potencialiam pirkėjui suteikiamas naujas registracijos numeris ir išduodamas naujas aukciono dalyvio registravimo pažymėjimas. Ankstesnieji dalyvio dokumentai potencialiam pirkėjui negrąžinami. Jeigu kitame voke pateikti tie patys dokumentai, kurie jau buvo ankstesniajame, jais pakeičiami atitinkami ankstesnieji. Jeigu kitame voke pateiktų dokumentų nebuvo anksčiau įregistruotame voke, šie dokumentai pridedami prie anksčiau pateiktųjų. Kai potencialus pirkėjas kitame voke pateikia naują paraišką dalyvauti aukcione ir neatšaukia ankstesnės, jam negrąžinama pradinio įnašo dalis, kuri sudaro 5 procentus pradinės privatizavimo objekto pardavimo kainos. Potencialus pirkėjas, atšaukęs ankstesniuosius savo dokumentus ir nepateikęs naujų, laikomas atsisakiusiu dalyvauti aukcione. Pradinis įnašas jam grąžinamas šių nuostatų 14.1 punkte nustatyta tvarka. Registracijos mokestis negrąžinamas.

15. Jeigu Privatizavimo komisija ar Lietuvos Respublikos Vyriausybė sustabdo ar nutraukia privatizavimo programos vykdymą jau po to, kai Turto fonde yra įregistruotas vokas su pateiktais aukciono dalyvio dokumentais, Turto fondas turi nedelsdamas informuoti potencialų pirkėją. Pradinis įnašas ir registracijos mokestis per 5 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo grąžinami į potencialaus pirkėjo ar jo įgalioto asmens nurodytą sąskaitą.

 

Aukciono vykdymas

 

16. Aukcionas vykdomas Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodytu laiku ir nurodytoje vietoje. Aukcionas vykdomas nepriklausomai nuo to, ar į jį atvyksta potencialus pirkėjas, įregistravęs aukciono dalyvio dokumentus.

17. Kiekvienam aukcionui vykdyti Turto fondo administracijos vadovas sudaro 3 asmenų (Turto fondo darbuotojų) aukciono organizatorių grupę (turi būti aukciono vedėjas, buhalteris ir sekretorius).

18. Į patalpą, kurioje vyks aukcionas, potencialūs pirkėjai įleidžiami pateikę aukciono dalyvio registravimo pažymėjimus.

19. Asmenys, pageidaujantys būti aukciono žiūrovais, į patalpą, kurioje vyks aukcionas, įleidžiami tik su Turto fonde įsigytais žiūrovo bilietais, kurių kainą nustato Turto fondas. Potencialūs pirkėjai, išsiuntę aukciono dokumentus paštu, įleidžiami tokia pat tvarka, kaip aukciono žiūrovai. Lėšos, gautos už žiūrovo bilietus, įskaitomos į Turto fondo sąskaitą.

20. Aukciono metu 2 egzemplioriais pildomas aukciono protokolas, kurio formą nustato Turto fondas. Vienas aukciono protokolo egzempliorius lieka Turto fonde, kitas įteikiamas potencialiam pirkėjui, laimėjusiam aukcioną.

21. Vykdydamas aukcioną, aukciono vedėjas privalo:

21.1. paskelbti privatizavimo objekto pavadinimą, kodą įmonių registre, apibūdinti objektą ir paskelbti Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodytą pradinę kainą;

21.2. kartu su kitais aukciono organizatoriais atplėšti vokus su potencialių pirkėjų pateiktais dokumentais. Aukciono organizatoriai patikrina kiekviename voke esančius dokumentus ir jeigu jie atitinka šių nuostatų reikalavimus, aukciono vedėjas skelbia kiekvieno aukciono dalyvio numerį ir siūlomą kainą. Aukciono sekretorius šiuos duomenis įrašo pažymoje apie aukciono dalyvius. Baigtą pildyti pažymą pasirašo visi aukciono organizatoriai.

22. Pateikę aukciono dokumentus potencialūs pirkėjai nepripažįstami šio aukciono dalyviais, jeigu:

22.1. trūksta kurio nors šių nuostatų 7 punkte nurodyto dokumento;

22.2. sumokėtas pradinis įnašas mažesnis už privalomąjį;

22.3. pradinis įnašas pervestas ne į nurodytąją sąskaitą;

22.4. paraiškoje dalyvauti aukcione nenurodytas potencialus pirkėjo vardas ir pavardė (arba pavadinimas, jeigu aukcione dalyvauja įmonė), nenurodyta siūloma kaina;

22.5. potencialaus pirkėjo siūloma kaina yra mažesnė už pradinę kainą, nurodytą Informaciniame privatizavimo biuletenyje;

22.6. potencialus pirkėjas pateikia daugiau kaip vieną paraišką, neatšaukęs ankstesnės;

22.7. aukciono dokumentus pateikia asmuo, pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymą negalintis būti potencialiu pirkėju.

23. Priežastys, dėl kurių potencialus pirkėjas nepripažįstamas aukciono dalyviu, turi būti nurodytos pažymoje apie aukciono dalyvius. Potencialius pirkėjus, nepripažintus aukciono dalyviais, Turto fondas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po aukciono apie tai informuoja raštu, nurodydamas priežastį.

24. Pradinį įnašą potencialiems pirkėjams, nepripažintiems aukciono dalyviais, Turto fondas grąžina be atskaitymų per 5 darbo dienas po aukciono, išskyrus šių nuostatų 14.2 ir 22.2 punktuose nurodytus atvejus. Registracijos mokestis negrąžinamas.

25. Atlikęs šių nuostatų 21 punkte nurodytus veiksmus, aukciono vedėjas skelbia didžiausią vokuose rastą siūlomą kainą, kuri įrašoma valstybės (savivaldybės) pasirašymo teisių atlygintino perleidimo aukciono protokole, ir potencialus pirkėjas, pasiūlęs didžiausią kainą, pripažįstamas šio aukciono laimėtoju. Jeigu tokią pat didžiausią kainą pasiūlo keli potencialūs pirkėjai, aukciono laimėtoju pripažįstamas potencialus pirkėjas, kurio vokas su aukciono dokumentais įregistruotas anksčiausiai. Jeigu aukciono dalyviu pripažįstamas tik vienas potencialus pirkėjas, šis dalyvis ir pripažįstamas aukciono laimėtoju.

26. Potencialus pirkėjas, laimėjęs aukcioną, per 5 darbo dienas po šio aukciono privalo pasirašyti valstybės (savivaldybės) pasirašymo teisių atlygintino perleidimo aukciono protokolą. Jeigu aukciono laimėtojas aukcione nedalyvauja, Turto fondas šiam asmeniui kitą darbo dieną po aukciono privalo raštu (registruotu laišku) išsiųsti pranešimą, kada ir kur jis turi atvykti pasirašyti protokolo.

27. Jeigu aukciono laimėtojas per 5 darbo dienas po aukciono nepasirašo aukciono protokolo, laikoma, kad jis atsisakė įsigyti valstybės (savivaldybės) pasirašymo teises. Tai nurodoma aukciono protokole. Šiam potencialiam pirkėjui pradinis įnašas ir registracijos mokestis negrąžinami, o aukciono laimėtoju pripažįstamas potencialus pirkėjas, pasiūlęs didžiausią kainą (iš kitų aukciono dalyvių). Jeigu tokią pat didžiausią kainą buvo pasiūlę keli potencialūs pirkėjai, aukciono laimėtoju pripažįstamas potencialus pirkėjas, kurio vokas su aukciono dokumentais įregistruotas anksčiausiai. Šiam aukciono laimėtojui pranešimą, kad jis turi atvykti pasirašyti protokolo per papildomas 5 darbo dienas, Turto fondas išsiunčia šių nuostatų 26 punkte nustatyta tvarka. Jeigu ir antrasis aukciono laimėtojas per nurodytąjį pranešime laiką nepasirašo aukciono protokolo, tuo atsisakydamas įsigyti valstybės (savivaldybės) pasirašymo teises, jam negrąžinama sumokėta privalomojo pradinio įnašo suma ir registracijos mokestis. Antrajam potencialiam pirkėjui (jeigu buvo tik vienas dalyvis – šiam), pripažintam aukciono laimėtoju, nepasirašius aukciono protokolo, laikoma, kad aukcionas neįvyko, ir jo organizatoriai privalo tai nurodyti aukciono protokole.

28. Pradinį įnašą potencialiems pirkėjams, nepripažintiems aukciono laimėtojais, Turto fondas grąžina be atskaitymų per 5 darbo dienas po aukciono protokolo pasirašymo arba per 5 darbo dienas po to, kai aukciono protokole nurodoma, kad aukcionas neįvyko. Registracijos mokestis negrąžinamas.

 

Pirkimo-pardavimo sutarties sudarymas

 

29. Aukciono laimėtojui pasirašius aukciono protokolą, Turto fondas artimiausiam Privatizavimo komisijos posėdžiui (kai objekto privatizavimo programos projektui yra pritarusi Lietuvos Respublikos Vyriausybė – Lietuvos Respublikos Vyriausybei) turi pateikti svarstyti pirkimo-pardavimo sutarties projektą (pagal šių nuostatų 2 priedą).

30. Pirkimo-pardavimo sutarties projekto svarstymui turi būti pateikta:

30.1. aukciono protokolas;

30.2. pažyma apie aukciono dalyvius;

30.3. valstybės pasirašymo teisių pirkimo-pardavimo sutarties projektas.

31. Jeigu Privatizavimo komisija nepritaria pirkimo-pardavimo sutarties projektui (turi būti nurodyta neigiamo sprendimo priežastis), Turto fondas per 10 darbo dienų nuo tokio sprendimo priėmimo gali kreiptis į Lietuvos Respublikos Vyriausybę (savivaldybės tarybą, kai savivaldybės turto fondas ar kitas savivaldybės administracijos padalinys privatizuoja savivaldybei nuosavybės teise priklausantį turtą), kurios nutarimas yra galutinis.

32. Jeigu Privatizavimo komisijos (kai nesikreipiama į Lietuvos Respublikos Vyriausybę) ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimas yra neigiamas, per 5 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo Turto fondas praneša apie tai aukciono laimėtojui ir grąžina visą sumokėtą privalomojo pradinio įnašo sumą bei registracijos mokestį.

33. Pirkimo-pardavimo sutartis sudaroma tarp Turto fondo, kuris atstovauja valstybei (savivaldybei), ir potencialaus pirkėjo, laimėjusio aukcioną.

34. Pirkimo-pardavimo sutartimi viena šalis įsipareigoja atlygintinai perleisti potencialiam pirkėjui tam tikrą valstybės (savivaldybės) pasirašymo teisių skaičių, o kita – priimti šias pasirašymo teises.

35. Per 3 darbo dienas nuo Privatizavimo komisijos (Lietuvos Respublikos Vyriausybės) pritarimo pirkimo-pardavimo sutarties projektui Turto fondas informuoja potencialų pirkėją, laimėjusį aukcioną, kada ir kur jis turi atvykti pasirašyti pirkimo-pardavimo sutarties. Laikotarpis nuo potencialaus pirkėjo pripažinimo laimėtoju iki pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymo negali užtrukti ilgiau kaip 30 dienų. Atvykęs pasirašyti pirkimo-pardavimo sutarties potencialus pirkėjas, laimėjęs aukcioną, Turto fondui turi pateikti banko dokumentą, patvirtinantį, kad į Finansų ministerijai atidarytą Privatizavimo fondo sąskaitą (ar savivaldybės specialiąją sąskaitą) pervestas patvirtintos kainos ir sumokėto pradinio įnašo skirtumas, taip pat teritorinės valstybinės mokesčių inspekcijos išduotą pažymą apie pajamų deklaravimą (jeigu tokios pažymos reikia pagal Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytą pajamų deklaravimo tvarką). Jeigu Turto fondo nurodytu laiku aukciono laimėtojas neatvyksta pasirašyti sutarties ar nepateikia šiame punkte nurodytų dokumentų, laikoma, kad valstybės (savivaldybės) pasirašymo teisės neperleistos, o sumokėtos lėšos aukciono laimėtojui negrąžinamos.

36. Pirkimo-pardavimo sutartis sudaroma 3 egzemplioriais. Po vieną sutarties egzempliorių įteikiama šiam pirkėjui, Turto fondui ir valstybės ar savivaldybės kontroliuojamai įmonei, vykdančiai naujų akcijų emisiją iš papildomų įnašų, kai valstybė (savivaldybė) atsisako įsigyti išleidžiamų akcijų (pasirašyti jas) pirmumo teise. Sudarant pirkimo-pardavimo sutartį, pirkėjas (jo įgaliotas asmuo) turi pateikti asmens dokumentą.

37. Aukciono laimėtojo sumokėtus pradinį įnašą ir dalyvių registracijos mokesčius Turto fondas perveda į Finansų ministerijai atidarytą Privatizavimo fondo sąskaitą per 3 darbo dienas po pirkimo-pardavimo sutarties su aukciono laimėtoju pasirašymo arba po šių nuostatų 35 punkte nustatyto termino, per kurį aukciono laimėtojas turėjo atvykti pasirašyti pirkimo-pardavimo sutarties.

38. Teisę į valstybės (savivaldybės) perleidžiamas pasirašymo teises potencialus pirkėjas įgyja tik nuo pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymo dienos.

 

Neįvykęs privatizavimo sandoris

 

39. Valstybės (savivaldybės) pasirašymo teisių atlygintino perleidimo aukcionas laikomas neįvykusiu, jeigu:

39.1. per nustatytąjį Informaciniame privatizavimo biuletenyje laiką neįregistruojamas nė vienas vokas su aukciono dokumentais arba aukciono dalyviu nepripažįstamas nė vienas potencialus pirkėjas;

39.2. potencialus pirkėjas, pripažintas aukciono laimėtoju, šių nuostatų 27 punkte nurodyta tvarka nepasirašo aukciono protokolo.

40. Valstybės (savivaldybės) pasirašymo teisės laikomos neperleistomis atlygintinai, kai:

40.1. aukcionas neįvyksta;

40.2. potencialus pirkėjas, pripažintas aukciono laimėtoju, šių nuostatų 35 punkte nurodytu laiku nepasirašo pirkimo-pardavimo sutarties;

40.3. sandoris teismine tvarka pripažįstamas negaliojančiu.

 

Baigiamosios nuostatos

 

41. Iškilę ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo, kitų įstatymų ir teisės aktų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių ir privatizavimo sandorio nustatyta tvarka.

______________

 


Valstybės (savivaldybės) kontrolės perdavimo

valstybės ar savivaldybės kontroliuojamoje

uždarojoje akcinėje bendrovėje nuostatų

1 priedas

 

_____________________

        (potencialus pirkėjas)

_____________________

                 (adresas)

 

Dėl dalyvavimo valstybės (savivaldybės) pasirašymo teisių atlygintino perleidimo aukcione

paraiška

_____________________

   (data)

_____________________

(parengimo vieta)

 

1. Privatizavimo objektas _____________________________________________________  

                                                              (pavadinimas, kodas įmonių registre, adresas)

__________________________________________________________________________

2. Aukciono data ____________________________________________________________

3. Potencialus pirkėjas ________________________________________________________

                                                           (asmens vardas ir pavardė, asmens kodas, adresas;

________________________________________________________________________________

juridinio asmens pavadinimas, kodas įmonių registre, buveinės adresas)

Jeigu potencialus pirkėjas yra fizinių ar (ir) juridinių asmenų grupės narys, čia nurodoma ta grupė.

4. Potencialaus pirkėjo banko įstaigos pavadinimas, kodas, adresas ir sąskaitos, į kurią gali būti grąžinamas pradinis įnašas, numeris.

5. Siūloma kaina _________________________________________________________  litų.

                                                        (suma žodžiais, skliausteliuose – skaičiais)

6. Paraiška yra potencialaus pirkėjo pasiūlymas, kuris pagal šiuos nuostatus bus privalomas potencialiam pirkėjui, išskyrus tuos atvejus, kai paraišką pagal šių nuostatų reikalavimus per nustatytąjį laiką atšauks pats potencialus pirkėjas arba ją atmes aukciono organizatorių grupė. Laimėjęs aukcioną potencialus pirkėjas privalo pasirašyti pirkimo-pardavimo sutartį, tiksliai laikydamasis paraiškoje nurodytų įsipareigojimų, įrašomų pirkimo-pardavimo sutartyje.

7. Potencialus pirkėjas yra susipažinęs su Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatyme ir šiame nutarime išdėstytomis jo teisėmis bei pareigomis.

8. Paraiška yra pagrindas taikyti potencialiam pirkėjui sankcijas, numatytas Lietuvos Respublikos įstatymuose, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimuose, šiuose nuostatuose, jeigu potencialus pirkėjas, pažeisdamas juos, atsisakytų dalyvauti šiame aukcione.

PASTABOS: 1. Paraiškos struktūra ir tekstas potencialiems pirkėjams yra privalomi, išskyrus tekstą kursyvu. Kursyvu pateiktas tekstas potencialiems pirkėjams yra privalomas tik tiek, kiek jis nustato paraiškos pildymo taisykles ir vertinimo nuostatas.

2. Paraiška teisiškai įpareigoja jos pateikėją, todėl paraiškoje nurodyti potencialaus pirkėjo kainos pasiūlymai turi būti įrašyti pirkimo-pardavimo sutartyje.

3. Kartu su paraiška užklijuotame voke pateikiami šie dokumentai (jeigu kuris nors dokumentas nepateikiamas, – atitinkamą punktą išbraukti):

3.1. banko įstaigos išduotas dokumentas, patvirtinantis, jog sumokėtas registracijos mokestis ir pradinis įnašas;

3.2. nustatytąja tvarka patvirtintas įgaliojimas, jeigu potencialiam pirkėjui atstovauja kitas asmuo;

3.3. fizinių ar (ir) juridinių asmenų grupės steigimo dokumentai, jeigu potencialus pirkėjas yra fizinių ar (ir) juridinių asmenų grupė;

3.4. įmonės registravimo pažymėjimo nuorašas, įmonės vadovo ir vyriausiojo finansininko pasirašyta pažyma apie valstybei (savivaldybei) priklausančių akcijų dalį įmonės įstatiniame kapitale, jeigu potencialus pirkėjas yra juridinis asmuo.

 

Potencialus pirkėjas                          (parašas)                                           (vardas, pavardė)

 

(data)

 

A. V. (tik juridiniams asmenims)

______________

 


Valstybės (savivaldybės) kontrolės perdavimo

valstybės ar savivaldybės kontroliuojamoje

uždarojoje akcinėje bendrovėje nuostatų

2 priedas

 

PAVYZDINĖ SUTARTIS

199___ m. ____________ __ d. Nr. ___

__________________________________

(sudarymo vieta)

 

Dėl valstybės (savivaldybės) pasirašymo teisių pirkimo-pardavimo

Vienas tūkstantis devyni šimtai devyniasdešimt _________________ metai

__________________ mėnesio ___________________________ diena.

 

Sutarties šalys:

Vykdanti Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos valstybės turto fondo įstatymo jai pavestas funkcijas valstybės turto privatizavimo srityje valstybės įmonė Valstybės turto fondas (toliau vadinama – pardavėjas), kurios buveinė –, ________________

(adresas)

atstovaujama generalinio direktoriaus,____________________________________ veikiančio pagal

                                                                     (vardas ir pavardė)

__________________________ įstatus, ir ______________________________________________

(įmonės pavadinimas)                                                             (pirkėjo vardas ir pavardė, asmens

________________________________________________________________________________

kodas, adresas; juridinio asmens pavadinimas, kodas įmonių registre, buveinės adresas,

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

telefono ir fakso numeriai; valstybės, kurios jurisdikcijai

________________________________________________________________________________

priklauso pirkėjas, pavadinimas)

(toliau vadinama – pirkėjas), atstovaujamas _____________________________________________

________________________________________________________________________________

(vardas ir pavardė, pareigos, kokiu pagrindu jis turi teisę pasirašyti sutartį pirkėjo vardu)

_______________________________________________________________________________ .

 

1 straipsnis. Sutarties sudarymo sąlygos

1. Sutarties šalims yra žinoma, kad Lietuvos Respublikai priklauso _____________________

________________________________________________________________________________

(uždarosios akcinės bendrovės pavadinimas, kodas įmonių registre, įregistravimo data, buveinės adresas)

____________________________(toliau vadinama – bendrovė) ____________________________

(pasirašymo teisių skaičius)

paprastųjų vardinių akcijų emisijos ________________________________________  litų nominalios

                                                        (suma žodžiais, skliausteliuose – skaičiais)

vertės pasirašymo teisių.

2. Ši sutartis sudaryta pagal 199 __ m. ______________ ___ d. paraišką dalyvauti valstybės (savivaldybės) pasirašymo teisių atlygintino perleidimo aukcione ir Privatizavimo komisijos (Lietuvos Respublikos Vyriausybės) 199 _ m. ___________ __ d. sprendimu aprobuotą objekto privatizavimo programą.

 

2 straipsnis. Pirkimo-pardavimo objektas

1. Pardavėjas įsipareigoja atlygintinai perleisti ir be trukdymų perduoti pirkėjui arba jo įgaliotam atstovui ________________________________________________________________________________

                            (pilnas bendrovės pavadinimas, valstybės (savivaldybės) pasirašymo teisių skaičius)

 

akcijų pasirašymo teises (toliau vadinama – privatizavimo objektas), kur viena pasirašymo teisė suteikia teisę pasirašyti _________________ akcijų, kurių nominali vertė_________________________________

                                            (akcijų skaičius)                                                        (suma žodžiais, skliausteliuose – skaičiais)

litų ir emisijos kaina ________________________________________________________________  

                                            (suma žodžiais, skliausteliuose – skaičiais)

litų, o pirkėjas įsipareigoja priimti šias pasirašymo teises.

2. Jeigu pirkėjas realizuos daugiau kaip __________________________________ pasirašymo

                                                                           (pasirašymo teisių skaičius)

teisių (nupirks akcijas pirmumo teise), tačiau ____________________________________________

                                                                              (pilnas bendrovės pavadinimas)

________________________________________________________________________________

įstatų pakeitimai dėl įstatinio kapitalo padidinimo bus neįregistruoti įmonių registre, pirkėjui bus grąžinti visi įnašai už įsigytas pagal šią sutartį pasirašymo teises.

 

3 straipsnis. Pirkimo kaina ir atsiskaitymas

1. Visa privatizavimo objekto pirkimo kaina – __________________________________  litų

                                                                        (suma žodžiais, skliausteliuose – skaičiais)

(toliau vadinama – pirkimo kaina).

Jeigu pirkėjas yra užsienio fizinis ar juridinis asmuo, mokantis už privatizavimo objektą užsienyje, pirkimo kaina gali būti nurodoma užsienio valiuta.

2. Pagal aukciono nuostatus pirkėjas iki šios sutarties pasirašymo pervedė į pardavėjo nurodytą sąskaitą________________________________________________________________________________

                                                      (pardavėjo sąskaitos rekvizitai)

____________________________________________________________________________  litų;

(pradinio įnašo suma žodžiais, skliausteliuose – skaičiais)

________________________________________________________________________________

(Finansų ministerijai atidarytos Privatizavimo fondo sąskaitos rekvizitai)

____________________________________________________________________________  litų.

(pirkimo kainos ir pradinio įnašo skirtumas žodžiais, skliausteliuose – skaičiais)

 

4 straipsnis. Sutarties sudarymą ir vykdymą reguliuojantys įstatymai ir kalba

1. Ši sutartis sudaryta vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais.

2. Visi ginčai, kylantys dėl šios sutarties, dėl kylančių iš jos teisių ir prievolių, taip pat klausimai dėl jos teisėtumo, galiojimo ar nutraukimo nagrinėjami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

Jeigu pirkėjas yra užsienio fizinis ar juridinis asmuo, šis punktas išdėstomas taip:

„2. Visi ginčai, kylantys dėl šios sutarties, dėl kylančių iš jos teisių ir prievolių, taip pat klausimai dėl jos teisėtumo, galiojimo ar nutraukimo bus perduoti arbitražui ir jo galutinai nagrinėjami pagal Vilniaus tarptautinio komercinio arbitražo taisykles, kurias reikia įtraukti į šį punktą. Arbitražą sudaro vienintelis arbitras, kuris turi būti valstybės Europos Bendrijos narės pilietis, paskirtas abiem šalims sutarus. Nesutarus šalims dėl arbitro, jis skiriamas Vilniaus tarptautinio komercinio arbitražo taisyklių numatyta tvarka. Arbitražo vieta yra Vilnius, o arbitražo kalba – anglų su privalomu vertimu į lietuvių kalbą“.

3. Ši sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos.

4. Šios sutarties pasirašyti 3 egzemplioriai lietuvių kalba. Visi sutarties egzemplioriai turi vienodą teisinę galią. Kiekvienai sutarties šaliai perduodama po vieną jos egzempliorių. Vienas sutarties egzempliorius perduodamas________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

(pilnas bendrovės pavadinimas, kodas įmonių registre, įregistravimo data, buveinės adresas)

Jeigu pirkėjas yra užsienio fizinis ar juridinis asmuo, šis punktas išdėstomas taip:

„4. Sutartis sudaryta lietuvių ir anglų kalbomis. Kiekviena kalba pasirašoma po 3 sutarties egzempliorius. Visi sutarties egzemplioriai turi vienodą teisinę galią. Kilus nesutarimams dėl lietuviško ir angliško sutarties teksto aiškinimo, pirmenybė teikiama lietuviškam tekstui. Kiekvienai sutarties šaliai perduodama po vieną sutarties egzempliorių kiekviena kalba. Vienas sutarties egzempliorius kiekviena kalba perduodamas _______

______________________________________________________________________________ .

(pilnas bendrovės pavadinimas, kodas įmonių registre, įregistravimo data, buveinės adresas)

5. Pranešimai, kuriuos reikia įteikti arba pristatyti pagal šią sutartį, šalims gali būti siunčiami šiais adresais:

Pirkėjui: ___________________________________________________________________  

________________________________________________________________________________

Pardavėjui: _________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________ .

PASTABA. Sutarties struktūra ir pagrindiniai jos principai bei šalių atsakomybė sutarties šalims yra privalomi, išskyrus tekstą kursyvu. Kursyvu pateiktas tekstas yra privalomas tik tiek, kiek jis nustato sutarties pildymo taisykles.

 

Pardavėjas

_________________________________________

(valstybės įmonės Valstybės turto fondo įgalioto asmens pareigos)

 

(parašas)                  (vardas, pavardė)

 

A. V.

 

 

Pirkėjas

_________________________________________

(pirkėjo ar jo įgalioto asmens pareigos)

 

 

(parašas)                     (vardas, pavardė)

 

A. V. (tik juridiniams asmenims)

 

 

 

 

 

______________